Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Назаркіна В. М.
Заглавие : Проблеми і перспективи підготовки фахівців з оцінки технологій охорони здоров’я в Україні
Место публикации : Соціальна фармація в охороні здоров’я. - Х., 2020. - Том 6, № 1. - С. 5-15 (Шифр СУ53/2020/6/1)
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ПОЛИТИКА -- HEALTH POLICY

ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
Аннотация: Мета: визначення основних проблем і перспектив підготовки фахівців з оцінки технологій охорони здоров’я з метою розвитку цього освітнього напрямку в Україні. Матеріали та методи: праці вітчизняних та зарубіжних авторів, міжнародні професійні веб-сайти, методи опитування (анкетування), аналізу, систематизації, узагальнення. Результати дослідження. Для забезпечення сталого розвитку галузі охорони здоров’я (ОЗ) необхідною є розробка політики ОЗ, що базується на використанні оцінки технологій охорони здоров’я (НТА). Запорукою підвищення ефективності ОЗ є постійне упровадження інноваційних технологій охорони здоров’я (ТОЗ), які мають оцінюватися на етапі виходу на ринок, а також при включенні до програми медичних гарантій та переліків відшкодування. Все це потребує фахового підходу та обумовлює необхідність упровадження навчання з НТА. Визначено прогнозну потребу вітчизняної ОЗ у фахівцях цього напряму – понад 2000 осіб. Результати анкетування фахівців ОЗ підтверджують необхідність упровадження НТА та підготовки фахівців. Визначено інформаційні потреби працівників ОЗ: найбільш затребуваними є питання законодавства, економіки охорони здоров’я та методології НТА, ціноутворення та відшкодування, публічних закупівель. Проведено аналіз закордонного досвіду підготовки фахівців із НТА. Розроблено кваліфікаційну характеристику, а на її основі – освітню програму підготовки експертів із НТА (на другому (магістерському) рівні). Наразі програма отримала позитивну оцінку провідних європейських експертів із НТА та проходить апробацію в Національному фармацевтичному університеті. Висновки. Освітній напрямок підготовки експертів з оцінки технологій охорони здоров’я потребує розвитку та підтримки з боку держави та професійних інституцій