Home page Simplified mode Video-instruction Description
Authorisation
Surname
Password
 

Data bases


Periodicals- results of search

Type of search

Search field
in the found
 Found in other databases:Books (1)
the format of presenting the found documents:
fullinformationalshort
Sort out the found documents by:
to the authorby titleYear of publicationdocument type
Search inquiry: (<.>S=Компьютерные обучающие системы<.>)
Total number of found documents : 41
Shown documents from 1 till 30
 1-30    31-41 
1.


    Gura, O. I.
    Enriching the content of foreign medical students’ independent work by on-line courses on the edX platform [Text] / O. I. Gura, Z. M. Ragrina // Медичні перспективи. - 2021. - Т. 26, № 1. - P63-68. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (кадры, организация и управление)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (использование, методы)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
Key words(unnormalized):
Платформа edX
Annotation: The article explores the benefits of using computer technology in the educational process and emphasizes their ability to increase the motivation of foreign medical students to study. Using the latest technologies in the educational process is a demand of time. Intensifying the interest to the discipline and improving the quality and level of knowledge of students is the purpose of such using. The necessity and importance of on-line education at the current stage of society development is substantiated. Using effective techniques and methods of online learning, creating a variety of online courses, engaging students in an independent creative process – this is the optimal way to update the internal reserves of the educational process. The role of students’ independent work in the educational process is determined. It is moticed that the independent work of students requires the same organization and methodological support as the traditional class work. The peculiarities of the content of independent work of foreign medical students are revealed and their communicative needs are determined. In accordance with the subjects of the educational programs for specialists in the field of knowledge 22 "Health care", specialty 222 "Medicine" and according to the communication needs, EDX on-line platform was selected and created for creating and implementing online special courses for independent work of foreign students at different stages of study. The structure of individual online special courses is analyzed, the purpose, tasks and results of each of them are highlighted. The subject, distribution of classes, structure, linguistic, speech and communication material of the on-line special course "Introduction to the specialty: scientific speech" are characterized. The specificity, orientation, purpose and specifics of the task of the on-line special course "Professional communication: doctor – patient" are revealed. The conclusions about the necessity and appropriateness of the application of the specified online special courses in the process of preparation of foreign students in medical institutions of higher education
У статті з’ясовано переваги застосування комп’ютерних технологій у навчальному процесі та наголошено на їхній здатності збільшувати мотивацію іноземних студентів медичних закладів вищої освіти до навчання. Використання новітніх технологій у навчальному процесі – вимога часу. Метою такого використання є посилення інтересу до дисципліни та підвищення якості та рівня знань студентів. Обґрунтовано необхідність та значущість онлайн-освіти на сучасному етапі розвитку суспільства. Використання ефективних прийомів та методів онлайн-навчання, створення різноманітних онлайн-курсів, залучення студентів до самостійного творчого процесу – це оптимальний шлях оновлення внутрішніх резервів навчального процесу. Визначено роль самостійної роботи студентів у навчальному процесі. Зазначено, що самостійна робота студентів вимагає такої ж організації та методичного забезпечення, як і традиційна аудиторна робота. Розкрито особливості змісту самостійної роботи іноземних студентів-медиків та визначено їхні комунікативні потреби. Згідно з тематикою навчальних програм підготовки спеціалістів фахівців галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 222 «Медицина» та відповідно до комунікативних потреб обрано та охарактеризовано дистанційну платформу еdX для створення та впровадження онлайн-спецкурсів для самостійної роботи іноземних студентів на різних етапах навчання. Проаналізовано структуру окремих онлайн-спецкурсів, виокремлено мету, завдання та результати кожного з них. Охарактеризовано тематику, розподіл занять, структуру, мовний, мовленнєвий та комунікативний матеріал дистанційного онлайн-спецкурсу «Вступ до спеціальності: наукове мовлення». Розкрито специфіку, спрямованість, призначення та особливості завдання дистанційного онлайн-спецкурсу «Професійне спілкування: лікар – хворий». Зроблено висновки про необхідність та доречність застосування зазначених онлайн-спецкурсів у процесі підготовки іноземних студентів у медичних закладах вищої освіти
Additional Access Points:
Ragrina, Z. M.

There are no free copies

Find similar

2.


