Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Остафійчук С. О.
Назва : Формування комунікативних навичок у студента-медика [Електронний ресурс]
Місце публікування : Art of Medicine. - 2021. - N 2. - С. 155-159 (Шифр АУ50/2021/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
БОЛЬНИЦА-ВРАЧ ОТНОШЕНИЯ -- HOSPITAL-PHYSICIAN RELATIONS
СОЦИАЛЬНЫЕ НАВЫКИ -- SOCIAL SKILLS
Анотація: Компетентність фацівця визначається не лише науковими та клінічними знаннями, але й відмінними комунікативними вміннями для забезпечення оптимального взаємозв’язку лікаря-пацієнта. Пацієнти повинні виступати партнерами у процесі вибору методів діагностики та лікування, що спонукає їх нести відповідальність за власне здоров’я та сприяє підвищенню ефективності надання медичної допомоги. Процес «спільного прийняття рішення» сприяє цьому партнерству, що забезпечується хорошими комунікативними навичками. У статті розглядаються загальні настанови організації спілкування студента-медика у різних ситуаціях та з різною категорією пацієнтів, а також механізми інтеграції їх до існуючої навчальної програми. Оволодіння комунікативними навичками студентів-медиків є вагомою складовою навчального процесу, тому рекомендується включати їх у програми вищих медичних навчальних закладів із самого початку. Однією з можливих стратегій усунення розриву між моделлю спілкування студентів у навчальних ситуаціях та фактичною поведінкою лікарів у клінічних умовах є інтеграція комунікативних навичок у клінічні ситуації. Важливою умовою навчання та оцінювання комунікативних умінь майбутніх медиків є моделювання реальних професійних умов спілкування з метою залучення кожного студента до практичної комунікативної діяльності. Проте, найкраща демонстрація професійних умінь спілкування відбувається у справжніх клінічних ситуаціях - «біля ліжка хворого», за якими студенти вчаться ефективно спілкуватися й оволодівати комунікативними вміннями і навичками, використовуючи власний досвід. Кінцевою метою є не лише навчання студентів нюансів спілкування, але й дотримування їх протягом усієї практичної діяльності