Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (2)Вища освіта (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Мисула, Ю. І.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40  
1.


   
    Сучасний стан та перспективи підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіатрія» [Текст] = The modern state and perspectives of intern doctor’s education in Psychiatry / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 1. - С. 61-66


MeSH-головна:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY
Анотація: Висвітлено сучасні підходи до забезпечення підготовки лікарів-інтернів за спеціальністю «Психіат­рія». Працівники кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України активно удосконалюють підготовку майбутніх лікарів-психіатрів для втілення концепції «lifelong learning», тобто забезпечення безперервності освітнього процесу. Традиційно основною метою підготовки є удосконалення професійних навичок з основних розділів психіатрії, вивчення клініки та діагностики психічних розладів, методів їх лікування, реабілітації та профілактики. Виконання курсів навчальної програми інтернами на базі стажування досягається шляхом їх практичної лікарської діяльності під керівництвом безпосереднього керівника інтернів у спеціалізованих відділеннях з впровадженням швейцарського досвіду психіатричної допомоги для пацієнтів з психічними розладами. Особливу увагу приділяють мотивації інтернів, оскільки вона корелює із самооцінкою та рівнем домагань особистості, визначає потенційні можливості особистості, активність або пасивність суб’єкта в професійній діяльності та професійний розвиток спеціаліста. Лікарі-інтерни на кафедрі психіатрії долучаються до участі в об’єктивному структурованому клінічному іспиті, що позитивно впливає на рівень клінічної обізнаності інтернів. Висновки. Такі напрямки удосконалення післядипломної освіти змінюють парадигму ставлення до психічно хворих, їх статус у суспільстві, пропагують толерантність та терпиміст
Using bibliosemantic method and method of system analysis we investigated the legal framework for postgraduate training of specialists in internships in the specialty of Psychiatry. Results. The article highlights modern approaches to the training of interns in Psychiatry. The Department of Psychiatry, Narcology and Medical Psychology of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University is actively refining the training of future psychiatrists to implement the concept of “lifelong learning”, that is, ensuring the continuity of the educational process. Traditionally, the main goal of training is to improve the professional skills in the main sections of Psychiatry, to learn the clinic and the diagnostic of mental disorders, their methods of treatment, rehabilitation and prevention. Performing of training courses is achieved through their practical medical activities under the direction of the intern instructors in specialized departments, with the introduction of the Swiss experience in psychiatric care for patients with mental disorders. Much attention is paid to the motivation of interns, since it correlates with the self-esteem and level of personality claims, identifies the potential capabilities of the individual, the activity or passivity of the subject in professional activities, determines the professional development of the specialist. Interns at the Department of Psychiatry have traditionally been admitted to receive an objective structured clinical examination (OSCE), which positively affects the level of clinical knowledge of interns. Conclusion. Such areas of improvement of postgraduate education change the paradigm of the attitude towards mentally ill, their status in society, and promote tolerance and patience.
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Смашна, О. Є.
Сас, Л. М.
Мисула, Ю. І.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, О. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Мисула, Ю. І.
    Сучасні особливості клінічної феноменології первинного епізоду біполярного афективного розладу [Текст] = Modern features of clinical phenomenology of the primary episode of bipolar affective disorder / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2019. - N 4. - С. 94-99


MeSH-головна:
НАСТРОЕНИЯ РАССТРОЙСТВА -- MOOD DISORDERS
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY
Анотація: Проблема біполярного афективного розладу (БАР) є однією з найактуальних проблем сучасної психіатрії
Хворим з первинним епізодом БАР притаманні відмінності у клінічній феноменології, зумовлені переважно клінічним варіантом дебюту захворювання при другорядній ролі гендерного фактора. У чоловіків поширеніші ейфорійна симптоматика і емоційна лабільність, а у жінок – сенситивність. Виявлені закономірності можуть бути використані при розробці лікувально-реабілітаційних і профілактичних заходів при БАР
Problem of bipolar affective disorder is one of the actual problems in modern psychiatry
Patients with a primary episode of BAD have clinical differences, predominantly due to the clinical type of the disease debut with a minor role of gender. In men, euphoric symptoms and emotional lability are more common, and in women, sensitivity. The identified patterns can be used in the development of treatment and rehabilitation and preventive measures in BAD.
Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Мисула, Ю. І.
    Структура копінг-поведінки у хворих із первинним епізодом біполярного афективного розладу [Текст] = Structure of coping-behavior in patients with primary episode of bipolar affective disorder / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2020. - N 1. - С. 136-142


MeSH-головна:
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER
АФФЕКТИВНЫЕ СИМПТОМЫ -- AFFECTIVE SYMPTOMS
Анотація: Хворим із первинним епізодом БАР притаманні гендерні особливості копінг-поведінки, що полягають у переважанні в чоловіків конфронтаційного копінгу, самоконтролю, планування вирішення проблеми і позитивної переоцінки, а у жінок – дистанціювання, пошуку соціальної підтримки, прийняття відповідальності і втечі-уникнення. Вирішальне значення для копінг-поведінки має клінічний варіант первинного епізоду, при цьому депресивний варіант асоційований зі стратегіями втечі-уникнення, прийняття відповідальності і пошуку соціальної підтримки; маніакальний – зі стратегіями конфронтаційного копінгу, дистанціювання та втечі-уникнення, а при змішаному варіанті вибір копінг-стратегії визначається актуальним психічним станом
Patients with a primary episode of BAD have gender-specific coping behaviors that are predominant in men’s confrontational coping, self-control, problem-solving planning and positive reassessment, and women have distancing, seeking social support, accepting responsibility, and escape-avoidance. The clinical version of the primary episode is crucial to coping behavior, with the depressive variant associated with escape, avoidance, responsibility, and social support strategies; maniacal – with strategies of confrontational coping, distance and escape-avoidance, and in the mixed version, the choice of coping strategy is determined by the actual mental state
Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Створення здоров’язберігального освітнього середовища для студентів-медиків [Текст] = Сreation of a healthy saving educational environment for medical students / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2019. - N 3. - С. 97-102


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM
Анотація: Мета: проаналізувати методи організації здоров’язберігального освітнього середовища на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Матеріали і методи. У процесі дослідження використовували такі методи: аналіз науково-педагогічної літератури з проблем упровадження здоров’язберігальних технологій в освітній процес, вивчення й узагальнення досвіду підготовки студентів-медиків на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (аналіз лекцій і практичних занять), виявлення організаційно-педагогічних умов створення здоров’язберігального освітнього середовища. Результати. У статті висвітлено особливості створення здоров’язберігального освітнього середовища для майбутніх лікарів викладачами кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Проведений аналіз різних форм і методів освітнього процесу на кафедрі психіатрії, наркології та медичної психології показав, що сприятливим у створенні здоров’язберігального освітнього середовища для студентів-медиків є використання особистісно-орієнтованого підходу, інноваційних методів навчання, психологічного супроводу майбутніх лікарів у навчально-виховному процесі. Висновки. У сучасних умовах освіта є однією з найважливіших сфер людської діяльності, повʼязаної із підготовкою висококваліфікованих всебічно розвинених та здорових особистостей. Інтенсифікація навчального процесу призводить до того, що зростає кількість студентів, які можуть адаптуватися до нових вимог із значними зусиллями. Лише створюючи здоров’язберігальне освітнє середовище, впроваджуючи інноваційні підходи (зокрема, особистісно-орієнтований підхід), спрямовані на збереження, зміцнення і формування здоров’я учасників навчально-виховного процесу, стає можливим покращити психічне здоров’я майбутніх фахівців
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Гусєва, Т. П.
Мисула, Ю. І.
Сас, Л. М.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Мисула, Ю. І.
    Соціально-демографічні особливості хворих з первинним епізодом біполярного афективного розладу з урахуванням гендерного фактора [Текст] = Socio-demographic features of patients with the primary episode of bipolar affective disorder with consideration of the gendener factor / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2019. - N 2. - С. 144-148


