Home page Simplified mode Video-instruction Description
Authorisation
Surname
Password
 

Data bases


Periodicals- results of search

Type of search

Search field
in the found
 Found in other databases:Books (409)Rare Editions (67)
the format of presenting the found documents:
fullinformationalshort
Sort out the found documents by:
to the authorby titleYear of publicationdocument type
Search inquiry: (<.>S=Гигиена<.>)
Total number of found documents : 274
Shown documents from 1 till 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


    Baibakov, V. M.
    Implementation of ecological education to the teaching process on discipline "Hygiene and Ecology” for english-speaking six year students [Text] = Впровадження екологічної освіти при викладанні дисципліни «Гігієна та екологія» англомовним студентам VI курсів / V. M. Baibakov, L. V. Hryhorenko // Медична освіта. - 2020. - № 4. - С. 61-67. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ГИГИЕНА -- HYGIENE (обучение)
ЭКОЛОГИЯ -- ECOLOGY (методы, обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
Annotation: The article adduces the features of training English-speaking students of graduate courses in the departments of hygienic profile at the medical schools. It was established that the following issues remain difficult at the implementation of ecological education for English-speaking students in the departments of hygienic profile: adaptation of current national normative documents to the educational process; application of international regulatory standards and recommendations of US EPA and WHO international organizations, if compared with domestic counterparts; at the teaching of lectures and practical classes, especially on ecological-dependent pathology, should be taking into account deontological, national and religious peculiarities of foreign students. The results of the survey conducted among English-speaking six year students (36 students in total) showed that 40 to 60 % from total number of academic hours in the discipline should be assigned to independent work in a medical university, according to (25 and 19.4 %) respondents. At the same time, the time budget for IWS preparation differs: for theoretical subjects, on average, a foreign student spends 1–2 hours (30.5 %), while less than 1 hour (22.2 %) preparation for clinical disciplines. Majority of English-speaking students (53 %) believe that the amount of time they spend preparing for classes depends on their interest in learning a particular discipline. This is due to the complexity of this or that topic, as 55.5 % of respondents noted. The other 30.8 % of foreigners do not think so, which indicates about low motivation this quota of senior students to study in Medical Higher Education Institutions, and requires more careful attention of teachers in creating interest in the study of hygiene disciplines
У статті показано особливості підготовки англомовних студентів старших курсів на кафедрах гігієнічного профілю у вищих медичних навчальних закладах. Встановлено, що проблемними питаннями при впровадженні екологічної освіти для англомовних студентів на кафедрах гігієнічного профілю залишаються такі: адаптація чинних вітчизняних нормативних документів до навчального процесу; застосування міжнародних нормативних стандартів та рекомендацій міжнародних організацій US EPA і ВООЗ, при порівнянні з вітчизняними аналогами; викладання лекційного матеріалу і практичних занять, особливо екологозалежної патології, повинно бути з урахуванням деонтологічних, національних і релігійних особливостей іноземних студентів. Результати проведеного анкетування серед англомовних студентів 6 курсів (загалом – 36 осіб) свідчать, що на самостійну роботу у медичному виші повинно відводитися від 40 до 60 % від загальної кількості навчальних годин з дисципліни, як вважають (25 і 19,4 %) респондентів. При цьому бюджет часу на підготовку СРС відрізняється: для теоретичних дисциплін у середньому іноземний студент витрачає 1–2 год (30,5 %), тоді як на підготовку до клінічних дисциплін – менше 1 год (22,2 %). Більшість англомовних студентів (53 %) вважає, що кількість часу, яку вони витрачають на підготовку до заняття, залежить від їхньої зацікавленості у вивченні конкретної дисципліни. Це обумовлено складністю тієї чи іншої теми заняття, як відмітили 55,5 % респондентів. Інші 30,8 % іноземців так не вважають або не замислювалися, що свідчить про низьку мотивацію цієї квоти студентів старших курсів до навчання у медичному виші, та потребує більш ретельної уваги викладачів у створенні зацікавленості до вивчення дисциплін гігієнічного профілю
Additional Access Points:
Hryhorenko, L. V.