   
    Інтеграція знань у медичній освіті [Text] / В. Д. Гірка [та ін.] // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2018. - N 1. - С. 13-16


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (организация и управление)
МЕДИЦИНА ИНТЕГРАТИВНАЯ -- INTEGRATIVE MEDICINE (обучение)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (использование)
Annotation: Нині, у час комп’ютерних технологій, все більше постає питання зацікавленості процесом навчання серед молоді. Великий обсяг інформації, відсутність компетентних підручників і систематизації матеріалу потребує розв’язання складної проблеми, як перетворити гігантський масив знань в індивідуальне надбання та знаряддя кожної особистості. Щоб це знання не було мозаїкою окремих картин, а складало єдину цілісну картину, і виникає необхідність в інтеграції кількох дисциплін, де можна досягнути міжпредметних узагальнень. Подано варіанти заходів, спрямованих на розв’язання цього питання, на прикладі науководослідних конференцій Медичного коледжу Харківської медичної академії післядипломної освіти
Additional Access Points:
Гірка, В. Д.
Краснопольська, С. Ю.
Юзбашан, Р. В.
Бердіков, І. О.
Савенко, Б. О.

There are no free copies

Find similar

3.


    Віленський, Ю.
    Віртуальна медицина: коло дивних можливостей [Text] / Ю. Віленський // Мистецтво лікування. - 2014. - № 1. - С. 16


MeSH-main:
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION
КОМПЬЮТЕРНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ -- COMPUTER SIMULATION
There are no free copies

Find similar

4.


    Заліпська, І. Я.
    Використання google-сервісів під час вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» для студентів медичних спеціальностей [Text] = Тhe google services using during the study of “ukrainian language (for professional purposes)” for students of medical specialties / І. Я. Заліпська, А. С. Сверстюк // Медична освіта. - 2021. - N 4. - С. 51-55


MeSH-main:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION
УКРАИНА -- UKRAINE
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Annotation: Сучасний освітній простір постійно змінюється, шукає нові та цікаві форми навчання та забезпечення процесу отримання знань. Реформується вища школа, зокрема з’являються інноваційні методи та засоби надання освітніх послуг, видозмінюється структура заняття та форми організації виконання різних видів робіт. Зауважимо, що технічні та інформаційні засоби навчання відіграють ключову роль у системі підготовки майбутнього спеціаліста. Крім того, мережа «Інтернет» є важливим допоміжним структурним елементом у роботі викладача. У статті подано навчально-методичні та інформаційні матеріали, необхідні для вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Комплекс завдань спрямований на розвиток комунікативних умінь та навичок студентів: застосовувати лексико-граматичні категорії сучасної української літературної мови для вироблення оптимальної мовної поведінки в професійній сфері; оволодіти термінологічною лексикою, навичками роботи з вузькоспеціалізованими словниками; аналізувати доцільність використання лексичних, морфологічних, синтаксичних мовних засобів відповідно до комунікативних намірів; опанувати усні та писемні норми мовленнєвого етикету в професійній діяльності лікаря; навчитися диференціювати функціональні стилі сучасної української літературної мови загалом та ознайомитися з дистинктивними ознаками наукового медичного тексту
The modern educational space is constantly changing, looking for new and interesting forms of learning and providing the process of acquiring knowledge. Higher education is being reformed, in particular, innovative methods and means of providing educational services are emerging, the structure of classes and forms of organization of various types of work are changing. It is noted that technical and informational means of training play a key role in the system of training future specialists. In addition, the Internet is an important auxiliary structural element in the work of the teacher. The article presents educational, informative and methodical materials necessary for studying the discipline “Ukrainian language (for professional purposes)”. The complex of tasks is aimed at the development of students’ communicative skills and abilities: to research of lexical and grammatical categories of modern Ukrainian literature languages for optimal language behavior in the professional sphere; to master terminological vocabulary, skills of work with highly specialized dictionaries; to analyze the feasibility of using lexical, morphological, syntactic language means in accordance with communicative intentions; to master the oral and written norms of speech etiquette in professional activities doctor; to learn to differentiate the functional styles of modern Ukrainian literature languages ​in general and get acquainted with the distinctive features of the scientific medical text
Additional Access Points:
Сверстюк, А. С.

There are no free copies

Find similar

5.