MeSH-головна:
ПОЛОВЫЕ ФАКТОРЫ -- SEX FACTORS
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER
Анотація: Проблема біполярного афективного розладу (БАР) є однією з найактуальніших проблем сучасної психіатрії. Мета – вивчити соціально-демографічні особливості хворих на БАР на момент первинного епізоду і впродовж життя з урахуванням гендерного фактора. Матеріал і методи. Проаналізовано особливості перебігу первинного епізоду БАР на підставі медичної документації 180 чоловіків і 222 жінок із встановленим діагнозом БАР. Результати. Встановлено переважання осіб з неповною середньою (загалом 24,7 %, чоловіків 28,4 %, жінок 21,6 %, р0,05), середньою (відповідно 21,6 %, 27,9 % і 13,9 %, р0,01), та середньою спеціальною освітою (20,4 %, 22,2 % і 18,9 %, р0,05), меншою є питома вага осіб з незакінченою вищою (20,4 %, 18,3 % і 22,1 %, р0,05), професійно-технічною (7,2 %; 11,1 % і 4,1 %, р0,01) і вищою освітою (5,7 %, 6,1 % і 5,4 %, р0,05). Більшість хворих були безробітними (40,0 %, 37,8 %, 41,9 %, р0,05), менше – школярів (24,7 %, 28,3 % та 21,6 %, р0,05), студентів (11,7 %, 12,8 % і 10,8 %, р0,05), робітників (8,7 %, 10,6 % і 7,2 %, р0,05), службовців (8,2 %, 6,1 % і 9,9 %, р0,05), підприємців (4,0 %, 3,3 % і 4,5 %, р0,05) та пенсіонерів (2,7 %, 1,1 % і 4,1 %, р0,05). Більшість хворих не були одруженими (60,7 %, 66,7 % і 55,9 %, р0,05), менше було одружених (35,9 %, 28,3 % і 41,9 %, р0,05), розлучених (2,7 %, 3,9 % і 1,8 %, р0,05) та вдових (0,7 %, 1,1 % і 0,4 %, р0,05); а також бездітних (78,9 %, 79,4 % і 78,4 %, р0,05) і тих, що проживали з батьками (59,5 %, 65,6 % і 54,5 %, р0,05). Чоловіки частіше були курцями (58,3 % проти 24,8 %, р0,01, разом 39,7 %), з епізодичним та частим вживанням алкоголю (відповідно 53,3 % і 33,8 %, р0,01, разом 42,5 %, та 21,1 % і 1,8 %, р0,01, разом 10,5 %). Висновки. Хворим з первинним епізодом БАР притаманні невисокий освітній та професійний рівень, погана сімейна реалізація, поширеність куріння; для чоловіків характерні нижчий рівень освіти з більшою професійною спрямованістю, вищий рівень інвалідизації, гірша сімейна реалізація, а також більший рівень ураження аддикціями. Ці дані можуть бути використані для ранньої діагностики та профілактики БАР
Problem of bipolar affective disorder is one of the actual problems in modern psychiatry. The aim of the study – to investigate socio-demographic characteristics of patients with bipolar affective disorder (BAD) at the time of the initial episode and during the life based on the gender factor. Material and Methods. We studied the medical records of 180 men and 222 women with initial BAD episode. Results and Discussion. The prevalence among patients with incomplete secondary education was found (in general, 24.7 %, men 28.4 %, women 21.6 %, p0.05), secondary education (21.6 %, 27.9 % and 13 respectively, 9 %, p0.01), and the average special education (20.4 %, 22.2 % and 18.9 %, p0.05), the share of persons with unfinished higher is lower (20.4 %, 18.3 % and 22.1 %, p0.05), vocational-technical (7.2 %, 11.1 % and 4.1 %, p0.01) and higher education (5, 7 %, 6.1 % and 5.4 %, p0.05). The majority of patients were unemployed (40.0 %, 37.8 %, 41.9 %, p0.05), the proportion of students was significant (24.7 %, 28.3 % and 21, 6 %, p0.05), less – students (11.7 %, 12.8 % and 10.8 %, p0.05), workers (8.7 %, 10.6 %, and 7, 2 %, p0.05), employees (8.2 %, 6.1 % and 9.9 %, p0.05), and entrepreneurs (4.0 %, 3.3 % and 4.5 %, p0.05), pensioners (2.7 %, 1.1 % and 4.1 %, p0.05). The majority of patients were not married (60.7 %, 66.7 % and 55.9 %, p0.05), less were married (35.9 %, 28.3 %, and 41.9 %, p0.05), divorced (2.7 %, 3.9 % and 1.8 %, p0.05), widows (0.7 %, 1.1 % and 0.4 %, p0.05). The majority of patients were childless (78.9 %, 79.4 % and 78.4 %, p0.05) and lived with their parents (59.5 %, 65.6 % and 54.5 %, p0.05). Among males, tobacco infection is much higher (58.3 % vs 24.8 %, p0.01, total 39.7 %), episodic and frequent use of alcohol (53.3 % vs 33,8 %, p0.01, total 42.5 %, and 21.1 % vs 1.8 %, p0.01, total 10.5%). Conclusions. Patients with an initial episode of BAD have low educational and professional level, low degree of family implementation and prevalence of tobacco smoking; while men are characterized by a lower level of education with more professional orientation, higher levels of disability, a worse implementation of the family, and more severity of addictions. These data can be used for early diagnosis and prevention of BAD
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Система реабілітації в Україні та шляхи її вдосконалення [Текст] = Rehabilitation system in Ukraine and ways of its improvement / І. Р. Мисула [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2019. - N 3. - С. 177-182


MeSH-головна:
РЕАБИЛИТАЦИИ ЦЕНТРЫ -- REHABILITATION CENTERS
РЕАБИЛИТАЦИЯ -- REHABILITATION
РЕАБИЛИТАЦИОННЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ -- HALFWAY HOUSES
Анотація: Наявна система реабілітації в Україні є недостатньо ефективною, бо не вирішені юридичні, кадрові проблеми та питання матеріально-технічного забезпечення реабілітаційних закладів
The existing rehabilitation system in Ukraine is not sufficiently effective, since legal, personnel and logistical issues are not resolved
Дод.точки доступу:
Мисула, І. Р.
Бакалюк, Т. Г.
Голяченко, А. О.
Сидлярук, Н. І.
Мисула, Ю. І.
Мисула, М. С.
Завіднюк, Ю. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Психопатологічна феноменологія депресивних розладів з урахуванням фактора міграції [Текст] = Psychopathological phenomenology of depressive disordeds in emigrants and re-emigrants / О. П. Венгер [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2018. - N 4. - С. 58-63


MeSH-головна:
ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER
ЧЕЛОВЕКА МИГРАЦИЯ -- HUMAN MIGRATION
Анотація: Сучасна політична та економічна ситуація в Україні обумовлює те, що явища еміграції та рееміграції входять до числа найактуальніших державних та суспільних проблемних питань. Згідно з даними Міжнародної організації з міграції, станом на 2011 рік кількість українських емігрантів складала близько 6,5 млн осіб (14,4 % постійного населення). Мета дослідження – вивчення синдромологічних особливостей депресивних розладів у емігрантів та реемігрантів. Матеріал і методи. Клінічно обстежено 98 емігрантів, 95 реемігрантів та 98 не емігрантів, хворих на депресивні розлади психогенного, ендогенного та органічного характеру. Результати. Виявлена більша ураженість реемігрантів типовими афективними синдромами – вітальної та апатичної депресії, а емігрантів – атиповими афективними синдромами, зокрема, тривожно-депресивними та ажитації, що можна пояснити впливом об’єктивних соціально-психологічних факторів, а також інтрапсихічною трансформацією актуальних стресогенних подразників, пов’язаних з еміграцією та рееміграцією. Висновки. 1. Фактор еміграції та рееміграції впливає на психоемоційну сферу емігрантів та реемігрантів, хворих на депресивні розлади різного ґенезу, про що свідчать особливості виявленої нами в процесі дослідження психопатологічної симптоматики. 2. Пацієнти з психогенними депресивними розладами найбільше піддаються впливу фактора еміграції, порівняно з пацієнтами із ендогенними та органічними депресіями. 3. Контингент емігрантів та реемігрантів відрізняється значуще більш вираженими ознаками соматизації, обсесивно-компульсивних розладів і тривожності, дещо вищими компонентами ворожості та фобічної тривожності. 4. Найбільш вираженими показниками, що характеризують депресивні та астенічні тенденції у реемігрантів, були ознаки депресії та міжособистісної сенситивності, а також індекс виразності дистресу. На наш погляд, причинами цих відмінностей є вплив об’єктивного фактора фрустрації у групі реемігрантів та тривожних побоювань щодо можливості продов­ження роботи за кордоном у зв’язку із психічним захворюванням – у емігрантів
The current political and economic situation in Ukraine is due to the fact that the phenomena of emigration and re-immigration are one of the most urgent issues of state and social issues. According to the International Organization for Migration, as of 2011, the number of Ukrainian emigrants was about 6.5 million people (14.4 % of the permanent population). The aim of the study – to learn the syndromological features of depressive disorders in emigrants and re-emigrants. Material and Methods. 98 emigrants, 95 re-emigrants and 98 non-emigrants, patients with depressive, psychogenic, endogenous and organic disorders were clinically examined. Results. Re-emigrants were more affected by typical affective syndromes – aphastic and depressive, and emigrants – with atypical affective syndromes, in particular, anxiety-depressive and agitation, which can be explained by the influence of objective socio-psychological factors, as well as intrapsychic transformation of topical stress-inducing stimuli, with emigration and re-emigration. Conclusions. 1. The factor of emigration and re-emigration affects the psycho-emotional sphere of emigrants and re-emigrants suffering from depressive disorders of various genesis, as evidenced by the features revealed by us in the process of psychopathological symptomatology research. 2. Patients with psychogenic depressive disorders are most susceptible to the effects of emigration compared to patients with endogenous and organic depressions. 3. The contingent of emigrants and re-emigrants has significantly more pronounced signs of somatization, obsessive compulsive disorder and anxiety, somewhat higher components of hostility and phobic anxiety. 4. The most pronounced indicators that characterize the depressive and asthenic tendencies of the re-emigrants were the signs of depression and interpersonal sensitivity, as well as the index of severity of distress. In our opinion, the causes of these differences are the influence of the objective frustration factor in the group of re-immigrants and anxiety concerns about the possibility of continuing work abroad in connection with mental illness – in emigrants
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Смашна, О. Є.
Мисула, Ю. І.
Білоус, В. С.
Сас, Л. М.
Люта, О. О.
Несторович, Я. М.
Гусєва, Т. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Мисула, Ю. І.
    Прояви депресивної симптоматики при різних варіантах первинного епізоду біполярного афективного розладу [Текст] = Manifestations of depressive symptoms in different variants of the primary episode of bipolar disorder / Ю. І. Мисула, О. П. Венгер // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2021. - N 2. - С. 102-107


