Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (2)Вища освіта (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Мисула, Ю. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40  
1.


   
    Сучасний стан та перспективи підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіатрія» [Текст] = The modern state and perspectives of intern doctor’s education in Psychiatry / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 1. - С. 61-66


MeSH-головна:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY
Анотація: Висвітлено сучасні підходи до забезпечення підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіат­рія». Працівники кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України активно удосконалюють підготовку майбутніх лікарів-психіатрів для втілення концепції «lifelong learning», тобто забезпечення безперервності освітнього процесу. Традиційно основною метою підготовки є удосконалення професійних навичок з основних розділів психіатрії, вивчення клініки та діагностики психічних розладів, методів їх лікування, реабілітації та профілактики. Виконання курсів навчальної програми інтернами на базі стажування досягається шляхом їх практичної лікарської діяльності під керівництвом безпосереднього керівника інтернів у спеціалізованих відділеннях з впровадженням швейцарського досвіду психіатричної допомоги для пацієнтів з психічними розладами. Особливу увагу приділяють мотивації інтернів, оскільки вона корелює із самооцінкою та рівнем домагань особистості, визначає потенційні можливості особистості, активність або пасивність суб’єкта в професійній діяльності та професійний розвиток спеціаліста. Лікарі-інтерни на кафедрі психіатрії долучаються до участі в об’єктивному структурованому клінічному іспиті, що позитивно впливає на рівень клінічної обізнаності інтернів. Висновки. Такі напрямки удосконалення післядипломної освіти змінюють парадигму ставлення до психічно хворих, їх статус у суспільстві, пропагують толерантність та терпиміст
Using bibliosemantic method and method of system analysis we investigated the legal framework for postgraduate training of specialists in internships in the specialty of Psychiatry. Results. The article highlights modern approaches to the training of interns in Psychiatry. The Department of Psychiatry, Narcology and Medical Psychology of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University is actively refining the training of future psychiatrists to implement the concept of “lifelong learning”, that is, ensuring the continuity of the educational process. Traditionally, the main goal of training is to improve the professional skills in the main sections of Psychiatry, to learn the clinic and the diagnostic of mental disorders, their methods of treatment, rehabilitation and prevention. Performing of training courses is achieved through their practical medical activities under the direction of the intern instructors in specialized departments, with the introduction of the Swiss experience in psychiatric care for patients with mental disorders. Much attention is paid to the motivation of interns, since it correlates with the self-esteem and level of personality claims, identifies the potential capabilities of the individual, the activity or passivity of the subject in professional activities, determines the professional development of the specialist. Interns at the Department of Psychiatry have traditionally been admitted to receive an objective structured clinical examination (OSCE), which positively affects the level of clinical knowledge of interns. Conclusion. Such areas of improvement of postgraduate education change the paradigm of the attitude towards mentally ill, their status in society, and promote tolerance and patience.
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Смашна, О. Є.
Сас, Л. М.
Мисула, Ю. І.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, О. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Створення здоров’язберігального освітнього середовища для студентів-медиків [Текст] = Сreation of a healthy saving educational environment for medical students / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2019. - N 3. - С. 97-102


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM
Анотація: Мета: проаналізувати методи організації здоров’язберігального освітнього середовища на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Матеріали і методи. У процесі дослідження використовували такі методи: аналіз науково-педагогічної літератури з проблем упровадження здоров’язберігальних технологій в освітній процес, вивчення й узагальнення досвіду підготовки студентів-медиків на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (аналіз лекцій і практичних занять), виявлення організаційно-педагогічних умов створення здоров’язберігального освітнього середовища. Результати. У статті висвітлено особливості створення здоров’язберігального освітнього середовища для майбутніх лікарів викладачами кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Проведений аналіз різних форм і методів освітнього процесу на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології показав, що сприятливим у створенні здоров’язберігального освітнього середовища для студентів-медиків є використання особистісно-орієнтованого підходу, інноваційних методів навчання, психологічного супроводу майбутніх лікарів у навчально-виховному процесі. Висновки. У сучасних умовах освіта є однією з найважливіших сфер людської діяльності, повʼязаної із підготовкою висококваліфікованих всебічно розвинених та здорових особистостей. Інтенсифікація навчального процесу призводить до того, що зростає кількість студентів, які можуть адаптуватися до нових вимог із значними зусиллями. Лише створюючи здоров’язберігальне освітнє середовище, впроваджуючи інноваційні підходи (зокрема, особистісно-орієнтований підхід), спрямовані на збереження, зміцнення і формування здоров’я учасників навчально-виховного процесу, стає можливим покращити психічне здоров’я майбутніх фахівців
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Гусєва, Т. П.
Мисула, Ю. І.
Сас, Л. М.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


