Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Tymochko N. B.
Заглавие : Interactive education methods use during internal medicine teaching of 6-year students
Параллельн. заглавия :Використання інтерактивних методів навчання під час викладання внутрішньої медицини студентам 6 курсу
Место публикации : Art of Medicine. - 2019. - N 1. - С. 191-193 (Шифр АУ50/2019/1)
Примечания : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-главная: ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
СТУДЕНТЫ ЛЕЧЕБНЫХ ФАКУЛЬТЕТОВ -- STUDENTS, MEDICAL
КЛИНИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ -- CLINICAL CLERKSHIP
ТЕРАПИЯ (ДИСЦИПЛИНА) -- INTERNAL MEDICINE
Аннотация: The aim of the work was to analyze interactive education methods during teaching of internal medicine for 6-year students of the Faculty of Medicine. The 6-year students have already some basic theoretical, as well as practical material. They can make differential diagnostics, diagnoses, set reatment process aim and stages in order to solve patient’s problems. The main part in preparation of a doctor in modern conditions has to correspond to problems of the health care, as well as the society in general. A modern physician must not only be competent in the branch of his/her restricted professional tasks, but also to be aware of diagnostics and treatment, evidence-based medicine basics, to stay tuned in interdisciplinary branches. That’s why a modern teacher educating 6-year students in a department of internal medicine accordingly has to know interactive methods of teaching of theoretical material for knowledge acquisition improvement by the students, modern methods of diagnostics, and necessarily to perform lessons in practical training centers for drilling and learning of practical materialМета роботи - проаналізувати використання інтерактивних методів навчання під час викладання внутрішньої медицини студентам 6 курсу медичного факультету. Основна частина. Підготовка лікаря в сучасних умовах повинна відповідати як питанням охорони здоров'я, так і суспільства в цілому, при цьому сучасний лікар не тільки повинен бути компетентний в області своїх вузькопрофесійних завдань, але і легко орієнтуватися в питаннях діагностики і лікування, основ доказової медицини, володіти інформацією по міждисциплінарних областях. Від якості медичної освіти залежатиме якість надання медичної допомоги в Україні. Висновок. Впровадження інтерактивні технології викладання дасть змогу у майбутньому отримати високо кваліфікованого лікаря-практика