MeSH-головна:
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER
ДЕПРЕССИЯ -- DEPRESSION
Анотація: Розуміння особливостей депресивної симптоматики при первинному епізоді БАР має важливе значення для виявлення, лікування та профілактики захворювання у зв’язку з тяжкістю його діагностики
Відмінності у поширеності клінічних проявів депресії при первинному епізоді біполярного афективного розладу визначаються його клінічним варіантом; вплив гендерного фактора на них є несуттєвим.
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Мисула, Ю. І.
    Порівняльний аналіз нейролептичної терапії хворих на параноїдну форму шизофренії [Текст] / Ю. І. Мисула // Медична хімія. - 2012. - Т. 14, № 4. - С. 134-138

Рубрики: Шизофрения параноидная--диагн--психол--тер

   Когнитивные расстройства


   Антипсихотические средства--тер прим


Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Мисула, Ю. І.
    Особливості терапії когнітивного дефіциту у хворих на параноїдну шизофренію [Текст] / Ю. І. Мисула // Вісник наукових досліджень. - 2012. - № 3. - С. 4-7

Рубрики: Шизофрения параноидная--тер

   Когнитивные расстройства--тер


Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Мисула, Ю. І.
    Особливості когнітивних порушень у хворих на шизофренію [Текст] / Ю. І. Мисула // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2012. - № 1. - С. 101-103

Рубрики: Шизофрения параноидная--патолог

   Когнитивные расстройства--этиол



Знайти схожі

12.


    Мисула, Ю. І.
    Особливості змін у когнітивній сфері хворих із первинним епізодом біполярного афективного розладу [Текст] / Ю. І. Мисула // Медицина сьогодні і завтра = Медицина сегодня и завтра. - 2019. - N 4. - С. 93-100


MeSH-головна:
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER (диагностика, патофизиология, психология)
КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS (диагностика, патофизиология, психология)
ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER (диагностика, патофизиология)
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТЕСТЫ -- PSYCHOLOGICAL TESTS
ПОЛОВЫЕ ФАКТОРЫ -- SEX FACTORS
СТАТИСТИКА НЕПАРАМЕТРИЧЕСКАЯ -- STATISTICS, NONPARAMETRIC
Анотація: Проведено дослідження 153 хворих із первинним епізодом біполярного афективного розладу з використанням тесту Рея-Остерріца. Виявлено в них порушення когнітивного функціонування, структура й вираженість яких пов’язані з клінічним варіантом первинного епізоду. При депресивному варіанті спостерігалось рівномірне погіршення показників виконання тесту за всіма векторами оцінювання. При маніакальному варіанті виявлено найнижчі показники щодо повноти, точності, акуратності та старанності при виконанні тесту, нестійкість показників за більшістю векторів оцінювання. У хворих зі змішаним варіантом мали місце поліморфність когнітивних порушень та складні тенденції, пов’язані зі швидкою зміною фаз і наявністю протилежних афективних проявів. Загальними порушеннями, притаманними хворим усіх груп, були спотворення цілісності й симетрії фігури, контамінація елементів фігури та пропуск другорядних деталей. Розбіжності між чоловіками та жінками за структурою і вираженістю когнітивних порушень статистично незначущі.
Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Мисула, Ю. І.
    Особливості диссомній при первинному епізоді біполярного афективного розладу [Текст] = Features of dyssomnyas in primary episode of bipolar affective disorder / Ю. І. Мисула, О. П. Венгер // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 3. - С. 393-396. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ДИССОМНИЯ -- DYSSOMNIAS (диагностика, патофизиология, этиология)
БИПОЛЯРНЫЕ АФФЕКТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- BIPOLAR DISORDER (патофизиология)
ДИАГНОСТИКА РАННЯЯ -- EARLY DIAGNOSIS
Анотація: Біполярний афективний розлад є однією з найбільш актуальних проблем сучасної психіатрії. Мета дослідження — вивчити особливості диссомній у хворих з первинним епізодом БАР з урахуванням статі та клінічного варіанту дебюту захворювання. Клінічно обстежено 65 чоловіків та 88 жінок з первинним епізодом біполярного афективного розладу протягом 2011–2016 років. Серед обстежених осіб нами було виділено по три групи залежно від клінічного варіанту перебігу ПЕ БАР: з переважанням депресивної симптоматики, з переважанням маніакальної або гіпоманіакальної симптоматики та з одночасною наявністю депресивної та маніакальної симптоматики або зі швидкою зміною фаз. Статистичну обробку даних проводили за допомогою точного критерія Фішера. Встановлено, що диссомнії наявні у 98,3% всіх хворих, у 97,7% чоловіків і у 98,7% жінок при депресивному варіанті первинного епізоду БАР, відповідно у 30,4%, 26,7% і 37,5% хворих при маніакальному варіанті і у 100,0% хворих при змішаному варіанті. Структура порушень сну суттєво різниться в залежності від варіанту первинного епізоду: при депресивному переважають часті нічні і ранні пробудження (100,0%), порушення засинання (75,6%, 70,5% і 78,7%), нестійкий сон (47,9%, 59,1% і 41,3%, р0,05), кошмарні сновидіння (12,6%, 13,6% і 12,0%); при маніакальному — нестійкий сон (73,9%, 73,3% і 75,0%), порушення засинання (17,4%, 13,3% і 25,0%) і часті нічні пробудження (13,0%, 13,3% і 12,%), при змішаному варіанті — порушення засинання (72,7%, 66,7% і 80,0%), нестійкий сон (72,7%, 83,3% і 60,0%), часті нічні пробудження (54,5%, 66,7% і 40,0%), ранні пробудження (36,4%, 50,0% і 20,0%) і кошмарні сновидіння (27,3%, 16,7% і 40,0%). Таким чином, первинний епізод біполярного афективного розладу супроводжується широким спектром диссомній, провідне місце серед яких займають порушення глибини і стійкості сну. Прояви диссомній різняться в залежності від клінічного варіанту первинного епізоду БАР: при депресивному варіанті переважають часті нічні пробудження, ранні пробудження і порушення засинання, при маніакальному — нестійкий сон, а при змішаному — порушення засинання і нестійкий сон. Поширеність диссомній є найбільшою при змішаному, а найменшою — при маніакальному варіанті. У чоловіків при депресивному варіанті частіше спостерігався нестійкий сон, решта порушень сну у чоловіків та жінок значуще не відрізняються
Bipolar affective disorder (BAD) is one of the actual problems in modern psychiatry. The aim of the study is to investigate dyssomnia in patients with primary episode of BAD, taking into account, the sex and clinical features of the diseases debut. We have clinically examined 65 men and 88 women diagnosed with bipolar affective disorder in the period 2015–2019. It was found that dyssomnia is present in 98.3% of all patients, in 97.7% of men and in 98.7% of women with depressive variant of the primary episode of BAD, accordingly in 30.4%, 26.7% and 37.5% of patients with manic variant and at 100,0% of patients with mixed variant. The structure of sleep disorders varies significantly depending on the variant of the primary episode: with depressive, prevail night and early awakenings (100.0%), sleep disturbance (75.6%, 70.5%, and 78.7%), unstable sleep (47.9%, 59.1% and 41.3%, p0.05), nightmares (12.6%, 13.6% and 12.0%); at manic — unstable sleep (73.9%, 73.3% and 75.0%), sleep disturbance (17.4%, 13.3% and 25.0%) and frequent night awakenings (13.0%, 13.3% and 12.0%), in the mixed variant — falling asleep (72.7%, 66.7% and 80.0%), unstable sleep (72.7%, 83.3% and 60.0%), frequent night awakenings (54.5%, 66.7%, and 40.0%), early awakening (36.4%, 50.0%, and 20.0%) and nightmares (27.3%, 16.7% and 40.0%). Thus, the primary episode of bipolar affective disorder is accompanied by a wide range of dyssomnias, among which the leading are disorders of depth and stability of sleep. Manifestations of dyssomnia vary depending on the clinical type of the primary episode of BAD: with the depressive variant, prevail night awakenings, early awakenings and sleep disturbances, with unstable sleep, and with mixed sleep disturbance and unstable sleep. Dyssomnia prevalence is highest for mixed and lowest for manic variants. In depressive men, unstable sleep was more common, and the other disorders of sleep in men and women were not significantly different
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Основні психопатологічні прояви продромального періоду психозу [Текст] = Main psychopathological manifestations in the prodromal period of psychosis / О. П. Венгер [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2018. - N 4. - С. 64-69


