Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (41)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Адаптация психологическая<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 204
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Arshava, I. F.
    The personal specifics and the pecularities of psychological well-being of professional musicians (age comparanive aspect) [Текст] / I. F. Arshava, V. Yu. Kutepova-Bredun // Медицинская психология. - 2017. - Т. 12, № 4. - С. 30-33. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
МУЗЫКА -- MUSIC
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ГРУППЫ ЛИЦ -- OCCUPATIONAL GROUPS (психология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE (психология)
Анотація: The article reveals the personal features, the peculiarities of the psychological well−being and adaptive resources of the students of the musical college, conservatoire and the orchestra musicians. It shows that personal characteristics of the college and conservatoire graduates are similar to the normal standardized means of the scales. The lowest level of proficiency (college students) showed noticeable difference in the level of depression. The students of musical college are characterized by a high level of anxiety, which subgroup was the youngest one among the participants of the research
Розкрито особистісну специфіку, особливості психологічного благополуччя та адаптивний потенціал професійних музикантів у порівняльно−віковому аспекті. Встановлено, що особистісні характеристики студентів музичного училища і консерваторії наближаються до середніх нормальних значень за шкалами психодіагностичних методик, тоді як профіль особистості музикантів−професіоналів має більш високі значення, переважно за шкалою "Депресія". Високий рівень тривожності спостерігався у студентів музичного училища, підгрупа яких була наймолодшою серед усіх обстежених
Дод.точки доступу:
Kutepova-Bredun, V. Yu.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Attitudes of pregnant Ukrainian women towards their child in the ІІІ trimester of pregnancy during wartime in Ukraine in relation to women’s reproductive health (Podillia region) [Текст] = Образ майбутньої дитини у вагітних у ІІІ триместрі українських жінок під час війни в Україні у контексті їхнього репродуктивного здоров’я (регіон Поділля) / O. A. Cherepiekhina [та ін.] // Репродуктивне здоров’я жінки. - 2023. - N 7. - С. 20-33. - Bibliogr. at the end of the art.


