Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (3)Вища освіта (17)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>A=Олещук, О. М.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 144
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


   
    Ефективність L-орнітину L-аспартату в попередженні ендотоксикозу і порушень мітохондріального дихання при гострому токсичному гепатиті [Текст] = Efficacy of L-ornithin L-asparate in the prevention of endotoxicosis and mitochondrial respiratory disfunction in acute toxic hepatitis / В. А. Дацко [та ін.] // Медична та клінічна хімія = Medical and clinical chemistry. - 2022. - Том 24, N 1. - С. 32-38


MeSH-головна:
ПЕЧЕНИ ЛЕКАРСТВЕННОЕ ПОВРЕЖДЕНИЕ -- DRUG-INDUCED LIVER INJURY
ЭНДОТОКСЕМИЯ -- ENDOTOXEMIA (лекарственная терапия)
ОРНИТИН -- ORNITHINE
КАЛИЯ, МАГНИЯ АСПАРТАТ -- POTASSIUM MAGNESIUM ASPARTATE
КРЫСЫ -- RATS
МИТОХОНДРИИ -- MITOCHONDRIA
Анотація: Дослідження механізмів дії L-орнітину L-аспартату (LOLA) за умов гострого токсичного гепатиту залишається актуальною проблемою сучасного сьогодення. Відомо, що порушення мітохондріального дихання та ендотоксикоз є провідними патогенетичними ланками в механізмі виникнення гострого токсичного гепатиту, оскільки вони сприяють формуванню реактивних форм кисню і надмірному запаленню, що, врешті, може призвести до патологічного ремоделювання печінки
The study of the mechanisms of action of L-ornithine L-aspartate (LOLA) in acute toxic hepatitis still remains as an actual problem. Mitochondrial respiratory disorders and endotoxicosis are known to be the ­leading pathogenetic causes in the mechanism of acute toxic hepatitis, as they contribute to the formation of reactive oxygen species and excessive inflammation, which can eventually lead to pathological liver remodeling
Дод.точки доступу:
Дацко, В. А.
Олещук, О. М.
Лой, Г. Я.
Кланца, М. П.
Дацко, Т. В.
Луканюк, М. І.
Черняшова, В. В.
Ничик, А. З.
Іванків, Я. І.
Пида, В. П.
Чорномидз, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.
Шифр: МУ92/2022/24/1
   Журнал

Медична та клінічна хімія [ТекстТекст]. - Виходить кожного кварталу
2022р. Т. 24 № 1
Зміст:
Гнатойко, К. В. Дослідження гепатопротекторної активності екстрактів миколайчиків плоских / К. В. Гнатойко, А. Р. Грицик. - С.5-8
Ларіонов, В. Б. Простагландиновий і брадикініновий механізми анальгетичної та протизапальної дії пропоксазепаму: дані молекулярного докінгу / В. Б. Ларіонов [та ін.]. - С.9-19
Інші автори: Акішева А. С., Головенко М. Я., Макаренко О. А., Борисюк І. Ю.
Maslovskyi, V. I. Features of the structural and functional condition of the myocardium depending on ST2 and troponine I plasma levels in NSTEMI patients / V. I. Maslovskyi. - С.20-25
Бурбан, О. І. Дослідження з визначення кількісного вмісту кверцетину в комбінованому гелі для лікування променевих ушкоджень шкіри / О. І. Бурбан, Л. І. Вишневська. - С.26-31
Дацко, В. А. Ефективність L-орнітину L-аспартату в попередженні ендотоксикозу і порушень мітохондріального дихання при гострому токсичному гепатиті / В. А. Дацко [та ін.]. - С.32-38
Інші автори: Олещук О. М., Лой Г. Я., Кланца М. П., Дацко Т. В., Луканюк М. І., Черняшова В. В., Ничик А. З., Іванків Я. І., Пида В. П., Чорномидз А. В.
Тихонович, К. В. Корекція кокарнітом патологічних змін у слинних залозах щурів за умов діабетичної нейропатії / К. В. Тихонович [та ін.]. - С.39-45
Інші автори: Криворучко Т. Д., Непорада К. С., Береговий С. М.
Блажченко, В. В. Вплив цинк сульфату, тіосульфату натрію, ліпоєвої кислоти і таурину на обмін гідроген сульфіду в нирках щурів з дієтіндукованим ожирінням / В. В. Блажченко, Н. В. Заічко. - С.46-52
Гнатюк, М. С. Зміни цитокінового профілю та ураження міокарда за умов пострезекційної портальної гіпертензії / М. С. Гнатюк [та ін.]. - С.53-57
Інші автори: Гданська Н. М., Татарчук Л. В., Монастирська Н. Я.
Дуюн, І. Ф. Визначення вмісту каротиноїдів у деревію пагорбового та деревію подового суцвіттях / І. Ф. Дуюн, С. М. Марчишин. - С.58-62
Кіщук, В. М. Дослідження ефірної олії Phyla scaberrima (Juss. ex Pers.) Moldenke листків / В. М. Кіщук [та ін.]. - С.63-67
Інші автори: Юрків В. В., Бурмас І. В., Гусяк Н. Б., Паращук Е. А.
Кириченко, І. В. Дослідження впливу екстракту маруни дівочої (Tanacetum parthenium L.) на стан суглобів щурів з модельованим ад’ювантним артритом / І. В. Кириченко, О. Я. Міщенко. - С.68-76
Зарівна, Н. О. Визначення кількісного вмісту амінокислот у рідкому екстракті чебрецю повзучого, вибір критеріїв прийнятності / Н. О. Зарівна, Н. В. Горлачук. - С.77-80
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

