Home page Simplified mode Video-instruction Description
Authorisation
Surname
Password
 

Data bases


Periodicals- results of search

Type of search

Search field
in the found
 Found in other databases:Higher Education (22)
the format of presenting the found documents:
fullinformationalshort
Sort out the found documents by:
to the authorby titleYear of publicationdocument type
Search inquiry: <.>II=МУ7/2021/1<.>
Total number of found documents : 23
Shown documents from 1 till 20
 1-20    21-23 
1.


    Белова, О. Б.
    Особливості розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями [Text] = Features of speech development in children with intellectual disorders / О. Б. Белова // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 5-10. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ЯЗЫКОВОГО РАЗВИТИЯ РАССТРОЙСТВА -- LANGUAGE DEVELOPMENT DISORDERS (патофизиология)
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY (патофизиология)
КОММУНИКАЦИОННЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMMUNICATION DISORDERS (патофизиология)
ДЕТИ -- CHILD
Annotation: У науковій роботі здійснено теоретичний аналіз особливостей розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Завдання дослідження – висвітлити теоретичний аналіз наукової літератури, як класичних, так і сучасних досліджень, щодо проблеми вивчення; розглянути причини інтелектуальних порушень; висвітлити ступені інтелектуальних порушень за міжнародною медичною класифікацією (МКХ-10, DSM-IV-TR); проаналізувати специфіку розвитку мовлення у різних категорій дітей з інтелектуальними порушеннями. У результаті науково-теоретичного дослідження було визначено, що, залежно від своєрідності порушень та ступеня уражень кори головного мозку, мовленнєвий розвиток у дітей з інтелектуальними порушеннями має свої особливості. Визначено, що причинами інтелектуального недорозвинення є органічний вплив несприятливих чинників у пренатальному, натальному та постнатальному періодах розвитку дитини. Аналіз наукового дослідження вказує, що діти з інтелектуальними порушеннями мають усі форми порушень мовлення. У структурі системного мовленнєвого недорозвинен­ня переважає семантичний дефект. Причини порушень мовлення визначаються ступеневою неврологічною симптоматикою. Медичний вплив, навчально-корекційна робота можуть наблизити деякі категорії дітей до типового мовленнєвого розвитку. Визначені аспекти дитячої логопатології вказують на специфіку психофізичних порушень. Основою мовленнєвої сформованості у дітей є розвиток сприймання звуків мови, правильна звуковимова, розуміння смислу слів, збагачений словниковий запас, морфологічно-синтаксична правильність мовлення, здійснення розповіді, переказу, діалогу, використання мовлення в соціальних ситуаціях
The scientific work carried out a theoretical analysis of the peculiarities of speech development in children with intellectual disabilities. The purpose of the study is a theoretical substantiation of speech development in children with intellectual disabilities. Objectives of the study: to highlight the theoretical analysis of the scientific literature, both classical and modern research, on the problem of study; to consider the causes of intellectual disabilities; to highlight the degree of intellectual disabilities according to the international medical classification (ICD-10, DSM-IV-TR); to analyze the specifics of speech development in different categories of children with intellectual disabilities. As a result of scientific and theoretical research it was determined that depending on the nature of the disorders and the degree of damage to the cerebral cortex, speech development in children with intellectual disabilities has its characteristics. It is determined that the causes of intellectual retardation are the organic influence of adverse factors in the prenatal, natal and postnatal periods of child development. Analysis of scientific research indicates that children with intellectual disabilities have all forms of speech disorders. The structure of systemic speech underdevelopment is dominated by a semantic defect. The causes of speech disorders are determined by the degree of neurological symptoms. Medical influence, educational and corrective work can bring some categories of children closer to typical speech development. Certain aspects of pediatric speech pathology indicate the specifics of psychophysical disorders. The basis of speech formation in children is the development of phonemic (perception of speech sounds), phonetic (correct pronunciation), lexical (understanding the meaning of words, enriched vocabulary), grammatical (morphological and syntactic correctness of speech), discursive (narration, translation, dialogue, etc.), socio-cultural (use of speech in social situations).
There are no free copies

Find similar

2.


    Гайдукова, О. О.
    Досвід медичного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна в галузі інтернаціоналізації: сприятливі фактори та обмеження [Text] = Experience of the school of medicine of V. N. Karazin Kharkiv national university in the field of internationalization: favorable factors and limitations / О. О. Гайдукова, Є. Я. Ніколенко, Г. С. Кратенко // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 11-16. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
МЕЖДУНАРОДНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО -- INTERNATIONAL COOPERATION
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
Key words(unnormalized):
міжнародний імідж -- міжнародна конкурентоспроможність -- системи ранжування -- міжнародний обмін
Annotation: Актуальність статті обґрунтовується беззаперечним впливом процесів інтернаціоналізації як на ефективність, так і на міжнародну конкурентоспроможність університетів, внаслідок чого вони перетворюються на активних учасників світового ринку освітніх послуг
У статті визначено основні особливості інтернаціоналізації освіти у Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна в умовах глобалізації та проаналізовано основні акценти інтернаціоналізації. Відзначено, що університет здійснює активну роботу над міжнародним іміджем та підвищенням привабливості серед іноземців і має значні успіхи, про що свідчать високі рейтингові місця у міжнародних системах ранжування. Медичний факультет також поступово долучається до використання можливостей інформаційних технологій, а відтак і технологій дистанційної освіти для інтернаціоналізації вищої медичної освіти, що відкриває нові перспективи і можливості. В університеті акцентовано увагу на академічній мобільності та створюються сприятливі умови для її реалізації. Участь у міжнародних наукових колабораціях, конференціях, форумах, програмах двостороннього і багатостороннього міждержавного обміну в рамках міжнародних освітніх та наукових програм є одним із головних напрямів інтернаціоналізації. У статті висвітлено питання місця інтернаціоналізації вищої освіти у стратегічному управлінні університетом; зазначено останні інтернаціоналізаційні тенденції; перераховано позитивні аспекти інтернаціоналізації вищої освіти, а також елементи, які необхідно розвивати в умовах інтернаціоналізації
The relevance of the article is justified by the undeniable impact of internationalization processes on both the efficiency and international competitiveness of universities, as a result of which they become active participants in the global market of educational services
The university focuses on academic mobility and creates favorable conditions for its implementation. Participation in international scientific collaborations, conferences, forums, programs of bilateral and multilateral interstate exchange within the framework of international educational and scientific programs are also one of the main internationalization vectors. The article highlights the place of higher education internationalization in the strategic management of the university; the latest internationalization trends are indicated; the positive aspects of higher education internationalization are listed, as well as elements that should be developed in the context of internationalization
Additional Access Points:
Ніколенко, Є. Я.
Кратенко, Г. С.

