Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Ломакіна Ю. В., Тимофієва М. П., Зорій Н. І., Федонюк Л. Я., Павлюк О. І., Яковець К. І., Щудрова Т. С.
Заглавие : Про-екологічне виховання студентів-медиків в освітньому просторі
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - Чернівці, 2020. - Т. 24, № 1. - С. 213-221 (Шифр БУ5/2020/24/1)
Примечания : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-главная: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Аннотация: У статті проаналізовано та обґрунтовано методичні підходи щодо екологічного виховання у вищому навчальному закладі; визначено ставлення та шляхи формування екологічної культури студентів-медиків. Мета роботи — дослідити та удосконалити методичні підходи щодо екологічного виховання в освітньому просторі; визначити ставлення та шляхи формування екологічної культури студентів-медиків. Матеріал і методи. Проведено аналіз даних та опрацьовано сучасні наукові досягнення за даною темою в джерелах новітньої літератури. У 2020 році проведено дослідження, в якому взяли участь 160 студентів 1-х, 2-х курсів медичних факультетів освітнього ступеня «Магістр» Буковинського державного медичного університету. Застосовано методи спостереження, бесіди, анкетування. Результати. У даній роботі виділені основні дидактичні умови впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчальний процес вищого навчального закладу. Результати анкетування показали, що самооцінка рівня здоров’язберігаючої компетенції студентів є високою (85%). Студенти-медики усвідомлюють важливість пропаганди здоров’язбережувального середовища. Респонденти (92%) висловили відверте бажання брати участь у заходах та підвищенні рівня власної здоров’язберігаючої компетенції. Брали участь у здоров’язбережувальних заходах 69% студентів. Щодо конкретних дій стосовно сортування сміття 50% респондентів відповіли, що іноді сортують сміття, доволі великий відсоток (35%) не сортують і тільки 15% приділяють значну увагу упорядкуванню сміття. Висновки. У результаті теоретико-методологічного дослідження в статті висвітлені основні проблемні питання екологічного виховання. Методичними підходами, щодо ефективності екологічного виховання в освітньому просторі, є формування та розвиток у студентів-медиків здоров’язберігаючої компетентності. Визначені та обґрунтовані дидактичні умови впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчальний процес вищого навчального закладу. З’ясовано, що практична реалізація завдань і мети екологічної освіти у вищих навчальних закладах ґрунтується на: засадах взаємозв’язку теоретичних знань із практичною діяльністю студентів у цій сфері; включенні екологічних аспектів у структуру предметних, спеціальних узагальнюючих тем; використанні проблемних методів навчання; поєднанні аудиторної і позааудиторної природоохоронної роботи.
Доп.точки доступа:
Ломакіна, Ю. В.
Тимофієва, М. П.
Зорій, Н. І.
Федонюк, Л. Я.
Павлюк, О. І.
Яковець, К. І.
Щудрова, Т. С.