   
    Система реабілітації в Україні та шляхи її вдосконалення [Текст] = Rehabilitation system in Ukraine and ways of its improvement / І. Р. Мисула [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2019. - N 3. - С. 177-182


MeSH-головна:
РЕАБИЛИТАЦИИ ЦЕНТРЫ -- REHABILITATION CENTERS
РЕАБИЛИТАЦИЯ -- REHABILITATION
РЕАБИЛИТАЦИОННЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ -- HALFWAY HOUSES
Анотація: Наявна система реабілітації в Україні є недостатньо ефективною, бо не вирішені юридичні, кадрові проблеми та питання матеріально-технічного забезпечення реабілітаційних закладів
The existing rehabilitation system in Ukraine is not sufficiently effective, since legal, personnel and logistical issues are not resolved
Дод.точки доступу:
Мисула, І. Р.
Бакалюк, Т. Г.
Голяченко, А. О.
Сидлярук, Н. І.
Мисула, Ю. І.
Мисула, М. С.
Завіднюк, Ю. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Психопатологічна феноменологія депресивних розладів з урахуванням фактора міграції [Текст] = Psychopathological phenomenology of depressive disordeds in emigrants and re-emigrants / О. П. Венгер [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2018. - N 4. - С. 58-63


MeSH-головна:
ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER
ЧЕЛОВЕКА МИГРАЦИЯ -- HUMAN MIGRATION
Анотація: Сучасна політична та економічна ситуація в Україні обумовлює те, що явища еміграції та рееміграції входять до числа найактуальніших державних та суспільних проблемних питань. Згідно з даними Міжнародної організації з міграції, станом на 2011 рік кількість українських емігрантів складала близько 6,5 млн осіб (14,4 % постійного населення). Мета дослідження – вивчення синдромологічних особливостей депресивних розладів у емігрантів та реемігрантів. Матеріал і методи. Клінічно обстежено 98 емігрантів, 95 реемігрантів та 98 не емігрантів, хворих на депресивні розлади психогенного, ендогенного та органічного характеру. Результати. Виявлена більша ураженість реемігрантів типовими афективними синдромами – вітальної та апатичної депресії, а емігрантів – атиповими афективними синдромами, зокрема, тривожно-депресивними та ажитації, що можна пояснити впливом об’єктивних соціально-психологічних факторів, а також інтрапсихічною трансформацією актуальних стресогенних подразників, пов’язаних з еміграцією та рееміграцією. Висновки. 1. Фактор еміграції та рееміграції впливає на психоемоційну сферу емігрантів та реемігрантів, хворих на депресивні розлади різного ґенезу, про що свідчать особливості виявленої нами в процесі дослідження психопатологічної симптоматики. 2. Пацієнти з психогенними депресивними розладами найбільше піддаються впливу фактора еміграції, порівняно з пацієнтами із ендогенними та органічними депресіями. 3. Контингент емігрантів та реемігрантів відрізняється значуще більш вираженими ознаками соматизації, обсесивно-компульсивних розладів і тривожності, дещо вищими компонентами ворожості та фобічної тривожності. 4. Найбільш вираженими показниками, що характеризують депресивні та астенічні тенденції у реемігрантів, були ознаки депресії та міжособистісної сенситивності, а також індекс виразності дистресу. На наш погляд, причинами цих відмінностей є вплив об’єктивного фактора фрустрації у групі реемігрантів та тривожних побоювань щодо можливості продов­ження роботи за кордоном у зв’язку із психічним захворюванням – у емігрантів
The current political and economic situation in Ukraine is due to the fact that the phenomena of emigration and re-immigration are one of the most urgent issues of state and social issues. According to the International Organization for Migration, as of 2011, the number of Ukrainian emigrants was about 6.5 million people (14.4 % of the permanent population). The aim of the study – to learn the syndromological features of depressive disorders in emigrants and re-emigrants. Material and Methods. 98 emigrants, 95 re-emigrants and 98 non-emigrants, patients with depressive, psychogenic, endogenous and organic disorders were clinically examined. Results. Re-emigrants were more affected by typical affective syndromes – aphastic and depressive, and emigrants – with atypical affective syndromes, in particular, anxiety-depressive and agitation, which can be explained by the influence of objective socio-psychological factors, as well as intrapsychic transformation of topical stress-inducing stimuli, with emigration and re-emigration. Conclusions. 1. The factor of emigration and re-emigration affects the psycho-emotional sphere of emigrants and re-emigrants suffering from depressive disorders of various genesis, as evidenced by the features revealed by us in the process of psychopathological symptomatology research. 