    Ворона, І. І.
    Використання віртуальних навчальних програм для вивчення латинських медичних термінів [Text] = Virtual educational program usage for learning latin medical terminology / І. І. Ворона, Т. В. Саварин // Медична освіта. - 2019. - № 3. - С. 14-18. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (методы)
Annotation: У статті вказано на ефективність використання віртуальної програми на заняттях латинської мови, проаналізовано науково-методичні підходи до використання віртуального середовища для вивчення латинської медичної термінології студентами у вищих медичних навчальних закладах. Узагальнено досвід використання віртуальної навчальної програми на заняттях з латинської мови у студентів-медиків. Зазначено, що використання віртуальних навчальних програм значно розширює можливості викладачів, сприяє індивідуалізації навчання, активізації пізнавальної діяльності студентів; дає змогу максимально адаптувати процес навчання до їхніх індивідуальних особливостей
Additional Access Points:
Саварин, Т. В.

There are no free copies

Find similar

6.


    Фуштей, І. М.
    Використання комп’ютерних систем оцінки знань "Крок-2 та 3" у післядипломному навчанні лікарів на кафедрі клінічної лабораторної діагностики Запорізького державного інституту удосконалення лікарів [Text] / І. М. Фуштей, Л. Л. Воронцова, О. С. Семенцов // Медична освіта. - 2003. - № 2. - С. 20-22

Rubrics: Компьютерные обучающие системы

Additional Access Points:
Воронцова, Л. Л.
Семенцов, О. С.

There are no free copies

Find similar

7.


    Волч, І. Р.
    Використання комп’ютерних технологій в умовах дистанційного навчання здобувачами вищої освіти медичного профілю [Text] = Use of computer technologies in the conditions of distance learning by higher education products of the medical profile / І. Р. Волч, Г. І. Михайлишин // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2021. - N 2. - С. 46-48


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION
Annotation: Професійна підготовка майбутніх медичних фахівців регламентована законодавчими документами і державними галузевими стандартами, які є орієнтирами для цілеспрямованого планування й організації освітнього процесу, змісту професійної підготовки, вибору методів і засобів, прогнозування результатів тощо
Additional Access Points:
Михайлишин, Г. І.

There are no free copies

Find similar

8.


    Коробко, О. А.
    Використання комп’ютерного тестування як способу контролю знань студентів на клінічній кафедрі [Text] / О. А. Коробко // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2013. - Т. 17, № 1. - С. 172


Rubrics: Высшее медицинское образование в Украине

MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (методы)
There are no free copies

Find similar

9.


    Текшева, Л. М.
    Гигиенические аспекты использования компьютерных средств обучения в системе общего образования [Text] / Л. М. Текшева, Е. В. Элькснина, М. А. Перминов // Гигиена и санитария. - 2007. - № 4. - С. 65-69

Rubrics: Гигиена труда

   Обучение


   Школьники, службы охраны здоровья


   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Элькснина, Е. В.
Перминов, М. А.

There are no free copies

Find similar

10.


    Салманов, П. Л.
    Глобальная компьютерная сеть на службе врача-стоматолога [Text] / П. Л. Салманов, В. В. Ольхин // Проблемы нейростоматологии и стоматологии. - 1998. - № 2. - С. 72-73


MeSH-main:
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (методы, снабжение и распределение, тенденции)
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- DENTAL RESEARCH (методы, стандарты, тенденции)
Additional Access Points:
Ольхин, В. В.

There are no free copies

Find similar

11.


    Джебраилова, Т. Д.
    Динамика характеристик сердечного ритма у студентов с разной личностной тревожностью во время компьютерного тестирования [Text] / Т. Д. Джебраилова, Р. Г. Сулейманова // Бюллетень экспериментальной биологии и медицины : Междунар. науч.- практ. журн. - 2012. - Т. 153, № 5. - С. 577-581. - Библиогр. в конце ст.

Rubrics: Боязни состояния

   Студенты


   Сердечных сокращений частота


   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Сулейманова, Р. Г.

There are no free copies

Find similar

12.


    Тимофеев, А. А.
    Дистанционное обучение в профессиональной подготовке студента и врача [Text] / А. А. Тимофеев, Н. А. Ушко, М. А. Ярифа // Современная стоматология. - 2012. - № 4. - С. 138-139

Rubrics: Образование дистанционное

   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Ушко, Н. А.
Ярифа, М. А.