Рубрики:
MeSH-головна:
РЕПРОДУКТИВНОЕ ЗДОРОВЬЕ -- REPRODUCTIVE HEALTH (тенденции)
ЖЕНЩИНЫ БЕРЕМЕННЫЕ -- PREGNANT WOMEN (психология)
ВОЙНА -- WAR (этика)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
ПОВЕДЕНИЕ МАТЕРИНСКОЕ -- MATERNAL BEHAVIOR (психология)
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICALПодільський регіон
Анотація: Pregnancy for a woman is a period of transformation of her personal, professional, sexual, gender, bodily and other identities. The state of bearing a child is a crisis stage in the formation of a woman’s personality. In wartime this crisis may intensify, which requires scientifically based research in the context of women’s reproductive health and the demographic policy of Ukraine. The objective: to study the image of the future child in women in the III trimester of pregnancy during martial law in relation to women’s reproductive health. Materials and methods. 180 pregnant women, most of whom were aged 24–29 years and were officially married and had no children, were examined using a questionnaire, a color test of attitudes by O. M. Atkind and the method of semantic differential by C. Osgood. 90 women who were registered in Vinnytsia and Vinnytsia region at the time of the survey took part in the study, and 90 women – in city of Zaporizhzhia and Zaporizhzhia region. To determine the relationship between women’s perceptions of themselves, the child, and the husband, Pearson’s r correlation coefficients were calculated in the statistical program IBM SPSS Statistics - Early Access, and the Kruskel–Wallis H test was also used. Results. Research conducted among women living in Vinnytsia and Vinnytsia region established that the attitude of pregnant women to themselves affects the attitude to the child (p=0.772), to the pregnancy (p=0.162), to the family (p=0.599) and to the child’s father (p=0.923). A statistically significant relationship was found between the pregnant woman’s attitude towards herself and her children (p=0.001), as well as between her attitude towards herself and motherhood (p=0.022). That is, the type of emotional attitude of a pregnant woman to herself affects the type of attitude towards children and motherhood. By having a positive attitude towards themselves, women have a positive attitude towards children and towards motherhood. Also, with the help of the Kruskel–Wallis H test, the trend of the influence of the attitude towards the child depending on the age of the woman was revealed (XI=7.424; df=3; p=0.060), the trend of the influence of the level of education of the pregnant woman on her perception of pregnancy (XI 10.373; df=5; p =0.065). The correlation between the categories “I am a child” is r=0.676; between “father-child” categories - r=0.528; between “I am the father of the child” - r=0.439. At df=30, these indicators are significant. It should be noted that among the three indicators, the highest level of significance was found between the categories “I am a child”. A comparative analysis of the obtained data between groups of women from the Vinnytsia and Zaporizhzhia regions as research participants from regions of Ukraine with different levels of security, that is, with active hostilities and relatively calm regions, shows specific differences, the description of which is given in the text of this article. Conclusions. The results obtained in this study among women from two regions of Ukraine (Vinnytsia and the region and Zaporizhzhia and the region) prove that the identified peculiarities of the attitude of women in the III trimester of pregnancy can be determined by their place of residence during wartime. The importance of forming a positive attitude towards the child in pregnant women in the III trimester of pregnancy in wartime conditions and the need to develop appropriate programs of medical, social and psychological assistance have been proven. The obtained results confirm the need to provide complex medical and psychological assistance to pregnant women in wartime in order to strengthen women’s reproductive health. This assistance should be targeted according to the region of residence of the women, which, as the results of the study showed, determines the characteristics of the attitude of pregnant women to the child (a sample of pregnant women from Vinnytsia and Zaporizhzhia regions, respectively). At the individual level the help should be directed at a woman’s values, motivations and beliefs about the value of her own life and the life of her future child. Emotional support should include encouraging pregnant women to openly express their feelings through verbal and non-verbal means, teaching them to accept help from others, and self-help to ensure emotional well-being. The psychophysical level of care involves teaching expectant mothers to regulate their functional and mental state using such methods as autogenic training, art therapy, and body-oriented therapy in stressful situations
Вагітність для жінки є періодом трансформації її особистісної, професійної, сексуальної, гендерної, тілесної та інших ідентичностей. Стан виношування дитини є кризовим етапом у становленні особистості жінки. У воєнний час ця кризовість може посилюватися, що потребує науково обґрунтованих досліджень у контексті репродуктивного здоров’я жінки та демографічної політики України. Мета дослідження: вивчення образу майбутньої дитини у жінок у ІІІ триместрі вагітності під час воєнного стану у контексті їхнього репродуктивного здоров’я. Матеріали та методи. За допомогою анкетування, кольорового тесту ставлень О. М. Еткінда та методики семантичного диференціалу Ч. Осгуда обстежено 180 вагітних, більшість з яких були у віці 24–29 років та знаходилися в офіційному шлюбі й не мали дітей. У дослідженні взяли участь 90 жінок, які на час обстеження були зареєстровані у Вінниці та Вінницькій області, а 90 жінок – у місті Запоріжжя та Запорізькій області. Для визначення взаємозв’язку між уявленнями жінок про себе, дитину та чоловіка здійснювали підрахунок коефіцієнтів кореляції r Пірсона у статистичній програмі IBM SPSS Statistics – Early Access, також застосовували критерій Н Краскела–Волліса. Результати. Дослідження, проведені у жінок, які мешкають у Вінниці та Вінницькій області, встановили, що ставлення вагітних до себе впливає на ставлення до дитини (p=0,772), до вагітності (p=0,162), до сім’ї (p=0,599) та до батька дитини (p=0,923). Статистично значущий зв’язок виявлено між ставленням вагітної до себе та до дітей (р=0,001), а також між ставленням до себе та до материнства (p=0,022). Тобто тип емоційного ставлення вагітної до себе впливає на тип ставлення до дітей та до материнства. Позитивно ставлячись до себе, жінки позитивно ставляться до дітей та до материнства. Також за допомогою критерію Н Краскела–Волліса виявлено тенденцію впливу ставлення до дитини залежно від віку жінки (ХІ=7,424; df=3; p=0,060), тенденцію впливу рівня освіти вагітної на сприйняття нею вагітності (ХІ 10,373; df=5; p=0,065). Кореляція між категоріями «я – дитина» становить r=0,676; між категоріями «батько–дитина» – r=0,528; між «я – батько дитини» – r=0,439. За df=30 ці показники є значущими. Слід зазначити, що серед трьох показників найбільший рівень значущості виявлено між категоріями «я – дитина». Порівняльний аналіз отриманих даних між групами жінок з Вінницького та Запорізького регіону як учасниць дослідження з різних за ступенем безпеки областей України, тобто з активними бойовими діями та відносно спокійних областей, свідчить про конкретні відмінності, опис яких подано у тексті цієї статті. Висновки. Результати, отримані у даному дослідженні у жінок з двох регіонів України (Вінниця та область і Запоріжжя та область), доводять, що виявлені особливості ставлення жінок у ІІІ триместрі вагітності можуть бути зумовлені місцем їхнього проживання у воєнний час. Доведено важливість формування позитивного ставлення до дитини у вагітних у ІІІ триместрі гестації в умовах воєнного часу та необхідність розроблення відповідних програм медико-соціальної та психологічної допомоги. Отримані результати підтверджують необхідність надання комплексної медико-психологічної допомоги вагітним у воєнний час з метою зміцнення репродуктивного здоров’я жінок. Ця допомога має визначатися адресно відповідно до регіону проживання жінок, що, як продемонстрували результати дослідження, визначає особливості ставлення вагітних до дитини (вибірка вагітних відповідно з Вінниччини та Запоріжжя і області). На індивідуальному рівні допомога має бути спрямована на цінності, мотивацію та переконання жінки щодо цінності її власного життя та життя її майбутньої дитини. Підтримка на емоційному рівні має включати заохочення вагітних до відкритого вираження своїх почуттів за допомогою вербальних і невербальних засобів, навчання їх приймати допомогу від інших, а також самодопомоги для забезпечення емоційного благополуччя. Психофізичний рівень допомоги передбачає навчання майбутніх матерів регулювати свій функціональний і психічний стан за допомогою таких методів, як аутогенне тренування, арт-терапія, тілесно-орієнтована терапія у стресових ситуаціях
Дод.точки доступу:
Cherepiekhina, O. A.
Turubarova, A. V.
Gorshkova, G. V.
Bulanov, V. A.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


