Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (12)Вища освіта (10)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Вадзюк, С. Н.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 102
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.
Шифр: КУ27/2024/23/1
   Журнал

Клінічна та експериментальна патологія. - Виходить кожного кварталу
2024р. Т. 23 № 1
Зміст:
Бота, Р. А. Динаміка лейкоцитарних маркерів запалення та роль колхіцину як протизапальної терапії при інфаркті міокарда з елевацією ST / Р. А. Бота, В. К. Тащук. - С.3-10. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вадзюк, С. Н. Стан нейродинамічних функцій у осіб із різною теплочутливістю / С. Н. Вадзюк, І. Г. Бідзюра. - С.11-18. - Бібліогр.: в кінці ст.
Дмитренко, Р. Р. Краніометрична характеристика плодів людини / Р. Р. Дмитренко. - С.19-26. - Бібліогр.: в кінці ст.
Коваль, А. О. Аналіз осередків скостеніння діафіза ліктьової кістки у плодів 20-32 тижнів гестації / А. О. Коваль. - С.27-35. - Бібліогр.: в кінці ст.
Петелицький, О. О. Мікрофлора урогенітального тракту при гострих гнійно-запальних захворюваннях сечовидільної системи як передумова абдомінального сепсису / О. О. Петелицький [та ін.]. - С.36-41. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Ткачук С. С., Степан В. Т., Ткачук О. В., Плегуца О. М., Сидорчук Р. І., Кифяк П. В.
Токар, П. Ю. Гістометричні параметри строми хоріальних ворсинок плаценти при передчасних пологах / П. Ю. Токар. - С.42-48. - Бібліогр.: в кінці ст.
Bevzо, V. V. Effect of long-term administration of monosodium glutamate on body weight of rats and some indices of lipid metabolism / V. V. Bevzо. - С.49-52. - Bibliogr. at the end of the art.
Burlaka, Ye. A. Approach to the evaluation of clinical and metabolic factors interaction in children with nephrotic syndrome / Ye. A. Burlaka, I. O. Mityuryayeva. - С.53-58. - Bibliogr. at the end of the art.
Davydova, N. V. The state of pro- and antioxidant balance of rats’ blood under condition of combined caffeine and ethanol intake and melatonin administration / N. V. Davydova, D. D. Salekhi. - С.59-63. - Bibliogr. at the end of the art.
Boitsaniuk, S. I. Current tendencies in non-surgical periodontal treatment. Literature review / S. I. Boitsaniuk [та ін.]. - С.64-69. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Levkiv M. O., Manashchuk N. V., Chornij N. V.
Manashchuk, N. V. Relationship between periodontal pathology and gastrointestinal tract diseases: a narrative overview / N. V. Manashchuk [та ін.]. - С.70-77. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Chorniy S. V., Boitsaniuk S. I., Levkiv M. O., Chornij N. V., Patskan L. O., Pohoretska Kh. V.
Semenenko, S. B. Current state of the study of melatonin-dependent disorders of energy metabolism (literature review) / S. B. Semenenko [та ін.]. - С.78-83. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Perepeliuk M. D., Dzhuriak V. S., Chornei N. Ya., Motruk M. P.
Tashchuk, V. K. Antihypertensive therapy with beta-blockers at the present stage of cardiology development / V. K. Tashchuk, H. I. Khrebtii. - С.84-88. - Bibliogr. at the end of the art.
Бодяка, В. Ю. Вплив онлайн навчання на рівень знань студентів з дисципліни «Онкологія та радіаційна медицина у тому числі» / В. Ю. Бодяка. - С.89-92. - Бібліогр.: в кінці ст.
Гушул, І. Я. Ефективність проведення онлайн занять із дисципліни «Радіологія» / І. Я. Гушул. - С.93-96. - Бібліогр.: в кінці ст.
Тодорів, Т. В. Оцінка платформ для дистанційного навчання в освітньому процесі в умовах сьогодення / Т. В. Тодорів, Н. М. Воронич-Семченко. - С.97-101. - Бібліогр.: в кінці ст.
Internet-новини клінічної та експериментальної патології. Частина LXXXI. - С.102-103
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

2.


    Вадзюк, С. Н.