3.
Шифр: ЗУ17/2021/2
   Журнал

Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - Виходить двічі на рік
2021р. N 2
Зміст:
Венгер, О. П. Особливості виникнення та перебігу рекурентного депресивного розладу: сучасний стан питання (огляд) / О. П. Венгер, І. Г. Герасим’юк. - С.7-13
Муратова, Т. М. Гострі порушення мозкового кровообігу у хворих на COVID-19 / Т. М. Муратова [та ін.]. - С.14-22
Інші автори: Храмцов Д. М., Ворохта Ю. М., Вікаренко М. С., Добуш І. В., Козлова Г. Г., Андрющенко Є. О., Сазонов В. М., Фащенко В. А.
Алексєєв, О. Г. Дисциплінарна відповідальність фармацевтичних працівників: законодавчий та теоретико-правовий аспекти / О. Г. Алексєєв. - С.23-31
Бадюк, Н. В. Аналіз порушень ритму у хворих на інфаркт міокарда на догоспітальному етапі та в ранньому і пізньому реперфузійному періоді: огляд літератури та дані власних спостережень / Н. В. Бадюк, М. В. Гребеник. - С.32-37
Бідованець, Б. Ю. Дизуричні розлади в період менопаузи та морфологія слизової оболонки сечового міхура / Б. Ю. Бідованець [та ін.]. - С.38-41
Інші автори: Боднар Я. Я., Головата Т. К., Дацко Т. В., Миколенко А. З.
Боднар, П. Я. Стан згортальної системи плазми крові при неопластичній інтоксикації на фоні експериментального флеботромбозу / П. Я. Боднар, І. М. Кліщ, Я. Я. Боднар. - С.42-45
Інші автори: Кліщ І. М., Боднар Я. Я., Боднар Т. В., Сорока Ю. В.
Волч, І. Р. Використання комп’ютерних технологій в умовах дистанційного навчання здобувачами вищої освіти медичного профілю / І. Р. Волч, Г. І. Михайлишин. - С.46-48
Гребеник, М. В. Клінічний портрет пацієнтів із фібриляцією передсердь: дані власних спостережень у когорті хворих із коморбідними артеріальною гіпертензією та цукровим діабетом 2-го типу / М. В. Гребеник, Ю. В. Гончарук. - С.49-53
Дацко, В. А. Морфологічне підтвердження механізмів протективної дії l-орнітину l-аспартату при цирозі печінки / В. А. Дацко [та ін.]. - С.54-61
Інші автори: Олещук О. М., Дацко Т. В., Головата Т. К.
Железов, Д. М. Лейоміома та репродуктивна функція. Фронтир репродуктології та сучасного акушерства / Д. М. Железов. - С.62-67
Жулкевич, І. В. Оцінка мінеральної щільності кісткової тканини за даними рентгенівської комп’ютерної томографії та визначення ризиків остеопоротичних переломів у хворих на дифузну В-великоклітинну лімфому / І. В. Жулкевич, П. А. Чукур. - С.68-76
Заремба, Є. Х. Оцінка ефективності метаболічної терапії в розвитку адгезивної дисфункції ендотелію у хворих на артеріальну гіпертензію / Є. Х. Заремба, О. В. Заремба-Федчишин, М. І. Прокоса. - С.77-82
Климнюк, С. І. Вплив антибіотикотерапії на мікрофлору різних біотопів у пацієнтів, хворих на цукровий діабет / С. І. Климнюк, В. Б. Ясній, О. Р. Ясній. - С.83-86
Коваль, Д. Б. Сучасні погляди на морфологічну діагностику найпоширеніших серцево-судинних ускладнень СOVID-19 за даними літературних та власних гістологічних досліджень / Д. Б. Коваль [та ін.]. - С.87-90
Інші автори: Кошовська Д. О., Головата Т. К., Миколенко А. З., Орел Ю. М.
Козьолкін, О. А. Ефективність комплексних реабілітаційних заходів у хворих на нейропатію лицевого нерва в ранньому відновному період / О. А. Козьолкін [та ін.]. - С.91-95
Інші автори: Мєдвєдкова С. О., Пухальський М. П., Рунчева К. А.
Курильців, Н. Б. Роль CD маркерів у розвитку запалення увеального тракту / Н. Б. Курильців [та ін.]. - С.96-101
Інші автори: Зборовська О. В., Величко Л. М., Богданова О. В.
Мисула, Ю. І. Прояви депресивної симптоматики при різних варіантах первинного епізоду біполярного афективного розладу / Ю. І. Мисула, О. П. Венгер. - С.102-107
Михалойко, О. Я. Показники тромбоцитограми в пацієнтів у ранньому відновному періоді ішемічного інсульту / О. Я. Михалойко, І. В. Жулкевич. - С.108-112
Ноєс, А. Д. Симультанне оперативне лікуванні геморою та анальної тріщини / А. Д. Ноєс, Я. П. Фелештинський, В. Ю. Пироговський. - С.113-117
Рубас, Л. В. Морфологічні зміни структур скронево-нижньощелепних суглобів при експериментальній гіперглікемії / Л. В. Рубас, М. С. Гнатюк. - С.118-122
Салій, З. В. Характеристика хворих із наслідками черепно-мозкової травми за провідним неврологічним посттравматичним синдромом / З. В. Салій, С. І. Шкробот, М. І. Салій. - С.123-126
Самогальська, О. Є. Профілактика та лікування токсичного гепатиту й ендогенної інтоксикації у хворих із лімфопроліферативними захворюваннями / О. Є. Самогальська, З. П. Мандзій. - С.127-133
Сапіжак, І. І. Можливість використання ембріональних нейрональних клітин для регенерації структур внутрішнього вуха морських свинок з гентаміциновим ототоксикозом (електронномікроскопічне дослідження) / І. І. Сапіжак. - С.134-141
Скрипник, Н. В. Роль ультразвукової еластографії при оцінці захворювань щитоподібної залози / Н. В. Скрипник [та ін.]. - С.142-150
Інші автори: Рибчак Л. В., Казьмірук В. М., Лаврук Х. З., Братина А. З., Власюк Т. І.
Смашна, О. Є. Визначення особливостей психопатологічної структури посттравматичного стресового розладу, коморбідного з черепно-мозковою травмою, за допомогою шкали CAPS-5 / О. Є. Смашна. - С.151-160
Федосєєва, О. В. Морфогенез лімфоїдної тканини щитоподібної залози у ранньому віці за умов експериментального пренатального антигенного навантаження / О. В. Федосєєва, Ю. Б. Чайковський. - С.161-167
Футуйма, Ю. М. Значення перфузійного індексу для швидкої діагностики різних форм синдрому діабетичної стопи в виборі адекватної патогенетичної тактики хірургічного лікування / Ю. М. Футуйма, А. Д. Беденюк, І. Я. Кульбаба. - С.168-173
Шаповалова, Ю. Ю. Оцінка впливу імунотропного засобу на стан клітинного імунітету хворих із черепно-мозковою травмою на амбулаторному етапі лікування / Ю. Ю. Шаповалова, С. А. Усатов. - С.174-177
Шідловський, В. О. Вплив автоімунного тиреоїдиту на серцево-судинну систему (огляд літератури та власні дані) / В. О. Шідловський [та ін.]. - С.178-183
Інші автори: Шідловський О. В., Кравців В. В., Кравців В. В., Гаплик Г. П., Нецюк О. Г.
Юрик, Я. І. Динаміка показників ендогенної інтоксикації за умов експериментального синдрому тривалого стиснення / Я. І. Юрик [та ін.]. - С.184-188
Інші автори: Боднар Я. Я., Сверстюк А. С., Юрик І. І.
Юрчишин, О. М. Дослідження змін показників варіабельності ритму серця у дітей з дефіцитом йоду впродовж навчального року / О. М. Юрчишин. - С.189-194
Яворська, І. В. Вплив гострої крововтрати, ускладненої ішемією-реперфузією кінцівки, на динаміку показників ензимної ланки антиоксидантного захисту в селезінці та його корекція карбацетамом / І. В. Яворська. - С.195-202
Процайло, М. Д. Випадок двобічної брахіоплексопатії / М. Д. Процайло, І. О. Крицький, П. В. Гощинський. - С.203-205
Світлик, Г. В. Перебіг ішемічної хвороби серця у пацієнта із спадковою тромбофілією на ґрунті мутації в гені pai-1 (клінічний випадок) / Г. В. Світлик [та ін.]. - С.206-212
Інші автори: Сало В. М., Гарбар М. О., Мигович М. В., Ковальчук Р. А., Світлик Ю. О.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

4.


    Посохова, К. А.
    Особливості викладання дисципліни «побічна дія ліків» (курс за вибором) на медичному факультеті [Текст] = Some teaching’s features of the discipline “drugs’ side effects” (elective course) at the medical faculty / К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 53-57


MeSH-головна:
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИЕ ПРЕПАРАТЫ -- PHARMACEUTICAL PREPARATIONS
ЛЕКАРСТВ ПОБОЧНОГО ДЕЙСТВИЯ СИСТЕМЫ УЧЕТА -- ADVERSE DRUG REACTION REPORTING SYSTEMS
Анотація: Сучасні лікарські засоби мають багатогранну активність, що дозволяє успішно використовувати їх для лікування різних захворювань. Водночас всі лікарські засоби можуть викликати побічні реакції. Найкращий спосіб їх попередження – володіння детальною інформацією про спектр побічних реакцій, механізми та провокуючі моменти їх розвитку. Незважаючи на те, що відомості про побічні реакції лікарських засобів доволі повно висвітлюються в інструкціях до їх застосування і розглядаються при вивченні фармакології на 3 курсі, загострення уваги студентів 5 курсу на цьому аспекті фармакодинаміки лікарських засобів є важливим напрямком фахової підготовки лікаря. Метою роботи був аналіз особливостей викладання дисципліни «Побічна дія ліків» (курс за вибором) студентам медичного факультету ТНМУ. При викладанні даної дисципліни аналізуються прояви та механізми розвитку побічних реакцій лікарських засобів, протипоказання при застосуванні окремих груп препаратів; результати фармакокінетичної (на етапах всмоктування, розподілу, біотрансформації, виведення) та фармакодинамічної взаємодії ліків при їх комбінованому призначенні; особливості фармакодинаміки лікарських засобів залежно від генетичних особливостей пацієнта. Підкреслюється важлива роль Державного експертного центру МОЗ України у раціональному використанні ліків, важливість фармаконагляду, який повинен здійснюватися лікарями у процесі клінічного застосування лікарських засобів. Викладання дисципліни «Побічна дія ліків» (курс за вибором) на медичному факультеті необхідне для оволодіння студентами основами здійснення ефективної та безпечної фармакотерапії. Дисципліна «Побічна дія ліків» орієнтує на важливість ключових питань, які постають перед лікарем при призначенні лікарських засобів. Глибоке опанування їх сприятиме формуванню у майбутніх лікарів усвідомлення необхідності уважного і виваженого ставлення до призначення лікарських засобів
Modern medicines have a variety of activities, which are the basis for their successful use to treat various diseases. At the same time, all drugs can cause side effects (SE). The best way to prevent them is the knowledge of the details of the spectrum of SE, mechanisms and provoking moments of their development. Despite the fact that information about drugs’ SE is quite fully present in the instructions for their use and considered in the study of pharmacology in the 3rd year, the focus of 5th year students on this aspect of drugs pharmacodynamics is an important moment of ​​their professional training. The aim of the work was to analyze the features of teaching the discipline “Drugs’ side effects” (elective course) at the Faculty of Medicine of TNMU. When teaching this discipline, the manifestations and mechanisms of development of adverse drugs’ reactions, contraindications for the use of certain groups of drugs are analyzed; the results of drug-drug interaction, in particular changes of pharmacokinetics (at the stages of absorption, distribution, biotransformation, excretion) and pharmacodynamics in a case of their combined administration, pharmacogenomics. The important role of the State Expert Center of the Ministry of Health of Ukraine in the rational use of medicines also is discussed, as well as the importance of pharmacovigilance, which should be carried out by physicians in the process of clinical use of drugs. Teaching the discipline “Drugs’ Side Effects” (elective course) at the Faculty of Medicine is necessary for students to master the basics of effective and safe pharmacotherapy. The discipline “Drugs’ Side Effects” focuses on the importance of key issues facing the doctor when prescribing drugs. Thus, deep mastery of them will help to form in future doctors an awareness of the need for careful and balanced use of medicines
Дод.точки доступу:
Олещук, О. М.
Шевчук, О. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Морфологічне підтвердження механізмів протективної дії l-орнітину l-аспартату при цирозі печінки [Текст] = Morphological confirmation of mechanisms of protective action of l-ornithine l-aspartate in liver cirrhosis / В. А. Дацко [та ін.] // Здобутки клінічної і експериментальної медицини. - 2021. - N 2. - С. 54-61