   
    Features of social-psychological adaptation of girls and boys 15-17 years during the study period in senior classes of the modern school [Текст] = Особливості соціально-психологічної адаптації дівчат та хлопців 15-17 років протягом періоду навчання у старших класах сучасної школи / I. V. Serheta [та ін.] // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2020. - № 38. - С. 24-29. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ПОЛОВЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ -- SEX CHARACTERISTICS
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
Анотація: Social-psychological adaptation is a process of active human adaptation to constantly changing environmental conditions, using various social means, an important component of a person’s specific attitude to the world, the main function of which is to ensure a stable and stable standard of living, an important component of development binding of both typical and atypical socially, educational and professionally significant tasks, formation of appropriate behavioral decisions. The purpose of the work is to establish the features of social and psychological adaptation of girls and boys aged 15-17 during their stay in the senior classes of a modern school. To determine the leading features of social-psychological adaptation during the scientific work used a personal questionnaire of Rogers and Diamond, the use of which involved the assessment of a number of both nominal and integrated indicators of adaptation processes, namely indicators of adaptation, self-acceptance, perception of others, internality, internality to dominance. Analysis of the obtained results led to the use of descriptive statistics procedures based on the use of a standard application package of multidimensional statistical analysis “Statistica 6.1 for Windows” (licensed №AXX910A374605FA). The results of the research show mainly the average level of expression of the leading nominal indicators of social-psychological adaptation of pupils 15-17 years old, who are in a modern school, and determine the features of the process of active adaptation of girls and boys to environmental conditions, their socially significant attitude to the world. from the standpoint of ensuring a stable and stable standard of living, the peculiarities of behavioral decisions that contribute to this. These trends are confirmed by the analysis of integrated indicators of the processes of social-psychological adaptation of pupils, especially the characteristics of adaptability and maladaptation, self-acceptance and acceptance of others, as well as emotional comfort and internality. These results should be further taken into account both in diagnostic (development and implementation of methods for comprehensive assessment of adaptive resources of boys and girls) and preventive (development and implementation of effective health technologies and measures of psychohygienic correction of existing changes in the functional state of the body to create preventive educational environment in the educational institution) context
Дод.точки доступу:
Serheta, I. V.
Bratkova, О. V.
Drezhenkova, I. L.
Cherkasova, L. A.
Dzevulska, I. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Kalashchenko, S. I.
    Peculiarities of changes of psychophysiological functions, state of human adaptive capacity and stress resistance of students of higher medical institutions [Text] / S. I. Kalashchenko // Медичні перспективи. - 2021. - Т. 26, № 4. - P98-103. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СТРЕСС ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PHYSIOLOGICAL (физиология)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (диагностика, осложнения, профилактика и контроль, реабилитация)
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL (физиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА -- PSYCHOPHYSIOLOGIC DISORDERS (диагностика, профилактика и контроль, реабилитация)
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: The study is devoted to assessing the psychophysiological adaptive capabilities of students of higher medical institutions. There was conducted a screening study on the basis of which a correlation analysis of a group of 42 students was performed. The main inclusion criterion was good physical activity. Exclusion criteria - the presence of chronic diseases, acute respiratory viral infections at the time of examination, taking antidepressants or psychoactive substances. The study was aimed to identify the peculiarities of changes in psychophysiological functions and the state of adaptive capacity of students of higher medical institutions being in stressful conditions. The following methods from the software and hardware complex "Psycholot-1" were used for the study: "Functional mobility of nervous processes according to Khilchenko" and "Memory." The survey was conducted under micro-stress, it means all tasks had to be completed in a limited period. Statistical analysis of the data was performed to establish correlations between psychophysiological indicators of short-term memory and functional mobility of nervous processes (Spearman’s rank correlation index). It was found that the faster the stimulus appears in conditions of time deficit, the lower the mobility of nervous processes in the student, which is directly reflected in the indicators in increasing the minimum exposure time of the figure on the screen (0.27±0.007 s). In addition, a relationship was found between the rate of reaction of the left hand to a stimulus and the amount of information that a person can store in short-term memory. The information obtained will help to determine the initial data of the adaptive capacity of a potentially healthy contingent of people and predict their success in further professional activities in the sphere of medicine
