Home page Simplified mode Video-instruction Description
Authorisation
Surname
Password
 

Data bases


Periodicals- results of search

Type of search

Search field
in the found
 Found in other databases:Books (30)
the format of presenting the found documents:
fullinformationalshort
Sort out the found documents by:
to the authorby titleYear of publicationdocument type
Search inquiry: (<.>S=Умственная способность<.>)
Total number of found documents : 21
Shown documents from 1 till 20
 1-20    21-21 
1.


   
    Вегетативная регуляция и умственная работоспособность у детей в процессе обучения в неблагоприятных климатических условиях среднего Приобья [Text] / А. Н. Поборский [и др.] // Физиология человека. - 2000. - Т. 26, № 5. - С. 128-136


MeSH-main:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
НЕРВНАЯ СИСТЕМА ВЕГЕТАТИВНАЯ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM (физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
КЛИМАТИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- CLIMATIC PROCESSES
Additional Access Points:
Поборский, А. Н.
Коваленко, Л. В.
Сафонов, В. А.
Тараканов, И. А.

There are no free copies

Find similar

2.


   
    Бурштинова кислота та можливості її застосування у педіатрії [Text] / Л. П. Арабська, О. А. Смірнова, С. І. Толкач // Перинатологія та педіатрія. - 2006. - № 1. - С. 72-76

Rubrics: Детские болезни--тер

   Янтарная кислота


   Умственная способность


Additional Access Points:
Арабська, Л. П.
Смірнова, О. А.
Толкач, С. І.

There are no free copies

Find similar

3.


    Зайцева, К. А.
    Особливості розумової працездатності підлітків, які навчаються в інноваційних закладах сучасної шкільної освіти [Text] / К. А. Зайцева, І. В. Сергета // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2006. - Т. 10, № 2. - С. 304-307

Rubrics: Школьники--подрост

   Трудоспособности оценка


   Умственная способность


   ВНМУ-Зайцева К.А.


   ВНМУ-Сергета И.В. (І.В.)


Additional Access Points:
Сергета, І. В.

There are no free copies

Find similar

4.


    Huskisson, E.
    Вплив вітамінів і мінералів на розумову діяльність і працездатність [Text] / E. Huskisson, S. Maggini, M. Ruf // Медицина світу : Наук.- практ. журн. оглядових та переклад. статей для широкого кола лікарів. - 2007. - Т. 23, № 12. - С. 365-375

Rubrics: Умственная способность

   Минералы


   Витамины


Additional Access Points:
Maggini, S.
Ruf, M.

There are no free copies

Find similar

5.


    Тернова, І. В.
    Гігієнічна оцінка розумової працездатності студентів / І. В. Тернова // Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 1. - С. 41-44

Rubrics: Гигиена

   Студенты


   Умственная способность


There are no free copies

Find similar

6.


    Коробчанський, В. О.
    Функціональний стан студентів-медиків в умовах кредитно-модульної системи навчання [Text] / В. О. Коробчанський, О. Г. Резниченко // Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 3. - С. 58-59

Rubrics: Умственная способность

   Образование медицинское


   Обучение по специальным программам


Additional Access Points:
Резниченко, О. Г.

There are no free copies

Find similar

7.


    Банникова, Л. П.
    Психоэмоциональное состояние и особенности умственной работоспособности детей школьного возраста с задержкой психического развития [Text] / Л. П. Банникова, Себирзянов М. Д. // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2014. - № 1. - С. 80-83 . - ISSN 0016-9900


MeSH-main:
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY (диагноз)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Additional Access Points:
, Себирзянов М. Д.

There are no free copies

Find similar

8.


    Кукушкин, Н.
    Как вырастить умного ребенка? [Text] / Н. Кукушкин // Здоровье. - 2014. - № 9. - С. 68-71


MeSH-main:
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
There are no free copies

Find similar

9.


