Home page
Simplified mode
Video-instruction
Description
Authorisation
Surname
Password
Бібліотека Вінницького національного медичного університету ім. М.І.Пирогова
Data bases
Periodicals- results of search
Type of search
Books
Periodicals
Library Publications
Higher Education
Local Lore
Rare Editions
Search field
Key words
Author
Title
Year of edition
Found in other databases:
Books (1)
the format of presenting the found documents:
full
informational
short
Sort out the found documents by:
to the author
by title
Year of publication
document type
Search inquiry:
(<.>S=Медсестринская оценка качества программ обучения<.>)
Total number of found documents
:
2
Shown documents
from 1 till 2
>
1.
Шегедин, М. Б.
Нова вітчизняна модель медсестринського процесу [Text] / М. Б. Шегедин> // Медична освіта. - 2006. -
№ 3
. - С. 16-17
Rubrics:
Образование медсестринское
Медсестринская
оценка
качества
программ
обучения
There are no free copies
Find similar
>
2.
The educational museums
of І. Horbachevsky Ternopil national medical university and their role in the educational process of future nursing specialists [Text] = Навчальні музеї Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України та їх роль у процесі навчання і виховання майбутніх спеціалістів медсестринства / L. Ya. Fedoniuk [et al.]> // Медична освіта. - 2021. -
N 3
. - С. 134-141
MeSH-main:
МУЗЕИ -- MUSEUMS
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЦЕНТРЫ -- ACADEMIC MEDICAL CENTERS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
МЕДСЕСТРИНСКАЯ
ОЦЕНКА
КАЧЕСТВА
ПРОГРАММ
ОБУЧЕНИЯ
-- NURSING EVALUATION RESEARCH
Annotation:
An important place among a new approaches to the organization of educational activities occupied by museum pedagogy, that is an important factor in the education system and contributes to the comprehensive development of the student’s personality. Among the variety of visuals, one of the first places should be occupied by natural objects and their images, which create the most complete picture of the structure of the human body. Given this, a certain place in the educational process should be occupied by museums. The purpose of educational museums is to create the fullest idea of wildlife around us, the morphology of man, animals, plants, as well as a centers of education and upbringing, because one of the first places should be occupied by natural objects and their images. The I. Horbachevsky Ternopil National Medical University has a number of educational museums: Museum of the Department of Human Anatomy, Museum of the Department of Pathologic Anatomy, Autopsy Course and Forensic Pathology, I. Yaremenko Educational and Biological Museum. The Museum of the Department of Human Anatomy contains a unique collection of anatomical macrospecimens, that reflect the shape of organs, their topographic relationships, projections of vessels and nerves, that serve as an integral theoretical basis for medical, dental and pharmaceutical students and also for students of the educational and scientific institute of nursing. To reach a high practical level of professional training is impossible and without the study of museum macrospecimens of the Department of Pathological Anatomy with a sectional course and forensic medicine. I. Yaremenko Educational and Biological Museum presents natural objects and their images, which create the most complete imagination of the human relationship with the surrounding natural environment. Thus, museums occupy an important place in the educational process of the individual, thanks to them, theory and practice give a high positive result in the formation of professionalism of the doctor
Значне місце серед нових підходів до організації навчальної діяльності посідає музейна педагогіка, що має важливе значення в системі освіти, сприяючи всебічному розвитку особистості студента. Важливе значення для навчання мають натуральні об’єкти і їх зображення, які створюють найповніше уявлення будови організму людини. З огляду на це, певне місце в навчально-виховному процесі займають музеї. Метою навчальних музеїв є створення найповнішої уяви змісту оточуючої нас живої природи, морфології людини, тварин, рослин, а також як осередку освіти й виховання. У Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України є ряд музеїв навчального профілю: музей кафедри анатомії людини, музей кафедри патологічної анатомії з секційним курсом і судової медицини, навчально-біологічний музей імені І. І. Яременка. Музей кафедри анатомії містить унікальну колекцію анатомічних препаратів, які відображають форму органів, їх топографічні взаємовідносини, проекції судин і нервів, що служать невід’ємною теоретичною базою для студентів медичного, стоматологічного та фармацевтичного факультетів, а також для студентів Навчально-наукового інституту медсестринства. Досягти високого практичного рівня професійної підготовки неможливо і без вивчення музейних макропрепаратів кафедри патологічної анатомії з секційним курсом та судової медицини. Навчально-біологічний музей імені І. І. Яременка представляє натуральні об’єкти і їх зображення, які створюють найповніше уявлення взаємозв’язку людини з оточуючим навколишнім природним середовищем. Отже, музеї ТНМУ займають вагоме місце в навчально-виховному процесі, завдяки їм теорія і практика дають високий позитивний результат у формуванні професіоналізму лікаря
Additional Access Points:
Fedoniuk, L. Ya.
Yastremska, S. O.
Yarema, O. M.
Rekun, T. O.
There are no free copies
Find similar
full form
short form
all found
marked
except marked
Standard
Advanced
Professional
Through the dictionary
UDC-navigator
Thematic navigator
Access statistics