Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Мац О. В., Удовиченко Д. Ю.
Заглавие : Алекситимія як фактор ризику розладу адаптації в українських студентів в умовах російсько-української війни
Место публикации : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 3 спецвип. - С. 34-35 (Шифр УУ14/2022/3 спецвип.)
MeSH-главная: АФФЕКТИВНЫЕ СИМПТОМЫ -- AFFECTIVE SYMPTOMS
ЛОКАЛЬНЫЕ ВОЙНЫ И КОНФЛИКТЫ -- LOCAL WARS AND CONFLICTS
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
УКРАИНА -- UKRAINE
Аннотация: Російсько-Українська війна завдала значної шкоди не тільки матеріальним речам, а й ментальному благополуччю населення країни. Постійна тривога та стрес призводять до значного навантаження на психічний стан людини. Особливо вразливими в таких умовах стають здобувачі вищої освіти, які намагаються отримати якісну фахову освіту незважаючи на складні обставини. Відомо, що під час війни зростає частота виникнення стрес-а- соційованих психічних розладів, зокрема посттравматичного стресового розладу та розладу адаптації, що проявляються не лише в межах психологічного компоненту, але й фізичного, і обмежує повноцінне пристосування до нових умов. Поряд з цим відомо, що молоді особи більш схильні до розвитку алекситимії, яка характеризується складнощами в ідентифікації та вербалізації власних почуттів. Останні дослідження вказують на зв’язок між реакцією на стресові ситуації та алекситимічними рисами. Так, мета-аналіз 2022 року продемонстрував, що особи з посттравматичним стресовим розладом частіше демонстрували алекситимічність, зокрема було виявлено більш вагомий зв’язок зі складністю саме ідентифікації емоцій, а не їх описом чи зовнішньо орієнтованим мисленням. Однак, недостатньо досліджень, що оцінюють роль алекситимії у реакції на стрес серед молоді, зокрема в умовах воєнного стану. Мета роботи: Оцінити вплив алекситимії в українських студентів на ризик розвитку розладу адаптації в умовах Російсько-Української війни
Доп.точки доступа:
Удовиченко, Д. Ю.