2. Patients with psychogenic depressive disorders are most susceptible to the effects of emigration compared to patients with endogenous and organic depressions. 3. The contingent of emigrants and re-emigrants has significantly more pronounced signs of somatization, obsessive compulsive disorder and anxiety, somewhat higher components of hostility and phobic anxiety. 4. The most pronounced indicators that characterize the depressive and asthenic tendencies of the re-emigrants were the signs of depression and interpersonal sensitivity, as well as the index of severity of distress. In our opinion, the causes of these differences are the influence of the objective frustration factor in the group of re-immigrants and anxiety concerns about the possibility of continuing work abroad in connection with mental illness – in emigrants
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Смашна, О. Є.
Мисула, Ю. І.
Білоус, В. С.
Сас, Л. М.
Люта, О. О.
Несторович, Я. М.
Гусєва, Т. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Основні психопатологічні прояви продромального періоду психозу [Текст] = Main psychopathological manifestations in the prodromal period of psychosis / О. П. Венгер [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2018. - N 4. - С. 64-69


MeSH-головна:
ШИЗОФРЕНИЯ ПАРАНОИДНАЯ -- SCHIZOPHRENIA, PARANOID
ПСИХОТИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- PSYCHOTIC DISORDERS
Анотація: Всесвітня психіатрична асоціація і Європейська асоціація психіатрів в якості основної стратегії лікування психозів загалом і шизофренії зокрема пропонують раннє виявлення цієї патології та своєчасне медичне втручання. Особливе значення надається ранньому втручанню у продромальному періоді психозу. Мета дослідження – вивчення психопатологічних закономірностей розвитку продромальної стадії психозу для виявлення факторів ризику формування психозу. У процесі виконання дослідження були обстежені 137 пацієнтів з першим психотичним епізодом. Результати. Найважливішими діагностичними ознаками продромального періоду психозу (ППП) у хворих на параноїдну шизофренію (ПШ) є стереотипне мислення, соціальна ізоляція, дезорганізаційні розлади мислення, пасивно-апатична соціальна відстороненість, підозріливість. Найінформативнішими продромальними симптомами ГП у хворих на ПШ є концептуальна дезорганізація мислення, хмерне мислення, соціальна ізоляція або усамітнення, підозріливість / персекуторні ідеї, зниження вираженості емоцій. Висновки. Отримані дані дозволяють прогнозувати у пацієнтів з гострим поліморфним психотичним розладом (ГППР) меншу прогредієнтність психотичного розладу, його більш сприятливий перебіг і кращий вихід
The World Psychiatric Association and the European Association of Psychiatrists, as the main strategy for the treatment of psychosis in general and schizophrenia in particular, offer early detection of this pathology and timely medical intervention. Particular importance is given to early intervention in the prodromal period of psychosis. The aim of the study – to learn the psychopathological patterns of the development of the prodromal stage of psychosis to identify the risk factors for the formation of psychosis. In the course of the study, 137 patients with the first psychotic episode were screened. Results. The most important diagnostic features of the prodromal period of psychosis (PPP) in patients with paranoid schizophrenia are: stereotyped thinking, social isolation, disorganization thinking disorders, passive-apathy social isolation, suspicion. The most informative prodromal symptoms of acute psychosis in patients with acute polymorphic psychotic disorder are: conceptual disorganization of thinking, bizzare thinking, social isolation, suspicion / persecutory ideas, diminished expression of emotions. Conclusions. The obtained data allows to predict in patients with acute polymorphic psychotic disorder (APPP) less progressivity of psychotic disorder, its more favorable course and the best way out
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Смашна, О. Є.
Несторович, Я. М.
Мисула, Ю. І.
Сас, Л. М.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, Т. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Мотивація досягнення як важливий чинник успішного професійного становлення студентів-медиків [Текст] = Motivation of achievement as an important factor of successful professional development of medical students / О. П. Венгер [та ін.] // Медична освіта. - 2018. - № 4. - С. 31-35. - Бібліогр.: в кінці ст.