Дослідження присвячене оцінці психофізіологічних адаптаційних можливостей студентів медичних закладів вищої освіти. Проведено скринінгове дослідження, на основі якого був здійснений кореляційний аналіз групи обстежуваних, яку склали 42 студенти. Основним критерієм включення була задовільна фізична активність, критеріями виключення – наявність хронічних захворювань, гострих респіраторних вірусних інфекцій на момент обстеження, прийом антидепресантів чи психоактивних речовин. Метою дослідження було визначити особливості змін психофізіологічних функцій і стану адаптаційних можливостей організму студентів медичних закладів вищої освіти, що перебувають у стресових умовах. Для дослідження були взяті такі методи з програмно-апаратного комплексу «Психолот-1»: «Функціональ­на рухливість нервових процесів за Хільченком» та «Пам’ять». Обстеження проводилося в умовах мікростресу, тобто всі завдання мали бути виконані за обмежений проміжок часу. Проведений статистичний аналіз даних для встановлення кореляційних зв’язків між психофізіологічними показниками обсягу короткочасної пам’яті та функціональної рухливості нервових процесів (використовувався показник рангової кореляції Спірмена). Уста­новлено, що чим швидше з’являється подразник в умовах дефіциту часу, тим нижчі показники рухливості нервових процесів показує студент, що знайшло пряме відображення в показниках у збільшенні мінімального часу експозиції фігури на екрані (0,27±0,007 с). Також була виявлена залежність між швидкістю реакції лівої руки на подразник й обсягом інформації, яку людина може зберігати в короткочасній пам’яті. Отримана інформація допоможе визначити вихідні дані адаптаційних можливостей потенційно здорового контингенту людей та спрогнозувати їх успішність у подальшій професійній діяльності в медичній сфері
Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Moroz, V. M.
    Features of changes of the functional state of higher nervous activity of the students of higher educational medical institutions in the dynamics of the academic year [Текст] = Особливості змін з боку показників функціонального стану вищої нервової діяльності студентів медичних закладів вищої освіти в динаміці навчального року / V. M. Moroz, S. Yu. Makarov // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2018. - № 31. - С. 5-10. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS (психология)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, организация и управление, тенденции)
КЛИНИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ -- CLINICAL CLERKSHIP (методы, организация и управление, тенденции)
ВЫСШАЯ НЕРВНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- HIGHER NERVOUS ACTIVITY (физиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES (физиология)
Анотація: In the structure of the most important components to ensure the optimal course of processes of psychophysiological adaptation of student’s youth, a special place occupies a degree of psychophysiological readiness of the organism to effectively mastering professionally meaningful skills and actions. The purpose of the study is to determine the peculiarities of changes in the leading indicators of the functional state of higher nervous activity of students of medical institutions of higher education in the dynamics of the academic year. Determination of the level of development of indicators of the functional state of higher nervous activity of students was conducted during the academic year with the use of the licensed computer complex “Efecton Studio”. Statistical processing of the received materials was carried out on the basis of the use of parametric methods using the program package of multidimensional statistical analysis “Statistica 6.1”. The obtained results confirm the presence of certain regularities. First, attention should be paid to the deterioration during the period of stay in institutions of higher education in the medical profile of the expression of such indicators of the functional state of higher nervous activity as the speed of simple and differentiated visual-motor reactions and the balance of nervous processes. Secondly, it is necessary to determine stable results in the dynamics of the academic year, which are characteristic of the indicators of mobility of the nervous processes. Thirdly, it should be emphasized that for indicators of speed of audio-motor reaction the most typical tendency is gradual improvement in the dynamics of time of stay in medical institutions of higher education. Such a variety of palettes of the studied indicators of the degree of development of the leading indicators of the functional state of higher nervous activity of the body of students and students requires to be taken into account when assessing the psychophysiological status of the subjects and the development of a set of diagnostic means for identifying the processes of forming the functional capabilities and adaptive resources of youth, who receive medical education
У структурі найважливіших компонентів забезпечення оптимального перебігу процесів психофізіологічної адаптації студентської молоді особливе місце займає ступінь психофізіологічної готовності організму до ефективного засвоєння професійно-значущих навичок і дій. Метою дослідження є визначення особливостей змін з боку провідних показників функціонального стану вищої нервової діяльності студентів медичних закладів вищої освіти в динаміці навчального року. Визначення рівня розвитку показників функціонального стану вищої нервової діяльності студентів проводилось протягом навчального року із застосуванням ліцензованого комп’ютерного комплексу “Еffеcton Studio”. Статистичне опрацювання отриманих матеріалів здійснювалось на підставі використання пакету програм багатовимірного статистичного аналізу “Statistica 6.1” за допомогою параметричних методів. Отримані результати засвідчують наявність певних закономірностей. По-перше, слід звернути увагу на погіршання протягом часу перебування в закладів вищої освіти медичного профілю рівня вираження таких показників функціонального стану вищої нервової діяльності, як швидкість простої і диференційованої зорово-моторної реакції та врівноваженість нервових процесів. По-друге, необхідно визначити стабільні результати в динаміці навчального року, властиві для показників рухливості нервових процесів. По-третє, потрібно підкреслити, що для показників швидкості аудіо-моторної реакції найбільш характерною тенденцією є поступове покращання у динаміці часу перебування в медичних закладах вищої освіти. Таке розмаїття палітри досліджуваних показників ступеня розвитку провідних показників функціонального стану вищої нервової діяльності організму студенток і студентів вимагає на урахування під час здійснення оцінки психофізіологічного статусу досліджуваних осіб та розроблення комплексу діагностичних засобів оцінки процесів формування функціональних можливостей та адаптаційних ресурсів дівчат і юнаків, які здобувають медичну освіту.
Дод.точки доступу:
Makarov, S. Yu.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Oganesyan, T. G.
    The impact of the COVID-19 pandemic on the psychological state of a person [Text] / T. G. Oganesyan // Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 3 спецвип. - P101-102


