Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (2)Краєзнавство (7)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Пошуковий запит: (<.>GEO=Чернівці<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1
1.


    Гур’єв, С. О.
    Аналіз клініко-анатомічної характеристики дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста повідомлення друге: анатомічна верифікація пошкоджень [Текст] = Analysis of clinical and anatomical characteristics of traffic injuries in the conditions of the regional city report two: anatomical verification of damage / С. О. Гур’єв, В. А. Кушнір, В. І. Гребенюк // Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 3-10. - Бібліогр.: в кінці ст.


Рубрики:
MeSH-головна:
БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (тенденции)Чернівці
Анотація: Дорожньо-транспортна травма є однією з основних причин загибелі дітей та молоді. За один день в усьому світі внаслідок дорожньо-транспортних пригод гине близько 3700 осіб. Мета дослідження - верифікувати клініко-анатомічну характеристику пошкоджень унаслідок дорожньо-транспортних пригод в умовах обласного міста. Матеріали та методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків постраждалих, які отримали травму в результаті дорожньо-транспортної травми (ДТП) й проходили лікування в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020роки. Масив дослідження сформовано методом беззворотної рандомізації за методологією випадкових чисел. Результати. Дослідженням встановлено, що у постраждалих внаслідок ДТП у загальному масиві найчастіше травмуються голова - 75,62 %, кінцівки - 55,79 % та грудна клітка - 42,56 %. У масиві постраждалих, які вижили, спостерігається подібний ранговий розподіл, а показники питомої ваги є близькими за значеннями. У масиві постраждаїих спостерігається різниця в рангових місцях: найчастіше травмуються голова та шия - 88,23 %, таз - 70,59 % та грудна клітка - 64,71 %. У водіїв краніаіьний компонент спостерігається у 65,91 %, у пасажирів-у 76,14 %, у пішоходів - у 87,88 % (перше рангове місце). Найрідше у водіїв пошкоджуються живіт і таз-по 15,91 %, у пасажирів - таз, 12,50 %, а у пішоходів - живіт, 18,18 %. В усіх групах учасників руху, які померли, коефіцієнт поєднання пошкоджень бііьший, ніж у постраждалих, які вижили, алетакий показникрізнийу кожній групі. Найбільша летальність при краніальних ушкодженнях спостерігається у пасажирів -10,45 %, при вертебраіьній травмі - у пішоходів, 16,67 %, при торакальній травмі -у групі пішоходів, 12,12 %, при травмі живота - у пішоходів, 33,33 %, при травмі тазу - у пішоходів, 42,86 %, при травмі кінцівок -у пасажирів, 5,56 %. Висновки. 1. Клініко-анатомічна характеристика: постраждалі внаслідок дорожньо- транспортних пригод мають різну частоту пошкоджень конкретних анатомо- функціональних діїянок. Найчастіше у постраждаїих пошкоджується голова - 75,62 %, кінцівки - 55,79 % та грудна клітка - 42,56 %. 2. Негативний результат перебігу травматичного процесу вірогідно заіежить від пошкодженої кіініко-анатомічної діїянки та ознаки участі в русі Найбіїьша летальність спостерігається у пішоходів, водіїв та пасажирів унаслідок пошкодження тазу (42,86 %, 28,57 % та 18,18 % відповідно). 3. Пошкодження у постраждаїих унаслідок дорожньо- транспортних пригод мають багатокомпонентний характер. Найвищий коефіцієнт поєднання у померлих пішоходів -4,17, а найменший у водіїв, які вижили, - 2,06
Traffic injuries are one of the main causes of death of children and young people. About 3,700people die in traffic accidents worldwide in one day. The aim of the research - to verify the clinical and anatomical characteristics of injuries resulting from traffic accidents in the conditions of a regional city Materials and methods. A retrospective analysis of242 cases of victims who were injured as a result of a traffic accident and were treated in the emergency medical hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020 was conducted. The research array was formed by the method of irreversible randomization using the methodology of random numbers. Results. As a result of the study, it was established that the head - 75.62 %, the limbs - 55.79 %, and the chest - 42.56 % are most often injured in road accidents. In the array of victims who survived, a similar rank distribution of victims is observed, and the specific gravity indicators are close in value. In the array of victims, there is a difference in ranking: the head and neck are most often injured - 88.23 %, the pelvis - 70.59 %, and the chest - 64. 71 %. In drivers, the cranial component is observed in 65.91 %, in passengers - in 76.14 %, in pedestrians - in 87.88 % (the first ranking place). Abdomen and pelvis are the least frequently injured in drivers - 15.91 % each, in passengers - pelvis, 12.50 %, and in pedestrians - abdomen, 18.18 %. In all groups of traffic participants who died, the coefficient of combination of damages is higher than in the victims who survived, but this indicator is different in each group. The highest mortality in cranial injuries is observed in passengers - 10.45 %, vertebral injuries - in pedestrians, 16.67 %, thoracic injuries - in a group of pedestrians, 12.12 %, abdominal injuries - in pedestrians, 33.33 %, in the case of pelvis injuries - in pedestrians, 42.86 %, in the case of limb injuries - in passengers, 5.56 %. Conclusions. 1. Clinical and anatomical characteristics: victims of traffic accidents have a different frequency of damage to specific anatomical and functional areas. The head is most often injured in victims - 75.62 %, limbs - 55.79 % and chest - 42.56 %. 2. The occurrence of a negative outcome in the course of the traumatic process probably depends on the damaged clinical and anatomical area and the sign of participation in the movement. The highest mortality is observed in pedestrians, drivers and passengers due to the pelvis damage(42.86 %, 28.57 % and 18.18 %, respectively). 3. Injuries in victims of traffic accidents have a multi-component nature. The highest combination ratio for dead pedestrians is 4.17, and the lowest for surviving drivers is 2.06
Дод.точки доступу:
Кушнір, В. А.
Гребенюк, В. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)