MeSH-головна:
ЦИРРОЗЫ ПЕЧЕНИ -- LIVER CIRRHOSIS
ОРНИТИН -- ORNITHINE
ПРОТЕИН-D-АСПАРТАТ-L-ИЗОАСПАРТАТМЕТИЛТРАНСФЕРАЗА -- PROTEIN D-ASPARTATE-L-ISOASPARTATE METHYLTRANSFERASE
Анотація: Хронічні гепатити B або C, алкогольний гепатит, цукровий діабет, ожиріння, хронічні захворювання жовчовивідних шляхів, автоімунні захворювання тощо – хвороби, які можуть ускладнюватися цирозом печінки. Ця патологія займає перше місце серед причин смертності від захворювань шлунково-кишкового тракту
Дод.точки доступу:
Дацко, В. А.
Олещук, О. М.
Дацко, Т. В.
Головата, Т. К.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.
Шифр: МУ7/2021/3
   Журнал

Медична освіта
2021р. № 3 . - 169.30, р.
Зміст:
Білавич, Г. В. Питання розвитку іншомовної освіти в державах закордоння крізь вимір наукового дискурсу українських компаративістів (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) / Г. В. Білавич [та ін.]. - С.5-10. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Височан Л. М., Савчук Б. П., Кліщ Г. І.
Бойчук, І. Д. Особливості підготовки фахівців лабораторної діагностики до ліцензійного інтегрованого іспиту «Крок М» у фаховому коледжі / І. Д. Бойчук, В. А. Болух, І. О. Першко. - С.11-16. - Бібліогр.: в кінці ст.
Бойчук, А. В. Особливості навчального процесу на кафедрі акушерства та гінекології післядипломної освіти в контексті інтеграції до європейського освітнього простору / А. В. Бойчук, В. С. Шадріна, О. І. Хлібовська. - С.17-22. - Бібліогр.: в кінці ст.
Бондар, О. В. Емоційне вигорання і питання професійної психологічної підготовки лікарів-онкологів / О. В. Бондар, А. І. Рибін, А. О. Пацков. - С.23-30. - Бібліогр.: в кінці ст.
Бурак, О. Л. Вплив пандемії COVID-19 на якість навчання: результати опитування студентів-іноземців / О. Л. Бурак, Ж. М. Золотарьова, Н. Б. Федорків. - С.31-39. - Бібліогр.: в кінці ст.
Журавльова, Л. В. Досвід дистанційного навчання студентів-іноземців на клінічній кафедрі медичного закладу вищої освіти в умовах пандемії COVID-19 / Л. В. Журавльова [та ін.]. - С.40-48. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Олійник М. О., Сікало Ю. К., Летік І. В.
Мартинюк, В. М. Впровадження освітніх інтерактивних технологій у навчальний процес на кафедрі акушерства і гінекології / В. М. Мартинюк [та ін.]. - С.49-52. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Маланчук Л. М., Маланчин І. М., Лимар Л. Є.
Посохова, К. А. Особливості викладання дисципліни «Побічна дія ліків» (курс за вибором) на медичному факультеті / К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук. - С.53-57. - Бібліогр.: в кінці ст.
Слободянюк, Л. В. Формування сучасної концепції викладання вибіркової дисципліни «Фітотерапія» при підготовці студентів фармацевтичного факультету / Л. В. Слободянюк, С. М. Марчишин, А. О. Савич. - С.58-63. - Бібліогр.: в кінці ст.
Шанайда, М. І. Студентська науково-дослідна робота як компонент реалізації студентоцентрованого підходу в освітньому процесі / М. І. Шанайда. - С.64-71. - Бібліогр.: в кінці ст.
Bandas, І. А. Pros and cons of distance learning for medical students under quarantine conditions / І. А. Bandas, L. M. Palytsia, O. A. Skobeieva. - С.72-76. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вадзюк, С. Н. Вплив лекції на засвоєння навчального матеріалу з нормальної фізіології / С. Н. Вадзюк, Л. В. Татарчук. - С.77-80. - Бібліогр.: в кінці ст.
Ворона, І. І. Професійно-комунікативна культура майбутніх лікарів крізь призму фахової освіти / І. І. Ворона, Г. Я. Кітура, О. А. Маковська. - С.81-86. - Бібліогр.: в кінці ст.
Гуменна, І. Р. Використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції студентів медичних закладів вищої освіти / І. Р. Гуменна, Я. М. Нахаєва, В. В. Шацький. - С.87-91. - Бібліогр.: в кінці ст.
Нахаєва, Я. М. Формування професійної компетентності майбутніх лікарів як педагогічна проблема / Я. М. Нахаєва, І. Р. Гуменна, В. В. Шацький. - С.92-96. - Бібліогр.: в кінці ст.
Розман, І. І. Педагогічна компаративістика та формування читацької компетентності на уроках зарубіжної літератури / І. І. Розман. - С.97-100. - Бібліогр.: в кінці ст.
Свірчевська, Л. М. Методичні аспекти викладання і роль навчальної дисципліни «Фармацевтичне та медичне товарознавство» в системі підготовки майбутніх фахівців фармації / Л. М. Свірчевська, О. Г. Мороз, Ж. В. Осінська. - С.101-105. - Бібліогр.: в кінці ст.
Yelahina, N. I. Methods of learning professional english vocabulary by medical students / N. I. Yelahina, N. О. Fedchyshyn. - С.106-112. - Bibliogr. at the end of the art.
Zalipska, J. Ya. Linguistic and informative features of studying the theme “Professional communication a physician and a patient with symptoms diseases of digestive system’s organs” of discipline “Professional medical communication of a doctor with a patient in ukrainian language” / J. Ya. Zalipska, A. S. Sverstiuk. - С.113-118. - Bibliogr. at the end of the art.
Фіра, Л. С. Самостійна робота інтернів як один із напрямів удосконалення фахівців фармацевтичної галузі / Л. С. Фіра [та ін.]. - С.119-122. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Чубка М. Б., Вронська Л. В., Підгірний В. В.
Моцюк, Ю. Б. Складові нової академічної культури науково-педагогічних працівників / Ю. Б. Моцюк. - С.123-128. - Бібліогр.: в кінці ст.
Fedchyshyn, N. О. Old age as a pedagogical problem / N. О. Fedchyshyn [та ін.]. - С.129-133. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Yelahina N. I., Shevchuk О. О., Makovska О. А.
Fedoniuk, L. Ya. The educational museums of l Horbachevsky Ternopil national medical university and their role in the educational process of future nursing specialists / L. Ya. Fedoniuk [та ін.]. - С.134-141. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Yastremska S. O., Yarema O. M., Rekun T. O.
Savaryn, Т. V. Synonymy in anatomical terminology / Т. V. Savaryn, I. A. Prokop, O. A. Makovska. - С.142-147. - Bibliogr. at the end of the art.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

