Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Fedchyshyn N. O., Yelahina N. I.
Заглавие : The concept of pedagogical biographistics: the experience of Germany
Параллельн. заглавия :Концепт педагогічної біографістики: досвід Німеччини
Место публикации : Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 129-135 (Шифр МУ7/2021/1)
Примечания : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-главная: ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
БИОГРАФИЯ -- BIOGRAPHY
ГЕРМАНИЯ -- GERMANY
Аннотация: The article attempts to substantiate the theoretical and methodological principles of biographical historical and pedagogical studies in Germany, based on developments in the field of pedagogical, psychological biographistics. The problem of constructing a real picture of the historical and pedagogical process that took place in German society is actualized. The leading task of biographistics, German researchers identified the return of the names of cultural and educational figures who contributed to the creation and development of the national German school and pedagogy, but due to certain gaps, prohibitions did not receive adequate coverage and were not studied. The significance of addressing the origins of German science and culture through the microhistory of an individual to create a complete history of pedagogical progress of the German ethnic group is substantiatedУ статті зроблено спробу обґрунтувати теоретико-методологічні засади виконання біографічних історико-педагогічних студій у Німеччині, виходячи з напрацювань у галузі педагогічної, психологічної біографістики. Актуалізовано проблему побудови реальної картини історико-педагогічного процесу, що відбувався у німецькому суспільстві. Провідним завданням біографістики німецькі дослідники визначили повернення імен культурно-освітніх діячів, які зробили внесок у створення й розвиток національної німецької школи і педагогіки, проте через певні прогалини, заборони не були належно висвітленi та вивчені. Обґрунтовано значущість звернення до витоків німецької науки і культури через мікроісторію окремої особи для створення повної історії педагогічного поступу німецького етносу
Доп.точки доступа:
Yelahina, N. I.