There are no free copies

Find similar

2.


   
    XV з’їзд гігієністів України "Гігієнічна наука та практика: сучасні реалії" (Львів, 20-21 вересня 2012 р.) [Text] // Журнал Національної Академії Медичних Наук України. - 2012. - Т. 18, № 3. - С. 400-402

Rubrics: Гигиена

   Съезды



Find similar

3.


    Івахно, О. П.
    Гігієнічні вимоги до організації харчування дітей у сучасних дошкільних навчальних закладах [Text] / О.П. Івахно // Сімейна медицина. - 2008. - № 4. - С. 81-83

Rubrics: Детей питание--организ

   Дошкольные учреждения


   Гигиена


There are no free copies

Find similar

4.


   
    Інформаційне повідомлення про XV з’їзд гігієністів України [Text] // Довкілля та здоров’я. - 2012. - № 4. - С. 3

Rubrics: Съезды

   Гигиена


   Украина


There are no free copies

Find similar

5.


    Айдинов, Г. Т.
    Опыт разработки и реализации гигиенической модели управления качеством среды обитания и состоянием здоровья населения [Text] / Г. Т. Айдинов // Гигиена и санитария. - 1999. - № 6. - С. 59-62


MeSH-main:
ЗДОРОВЬЯ СОСТОЯНИЕ -- HEALTH STATUS
САНИТАРНО-ЭПИДЕМИОЛОГИЧЕСКИЕ СЛУЖБЫ -- SANITARY-EPIDEMIOLOGIC SERVICE (тенденции)
МОДЕЛИ ОРГАНИЗАЦИОННЫЕ -- MODELS, ORGANIZATIONAL
ГИГИЕНА -- HYGIENE (стандарты)
There are no free copies

Find similar

6.


    Акіменко, В. Я.
    гігієнічні вимоги до звукоізоляції вікон та балконних дверей приміщень для проживання, лікування і оздоровлення / В. Я. Акіменко, П. В. Семашків // Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 1. - С. 73-75

Rubrics: Гигиена

   Строительные сооружения, стандарты безопасности


Additional Access Points:
Семашків, П. В.

There are no free copies

Find similar

7.


   
    Академик РАМН М.Г.Шандала (к 70-летию со дня рождения) [Text] // Эпидемиология и инфекционные болезни. - 1999. - № 1. - С. 62-63


MeSH-main:
ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTS
ГИГИЕНА -- HYGIENE
Additional Access Points:
Шандала, Михаил Георгиевич (гигиенист ; 1928-)

There are no free copies

Find similar

8.


    Алекберов, М. М.
    Оценка организации и качества деятельности центров гигиены и эпидемиологии Азербайджанской Республики по результатам социологического обследования населения [Text] / М. М. Алекберов // Международный медицинский журнал (Харьков). - 2004. - Т. 10, № 4. - С. 122-124

Rubrics: Гигиена

   Эпидемиология


There are no free copies

Find similar

9.


    Антомонов, М. Ю.
    Математичне забезпечення гігієнічних досліджень [Text] / М. Ю. Антомонов // Довкілля та здоров’я. - 2001. - № 2. - С. 57-58


MeSH-main:
ГИГИЕНА -- HYGIENE
СИСТЕМНЫЙ АНАЛИЗ -- SYSTEMS ANALYSIS
МАТЕМАТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ ОСНОВНЫХ КОМПОНЕНТОВ -- PRINCIPAL COMPONENT ANALYSIS (методы)
There are no free copies

Find similar

10.


    Ашвиц, И. В.
    Гигиеническая оценка здоровья воспитанников учреждения начального военного образования [Text] / И. В. Ашвиц, В. А. Ширинский // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2010. - № 1. - С. 76-78. - Библиогр.: с.77-78 . - ISSN 0016-9900

Rubrics: Военная наука--обуч

   Гигиена


Additional Access Points:
Ширинский, В. А.

There are no free copies

Find similar

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© International Association of users and developers of electronic libraries and new information technology
(ELNIT Association)