MeSH-головна:
ШИЗОФРЕНИЯ ПАРАНОИДНАЯ -- SCHIZOPHRENIA, PARANOID
ПСИХОТИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- PSYCHOTIC DISORDERS
Анотація: Всесвітня психіатрична асоціація і Європейська асоціація психіатрів в якості основної стратегії лікування психозів загалом і шизофренії зокрема пропонують раннє виявлення цієї патології та своєчасне медичне втручання. Особливе значення надається ранньому втручанню у продромальному періоді психозу. Мета дослідження – вивчення психопатологічних закономірностей розвитку продромальної стадії психозу для виявлення факторів ризику формування психозу. У процесі виконання дослідження були обстежені 137 пацієнтів з першим психотичним епізодом. Результати. Найважливішими діагностичними ознаками продромального періоду психозу (ППП) у хворих на параноїдну шизофренію (ПШ) є стереотипне мислення, соціальна ізоляція, дезорганізаційні розлади мислення, пасивно-апатична соціальна відстороненість, підозріливість. Найінформативнішими продромальними симптомами ГП у хворих на ПШ є концептуальна дезорганізація мислення, хмерне мислення, соціальна ізоляція або усамітнення, підозріливість / персекуторні ідеї, зниження вираженості емоцій. Висновки. Отримані дані дозволяють прогнозувати у пацієнтів з гострим поліморфним психотичним розладом (ГППР) меншу прогредієнтність психотичного розладу, його більш сприятливий перебіг і кращий вихід
The World Psychiatric Association and the European Association of Psychiatrists, as the main strategy for the treatment of psychosis in general and schizophrenia in particular, offer early detection of this pathology and timely medical intervention. Particular importance is given to early intervention in the prodromal period of psychosis. The aim of the study – to learn the psychopathological patterns of the development of the prodromal stage of psychosis to identify the risk factors for the formation of psychosis. In the course of the study, 137 patients with the first psychotic episode were screened. Results. The most important diagnostic features of the prodromal period of psychosis (PPP) in patients with paranoid schizophrenia are: stereotyped thinking, social isolation, disorganization thinking disorders, passive-apathy social isolation, suspicion. The most informative prodromal symptoms of acute psychosis in patients with acute polymorphic psychotic disorder are: conceptual disorganization of thinking, bizzare thinking, social isolation, suspicion / persecutory ideas, diminished expression of emotions. Conclusions. The obtained data allows to predict in patients with acute polymorphic psychotic disorder (APPP) less progressivity of psychotic disorder, its more favorable course and the best way out
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Смашна, О. Є.
Несторович, Я. М.
Мисула, Ю. І.
Сас, Л. М.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, Т. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Мотивація досягнення як важливий чинник успішного професійного становлення студентів-медиків [Текст] = Motivation of achievement as an important factor of successful professional development of medical students / О. П. Венгер [та ін.] // Медична освіта. - 2018. - № 4. - С. 31-35. - Бібліогр.: в кінці ст.

Анотація: Мета роботи – визначити динаміку мотивації досягнення успіху в студентів 2-го та 4-курсів медичного факультету. Основна частина. Професійне становлення молодої людини під час навчання у вищому навчальному закладі є важливим етапом у її соціалізації, де провідним видом діяльності стає навчально-професійна. У статті висвітлені етапи професійного становлення студента-медика. Мета дослідження полягала у визначенні динаміки мотивації досягнення успіху в студентів-медиків 2-го та 4-го курсів медичного факультету. В дослідженні брали участь 112 студентів, з яких 56 студентів 2-го курсу та 56 студентів 4-го курсу медичного факультету. Розглянуто особистісні характеристики респондентів за рівнем мотивації досягнення успіху. Висновки. Отримані результати свідчать про те, що мотивація досягнення успіху в студентів за період навчання має тенденцію до зростання. На здійснення ними навчальної діяльності впливає система внутрішніх мотивів, що забезпечує ефективне оволодіння майбутнім фахом
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Гусєва, Т. П.
Мисула, Ю. І.
Сас, Л. М.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Несторович, Я. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


   
    Можливості адаптаційних ресурсів емігрантів та реемігрантів відповідно до їх особистісних особливостей [Текст] = Possibilities of adaptation resources of emigrants and re-emigrants according to their personal features / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 3. - С. 56-61


MeSH-головна:
ЭМИГРАНТЫ И ИММИГРАНТЫ -- EMIGRANTS AND IMMIGRANTS
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: На підставі комплексного дослідження встановлено закономірності афективних розладів, що можуть слугувати основою для розробки та апробації нових підходів лікування та методів реабілітації осіб, які зазнали міграції
On the basis of a comprehensive study, the patterns of affective disorders have been established, which can serve as a basis for the development and testing of new treatment approaches and methods of rehabilitation of migrants
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Сас, Л. М.
Мисула, Ю. І.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, Т. П.
Коваль, М. Є.
Пастушак, В. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.
Шифр: МУ8/2012/14/4
   Журнал