    Стан нейродинамічних функцій у осіб із різною теплочутливістю [Текст] = State of neurodynamic functions in persons with different heat sensitivity / С. Н. Вадзюк, І. Г. Бідзюра // Клінічна та експериментальна патологія. - 2024. - Т. 23, № 1. - С. 11-18. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
ТЕРМОЧУВСТВИТЕЛЬНОСТЬ -- THERMOSENSING (физиология)
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY (методы, тенденции)
ТЕРМОРЕЦЕПТОРЫ -- THERMORECEPTORS (физиология)
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL (физиология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Температура має вагомий вплив на організм. Чутливість до підвищеної температури різна у кожної людини. Однак питання індивідуальної чутливості до тепла залишається недостатньо вивченим. Встановлено, що фізіологічні або поведінкові реакції організму обумовлюють резистентність організму до підвищення температури середовища існування. До психофізіологічних функцій, що значною мірою визначають стан вищої нервової діяльності відносять: швидкість простої (ПЗМР) та складної зорово-моторної реакції (СЗМР), функціональну рухливість нервових процесів (ФРНП), реакцію на рухомий об’єкт (РРО). Проте, незважаючи на інтерес науковців до цього питання, в літературі відсутні дослідження нейродинамічних функцій людини з індивідуальними відмінностями у реакції на тепло. Мета роботи–визначити стан нейродинамічних функцій у підлітків із різною теплочутливістю. Матеріал і методи. Проведено тестування 160 осіб підліткового віку, яких попередньо розподілили на дві групи – із високою та низькою теплочутливістю – на основі опитувальника «Рівні теплочутливості» (авторське свідоцтво № 115529 від 01.11.2022 р.) та теплової проби. Для оцінки індивідуальних особливостей вищої нервової діяльності обстежених використовували комп’ютерну програму «Діагност-1», розроблену під керівництвом М. В. Макаренка. Рівні нейротизму, екстраверсії та типи темпераменту в осіб із різною теплочутливістю, які в загальному описують сукупність рис людини, визначали за опитувальником Г. Айзенка EPI. Результати. Виходячи із отриманих результатів, можна говорити про зниження психофізіологічних функцій (латентних періодів простої та складної зорово-моторної реакції та функціональної рухливості нервових процесів) в осіб із високою теплочутливістю порівняно з підлітками з низькою теплочутливістю. Встановлено високі та середні кореляційні зв’язки між показниками психофізіологічних функцій в осіб із низькою теплочутливістю та високі, середні і низькі зв’язки цих функцій в осіб із високою теплочутливістю. Особи із сильним типом вищої нервової діяльності переважали серед підлітків із нижчою теплочутливістю, в той час як серед осіб із вищою теплочутливістю виявлено домінування слабкого типу вищої нервової діяльності. Висновки. Отримані результати є науковим підґрунтям в організації ефективної медико-психологічної допомоги, створенні нових методик і технологій корекційно-розвиваючої роботи, що врешті зможе покращити процес адаптації осіб із високою теплочутливістю до умов глобального потепління та підвищити якість їх життя
Temperature has a significant effect on the body. Sensitivity to high temperature isdifferent for each person. However, the issue of individual sensitivity to heat remainsinsufficiently studied. It has been established that the body’s physiological or behavioralreactions determine the body’s resistance to an increase in environmental temperature.Psychophysiological functions that largely determine the state of higher nervous activityinclude: the speed of simple (PZMR) and complex visual- motor reaction (SVMR),functional mobility of nervous processes (FMNP), reaction to a moving object (MOR).However, despite the interest of scientists in this issue, there are no studies of the neurodynamicfunctions of a person with individual differences in reaction to heat in the literature.The purpose of the work – to determine the state of neurodynamic functions in adolescentswith different heat sensitivity. Material and methods. Testing was conducted on 160 adolescents, who were previouslydivided into two groups – with high and low heat sensitivity – based on the questionnaire«Levels of heat sensitivity» (author’s certificate No. 115529 dated November 1, 2022)and a heat test. The computer program «Diagnost-1», developed under the leadership ofM. V. Makarenko, was used to assess the individual characteristics of the higher nervousactivity of the persons under examination. Levels of neuroticism, extraversion and typesof temperament in people with different heat sensitivity, who generally describe a set ofhuman traits, were determined according to the H. Eysenck EPI questionnaire.The results. Based on the obtained results, we can talk about a decrease inpsychophysiological functions (latent periods of simple and complex visual- motorreactions and functional mobility of nervous processes) in persons with high heatsensitivity, compared to adolescents with low heat sensitivity.High and medium correlations were established between indicators of psychophysiologicalfunctions in persons with low heat sensitivity and high, medium and low correlations ofthese functions in persons with high heat sensitivity.Individuals with a strong type of higher nervous activity prevailed among adolescentswith lower heat sensitivity, while among individuals with higher heat sensitivity, thedominance of a weak type of higher nervous activity was found.Conclusions. The obtained results are a scientific basis for the organization of effectivemedical and psychological care, the creation of new methods and technologies ofcorrectional and developmental work, which will ultimately be able to improve theprocess of adaptation of people with high heat sensitivity to the conditions of globalwarming and improve their quality of life
Дод.точки доступу:
Бідзюра, І. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Вадзюк, С. Н.
    Особливості психоемоційного стану в осіб юнацького віку з різною теплочутливістю [Текст] = Features of the psycho-emotional state in adolescents with different heat sensitivity / С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2023. - N 3. - С. 20-24. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
КЛИМАТИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- CLIMATIC PROCESSES
СОМАТОСЕНСОРНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- SOMATOSENSORY DISORDERS (психология, этиология)