7.
Шифр: МУ7/2021/1
   Журнал

Медична освіта
2021р. № 1 . - 169.30, р.
Зміст:
Белова, О. Б. Особливості розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями / О. Б. Белова. - С.5-10. - Бібліогр.: в кінці ст.
Гайдукова, О. О. Досвід медичного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна в галузі інтернаціоналізації: сприятливі фактори та обмеження / О. О. Гайдукова, Є. Я. Ніколенко, Г. С. Кратенко. - С.11-16. - Бібліогр.: в кінці ст.
Герасимчук, П. О. Впровадження інноваційних технологій у викладання навчальної дисципліни на кафедрі загальної хірургії / П. O. Герасимчук, А. В. Павлишин, Д. Б. Фіра. - С.17-22. - Бібліогр.: в кінці ст.
Данилевич, М. В. Розвиток кінезітерапії у Франції (1970–2020) / М. В. Данилевич [та ін.]. - С.23-28. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Романчук О. В., Коваль Р. С., Федчишин Н. О.
Летняк, Н. Я. Особливості дистанційного нaвчaння студентів спеціальності «Медсестринство» при вивченні дисципліни «Біологічна хімія» / Н. Я. Летняк, І. П. Кузьмак. - С.29-34. - Бібліогр.: в кінці ст.
Лой, Г. Я. Особливості організації навчального процесу в умовах пандемії COVID-19 на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України / Г. Я. Лой [та ін.]. - С.35-38. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Іванків Я. І., Лойко І. І., Олещук О. М.
Перевізник, Б. О. Становлення та організація діяльності центру симуляційного навчання Гарвардської медичної школи / Б. О. Перевізник. - С.39-43. - Бібліогр.: в кінці ст.
Пудова, С. С. Особливості повного дистанційного навчання іноземних студентів-медиків при вивченні медичної інформатики / С. С. Пудова. - С.44-49. - Бібліогр.: в кінці ст.
Budniak, L. I. Perspectives and issues of teaching “Occupational health and safety” for pharma-ceutical department graduates / L. I. Budniak, O. O. Pokotylo. - С.50-54. - Bibliogr. at the end of the art.
Savchuk, B. P. Formation of emotional intelligence of the future manager of education on the basis of coaching technology / B. P. Savchuk, I. V. Yehorova, N. O. Fedchyshyn. - С.55-61. - Bibliogr. at the end of the art.
Yelahina, N. I. Influence of the professional english lan-guage teaching quality on the achievements of a subject study by medical students / N. I. Yelahina, N. O. Fedchyshyn. - С.62-68. - Bibliogr. at the end of the art.
Yushchenko, L. O. Particularities of distance learning of foreign students in a pandemic COVID-19 / L. O. Yushchenko, O. V. Tykholaz, V. S. Oliinyk. - С.69-74. - Bibliogr. at the end of the art.
Вихрущ, А. В. Підготовка студентів медичних університетів до спілкування з дітьми з особливими потребами / А. В. Вихрущ [та ін.]. - С.75-82. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Вихрущ Н. Б., Драч І. Д., Христенко О. М.
Данилевич, Ю. О. Роль інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі / Ю. О. Данилевич, Л. В. Наумова, Л. С. Мілевська-Вовчук. - С.83-88. - Бібліогр.: в кінці ст.
Кліщ, І. П. Моделювання процесу підготовки майбутнього викладача медичного закладу вищої освіти / І. П. Кліщ. - С.89-92. - Бібліогр.: в кінці ст.
Prokop, I. A. Method of specific situations analysis (case method) as a pedagogical technology / I. A. Prokop, T. V. Savaryn. - С.93-97. - Bibliogr. at the end of the art.
Vorona, I. I. Terminological vocabulary of communicative culture in the paradigm of foreign language competence / I. I. Vorona, H. Ya. Kitura. - С.98-104. - Bibliogr. at the end of the art.
Писаренко, О. А. Перспективи вдосконалення навчального плану для інтернатури з фаху «Стоматологія» у розділі «Захворювання тканин пародонта» / О. А. Писаренко, К. О. Удальцова-Гродзинська, В. І. Шинкевич. - С.105-111. - Бібліогр.: в кінці ст.
Вихрущ, А. В. Академічне письмо: структура і завдання / А. В. Вихрущ. - С.112-116. - Бібліогр.: в кінці ст.
Паласюк, Г. Б. Формування термінологічної грамотності майбутніх медиків на основі етимологічної характеристики клінічних термінів з хімічним компонентом / Г. Б. Паласюк, Б. М. Паласюк. - С.117-121. - Бібліогр.: в кінці ст.
Руденко, М. І. Система вправ для вивчення граматичних категорій часу та особи дієслів руху на заняттях із дисципліни «Українська мова як іноземна» (на прикладі теми «У місті. Урок 2») / М. І. Руденко. - С.122-128. - Бібліогр.: в кінці ст.
Fedchyshyn, N. O. The concept of pedagogical biographistics: the experience of Germany / N. O. Fedchyshyn, N. I. Yelahina. - С.129-135. - Bibliogr. at the end of the art.
Кашуба, М. О. Нові часи – нові виклики (особливості медичної освіти в нових реаліях) / М. О. Кашуба, С. В. Кучер. - С.136-141
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

8.


   
    Особливості організації навчального процесу в умовах пандемії COVID-19 на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України [Текст] = Peculiarities of the educational process organization in the conditions of the COVID-19 pandemic at the pharmacology and clinical pharmacology department of I. Horbachevsky Ternopil national medical university / Г. Я. Лой [та ін.] // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 35-38. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY (методы)
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (эпидемиология)
Анотація: Пандемія COVID-19 стала найбільшим викликом, з яким стикнулися учасники різних рівнів навчального процесу в усьому світі. Запровадження карантину на території України із забороною відвідування здобувачами закладів освіти викликало необхідність організувати навчальний процес он-лайн у надзвичайно короткий термін із врахуванням унікальності потреб для кожного предмета. Це кардинально змінило підходи до викладання дисциплін, для яких такий формат не був типовим, і стало нелегким випробуванням як для викладачів, так і студентів, адже вимагало дуже високого рівня організованості обох сторін. З такими труднощами зіткнулися учасники навчального процесу Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, проте дистанційна форма занять була опанована досить швидко, що дозволило забезпечити хороший рівень підготовки здобувачів освіти. У даній статі розповідається про досвід викладання предмета «Фармакологія» на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією в умовах карантинних обмежень, зумовлених пандемією COVID-19, описуються засоби комунікації, інноваційні технології та методики викладання дисципліни, що застосовуються для організації навчального процесу в режимі он-лайн. Дистанційна модель навчання сприяла розвитку інтерактивних методів обговорення матеріалу та оцінювання знань. Проте великим недоліком такого формату є нижча об’єктивність оцінювання знань студентів у зв’язку із можливістю застосування ними додаткових матеріалів під час семінарської частини заняття та тестового контролю. Хоча і студенти, і викладачі кафедри фармакології з клінічною фармакологією були змушені стикнутися з різноманітними проблемами, які вимагали швидкої адаптації до змін, однак, врешті, вдалося забезпечити високу якість навчального процесу
The pandemic COVID-19 has become the biggest challenge the participants at the various levels of the educational process around the world were faced with. The introduction of quarantine on the territory of Ukraine with the restrictions for applicants on attending educational institutions caused the need to organize the educational process online within an extremely short time, taking into account the unique needs of each subject. This radically changed the approaches to the teaching of the discipline, for which such a format was not typical, and became a difficult challenge for both teachers and students, as it required a very high level of organization of all of them. The participants of the educational process of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University also were faced with these difficulties, but the distance form of learning was overcome fairly quickly, which allowed to ensure a good level of the students’ studying. This article represents the experience of pharmacology teaching at the Department of Pharmacology and Clinical Pharmacology in the conditions of quarantine restrictions caused by the pandemic COVID-19, describes the means of communication, innovative technologies and methods of the discipline teaching used to organize the educational process online. The distance learning model has contributed to the development of interactive methods of discussing materials and assessing knowledge. However, a major disadvantage of this format is the lower objectivity of the students’ knowledge assessment as they have the possibility of using additional materials during the seminar part of the classes and test control. Although both students and teachers of the Pharmacology with Clinical Pharmacology Department were forced to face a variety of problems that required rapid adaptation to changes, eventually, it allowed to support the high quality of the educational process
Дод.точки доступу:
Лой, Г. Я.
Іванків, Я. І.
Лойко, І. І.
Олещук, О. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Олещук, О. М.
    Механізми реалізації кардіопротективних ефектів метформіну (огляд літератури) [Текст] / О. М. Олещук, Г. Я. Лой // Фармакологія та лікарська токсикологія. - 2020. - № 5. - С. 299-307. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
МЕТФОРМИН -- METFORMIN (терапевтическое применение)
ДИАБЕТ САХАРНЫЙ -- DIABETES MELLITUS (лекарственная терапия)
Анотація: У статті проведено аналіз літератури, присвяченої кардіопротективним ефектам протидіабетичного лікарського засобу – метформіну. Серцево-судинні ускладнення є найпоширенішою причиною смертності в пацієнтів з цукровим діабетом. Діабетичне ураження серця найчастіше проявляється у вигляді ішемічної хвороби серця, автономної кардіальної нейропатії та діабетичної кардіоміопатії. Діабетична кардіоміопатія характеризується апоптозом, гіпертрофією та фіброзом, а також кардіальною дисфункцією та визначається як функціональні та структурні зміни в міокарді, незалежні від судинних чи серцевих захворювань. Ішемічна хвороба серця в хворих на діабет зустрічається частіше, ніж у популяції, а наслідки інфаркту міокарда є значно важчими, що пов’язано з надмірним ремоделюванням серцевого м’яза. Кардіальна автономна нейропатія є предиктором виникнення аритмій, дисфункції міокарда, а також асоціюється з підвищеним рівнем смертності. Метформін є препаратом вибору з точки зору ефективності та безпеки для стартової фармакотерапії цукрового діабету та залишається лікарським засобом першої лінії для більшості пацієнтів. Метформін покращує чутливість рецепторів до інсуліну та зменшує інсулінорезистентність, яка є провідною патофізіологічною ланкою розвитку цукрового діабету 2 типу. Як наслідок, знижується маса тіла, гіперінсулінемія та гіперглікемія. Окрім гіпоглікемічного, він спричиняє інші важливі ефекти, зокрема, покращує кардіальну функцію та зменшує ризик інфаркту міокарда. Метформін чинить позитивний ефект на діяльність серця, що зумовлено прямим впливом на клітинний метаболізм, ендотеліальну функцію, активність тромбоцитів і гомеостаз кальцію, модулює фактори ризику атеросклерозу, підвищує толерантність міокарда до ішемії-реперфузії та попереджує розвиток серцевої недостатності. Препарат проявляє виражені кардіопротективні ефекти in vivo та in vitro в умовах стресу, захищаючи міокард від гіпертрофічного, апоптичного, фібротичного ремоделювання та запалення, репрограмує експресію фетальних генів, які піддаються дисрегуляції внаслідок цих патологічних змін у міокарді. Більшість досліджень показують, що метформін проявляє свої кардіопротективні властивості шляхом активації аденозинмонофосфат-активованої протеїнкінази, проте відомо також про незалежний від активності цього ферменту механізм дії метформіну в кардіоміоцитах. Дедалі очевиднішим стає той факт, що аденозинмонофосфат-активована протеїнкіназа є далеко не єдиною мішенню в механізмі дії метформіну. Відомо про FохО1-залежний механізм антиапоптотичного ефекту препарату. Тому актуальною залишається проблема пошуку молекулярних і генетичних мішеней у механізмі кардіопротективної дії метформіну, що дозволить краще зрозуміти та розширити показання до застосування даного протидіабетичного засобу.
Дод.точки доступу:
Лой, Г. Я.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Актуальність навчальної інформації про ризик алергічних реакцій при використанні лікарських засобів [Текст] = Relevance of educational information about the risk of drug allergic reactions / К. А. Посохова [та ін.] // Медична освіта. - 2020. - № 3. - С. 110-113. - Бібліогр.: в кінці ст.