   
    Препарати для зниження рівня холестерину не пригнічують розумові функції, як вважалося раніше [Text] // Фармацевтичний кур’єр. - 2015. - № 1/2. - С. 43


MeSH-main:
ХОЛЕСТЕРИН -- CHOLESTEROL (вредные воздействия, фармакология)
ГИДРОКСИМЕТИЛГЛУТАРИЛ-КОA-РЕДУКТАЗЫ ИНГИБИТОРЫ -- HYDROXYMETHYLGLUTARYL-COA REDUCTASE INHIBITORS (вредные воздействия, фармакология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
There are no free copies

Find similar

10.


    Ткачук, Е. А.
    Нервно-психическое развитие детей дошкольного возраста в условиях информатизации [Text] / Е. А. Ткачук, И. Ю. Тармаева // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2014. - № 6. - С. 23-26. - Библиогр.: с. 25-26 . - ISSN 0016-9900


MeSH-main:
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA
ДЕТЕЙ РАЗВИТИЕ -- CHILD DEVELOPMENT (физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY
ДОШКОЛЬНИКИ
Additional Access Points:
Тармаева, И. Ю.

There are no free copies

Find similar

11.


    Баранников, В. Г.
    Гигиеническое обоснование применения калийных солей для оптимизации работоспособности студентов [Text] / В. Г. Баранников, Л. В. Кириченко, Д. А. Сидорова // Гигиена и санитария : Двухмес. науч.-практ. журн. - 2015. - № 4. - С. 73-76 . - ISSN 0016-9900


MeSH-main:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ -- MORBIDITY
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
УТОМЛЕНИЕ -- FATIGUE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
КАЛИЙ -- POTASSIUM (терапевтическое применение)
Annotation: Учебная деятельность студентов сопряжена со значительным умственным трудом, высокой эмоциональной напряженностью и большой информационно-операционной перегрузкой, влияющей на функциональное состояние центральной нервной системы и утомление . Для поддержания умственной работоспособности студентов, профилактики возникновения и развития психосоматических заболеваний обычно прибегают к физическим упражнениям, различным элементам психоэмоциональной разгрузки. Существенное влияние на эффективность умственного труда оказывают физические факторы внешней среды. Проведенные нами исследования выявили положительное воздействие природных свойств калийных солей (сильвинита) на различные функции организма человека . Цель исследований - физиолого-гигиеническое обоснование применения сильвинитовой аудитории в учебном процессе для оптимизации условий обучения и повышения работоспособности студентов. Для обоснования возможного использования сильвинитовой аудитории в учебном процессе проведены физио-лого-гигиенические исследования. Ее внутренняя среда, формируемая физико-химическими свойствами минерала сильвинита, оказывает положительное влияние на функциональное состояние нервной, сердечно-сосудистой, дыхательной систем, оптимизирует работоспособность студентов.
Additional Access Points:
Кириченко, Л. В.
Сидорова, Д. А.

There are no free copies

Find similar

12.


    Камінська, Т. М.
    Оптимізація процесів розумової працездатності та пам’яті у школярів [Text] / Т. М. Камінська, О. М. Муквіч, Л. П. Пінчук // Перинатологія та педіатрія. - 2016. - № 1. - С. 129-132. - Библиогр.: с. 132

Rubrics: УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ

   ПАМЯТЬ


   ЯНТАРНАЯ КИСЛОТА


   ШКОЛЬНИКИ


Additional Access Points:
Муквіч, О. М.
Пінчук, Л. П.

There are no free copies

Find similar

13.


    Філоненко, О. О.
    Вплив факторів режиму дня на розумову працездатність дітей старшого дошкільного віку / О. О. Філоненко, С. В. Гозак, О. Т. Єлізарова // Довкілля та здоров’я. - 2016. - № 3. - С. 42-45


MeSH-main:
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ДЕТИ, УХОД -- CHILD CARE
БИОЛОГИЧЕСКИЕ РИТМЫ -- PERIODICITY
ДЕТИ -- CHILD
Additional Access Points:
Гозак, С. В.
Єлізарова, О. Т.