MeSH-головна:
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (психология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
Анотація: The COVID-19 pandemic has brought changes to the daily life of modern people and affected the mental state of people not only at the physiological level, but also psychologically. During the quarantine measures, the psychological condition of people significantly worsened. Despite the easing of restrictions, many people feel stressed and anxious due to the need to return to their workplaces, fear of traveling in public transport. Most people have encountered maladaptation - this is a violation of the ability to adapt to the conditions of existence, loss of landmarks and plans for the future. Due to the daily threats caused by the pandemic, a person receives acute psychological trauma. More broadly, it is a kind of conflict between the existing form of livelihood and the external environment. The restrictions imposed by the COVID-19 pandemic have affected contacts, movement and psychological states of people. During the pandemic, people were forced to stop traditional communication with friends and relatives, usual work and educational activities, which had a psychological impact on young and socially active population groups. As a result of the COVID-19 pandemic, not only restrictions were imposed, but also new requirements, such as the wearing and frequent replacement of protective masks, disinfection of hands and objects, social distancing, the consequences of which caused an increase in cases of health and social anxiety
Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Social deprivation as a risk factor for mental maladjustment among the younger generation of Ukrainians [Text] = Соціальна депривація як чинник ризику психічної дезадаптації серед підростаючого покоління українців / S. M. Rusina [та ін.] // Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 2. - P41-46. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (тенденции)
АДАПТАЦИИ ПСИХОСОЦИАЛЬНОЙ НАРУШЕНИЯ -- ADJUSTMENT DISORDERS (этиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Анотація: The purpose – to investigate the risk factors of adolescent mental maladjustment. Research materials and methods. The diagnostic method of the clinical interview (MCI), clinical-psychopathological and statistical method were used among 30 (13 girls and 17 boys) socially deprived adolescents of school age to detect mental maladjustment. The results. It has been established that psycho-emotional stress, neurotic changes and instability of emotional reactions, especially in deprived teenagers, are caused by psycho- traumatic situations (acute or chronic) and an unsatisfactory social and psychological climate in the family, home, and educational institution. Strong emotional experiences of 62 % of girls (9 persons) were due to the breakup of friendships, a small number – 28 % (4 persons) due to punishment for failure at school and the least due to the indifference of others 24 % (3 persons). Three girls noted 2 signs each. Among young people, emotional and stressful situations were caused in the largest part due to the indifference of others – 72 % (12 people), a fairly high rate due to the breakup of friendly relations – 32 % (5 people) and the least was observed in cases of punishment for failure – 6 % (1 person). One young man noticed 2 signs in himself. Among those examined, 70 % of teenagers were witnesses of psychological bullying, 27 % of the subjects periodically insulted their peers at school, and 1 boy (3 %) admitted that he suffered beatings from high school students. The difference is probable (Р0.001) in comparison with indicators of mental and physical violence. No one described themselves as criminals. Conclusions. The application of ways to reduce or eliminate family and socio- psychological deprivation in society among the growing generation of Ukrainian teenagers will create conditions for the harmonious and comprehensive development of the personality that is in the process of formation
Мета – дослідити чинники ризику підліткової психічної дезадаптації. Матеріали та методи. Серед 30 (13 дівчат і 17 хлопців) соціально депривованих підлітків шкільного віку застосовували діагностичний метод клінічного інтерв’ю (МКІ) за А. Айві (відкриті, закриті питання, відображення почуттів, переказ), клініко-психопатологічний, статистичні методи. Результати. Встановлено, що психоемоційну напругу, невротичні зміни та нестійкість емоційних реакцій, особливо у підлітків із депривацією, спричиняють психотравмуючі ситуації (гострі чи хронічні) та незадовільний соціально-психологічний клімат у сім’ї, побуті, навчальному закладі. Сильні емоційні переживання у 62 % дівчат (9 осіб) були через розрив дружніх стосунків, невелика кількість – 28 % (4 особи) через покарання за неуспішність у школі і найменша – через байдужість оточуючих 24 % (3 особи). Три дівчини відмічали у себе по 2 ознаки. У найбільшої частини юнаків емоційно-стресові ситуації виникали через байдужість оточуючих – 72 % (12 осіб), достатньо високий показник – через розрив дружніх стосунків – 32 % (5 осіб) і найменше –у випадках покарання за неуспішність – 6 % (1 особа). Один юнак відмічав у себе 2 ознаки. Серед обстежених свідками психологічного цькування були 70 % підлітків, 27 % досліджуваних періодично ображали однолітки в школі, а один хлопець зізнався, що терпів побиття від старшокласників. Різниця вірогідна (Р0,001) порівняно з показниками психічного та фізичного насилля. Кривдником себе не характеризував жоден респондент. Висновки. Застосування шляхів зменшення чи усунення сімейної і соціально- психологічної депривацій у суспільстві серед підростаючого покоління українських підлітків створює умови для гармонійного і всебічного розвитку особистості, яка знаходиться у процесі формування
Дод.точки доступу:
Rusina, S. M.
Karvatska, N. S.
Nikoriak, R. A.
Savka, S. D.
Blazhina, I. Y.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Thompson, І. І.
    The organization of psychological help for mothers with stillbirth in the United Kingdom and Ukraine [Текст] = Організація психологічної допомоги жінкам з мертвонародженням у Великій Британії та в Україні / І. І. Thompson, О. М. Nadvorna // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 4. - С. 88-90