There are no free copies

Find similar

3.


    Герасимчук, П. О.
    Впровадження інноваційних технологій у викладання навчальної дисципліни на кафедрі загальної хірургії [Text] = Implementation of innovative technologies of teaching at the department of general surgery / П. O. Герасимчук, А. В. Павлишин, Д. Б. Фіра // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 17-22. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ОБЩАЯ ХИРУРГИЯ -- GENERAL SURGERY (методы, обучение)
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
ОБЩАЯ ХИРУРГИЯ -- GENERAL SURGERY (обучение)
Annotation: В статті наведені основні відомості про організацію навчання на кафедрі загальної хірургії з впровадженням новітніх технологій навчання по хірургічній спеціальності. Внаслідок проведеного аналізу автори прийшли до висновків, що відпрацювання теми занять з використанням новітніх інтерактивних технологій, та в умовах максимально наближених до клінічних, дозволяє студентам відпрацювати та оволодіти відповідними практичними навичками по обстеженню та наданню медичної допомоги хворим при загальнохірургічних захворюваннях, з формуванням клінічного мислення та відповідних професійних компетентностей
The article provides basic information about the organization of teaching at the Department of General Surgery with the introduction of the latest teaching technologies in the surgical specialty. As a result of the analysis, the authors came to the conclusion that working out the topic of classes using the latest interactive technologies, and in conditions as close as possible to clinical, allows students to develop and master relevant practical skills in examining and providing care to the patients with general surgical diseases, with the formation of clinical thinking and relevant professional competencies
Additional Access Points:
Павлишин, А. В.
Фіра, Д. Б.

There are no free copies

Find similar

4.


   
    Розвиток кінезітерапії у Франції (1970–2020) [Text] = Development of kinesitherapy in France (1970–2020) / М. В. Данилевич [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 23-28. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ФИЗИКАЛЬНАЯ И РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ МЕДИЦИНА -- PHYSICAL AND REHABILITATION MEDICINE (история, методы)
ФРАНЦИЯ -- FRANCE
РЕАБИЛИТАЦИЯ -- REHABILITATION (история, методы)
МАССАЖ -- MASSAGE (использование, методы)
Key words(unnormalized):
кінезітерапевт
Annotation: У статті проаналізовано розвиток кінезітерапії у Франції з 1970 до 2020 р. Наукову новизну роботи пояснюємо фактором того, що до сьогодні історія кінезітерапії у Франції не привертала уваги українських науковців, навіть не зважаючи на той факт, що якість надання медичних та реабілітаційних послуг у системі охорони здоровʼя цієї держави вважають однією з найвищих у світі
На сьогодні у Франції функціонує ціла низка організацій, робота яких стосується професійної діяльності масажистів-кінезі­терапевтів. У 2016 р. запропоновано нове визначення галузі, однак тривають дискусії стосовно найменування самої сфери, ролі масажиста-кінезітерапевта, його співпраці з іншими фахівцями
The article analyzes the development of kinesitherapy in France since 1970 to 2020. The scientific novelty of the paper is explained by the fact that the history of kinesitherapy in France has not attracted the attention of Ukrainian scientists, despite the fact that the quality of medical and rehabilitation services in the health care system of this country is considered one of the best in the world
Today in France there are a number of organizations related to the professional activities of massage therapists. In 2016, a new definition of the field was proposed, but discussions continue on the name of the field, the role of a masseur-physiotherapist, the cooperation with other professionals
Additional Access Points:
Данилевич, М. В.
Романчук, О. В.
Коваль, Р. С.
Федчишин, Н. О.

There are no free copies

Find similar

5.


    Летняк, Н. Я.
    Особливості дистанційного нaвчaння студентів спеціальності «Медсестринство» при вивченні дисципліни «Біологічна хімія» [Text] = Peculiarities of distance learning of students of the specialty “Nursing” in the study of the discipline “Biological chemistry” / Н. Я. Летняк, І. П. Кузьмак // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 29-34. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ -- EDUCATION, NURSING (методы)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (методы, обучение)
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Annotation: У стaтті описано oсoбливoсті виклaдaння дисципліни «Біологічна хімія» в умoвaх кaрaнтину. В умовах пандемії COVID-19 дистанційне навчання є однією з провідних світових тенденцій в освіті. Ця технологія реалізує принцип безперервної освіти і здатна задовольнити постійно зростаючий попит на знання в інформаційному суспільстві. Сучaсні реaлії життя, які вимaгaють ширoкoгo викoристaння дистaнційнoгo нaвчaння у ВНЗ Укрaїни, мають свoї перевaги тa недоліки. Поширення пандемії COVID-19 і необхідність дотримання всіх карантинних заходів задля збереження здоров’я та життя всіх учасників освітнього процесу поставили нові виклики перед здобувачами вищої освіти, подолати які необхідно спільними зусиллями всіх зацікавлених сторін, і з підвищення мотиваційного фактора у здобутті нових знань. В умовах карантинних обмежень застосування дистанційних технологій дозволяє проводити освітній процес на достатньо високому рівні. Найбільш придатними для потреб дистанційного навчання є платформи Microsoft Teams. Бaгaтoрічний дoсвід викoристaння нoвітніх іннoвaційних технoлoгій у Тернoпільськoму нaціoнaльнoму медичнoму університеті імені І. Я. Гoрбaчевськoгo МОЗ України сприяв ефективній oргaнізaції дистaнційнoгo нaвчaння нa кaфедрі медичної біохімії. При викoнaнні зaвдaнь студенти кoристувaлися мaтеріaлaми СДO Moodle ТНМУ, щo дoзвoлилo їм oтримaти якісні та глибoкі знaння
The article describes the peculiarities of teaching the discipline “Biological chemistry ” in the quarantine time. In the context of the COVID-19 pandemic, distance learning is one of the world leading trends in education. This technology implements the principle of continuing education and is able to meet the evergrowing demand for knowledge in the information society. Modern realities of life, which require the widespread use of distance learning in Ukrainian universities, have their advantages and disadvantages. The spread of the COVID-19 pandemic and the need to comply with all quarantine measures to preserve the health and lives of all participants in the educational process, posed new challenges to higher education, which must be overcome by joint efforts of all stakeholders and to increase motivation in acquiring new knowledge. In the conditions of quarantine restrictions application of remote technologies allows to carry out educational process at rather high level. Microsoft Teams platform are the most suitable for distance learning needs. Many years of experience in the use of the latest innovative technologies at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University contributed to the effective organization of distance learning. When completing the tasks, students used the materials of SDO Moodle TNMU, which allowed them to gain quality knowledge
Additional Access Points:
Кузьмак, І. П.

