Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Моцюк Ю. Б.
Заглавие : Складові нової академічної культури науково-педагогічних працівників
Параллельн. заглавия :Components of the new academic culture of scientific and pedagogical workers
Место публикации : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 3. - С. 123-128 (Шифр МУ7/2021/3)
MeSH-главная: КУЛЬТУРА -- CULTURE
ЗНАНИЙ ПРИОБРЕТЕНИЯ СПОСОБНОСТЬ -- LEARNING
ЗНАНИЯМИ УПРАВЛЕНИЕ -- KNOWLEDGE MANAGEMENT
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Аннотация: У статті висвітлено особливості складових нової академічної культури науково-педагогічних працівників. Доведено, що поняття академічної культури багатогранне і поєднує психолого-педагогічну та навчально-методичну культуру в університеті, цінності, традиції, норми, правила проведення наукового дослідження, і про наукову мовленнєву культуру, культуру високої духовності й моралі, спілкування зі студентами, культуру наукової праці і соціальної, моральної відповідальності за результати, культуру толерантності та педагогічного оптимізму, що формується в культурно-освітньому просторі закладу вищої освіти. Академічна культура – сукупність способів і методів діяльності університетської спільноти, її системна інтегрована якість, що відбиває досягнутий рівень розвитку. Вона виступає як сукупність соціальних норм і цінностей, що генетично не успадковуються, а сформувалися історично і притаманні конкретній суспільній системі. Академічна культура включає певні явища, процеси, відносини, що якісно відрізняють науково-педагогічних працівників, студентів та адміністративно-господарський персонал ЗВО від інших спільнот та соціальних груп суспільства і є результатом соціальної взаємодії. Основними елементами академічної культури виступають знання і переконання, якими керуються члени академічної спільноти у своїй повсякденній діяльності і які визначають їх духовне становище. Переконання характеризуються нероздільністю інтелектуально-раціонального, чуттєво-емоційного і вольового компонентів. Переконання охоплюють всю структуру певних відомостей про явища суспільного життя, зміст і значення норм, принципів поведінки, тобто знання. В структуру переконань обов’язковим компонентом входять певні особисто значущі знання. Зростання ролі закладів вищої освіти як центрів культури, знань та досліджень у культурному, соціальному і науково-технічному розвитку свідчить, що майбутнє людства все більше залежить від сучасних університетів. Академічна культура є складною композицією важливих цінностей і принципів, норм, традицій, способів діяльності, які приймаються академічною спільнотою, а формування та відтворення основних її принципів пов’язані не тільки з університетським середовищем, а й інститутом вищої освіти в ціломуThe article highlights the features of the components of the new academic culture of research and teaching staff. It is proved that the concept of academic culture is multifaceted and combines psychological-pedagogical and educational-methodical culture at the university, values, traditions, norms, rules of scientific research, and about scientific speech culture, culture of high spirituality and morality, communication with students, culture of scientific work. and social, moral responsibility for the results, the culture of tolerance and pedagogical optimism, which is formed in the cultural and educational space of higher education. Academic culture is a set of ways and methods of activity of the university community, its systemic integrated quality, which reflects the achieved level of development. It acts as a set of social norms and values ​​that are not genetically inherited, but formed historically and inherent in a particular social system. Academic culture includes certain phenomena, processes, relationships that qualitatively distinguish research and teaching staff, students and administrative and economic staff of universities from other communities and social groups of society and are the result of social interaction. The main elements of academic culture are the knowledge and beliefs that guide members of the academic community in their daily activities and that determine their spiritual position. Beliefs are characterized by the inseparability of intellectual-rational, sensory-emotional and volitional components. Beliefs cover the entire structure of certain information about the phenomena of social life, the content and meaning of norms, principles of behavior, ie knowledge. The structure of beliefs includes certain, personally significant knowledge. The growing role of higher education institutions as centers of culture, knowledge and research in cultural, social and scientific and technological development shows that the future of mankind is increasingly dependent on modern universities. Academic culture is a complex composition of important values and principles, norms, traditions, methods of activity adopted by the academic community, and the formation and reproduction of its basic principles is associated not only with university environment, but also the institute of higher education in general