Анотація: Мета роботи – визначити динаміку мотивації досягнення успіху в студентів 2-го та 4-курсів медичного факультету. Основна частина. Професійне становлення молодої людини під час навчання у вищому навчальному закладі є важливим етапом у її соціалізації, де провідним видом діяльності стає навчально-професійна. У статті висвітлені етапи професійного становлення студента-медика. Мета дослідження полягала у визначенні динаміки мотивації досягнення успіху в студентів-медиків 2-го та 4-го курсів медичного факультету. В дослідженні брали участь 112 студентів, з яких 56 студентів 2-го курсу та 56 студентів 4-го курсу медичного факультету. Розглянуто особистісні характеристики респондентів за рівнем мотивації досягнення успіху. Висновки. Отримані результати свідчать про те, що мотивація досягнення успіху в студентів за період навчання має тенденцію до зростання. На здійснення ними навчальної діяльності впливає система внутрішніх мотивів, що забезпечує ефективне оволодіння майбутнім фахом
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Гусєва, Т. П.
Мисула, Ю. І.
Сас, Л. М.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Несторович, Я. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Можливості адаптаційних ресурсів емігрантів та реемігрантів відповідно до їх особистісних особливостей [Текст] = Possibilities of adaptation resources of emigrants and re-emigrants according to their personal features / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 3. - С. 56-61


MeSH-головна:
ЭМИГРАНТЫ И ИММИГРАНТЫ -- EMIGRANTS AND IMMIGRANTS
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: На підставі комплексного дослідження встановлено закономірності афективних розладів, що можуть слугувати основою для розробки та апробації нових підходів лікування та методів реабілітації осіб, які зазнали міграції
On the basis of a comprehensive study, the patterns of affective disorders have been established, which can serve as a basis for the development and testing of new treatment approaches and methods of rehabilitation of migrants
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Сас, Л. М.
Мисула, Ю. І.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, Т. П.
Коваль, М. Є.
Пастушак, В. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Мисула, Ю. І.
    Сучасні особливості клінічної феноменології первинного епізоду біполярного афективного розладу [Текст] = Modern features of clinical phenomenology of the primary episode of bipolar affective disorder / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2019. - N 4. - С. 94-99