There are no free copies

Find similar

6.


   
    Особливості організації навчального процесу в умовах пандемії COVID-19 на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України [Text] = Peculiarities of the educational process organization in the conditions of the COVID-19 pandemic at the pharmacology and clinical pharmacology department of I. Horbachevsky Ternopil national medical university / Г. Я. Лой [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 35-38. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY (методы)
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (эпидемиология)
Annotation: Пандемія COVID-19 стала найбільшим викликом, з яким стикнулися учасники різних рівнів навчального процесу в усьому світі. Запровадження карантину на території України із забороною відвідування здобувачами закладів освіти викликало необхідність організувати навчальний процес он-лайн у надзвичайно короткий термін із врахуванням унікальності потреб для кожного предмета. Це кардинально змінило підходи до викладання дисциплін, для яких такий формат не був типовим, і стало нелегким випробуванням як для викладачів, так і студентів, адже вимагало дуже високого рівня організованості обох сторін. З такими труднощами зіткнулися учасники навчального процесу Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, проте дистанційна форма занять була опанована досить швидко, що дозволило забезпечити хороший рівень підготовки здобувачів освіти. У даній статі розповідається про досвід викладання предмета «Фармакологія» на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією в умовах карантинних обмежень, зумовлених пандемією COVID-19, описуються засоби комунікації, інноваційні технології та методики викладання дисципліни, що застосовуються для організації навчального процесу в режимі он-лайн. Дистанційна модель навчання сприяла розвитку інтерактивних методів обговорення матеріалу та оцінювання знань. Проте великим недоліком такого формату є нижча об’єктивність оцінювання знань студентів у зв’язку із можливістю застосування ними додаткових матеріалів під час семінарської частини заняття та тестового контролю. Хоча і студенти, і викладачі кафедри фармакології з клінічною фармакологією були змушені стикнутися з різноманітними проблемами, які вимагали швидкої адаптації до змін, однак, врешті, вдалося забезпечити високу якість навчального процесу
The pandemic COVID-19 has become the biggest challenge the participants at the various levels of the educational process around the world were faced with. The introduction of quarantine on the territory of Ukraine with the restrictions for applicants on attending educational institutions caused the need to organize the educational process online within an extremely short time, taking into account the unique needs of each subject. This radically changed the approaches to the teaching of the discipline, for which such a format was not typical, and became a difficult challenge for both teachers and students, as it required a very high level of organization of all of them. The participants of the educational process of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University also were faced with these difficulties, but the distance form of learning was overcome fairly quickly, which allowed to ensure a good level of the students’ studying. This article represents the experience of pharmacology teaching at the Department of Pharmacology and Clinical Pharmacology in the conditions of quarantine restrictions caused by the pandemic COVID-19, describes the means of communication, innovative technologies and methods of the discipline teaching used to organize the educational process online. The distance learning model has contributed to the development of interactive methods of discussing materials and assessing knowledge. However, a major disadvantage of this format is the lower objectivity of the students’ knowledge assessment as they have the possibility of using additional materials during the seminar part of the classes and test control. Although both students and teachers of the Pharmacology with Clinical Pharmacology Department were forced to face a variety of problems that required rapid adaptation to changes, eventually, it allowed to support the high quality of the educational process
Additional Access Points:
Лой, Г. Я.
Іванків, Я. І.
Лойко, І. І.
Олещук, О. М.

There are no free copies

Find similar

7.


    Перевізник, Б. О.
    Становлення та організація діяльності центру симуляційного навчання Гарвардської медичної школи [Text] = Formation and organization of center for medical simulation of Harvard medical school / Б. О. Перевізник // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 39-43. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
СОЕДИНЕННЫЕ ШТАТЫ АМЕРИКИ -- UNITED STATES
Annotation: Симуляційне навчання в медицині є прогресивним кроком вперед у процесі підготовки кваліфікованих медичних кадрів. Розвиток даного прикладного напрямку медичної освіти триває з 18 століття, коли були вперше розроблені засоби для симуляції в освіті. Дана стаття описує ключові аспекти становлення симуляційних методів навчання, їх поступовий розвиток, теперішній стан та діяльність на прикладі одного з перших та на даний час найбільш провідних центрів медичної симуляції, що розташований на базі медичної школи Гарварду
Simulation training in medicine is a progressive step forward in the process of training of qualified medical providers. The development of this applied learning has been lasting since 18th century when first devices for simulation with educational purposes were firstly developed. This article describes key aspects of formation of simulation training methods, their gradual development, current state and activity based on one of the first and until nowadays top-ranking center for medical simulation that is located at Harvard Medical School
There are no free copies

Find similar

8.


