Оксенюк, О. Є.
    Аналіз фармацевтичного ринку України лікарських засобів протигрибкової дії [Текст] / О. Є. Оксенюк, О. П. Гудзенко, О. С. Шпичак // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2020. - Том 6, № 1. - С. 69-80


MeSH-главная:
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL (организация и управление)
МАРКЕТИНГ -- MARKETING (методы)
ПРОТИВОГРИБКОВЫЕ СРЕДСТВА -- ANTIFUNGAL AGENTS (снабжение и распределение, экономика)
Аннотация: Мета: провести аналіз вітчизняного фармацевтичного ринку лікарських засобів протигрибкової дії для місцевого лікування грибкових уражень шкіри з урахуванням усіх форм їх випуску. Матеріали та методи. Аналіз проводився на основі даних Державного реєстру лікарських засобів України, електронних баз даних, інформаційно-пошукової програми «Моріон» та прайс-листів щотижневика «Аптека» станом на 10 березня 2019 р. У роботі були використані логічний, системно-аналітичний, математико-статистичний та порівняльний методи аналізу. Результати дослідження. За результатами проведеного аналізу зареєстрованих в Україні протигрибкових лікарських засобів для місцевого застосування встановлено, що більшість із препаратів досліджуваної групи D01A виробляється за кордоном, а частка вітчизняних препаратів становить 41 %. Крім того, дослідження показали, що більше половини зареєстрованих лікарських препаратів групи D01A (54 %) представлені у м’яких лікарських формах (креми, мазі та гелі) і 30 % – у формі розчинів, з яких 8 % – спреї. Виявлено торгові найменування діючих речовин (тербінафін, клотримазол, кетоконазол, нафтифін та саліцилова кислота), які представлені переважно найбільшою їх кількістю, й установлено, що серед зареєстрованих лікарських засобів 91 % складають монокомпонентні препарати. Проведено розподіл асортименту лікарських засобів групи «D01A Е – Інші протигрибкові препарати для місцевого застосування» на цінові категорії та визначено їх нижню, середню і вищу ціни. Із застосуванням методу ціноутворення для розроблюваних нами лікарських препаратів з орієнтацією на ціни конкурентів установлено, що найвигіднішою є позиція у середній ціновій категорії. Висновки. Результати проведених маркетингових досліджень можуть бути використані при розробці практичних заходів із підвищення ефективності реалізації соціально адаптованих механізмів реімбурсації вартості споживання протигрибкових лікарських препаратів у межах запровадження державних заходів із поліпшення доступності надання фармацевтичної допомоги хворим в Україні
Доп.точки доступа:
Гудзенко, О. П.
Шпичак, О. С.

Свободных экз. нет