There are no free copies

Find similar

13.


   
    Досвід використання сучасних інформаційних технологій в самостійній позааудиторній роботі студентів-медиків [Text] / М. І. Яблучанський [та ін.] // Медична освіта. - 2004. - № 1. - С. 33-34

Rubrics: Образование медицинское

   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Яблучанський, М. І.
Панчук, С. М.
Бичкова, О. Ю.
Лисенко, Н. В.
Мартим’янова, Л. А.

There are no free copies

Find similar

14.


   
    Електронний підручник і комп’ютерна навчаюча програма як необхідні елементи оптимізації навчання в медичному ВУЗ [Text] / В. М. Казаков, О. М. Талалаєнко, Т. П. Борисова // Медична освіта. - 2003. - № 2. - С. 123-125

Rubrics: Компьютерные обучающие системы

Additional Access Points:
Казаков, В. М.
Талалаєнко, О. М.
Борисова, Т. П.

There are no free copies

Find similar

15.


    Андреєва, Л. В.
    Етапи інформатизації ВНЗ: розробка ОНЛАЙН-інформаційного ресурсу [Text] / Л. В. Андреєва, Л. С. Георгіевська // Медична освіта. - 2003. - № 2. - С. 65-67

Rubrics: Компьютерные обучающие системы

Additional Access Points:
Георгіевська, Л. С.

There are no free copies

Find similar

16.


    Сєркова, В. К.
    Значення комп’ютерного тестування в системі оцінки знань іноземних студентів [Text] / В. К. Сєркова, Ю. І. Монастирський, О. В. Шиш // Медична освіта. - 2002. - № 3. - С. 74-75


MeSH-main:
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (использование, история, методы, тенденции)
Additional Access Points:
Монастирський, Ю. І.
Шиш, О. В.
Серкова, В. К.

There are no free copies

Find similar

17.


   
    Индивидуальные особенности вегетативного обеспечения целенаправленной деятельности студентов при компьютерном тестировании [Text] / Т. Д. Джебраилова [и др.] // Физиология человека. - 2012. - Т. 38, № 5. - С. 58-66

Rubrics: Психомоторная активность--физиол

   Сердечных сокращений частота--физиол


   Компьютерные обучающие системы


   Студенты--тенденции


Additional Access Points:
Джебраилова, Т.Д.
Сулейманова, Р. Г.
Иванова, Л. И.
Иванова, Л. В.

There are no free copies

Find similar

18.


    Шинкевич, В. И.
    Использование Веб-ресурсов в последипломном медицинском образовании преподавателя высшей медицинской школы на примере Medscape / В. И. Шинкевич // Український стоматологічний альманах. - 2013. - № 1. - С. 109-111. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, MEDICAL, CONTINUING (классификация, организация и управление)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (методы)
ИНТЕРНЕТ -- INTERNET
There are no free copies

Find similar

19.


   
    Кафедральний сайт як інформативно-комунікативна педагогічна технологія організації самостійної роботи студентів [Text] / Т. В. Шевчук [та ін.] // Вісник морфології. - 2012. - Т. 18, № 1. - С. 200-202

Rubrics: Компьютерные обучающие системы

   Студенты--организ


   ВНМУ


Additional Access Points:
Шевчук, Т. В.
Квасницька, О. Б.
Rампі, Ю. Ю.
Кулик, Я. М.

There are no free copies

Find similar

20.


   
    Компьютерное обучение диагностическим навыкам (на примере диагностики тромбоэмболии легочной артерии) [Text] / В. П. Кузнецова, Э. И. Брук, О. И. Ларичев // Терапевтический архив. - 2003. - Т. 75, № 10. - С. 87-90.

Rubrics: Тромбоэмболия

   Компьютерные обучающие системы


   Диагностика компьютерная


Additional Access Points:
Кузнецова, В. П.
Брук, Э. И.
Ларичев, О. И.

There are no free copies

Find similar

21.


    Пономарев, А. Б.
    Компьютерные технологии в преподавании патологической анатомии / А. Б. Пономарев, Д. Н. Федоров // Архив патологии. - 2015. - № 2. - С. 32-34


MeSH-main:
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (обучение)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (методы)
MeSH-не главная:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
Additional Access Points:
Федоров, Д. Н.