    Пудова, С. С.
    Особливості повного дистанційного навчання іноземних студентів-медиків при вивченні медичної інформатики [Text] = Features of total distance learning for foreign medical students during a study of medical informatics / С. С. Пудова // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 44-49. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
ИНФОРМАТИКА МЕДИЦИНСКАЯ -- MEDICAL INFORMATICS (методы, обучение)
Annotation: Карантинні заходи 2020 р. та перехід на дистанційне навчання слугували поштовхом для випробовування тих інформаційних технологій, які раніше були менш затребувані в медичних вищих закладах освіти з огляду на свою освітню специфіку. За нової форми навчання координація навчальної діяльності майбутніх лікарів потребувала якісних змін, що привело до відповідних досліджень у напрямку педагогіки. Зокрема, метою нашого дослідження було проаналізувати особливості організації дистанційного навчання для іноземних студентів-медиків другого курсу з медичної інформатики в умовах карантинних обмежень 2020 р. на прикладі Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова
Вимушені умови навчання в онлайн-режимі принесли новий досвід і вплинули на розвиток інформаційної культури викладачів та студентів. Протe залишається частина серйозних питань (наприклад, щодо якості отриманих знань, умінь, навичок студентів), розв’язання яких потребує більш розвинутих інформаційних технологій з покращеними функціональними можливостями порівняно з тими, що використовуються нами зараз.
The quarantine measures of 2020 and the transition to distance learning served as an impetus for testing those information technologies that were previously less in demand in medical higher education institutions due to their educational specifics. Under the new form of education, the coordination of educational activities of future doctors required qualitative changes, which led to appropriate research in the field of pedagogy. In particular, the aim of our study was to analyze the features of the organization of distance learning of medical infromatics for foreign medical students of the second year in the quarantine restrictions of 2020 on the example of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University
Forced distance learning have brought new experiences and influenced the development of information culture of teachers and students. However, there are still some serious issues (for example, about the quality of knowledge and skills of students), the solution of which requires more advanced information technology with improved functionality compared to those we use today
There are no free copies

Find similar

9.


    Budniak, L. I.
    Perspectives and issues of teaching “Occupational health and safety” for pharmaceutical department graduates [Text] = Перспективи та проблеми викладання дисципліни «Охорона праці в галузі» студентам фармацевтичного факультету / L. I. Budniak, O. O. Pokotylo // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 50-54. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МЕДИЦИНА -- OCCUPATIONAL MEDICINE (методы, обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY (методы)
Annotation: An important component of training a specialist in any specialty is the formation of systematic knowledge of health and safety, life protection, the legal basis of relations between employer and employee in the implementation of his rights about healthy and safe working conditions. Nowadays, there has been a sweeping trend to a significant decreasing the auditorium hours of occupational safety, that prompted us to analyze the problematic issues and the creation of prospects for improving teaching of this discipline
It is established that in today’s conditions the training of the future specialist with the appropriate awareness of safety situations is one of the most important areas of his professional education. For creating a systematic students’ understanding and consciousness, it’s necessary teaching discipline “Occupational Health and Safety”on the high scientific and technical level, with sufficient quantity of auditorium hours, applying various forms, means, techniques and innovative methods of e-learning activities with an accent on dual education. Special attention should be paid to inspection nand boosting in knowledge of regulatory and legislative acts, because of ignorance or violation of the law does not exempt a person from the responsibility
Важливою складовою підготовки фахівця будь-якої спеціальності є формування системних знань щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правових основ відносин між роботодавцем та працівником у реалізації його права на здорові та безпечні умови праці. Останнім часом чітко прослідковується тенденція до значного скорочення аудиторних годин викладання дисциплін з охорони праці, що спонукало нас до аналізу проблемних питань і формування перспектив викладання даної дисципліни
Встановлено, що в умовах сьогодення підготовка майбутнього фахівця з відповідним усвідомленням ситуацій щодо безпеки є одним із найважливіших напрямів його професійної підготовки. Для формування у студентів системного розуміння необхідно викладати дисципліну «Охорона праці в галузі» на високому науково-технічному рівні, з достатнім обсягом аудиторних годин незалежно від напрямків спеціальностей, застосовуючи різні форми, засоби та інноваційні методи навчальної діяльності з акцен­том на дуальній освіті. Окрему увагу варто приділяти вивченню та аналізу нормативно-правових актів, оскільки незнання чи порушення закону не звільняє особу від відповідальності
Additional Access Points:
Pokotylo, O. O.

There are no free copies

Find similar

10.


    Savchuk, B. P.
    Formation of emotional intelligence of the future manager of education on the basis of coaching technology [Text] = Формування емоційного інтелекту майбутнього менеджера освіти на основі технології коучингу / B. P. Savchuk, I. V. Yehorova, N. O. Fedchyshyn // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 55-61. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION (методы, тенденции)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Annotation: Analysis of the scientific and theoretical foundations of Emotional Intelligence, psycho-physiological requirements for the training of the future education manager revealed its similarity with the philosophy of coaching. On this basis, the hypothesis is put forward – the formation of Emotional Intelligence, as an important component of the professional competence of future professionals in the field of education, can be effective through the usage of coaching technology. The pedagogical experiment has been organized to test it. Its results are presented in this article
Аналіз науково-теоретичних засад емоційного інтелекту та психофізілогічних вимог до підготовки майбутнього менеджера освіти виявив їхню схожість з філософією коучингу. На цій основі висунута гіпотеза, згідно з якою формування емоційного інтелекту, як важливої складової професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі освіти, може бути ефективним на основі використання технології коучингу. Для її перевірки був організований педагогічний експеримент. Його результати представлені в цій статті
Additional Access Points:
Yehorova, I. V.
Fedchyshyn, N. O.

There are no free copies

Find similar

11.