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Зміни клімату та глобальне потепління стали однією з головних проблем сучасного світу, згубно впливаючи на наше навколишнє середовище і суспільство в цілому. Дана стаття присвячена дослідженню впливу теплочутливості на психічний стан студентів в умовах сучасного глобального потепління. Актуальність про-блеми полягає в тому, що зміни клімату стають не тільки екологічними викликами, але і впливають на психоло-гічну стійкість та благополуччя людей. Метою даного дослідження було оцінити особливості психоемоційного стану в осіб юнацького віку з різною теплочутливістю. У процесі дослідження обстежено 150 осіб юнацького віку (від 17 до 21 років згідно критеріїв ВООЗ) , які навчаються в ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського МОЗ України. Визначення рівнів теплочутливості проводилося шляхом заповнення респондентами опитувальника "Рівні теп-лочутливості" та проведення теплової проби. Згідно з методикою, серед 150 обстежуваних осіб, 94 особи відне-сли до групи (А) з нижчою теплочутливістю, а 56 осіб мали вищий рівень теплочутливості (група Б). Оцінка особистісних характеристик проводилася за допомогою комплексу методик: тест САН (самоо-цінка, активність, настрій), методика «Самооцінка психічних станів» (Г. Ю. Айзенко); шкала тривоги Спілберга (STAI), тест нервово-психічної адаптації. В результаті дослідження було встановлено, що особи з нижчою теп-лочутливістю є емоційно більш стійкими і можуть адекватніше реагувати на стресові фактори навколишнього середовища, такі як різкі коливання добових температур. Також виявлено, що група осіб з нижчою теплочутли-вістю виявила більш успішно налагоджений механізм адаптації до навколишнього середовища, порівняно із гру-пою з вищою теплочутливістю. Це дослідження підтверджує важливість врахування теплочутливості при аналізі психоемоційного стану людей, але також надає основи для подальших досліджень у цьому напрямку
Climate change and global warming have become one of the major challenges facing the modern world, having a detrimental impact on our environment and society as a whole. It is especially important to understand how these environmental and meteorological changes affect the physical and mental health of individuals, and this has become the main goal of our study. Global warming is one of the most important and urgent environmental and scientific challenges of our time. The psycho-emotional state, as a complex interactive sphere that includes internal feelings, emotional reactions and psychological adaptation to the external environment, has always aroused the interest of scientists. Climate change, in particular rising temperatures, can be a potential stressor for people and cause emotional and psychological reactions. Heat sensitivity, the ability of an organism to respond to heat, is an interesting characteristic that varies among individuals. Although the link between heat sensitivity and psycho-emotional well-being has not yet been fully explored, it may have important implications for understanding and managing the psychological impacts of climate change. By analysing the relationship between heat sensitivity and mental health, we hope to help open up new perspectives in the study of psychological adaptation to climate change and contribute to the mental health of our society. This article is devoted to the study of the impact of heat sensitivity on the mental state of individuals in the context of modern global warming. The relevance of the problem is that climate change is becoming not only an environmental challenge, but also affects the psychological stability and well-being of people. The purpose of this study was to assess the peculiarities of the psycho-emotional state in adolescents with different heat sensitivity. In the course of the study, 150 adolescents (17 to 21 years old according to WHO) studying at the Gorbachevsky TNMU of the Ministry of Health of Ukraine were examined. The levels of heat sensitivity were determined by filling out the questionnaire "Levels of heat sensitivity" and conducting a heat test. Based on the results of the assessment of the study participants, they were divided into two groups - 56 people with a higher level of heat sensitivity and 94 people with a lower level of heat sensitivity. At the next stage, the participants of the study were assessed for personal characteristics using a set of methods: the WAM test (well-being, activity, mood), the methodology "Self-assessment of mental states" (G. Yu. Aizenko); Spielberg Anxiety Scale (STAI), and the test of neuropsychological adaptation. The study found that people with lower heat sensitivity are emotionally more stable and can respond more adequately to environmental stressors. It was also found that the group of people with lower heat sensitivity showed a more successfully adjusted mechanism of adaptation to the environment compared to the group with higher heat sensitivity. In general, these results indicate individual differences in the response to stressful situations and adaptive capacities in groups with different levels of heat sensitivity. This study confirms the importance of taking heat sensitivity into account when analysing the psycho-emotional state of people, but also provides a basis for further research in this area
Дод.точки доступу:
Дживак, Т. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.
Шифр: АУ50/2023/3
   Журнал

Art of Medicine . - Виходить кожного кварталу
2023р. N 3 . - Електрон. текст. дані
Зміст:
Андрющенко, В. П. Особливості порушень вуглеводного обміну у пацієнтів на гострий панкреатит як передумова розвитку в них цукрового діабету / В. П. Андрющенко, М. М. Тутка. - С.7-12. - Бібліогр.: в кінці ст.
Борзих, Н. О. Застосування методів мануальної терапії, кінезіотерапії та електроміостимуляції при торакалгіях на тлі остеохондрозу хребта / Н. О. Борзих [та ін.]. - С.13-19. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Рой І. В., Барабаш С. В., Кудрін А. П., Коваленко О. О.
Вадзюк, С. Н. Особливості психоемоційного стану в осіб юнацького віку з різною теплочутливістю / С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак. - С.20-24. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вдовенко, А. В. Ультразвукова картина фетоплацентарного комплексу в оцінці затримки росту плода у вагітних після перенесеної коронавірусної хвороби-2019 / А. В. Вдовенко. - С.25-30. - Бібліогр.: в кінці ст.
Голод, Н. Р. Ефективність застосування скандинавської ходьби у пацієнтів після холецистектомії на довготривалому етапі реабілітації / Н. Р. Голод. - С.31-35. - Бібліогр.: в кінці ст.
Давидюк, С. С. Роль комп’ютерної томографії, ультразвукової діагностики та магнітно-резонансної томографії органів малого тазу у диференційній діагностиці сарком матки / С. С. Давидюк [та ін.]. - С.36-41. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Крижанівська А. Є., Савчук Ю. А., Белегай А. З.
Дмитрук, М. Б. Програма оцінки якості ходи в осіб після перенесеного мозкового інсульту / М. Б. Дмитрук. - С.42-48. - Бібліогр.: в кінці ст.
Заславський, П. С. Зміна структурно-функціональних характеристик дистальних відділів верхньої кінцівки як показник ефективності програми фізичної терапії та ерготерапії у поранених із наслідками вогнепального поліструктурного перелому кісток передпліччя / П. С. Заславський. - С.49-54. - Бібліогр.: в кінці ст.
Kletskova, O. M. Assessment and determination of motivational factors for weight loss and indicators of the functional state of obese women in the rehabilitation process / O. M. Kletskova, A. M. Rudenko. - С.55-59. - Bibliogr. at the end of the art.
Кобак, Л. О. Прогностичне значення діагностично цінних лабораторних маркерів системного червоного вовчака для визначення ймовірности виникнення коморбідних синтропічних уражень органів системи кровообігу / Л. О. Кобак [та ін.]. - С.60-72. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Абрагамович О. О., Абрагамович У. О., Абрагамович М. О., Дробінська Н. В.
