Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Макаров С. Ю.
Заглавие : Особливості психофізіологічної адаптації студентів закладів вищої медичної освіти в динаміці навчального року за даними кластерного аналізу
Параллельн. заглавия :Features of psychophysiological adaptation of students of higher medical education in the dynamics of academic year obtained by cluster analysis
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 389-393 (Шифр ВУ80/2018/22/2)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ПРИВЫКАНИЕ ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКОЕ -- HABITUATION, PSYCHOPHYSIOLOGIC
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
КЛАСТЕРНЫЙ АНАЛИЗ -- CLUSTER ANALYSIS
Аннотация: У ході проведених досліджень визначені особливості перебігу психофізіологічної адаптації студентів, що перебувають в умовах закладів вищої медичної освіти, в динаміці навчального року за даними кластерного аналізу. Оцінюючи особливості даних, отриманих під час визначення кластерної структури фізіологічно-значущих корелят психофізіологічної адаптації, слід виділити наступні кластерні угруповання: кластер, пов’язаний із характеристиками швидкості простої і диференційованої зорово-моторної реакції, простої аудіо-моторної реакції та динамічної працездатності в умовах монотонії, кластер, пов’язаний з показниками рухомості нервових процесів, кластер, пов’язаний із провідними характеристиками особливостей виконання теппінг-тесту впродовж періоду спостережень, а також кластер, пов’язаний як з узагальненими, так і з окремими (кількість передчасних реакцій, реакцій із запізненням та точних реакцій) показниками врівноваженості нервових процесів. Разом з тим, аналізуючи психічно-значущі кореляти перебігу психофізіологічної адаптації, необхідно підкреслити, що їх кластерну структуру складали наступні угруповання: кластер, пов’язаний із характеристиками емоційного вигорання, і передусім характеристиками його основних фаз: напруження, резистентності та виснаження, кластер, пов’язаний з показниками астенічного і депресивного станів, кластер, пов’язаний із характеристиками провідних властивостей темпераменту і, передусім, показниками нейротизму, кластер, пов’язаний з показниками механізмів психологічного захисту, кластер, пов’язаний із характеристиками рівня суб’єктивного контролю особистості, в першу чергу показниками загальної інтернальності, рівня суб’єктивного контролю у галузі навчальних відносин та відношення до здоров’я і хвороби, кластер, пов’язаний з показниками властивостей ситуативної і особистісної тривожності та характеру, і, зрештою, кластер, пов’язаний із провідними характеристиками агресивних проявів, передусім, показниками роздратованості, негативізму, непрямої агресії та індексів агресивності і ворожості