Медична хімія
2012р. Т. 14 № 4
Зміст:
Губський, Ю. І. Вивчення біохімічних та структурно-динамічних параметрів мембран еритроцитів за умов гострого больового синдрому та дії кеторолаку і α-токоферолу ацетату / Ю. І. Губський [и др.]. - С.5-11
Інші автори: Бухтіарова Т. А., Горюшко Г. Г., Літвінова Н. В., Парамонова Г. І., Бабенко Л. П., Курапова Т. М., Величко О. М.
Рясний, В. М. Синергізм дії вітаміну D. та метиленбісфосфонової кислоти в регуляції мінерального обміну за експериментального дисфункціонального остеопорозу / В. М. Рясний [и др.]. - С.12-18
Інші автори: Великий О. М., Калашніков О. В., Шиманський І. О.
Олещук, О. М. Зміни біохімічних показників стану печінки при експериментальному цирозі та за дії модуляторів синтезу оксиду азоту / О. М. Олещук. - С.19-27
Ткаченко, І. М. Перспективи одержання та використання наночасток гідроксіапатиту стронцію для профілактики і лікування підвищеної стертості зубів / І. М. Ткаченко, О. О. Роговцов. - С.28-33
Драпак, О. Я. Вплив гіпертонічної хвороби на клінічний перебіг хронічного панкреатиту і показники цитокінового профілю пацієнтів / О. Я. Драпак. - С.34-38
Дзецюх, Т. І. Особливості перебігу вільнорадикальних процесів і стану антиоксидантної системи за умов експериментального гострого пародонтиту на тлі гіпотиреозу / Т. І. Дзецюх, І. М. Кліщ. - С.39-43
Сопотніцька, В. В. Корекція ліпофлавоном порушень окиснювальних процесів при пародонтиті / В. В. Сопотніцька, Μ. Μ. Корда. - С.44-47
Горицький, В. М. Аспартат-I аланінамінотрансфераза слизової оболонки порожнини рота при гіперергічному запаленні й дії постійного магнітного поля / В. М. Горицький, Л. Є. Лаповець. - С.4850
Мізь, А. В. Морфологічна оцінка структурної перебудови стінки тонкої кишки та динаміка показників ендогенної інтоксикації у щурів з гострим ураженням тетрахлорметаном у віковому аспекті / А. В. Мізь. - С.51-57
Погорецька, Х. В. Динаміка показників процесів енергозабезпечення у печінці білих щурів різних вікових періодів з ацетамінофеновим ураженням / Х. В. Погорецька, І. М. Кліщ, М. І. Куліцька. - С.58-61
Галагдина, А. А. Довготривалі ефекти порушення кровообігу в басейні сонних артерій на показники протео- і фібринолітичної активності в слизовій ротової порожнини щурів зі стрептозото-циніндукованим діабетом / А. А. Галагдина. - С.62-66
Гевкалюк, Н. О. Білки гострої фази запалення як показники неспецифічної резистентності організму дітей, хворих на ГРВІ / Н. О. Гевкалюк. - С.67-70
Підручна, С. Р. Метаболічні зміни у серцевому м’язі при тяжкій і комбінованій травмі після корекції ліофілізованими ксеноімплантатами / С. Р. Підручна, Я. І. Гонський, Л. В. Соколова. - С.71-75
Гурська, О. В. Накопичення біологічно активних сполук в онтогенезі PYRETHRUM PARTENIUM(L) SMITH. / О. В. Гурська, С. В. Пида. - С.76-79
Козак, М. Р. Біохімічні та фізичні властивості полімеру, виготовленого на основі акрилової кислоти / Μ. P. Козак [и др.]. - С.80-83
Інші автори: Олійник А. В., Остапів Д. Д., Заіченко О. С., Влізло В. В.
Сатурська, Г. С. Патогенетична оцінка процесів синтезу та ферментативного гідролізу ацетилхоліну в міокарді щурів на етапах розвитку дифузного кардіосклерозу / Г. С. Сатурська. - С.84-87
Стечишин, І. П. Вплив препаратів кверцетину на пероксидне окиснення ліпідів у міокарді при експериментальному цукровому діабеті 2-го типу / І. П. Стечишин, А. А. Лепявко. - С.88-91
Бігдан, О. А. Дослідження фармакологічної активності серед 3-ацетилтіо-5-(2-, 3-, 4-фторфеніл)-1,2,4-тріазолів, 1-((5-(2-, 3-, 4-фторфеніл)-4н-1,2,4-тріазол-3-іл)сульфоніл)етанонів та 1,2-БІС(5-(2-, 3-, 4-фторфеніл)-1н-1,2,4-тріазол-3-іл)дисульфідів / О. Α. Бігдан, О. І. Панасенко, Є. Г. Книш. - С.92-96
Мерецький, В. М. Пероксидне окиснення ліпідів та антиоксидантний захист у тканині серця і легень тварин з черепно-мозковою травмою та стрептозотоциновим цукровим діабетом / В. М. Мерецький. - С.97-100
Мерецька, І. В. Вплив нового гіпоглікемічного рослинного збору на динаміку показників цитокінового статусу при цукровому діабеті / І. В. Мерецька. - С.101-104
Канула, С. О. Вплив тютюнокуріння на активність ОС-амілази слини / С. О. Канула, А. Ю. Курлянцева, В. С. Шунков. - С.105-107
Лепявко, А. А. Стан системи гемостазу в хворих на хронічне обструктивне захворювання легень / А. А. Лепявко. - С.108-111
Левенець, С. С. Використання харчових продуктів, що містять олію вівса і комплекс вітамінів А, С, Е, у лікуванні дітей, хворих на бронхіальну астму / С. С. Левенець. - С.112-114
Косовська, Т. М. Використання антиоксидантних препаратів у педіатричній практиці / Т. М. Косовська. - С.115-117
Бекус, І. Р. Карнітин - його роль при дії ксенобіотиків / І. Р. Бекус. - С.118-121
Табалюк, Т. А. Клінічна оцінка реакції фотополімеризації колагенових волокон рогівки при кератоконусі / Т. А. Табалюк. - С.122-124
Пацкань, Л. О. Вплив тіотриазоліну на процеси вільнорадикального окиснення білків плазми крові та печінки щурів при гострому отруєнні парацетамолом на тлі нітритної інтоксикації / Л. О. Пацкань. - С.125-129
Франчук, О. А. Лікування передменструального синдрому з використанням фітопрепарату "Тазалок™" / О. А. Франчук. - С.130-133
Мисула, Ю. І. Порівняльний аналіз нейролептичної терапії хворих на параноїдну форму шизофренії / Ю. І. Мисула. - С.134-138
Бандрівський, Ю. Л. Роль пероксидної оксигенації ліпідів у розвитку патології пародонта / Ю. Л. Бандрівський. - С.139-145
Мацко, Н. В. Роль імуноцитокінових порушень у патогенезі пародонтиту, асоційованого з гастродуоденальними виразками / Н. В. Мацко. - С.146-151
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