    Yelahina, N. I.
    Influence of the professional english lan-guage teaching quality on the achievements of a subject study by medical students [Text] = Вплив якості викладання англійської мови за професійним спрямуванням на результати вивчення предмета студентами-медиками / N. I. Yelahina, N. O. Fedchyshyn // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 62-68. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ УЧЕБНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ -- FACULTY
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Annotation: The article analyzes some aspects of the influence of a teacher’s personality on the formation and development of students’ academic performance. The relevance of the study of personal qualities of a teacher as a guarantee of high-quality mastering of Professional English by medical students is justified in the article. On the background of this thematic area of theoretical and scientific concerns, our study tackles and develops specific aspects of the influence of the teaching skills on the quality of the content and objectives of Professional English language teaching in a medical institution of higher education. The article deals with the approaches of modern researchers to the professional activity of a teacher in a higher educational institution and presents a psychological perspective of the problem, taking into account the components of high-quality education. The involvement of the academics in the complex activities specific to higher medical educational process places the act of teaching Professional English among the defining priorities of meeting quality, national and international standards of academic medical education. As a defining activity aimed at the enhancement of the teachers’ competencies, teaching Professional English is a priority and decisive value across all the other disciplines which contribute to achieving the quality of higher medical education, being, in fact, the central intercultural core that provides substance, consistency and strength to the intercultural dimension of the academic medical education
У статті аналізуються деякі аспекти впливу особистості викладача на формування і розвиток успішності студентів. У статті обґрунтовується актуальність вивчення особистісних якостей викладача як гарантії якісного оволодіння англійською мовою за професійним спрямуванням студентами-медиками. У дослідженні розкриваються специфічні аспекти впливу педагогічної майстерності на якість змісту і цілі навчання англійської мови за професійним спрямуванням у медичному вузі. У статті розглядаються підходи сучасних дослідників до професійної діяльності викладача у вищому навчальному закладі та представлений психологічний ракурс проблеми з урахуванням компонентів якісної освіти. Аналіз питань діяльності викладача, характерної для вищого медичного освітнього процесу, ставить навчання англійської мови за професійним спрямуванням у число визначальних пріоритетів відповідності якості, національним і міжнародним стандартам медичної освіти. Доведено, що педагогічна діяльність спрямована на підвищення компетентності викладачів. Викладання англійської мови за професійним спрямуванням є пріоритетною складовою серед інших дисциплін, що сприяють досягненню якості вищої медичної освіти, будучи, по суті, центральним міжкультурним ядром, що забезпечує зміст, послідовність і міцність міжкультурного виміру медичної освіти
Additional Access Points:
Fedchyshyn, N. O.

There are no free copies

Find similar

12.


    Yushchenko, L. O.
    Particularities of distance learning of foreign students in a pandemic COVID-19 [Text] = Особливості дистанційного навчання іноземних студентів під час пандемії COVID-19 / L. O. Yushchenko, O. V. Tykholaz, V. S. Oliinyk // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 69-74. - Bibliogr. at the end of the art.


Rubrics: ВНМУ

MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение)
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
УКРАИНА -- UKRAINE
АНКЕТИРОВАНИЕ -- QUESTIONNAIRES
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Annotation: Advantages and disadvantages of distance learning at the Department of Propaedeutic Pediatrics of M. Pyrohov Vinnytsia National Medical University were assessed. Students′ attitudes to distance learning was analyzed. Most of foreign students were satisfied with the educational process at the Department of Propaedeutic Pediatrics. On the one hand, they have enumerated lots of advantages, the most important of them are staying safe and interruption of infections spreading, comfortable and convenient learning, saving a lot of time, reduction stress and tiredness. On the other hand, distance learning has disadvantages. Distance learning at medical universities are having theoretically classes mainly without practical and communicative skills at the patient’s bedside. The main barrier of remote learning is the quality of internet connection. Active communication, interaction, getting feedback, understanding the needs and feelings of students are significant during remote studying
У статті оцінено переваги та недоліки дистанційного навчання на кафедрі пропедевтики дитячих захворювань Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова. Проаналізовано ставлення студентів до дистанційного навчання. Більшість іноземних студентів була задоволена навчальним процесом на кафедрі пропедевтики дитячих захворювань. З одного боку, вони перерахували безліч переваг (безпека та попередження поширення інфекцій, комфортне та зручне навчання, значна економія часу, зменшення стресу та втоми), з іншого – дистанційне навчання має ряд недоліків. Дистанційне навчання в медичних університетах включає переважно теоретичні заняття без практичних та комунікативних навичок біля ліжка пацієнта. Основною перепоною дистанційного навчання стала низька якість з’єднання з Інтернетом. Активне спілкування, взаємодія, отримання зворотного зв’язку, розуміння потреб та почуттів студентів є важливими аспектами під час дистанційного навчання
Additional Access Points:
Tykholaz, O. V.
Oliinyk, V. S.

There are no free copies

Find similar

13.


   
    Підготовка студентів медичних університетів до спілкування з дітьми з особливими потребами [Text] = Preparation of medical university students for communication with children with special needs / А. В. Вихрущ [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 75-82. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ -- CHILD REARING
ПСИХИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА С ДЕТСТВА (ВНЕШ) -- MENTAL DISORDERS DIAGNOSED IN CHILDHOOD (NON MESH) (терапия, уход)
КУЛЬТУРА ОБЩЕНИЯ -- CULTURAL COMPETENCY (обучение)
Annotation: У статті розглядаються актуальні питання комунікаційної культури майбутніх лікарів. Автори аналізують різні підходи до визначення категорії дітей з особливими потребами, які потребують уніфікації. Виокремлено коло завдань, пов’язаних із педагогічною підготовкою майбутніх лікарів до надання медичних послуг дітям з особливими потребами: удосконалення методики викладання навчальних дисциплін етичного спрямування, доповнення змісту навчально-виховної роботи в закладах вищої медичної освіти інформаційними матеріалами про специфіку комунікації фахівців сфери охорони здоров’я з дітьми з особливими потребами, формування професійної готовності майбутніх лікарів до просвітницької роботи з батьками «особливих дітей». Визначено базові цінності в контексті культури спілкування майбутніх лікарів з дітьми з особливими потребами, такі, як: пацієнтоцентричність, особистісний підхід, повага людської гідності осіб з особливими потребами, реалізація їх прав та інтере­сів, створення усіх відповідних умов для ефективної діагностики, лікування й консультації дітей з особливими потребами, співпраця з фахівцями інших сфер та громадськістю щодо всебічної підтримки дітей даної категорії і їх родин. Виокремлено психологічні, педагогічні та філологічні аспекти об’єктивної самооцінки майбутніх лікарів як необхідної умови формування їх комунікаційної культури. Підкреслено важливість емпатії, врахування специфіки майбутньої професійної діяльності, особ­ли­вості спілкування з дітьми-сиротами, дітьми з інвалідністю. Доведено ефективність нових методів організації навчального процесу, таких, як: взаємне рецензування, самооцінка, експертна оцінка, підготовка опорних схем (mind map). Визначено перспек­тивні напрями дослідження, що пов’язані з упровадженням інклюзивних цінностей у навчально-виховний процес вищої медичної школи
The article concerns topical issues of communication culture of future doctors. Authors analyze different approaches to determining the category of children with special needs which need to be unified. Range of tasks related to the pedagogical training of future doctors to provide medical services to children with special needs have been defined: improving the methods of teaching of the ethical disciplines, supplementing the content of educational work in institutions of higher medical education with information materials on the specifics of communication of health professionals with children with special needs, forming of professional readiness of future doctors for educational work with parents of “special children’’. Basic values in the context of communication culture of future doctors with children with special needs are defined: patient-centeredness, personal approach, respect for human dignity of people with special needs, realization of their rights and interests, creation of all appropriate conditions for effective diagnosis, treatment and consultation of children with special needs, cooperation with specialists in other fields and the public on comprehensive support of children in this category and their families. Psychological, pedagogical and philological aspects of objective self-assessment of future doctors as a necessary condition for the formітп of their communication culture are highlighted. The importance of empathy, taking into account the specifics of future professional activity, the peculiarities of communication with orphans, children with disabilities have been emphasized. The effectiveness of new methods of organizing the educational process is proved i.e. mutual review, self-assessment, expert assessment, preparation of mind maps. Promising areas of research related to the introduction of inclusive values in the educational process of higher medical school are identified
Additional Access Points:
Вихрущ, А. В.
Вихрущ, Н. Б.
Драч, І. Д.
Христенко, О. М.