Кубрак, М. А. Периопераційні зміни стану здоров’я пацієнтів з ускладненими формами раку товстого кишківника / М. А. Кубрак, С. М. Завгородній. - С.73-76. - Бібліогр.: в кінці ст.
Лаврін, О. Я. Оптимізація засобів первинної профілактики захворювань тканин ротової порожнини у віськовослужбовців збройних сил України / О. Я. Лаврін. - С.77-82. - Бібліогр.: в кінці ст.
Махлинець, Н. П. Тривожні стани в дітей та їхній вплив на розвиток шкідливих звичок / Н. П. Махлинець. - С.83-88. - Бібліогр.: в кінці ст.
Нагорна, О. Б. Результати динаміки оцінювання функціонування рук дітей, які потребують неонкологічної паліативної допомоги / О. Б. Нагорна, Л. Л. Примачок. - С.89-94. - Бібліогр.: в кінці ст.
Ногас, А. О. Динаміка змін функціональних обмежень і активності верхніх кінцівок у пацієнтів з ревматоїдним артритом під впливом технології реабілітаційних заходів / А. О. Ногас. - С.95-99. - Бібліогр.: в кінці ст.
Орел, М. А. Особливості когнітивних порушень у хворих на артеріальну гіпертензію у поєднанні з гіпотиреозом / М. А. Орел, Л. П. Мартинюк. - С.100-105. - Бібліогр.: в кінці ст.
Piatnochka, V. I. Morphometric features of changes in the muscles of the anterior abdominal wall after implantation of the capromesh mesh combined with prp in the experiment / V. I. Piatnochka, I. I. Dovha. - С.106-111. - Bibliogr. at the end of the art.
Палієнко, М. В. Оцінка ступеня реактивної тривожності в підлітків з вегетативними розладами / М. В. Палієнко. - С.112-115. - Бібліогр.: в кінці ст.
П’ятночка, В. І. Клініко-експериментальний аналіз ефективності використання оптичного збільшення в ендодонтії / В. І. П’ятночка, І. І. Довга. - С.116-120. - Бібліогр.: в кінці ст.
Ханюков, О. О. Роль анемії у розвитку нефатальних серцево-судинних подій та прогнозування ризику їх виникнення у пацієнтів з ішемічною хворобою серця / О. О. Ханюков, I. O. Заяць. - С.121-129. - Бібліогр.: в кінці ст.
Хміль, С. В. Ретроспективний аналіз клініко-анамнестичної картини пацієнток із безпліддям і невдалими спробами екстракор-порального запліднення в анамнезі на тлі коморбідності лейоміоми матки та хронічного ендометриту / С. В. Хміль, Н. Я. Петришин. - С.130-136. - Бібліогр.: в кінці ст.
Хміль, С. В. Ретроспективний аналіз клінічної картини пацієнток зі зниженим оваріальним резервом при довгому та короткому протоколах стимуляції овуляції в програмах допоміжних репродуктивних технологій / С. В. Хміль, Н. Ю. Терлецька. - С.137-143. - Бібліогр.: в кінці ст.
Яцишин, Р. І. Кількісний і морфометричний аналіз тромбоцитів при системній склеродермії: вивчення зв’язків із запаленням і активністю захворювання / Р. І. Яцишин, О. І. Дрогомерецька. - С.144-148. - Бібліогр.: в кінці ст.
Kostyshyn, A. B. Main trends in the development of odern medical education / A. B. Kostyshyn [та ін.]. - С.149-155. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Kostyshyn Z. T., Ilnytska O. M., Shturmak V. M., Verbovska R. I., Divnych T. Ya.
Малюванчук, С. В. Особливості самостійної роботи при вивченні фармакогнозії студентами фармацевтичного факультету ІФНМУ / С. В. Малюванчук. - С.156-159. - Бібліогр.: в кінці ст.
Матейко, Г. Б. Використання кейс-методу при викладанні дисципліни «Дитячі інфекційні хвороби» / Г. Б. Матейко [та ін.]. - С.160-163. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Матвісів М. В., Пилюк І. І., Горбаль Н. Б.
Бакалюк, Т. Г. Реабілітаційні підходи до підліткового ідіопатичного сколіозу в міжнародній практиці / Т. Г. Бакалюк [та ін.]. - С.164-168. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Рожелюк О. В., Панасюк Я. В., Стельмах Г. О., Макарчук Н. Р.
Каліновська, І. В. Сучасні погляди на роль прогестерону у патогенезі генітального ендометріозу / І. В. Каліновська, Т. В. Скапчук. - С.169-173. - Бібліогр.: в кінці ст.
Остафійчук, О. Р. Сучасні погляди на проблему захворювань пародонту у жінок під час вагітності / О. Р. Остафійчук, Т. М. Дмитришин, С. О. Остафійчук. - С.174-179. - Бібліогр.: в кінці ст.
Voloshynovych, M. S. Multiple hemangiomas on the head of the penis / M. S. Voloshynovych [та ін.]. - С.180-183. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Tkach V. Ye., Girnyk G.Ye., Matkovska N. R., Voloshynovych V. M., Kozak N. V.
Сильветки її життя... До 103 -річчя з 184 дня народження Ванджури Ірини Петрівни. - С.184
Повний текст/зовнішній ресурс   (постраничный просмотр) : Текст или завантажити  - 5.789 Mb
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

5.


    Вадзюк, С. Н.
