Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Дячук Д. Д., Ященко Ю. Б., Заболотна І. Е.
Заглавие : Анамнестичне анкетування як складова запровадження медико-соціального моніторингу ожиріння у дітей на рівні закладу охорони здоров’я (результати пілотного опитування респондентів)
Место публикации : Пробл. ендокринної патології. - Харьков, 2020. - N 3. - С. 7-15 (Шифр ПУ17/2020/3)
MeSH-главная: ОЖИРЕНИЕ У ДЕТЕЙ -- PEDIATRIC OBESITY
Аннотация: Мета: вивчити серед дітей шкільного віку, які прикріплені для медичного обслуговування до закладу охорони здоров’я, сімейну (спадкову та поведінкову) обтяженість щодо ризику розвитку ожиріння. До програми профілактичних оглядів школярів включено анамнестичне опитування батьків із формалізацією відповідей за шкалами із наростанням ознак. В ході анкетування отримано 90 заповнених анкет. Встановлено, що у розвитку зайвої ваги у школярів серед біологічних факторів провідне місце займають: обтяжена спадковість дитини на надлишкову масу тіла та ожиріння (ВР = 1,88, 95%ДІ: 1,27–2,77; А Р = 43,8%), ц укровий д іабет 2 т ипу ( ВР = 1,31, 95%ДІ: 1,09–1,57; А Р = 22,4%) та на артеріальну гіпертензію (ВР = 1,24, 95%ДІ: 1,04–1,47; АР = 17,9%). Вірогідність розвитку зайвої ваги у школярів за умов наявності у них у віці 2 років маси тіла 90 центиля становить 41,0% (ВР = 1,89, 95%ДІ: 1,04–3,42). Вірогідність розвитку зайвої ваги у школярів за умов наявності у них маси тіла у віці 5 років 90 центиля — 57,7% (ВР = 2,92, 95%ДІ: 1,13–7,56). Соціально-гігієнічні фактори — нераціональне харчування та низька фізична активність складають несприятливий фон середньої сили щодо формування та розвитку у дитини зайвої ваги (AUC = 0,6–0,7). Запровадження заходів з виявлення несприятливих спадкових та поведінкових предикторів ожиріння у дітей дозволить своєчасно організувати заходи з профілактики розвитку зайвої ваги шляхом формування прихильності батьків до збалансованого харчування дитини та орієнтації сімейного стереотипу на здоровий спосіб життя
Доп.точки доступа:
Ященко, Ю. Б.
Заболотна, І. Е.