There are no free copies

Find similar

14.


    Данилевич, Ю. О.
    Роль інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі [Text] = The part of information and communication technologies in the educational process / Ю. О. Данилевич, Л. В. Наумова, Л. С. Мілевська-Вовчук // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 83-88. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, обучение)
Annotation: У статті розглянуто провідні стратегії організації навчання студентів в умовах дистанційного викладання на практичних кафедрах Тернопільського національного медичного університету
Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес, на практичних заняттях з терапії, сприяє більш повному оволодінню системою знань та вмінь, розвиває творчу спрямованість пізнавальної діяльності студентів, забезпечує об’єктивний самоконтроль і самоперевірку отриманих знань, допомагає формуванню відповідних професійних компетентностей та особистісних якостей, дозволяє викладачам забезпечити диференційований підхід у навчанні. У роботі проаналізовано доступні інтерактивні методики та форми навчання, узагальнено найоптимальніші способи, форми і методи оцінювання роботи студентів на онлайн-платформах, доступних у даний час. Автори стверджують, що педагогічні підходи до викладання постійно вимагають пошуку новітніх засобів, які здатні принести в навчальний процес елемент новизни, підвищити інтерес здобувачів вищої освіти, особливо в період карантину
The article considers the leading strategies of the organization of students’ education in the conditions of distance teaching at the practical departments of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University
Introduction of information and communication technologies in the educational process, in classes of practical therapy, promotes a fuller mastery of the system of knowledge and skills, develops creative orientation of students’ cognitive activity, provides objective self-control and self-examination of knowledge, helps to form relevant professional competencies and personal qualities and allows teachers to provide a differentiated approach in learning
Additional Access Points:
Наумова, Л. В.
Мілевська-Вовчук, Л. С.

There are no free copies

Find similar

15.


    Кліщ, І. П.
    Моделювання процесу підготовки майбутнього викладача медичного закладу вищої освіти [Text] = Modelling the process of future medical teacher training in higher education institution / І. П. Кліщ // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 89-92. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (кадры, методы)
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL (кадры)
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ УЧЕБНОГО УЧРЕЖДЕНИЯ -- FACULTY
КОМПЬЮТЕРНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ -- COMPUTER SIMULATION (использование)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Annotation: Актуальність дослідження зумовлена суттєвими змінами у функціонуванні закладів вищої освіти (ЗВО) щодо підготовки нової генерації фахівців. Можливість концептуально осмислити об’єктивні зв’язки між елементами, компонентами, етапами процесу підготовки майбутніх викладачів медичного ЗВО дозволяє процес моделювання. Мета статті – на основі наукових ідей теоретично обґрунтувати наявні підходи до проблеми моделювання професійної діяльності майбутніх фахівців медичних ЗВО. Під час проведення дослідження було застосовано такі методи науково-педагогічного дослідження: системний аналіз, синтез та узагальнення науково-педагогічної літератури, моделювання
The relevance of the research is conditioned to significant changes of medical higher education institutions (HEI) functionality in preparation of new professional generation. The ability to conceptually comprehend the objective connections between the elements, components, stages of the process of training of future teachers of medical HEI allows the process of modelling. The purpose of the article: on the basis of scientific ideas to substantiate theoretically the existing approaches to the problems of modelling the professional activities of future medical HEI professionals.The following methods of scientific and pedagogical research were used: systematic analysis, synthesis and generalization of scientific and pedagogical literature, modelling
There are no free copies

Find similar

16.


    Prokop, I. A.
    Method of specific situations analysis (case method) as a pedagogical technology [Text] = Метод аналізу конкретних ситуацій (кейс-метод) як педагогічна технологія / I. A. Prokop, T. V. Savaryn // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 93-97. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, обучение)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Annotation: Статтю присвячено проблемі використання кейс-методу як інтерактивного методу навчання у медичній освіті. Розглянено історію виникнення, класифікацію та види демонстрації кейсів, етапи роботи з сase-study методом, проблему інтерактивності й доцільності використання цього методу під час навчання студентів-медиків на заняттях латинської та англійської мов
The article focuses on the issue of using case method as an interactive way of training in the medical education. History as well as classification and types of case demonstration, alongside with the steps of case study implementation, interactivity and feasibility for the use of the method in training medical students at Latin and English classes are considered
Additional Access Points:
Savaryn, T. V.

There are no free copies

Find similar

17.