There are no free copies

Find similar

14.


    Геруш, І. В.
    Сучасні підходи до викладання біоорганічної і біологічної хімії в медичних ВНЗ [Text] = Modern approaches to teaching bioorganic and biologigal chemistry in medical universities / І. В. Геруш, Н. П. Григор’єва, Н. В. Давидова // Медична та клінічна хімія. - 2016. - Том 18, N 4. - С. 114-117


MeSH-main:
ХИМИЯ -- CHEMISTRY
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Additional Access Points:
Григор’єва, Н. П.
Давидова, Н. В.

There are no free copies

Find similar

15.


    Огородник, А. А.
    Високий вміст фтору, який надходить при вагітності, може бути причиною зниження IQ нащадків [Text] / А. А. Огородник // Перинатологія та педіатрія. - 2017. - N 3. - С. 56


MeSH-main:
ФТОР -- FLUORINE (вредные воздействия)
БЕРЕМЕННОСТЬ -- PREGNANCY
МАТЬ-ПЛОД, ОБМЕН -- MATERNAL-FETAL EXCHANGE
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Annotation: На думку дослідників, високий рівень фтору, який міститься у водопровідній воді і стоматологічних виробах та потрапляє в організм матері під час пренатального періоду, може негативно впливати на розвиток дитячо го інтелекту. Вживання питної води і чищення зубів є щоденними процедурами. Але в майбутніх мам вони можуть спричинити непередбачені наслідки для потомства. Результати нового дослідження свідчать, що в дітей, які піддаються впливу високих концен трацій фтору під час гестації, можуть знижува тися інтелектуальні здібності порівняно з тими дітьми, що піддаються дії нижчих рівнів
There are no free copies

Find similar

16.


    Жуковіна, О. В.
    Сучасні підходи до організації охорони праці при розумовій діяльності [Text] / О. В. Жуковіна, Р. В. Сагайдак-Нікітюк, Г. А. Грецька // Соціальна фармація в охороні здоров’я. - 2018. - Том 4, № 4. - С. 58-65


MeSH-main:
УТОМЛЕНИЕ УМСТВЕННОЕ -- MENTAL FATIGUE (профилактика и контроль)
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ГИГИЕНА -- OCCUPATIONAL HEALTH
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
Annotation: Мета роботи - вивчення підходів до організації охорони праці при розумовій діяльності. Методи: аналітичний, порівняльний та логічний, контент-аналіз. Розумова діяльність працівників належить до складних видів діяльності, оскільки супроводжується нервово-емоційним перенапруженням і призводить до перевтоми. Вона характеризується фізіологічними особливостями: порушенням процесів обміну, звуженням судин кінцівок та розширенням судин внутрішніх органів, зниженням рівня цукру в крові та лужних резервів, підвищенням вмісту неорганічного фосфору, холестерину, креатину. Згідно з Державними санітарними нормами та правилами до показників, що характеризують напруженість праці, належать інтелектуальні, сенсорні та емоційні навантаження, ступінь монотонності навантажень і режим роботи. Відповідно до цих показників визначаються клас і ступінь важкості та напруженості праці та заходи підвищення продуктивності розумової праці й попередження перевтоми. Висновки: важливою умовою підвищення продуктивності праці та попередження перевтомлення при її розумовому характері є раціональний режим праці та відпочину
Additional Access Points:
Сагайдак-Нікітюк, Р. В.
Грецька, Г. А.

There are no free copies

Find similar

17.