There are no free copies

Find similar

22.


    Тимофеев, А. А.
    Компьютерные технологии в профессиональной подготовке студента и врача [Text] / А. А. Тимофеев, Н. А. Ушко, М. А. Ярифа // Современная стоматология. - 2012. - № 3. - С. 144-145

Rubrics: Компьютерные обучающие системы

   Студенты--обуч


   Врачи--обуч


Additional Access Points:
Ушко, Н. А.
Ярифа, М. А.

There are no free copies

Find similar

23.


    Войтенко, Т. І.
    Курс за вибором “Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії” як складова процесу формування системного мислення провізора [Text] = Elective course “Pharmaceutical aspects of substance abuse and drug addiction” as part of the process of forming a systemic thinking pharmacist / Т. I. Войтенко, С. В. Сергеев, О. А. Бобровська // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2021. - Т. 25, № 2. - С. 310-313. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ПСИХОТРОПНЫЕ СРЕДСТВА -- PSYCHOTROPIC DRUGS (фармакология, химия)
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY (кадры, методы, тенденции)
ФАРМАЦЕВТЫ -- PHARMACISTS (организация и управление, тенденции)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (использование, методы, тенденции)
СИСТЕМ ИНТЕГРАЦИЯ -- SYSTEMS INTEGRATION
Annotation: Формування у здобувачів вищої освіти нестандартного мислення і цілісного бачення досягається шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції базових предметів з курсами за вибором як більш фахово практично орієнтованих. Метою роботи є оптимізація викладання нового курсу “Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії” (“ФАТтаН”), який пропонується слухачам 3 курсу фармацевтичного факультету і є узагальнюючим для попередніх базових і додаткових дисциплін біологічного спрямування із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Були використані наступні методи: соціологічне опитування, статистична обробка отриманих результатів, аналіз наукових джерел за тематикою роботи. Соціологічне опитування проводили двічі анонімно за власноруч розробленою анкетою, яка була розроблена за методологією Центру прикладних досліджень, в середовищі Мicrosoft Forms пакету Office 365. Узагальнення та обробку матеріалів дослідження в групах спостереження проводили за допомогою статистичного та порівняльного методів відповідно до кожної з категорій. В опитувані брало участь 123 людини (43 чоловіків, 80 жінок), поділених на дві групи: здобувачі 3 курсу фармацевтичного факультету, що вивчали “ФАТтаН»” (група спостереження – 39 осіб) та особи з кола їх спілкування, які не були знайомі з даним курсом (контрольна – 84 особи). Усі отримані дані були статистично оброблені за допомогою вбудованих модулів Мicrosoft Forms та програмного пакету “Мicrosoft Office Excel” з урахуванням параметричного t-критерія Ст’юдента для оцінки одержаної статистичної значущості міжгрупових відмінностей результатів. Отримані наступні результати: на питання, яке було сформульовано таким чином, щоб орієнтуючись по відповідях, можна було отримати чисельне значення світоглядних установок щодо соціалізації залежної від психоактивних речовин (ПАР) людини, стверджувальну відповідь дали 21% респондентів з числа здобувачів, що вивчали дисципліну (достовірність m=±6,52), а з числа респондентів, які не вивчали “ФАТтаН” – 38% (m=±5,3), р0,05 (95%). Заперечили відповідно 17% (m
The formation of non-standard thinking and holistic vision in higher education students is achieved through the use of interdisciplinary integration of basic subjects with elective courses as more professionally oriented. The aim of the work is to optimize the teaching of a new course “Pharmaceutical aspects of substance abuse and drug addiction” (“PASAandDA”), which is offered to students of the 3rd year of the Faculty of Pharmacy and is a generalization for previous basic and additional disciplines of biological direction with modern information and communication technologies. The following methods were used: sociological survey, statistical processing of the obtained results, analysis of scientific sources on the subject of work. The survey was conducted twice anonymously on a self-developed questionnaire, which was developed according to the methodology of the Center for Applied Research, in Microsoft Forms Office 365. Generalization and processing of research materials in observation groups were conducted using statistical and comparative methods according to each category. The survey involved 123 people (43 men, 80 women), divided into two groups: students of the 3rd year of the Faculty of Pharmacy, who studied “PASAandDA” (observation group – 39 people) and people from their circle of friends who were not familiar with this course (control – 84 people). All obtained data were statistically processed using built-in modules Microsoft Forms and software package “Microsoft Office Excel” taking into account the Student’s parametric t-test to assess the obtained statistical significance of intergroup differences. The following results were obtained: the question, which was formulated in such a way that based on the answers, it was possible to obtain the numerical value of worldviews on the socialization of addicted to psychoactive drugs (PD), 21% of respondents who studied the discipline (reliability m= ±6.52), and from the number of respondents who did not study “PASAandDA” – 38% (m= ±5.3), p0.05 (95%). 17% (m
Additional Access Points:
Сергеев, С. В.
Бобровська, О. А.