    Vorona, I. I.
    Terminological vocabulary of communicative culture in the paradigm of foreign language competence [Text] = Термінологічний вокабуляр комунікативної культури у парадигмі іншомовної компетентності / I. I. Vorona, H. Ya. Kitura // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 98-104. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-main:
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
КУЛЬТУРА ОБЩЕНИЯ -- CULTURAL COMPETENCY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
СЛОВАРЬ -- DICTIONARY
Annotation: The article deals with interpretation of terminological concepts of medical specialists’ communicative culture in the context of foreign language communication. The essence of speech culture is clarified, which is an important component of the professional profile of a future healthcare worker. It is emphasized that the formation of foreign language competence of a medical student is an integral aspect of professionally oriented education in medical institutions of higher educationand is carried out by mastering the features of communicative culture.Emphasis is placed on the need to analyze various methods and approaches to the formation of communicative culture in students with different levels of knowledge and skills. The issues of content and efficiency of the process of foreign language communicative competenceformation, selection of educational material, development of communicative component in the process of students’ mastering the basics of communication culture, modeling of foreign language communicationphenomena, analysis of speech situations are examined.The basic skills necessary for valuable professional activity are characterized; the principles of formation of future specialists’ communicative culture during studying of foreign languages are considered (humanization, individualization and differentiation, variability, emotional expressiveness, competence, coherence and continuity); the need to learn vocabulary for the correct formulation of the statement is emphasized; the main dominants of communicative culture (emotional, cognitive and behavioral components) are outlined. It is proposed to structure the formation of students’ speech culture in directions that involve the development of emotional, cognitive and behavioural components. It was found that the terminological vocabulary of the communicative culture of the future specialist covers the concepts of individual-personal component, motivational-volitional, social-communicative and speech activities, which complement each other in professional activity
Стаття присвячена обґрунтуванню термінологічних концептів комунікативної культури фахівців медичного профілю в контексті іншомовної комунікації. З’ясовано суть мовленнєвої культури, що є важливою складовою професіограми майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується, що формування іншомовної компетентності студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному ВНЗ і здійснюється шляхом опанування особливостей комунікативної культури. Увага акцентується на необхідності аналізу різноманітних методик і підходів щодо формування комунікативної культури у студентів із різним рівнем знань та навичок. Розглядаються питання змістового наповнення та ефективності процесу формування іншомовної комунікативної компетентності, відбору навчального матеріалу, розвитку комунікативного компонента в процесі оволодіння студентом основами культури спілкування, моделювання феноменів іншомовної комунікації, аналіз мовленнєвих ситуацій. Охарактеризовано основні вміння, необхідні для повноцінної фахової діяльності, розглянуто принципи формування комунікативної культури майбутніх фахівців під час вивчення іноземних мов (гуманізації, індивідуалізації та диференціації, варіативності, емоційної виразності, компетентності, неперервності й наступності); наголошено на необхідності засвоєння лексики для правильного оформлення висловлювання; окреслено основні домінанти комунікативної культури (емоційний, когнітивний та поведінковий компоненти). Запропоновано структурувати формування мовленнєвої культури студентів за напрямками, що передбачають розвиток емоційного, когнітивного та поведінкового компонентів. З’ясовано, що термінологічний вокабуляр структури комунікативної культури майбутнього фахівця охоплює концепти індивідуально-особистісної складової, мотиваційно-вольової, соціально-комунікативної та мовленнєвої активності, що взаємо­доповнюються у професійній діяльності
Additional Access Points:
Kitura, H. Ya.

There are no free copies

Find similar

18.


    Писаренко, О. А.
    Перспективи вдосконалення навчального плану для інтернатури з фаху «Стоматологія» у розділі «Захворювання тканин пародонта» [Text] = Prospects for improving the curriculum for dentistry interships in the section of periodontal tissues diseases / О. А. Писаренко, К. О. Удальцова-Гродзинська, В. І. Шинкевич // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 105-111. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ, ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ -- EDUCATION, DENTAL, CONTINUING (методы)
ПЕРИОДОНТА БОЛЕЗНИ -- PERIODONTAL DISEASES
Annotation: Розділ навчального процесу з теми «Захворювання пародонта» потребує негайної ревізії, оскільки застарілі концепції призвели до нерозуміння і неможливості публікацій наукових статей у міжнародних рецензованих виданнях, що відкидає у минуле вітчизняну стоматологічну науку. Аналіз основних положень розділу навчального процесу з теми «Захворювання пародонта» шляхом їх порівняння із концепціями нової класифікації періодонтальних та періімплантних захворювань і станів 2017 р. показав обґрунтовану коректність терміна «періодонтит» замість «пародонтит», визначив етіологію й основні риси патогенезу періодонтиту, обґрунтував необхідні методи і перелік диференційних діагнозів, та розсортував комплексне лікування на чіткі фази, етапи і відповідність до складності пародонтиту. Некротизуючі захворювання тканин пародонта, екстремальні стани з рецесією діагностуються за іншими схемами, ніж періодонтальні індекси. Періімплантні стани органічно поєднані з іншими захворюваннями пародонта, оскільки обумовлені наявністю біоплівки або місцевими факторами. Отже, імплементація класифікації періодонтальних та періімплантних захворювань і станів Американської академії пародонтології (AAP) та Європейської федерації пародонтології (EFP) 2017 р. сприяє сучасному розумінню їх етіології та патогенезу, дозволяє уніфікувати підходи до діагностики, лікування, моніторингу, прогнозування і профілактики, а отже, є необхідними для вивчення
The topic of periodontal diseases, as a section of dental special disciplines, has become one of the most neglected in the educational process. The detrimental effect of outdated concepts is the inability to write and publish scientific articles in international peer-reviewed journals, which throws back into the past Ukrainian dental science despite its achievements. The aim of the article was to analyze the main provisions of the educational process on the topic of “periodontal disease” in the form of comparison with the concepts of the new classification of periodontal and peri-implant diseases and conditions in 2017 to improve the theoretical foundations of Ukrainian education. In case of necrotizing periodontal diseases, as well as systemic disorders affecting the periodontium, the diagnosis is made according to other schemes than the determination of periodontal indices. Peri-implant conditions are included in the new classification because they also depend on the biofilm or local factors. Classification of periodontal and peri-implant diseases and conditions of the American Academy of Periodontology (AAP) and the European Federation of Periodontists (EFP) 2017 allows to destroy many common myths in education, which migrated to Ukrainian textbooks from the days of Soviet dentistry. The new classification expands the understanding of the etiology and pathogenesis of periodontal disease and optimizes diagnosis, treatment, monitoring, prognosis and prevention, and is therefore necessary for study
Additional Access Points:
Удальцова-Гродзинська, К. О.
Шинкевич, В. І.