    До характеристики нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю [Текст] = To the characterization of nervous processes in people with different heat sensitivity / С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак // Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 22-27. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ТЕРМОЧУВСТВИТЕЛЬНОСТЬ -- THERMOSENSING (физиология)
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES
СРАВНИТЕЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- COMPARATIVE STUDY
МОЛОДЫЕ -- YOUNG ADULT (психология, статистика, физиология)
УМСТВЕННАЯ СПОСОБНОСТЬ -- MENTAL COMPETENCY (психология)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета дослідження - діагностувати функціональну рухливість та силу нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю. Матеріал і методи. Для проведення даного дослідження було залучено 150 студентів віком 17-20 років. Обстежуваних розподілено на дві групи, за даними опитувальника «Рівні теплочутливості» та теплової проби. Діагностика функціональної рухливості нервових процесів у режимі зворотного зв’язку проведена за допомогою комп’ютерної програми «Діагност 1М». Також проведено дослідження сили нервових процесів, за показниками якості виконання розумового навантаження, з використанням режиму нав’язаного ритму та в режимі зворотного зв’язку. За результатами проведеного обстеження виявлено, що учасники з нижчою теплочутливістю (група Б) мають вищий показник сили нервових процесів, за критерієм загальної кількості пред’явлених та оброблених сигналів, протягом п’яти хвилин. У них також виявлений середній рівень функціональної рухливості нервових процесів. В учасників з вищою теплочутливістю (група А) показник функціональної рухливості був нижчим від середнього. Крім того, встановлено залежність між мінімальним часом реакції на подразник та рівнем теплочутливості у людей. Щодо показників якості виконання розумового навантаження з використанням режиму нав’язаного ритму, у групі А виявлено вищий від середнього рівень помилок на тесті, тоді як у групі Б даний показник знаходився в межах середнього рівня. Висновки. Особи з нижчою теплочутливістю мають вищий рівень сили нервових процесів та їх функціональної рухливості, внаслідок чого більш успішно справляються з розумовим навантаженням у режимі нав’язаного ритму, порівняно з учасниками з вищою теплочутливістю. Тому, в обстежуваних із вищим рівнем теплочутливості, порівняно з нижчим порушення концентрування уваги і зниження розумової працездатності виникає раніше
The aim of the study was to diagnose functional mobility and strength of nervous processes in people with different heat sensitivity. Materials and methods. For this study, 150 students aged 17-20 years were involved. The subjects were divided into two groups, according to the questionnaire "Levels of heat sensitivity" and heat test. Diagnosing functional mobility of nervous processes in the feedback mode was conducted using the computer program "Diagnost 1M". The strength of nervous processes was also studied, according to the quality of mental load, using the imposed rhythm mode and in the feedback mode. Results. According to the results of the examination, it was found that participants with lower heat sensitivity (group B) have a higher rate of nervous processes strength according to the criterion of the total number of presented and processed signals within five minutes. They also had an average level of functional mobility of nervous processes. Participants with higher heat sensitivity (group A) had a lower than average level of functional mobility. In addition, a correlation was found between the minimum reaction time to a stimulus and the level of heat sensitivity in people. Regarding the quality of mental load performance using the imposed rhythm mode, a higher than average level of test errors was found in group A, while in group B this indicator was within the average level. Conclusions. Persons with lower heat sensitivity have a higher level of strength of nervous processes and their functional mobility, which results in more successful coping with mental load in the mode of imposed rhythm, compared to participants with higher heat sensitivity. Therefore, in subjects with a higher level of heat sensitivity, compared to those with a lower level, impaired concentration and decreased mental performance occur earlier
Дод.точки доступу:
Дживак, Т. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.
Шифр: БУ5/2023/27/2
   Журнал

Буковинський медичний вісник . - Виходить кожного кварталу
2023р. Т. 27 № 2
Зміст:
Адамович, О. О. Значення морфологічної верифікації кальцинатів при диференційній діагностиці патології молочної/грудної залози / О. О. Адамович [та ін.]. - С.3-9. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Челпанова І. В., Пальтов Є. В., Василів М.-А. Л., Войценко К. І., Поліянц А. В.
Василів, М.-А. Л. Топографічні особливості якості кісткової тканини стінок лобової пазухи осіб зрілого віку / М.-А. Л. Василів, З. З. Масна. - С.10-14. - Бібліогр.: в кінці ст.
Донець, А. О. Ремоделювання міокарда лівого шлуночка у гіпертензивних чоловіків із серцевою недостатністю: фокус на фенотипи SNP rs7069102 гена SIRT1 / А. О. Донець, В. М. Жебель. - С.15-21. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вадзюк, С. Н. До характеристики нервових процесів у осіб з різною теплочутливістю / С. Н. Вадзюк, Т. В. Дживак. - С.22-27. - Бібліогр.: в кінці ст.
Дроник, І. С. Корекція антиоксидантної системи в осіб з артеріальною гіпертензією на фоні дозованого фізичного навантаження / І. С. Дроник [та ін.]. - С.28-35. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Дутка Р. Я., Пшик Р. С., Чмир Н. В., Рогуля С. С.
Щукін, Д. В. Здійснимість і безпека деяких хірургічних маневрів при проведенні венокавотромбектомії у пацієнтів із внутрішньовенозним поширенням нирково-клітинного раку / Д. В. Щукін, О. О. Маковозов. - С.36-42. - Бібліогр.: в кінці ст.
Shurma, A. I. Analysis of prognostic factors in patients with acute peritonitis / A. I. Shurma, F. V. Grynchuk. - С.43-47. - Bibliogr. at the end of the art.
Білецький, С. В. Ремоделювання та регрес гіпертрофії лівого шлуночка у хворих на артеріальну гіпертензію (огляд літератури) / С. В. Білецький [та ін.]. - С.48-52. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Сидорчук Л. П., Казанцева Т. В., Петринич О. А.