Анотація: Зростання в сучасних умовах рівня захворюваності людей тягне за собою неухильний прогрес у використанні лікарських засобів. Проте шкода, яку вони можуть принести, нерідко переважає користь від їх застосування. Загальносвітова тенденція – збільшення рівня сенсибілізації людей до різноманітних факторів, у тому числі до ліків. Левову частку серед усіх побічних реакцій лікарських засобів, що реєструються в закладах охорони здоров’я в Україні, становлять алергічні реакції, або реакції гіперчутливості. Їх може спровокувати будь-який лікарський препарат, навіть якщо раніше хворий його не використовував. Небезпека даного ускладнення значно зростає при ігноруванні факту можливої перехресної алергії. Саме тому інформація про високу ймовірність останньої при використанні ліків у сенсибілізованих пацієнтів є важливим компонентом викладання фармакології студентам. У статті висвітлюються питання небезпечності проявів і частоти перехресної алергії при застосуванні антибіотиків бета-лактамної групи, сульфаніламідних препаратів, нітрофуранів. Дається перелік міжнародних назв препаратів вказаних груп, зареєстрованих в Україні. Наголошується на важливості ефективного попередження алергічних реакцій на ліки у всіх випадках їх застосування. Для цього необхідно ретельно збирати фармакологічний анамнез, з’ясовувати, чи були в пацієнта алергічні реакції на інші речовини, у тому числі на харчові продукти, чи не хворіє він на якісь алергічні захворювання. Слід з обережністю призначати комбіновані препарати, перевіряти хімічну структуру їх компонентів. У сумнівних випадках важливо проводити in vitro та in vivo діагностичні тести. Формування у студентів навички обережного ставлення до використання ліків сприятиме ефективному попередженню негативних наслідків фармакотерапії, зокрема алергічних реакцій
Дод.точки доступу:
Посохова, К. А.
Олещук, О. М.
Шевчук, О. О.
Матюк, Л. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.
Шифр: МУ7/2020/3
   Журнал

Медична освіта
2020р. № 3
Зміст:
Волосовець, А. О. Особливості дистанційного навчання в рамках післядипломної підготовки лікарів з медицини невідкладних станів / А. О. Волосовець [та ін.]. - С.5-8. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Слонецький Б. І., Зозуля І. С., Боброва В. І., Іващенко О. В., Вербицький І. В., Крамарева О. Г., Савченко Д. С.
Волосовець, О. П. Дистанційне навчання як інформаційно-комунікативна технологія додипломної підготовки лікарів з педіатрії в умовах сучасних викликів / О. П. Волосовець [та ін.]. - С.9-12. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Виговська О. В., Кривопустов С. П., Кузьменко А. Я., Логінова І. О., Черній О. Ф., Мозирська О. В., Хоменко В. Є., Ковальчук О. Л., Дзюба О. Л., Грищенко Н. В., Острополець М. С., Скварська О. О., Салтанова С. Д., Ковтун О. В.
Павленко, О. В. Застосування дистанційної освіти у післядипломній підготовці лікарів-стоматологів в умовах карантинних заходів / О. В. Павленко [та ін.]. - С.13-16. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Волосовець Т. М., Дорошенко О. М., Дорошенко М. В., Бакшутова Н. О.
Андрющенко, В. П. Досвід впровадження практично орієнтованої методики викладання дисципліни «Перша медична допомога з ознайомчою медичною практикою» для студентів фармацевтичного факультету / В. П. Андрющенко [та ін.]. - С.17-20. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Ващук В. В., Кирик Т. П., Кушнірчук М. І.
Беденюк, А. Д. Досвід проведення дистанційних онлайн-семінарїв підчас карантину на кафедрі хірургії № 1 з урологією, малоінвазивною хірургією та нейрохірургією імені Л. Я. Ковальчука / А. Д. Беденюк [та ін.]. - С.21-23. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Гриценко С. Й., Доброродній В. Б. , Бурак А. Є.
Горлачук, Н. В. Методичні аспекти викладання токсикологічної та судової хімії вітчизняним студентам / Н. В. Горлачук, Н. О. Зарівна, Л. М. Мосула. - С.24-28. - Бібліогр.: в кінці ст.
Зарівна, Н. О. Методичні аспекти викладання спеціалізації «Контроль якості лікарських засобів» для студентів фармацевтичного факультету заочної форми навчання / Н. О. Зарівна, Л. С. Логойда, О. Б. Поляк. - С.29-33. - Бібліогр.: в кінці ст.
Іванькова, Н. А. Модель педагогічної системи електронного дистанційного навчання на базт хмарних сервісів / Н. А. Іванькова, О. А. Рижов. - С.34-42. - Бібліогр.: в кінці ст.
Коваленко, Н. П. Мотивація студентів як запорука успішного професійного розвитку / Η. П. Коваленко [та ін.]. - С.43-48. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Боброва Н. О., Ганчо О. В., Зачепило С. В.
Першко, І. О. Міждисциплінарна інтеграція при викладанні біохтмії у фармацевтичному коледжі на прикладі теми «Вступ до обміну речовин та енергії» / І. О. Першко, Н. А. Тодосійчук. - С.49-55. - Бібліогр.: в кінці ст.
Шульгай, А. Г. Якісна медична (фармацевтична) освіта: їхати навчатися за кордон чи змінювати систему підготовки в Україні? Частина 1. Якість освіти через зміни у процедурі вступної кампанії / А. Г. Шульгай [та ін.]. - С.56-64. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Загричук Г. Я., Михалків М. М., Івануса І. Б.
Pakholchuk, O. P. Psychological impact of quarantine on the medical education and how to reduce IT / О. P. Pakholchuk, S. М. Nedelska, S. V. Pavlov. - С.65-68. - Bibliogr. at the end of the art.
Savchuk, В. P. Content and thematic orientation of ukrainian scientific studies on the development of foreign language education abroad / В. P. Savchuk, L. I. Нагарко, N. O. Fedchyshyn. - С.69-73. - Bibliogr. at the end of the art.
Voloshchuk, N. I. Simulation training as a methodological approach to training students in pharmacology studying / N. I. Voloshchuk [та ін.]. - С.74-78. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Denysiuk О. М., Pashynska O. S., Marynych L. I.
Калинюк, Н. М. Концептуальні засади інтеграції правової та професійно-практичної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі / Н. М. Калинюк, Т. О. Рогальський. - С.79-83. - Бібліогр.: в кінці ст.
Кінаш, І. О. Формування комунікативної компетентності майбутніх лікарів на етапі професійної підготовки / І. О. Кінаш. - С.84-88. - Бібліогр.: в кінці ст.
Кондратюк, В. Є. Використовування об’єктивних підходів оцінювання практичних вмінь на молодших курсах / В. Є. Кондратюк [та ін.]. - С.89-93. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Шевчук С. Г., Бичков О. А., Палієнко І. А.
Мудрик, У. М. Використання активних форм навчання та сучасних інформативних технологій як засобу інтенсифікації навчального процесу / У. М. Мудрик [та ін.]. - С.94-99. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Боярчук О.Р., Ватянська Л. А., Бурбела Е. І.
Тріщ, В. І. Використання інтерактивних методів викладання з їх імплементацією в умовах клініки при формуванні професійних компетентностей у майбутніх медичних працівників / В. І. Тріщ. - С.100-104. - Бібліогр.: в кінці ст.
Гребеник, М. В. Ретроспективний аналіз навчання лікарів-інтернів фаху «Внутрішні хвороби» та шляхи оптимізації практичної підготовки / М. В. Гребеник [та ін.]. - С.105-109. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Криськів О. І., Лазарчук Т. Б., Коцюба О. І.
Посохова, К. А. Актуальність навчальної інформації про ризик алергічних реакцій при використанні лікарських засобів / К. А. Посохова [та ін.]. - С.110-113. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Олещук О. М., Шевчук О. О., Матюк Л. М.
Скритиков, П. М. Перспективи вдосконалення навчального плану для лікарів-інтернів-стоматологів у розділі «карієс» / П. М. Скритиков [та ін.]. - С.114-117. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Шинкевич В. І., Удальцова-Гродзинська К. О., Писаренко О. А.
Kulbashna, Ya. A. Professional training of masters in dentistry in medical universities of Ukraine and countries of the European union in terms of educational curricula and syllabi harmonization / Ya. A. Kulbashna [та ін.]. - С.118-125. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Nahirnyj Ya. P., Skrypnyk I. L., Skibitska O. O., Zakharova V. O.
Bilovus, L. I. Cognitive features of pedagogical communication / L. I. Bilovus, O. Ye. Homotiyk, N. O. Fedchyshyn. - С.126-130. - Bibliogr. at the end of the art.
Kim, L. A. Learning french by teachers of the Dnvipropetrovsk medical academy: a challenge and prospects / L. A. Kim, O. O. Nefodov. - С.131-136. - Bibliogr. at the end of the art.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