MeSH-головна:
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПЛОДА СМЕРТНОСТЬ -- FETAL MORTALITY
Анотація: It is important time when Ukraine is undergoing active medical transformation in order to modernize the provision of medical services. By learning from international colleagues Ukrainian medicine could benefit from introducing the positive experience in management and provision of psychological support to women with pregnancy loss regardless of gestation
Україна як країна, що проводить активну медичну трансформацію з метою модернізації надання медичних послуг, повинна брати до уваги позитивний досвід колег з проблеми ведення та надання психологічної допомоги жінкам із завмерлою вагітністю
Дод.точки доступу:
Nadvorna, O. M.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Yuryeva, L. M.
    Аdjustment disorders in students who have suffered psychoemotional stress: systematic review of diagnostics, treatment and preventive care [Text] / L. M. Yuryeva, A. I. Sharun // Медичні перспективи. - 2021. - Т. 26, № 4. - P31-39. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ -- MENTAL HEALTH (тенденции)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (диетотерапия, лекарственная терапия, профилактика и контроль)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ОБЗОР -- REVIEW
Анотація: Currently, the mental health problem of students, which often leads to the creation of unfavorable foundations for the development of non-psychotic mental disorders, is particularly relevant and socially significant. The purpose of this article was to conduct a systematic literature review of the current state of the problems of students’ adjustment disorders, taking into account interventions aimed at preventing and correcting them, and analyzing the results. We searched the electronic databases Oxford, Google Scholar, PubMed, Medline and Web of Science, ScienceDirect, Scopus, Cyberleninka, PsycInfo on prevalence, adverse effects, and interventions in students with adjustment disorders. Of the 25 studies published over the period from 2004 to 2020, 10 (40%) data on treatment and preventive measures are reported. The search revealed that interventions aimed at correcting and preventing adjustment disorders in students may improve various aspects of well-being, including psychological, pedagogical and medical ones. However, the evidence is limited by the relative inadequacy of long-term and reliable experimental studies. In view of this, it is advisable to further implement larger projects and conduct broader and longer-term research, which will contribute to a more reliable and in-depth study of the impact and effectiveness of such interventions. Based on a scientific search, the theoretical and methodological foundations of psychocorrection of students with adjustment disorders are substantiated, taking into account the specifics of the mental functioning of this category. While there are few works devoted to the study of developmental issues, clinical and psychopathological features, dynamics of non-psychotic mental disorders, taking into account gender and organizational factors in university students in the context of higher education reform, such issues require further study applying systemic approach in order to develop and implement in practice the early diagnosis as well as corrective and preventive measures
На цей час особливо актуальною і соціально значущою є проблема психічного здоров’я студентів, яка часто призводить до створення несприятливих основ для розвитку непсихотичних психічних розладів. Метою цієї статті було проведення систематичного літературного огляду сучасного стану проблеми розладів адаптації в студентів, з урахуванням втручань, спрямованих на їх запобігання та корекцію, й аналізом отриманих результатів. Було проведено пошук по електронним базам даних Oxford, Google Scholar, PubMed, Medline и Web of Science, ScienceDirect, Scopus, Cyberleninka, PsycInfo щодо поширеності, несприятливих наслідків і втручань у студентів з розладами адаптації. З 25 досліджень, опублікованих за період з 2004 до 2020 року, у 10 (40%) наводилися дані про лікувально-профілактичні заходи. У результаті пошуку виявлено, що втручання, спря­мовані на корекцію та профілактику розладів адаптації в студентів, можуть покращити різні аспекти добробуту, зокрема психологічні, педагогічні та медичні. Однак докази обмежені відносною недостатністю довготривалих та надійних експериментальних досліджень. З огляду на це, доцільно в подальшому впро­ваджувати масштабніші проєкти та проводити більш широкі та тривалі дослідження, що сприятиме достовірнішому та глибшому вивченню впливу та ефективності таких втручань. На основі наукового пошуку обґрунтовано теоретико-методичні основи психокорекції осіб студентів з розладами адаптації, з урахуванням специфіки психічного функціонування зазначеної категорії. У той час, як робіт, присвячених вивченню проблем розвитку, клініко-психопатологічних особливостей, динаміки непсихотичних психічних розладів з урахуванням гендерних та організаційних чинників у студентів закладів вищої освіти в умовах реформування вищої освіти, небагато, є потреба в подальшому вивченні з позиції системного підходу з метою розробки та впровадження в практику заходів ранньої діагностики та корекційно-профілактичних впливів
Дод.точки доступу:
Sharun, A. I.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Іванченко, О. З.
    Особливості адаптації студентів першого курсу в умовах змішаної форми навчання в період карантинних обмежень [Текст] = Рeculiarities of first-year students’ adaptation in the conditions of the mixed form of education in the period of quarantine limitations / О. З. Іванченко, О. З. Мельнікова, Г. Р. Мікаєлян // Медична освіта. - 2021. - N 4. - С. 25-31