Ткаченко, Т. В. Остеопороз у хворих на хронічні захворювання печінки: патогенез, діагностика та лікування / Т. В. Ткаченко [та ін.]. - С.53-59. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Пентюк Н. О., Пентюк Л. О., Томашкевич Г. І.
Роговий, Ю. Є. Роль таксономії Бенджаміна Блума в поліпшенні засвоєння базових теоретичних і клінічних дисциплін / Ю. Є. Роговий, В. В. Білоокий, О. В. Геруш. - С.60-63. - Бібліогр.: в кінці ст.
Тодоріко, Л. Д. Комунікація, як складова компетенція симуляційного навчання / Л. Д. Тодоріко [та ін.]. - С.64-70. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Шевченко О. С., Єременчук І. В., Тодеріка Я. І., Денежко А. В., Мойсей Л. В., Миронюк А. Р., Побігун Д. В., Качур М.
Кривецький, В. В. Антоніо Скарпа. Внесок ученого в історію медичного мистецтва / В. В. Кривецький [та ін.]. - С.71-75. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Кузьмак О. О., Проняєв Д. В., Кавун М. П.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

7.


    Вадзюк, С. Н.
    Вплив лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології [Текст] = The influence of the lecture on the assignment of study material on normal physiology / С. Н. Вадзюк, Л. В. Татарчук // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 77-80


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
МАТЕРИАЛЫ ЛЕКЦИЙ -- LECTURE NOTES
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY
Анотація: У статті висвітлено вплив лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології. Для зʼясування впливу лекцій на опанування та засвоєння навчального матеріалу співробітники кафедри розробили анкету-опитувальник, яка включала ряд питань, що оцінювали особливості ставлення студентів до лекційного матеріалу, його використання та поведінки студентів на лекції, а також проведений педагогічний експеримент для оцінки впливу лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології. В результаті проведеного дослідження отримані результати свідчать, що лекція є методологічною й організаційною основою вивчення фундаментальних дисциплін і забезпечує адекватну, повноцінну підготовку майбутніх лікарів. Студенти, які систематично та регулярно відвідують лекції, використовують лекційні презентації та матеріали при підготовці до практичних занять, краще засвоюють та опановують навчальний предмет. Подальше дослідження впливу лекцій на засвоєння навчального предмета дозволить покращити подачу і викладення навчальної дисципліни студентам та повноцінно й ефективно опанувати її
The article highlights the impact of the lecture on the assimilation of educational material on normal physiology. To determine the impact of lectures on the mastery and assimilation of educational material, the staff of the department developed a questionnaire, which included a number of questions that assessed the characteristics of students’ attitudes to lecture material, its use and student behavior at lectures, and conducted a pedagogical experiment to assess impact lectures on mastering educational material on normal physiology. The results of the study show that the lecture is a methodological and organizational basis for the study of fundamental disciplines and provides adequate, comprehensive training for future physicians. Students who regularly and regularly attend lectures, use lecture presentations and materials in preparation for practical classes better master and master the subject. Further study of the impact of lectures on the mastering of the subject will improve the presentation and teaching of the discipline to students and fully and effectively master it.
Дод.точки доступу:
Татарчук, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Вадзюк, С. Н.
    Контроль вхідного рівня знань як передумова ефективної організації навчального процесу на кафедрі [Текст] = Сontrol of the entry level of knowledge as a prerequisite for the effective organization of the educational process at the department / С. Н. Вадзюк, С. С. Наконечна, І. Я. Папінко // Медична освіта. - 2021. - N 4. - С. 10-15


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБУЧЕНИЕ ПО СПЕЦИАЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ -- CURRICULUM
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
Анотація: Контроль знань студентів є важливою частиною процесу навчання як засіб управління навчальним процесом. Вхідний контроль проводиться перед вивченням нового предмета з метою виявлення залишкових знань студентів за дисциплінами, які забезпечують вивчення нового курсу. У статті проаналізовано результати тестування вхідного рівня знань здобувачів вищої медичної освіти для оцінки теоретичної підготовки студентів 2 курсу з подальшим застосуванням як передумови успішної організації вивчення дисципліни. Співробітники кафедри розробили пакети тестових завдань; кожен білет містив 8 запитань, що відповідають основним розділам шкільного курсу біології, а також дисципліни «Фізіологія» (система крові, кровообігу, травлення і виділення, дихання, нервова і гуморальна регуляція функцій організму та сенсорні системи). Аналізуючи отримані результати тестування, було встановлено, що показник успішності (кількість правильних відповідей) у 2021 р. є нижчим порівняно з 2019 р. Зниження загального показника може бути зумовлено запровадженням дистанційної форми освіти у 2020 р. у зв’язку з поширенням пандемії COVID-19. На основі одержаних результатів колективом кафедри розроблені заходи та прий­няті відповідні рішення з метою врахування виявлених особливостей, а також подальшого відстеження результатів навчання здобувачів у процесі вивчення дисципліни
Control of students’ knowledge is an important part of the learning process as a means of managing the learning process. Entry-level assessment is carried out before learning a new subject in order to identify residual knowledge of students in the disciplines that provide the study of a new course. The article analyzes the results of testing the entry level of knowledge of second-year medical students to assess the theoretical training with subsequent use as a prerequisite for successful organization of the discipline. Employees of the department developed packages of test tasks; each ticket contained 8 questions corresponding to the main sections of the school biology course, as well as the discipline “Physiology” (blood, blood circulation, digestion and excretion, respiration, nervous and humoral regulation of body functions and sensory systems). Analyzing the test results, it was found that the success rate (number of correct answers) in 2021 is lower than in 2019. The decline in the overall rate may be due to the introduction of distance education in 2020 due to the spread of Coronavirus disease (COVID-19). Based on obtained the results, the staff of the department developed measures and made appropriate decisions to take into account the identified features, as well as further tracking the learning outcomes of applicants in the process of studying the discipline
Дод.точки доступу:
Наконечна, С. С.
