Sotnikova-Meleshkina, Zh. V.
    The structure of morbidity of secondary school children [] = Структура патологічної ураженості дітей середнього шкільного віку / Zh. V. Sotnikova-Meleshkina // Вісник морфології. - 2020. - Т. 26, № 4. - С. 30-35. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-главная:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ, ЧАСТОТА СЛУЧАЕВ -- PREVALENCE
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION
ДИАГРАММЫ -- CHARTS
ЭНДОКРИННОЙ СИСТЕМЫ БОЛЕЗНИ -- ENDOCRINE SYSTEM DISEASES (диагностика, патофизиология, этиология)
ЗРЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- VISION DISORDERS (патофизиология, этиология)
Аннотация: Intensification of the educational process is one of the risk factors for increasing the prevalence of morphofunctional disorders, acute and chronic somatic morbidity, mental and behavioral disorders, maladaptation syndrome. Many researchers have found a negative chronological dynamics of school health and a high incidence among secondary school students. The purpose of the study is a comparative analysis of the structure and dynamics of morbidity of children during secondary school. The study involved more than 266 students of secondary schools aged 10 to 14 years. The state of health was assessed according to preventive medical examinations conducted by specialists of the Institute of Child and Adolescent Health of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine with the informed consent of parents and according to the bioethical norms of the Helsinki Declaration (as amended in 2013). Statistical data processing was performed using the licensed package SPSS Statistic v.20 using Student’s t test. The highest level of morbidity was found in diseases of the endocrine system (468.4±39.7‰), the organ of vision and the appendix (322.8±37.2‰), the circulatory system (310.1±36.8‰) and respiration (303.8±36.6‰). Among girls, endocrine (520.7±57.7‰) and ophthalmological pathology (386.7±56.2‰) were more often registered, and among boys – mental and behavioral disorders (168.7±39.9‰; p0.05). During the training, negative dynamics was determined for diseases of the endocrine system (due to a probable increase in their number among boys, at p0.05), diseases of the digestive system, eye and appendages due to decreased visual acuity (p0.01). In the structure of endocrine pathology, 60% were thyroid diseases in both sexes, and the prevalence of grade 1 obesity was higher among boys (p0.05). Mental and behavioral disorders were mainly represented by disorders of activity and attention in adolescent boys, sleep disorders – in girls; hyperkinetic behavioral disorders – in both sex groups. Gender features in the structure and dynamics of morbidity of secondary school students to a greater extent in diseases of the endocrine system, eye and appendix with a general negative tendency to increase the prevalence of these groups of diseases
Інтенсифікація навчального процесу є одним із чинників ризику збільшення розповсюдженості морфофункціональних відхилень, гострої та хронічної соматичної захворюваності, розладів психіки та поведінки, синдрому дезадаптації. Багатьма дослідниками встановлено негативну хронодинаміку стану здоров’я школярів та високий рівень захворюваності серед учнів середнього шкільного віку. Мета дослідження – порівняльний аналіз структури та динаміки патологічної ураженості дітей у період навчання у базовій школі. У дослідженні прийняли участь 266 учнів закладів загальної середньої освіти віком від 10 до 14 років. Стан здоров’я оцінювали за даними профілактичних медичних оглядів, проведених фахівцями ДУ “Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків НАМН України” за наявністю інформованої згоди батьків та згідно біоетичних норм Гельсинської декларації (у редакції 2013 р.). Статистичну обробку даних проведено за допомогою ліцензованого пакету SPSS Statistic v.20 з використанням критерію Стьюдента. Найвищий рівень патологічної ураженості був встановлений за хворобами ендокринної системи (468,4±39,7‰), органу зору та придаткового апарата (322,8±37,2‰), системи кровообігу (310,1±36,8‰) та дихання (303,8±36,6‰). Серед дівчат більш часто реєстрували ендокринну (520,7±57,7‰) та офтальмологічну патологію (386,7±56,2‰), а серед хлопців – розлади психіки та поведінки (168,7±39,9‰; р0,05). Протягом навчання визначена негативна динаміка щодо хвороб ендокринної системи (за рахунок вірогідного збільшення їх кількості серед хлопців, при р0,05), хвороб органів травлення, ока та придаткового апарату за рахунок зниження гостроти зору (р0,01). У структурі ендокринної патології 60% становили захворювання щитоподібної залози в обох статевих групах, а рівень розповсюдженості ожиріння 1 ступеня був вищим серед хлопців (р0,05). Розлади психіки та поведінки були представлені переважно порушеннями активності та уваги у хлопців-підлітків, розладами сну – у дівчат; гіперкінетичними розладами поведінки – в обох статевих групах. Встановлені статеві особливості у структурі та динаміці патологічної ураженості учнів середнього шкільного віку у більшому ступені за хворобами ендокринної системи, ока та придаткового апарату із загальною негативною тенденцією до зростання поширеності цих груп захворювань
Свободных экз. нет