MeSH-головна:
НАСТРОЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- MOOD DISORDERS
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY
Анотація: Проблема біполярного афективного розладу (БАР) є однією з найактуальних проблем сучасної психіатрії
Хворим з первинним епізодом БАР притаманні відмінності у клінічній феноменології, зумовлені переважно клінічним варіантом дебюту захворювання при другорядній ролі гендерного фактора. У чоловіків поширеніші ейфорійна симптоматика і емоційна лабільність, а у жінок – сенситивність. Виявлені закономірності можуть бути використані при розробці лікувально-реабілітаційних і профілактичних заходів при БАР
Problem of bipolar affective disorder is one of the actual problems in modern psychiatry
Patients with a primary episode of BAD have clinical differences, predominantly due to the clinical type of the disease debut with a minor role of gender. In men, euphoric symptoms and emotional lability are more common, and in women, sensitivity. The identified patterns can be used in the development of treatment and rehabilitation and preventive measures in BAD.
Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Мисула, Ю. І.
    Структура копінг-поведінки у хворих із первинним епізодом біполярного афективного розладу [Текст] = Structure of coping-behavior in patients with primary episode of bipolar affective disorder / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2020. - N 1. - С. 136-142


MeSH-головна:
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER
АФФЕКТИВНЫЕ СИМПТОМЫ -- AFFECTIVE SYMPTOMS
Анотація: Хворим із первинним епізодом БАР притаманні гендерні особливості копінг-поведінки, що полягають у переважанні в чоловіків конфронтаційного копінгу, самоконтролю, планування вирішення проблеми і позитивної переоцінки, а у жінок – дистанціювання, пошуку соціальної підтримки, прийняття відповідальності і втечі-уникнення. Вирішальне значення для копінг-поведінки має клінічний варіант первинного епізоду, при цьому депресивний варіант асоційований зі стратегіями втечі-уникнення, прийняття відповідальності і пошуку соціальної підтримки; маніакальний – зі стратегіями конфронтаційного копінгу, дистанціювання та втечі-уникнення, а при змішаному варіанті вибір копінг-стратегії визначається актуальним психічним станом
Patients with a primary episode of BAD have gender-specific coping behaviors that are predominant in men’s confrontational coping, self-control, problem-solving planning and positive reassessment, and women have distancing, seeking social support, accepting responsibility, and escape-avoidance. The clinical version of the primary episode is crucial to coping behavior, with the depressive variant associated with escape, avoidance, responsibility, and social support strategies; maniacal – with strategies of confrontational coping, distance and escape-avoidance, and in the mixed version, the choice of coping strategy is determined by the actual mental state
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Мисула, Ю. І.
    Соціально-демографічні особливості хворих з первинним епізодом біполярного афективного розладу з урахуванням гендерного фактора [Текст] = Socio-demographic features of patients with the primary episode of bipolar affective disorder with consideration of the gendener factor / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2019. - N 2. - С. 144-148


