Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Горбань Н. Є., Бондаренко Н. Ю., Лапікура О. В., Коваль Н. В., Тищенко В. К., Бомк О. В.
Заглавие : Особливості взаємовідносин матерів та їх дітей 15-18 років під час психо-емоційних спалахів
Параллельн. заглавия :The features of interaction between mothers and their children aged 15-18 during psycho-emotional outbursts
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2021. - Т. 25, № 3. - С. 480-484 (Шифр ВУ80/2021/25/3)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ФЕНОМЕНЫ И ПРОЦЕССЫ (ВНЕШ) -- PSYCHOLOGICAL PHENOMENA AND PROCESSES (NON MESH)
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS
ПОВЕДЕНИЕ МАТЕРИНСКОЕ -- MATERNAL BEHAVIOR
МАТЬ-РЕБЕНОК ОТНОШЕНИЯ -- MOTHER-CHILD RELATIONS
АГРЕССИВНОСТЬ -- AGGRESSION
Аннотация: Мета дослідження – проаналізувати вплив реакції матері під час психо-емоційних спалахів їх дітей віком 15-18 років на розвиток підліткової агресії. Проаналізовані відповіді в анкетах учасників дослідження “Анкета матері підлітка 15-18 років”, де були присутні змістовні відповіді на окремі питання блоку “Що Ви робите, коли у дитини виникають спалахи дратівливості або вона сильно сердиться, злиться?”. У дослідженні взяли участь 864 підлітка віком 15-18 років (425 особи – група агресивних підлітків, 439 респондентів – група неагресивних). При аналізі враховували різницю в розподілі між агресивною та неагресивною групами під впливом певних факторів. Інформаційна база – міжнародна програма ELSPAC – український фрагмент “Сім᾽я і діти України”. Статистична обробка інформації – Microsoft Оffice 2003, 2010, “IBM SPSS Statistics 20,0”, “Microsoft Оffice Excel 2010”. Різниця визначалась при р0,05. Аналіз методів виховання дитини, що використовуються при спробах “загасити” емоційні спалахи у підлітків показав, що серед досліджених методів заспокоєння дитини виявилися такі, що позитивно впливають на її загальний психоемоційний стан – як-то дати викричатися (42,9% в агресивній групі та 57,1% в неагресивній групі); ті, які є нейтральними (не впливають), як, наприклад, заспокоєння та роз’яснення (63,6% та 36,4%, за групами відповідно); так і такі, котрі справляють негативний вплив – виганяти дитину (83,3% та 16,7%, відповідно); вступати у “перепалку”, кричати на неї (71,8% та 28,2%, відповідно); залишати дитину на когось (65,6% та 34,4% відповідно), погрожувати дитині (75,0% і 25,0%, відповідно) чи бити її (81,4% та 18,6%, відповідно). Таким чином, встановлено, що опитані матері були рідко обізнані з виховними методами, які мають позитивний вплив, і навпаки, використовували незаспокійливі методи, що негативно впливали на психоемоційний стан підлітківThe aim of the study is to analyze the influence of mother’s reaction during psycho-emotional outbursts in children aged 15-18 on the development of adolescent aggression. The participants of the study were asked to answer the questions in the questionnaire called “The Questionnaire of Mothers of Teenagers Aged 15-18” which included a separate block of questions namely “What do you do when your child has outbursts of irritability or temper tantrums, when he/she gets extremely angry? Subsequently, the participants’ substantive responses were selected and analyzed. The study covered 864 adolescents aged 15-18 (425 people – a group of aggressive adolescents, 439 respondents – a group of non-aggressive teenagers). The analysis considered the difference in distribution between aggressive and non-aggressive groups when exposed to certain factors. Information base – international program ELSPAC – Ukrainian fragment “Family and Children of Ukraine”. Statistical processing of information – Microsoft Office 2003, 2010, “IBM SPSS Statistics 20.0”, “Microsoft Office Excel 2010”. The difference was determined at p0.05. The analysis of the methods for raising a child used in an attempt to “quench” emotional outbursts in adolescents showed that among the studied methods of calming down a child were identified those methods that had a positive effect on his psycho-emotional state i.e. allowing him/her to cry (42.9% in the aggressive group and 57.1% in the non-aggressive group); neutral methods, for example, comforting with talking (63.6% and 36.4% by groups, respectively), and methods that had a negative impact i.e. forcing a child to go away (83.3% and 16.7%, respectively); getting into a war of words, shouting at him (71.8% and 28.2%, respectively); leaving a child with someone (65.6% and 34.4%, respectively), threatening a child (75.0% and 25.0%, respectively) or beating him/her (81.4% and 18.6%, respectively). Thus, the study found that the interviewed mothers rarely used parenting methods that have a positive effect, and vice versa, they used approaches that did not have a calming effect, which negatively influenced the psycho-emotional state of adolescents
Доп.точки доступа:
Горбань, Н. Є.
Бондаренко, Н. Ю.
Лапікура, О. В.
Коваль, Н. В.
Тищенко, В. К.
Бомк, О. В.