There are no free copies

Find similar

19.


    Вихрущ, А. В.
    Академічне письмо: структура і завдання [Text] = Academic writing: structure and tasks / А. В. Вихрущ // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 112-116. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ПОДГОТОВИТЕЛЬНОЕ -- EDUCATION, PREMEDICAL (методы)
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (обучение, тенденции)
ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ -- CREATIVITY
Annotation: При вирішенні актуальних питань методики викладання важливо чітко визначити головні пріоритети, оскільки існує загроза хаотичного нагромадження інформації, що ускладнить вирішення головних завдань. У статті аналізуються особливості вивчення академічного письма в медичних університетах, узагальнюються перспективні напрямки підвищення допрофесійної підготовки студентів, удосконалення системи науково-методичного забезпечення навчального процесу. Академічне письмо розглядається як процес створення і оприлюднення наукового тексту. Підкреслено, що написання наукового тексту передбачає насамперед вибір теми дослідження, доведення актуальності, новизни, значимості результатів, відповідної структури і належних методів. Оприлюднення результатів передбачає раціональне використання можливостей сучасних інформаційних технологій, а також безпосереднє ознайомлення наукової спільноти з новими фактами. Виокремлено також перспективні форми і методи навчального процесу
While solving topical issues of teaching methods, it is important to clearly define the main priorities, as there is a threat of chaotic accumulation of information. Consequently, it will complicate the solution of the main tasks. The article analyzes the features of the study of academic writing in medical universities, summarizes perspective areas for improving pre-vocational training of students, improving the system of scientific and methodological support of the educational process. Academic writing is seen as a process of creating and publishing a scientific text. It is emphasized that the creation of a scientific text involves first of all the choice of research topic, proof of relevance, novelty, justification of the significance of the results, the appropriate structure and proper methods. Publication of the results involves the rational use of modern information technology, as well as direct acquaintance of the scientific community with new facts. It has been also singles out the perspective forms and methods of educational process
There are no free copies

Find similar

20.


    Паласюк, Г. Б.
    Формування термінологічної грамотності майбутніх медиків на основі етимологічної характеристики клінічних термінів з хімічним компонентом [Text] = Formation of terminological literacy of future medical workers on the basis of ethymological characteristics of clinical terms with a chemical component / Г. Б. Паласюк, Б. М. Паласюк // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 117-121. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы)
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
СЛОВАРИ ХИМИЧЕСКИЕ -- DICTIONARIES, CHEMICAL
МЕДИЦИНА КЛИНИЧЕСКАЯ -- CLINICAL MEDICINE (обучение)
ЯЗЫКОЗНАНИЕ -- LANGUAGE ARTS
Annotation: У статті розглянуто особливості формування термінологічної грамотності майбутніх медиків, з’ясовано значення етимологічної характеристики клінічних термінів у формуванні їх термінологічної компетентності. У дослідженні наголошено, що твірною основою великої групи багатокомпонентних латинських клінічних термінів служить найменування хімічного елемента. Встановлено, що серед клінічних термінів-композитів переважну більшість становлять терміни, які є похідними номінативними одиницями, а основним дериваційним процесом ‒ суфіксація. Показано, що визначальною ознакою термінологічних суфіксів, продуктивних у клінічній терміносистемі, є наявність семантичного значення, притаманного саме для медичної галузі. У процесі дослідження охарактеризовано структуру термінів-композитів із хімічним компонентом, які включені у медичні словники УЛАМЕС у чотирьох томах, до двотомного ілюстрованого медичного словника Дорланда і навчально-наукового посібника «Клінічна латина з англійськими та українськими відповідниками». З’ясовано, що більшість клінічних термінів-композитів із хімічним компонентом утворена за допомогою приєднання до основи назви хімічного елемента суфіксів -ismus (у значенні «хімічне отруєння») та -osis (назви професійних нозологічних одиниць, які вказують на хронічне захворювання, викликане тривалим вдиханням пилу хімічного елемента). Акцентовано, що саме терміносистеми складають основу професійної мови лікаря, тому знання етимології й значення найчастіше вживаних як латинських, так і грецьких терміноелементів, які визначають зміст терміна, сприяють не тільки кращому їх запам’ятовуванню, а й фахово грамотному використанню у практичній чи науковій діяльності як в усній, так і у письмовій формах
The article considers the peculiarities of the formation of future physicians’ terminological literacy, clarifies the importance of the etymological characteristics of clinical terms in the formation of their terminological competence. The study emphasizes that the name of a chemical element is a creative basis of a large group of multicomponent Latin clinical terms. It has been established that among the clinical terms-composites the vast majority are terms that are derived nominative units, and the main derivational process is a suffixation. It has been shown that a defining feature of terminological suffixes, productive in clinical terminology, is the presence of semantic meaning, which is specific to the medical field. The research process characterizes the structure of terms-composites with a chemical component, which are included in Ukrainian-Latin-English medical encyclopedic dictionary in four volumes, Dorland’s two-volume illustrated medical dictionary and the educational and scientific manual “Clinical Latin with English and Ukrainian equivalents”. It has been found that most clinical terms-composites with a chemical component are formed by attaching to the base of the name of the chemical element such suffixes as -ismus (meaning “chemical poisoning”) and -osis (names of occupational nosological units that indicate a chronic disease caused by a prolonged inhalation of chemical element dust). It has been emphasized that terminological systems form the basis of a doctor’s professional language, so knowledge of etymology and meaning of the most commonly used both Latin and Greek terminological elements, which determine the meaning of the term, contribute not only to better memorization, but also professional use in practical or scientific activities both orally and in writing
Additional Access Points:
Паласюк, Б. М.

There are no free copies

Find similar

 1-20    21-23 
 
© International Association of users and developers of electronic libraries and new information technology
(ELNIT Association)