MeSH-головна:
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Анотація: Представлена робота містить результати дослідження актуальної педагогічної проблеми сьогодення, яка полягає в суттєвих змінах умов, у яких здійснюється адаптація до навчання студентів-першокурсників у закладах вищої освіти (ЗВО). В умовах карантинних обмежень відбувався перехід на змішану його форму, коли заняття проводяться дистанційно за тим самим розкладом, який був створений на початку року для аудиторної роботи, з повною візуалізацією навчального процесу. Метою дослідження було виявлення особливостей перебігу адаптації студентів першого курсу медичного факультету та визначення організаційних засобів, які могли б сприяти більш успішній адаптації першокурсників. В добровільному анкетуванні взяли участь 64 студенти медичного факультету віком від 17 до 20 років. Питання анкети були сформульовані авторами статті самостійно на основі наукової літератури, присвяченої проблемам адаптації студентів. Показано, що більш ніж 80 % студентів були дуже зацікавлені майбутньою професією, і тільки 65,1 % опитаних оцінили відношення до неї як «дуже подобається» після нетривалого навчання. Рівень задоволеності результатами навчання у студентів виявився невисоким – лише 30 % з них були повністю задоволеними. Серед причин, які впливають на результати навчання і заважають адаптації, 52,4 % опитаних першокурсників назвали напругу і втому від занять, 60 % – опанування нових його форм, а 26 % студентів – пристосування до вимог викладачів. Виявилось, що соціально-біологічні аспекти адаптації в умовах дистанційного навчання мали полегшені прояви – тільки 15 % першокурсників відмітили труднощі раціонального планування свого часу, тоді як 73,3 % опитаних молодих людей проблем із цим не мали, залишаючись вдома із батьками. При визначенні стану психологічної адаптації виявилось, що майже кожен другий з опитаних першокурсників відчував підвищену тривожність, внутрішню напругу, невпевненість у своїх силах, мав порушення сну. Студенти відзначили, що організація змішаної форми навчання з повною його візуалізацією їх дисциплінує, мотивує на найкращу роботу і відповідальне ставлення, проте тільки 43,2 % учасників анкетування визнали, що вони беруть активну участь у спілкуванні он-лайн, тоді як інші – на вимогу викладачів. Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що при змішаній формі навчання дидактичні, психологічні і професійні складові загальної адаптації студентів потребують особливої уваги з боку організаторів навчального процесу
The presented work contains the results of a study of the current today pedagogical problem, which consists in significant changes in the conditions in which the adaptation of first-year students to the study in higher education institutions (HEI) take place. Under the conditions of quarantine restrictions, there was a transition to its mixed form, when classes are held remotely according to the same schedule, which was created at the beginning of the year for classroom work, with full visualization of the educational process. The aim of the study was to identify the peculiarities of the first-year medical students’ adaptation course and to identify organizational tools that could contribute to a more successful adaptation of freshmen. Іn the voluntary survey64 medical students aged 17 to 20 took part. The questions of the questionnaire were formulated by the authors of the article independently based on scientific literature devoted to the problems of students’ adaptation. It is shown, that more than 80 % of students were very interested in the future profession, and only 65.1 % of respondents rated the attitude to it as “very like” after a short study. The level of satisfaction with the results of students’ studies was not high – only 30 % of respondents were completely satisfied. Among the reasons that affect learning outcomes and hinder adaptation 52.4 % of surveyed freshmen named stress and fatigue from classes, 60 % – mastering its new forms, and 26 % of students – adaptation to the requirements of teachers. It turned out that the socio-biological aspects of adaptation in distance learning were mild – only 15 % of freshmen noted the difficulties of rational planning of their time, while 73.3 % of young people surveyed had no problems with it, staying at home with their parents. Students noted that the organization of a mixed form of education with its full visualization disciplines them, motivates them for the best work and responsible attitude, but only 43.2 % of respondents admitted that they are actively involved in online communication, while others - at the request of teachers. Given the above, we can conclude that in a mixed form of education didactic, psychological and professional components of the general adaptation of students require special attention from the organizers of the educational process
Дод.точки доступу:
Мельнікова, О. З.
Мікаєлян, Г. Р.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Аврамчук, О.
    Клініко-психологічні особливості осіб з ознаками соціально-тривожного розладу, який асоціюється з травматичним досвідом [Текст] / О. Аврамчук // НейроNEWS. - 2022. - № 2. - С. 27-31. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТРЕССОВЫЕ РАССТРОЙСТВА ПОСТТРАВМАТИЧЕСКИЕ -- STRESS DISORDERS, POST-TRAUMATIC (диагностика, патофизиология, психология, этиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY (патофизиология, психология, этиология)
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY (тенденции)
КЛИНИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ -- CLINICAL TRIAL
Анотація: Життєвий досвід осіб, які пережили травматичні події, часто асоціюється із вразливістю до проблем із психічним здоров’ям та порушенням психологічного благополуччя: міжособистісні проблеми, зменшення підтримки, виснаження ресурсів саморегуляції тощо. Поруч із цим виражений дистрес через соціальну тривогу та характерне уникнення коригуючого досвіду перешкоджають процесу відновлення після психологічних травм, ускладнюють побудову ресурсних соціальних стосунків, зокрема, пов’язаних із безпекою, безумовним прийняттям та якістю життя
Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Агишева, Н. К.
    Супружеские конфликты и способы их разрешения [Текст] / Н. К. Агишева // Международный медицинский журнал (Харків). - 2006. - Т. 12, № 2. - С. 19-23

