Назаревич, Л. Т.
    Теоретико-практичні підходи до викладання української мови як іноземної в Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя [Текст] = Theoretical and practical approaches to teaching ukrainian as a foreign language at TNTU / Л. Т. Назаревич, Н. Р. Денисюк, Н. І. Гавдида // Медична освіта = Medical education. - 2020. - N 1. - С. 56-61


MeSH-главная:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION
ОБУЧЕНИЕ ВЕРБАЛЬНОЕ -- VERBAL LEARNING
Аннотация: У статті йдеться про методику навчання української мови як іноземної та мовну адаптацію студентів-іноземців. Акцентовано на основній меті вивчення цієї дисципліни, а саме: вмінні спілкуватися не лише в навчальному, а й позанавчальному середовищі. Розглянуто традиційні та новаторські підходи, які моделюють реальні життєві ситуації, пропонують проблеми для спільного розв’язання, активізують творчі здібності студентів, мобілізують їхню увагу, навчають їх швидко будувати мовленнєві конструкції, знаходячи відповідні засоби для вираження змісту. Зосереджено увагу на особистісно-орієнтованому підході на заняттях, зокрема, виокремлено ігровий підхід як невимушений спосіб подачі начального матеріалу. Цілісно проаналізовано комунікативну діяльність та її головні компоненти, порушено питання інтеркультурної компетенції. Автори діляться досвідом розробки навчальних посібників і тестових завдань; зручного в користуванні та інформативного дистанційного курсу в системі Atutor, який слугує організацією всього процесу навчання; також додаткових навчальних матеріалів у формі таблиць, схем, вправ, кросвордів, розміщених у соціальній мережі «Фейс­бук». Зазначено, що такий підхід дозволяє здійснювати контроль рівня теоретичних знань, практичних умінь і навичок студентів-іноземців у навчально-тренувальній та ігровій формах. Проаналізовано роль унаочнення як основного принципу ейдетики, а саме: мультимедійні презентації, що уможливлюють одночасно зорове і слухове сприйняття інформації, якісно розроблені слайди, навчальні картки, світлини. Наведено приклади застосування різних методів ейдетики: ланцюжковий, метод поєднання вербального апарату з роботою уяви, метод узгодження фантазії та уяви з умінням чітко висловлювати власні думки, метод фонетичних асоціацій, робота над ейдос-конспектом тощо. Автори наголошують на перевазі навчання в атмосфері психологічної безпеки та комфорту
Доп.точки доступа:
Денисюк, Н. Р.
Гавдида, Н. І.

Свободных экз. нет