Папінко, І. Я.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.
Шифр: МУ7/2021/3
   Журнал

Медична освіта
2021р. № 3 . - 169.30, р.
Зміст:
Білавич, Г. В. Питання розвитку іншомовної освіти в державах закордоння крізь вимір наукового дискурсу українських компаративістів (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) / Г. В. Білавич [та ін.]. - С.5-10. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Височан Л. М., Савчук Б. П., Кліщ Г. І.
Бойчук, І. Д. Особливості підготовки фахівців лабораторної діагностики до ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок М» у фаховому коледжі / І. Д. Бойчук, В. А. Болух, І. О. Першко. - С.11-16. - Бібліогр.: в кінці ст.
Бойчук, А. В. Особливості навчального процесу на кафедрі акушерства та гінекології післядипломної освіти в контексті інтеграції до європейського освітнього простору / А. В. Бойчук, В. С. Шадріна, О. І. Хлібовська. - С.17-22. - Бібліогр.: в кінці ст.
Бондар, О. В. Емоційне вигорання і питання професійної психологічної підготовки лікарів-онкологів / О. В. Бондар, А. І. Рибін, А. О. Пацков. - С.23-30. - Бібліогр.: в кінці ст.
Бурак, О. Л. Вплив пандемії COVID-19 на якість навчання: результати опитування студентів-іноземців / О. Л. Бурак, Ж. М. Золотарьова, Н. Б. Федорків. - С.31-39. - Бібліогр.: в кінці ст.
Журавльова, Л. В. Досвід дистанційного навчання студентів-іноземців на клінічній кафедрі медичного закладу вищої освіти в умовах пандемії COVID-19 / Л. В. Журавльова [та ін.]. - С.40-48. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Олійник М. О., Сікало Ю. К., Летік І. В.
Мартинюк, В. М. Впровадження освітніх інтерактивних технологій у навчальний процес на кафедрі акушерства і гінекології / В. М. Мартинюк [та ін.]. - С.49-52. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Маланчук Л. М., Маланчин І. М., Лимар Л. Є.
Посохова, К. А. Особливості викладання дисципліни «Побічна дія ліків» (курс за вибором) на медичному факультеті / К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук. - С.53-57. - Бібліогр.: в кінці ст.
Слободянюк, Л. В. Формування сучасної концепції викладання вибіркової дисципліни «Фітотерапія» при підготовці студентів фармацевтичного факультету / Л. В. Слободянюк, С. М. Марчишин, А. О. Савич. - С.58-63. - Бібліогр.: в кінці ст.
Шанайда, М. І. Студентська науково-дослідна робота як компонент реалізації студентоцентрованого підходу в освітньому процесі / М. І. Шанайда. - С.64-71. - Бібліогр.: в кінці ст.
Bandas, І. А. Pros and cons of distance learning for medical students under quarantine conditions / І. А. Bandas, L. M. Palytsia, O. A. Skobeieva. - С.72-76. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вадзюк, С. Н. Вплив лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології / С. Н. Вадзюк, Л. В. Татарчук. - С.77-80. - Бібліогр.: в кінці ст.
Ворона, І. І. Професійно-комунікативна культура майбутніх лікарів крізь призму фахової освіти / І. І. Ворона, Г. Я. Кітура, О. А. Маковська. - С.81-86. - Бібліогр.: в кінці ст.
Гуменна, І. Р. Використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції студентів медичних закладів вищої освіти / І. Р. Гуменна, Я. М. Нахаєва, В. В. Шацький. - С.87-91. - Бібліогр.: в кінці ст.
Нахаєва, Я. М. Формування професійної компетентності майбутніх лікарів як педагогічна проблема / Я. М. Нахаєва, І. Р. Гуменна, В. В. Шацький. - С.92-96. - Бібліогр.: в кінці ст.
Розман, І. І. Педагогічна компаративістика та формування читацької компетентності на уроках зарубіжної літератури / І. І. Розман. - С.97-100. - Бібліогр.: в кінці ст.
Свірчевська, Л. М. Методичні аспекти викладання і роль навчальної дисципліни «Фармацевтичне та медичне товарознавство» в системі підготовки майбутніх фахівців фармації / Л. М. Свірчевська, О. Г. Мороз, Ж. В. Осінська. - С.101-105. - Бібліогр.: в кінці ст.
Yelahina, N. I. Methods of learning professional english vocabulary by medical students / N. I. Yelahina, N. О. Fedchyshyn. - С.106-112. - Bibliogr. at the end of the art.
Zalipska, J. Ya. Linguistic and informative features of studying the theme “Professional communication a physician and a patient with symptoms diseases of digestive system’s organs” of discipline “Professional medical communication of a doctor with a patient in ukrainian language” / J. Ya. Zalipska, A. S. Sverstiuk. - С.113-118. - Bibliogr. at the end of the art.
Фіра, Л. С. Самостійна робота інтернів як один із напрямів удосконалення фахівців фармацевтичної галузі / Л. С. Фіра [та ін.]. - С.119-122. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Чубка М. Б., Вронська Л. В., Підгірний В. В.
Моцюк, Ю. Б. Складові нової академічної культури науково-педагогічних працівників / Ю. Б. Моцюк. - С.123-128. - Бібліогр.: в кінці ст.
Fedchyshyn, N. О. Old age as a pedagogical problem / N. О. Fedchyshyn [та ін.]. - С.129-133. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Yelahina N. I., Shevchuk О. О., Makovska О. А.
