Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вергелес Т. М.
Назва : Рівень суб’єктивного контролю студентів та особливості його змін в умовах використання дистанційної й аудиторної форм організації навчальної діяльності
Паралельн. назви :The level of subjective control of students and the peculiarities of its changes in the conditions of the use of distance and classroom forms of organization of educational activities
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 4. - С. 606-613 (Шифр ВУ80/2022/26/4)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Метою наукової роботи було визначення особливостей змін з боку критеріальних показників рівня суб’єктивного контролю (РСК) сучасних студентів медичних закладів вищої освіти в умовах використання дистанційної (on-line) і аудиторної (off-line) форм організації навчальної діяльності. Наукові дослідження проводили на базі Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. Психогігієнічну оцінку провідних характеристик РСК здійснювали на основі використання особистісного опитувальника, розробленого Роттером у модифікації Бажіна, Голинкиної та Еткинда. Статистичний аналіз одержаних результатів проводили на основі застосування стандартного пакету прикладних програм багатовимірного статистичного аналізу “Statistica 6.1” (ліцензійний № AXX910A374605FA) з використанням процедур описової статистики. У ході досліджень виявлено, що в структурі провідних ознак РСК особистості студентів переважали показники РСК у галузі досягнень, РСК у галузі здоров’я і хвороби, РСК у галузі міжособистісних відносин та РСК у галузі сімейних відносин. Натомість найменш вираженими слід було вважати показники загальної інтернальності РСК, РСК у галузі невдач та, що стало надто неочікуваним явищем, РСК у галузі навчальних відносин. Слід було звернути увагу на достатньо цікаві явища, які були властиві для різних форматів організації навчальної діяльності. Так, в умовах використання дистанційної форми навчання привертали увагу принаймні декілька об’єктивних позитивно-значущих явищ – суттєве зростання (р(t)0,05-0,01) при on-line формі організації навчального процесу значень показників РСК у галузі здоров’я і хвороби та РСК у галузі досягнень. Разом з тим в умовах застосування аудиторної форми навчання звертали на себе такі позитивно-значущі явища, як суттєве зростання (р(t)0,05-0,01) при off-line формі організації навчального процесу значень показників РСК у галузі міжособистісних відносин та РСК у галузі невдач. У подальшому отримані дані мають бути використані під час розробки методик комплексної гігієнічної оцінки стану адаптаційних ресурсів і функціональних можливостей організму студентів, що ураховують особливості розвитку психофізіологічних функцій та особливостей особистості в умовах застосування різних форм організації навчального процесуThe purpose of the scientific work was to determine the characteristics of changes in the criterion indicators of the level of subjective control (LSC) of modern students of medical institutions of higher education in the conditions of using remote (on-line) and auditorium (off-line) forms of organization of educational activities. Scientific research was conducted on the basis of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnitsya. Psychohygienic evaluation of the leading characteristics of the LSC was carried out based on the use of a personal questionnaire developed by Rotter in the modification of Bazhin, Golinkina and Etkind. The statistical analysis of the obtained results was carried out on the basis of the application of the standard package of multivariate statistical analysis application programs “Statistica 6.1” (license number AXX910A374605FA) using descriptive statistics procedures. In the course of research, it was found that in the structure of the leading features of the students' personality RSC, indicators of the LSC in the field of achievements, LSC in the field of health and illness, LSC in the field of interpersonal relations, and LSC in the field of family relations prevailed. Instead, the indicators of general internality of LSC, LSC in the field of failures and, which became too unexpected a phenomenon, LSC in the field of educational relations should be considered the least pronounced. It was necessary to pay attention to quite interesting phenomena that were characteristic of various formats of the organization of educational activities. Thus, in the conditions of using the distance form of education, at least several objective positive significant phenomena were noticed – a significant increase of (p(t)0.05-0.01) with the online form of organization of the educational process in the values of LSC indicators in the field of health I and diseases and in the field of achievements. At the same time, in the conditions of using the auditorium form of education, such positively significant phenomena as a significant increase (р(t)0.05-0.01) with the off-line form of organization of the educational process of the values of LSC indicators in the field of interpersonal relations and LSC in the field of failures. In the future, the obtained data should be used during the development of methods of comprehensive hygienic assessment of the state of adaptive resources and functional capabilities of the students’ organism, which take into account the peculiarities of the development of psychophysiological functions and personality traits in the conditions of using different forms of organization of the educational process.