Вид документа : Статья из журнала
Шифр издания :
Автор(ы) : Роговий Ю. Є., Білоокий В. В., Геруш О. В.
Заглавие : Роль таксономії Бенджаміна Блума в поліпшенні засвоєння базових теоретичних і клінічних дисциплін
Параллельн. заглавия :The role of Benjamin Bloom’s taxonomy in improving the mastery of basic theoretical and clinical disciplines
Место публикации : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 60-63 (Шифр БУ5/2023/27/2)
Примечания : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-главная: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНА ИНТЕГРАТИВНАЯ -- INTEGRATIVE MEDICINE
КОГНИТИВНАЯ НАУКА -- COGNITIVE SCIENCE
СОЦИАЛЬНЫЕ ЦЕННОСТИ -- SOCIAL VALUES
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ УСТОЙЧИВОСТЬ -- RESILIENCE, PSYCHOLOGICAL
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
Ключевые слова (''Своб.индексиров.''): таксономия блума
Аннотация: Відомо, що рівні засвоєння навчального матеріалу в таксономії мають відмінності залежно від типу цілей навчання: когнітивних (знання), афективних (ціннісні орієнтації) та психомоторних (рухові навички). Вищезазначене є вагомим чинником для формування усвідомлення діяльності лікаря і фармацевта на практиці з використанням інтегративного принципу патофізіології. Мета роботи – захистити положення, що впровадження технологій таксономії Бенджаміна Блума в навчальний процес сприятиме поліпшенню підготовки фахівців медиків та фармацевтів із суттєвим покращанням якості засвоєння базових теоретичних та клінічних дисциплін. Матеріал і методи. Провести аналіз поліпшення якості засвоєння базових теоретичних та клінічних дисциплін за допомогою впровадження таксономії Бенджаміна Блума з послідовною реалізацією на різних рівнях викладання когнітивних (знання), афективних (ціннісних орієнтацій) і психомоторних (рухових навичок) цілей навчання. Результати. Реалізація кожної навчальної цілі відбувається на різних рівнях їх засвоєння. Так, для когнітивних цілей рівнями засвоєння є: 1 – знання, 2 – розуміння, 3 – застосування, 4 – аналіз, 5 – синтез, 6 – оцінка, 7 – творчість. Для афективних цілей: 1 – сприйняття, 2 – реагування, 3 – засвоєння ціннісних орієнтацій, 4 – організація ціннісних орієнтацій, 5 – поширення ціннісних орієнтацій на діяльність. Для психомоторних: 1 -імітація, 2 – відтворення маніпуляцій, 3 – досягнення точності, 4 – поєднання, 5 - натуралізація. Висновки. Використання технологій таксономії Бенджаміна Блума когнітивних, емоційних та психомоторних цілей, об’єднаних в єдине ціле, дає можливість істотно покращити якість навчального процесу із застосуванням інтегративного принципу патофізіології, що сприятиме ефективній реалізації компетентісного підходу та всебічно сприятиме формуванню усвідомлення діяльності лікаря та фармацевта на практиці із поліпшенням засвоєння базових теоретичних і клінічних дисциплінIt is known that the levels of assimilation of educational material in the taxonomy differ depending on the type of learning goals: cognitive (knowledge), affective (value orientations) and psychomotor (motor skills). The above is a significant factor for the formation of awareness of the activity of a pharmacist in practice using an integrative approach to pathophysiology. Objective. To protect the position that the introduction of Benjamin Bloom's taxonomy technologies into the educational process will contribute to the improvement of the training of medical specialists and pharmacists and significantly refine the quality of mastering basic theoretical and clinical disciplines. Material and methods. To conduct an analysis of improving the quality of mastering basic theoretical and clinical disciplines by implementing Benjamin Bloom's taxonomy with consistent implementation at different levels of mastering cognitive (knowledge), affective (value orientations), and psychomotor (motor skills) learning goals. Results. The implementation of each educational goal takes place at different levels of their assimilation. So, for cognitive purposes, the levels of learning are as follows: 1 - knowledge, 2 - understanding, 3 - application, 4 - analysis, 5 - synthesis, 6 - evaluation, 7 - creativity. For affective purposes are: 1 - perception, 2 - response, 3 - assimilation of value orientations, 4-organization of value orientations, 5 - distribution of value orientations to activity. For psychomotor are as follows: 1- imitation, 2- reproduction of manipulations, 3- achievement of accuracy, 4 - combination, 5 - naturalization. Conclusions. The use of the technologies of Benjamin Bloom's taxonomy of cognitive, emotional and psychomotor goals combined into a single entity makes it possible to significantly improve the quality of the educational process using the integrative principle pathophysiology, which will contribute to the effective implementation of a competent approach and comprehensively contribute to the formation of awareness of the activity of the doctor's and pharmacist in practice with improvement mastering basic theoretical and clinical disciplines
Доп.точки доступа:
Білоокий, В. В.
Геруш, О. В.