Fedoniuk, L. Ya. The educational museums of l Horbachevsky Ternopil national medical university and their role in the educational process of future nursing specialists / L. Ya. Fedoniuk [та ін.]. - С.134-141. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Yastremska S. O., Yarema O. M., Rekun T. O.
Savaryn, Т. V. Synonymy in anatomical terminology / Т. V. Savaryn, I. A. Prokop, O. A. Makovska. - С.142-147. - Bibliogr. at the end of the art.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

10.
Шифр: МУ7/2021/4
   Журнал

Медична освіта
2021р. № 4
Зміст:
Бакалюк, Т. Г. Важливість викладання дисципліни "Медична документація в реабілітаційних закладах" при підготовці фахівців з фізичної терапії / Т. Г. Бакалюк, Г. О. Стельмах, Н. Р. Макарчук. - С.5-9. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вадзюк, С. Н. Контроль вхідного рівня знань як передумова ефективної організації навчального процесу на кафедрі / С. Н. Вадзюк, С. С. Наконечна, І. Я. Папінко. - С.10-15. - Бібліогр.: в кінці ст.
Гевкалюк, Н. О. Інтенсифікація сучасного освітнього процесу як фактор інтелектуального, навчального та емоційного напруження студентів / Н. О. Гевкалюк, В. Я. Крупей, О. В. Скочило. - С.16-24. - Бібліогр.: в кінці ст.
Іванченко, О. З. Особливості адаптації студентів першого курсу в умовах змішаної форми навчання в період карантинних обмежень / О. З. Іванченко, О. З. Мельнікова, Г. Р. Мікаєлян. - С.25-31. - Бібліогр.: в кінці ст.
Корильчук, Н. І. Вибіркова дисципліна як запорука підвищення професійного рівня / Н. І. Корильчук. - С.32-36. - Бібліогр.: в кінці ст.
Луценко, О. А. Кореляційний аналіз результатів складання іспиту «Крок» / О. А. Луценко, А. Г. Сидоренко, Р. В. Луценко. - С.37-41. - Бібліогр.: в кінці ст.
Паласюк, Б. М. Міждисциплінарна інтеграція – основа професійної спрямованості навчання у медичному закладі вищої освіти / Б. М. Паласюк, М. І. Шкільна. - С.42-46. - Бібліогр.: в кінці ст.
Процайло, О. М. Деякі аспекти оптимізації вивчення хірургічних інструментів на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії / О. М. Процайло [та ін.]. - С.47-50. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Гнатюк М. С., Коноваленко С. О., Ясіновський О. Б.
Zalipska, I. Ya. The Google services using during the study of “Ukrainian language (for professional purposes)” for students of medical specialties / I. Ya. Zalipska, A. S. Sverstiuk. - С.51-55. - Bibliogr. at the end of the art.
Кваско, О. Ю. Сучасні методики навчання під час дистанційного викладання фундаментальних дисциплін медичних спеціальностей / О. Ю. Кваско, А. Ю. Кондаурова. - С.56-60. - Бібліогр.: в кінці ст.
Мазуренко, Ю. С. Формування фахової компетенції майбутніх лікарів із використанням репродуктивного методу / Ю. С. Мазуренко. - С.61-67. - Бібліогр.: в кінці ст.
Посоленик, Л. Я. Самостійна робота студента як основа виховання майбутнього лікаря-стоматолога / Л. Я. Посоленик. - С.68-73. - Бібліогр.: в кінці ст.
Bondarenko, S. V. Methods and technologies of teaching medical students on the basis of interdisciplinary integration / S. V. Bondarenko, O. I. Pylypyshyn, M. O. Sopiha. - С.74-79. - Bibliogr. at the end of the art.
Nazaruk, V. L. Priorities in the choice of physical and recreation activities of the 2nd year students of the specialty “Physical therapy, ergotherapy” / V. L. Nazaruk, T. I. Khvalyboha. - С.80-84. - Bibliogr. at the end of the art.
Prokop, I. A. Foreign language authentic text as a basis for the formation of future doctors’ professional communication / I. A. Prokop, H. Ya. Kitura. - С.85-89. - Bibliogr. at the end of the art.
Лимар, Л. В. Структура та зміст англомовної академічної комунікативної компетентності майбутніх докторів філософії галузі «Охорона здоров’я» / Л. В. Лимар. - С.90-96. - Бібліогр.: в кінці ст.
Лиха, Л. М. Аналіз проблеми дефіциту медичних сестер у світовому просторі / Л. М. Лиха. - С.97-101. - Бібліогр.: в кінці ст.
Новіцька, О. І. Вивчення теми «Люди і речі навколо нас» на заняттях з української мови як іноземної: методична розробка для викладача / О. І. Новіцька, С. І. Гнатишин. - С.102-106. - Бібліогр.: в кінці ст.
Стефанишин, К. Л. Професійна комунікація педіатра з дитиною та її батьками: методична розробка практичного заняття для викладача / К. Л. Стефанишин. - С.107-116. - Бібліогр.: в кінці ст.
Khvalyboha, T. I. System of advanced training for medical schools teachers’ in the USA / T. I. Khvalyboha. - С.117-122. - Bibliogr. at the end of the art.
Kosenko, V. M. The importance of the interactive lecture in the study of “Methodology of research work” academic discipline in the process of bachelor nurses training / V. M. Kosenko. - С.123-127. - Bibliogr. at the end of the art.
Vorona, I. I. Criteria and levels of formation of professional communicative culture / I. I. Vorona, O. D. Kolodnytska. - С.128-135. - Bibliogr. at the end of the art.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)