MeSH-головна:
ПОЛОВЫЕ ФАКТОРЫ -- SEX FACTORS
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER
Анотація: Проблема біполярного афективного розладу (БАР) є однією з найактуальніших проблем сучасної психіатрії. Мета – вивчити соціально-демографічні особливості хворих на БАР на момент первинного епізоду і впродовж життя з урахуванням гендерного фактора. Матеріал і методи. Проаналізовано особливості перебігу первинного епізоду БАР на підставі медичної документації 180 чоловіків і 222 жінок із встановленим діагнозом БАР. Результати. Встановлено переважання осіб з неповною середньою (загалом 24,7 %, чоловіків 28,4 %, жінок 21,6 %, р0,05), середньою (відповідно 21,6 %, 27,9 % і 13,9 %, р0,01), та середньою спеціальною освітою (20,4 %, 22,2 % і 18,9 %, р0,05), меншою є питома вага осіб з незакінченою вищою (20,4 %, 18,3 % і 22,1 %, р0,05), професійно-технічною (7,2 %; 11,1 % і 4,1 %, р0,01) і вищою освітою (5,7 %, 6,1 % і 5,4 %, р0,05). Більшість хворих були безробітними (40,0 %, 37,8 %, 41,9 %, р0,05), менше – школярів (24,7 %, 28,3 % та 21,6 %, р0,05), студентів (11,7 %, 12,8 % і 10,8 %, р0,05), робітників (8,7 %, 10,6 % і 7,2 %, р0,05), службовців (8,2 %, 6,1 % і 9,9 %, р0,05), підприємців (4,0 %, 3,3 % і 4,5 %, р0,05) та пенсіонерів (2,7 %, 1,1 % і 4,1 %, р0,05). Більшість хворих не були одруженими (60,7 %, 66,7 % і 55,9 %, р0,05), менше було одружених (35,9 %, 28,3 % і 41,9 %, р0,05), розлучених (2,7 %, 3,9 % і 1,8 %, р0,05) та вдових (0,7 %, 1,1 % і 0,4 %, р0,05); а також бездітних (78,9 %, 79,4 % і 78,4 %, р0,05) і тих, що проживали з батьками (59,5 %, 65,6 % і 54,5 %, р0,05). Чоловіки частіше були курцями (58,3 % проти 24,8 %, р0,01, разом 39,7 %), з епізодичним та частим вживанням алкоголю (відповідно 53,3 % і 33,8 %, р0,01, разом 42,5 %, та 21,1 % і 1,8 %, р0,01, разом 10,5 %). Висновки. Хворим з первинним епізодом БАР притаманні невисокий освітній та професійний рівень, погана сімейна реалізація, поширеність куріння; для чоловіків характерні нижчий рівень освіти з більшою професійною спрямованістю, вищий рівень інвалідизації, гірша сімейна реалізація, а також більший рівень ураження аддикціями. Ці дані можуть бути використані для ранньої діагностики та профілактики БАР
Problem of bipolar affective disorder is one of the actual problems in modern psychiatry. The aim of the study – to investigate socio-demographic characteristics of patients with bipolar affective disorder (BAD) at the time of the initial episode and during the life based on the gender factor. Material and Methods. We studied the medical records of 180 men and 222 women with initial BAD episode. Results and Discussion. The prevalence among patients with incomplete secondary education was found (in general, 24.7 %, men 28.4 %, women 21.6 %, p0.05), secondary education (21.6 %, 27.9 % and 13 respectively, 9 %, p0.01), and the average special education (20.4 %, 22.2 % and 18.9 %, p0.05), the share of persons with unfinished higher is lower (20.4 %, 18.3 % and 22.1 %, p0.05), vocational-technical (7.2 %, 11.1 % and 4.1 %, p0.01) and higher education (5, 7 %, 6.1 % and 5.4 %, p0.05). The majority of patients were unemployed (40.0 %, 37.8 %, 41.9 %, p0.05), the proportion of students was significant (24.7 %, 28.3 % and 21, 6 %, p0.05), less – students (11.7 %, 12.8 % and 10.8 %, p0.05), workers (8.7 %, 10.6 %, and 7, 2 %, p0.05), employees (8.2 %, 6.1 % and 9.9 %, p0.05), and entrepreneurs (4.0 %, 3.3 % and 4.5 %, p0.05), pensioners (2.7 %, 1.1 % and 4.1 %, p0.05). The majority of patients were not married (60.7 %, 66.7 % and 55.9 %, p0.05), less were married (35.9 %, 28.3 %, and 41.9 %, p0.05), divorced (2.7 %, 3.9 % and 1.8 %, p0.05), widows (0.7 %, 1.1 % and 0.4 %, p0.05). The majority of patients were childless (78.9 %, 79.4 % and 78.4 %, p0.05) and lived with their parents (59.5 %, 65.6 % and 54.5 %, p0.05). Among males, tobacco infection is much higher (58.3 % vs 24.8 %, p0.01, total 39.7 %), episodic and frequent use of alcohol (53.3 % vs 33,8 %, p0.01, total 42.5 %, and 21.1 % vs 1.8 %, p0.01, total 10.5%). Conclusions. Patients with an initial episode of BAD have low educational and professional level, low degree of family implementation and prevalence of tobacco smoking; while men are characterized by a lower level of education with more professional orientation, higher levels of disability, a worse implementation of the family, and more severity of addictions. These data can be used for early diagnosis and prevention of BAD
Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40  
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)