12.
Шифр: ФУ13/2020/2
   Журнал

Фармацевтичний часопис . - Виходить кожного кварталу
2020р. N 2
Зміст:
Хропот, О. Одержання та дослідження калюсної маси Delphinium elatum L. / О. Хропот [та ін.]. - С.5-15
Інші автори: Базавлук Є., Конечна Р., Губицька І., Конечний Ю., Ясіцька-Місяк І., Вечорек П., Новіков В.
Микитюк, О. М. Анатомо-морфологічне дослідження надземної частини пахучки звичайної (Clinopodium vulgare L., Lamiaceae Martinov) / О. М. Микитюк [та ін.]. - С.16-24
Інші автори: Конечна Р. Т., Швед О. В., Червенцова В. Г., Крвавич А. С., Никитюк Г. П., Новіков В. П.
Semchenko, K. V. Methodological aspects of drug development in the form of chewable troches / K. V. Semchenko, L. I. Vyshnevska. - С.25-31
Кучеренко, Л. І. Вибір допоміжних речовин з метою отримання сублінгвальних таблеток гліцину з тіотриазоліном методом прямого пресування / Л. І. Кучеренко [та ін.]. - С.32-39
Інші автори: Хромильова О. В., Німенко Г. Р., Черковська Л. Г.
Бурун, Л. О. Спектрофотометричне визначення сульфаметоксазолу в таблетках / Л. О. Бурун, В. В. Огурцов. - С.40-50
Kotvitska, A. A. The analysis of consumption markers of Parkinson’s disease treatment medicines in Ukraine / A. A. Kotvitska, O. S. Prokopenko. - С.51-59
Яцишин, Я. І. Організаційні особливості фармацевтичного забезпечення населення Тернопільської області / Я. І. Яцишин [та ін.]. - С.60-68
Інші автори: Корнієнко О. М., Городецька І. Я., Корольов М. В., Громовик Б. П.
Ейбен, Г. С. Сучасні аналітичні підходи до виявлення фальсифікованих лікарських засобів / Г. С. Ейбен. - С.69-75
Олещук, О. М. Актуалізація рекомендацій щодо шкали рівнів впливу на бюджет при оцінці закупівлі лікарських засобів в Україні за даними 2019 року / О. М. Олещук [та ін.]. - С.76-83
Інші автори: Піняжко О. Б., Ковтун Л. І., Середюк В. В., Машейко А. М., Топачевський О. А.
Котвіцька, А. А. Особливості організації навчання в умовах загальнонаціонального карантину на прикладі досвіду Національного фармацевтичного університету / А. А. Котвіцька, О. С. Овакімян, А. В. Волкова. - С.84-91
Пальчевська, Т. А. Меглюмін та його солі: властивості та перспективи використання у фармації / Т. А. Пальчевська [та ін.]. - С.92-100
Інші автори: Салій О. О., Баула О. П., Пальчевський К. В.
Грошовий, Т. А. Дизайн експерименту при проведенні досліджень із створення таблетованих лікарських засобів / Т. А. Грошовий [та ін.]. - С.101-110
Інші автори: Демчук М. Б., Белей Н. М., Найда Ю. В., Павлюк Б. В.
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

13.
Шифр: ФУ18/2020/5
   Журнал

Фармакологія та лікарська токсикологія. - Виходит раз на два місяця
2020р. N 5
Зміст:
Олещук, О. М. Механізми реалізації кардіопротективних ефектів метформіну (огляд літератури) / О. М. Олещук, Г. Я. Лой. - С.299-307. - Бібліогр. в кінці ст.
Prokopchuk, E. G. Neurotropic properties of new complex compounds of SnCI4 with salicyloyl hydrazones of benzaldehyde and 4-bromobenzaldehyde / E. G. Prokopchuk, A. I. Aleksandrova, I. A. Kravchenko. - С.308-315. - Бібліогр. в кінці ст.
Вплив Капікору на зміни білкових маркерів розвитку окисного стресу в мітохондріях мозку щурів за умов моделювання хвороби Паркінсона. - С.316-232. - Бібліогр. в кінці ст.
Influence of type 2-diabetes mellitus on the development of hypoxic pulmonary vasoconstriction. - С.324-336. - Бібліогр. в кінці ст.
Павлов, С. В. Кардіопротекторна дія індукторів синтезу білка Klotho за умов гострого експериментального інфаркту міокарда / С. В. Павлов, Ю. В. Нікітченко. - С.337-343. - Бібліогр. в кінці ст.
Savych, A. O. Determination of hypoglycemic activity of the herbal mixtures in screening study / A. O. Savych, S. M. Marchyshyn, R. Yu. Basaraba. - С.344-351. - Бібліогр. в кінці ст.
Зміни мікробіоти кишечника щурів за умов ізоніазид-рифампіцин-індукованої ентеральної дисфункції та введення препаратів різних фармакологічних груп. - С.352-360. - Бібліогр. в кінці ст.
Бондаренко, Л. Б. Непролиферативные и пролиферативные поражения женской репродуктивной системы крыс и мышей / Л. Б. Бондаренко, А. В. Матвієнко. - С.361-365
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

14.


   
    Актуалізація рекомендацій щодо шкали рівнів впливу на бюджет при оцінці закупівлі лікарських засобів в Україні за даними 2019 року [Текст] = Update of recommendations concerning development of the scale of budget impact rate in the evaluation of the purchase of medicines in Ukraine as for 2019 data / О. М. Олещук [та ін.] // Фармацевтичний часопис = Pharmaceutical review. - 2020. - N 2. - С. 76-83


MeSH-головна:
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
ФИНАНСИРОВАНИЕ ПРАВИТЕЛЬСТВЕННОЕ -- FINANCING, GOVERNMENT
Анотація: На основі проведеного аналізу закупівель ЛЗ із Національного переліку та центральних програм нами актуалізовано рекомендації щодо шкали рівнів впливу на бюджет за даними 2019 року в Україні та виділено два сценарії, залежно від рівня закупівель і регуляторного переліку. Нами встановлено, що рівень впливу на бюджет є надмірним при витратах понад 44 млн. грн у разі включення нового ЛЗ у Національний перелік та понад 55 млн. грн у разі включення до центральних програм. Дана шкала рекомендована для використання при оцінці медичних технологій та як допоміжний інструмент для процесу прийняття рішень щодо включення нових ЛЗ до регуляторних переліків в Україні
Based on the analysis of procurement data of medicines from the National List and central programs, we updated the recommendations of the levels of budget impact as for 2019 in Ukraine and identified two scenarios, depending on the level of procurement and regulatory list. We found that the budget impact is excessive when yearly costs per INN exceed 44 million UAH in the case of inclusion of a new medicine on the National List and more than 55 million UAH in the case of inclusion in central programs. This scale is recommended for use in the health technology assessment and as an additional tool for the decision-making process in the inclusion of new drugs on the regulatory lists in Ukraine - the National List and Central Procurement Programs
Дод.точки доступу:
Олещук, О. М.
Піняжко, О. Б.
Ковтун, Л. І.
Середюк, В. В.
Машейко, А. М.
Топачевський, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Впровадження оцінки медичних технологій на етапі доступу до ринку лікарських засобів в Україні [Текст] / О. Б. Піняжко [та ін.] // Фармац. журн. - 2020. - N 3. - С. 45-58