18.
Шифр: МУ7/2010/4
   Журнал

Медична освіта
2010р. № 4
Зміст:
Огарь, С. В. Психологічні фактори процесу адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі / С. В. Огарь, Л. В. Пляка. - С.5-7.
Чекман, І. С. Науково-методичні основи викладання побічної дії лікарських засобів слухачам факультету підвищення кваліфікації викладачів / І. С. Чекман, Н. О. Горчакова. - С.7-11.
Хомазюк, Т. А. Виробнича практика "Догляд за хворими". Новітні аспекти викладання за принципами кредитно-модульної системи / Т. А. Хомазюк [и др.] . - С.11-14.
Інші автори: Борисова І. С., Березуцький В. І., Єгоров К. Ю., Караванська І. Л.
Ульянов, В. О. Шляхи удосконалення викладання гістології, цитології та ембріології в умовах КМСОНП / В. О. Ульянов, В. Є. Бреус. - С.14-17.
Сорокман, Т. В. Кредитно-модульна система навчання в педіатрії / Т. В. Сорокман, С. В. Сокольник, Л. В. Швигар. - С.17-18.
Сон, А. С. Шляхи підвищення якості навчального, лікувального процесів на кафедрі нейрохірургії і неврології одеського державного медичного університету / А. С. Сон [и др.] . - С.19-21.
Інші автори: Добровольський В. В., Горанський Ю. І., Перькова Г. В., Стоянов О. М., Лебідь О. П., Чемересюк І. Г., Хрущ О. В., Хубєтова І. В.
Грицан, Л. Д. Фахова спрямованість викладання розділу "фазові рівноваги в курсі фізичної та колоїдної хімії у вищому фармацевтичному навчальному закладі" / Л. Д. Грицан, В. І. Кабачний, Т. О. Томаровська. - С.21-24.
Бондаренко, Н. М. Ситуаційні завдання в тестовій формі для самостійної роботи студентів медичних вузів з курсу загальної гістології / Н. М. Бондаренко, Б. П. Терещук, Є. В. Черешнєва. - С.25-27.
Ільницька, Л. А. Викладання основ доказової медицини як засіб оптимізації навчального процесу на кафедрі медичної діагностики і терапії ФПДО Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького / Л. А. Ільницька, І. В. Шумлянський, О. Є. Січкоріз. - С.28-30.
Білай, І. М. Проведення заходів для подальшого вдосконалення навчання провізорів-інтернів на базах стажування / І. М. Білай [и др.] . - С.30-33.
Інші автори: Дарій В. І., Рижов О. А., Райкова Т. С., Бушуєва І. В., Демченко В. О., Зарічнп Т. П., Білоус М. В., Кандибей Н. В., Пругло Є. С.
Гребенник, М. В. Деонтологічні аспекти практичної роботи лікарів-інтернів та субординаторів терапевтичного профілю / М. В. Гребенник [и др.] . - С.33-35.
Інші автори: Криськів О. І., Бабінець Л. С., Творко В. М.
Василюк, В. М. Основи клінічного мислення і Болонський процес / В. М. Василюк [и др.] . - С.36-40.
Інші автори: Бондар Л. П., Мартинюк Л. П., Наумова Л. В., Радецька Л. В., Кравчук Н. В., Василюк В. В., Лихацька Т. В., Смачило І. В., Гаврилюк М. Є.
Іванець, Л. М. Розв’язування задач з модулів "Фізична хімія" та "Фармацевтична хімія" як важливий елемент підготовки спеціалістів фармації / Л. М. Іванець, О. Б. Поляк. - С.40-42.
Воронич-Семченко, Н. М. Особливості викладання дисциплін "Фізіологія" та "Патоморфологія" для студентів вищих медичних навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації / Н. М. Воронич-Семченко, М. М. Багрій. - С.42-45.
Бобирьов, В. М. Методологія навчального експерименту при викладанні базисної фармакології / В. М. Бобирьов, Т. О. Дев’яткіна, О. М. Важнича. - С.45-47.
Чечотіна, С. Ю. Про моніторинг безпеки ліків з курсу біоетики / С. Ю. Чечотіна, Т. О. Чикор, Е. Г. Колот. - С.48-50.
Кузякіна, Н. Є. Використання кросвордів як методу активізації пізнавальної діяльності слухачів / Н. Є. Кузякіна. - С.51-52.
Новосьолова, Н. Ф. Проблеми навчальної дисципліни "Громадське здоров’я та громадське медсестринство" / Н. Ф. Новосьолова. - С.53-55.
Андрейчин, С. М. Особливості практичної підготовки студентів на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини в умовах кредитно-модульної системи / С. М. Андрейчин [и др.] . - С.55-57.
Інші автори: Руда М. М., Чернець Т. Ю., Ярема Н. З., Бількевич Н. А., Бугай Б. Г., Бутвін І. М., Василюк В. В., Верещагіна Н. Я., Хабарова Н. А.
Банадига, Н. В. Значення семінарських занять у підготовці лікарів-інтернів з фаху "Педіатрія" / Н. В. Банадига, І. О. Рогальський. - С.57-69.
Білик, Л. С. Розвиток комунікативних здібностей у студентів спеціальності "Сестринська справа" / Л. С. Білик, Н. Є. Слободян. - С.60-61.
Гнатюк, М. С. Вплив психофізіологічних особливостей студентів на засвоєння практичних навичок при вивченні оперативної хірургії та топографічної анатомії / М. С. Гнатюк [и др.] . - С.62-64.
Інші автори: Слабий О. Б., Гнатюк Р. М., Ковальчук М. Ф., Данилевич Ю. О., Шев’як П. І., Гаргула Т. І.
Господарський, І. Я. Впровадження іннлваційних форм навчання при підготовці медичних сестер-бакалаврів у Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського / І. Я. Господарський [и др.] . - С.65-67.
Інші автори: Ястремська С. О., Коноваленко С. О., Рега Н. І., Криницька І. Я., Максимова В. В., Локай Б. А., Галіяш Н. Б., Креховська-Лепявко О. М., Яворська І. В., Петренко Н. В., Городецький В. Є.
Гощинський, В. Б. Комунікативні бар’єри у відносинах лікаря та пацієнта / В. Б. Гощинський [и др.] . - С.68-69.
Інші автори: Корильчук Н. І., Боцюк Н. Є., Боровик І. О., Корильчук Т. Б., Ляшенко І. І., Перейма В. Р., Бенца О. І.
Дзюбановський, І. Я. Дистанційне навчання хірургів у світлі безперервної післядипломної освіти / І. Я. Дзюбановський [и др.] . - С.70-72.
Інші автори: Бенедикт В. В., П’ятночка В. І., Герасимець Ю. М., Свистун Р. В., Луговий О. Б., Поляцко К. Г., Нагірний Я. П.
Климнюк, С. І. Самостійна робота студентів як важливий напрям у підготовці майбутнього фахівця / С. І. Климнюк [и др.] . - С.72-73.
Інші автори: Ткачук Н. І., Романюк Л. Б., Творко М. С., Малярчук Г. Р., Борак В. П.
Мазур, П. Є. Формування комунікативної компетентності майбутніх медичних працівників / П. Є. Мазур [и др.] . - С.74-75.
Інші автори: Голуб Г. Р., Кралюк О. С., Криницька І. Я.
Мазур, П. Є. Особливості післядипломного навчання молодших спеціалістів з медичною освітою / П. Є. Мазур, Є. Л. Горошко, О. С. Кузнець. - С.76-77.
Мазур, П. Є. Самостійно-пізнавальна діяльність студентів у контексті Болонського процесу / П. Є. Мазур, Л. С. Мишаківська, О. С. Кралюк. - С.77-79.
Мандзій, З. П. Модульний підхід до викладання клінічної фармації в умовах кредитно-модульної технології навчання / З. П. Мандзій [и др.] . - С.80-82.
Інші автори: Кліщ І. М., Тюріна В. Ф., Марків І. М., Цяпа Ю. М., Мерецька І. В., Лихацька В. О., Гаріян М. П.
Марчишин, С. М. Специфіка підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційних рівнів "Магістр фармації" та "Магістр клінічної фармації" на кафедрі фармакогнозії з медичною ботанікою ТДМУ / С. М. Марчишин [и др.] . - С.83-85.
Інші автори: Шнайда М. І., Грималюк О. І., Кернична І. З., Демидяк О. Л., Бердей Т. С.
Олійник, О. В. Завдання вищих навчальних закладів україни щодо продовження Болонського процесу після підписання Будапештсько-Віденської конвенції 2010 року / О. В. Олійник [и др.] . - С.85-87.
Інші автори: Лавра О. Г., Юзьків Л. Р., Щур М. І., Буцкин Л. В., Борак В. В.
Пайкуш, М. А. Технології забезпечення готовності викладачів теоретичних дисциплін до педагогічної діяльності в умовах кредитно-модульної системи у вищих медичних навчальних закладах / М. А. Пайкуш, Е. І. Личковський. - С.87-89.
Сагаль, І. Р. Шляхи покращення підготовки лікарів-інтернів з фаху "Педіатрія" / І. Р. Сагаль, О. Р. Боярчук. - С.89-91.
Сміян, С. І. Особливості викладання внутрішніх хвороб англомовним студентам-іноземцям в умовах кредитно-модульної організації навчального процесу / С. І. Сміян [и др.] . - С.91-93.
Інші автори: Слаба У. С., Мартинюк Л. П., Лепявко А. А., Коморовський Р. Р., Бондар Р. Я., Гусак С. Р.
Ткачук, О. В. Реалізація ідеї безперервної медичної освіти при викладанні фізіології та патофізіології на засадах кредитно-модульної системи / О. В. Ткачук [и др.] . - С.94-95.
Інші автори: Мислицький В. Ф., Ткачук С. С., Антохіна С. І., Лєньков О. М., Кузнєцова О. В., Ясінська О. В.
Швидкий, О. В. Використання та перспективи ділової гри при кредитно-модульній системі організації навчального процесу / О. В. Швидкий, Н. В. Будь. - С.96-98.
Шегедин, М. Б. Результати та перспективи впровадження кредитно-модульно-рейтингової системи організації навчального процесу у Львівському державному медичному коледжі ім. Андрея Крупинського / М. Б. Шегедин, І. С. Смачило. - С.98-100
Шкробот, С. І. Вплив впровадження нових систем навчання та оцінювання на структуру мотивації до навчання студентів вищих медичних навчальних закладів / С. І. Шкробот [и др.] . - С.100-103.
Інші автори: Венгер О. П., Смашна О. Є., Несторович Я. М., Сновида Л. Т., Мисула Ю. І.
Шкробот, С. І. Роль та значення новітніх інформаційних технологій в оптимізації підготовки фахівців-медиків / С. І. Шкробот [и др.] . - С.104-106.
Інші автори: Мілевська-Вовчук Л. С., Салій З. В., Гара І. І., Бударна О. Ю., Сохор Н. Р., Мисула М. С.
Шпонька, І. С. Досвід організації самостійної роботи студентів при впровадженні кредитно-модульної системи навчання на кафедрі патологічної анатомії і судової медицини / І. С. Шпонька [и др.] . - С.106-108.
Інші автори: Короленко Г. С., Козлов С. В., Гриценко П. О., Алексеєнко О. О., Сулоєв К. М., Федченко М. П., Мальцев І. О., Легеза О. А., Чекан С. М., Бондарева В. О.
Савула, М. М. Кращі університети: результати світового рейтингу / М. М. Савула, Ю. І. Сливка. - С.108-111.
Свиридюк, В. З. Житомирський інститут медсестринства - навчальний заклад нового типу з європейськими стандартами освіти (до 135-річчя заснування закладу) / В. З. Свиридюк [и др.] . - С.112-116.
Інші автори: Копетчук В. А., Яворський П. В., Гордійчук С. В., Горай О. В., Махновська І. Р.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