    Lukash, Y. M.
    Diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors [Text] = Діагностика рівня сформованості професійно-комунікативної компетентності майбутніх лікарів / Y. M. Lukash // Медична освіта. - 2019. - N 1. - С. 140-147


MeSH-main:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
Annotation: The aim of the work – to investigate the results of the diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors. The main body. The criteria and indices, which are used to validate the results, are outlined. Defining the criteria and indices of the formation of professional and communicative competence of future doctors made it possible to differentiate three levels of its formation: high, average and low. The control (CG – 232 students) and experimental (EG – 224 students) groups of students were selected for the participating in the diagnostic work. Conclusions. The results of the study indicated the insufficient level of professional and communicative competence of future doctors. Therefore, it is worth focusing on the improvement of such indices of the formation of the professional and communicative competence of the future doctors which promote the effectiveness of the professional and communicative process of interaction
Мета роботи – дослідити результати діагностики рівня формування професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів. Основна частина. Наведено критерії та показники, які використовуються для підтвердження результатів. Визначення критеріїв і показників формування професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів дозволило диференціювати три рівні її формування: високий, середній і низький. Для участі в діагностичній роботі були обрані контрольні групи (КГ – 232 студенти) та експериментальні (ЕГ – 224 студенти) групи студентів. Висновки. Результати дослідження показали недостатній рівень професійної та комунікативної компетенції майбутніх лікарів. Тому варто зосередити зусилля на вдосконаленні таких показників формування професійної та комунікативної компетентності майбутніх лікарів, які сприяють підвищенню ефективності професійного й комунікативного процесу взаємодії
There are no free copies

Find similar

18.


   
    Особливості розумової працездатності в дітей молодшого шкільного віку в йододефіцитному регіоні / С. Н. Вадзюк [та ін.] // Клініч. та експерим. патологія. - 2017. - Том 16, N 3 (ч.2). - С. 16


MeSH-main:
ИОД -- IODINE (дефицит)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Annotation: Загальна увага до дефіциту йоду (ДЙ) зумовлена не стільки його поширеністю, скільки негативними наслідками для фізичного, інтелектуального розвитку та стану здоров’я підростаючого покоління. Діти найбільш чутливі до йодного дефіциту в певні періоди індивідуального розвитку, для яких характерні дозрівання нервових, імунокомпетентних та інших структур дитячого організму, що супроводжується зниженням адаптаційних можливостей. А це, у свою чергу, може призвести до появи рядупатологічних станів, спектр яких досить широкий і залежить від віку, в якому вони виникають
Additional Access Points:
Вадзюк, С. Н.
Ратинська, О. М.
Олексюк, Л. Ф.
Лозіна, Л. Б.

There are no free copies

Find similar

19.


    Вадзюк, С. Н.
    Розумова працездатність у старшокласників при різних погодних умовах [Text] / С. Н. Вадзюк, О. М. Ратинська // Фізіологічний журнал. - 2020. - Том 66, N 2/3. - С. 61-68


MeSH-main:
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ВОСПРИЯТИЕ -- PERCEPTION (физиология)
ВНИМАНИЕ -- ATTENTION (физиология)
ПАМЯТЬ -- MEMORY (физиология)
МЫШЛЕНИЕ -- THINKING (физиология)
МЕТЕОРОЛОГИЧЕСКИЕ ФАКТОРЫ -- METEOROLOGICAL CONCEPTS
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Annotation: Вивчали розумову працездатність у старшокласників при різних погодних умовах. Встановлено, що з їх погіршенням знижуються такі властивості: сприймання, увага, пам’ять та мислення. Коефіцієнт розумової працездатності у 15-річних учнів при І типі погоди становив 0,90 ± 0,04 ум. од., а при ІІІ типі був достовірно меншим – 0,78 ± 0,03 ум.од., ніж при І і ІІ типах. Для учнів віком 16 років за умов І типу погоди він був 0,94 ± 0,02 ум.од., за ІІ – вірогідно погіршився порівняно зі значеннями при І типі (0,86 ± 0,02 ум.од.), а за ІІІ типу його значення становили 0,80 ± 0,02 ум.од., що вірогідно менше від таких, які були за метеоситуації І типу. У 17-річних старшокласників при І типі погоди коефіцієнт розумової працездатності сягав 0,89 ± 0,02 ум.од., а при ІІІ типі вірогідно зменшився до 0,74 ± 0,03 ум.од. порівняно зі значеннями при метеоситуаціях І і ІІ типів. Виявлені нами вікові та статеві особливості розумової працездатності при різних погодних умовах слід враховувати при диференціації навчання та прогнозуванні ефективності роботи.
Additional Access Points:
Ратинська, О. М.