MeSH-головна:
ЭКОНОМИКА ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- ECONOMICS, PHARMACEUTICAL (организация и управление, стандарты, тенденции)
Анотація: Доступ до ринку (market access) лікарських засобів – комплекс стратегій, напрямів діяльності та процесів, які розробляють фармацевтичні компанії для забезпечення доступними лікарськими засобами за відповідними справедливими цінами у окремій системі охорони здоров’я. Доступ до ринку лікарських засобів охоплює основні напрями діяльності, серед яких – оцінка медичних технологій (ОМТ). Метою дослідження було провести аналіз етапів доступу до ринку лікарських засобів, зокрема щодо впровадження ОМТ на основі огляду нормативно-правового забезпечення, напрямів діяльності Департаменту оцінки медичних технологій Державного експертного центру МОЗ та Експертного комітету з відбору та використання основних лікарських засобів (Експертний комітет) та напрямів застосування ОМТ у системі охорони здоров’я в України
Дод.точки доступу:
Піняжко, О. Б.
Ковтун, Л. І.
Заліська, О. М.
Олещук, О. М.
Лелека, М. В.
Топачевський, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.
Шифр: ФУ3/2020/3
   Журнал

Фармацевтичний журнал . - Виходит раз на два місяця
2020р. № 3
Зміст:
Яковлєва, Л. В. Огляд фармацевтичного ринку України гепатотропних лікарських препаратів та визначення об’ємів їх споживання протягом 2016-2018 років / Л. В. Яковлєва, Т. О. Баглай, В. М. Голуб. - С.3-15
Зупанець, І. В. Дослідження асортименту аналгетичних засобів для терапії хронічного болю на фармацевтичному ринку України / І. В. Зупанець [та ін.]. - С.16-28
Інші автори: Рубан O. A., Євтушенко О. М., Колісник Т. Є.
Немченко, А. С. Аналіз сучасного стану та проблем аптечного виготовлення ліків в Україні / А. С. Немченко, К. О. Царьова, В. М. Хоменко. - С.29-38
Громовик, Б. П. Результати вивчення думки фармацевтичних фахівців щодо організації їх роботи в аптеках під час пандемії коронавірусу COVID-19 / Б. П. Громовик, М. В. Корольов. - С.39-44
Піняжко, О. Б. Впровадження оцінки медичних технологій на етапі доступу до ринку лікарських засобів в Україні / О. Б. Піняжко [та ін.]. - С.45-58
Інші автори: Ковтун Л. І., Заліська О. М., Олещук О. М., Лелека М. В., Топачевський О. А.
Ткачова, О. В. Фармакоекономічний аналіз за методом мінімізації витрат препаратів флуконазолу, рекомендованих для застосування при кандидозах / О. В. Ткачова, Л. В. Яковлєва, Т. І. Шептак. - С.59-68
Гуз, В. С. Ретроспективний аналіз рецептів для лікування серцево-судинних захворювань у програмі "Доступні ліки" на прикладі аптеки / В. С. Гуз, О. М. Заліська, Н. М. Максимович. - С.69-79
Бігдан, О. А. Актопротекторна активність деяких похідних 5-(тіофен-3-ілметил)-4-R1-1,2,4-триазол-3-тіолу / О. А. Бігдан. - С.80-85
Хохлова, К. О. Порівняння хроматографічних профілей ефірних олій в екстрактах 13 видів родини Lamiaceae / К. О. Хохлова, Л. І. Вишневська, О. А. Здорик. - С.86-94
Пам’яті професора, доктора фармацевтичних наук Борзунова Євгенія Єрмолайовича. - С.95
Є примірники у відділах:
Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі
Перейти до описів статей

17.


   
    Актуальність навчальної інформації про ризик алергічних реакцій при використанні лікарських засобів [Текст] = Relevance of educational information about the risk of drug allergic reactions / К. А. Посохова [та ін.] // Медична освіта. - 2020. - N 3. - С. 110-113


MeSH-головна:
ГИПЕРСЕНСИБИЛИЗАЦИЯ -- HYPERSENSITIVITY
ИММУННОГО КОМПЛЕКСА БОЛЕЗНИ -- IMMUNE COMPLEX DISEASES
Дод.точки доступу:
Посохова, К. А.
Олещук, О. М.
Шевчук, О. О.
Матюк, Л. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


   
    Вивчення антиексудативної активності ліофілізованого екстракту з трави хамерію вузьколистого / О. М. Олещук [та ін.] // Фітотерапія. Часопис. - 2019. - N 1. - С. 55-60


MeSH-головна:
РАСТЕНИЯ ЛЕКАРСТВЕННЫЕ -- PLANTS, MEDICINAL (химия)
КИПРЕЙ -- EPILOBIUM
Анотація: Результати проведеного дослідження показали, що ліофілізований екстракт трави хамерію на моделі гострого запалення викликаного карагеніном в дозі 20мг / кг, чинить помірну антиексудативну дію, середня активність якої дорівнює 32% та дещо поступається за виразністю препарату порівняння натрію диклофенаку. Отримані дані обгрунтовують доцільність подальшого фармакологічного дослідження ліофілізованого екстракту трави Хамер і створення на його основі безпечного протизапального засобу.
Результаты проведенного исследования показали, что лиофилизированный экстракт травы хамерия на модели острого воспаления вызванного карагенином в дозе 20мг/кг, оказывает умеренное антиэкссудативное действие, средняя активность которой равна 32% и несколько уступает по выразительности препарату сравнения натрия диклофенака. Полученные данные обосновывают целесообразность дальнейшего фармакологического исследования лиофилизированного экстракта травы хамерия и создание на его основе безопасного противовоспалительного средства.
Дод.точки доступу:
Олещук, О. М.
Фещенко, Г. І.
Марчишин, С. М.
Кошова, О. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.
Шифр: МУ7/2019/1
   Журнал