There are no free copies

Find similar

24.


    Гальченко, В. Я.
    Математичне моделювання захворювань та його місце в підготовці студентів-медиків [Text] / В. Я. Гальченко, В. Г. Пінькас // Медична освіта. - 2003. - № 3. - С. 23-26

Rubrics: Студенты медицинских учебных заведений--организ

   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Пінькас, В. Г.

There are no free copies

Find similar

25.


    Поддьяков, А. Н.
    Методика преподавания учебной дисциплины «Психология исследовательского поведения и решения комплексных задач» [Text] / А. Н. Поддьяков // Психология в вузе. - 2013. - № 2. - С. 87-111


MeSH-main:
ПОВЕДЕНИЕ ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКОЕ -- EXPLORATORY BEHAVIOR (классификация)
ЗАДАЧ АНАЛИЗ И РЕШЕНИЕ -- TASK PERFORMANCE AND ANALYSIS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБУЧЕНИЕ НА ОСНОВЕ СПОСОБНОСТИ К РЕШЕНИЮ ПРОБЛЕМ -- PROBLEM-BASED LEARNING (методы)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (использование, методы, тенденции)
There are no free copies

Find similar

26.


   
    Можливість використання програмного забезпечення FREE WARE для самостійної роботи студентів випускних курсів при підготовці до ліцензійного тестового іспиту "Крок-2" [Text] / Л. Д. Чулак [та ін.] // Медична освіта. - 2004. - № 3/4. - С. 29-32

Rubrics: Образование медицинское

   Образование, система оценок


   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Чулак, Л. Д.
Шутурмінський, В. Г.
Бас, А. О.
Вальда, В. В.

There are no free copies

Find similar

27.


   
    Новый тип мультимедийного тестового задания как инструмент для анализа и развития клинического мышления врача [Text] / Ю. К. Скрипкин, В. Е. Попов, М. Р. Сапин // Вестник дерматологии и венерологии. - 2003. - № 1. - С. 20-21

Rubrics: Дерматология--обуч

   Компьютерные обучающие системы


Additional Access Points:
Скрипкин, Ю. К.
Попов, В. Е.
Сапин, М. Р.

There are no free copies

Find similar

28.


    Андрейчин, М. А.
    Оптимізація навчального процесу комп’ютерними засобами на кафедрі інфекційних хвороб і епідеміології [Text] / М. А. Андрейчин // Сучасні інфекції. - 2002. - № 1. - С. 95-100


MeSH-main:
ЭПИДЕМИОЛОГИЯ -- EPIDEMIOLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (методы, тенденции)
There are no free copies

Find similar

29.


    Пономарев, А. Б.
    Опыт использования информационно-компьютерных технологий в процессе обучения студентов на кафедре патологической аномалии ММА им. И.М. Сеченова [Text] / А.Б. Пономарев // Архив патологии. - 2008. - № 5. - С. 29-31

Rubrics: Анатомия--обуч--патолог

   Компьютерные обучающие системы


There are no free copies

Find similar

30.


    Ткаченко, Ю. В.
    Опыт применения визуализированных тестов для организации самостоятельной работы студентов по разделу "Ортодонтия" [Text] / Ю. В. Ткаченко // Український стоматологічний альманах. - 2013. - № 5. - С. 118-120. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-main:
СТУДЕНТЫ СТОМАТОЛОГИЧЕСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, DENTAL (классификация)
ОРТОДОНТИЯ -- ORTHODONTICS (обучение)
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION (классификация)
There are no free copies

Find similar

 1-30    31-41 
 
© International Association of users and developers of electronic libraries and new information technology
(ELNIT Association)