There are no free copies

Find similar

20.


    Вадзюк, С. Н.
    До характеристики нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю [Text] = To the characterization of nervous processes in people with different heat sensitivity / С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак // Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 22-27. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-main:
ТЕРМОЧУВСТВИТЕЛЬНОСТЬ -- THERMOSENSING (физиология)
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES
СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- COMPARATIVE STUDY
МОЛОДЫЕ -- YOUNG ADULT (психология, статистика, физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Annotation: Мета дослідження - діагностувати функціональну рухливість та силу нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю. Матеріал і методи. Для проведення даного дослідження було залучено 150 студентів віком 17-20 років. Обстежуваних розподілено на дві групи, за даними опитувальника «Рівні теплочутливості» та теплової проби. Діагностика функціональної рухливості нервових процесів у режимі зворотного зв’язку проведена за допомогою комп’ютерної програми «Діагност 1М». Також проведено дослідження сили нервових процесів, за показниками якості виконання розумового навантаження, з використанням режиму нав’язаного ритму та в режимі зворотного зв’язку. За результатами проведеного обстеження виявлено, що учасники з нижчою теплочутливістю (група Б) мають вищий показник сили нервових процесів, за критерієм загальної кількості пред’явлених та оброблених сигналів, протягом п’яти хвилин. У них також виявлений середній рівень функціональної рухливості нервових процесів. В учасників з вищою теплочутливістю (група А) показник функціональної рухливості був нижчим від середнього. Крім того, встановлено залежність між мінімальним часом реакції на подразник та рівнем теплочутливості у людей. Щодо показників якості виконання розумового навантаження з використанням режиму нав’язаного ритму, у групі А виявлено вищий від середнього рівень помилок на тесті, тоді як у групі Б даний показник знаходився в межах середнього рівня. Висновки. Особи з нижчою теплочутливістю мають вищий рівень сили нервових процесів та їх функціональної рухливості, внаслідок чого більш успішно справляються з розумовим навантаженням у режимі нав’язаного ритму, порівняно з учасниками з вищою теплочутливістю. Тому, в обстежуваних із вищим рівнем теплочутливості, порівняно з нижчим порушення концентрування уваги і зниження розумової працездатності виникає раніше
The aim of the study was to diagnose functional mobility and strength of nervous processes in people with different heat sensitivity. Materials and methods. For this study, 150 students aged 17-20 years were involved. The subjects were divided into two groups, according to the questionnaire "Levels of heat sensitivity" and heat test. Diagnosing functional mobility of nervous processes in the feedback mode was conducted using the computer program "Diagnost 1M". The strength of nervous processes was also studied, according to the quality of mental load, using the imposed rhythm mode and in the feedback mode. Results. According to the results of the examination, it was found that participants with lower heat sensitivity (group B) have a higher rate of nervous processes strength according to the criterion of the total number of presented and processed signals within five minutes. They also had an average level of functional mobility of nervous processes. Participants with higher heat sensitivity (group A) had a lower than average level of functional mobility. In addition, a correlation was found between the minimum reaction time to a stimulus and the level of heat sensitivity in people. Regarding the quality of mental load performance using the imposed rhythm mode, a higher than average level of test errors was found in group A, while in group B this indicator was within the average level. Conclusions. Persons with lower heat sensitivity have a higher level of strength of nervous processes and their functional mobility, which results in more successful coping with mental load in the mode of imposed rhythm, compared to participants with higher heat sensitivity. Therefore, in subjects with a higher level of heat sensitivity, compared to those with a lower level, impaired concentration and decreased mental performance occur earlier
Additional Access Points:
Дживак, Т. В.

There are no free copies

Find similar

 1-20    21-21 
 
© International Association of users and developers of electronic libraries and new information technology
(ELNIT Association)