Гур’єв, С. О.
    Аналіз клініко-анатомічної характеристики дорожньо-транспортної травми в умовах сільської місцевості. Анатомічна верифікація пошкоджень [Текст] = Analysis of clinical and anatomical characteristics of road transport injuries in the conditions of a rural location. Anatomical verification of damage / С. О. Гур’єв, В. А. Кушнір // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 6-11. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-главная:
ТРАНСПОРТНЫЕ СРЕДСТВА -- TRANSPORTATION
БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS (классификация, профилактика и контроль, статистика)
БРЮШНОЙ ПОЛОСТИ ТРАВМЫ -- ABDOMINAL INJURIES (патофизиология, этиология)
ЧЕРЕПНО-МОЗГОВЫЕ ТРАВМЫ -- CRANIOCEREBRAL TRAUMA (патофизиология, этиология)
ГРУДНОЙ КЛЕТКИ ТРАВМЫ -- THORACIC INJURIES (патофизиология)
КОНЕЧНОСТИ НИЖНЕЙ ТРАВМЫ -- LEG INJURIES (патофизиология)
СЕЛЬСКОЕ НАСЕЛЕНИЕ -- RURAL POPULATION (статистика)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Аннотация: Дорожньо-транспортна травма залишається однією з основних причин травмування та інвалідизації не тільки населення України, а навіть і розвинутих країн світу. Мета – верифікувати та визначити клініко-анатомічну характеристику дорожньо-транспортної травми у постраждалих в умовах сільської місцевості. Дослідження було проведено у порядку епідеміологічного експерименту на моделі натурного типу, що було сформовано відповідно до закону великих чисел і має типові риси сільської місцевості України. Масив дослідження становить 315 випадків постраждалих унаслідок дорожньо-транспортних пригод (ДТП), що перевищує розрахунковий обсяг необхідного. Аналіз фактичного матеріалу зроблено із застосуванням законів формальної логіки, методами параметричного, непараметричного та факторного статистичного аналізу із застосуванням комп’ютерної програми STATISTICA. Встановлено, що в загальному масиві найчастіше зустрічається пошкодження голови та шиї (94,60%), на другому ранговому місці – пошкодження грудної клітки (63,17%), на третьому – пошкодження кінцівок (53,33%), найменше зустрічається травма живота (11,11 %). Крім того, в загальному масиві дослідження найвища летальність зафіксована у постраждалих із травмою таза та живота (54,55% та 40,00% відповідно). В усіх учасників дорожнього руху найчастіше зустрічається краніальний компонент з показником вище 90%. В усіх учасників дорожнього руху на другому місці за питомою вагою перебуває торакальна травма з показником вище 60% (60,53% - 68,63%), на третьому ранговому місці – пошкодження кінцівок (47,30% - 56,86%). У водіїв найрідше зустрічається пошкодження живота (тільки 5,88%), у пасажирів травма таза (10,81 %), а у пішоходів також найрідше зустрічається травма живота (10,00%). Існують характерні пошкодження для водіїв – пошкодження грудної клітки внаслідок рульової травми, для пасажирів – живота та грудної клітки, для пішоходів – пошкодження живота, таза, кінцівок. Отже, у постраждалих унаслідок дорожньо-транспортних пригод найчастіше в загальному масиві пошкоджуються: голова – 94,60%, грудна клітка – 63,17% та кінцівки – 53,33%. Дорожньо-транспортна травма в умовах сільської місцевості є багатокомпонентною, у середньому постраждалі отримують 2,56 пошкодження, і це вказує на значну силу впливу агента, що травмує. У постраждалих унаслідок ДТП результат перебігу травматичного процесу залежить від конкретно пошкодженої анатомо-функціональної ділянки (АФД) і помірно залежить від поєднання пошкоджень (у тих, хто вижив, коефіцієнт поєднання – 2,55, а в тих, хто загинув – 2,57). Летальність у постраждалих унаслідок ДТП вірогідно залежить від пошкодження конкретної АФД, найвища летальність зафіксована у постраждалих із травмою таза – 57,14%
Road traffic injury remains one of the main causes of injury and disability not only in Ukraine, but also in the developed countries of the world. Objective – to verify and determine the clinical and anatomical characteristics of traffic injuries in victims in rural areas. The study was conducted in the order of an epidemiological experiment on a natural type model, which was formed in accordance with the law of large numbers and has typical features of the rural areas of Ukraine, the array of the study consists of 315 cases of victims as a result of traffic accidents, which exceeds the estimated volume of the necessary. The analysis of the actual material is done using the laws of formal logic, methods of parametric, non-parametric and factor statistical analysis using the computer program STATISTICA. As a result of the study, it was established that in the general array, head and neck injuries are most common (94.60%), chest injuries are the second most common (63.17%), limb injuries are the third (53.33%), and abdominal trauma is the least common (11.11%). In addition, in the general array of the study, the highest mortality rate was recorded in victims with injuries to the pelvis and abdomen (54.55% and 40.00%, respectively). Among all road users, the cranial component is the most common, with an index above 90%. Among all road users, thoracic injuries with a rate above 60% (60.53% - 68.63%) are in second place by specific gravity, and limb injuries are in third place with 47.30% - 56.86%. Abdominal injuries are the least common among drivers – only 5.88%, passengers have the least common pelvic injuries (10.81%), and pedestrians also have the least common abdominal injuries (10.00%). There are typical injuries for drivers – damage to the chest due to a steering wheel injury, for passengers – abdomen and chest, for pedestrians – damage to the abdomen, pelvis, limbs. Thus, among victims of traffic accidents, the head is most often injured in the general massif – 94.60%, the chest – 63.17%, and the limbs – 53.33%. Road traffic injury in rural areas is multi-component, on average, victims receive 2.56 injuries, and this indicates a significant impact of the traumatic agent. In road accident victims, the outcome of the course of the traumatic process depends on the specifically damaged anatomical and functional site (AFS) and moderately depends on the combination of injuries (the combination coefficient is 2.55 for survivors and 2.57 for those who died. The fatality rate in road accident victims probably depends on the damage to a specific AFS, the highest fatality rate was recorded in victims with a pelvic injury of 57.14%
Доп.точки доступа:
Кушнір, В. А.

Свободных экз. нет