Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Грохотов В. А.
Заглавие : Проблеми забезпечення якості стоматологічної допомоги (за матеріалами соціологічного опитування лікарів-стоматологів)
Параллельн. заглавия :Problems of ensuring the quality of dental care (based on a sociological survey of dentists)
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 3. - С. 462-466 (Шифр ВУ80/2022/26/3)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: СТОМАТОЛОГИЧЕСКАЯ ПОМОЩЬ В ПОЛНОМ ОБЪЕМЕ -- COMPREHENSIVE DENTAL CARE
КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬ -- QUALITY CONTROL
АНКЕТИРОВАНИЕ -- QUESTIONNAIRES
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS
СТОМАТОЛОГИЧЕСКОЙ ПОМОЩИ СЛУЖБЫ -- DENTAL HEALTH SERVICES
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ УЧРЕЖДЕНИЯ ЧАСТНЫЕ -- HEALTH FACILITIES, PROPRIETARY
Аннотация: Низький рівень стоматологічного здоров’я населення України обумовлює актуальність проблеми обґрунтування можливостей підвищення якості та доступності стоматологічної допомоги. Одним із сучасних методів моніторингу якості медичної допомоги є соціологічне дослідження. Мета дослідження: здійснити аналіз проблем забезпечення якісної стоматологічної допомоги за результатами соціологічного опитування лікарів-стоматологів. Соціологічним дослідженням було охоплено дві якісно та кількісно репрезентативні вибірки, перша з яких налічувала 259 лікарів – стоматологів із комунальних закладів охорони здоров’я, а друга – 109 лікарів-стоматологів приватних стоматологічних установ м. Києва. Статистична обробка матеріалів соціологічного дослідження передбачала використання методів статистичного групування, табличного зведення, аналізу абсолютних і відносних рядів розподілу, оцінку статистичної достовірності відмінності результатів соціологічного опитування (за критерієм Пірсона χ2). Результати соціологічного дослідження засвідчили суттєві відмінності у ресурсних і процесних складових забезпечення якості стоматологічної допомоги у закладах охорони здоров’я комунальної та приватної власності. На думку лікарів-стоматологів з комунальних закладів, назріла потреба у забезпеченні юридичної та фінансової самостійності та стабільності закладів (77,6±2,6% ), необхідним є оновлення медичного обладнання, матеріалів, інструментів (87,6±2,0%), забезпечення задоволеності пацієнтів (71,0±2,8%) і підвищення якості стоматологічної допомоги (57,5±3,1%). Діюча система управління комунальних стоматологічних закладів і її управлінський апарат не мають економічних важелів для підвищення якості стоматологічної допомоги та не проводять ефективних заходів, що забезпечують її в умовах ринкової економіки. Вирішення проблеми забезпечення населення України доступною та якісною стоматологічною допомогою потребує розробки нових організаційних механізмів управління якістю стоматологічної допомоги у закладах охорони здоров’я комунальної власностіThe low level of dental health of the population of Ukraine determines the relevance of the problem of finding opportunities to improve the quality of dental care. One of the modern methods of monitoring the quality of medical care is sociological research. The purpose of the study: to analyze the problems of providing quality dental care based on the results of a sociological survey of dentists. The sociological study covered two qualitatively and quantitatively representative samples, the first of which included 259 dentists from public health institutions, and the second – 109 dentists from private dental institutions in Kyiv. Statistical processing of sociological research materials involved the use of methods of statistical grouping, tabulation, analysis of absolute and relative distribution series, assessment of the statistical reliability of the difference in sociological survey results (according to the Pearson χ2 test). The results of the sociological study showed significant differences in the resource and process components of quality assurance of dental care in public and private health care institutions. According to dentists from public institutions, there is a need to ensure legal and financial independence and stability of institutions (77.6±2.6%), it is necessary to update medical equipment, materials, tools (87.6±2.0%), ensuring patient satisfaction (71.0±2.8%) and improving the quality of dental care (57.5±3.1%). The current management system of municipal dental institutions and its management staff do not have the economic levers to improve the quality of dental care and do not implement effective measures to ensure it in a market economy. Solving the problem of providing the population of Ukraine with affordable and high-quality dental care requires the development of new organizational mechanisms for managing the quality of dental care in public health institutions