19.
Шифр: МУ7/2018/4
   Журнал

Медична освіта
2018р. № 4
Зміст:
Булах, І. Є. Напередодні запровадження ЄДКІ. КРОК 1. 2018; спеціальності "Медицина”, "Стоматологія”, "Фармація” / І. Є. Булах, Л. П. Войтенко, Т. С. Слухай. - С.6-18. - Бібліогр.: в кінці ст.
Андрейчин, М. А. Практичні навички для студентів медичного факультету на кафедрі інфекційних хвороб з епідеміологією: нові підходи та оптимізація навчання / М. А. Андрейчин [та ін.]. - С.19-21. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Івахів О. Л., Вишневська Н. Ю., Качор В. О., Іщук І. С., Йосик Я. І., Васильєва Н. А., Копча В. С., Ничик Н. А., Завіднюк Н. Г.
Бєленічев, І. Ф. Форми контролю в медичному ВНЗ України: старий – новий усний іспит / І. Ф. Бєленічев [та ін.]. - С.22-25. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Бухтіярова Н. В., Горбачова С. В., Самура І. Б.
Білий, А. К. Онлайн-підготовка студентів до ліцензійного іспиту "КРОК 1. Фармація” з органічної хімії: поточний стан, перспективи впровадження / А. К. Білий, О. Ю. Воскобойнік, С. І. Коваленко. - С.26-30. - Бібліогр.: в кінці ст.
Венгер, О. П. Мотивація досягнення як важливий чинник успішного професійного становлення студентів-медиків / О. П. Венгер [та ін.]. - С.31-35. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Гусєва Т. П., Мисула Ю. І., Сас Л. М., Смашна О. Є., Білоус В. С., Люта О. О., Несторович Я. М.
Волощук, Н. І. Позааудиторна робота студента: невикористаний резерв або джерело дидактичних інновацій / Н. І. Волощук [та ін.]. - С.36-40. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Денисюк О. М., Ходаківська О. В., Галютіна О. Ю.
Дроненко, В. Г. Дослідження комунікативної компетентності майбутніх лікарів / В. Г. Дроненко. - С.41-47. - Бібліогр.: в кінці ст.
Кліщ, І. М. Особливості впровадження процесу комерціалізації результатів наукових досліджень у закладах вищої медичної освіти / І. М. Кліщ [та ін.]. - С.48-51. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Марущак М. І., Криницька І. Я., Габор Г. Г.
Колодницька, О. Д. Формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови (за професійним спрямуванням) у студентів медичних ВНЗ за допомогою інтерактивних технологій і методів навчання / О. Д. Колодницька. - С.52-55. - Бібліогр.: в кінці ст.
Корда, М. М. Принципові підходи до викладання біохімії у Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського з огляду на вимоги компетентності / М. М. Корда [та ін.]. - С.56-58. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Шершун Г. Г., Куліцька М. І., Лихацький П. Г.
Кривов’яз, О. В. Розвиток спеціальних (фахових) компетентностей як шлях до покращення якості практичної підготовки студентів / О. В. Кривов’яз [та ін.]. - С.59-63. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Томашевська Ю. О., Кривов’яз С. О., Щерба І. К.
Мартинюк, В. М. Використання сценаріїв з елементами клінічної фармакології при вивченні окремих тем з акушерства та гінекології / В. М. Мартинюк, Л. О. Краснянська, С. Л. Маланчук. - С.64-66. - Бібліогр.: в кінці ст.
Малиновський, А. В. Переваги сучасних симуляційних і мультимедійних технологій у викладанні хірургічних хвороб і ендоскопічної хірургії студентам та курсантам післядипломної освіти / А. В. Малиновський, А. С. Ставничий, М. Н. Майоренко. - С.67-70. - Бібліогр.: в кінці ст.
Мокія-Сербіна, С. О. Удосконалення підготовки лікарів загальної практики – сімейної медицини з питань амбулаторної педіатрії / С. О. Мокія-Сербіна, В. В. Чечель. - С.71-72. - Бібліогр.: в кінці ст.
Перцева, Т. О. Інтерактивні технології навчально-пізнавальної діяльності – інноваційні методики змішаного навчання / Т. О. Перцева [та ін.]. - С.73-76. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Конопкіна Л. І. , Кіреєва Т. В., Богацька К. Є., Черкасова О. Г., Мироненко О. В., Фесенко О. В., Ботвінікова Л. А., Бєлослудцева К. О.
Подплєтня, О. А. Інноваційні технології в професійній освіті: сучасні тенденції та практика впровадження / О. А. Подплєтня, Т. М. Потапова, В. Ю. Слєсарчук. - С.77-80. - Бібліогр.: в кінці ст.
Поліщук, І. П. Переддипломна практика з акушерства та гінекології студентів коледжу за спеціальністю "Лікувальна справа” та ефективність її проведення / І. П. Поліщук. - С.81-84. - Бібліогр.: в кінці ст.
Разнатовська, О. М. Актуальність впровадження в освітній процес студентів-медиків інтерактивних методів навчання / О. М. Разнатовська [та ін.]. - С.85-88 . - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Мурзіна О. А., Потоцька О. І., Алексєєва Г. М.
Рогальська, Я. В. Шляхи оптимізації практичної підготовки майбутніх лікарів під час проходження літньої виробничої практики / Я. В. Рогальська [та ін.]. - С.89-92. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Кубей І. В., Воронцова Т. О., Волянська Л. А., Мудрик У. М., Ярема Н. М., Глушко К. Т.
Сандуляк, Т. В. Як подолати недостатню мовну та цифрову компетентності викладачів і слухачів у післядипломній освіті / Т. В. Сандуляк [та ін.]. - С.93-98. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Клименко Т. М., Сердцева О. А., Карапетян О. Ю., Закревський А. М., Сандуляк М. Т.
Степанов, Ю. М. Вдосконалення форм і методів післядипломного навчання лікарів по модулю "Гастроентерологія” / Ю. М. Степанов [та ін.]. - С.99-101. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Кононов І. М., Саленко А. В., Власова О. М., Шендрик Л. М., Косинська С. В., Будзак І. Я.
Швед, М. І. Основні напрямки підготовки іноземних студентів на кафедрі невідкладної та екстреної медичної допомоги / М. І. Швед [та ін.]. - С.102-107. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Геряк С. М., Липовецька С. Й., Ляхович Р. М., Левицька Л. В., Сидоренко О. Л., Кіцак Я. М., Мартинюк Л. П., Прокопович О. А., Гурський В. Т.
Шостакович-Корецька, Л. Р. Інноваційні методи навчання у підготовці учасників професійно-орієнтованих олімпіад / Л. Р. Шостакович-Корецька [та ін.]. - С.108-112. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Маврутенков В. В., Чергінець А. В., Будаєва І. В., Литвин К. Ю., Суременко М. С., Гайдук Т. А., Якуніна О. М., Дядик В. П.
Шульгай, А. Г. Міждисциплінарна інтеграція як складова проблемно-орієнтованого навчання у медичному університеті / А. Г. Шульгай [та ін.]. - С.113-116. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Федонюк Л. Я., Мудра А. Є., Олещук О. М.
Яременко, О. Б. Зміна формату проведення лекційних занять для студентів-медиків нового покоління / О. Б. Яременко [та ін.]. - С.117-120. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Федьков Д. Л., Добрянський Д. В., Дудка П. Ф., Ільницький Р. І., Тарченко І. П., Меліксетян А. В.
Kozyolkin, О. А. Organization of educational researches of students at the department of nervous diseases / О. А. Kozyolkin, S. О. Medvedkova. - С.121-123. - Bibliogr. at the end of the art.
Беденюк, А. Д. Етапи практичної підготовки студентів на кафедрі хірургії № 1 з урологією, малоінвазивною хірургією та нейрохірургією імені професора Л. Я. Ковальчука / А. Д. Беденюк [та ін.]. - С.124-126. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Мальований В. В., Доброродній В. Б., Війтович Л. Є.
Болух, В. А. Сучасні математичні моделі в термодинаміці біологічних процесів / В. А. Болух. - С.127-131. - Бібліогр.: в кінці ст.
Калашченко, С. І. Домедична допомога як базова складова у формуванні компетентностей фахівців з фізичної терапії та ерготерапії / С. І. Калашченко [та ін.]. - С.132-135. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Гринзовський А. М., Дема О. В., Загороднюк К. Ю.
Корнякова, В. В. Оцінювання якості знань молодших медичних спеціалістів засобами тестового контролю / В. В. Корнякова, О. Р. Боярчук, О. М. Мочульська. - С.136-140. - Бібліогр.: в кінці ст.
Коробчанський, В. О. Актуальні питання формування мотивації до навчання у студентів Харківського національного медичного університету / В. О. Коробчанський [та ін.]. - С.141-144. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Резуненко Ю. К., Герасименко О. І., Кателевська Н. М., Богачова О. С.
Паласюк, Г. Б. Специфіка підготовки педагогічного персоналу для медсестринської освіти в Австрії / Г. Б. Паласюк, Б. М. Паласюк. - С.145-152. - Бібліогр.: в кінці ст.
Підгірний, В. В. Організація навчального процесу провізорів-інтернів на кафедрі фармації навчально-наукового інституту післядипломної освіти / В. В. Підгірний, Л. С. Фіра, М. Б. Чубка. - С.153-156. - Бібліогр.: в кінці ст.
Разумний, Р. В. Проблеми підготовки англомовних студентів-стоматологів на профільних кафедрах та шляхи їх вирішення / Р. В. Разумний, О. О. Фастовець, Є. Л. Альберт. - С.157-160. - Бібліогр.: в кінці ст.
Растворов, О. А. Вмотивованість як чинник формування професійної спрямованості у студентів медичного ВНЗ / О. А. Растворов, І. О. Растворов. - С.161-165. - Бібліогр.: в кінці ст.
Рублевська, Н. І. Оцінка студентами ефективності самостійної роботи при вивченні гігієнічних дисциплін / Н. І. Рублевська [та ін.]. - С.166-168. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Шевченко О. А., Канюка Г. С., Крамарьова Ю. С., Григоренко Л. В., Кулагін О. О., Зайцев В. В.
Сафонова, О. В. Круглий стіл як один із методів формування майбутнього лікаря / О. В. Сафонова, А. М. Урбанович. - С.169-171. - Бібліогр.: в кінці ст.
Семенець, А. В. Про засоби СДО Moodle для підготовки навчальних матеріалів для курсів хімічного та фармацевтичного спрямування / А. В. Семенець [та ін.]. - С.172-177. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Вакуленко Д. В., Марценюк В. П., Кравець Н. О., Сверстюк А. С., Климук Н. Я., Кучвара О. М., Кутаковa О. В.
Спіріна, І. Д. Оптимізація процесу викладання дисципліни "Психіатрія. Наркологія” в сучасних умовах / І. Д. Спіріна [та ін.]. - С.178-181. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Рокутов С. В., Феденко Є. С., Шорніков А. В., Тимофєєв Р. М.
Стойкевич, Г. В. Шляхи оптимізації підготовки лікарів-інтернів до ліцензійного інтегрованого іспиту "КРОК 3” / Г. В. Стойкевич, О. І. Лебідь, К. М. Дуда. - С.182-184. - Бібліогр.: в кінці ст.
Voloshyna, L. O. Development of empathic abilities in medical students / L. O. Voloshyna [та ін.]. - С.185-190. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Kushnir L. D., Perepichka M. P., Doholich O. I., Leko B. A.
Саварин, Т. В. Розвиток вищої освіти Греції (на прикладі університету ім. Аристотеля в м. Салоніках) / Т. В. Саварин, Ю. Ю. Яриш, О. В. Денефіль. - С.191-195. - Бібліогр.: в кінці ст.
До 80-річчя від дня народження доктора медичних наук, професора Василя Миколайовича Василюка. - С.196-197
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

