Саволюк, С. І.
    Модернізація навчального процесу на післядипломному етапі: перспективи, можливості / С. І. Саволюк, В. М. Лисенко, М. Ю. Крестянов // Медицина невідкладних станів = Медицина неотложных состояний. - 2019. - N 8. - С. 153-154


MeSH-главная:
ЛАПАРОСКОПИЯ -- LAPAROSCOPY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING
Аннотация: Сучасна технологічна революція в хірургії та анестезіології докорінно змінили хірургічну парадигму й філософію. Нинішня ургентна і планова хірургія вступила в епоху безпечних суперрадикальних розширених мультивісцеральних резекцій, симультанних операцій та агресивної хірургічної тактики. Це стало можливим завдяки інтеграції механізмів і факторів концепції «6 М»: Мультимодальність (програми Fast Track Surgery, ERAS), Мультидисциплінарність (різнопрофільні підходи, залучення спеціалістів різних галузей), Мультитехнологічність (лапароскопія, ендоскопія, ендоваскулярні й гібридні операції з асиміляцією технологій), Мультифункціональність (поліфункціональні електрохірургічні інструменти в лапароскопії та ендоскопії, електрозварювання живих біологічних тканин, зшивальні апарати — лінійні й циркулярні стиплери, системи дублювання, робот-асоційована лапароскопія, капсульна ендоскопія), Мультипроєкція (доопераційний облік, прогнозування й індивідуальне планування нестандартних нештатних ситуацій з метою запобігання їм), Мультифокус (урахування всіх сприятливих і несприятливих факторів для отримання надійного прогнозованого сприятливого прогнозу для пацієнта). Отже, шляхом комбінації хірургічних інновацій і технологій, оволодіння ними, їх агресивного впровадження намагаються позбутися впливу людського фактору, що виводить сучасну хірургію на рівень уніфікації, стандартизації й протокольності (стандартна операційна й технологічна процедура), що створює виклики для державної післядипломної освіти й стимулює до безперервного пошуку можливостей професійного зростання (системність і систематичність), вступаючи в конкурентні відносини з приватними структурами за споживача послуг (інтерни, курсанти), прискорюючи створення ефективних професійних навчальних (тренінгових, симуляційних) центрів. Без сумніву, створення й формування конкурентного середовища спонукає колективи клінічних кафедр до постійного вдосконалення (інформаційного, професійного й технологічного), активного використання сучасних інформаційних (хмарні сервіси, соціальні мережі) та інтерактивних технологій для того, щоб позиціонувати себе на ринку освітніх послуг, презентуючи свої досягнення, наукові й клінічні можливості, модернізуючи навчальні програми й плани, приваблюючи курсантів для своїх клінічних баз та установ, таким чином виконуючи виробничий план за державним замовленням
Набуття мануальних навиків і вмінь на сучасному лапароскопічному обладнанні в умовах навчально-тренінгового класу є обов’язковим етапом клінічного іспиту (проміжної й заключної атестації) для лікарів-інтернів, при підсумковій атестації курсантів, слугуючи базовим критерієм допуску до лапароскопічних операцій
Доп.точки доступа:
Лисенко, В. М.
Крестянов, М. Ю.

Свободных экз. нет