Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Заічко Н. В., Шевчук С. В., Заічко К. О., Самборська І. А., Штатько О. І.
Заглавие : Андрагогіка у вищій медичній освіті: особливості впровадження на фундаментальних та клінічних дисциплінах
Параллельн. заглавия :Andragogy in higher medical education: features of implementation in fundamental and clinical disciplines
Место публикации : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 4. - С. 600-605 (Шифр ВУ80/2022/26/4)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
Ключевые слова (''Своб.индексиров.''): модернізація медичної системи--освіта дорослих--андрагогічна компетентність--самоосвіта
Аннотация: У статті узагальнені основні аспекти андрагогіки – науки про освіту дорослих, розглянуті ключові терміни, охарактеризовані принципи та методи андрагогіки. Проаналізована нормативна документація, що регулює організацію та вимоги до розвитку андрагогічної компетентності педагогів; досліджені електронні ресурси PubMed; Google Academy з глибиною бібліографічного пошуку 2012-2022 рр.; проаналізовано та узагальнено досвід застосування аспектів андрагогіки у науково-педагогічній роботі кафедр біологічної та загальної хімії та кафедри внутрішньої медицини №2 Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. Показано, що ефективність модернізації вищої медичної освіти в Україні вимагає формування нового покоління науково-педагогічних працівників, які здатні до самоудосконалення, саморозвитку та освіти упродовж життя. Науково-педагогічний працівник у сфері вищої медичної освіти повинен розуміти основні принципи андрагогіки, постійно розвивати та удосконалювати власну андрагогічну компетентність, володіти методами менторства, модерації, фасилітації. Застосування принципів андрагогіки у вищій медичній освіті спрямовано на формування конкурентоспроможного фахівця, здатного до безперервного професійного розвитку упродовж всього життя на основі атмосфери свободи, творчості, толерантності, відповідальності, індивідуальної освітньої траєкторії та рівних можливостей суб’єктів навчання. Впровадженість андрагогічних технологій і методів у закладах вищої медичної освіти залежить від навчальних цілей і може варіювати на фундаментальних і клінічних дисциплінах. Перспективами подальших досліджень є розробка нормативних документів і рекомендацій з методології андрагогіки для працівників вищої медичної школThe article summarizes the main aspects of andragogy - the science of adult education, considers key terms, and characterizes the principles and methods of andragogy. The regulatory documentation regulating the organization and requirements for the development of andragogical competence of teachers was analyzed; electronic resources of PubMed were studied; Google Academy with depth of bibliographic search 2012-2022; the experience of applying aspects of andragogy in the scientific and pedagogical work of the departments of biological and general chemistry and the department of internal medicine №2 of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya was analyzed and summarized. It is shown, that the effectiveness of the modernization of higher medical education in Ukraine, requires the formation of a new generation of scientific and pedagogical workers who are capable of self-improvement, self-development, and lifelong education. A scientific and pedagogical worker in the field of higher medical education must understand the basic principles of andragogy, constantly develop and improve his andragogy competence, and master the methods of mentoring, moderation, and facilitation. The application of the principles of andragogy in higher medical education is aimed at the formation of a competitive specialist capable of continuous professional development throughout life based on an atmosphere of freedom, creativity, tolerance, responsibility, an individual educational trajectory, and equal opportunities for subjects of study. The implementation of andragogic technologies and methods in institutions of higher medical education depends on educational goals and can vary in fundamental and clinical disciplines. Prospects for further research are the development of normative documents and recommendations on the methodology of andragogy for employees of a higher medical school
Доп.точки доступа:
Заічко, Н. В.
Шевчук, С. В.
Заічко, К. О.
Самборська, І. А.
Штатько, О. І.