20.
Шифр: МУ4/2019/4
   Журнал

Медицина сьогодні і завтра [Текст]. - Виходить кожного кварталу
2019р. N 4
Зміст:
Колупаєв, С. М. Інфрачервона спектроскопія в оцінюванні мінерального складу ниркових каменів / С. М. Колупаєв, В. М. Лісовий, О. П. Березняк. - С.4-9
Крилюк, В. О. Вплив ішемії-реперфузії кінцівки на стан мінералізації за умови поєднаної абдоміно-скелетної травми та масивної крововтрати / В. О. Крилюк, С. В. Гаріян. - С.10-17
Личко, В. С. Місце нейротрофічної терапії в концепції стимуляції вторинного ангіогенезу при гострій фокальній церебральній ішемії / В. С. Личко. - С.18-26
Павлович, О. В. Кріоконсервування сперматозоїдів людини з проникаючими і непроникаючими кріопротекторами / О. В. Павлович [та ін.]. - С.27-34
Інші автори: Гапон Г. О., Юрчук Т. О., Петрушко М. П.
Сідь, Є. В. Розподіл генотипів поліморфізмів генів маркерів системної запальної відповіді у хворих зі STEMI / Є. В. Сідь, О. В. Соловйов. - С.35-42
Ярова, С. П. Оптимізація виготовлення еластичних підкладок при знімному зубному протезуванні / С. П. Ярова [та ін.]. - С.43-47
Інші автори: Комлев А. А., Гензицька О. С., Турчененко С. О., Яров Ю. Ю.
Мартовицький, Д. В. Вплив рівня інсуліноподібного фактора росту-І та ендостатину в сироватці крові на показники ліпідного профілю у хворих на гострий інфаркт міокарда й ожиріння / Д. В. Мартовицький. - С.48-54
Варешнюк, О. В. Клініко-неврологічні особливості передчасно народжених дітей із гіпоксично-ішемічним ураженням ЦНС / О. В. Варешнюк, В. В. В’юн. - С.55-60
Волошина, Н. П. Нейровизуализация как способ "заглянуть под клинический порог" нейродегенерации / Н. П. Волошина [и др.]. - С.61-68
Інші автори: Черненко М. Е., Волошин-Гапонов И. К., Василовский В. В., Негреба Т. В., Костюковская А. Е., Гапонов П. К.
Косенко, К. А. Аналіз вираженості й варіативності психопатологічної симптоматики у структурі порушень психічного здоров’я в моряків далекого плавання залежно від випробовуваного ними рівня психосоціального стресу / К. А. Косенко. - С.69-78
Кривицький, В. О. Аналіз особливостей міжособистісної взаємодії у хворих на хронічний простатит із різним станом подружньої задоволеності / В. О. Кривицький. - С.79-86
Кривоніс, Т. Г. Почуття провини як фактор впливу на сімейне функціонування в родинах з онкологічним пацієнтом / Т. Г. Кривоніс. - С.87-92
Мисула, Ю. І. Особливості змін у когнітивній сфері хворих із первинним епізодом біполярного афективного розладу / Ю. І. Мисула. - С.93-100
Стародубцева, Ю. А. Клініко-патопсихологічна і психодіагностична специфіка розладів адаптації, коморбідних із комп’ютерною адикцією / Ю. А. Стародубцева. - С.101-106
Пуляєва, І. С. Діагностика колатерального кровообігу під час реваскуляризації артерій головного мозку / І. С. Пуляєва ; І. С. Пуляева. - С.107-110
Годованець, О. І. Чинники ризику розвитку захворювань твердих тканин зубів у дітей. Сучасний стан питання / О. І. Годованець [та ін.]. - С.111-120
Інші автори: Котельбан А. В., Гринкевич Л. Г., Романюк Д. Г.
Заболотная, И. И. Усовершенствование методов диагностики, классификации микротрещин эмали зубов и способа оценки эффективности их лечения / И. И. Заболотная. - С.121-126
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

 1-20    21-40  
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)