Посилкіна, О. В.
    Науково-практичні підходи до організації й оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам із дерматокосметичними захворюваннями в аптечних закладах [Текст] / О. В. Посилкіна, В. Г. Котлярова, О. В. Чечотка // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2020. - Том 6, № 1. - С. 50-59


MeSH-главная:
АПТЕКИ -- PHARMACIES (кадры, организация и управление)
ДЕРМАТОЛОГИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА -- DERMATOLOGIC AGENTS
КОСМЕТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА -- COSMETICS

КОНСУЛЬТАТИВНАЯ ПОМОЩЬ -- REFERRAL AND CONSULTATION (организация и управление)
Аннотация: Аптечним закладам в умовах упровадження вимог належної аптечної практики (GРР) необхідно постійно здійснювати моніторинг якості надання фармацевтичної допомоги споживачам (пацієнтам) для забезпечення гарантії сприяння їх здоров’ю та якості життя. Мета: розробка методики оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями для подальшого її упровадження в діяльність аптечних закладів і проведення моніторингу стану надання фармацевтичної допомоги та своєчасного діагностування необхідності розробки й упровадження відповідних заходів, спрямованих на її удосконалення. Матеріали та методи: контент-аналіз, методи статистичного аналізу, спостереження, експертного оцінювання, анкетування. Результати. У роботі визначена сутність категорії «фармацевтична допомога споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями», розглянуті її складові. Визначений перелік маркетингово-інформаційних, консультаційних та логістичних послуг, доцільних для надання споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями в аптечних закладах різного типу. Запропонований алгоритм оцінювання якості надання фармацевтичної допомоги споживачам (пацієнтам) із дерматокосметичними захворюваннями і побудована відповідна шкала для оцінювання. Висновки. У процесі проведення спостережень у 163 аптечних закладах Харкова, Києва, Запоріжжя, Дніпра установлено, що споживачі з дерматокосметичними проблемами звертаються до аптечних закладів не тільки для придбання необхідного засобу, але й для отримання консультації щодо існуючої дерматологічної проблеми, шляхів її вирішення та вибору необхідного засобу, за допомогою якого можна вирішити існуючу проблему. Тому, зважаючи на те, що тільки 40 % споживачів (пацієнтів) із дерматокосметичними проблемами звертаються до лікарів (лікарів-косметологів), а інші 60 % намагаються отримати консультацію в аптеці, в тих аптечних закладах, в асортименті яких присутні лікарські косметичні засоби (лікарські засоби), призначені для лікування дерматокосметичних захворювань, актуалізується проблема організації надання належної фармацевтичної допомоги цьому контингенту споживачів (пацієнтів). Запропоновані в статті науково-практичні підходи дозволять аптечним закладам оцінювати ступінь відповідності фактичного рівня надання фармацевтичної допомоги споживачам із дерматокосметичними захворюваннями бажаному (належному) і своєчасно виявляти резерви її покращання
Доп.точки доступа:
Котлярова, В. Г.
Чечотка, О. В.

Свободных экз. нет