Медична освіта
2019р. № 1 . - 149.64, р.
Зміст:
Боярчук, О. Р. Питання медичної етики при вивченні пропедевтики педіатрії / О. Р. Боярчук, О. М. Шульгай, М. І. Кінаш. - С.6-9. - Бібліогр.: в кінці ст.
Буряк, О. Г. Формування клінічного мислення студентів за допомогою використання ситуаційних завдань / О. Г. Буряк [та ін.]. - С.10-12. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Павлюкович Н. Д., Павлюкович О. В., Чимпой К. А.
Козлова, Ю. В. Значення загальних та фахових компетентностей у навчанні магістрів у галузі "Стоматологія” на кафедрі патологічної фізіології ДЗ "Дніпропетровська медична академія” / Ю. В. Козлова [та ін.]. - С.13-17. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Корніленко М. О., Хмель С. І., Довгаль М. А., Колдунов В. В., Трясак Н. С., Клопоцький Г. А., Худяков О. Є., Ляліна А. Ю., Хмель-Дунай Г. М.
Лабій, Ю. А. Удосконалення методів представлення лекційного матеріалу для іноземних студентів / Ю. А. Лабій. - С.18-21. - Бібліогр.: в кінці ст.
Муратова, Т. М. Навчання в інтернатурі за фахом "Неврологія”: сучасні технології та перспективи їх застосування / Т. М. Муратова [та ін.]. - С.22-26. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Лебідь О. М., Храмцов Д. М., Олійник С. М., Ворохта Ю. М., Чемересюк І. Г., Варбанець О. І.
Посоленик, Л. Я. Актуальні питання підготовки та оцінювання якості знань здобувачів вищої освіти в галузі знань "Охорона здоров’я” шляхом складання тестових іспитів. Напередодні запровадження ЄДКІ / Л. Я. Посоленик, О. Я. Видойник, О. В. Авдєєв. - С.27-31. - Бібліогр.: в кінці ст.
Римарчук, М. І. Формування професійної готовності майбутніх лікарів у контексті впровадження студентоцентрованого підходу / М. І. Римарчук. - С.32-36. - Бібліогр.: в кінці ст.
Рудник, В. Т. Самостійна лікарська діяльність при підготовці лікарів-інтернів / В. Т. Рудник. - С.37-40. - Бібліогр.: в кінці ст.
Хламанова, Л. І. Проблемно-орієнтоване навчання у вищій медичній освіті / Л. І. Хламанова, Ю. Б. Чайковський. - С.41-47. - Бібліогр.: в кінці ст.
Yelahina, N. I. Effective methods in foreign language teaching of medical students / N. I. Yelahina [та ін.]. - С.48-54. - Bibliogr. at the end of the art.
Інші автори: Fedchyshyn N. O., Klishch H. I., Horpinich T. I.
Sokol, M. O. The dynamics and prospects of concepts construction in educational process / M. O. Sokol, Y. Szempruch. - С.55-60. - Bibliogr. at the end of the art.
Zayikina, Т. S. Current challenges during the teaching of clinical disciplines to english-speaking foreign students and the ways to solve them / Т. S. Zayikina, N. G. Ryndina, G. Yu. Тitova. - С.61-63. - Bibliogr. at the end of the art.
Вацеба, Т. С. Досвід проведення і туру олімпіади з ендокринології в Івано-Франківському національному медичному університеті / Т. С. Вацеба. - С.64-67. - Бібліогр.: в кінці ст.
Дубина, С. О. Фактори, що впливають на студентську успішність вивчення теоретичної дисципліни / С. О. Дубина, Д. С. Хапченкова, С. В. Бондаренко. - С.68-70. - Бібліогр.: в кінці ст.
Зарівна, Н. О. Методичні аспекти викладання фізичних методів аналізу вітчизняним студентам / Н. О. Зарівна [та ін.]. - С.71-73. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Поляк О. Б., Логойда Л. С., Горлачук Н. В., Паласюк Б. О.
Кліщ, І. М. Компетентнісний підхід до підготовки докторів філософії у державному вищому навчальному закладі "Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України” / І. М. Кліщ [та ін.]. - С.74-78. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Потіха Н. Я., Сатурська Г. С., Ковалик О. С.
Кондратюк, В. Є. Компетентнісний підхід до викладання пропедевтики внутрішньої медицини / В. Є. Кондратюк [та ін.]. - С.79-81. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Шевчук С. Г., Хомазюк В. А., Бичков О. А., Осташевська Т. Г.
Кульбашна, Я. А. Формування синдрому професійного вигорання у викладачів медичних закладів вищої освіти / Я. А. Кульбашна [та ін.]. - С.82-87. - Бібліогр.: в кінці ст.
Інші автори: Маланчук В. О., Нагірний Я. П., Литовченко Н. М.
Мацькевич, В. М. Навчання студентів медичного факультету конструктивного критичного аналізу тексту природничих наук із застосуванням педагогічних "боксів”-опитників та методичних вказівок для об’єктивної оцінки достовірності матеріалу / В. М. Мацькевич, Д. Б. Соломчак. - С.88-91. - Бібліогр.: в кінці ст.
Мельник, Н. О. Особливості контролю знань студентів-іноземців англомовної форми навчання за допомогою тестових завдань на кафедрі гістології та ембріології Національного медичного університету імені О. О. Богомольця / Н. О. Мельник, Г. Ю. Кондаурова. - С.92-95. - Бібліогр.: в кінці ст.
Мельничук, І. М. Переваги самоосвітньої діяльності майбутніх магістрів медсестринства в умовах дистанційного навчання / І. М. Мельничук, С. О. Ястремська. - С.96-101. - Бібліогр.: в кінці ст.
Павляк, А. Я. Досвід проведення практичного заняття з використанням інтерактивних методів формування професійних умінь у майбутніх медичних працівників / А. Я. Павляк. - С.102-106. - Бібліогр.: в кінці ст.
Посохова, К. А. Висвітлення проблем раціонального застосування антибіотиків при викладанні фармакології / К. А. Посохова, О. М. Олещук, О. О. Шевчук. - С.107-110. - Бібліогр.: в кінці ст.
П’ятночка, І. Т. Сутність лікарської діяльності / І. Т. П’ятночка, С. І. Корнага. - С.111-115. - Бібліогр.: в кінці ст.
Радченко, В. В. Менторство в системі післядипломної освіти лікаря / В. В. Радченко. - С.116-120. - Бібліогр.: в кінці ст.
Спіріна, І. Д. Викладання дисципліни "Основи психології”: сучасний стан та перспективи / І. Д. Спіріна, А. В. Шорніков, Є. С. Фаузі. - С.121-123
Ханюков, О. О. Імплементація симуляційного тренінгу надання невідкладної допомоги для студентів 6 курсу при вивченні дисципліни "Внутрішня медицина” (огляд літератури та власний досвід) / О. О. Ханюков [та ін.]. - С.124-130
Інші автори: Єгудіна Є. Д., Гетман М. Г., Калашникова О. С.
Ханюков, О. О. Використання методу логічних ігор при викладанні невідкладних станів у структурі дисципліни "Сімейна медицина” / О. О. Ханюков, О. В. Смольянова. - С.131-134
Хасхачих, Д. А. Використання інтернет-сервісу Socrative для дистанційного навчання студентів / Д. А. Хасхачих. - С.135-139
Lukash, Y. M. Diagnostics of the level of formation of the professional and communicative competence of future doctors / Y. M. Lukash. - С.140-147
Sokol, M. О. Basic writing strategies in foreign languages / M. О. Sokol, O. M. Tsaryk, N. M. Rybina. - С.148-153
Vykhrushch, A. V. Occupational prestige among high school students / A. V. Vykhrushch, T. I. Horpinich, J. Smyla. - С.154-160
Дідух, В. Д. Історія становлення та розвитку медичної фізики (теплота, електромагнетизм) (частина 3) / В. Д. Дідух [та ін.]. - С.161-168
Інші автори: Рудяк Ю. А., Горкуненко А. Б., Кузьмак І. П., Наумова Л. В.
Кушинська, М. Є. Науково-педагогічна діяльність професора О. І. Журбіна – завідувача кафедри медичної біології (1949–1970) / М. Є. Кушинська, О. Я. Чупашко, З. Д. Воробець. - С.169-171
Урбанович, А. М. Кафедра ендокринології Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького: історія та сьогодення / А. М. Урбанович, О. В. Сафонова, Р. Д. Макар. - С.172-175
Федонюк, Л. Я. Музеї Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського – багатство історичної спадщини навчального закладу / Л. Я. Федонюк [та ін.]. - С.176-180
Інші автори: Паламарчук А. І., Файфура В. В., Лотоцька О. В., Бондаренко Ю. І., Паласюк Б. О.
Федчишин, Н. О. Роль родини й сімейного виховання в організації освітнього процесу Німеччини і Франції: історія та досвід / Н. О. Федчишин, О. Г. Пермякова. - С.181-186
Білавич, Г. В. Рецензія на монографію: Горпініч Т. І. Теоретичні засади професійної підготовки майбутніх лікарів в університетах США / Т. І. Горпініч; наук. ред. А. В. Вихрущ. – Тернопіль: ТДМУ, 2018. – 408 с. / Г. В. Білавич. - С.187-188
Матешук-Вацеба, Л. Р. Рецензія на навчальне видання: Гістологія. Цитологія. Ембріологія: підручник / за ред. О. Д. Луцика, Ю. Б. Чайковського. – Вінниця: Нова Книга, 2018. – 592 с. / Л. Р. Матешук-Вацеба. - С.189-1902
Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі
Перейти до описів статей

20.


    Лой, Г. Я.
    Вплив метформіну на експресію α- та β-МНС генів після інфаркту міокарда у мишей [Текст] = Іmpact of metformin on the expression of α- and β-МНС genes after myocardial infarction in mice / Г. Я. Лой, О. М. Олещук, М. М. Корда // Вісник наукових досліджень. - 2019. - N 2. - С. 90-94


MeSH-головна:
МЕТФОРМИН -- METFORMIN
РЕПЕРФУЗИОННОЕ ПОВРЕЖДЕНИЕ -- REPERFUSION INJURY
ГЕННАЯ ЭКСПРЕССИЯ -- GENE EXPRESSION
СЕРДЦА ГИПЕРТРОФИЯ -- CARDIOMEGALY
МИОЦИТЫ СЕРДЕЧНЫЕ -- MYOCYTES, CARDIAC
МЫШИ -- MICE
Анотація: Цукровий діабет 2 типу діагностовано у понад 65 % пацієнтів, які помирають у результаті кардіоваскулярної патології. “Метформін” – препарат вибору для лікування цукрового діабету 2 типу, який проявляє виражені кардіопротективні ефекти. Проте молекулярні механізми захисту кардіоміоцитів потребують подальшого вивчення. Гіпертрофія кардіоміоцитів відіграє провідну роль у розвитку серцевої недостатності та вважається результатом дисбалансу між прогіпертрофічними та антигіпертрофічними факторами та їх механізмами, які контролюють ріст клітин. При серцевій недостатності та гіпертрофії виникає дисфункція генів α-MHC і β-MHC. У нормі α-MHC є домінантною ізоформою, проте при кардіальній дисфункції виникає апрегуляція β-MHC гена
Type 2 diabetes is diagnosed in more than 65 % of patients who die as the result of cardiovascular disease. Metformin is a drug of choice for the treatment of type 2 diabetes which exerts cardioprotective effects. However, the molecular mechanisms of cardiomyocyte protection remain unclear and require further study. Hypertrophy of cardiomyocytes plays a leading role in the development of heart failure and is considered to be the result of imbalance between prohypertrophic and antihypertrophic factors and their mechanisms which control cell growth. In case of heart failure and hypertrophy, dysfunction of α-MHC and β-MHC genes occurs. Normally, α-MHC is a dominant isoform, however, when cardiac dysfunction occurs, the β-MHC gene is upregulated
Дод.точки доступу:
Олещук, О. М.
Корда, М. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)