Рубрики: Супружеские пары--психол

   Конфликт (психология)


   Адаптация психологическая


   Адаптации психосоциальной нарушения



Знайти схожі

13.


   
    Адаптаційний підхід до оцінки процесів формування особливостей особистості сучасних школярів [Текст] / І. В. Сергета [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2011. - Т. 15, № 2. - С. 206-209

Рубрики: Личности качеств оценка

   Школьники


   Адаптация психологическая


   ВНМУ-Сергета И.В. (І.В.)


   ВНМУ-Гунас И.В. (І.В.)


   ВНМУ-Мостовая О.П.


Дод.точки доступу:
Сергета, І. В.
Гунас, І. В.
Мостова, О. П.
Шаюк, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Адаптация доказательных стратегий предотвращения самоубийств во время и после пандемии COVID 19 [Текст] // НейроNEWS. - 2021. - № 6. - С. 30-39


MeSH-головна:
БОЛЕЗНЕЙ ЭПИДЕМИЧЕСКИЕ ВСПЫШКИ -- DISEASE OUTBREAKS (профилактика и контроль)
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS (патофизиология, профилактика и контроль, психология, терапия, этиология)
САМОУБИЙСТВО, ПОПЫТКА -- SUICIDE, ATTEMPTED (профилактика и контроль)
ОБЗОР -- REVIEW
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ -- GUIDELINE
ТАБЛИЦЫ -- TABLES
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Анотація: Ежегодно в мире в результате суицида умирает около 800 тыс. человек. Согласно имеющимся данным, уровень самоубийств снижается во время кризисов, однако он возрастет, как только непосредственный кризис пройдет. Пандемия COVID-19 влияет как на факторы риска, так и защитные факторы в отношении самоубийства на каждом уровне социально-экологической модели. Представляем вашему вниманию обзор статьи D. Wasserman et al. «Adaptation of evidence-based suicide prevention strategies during and after the COVID-19 pandemic», опубликованной в журнале World Psychiatry (2020; 19 (3): 294–306), посвященной доказательным стратегиям предотвращения самоубийств во время и после пандемии COVID-19 с описанием последствий пандемии для риска самоубийств на различных уровнях, а также тому, как адаптировать на практике доказательные вмешательства по предотвращению суицидов
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Алдашева, А. А.
    Индивидуальные стратегии адаптации [Текст] / А. А. Алдашева // Физиология человека. - 2014. - Т. 40, № 6. - С. 15-22


MeSH-головна:
ВЫСШАЯ НЕРВНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- HIGHER NERVOUS ACTIVITY (физиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
ГРУППОВЫЕ ПРОЦЕССЫ -- GROUP PROCESSES
ПСИХОСОЦИАЛЬНАЯ ДЕПРИВАЦИЯ -- PSYCHOSOCIAL DEPRIVATION

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


   
    Анозогнозия в формировании отношения к заболеванию у больных злокачественными лимфомами [Текст] / Е. В. Пестерева [и др.] // Вопросы онкологии. - 2008. - Т. 54, № 3. - С. 360-364

Рубрики: Лимфома--диагн

   Больного поведение


   Адаптация психологическая


Дод.точки доступу:
Пестерева, Е. В.
Чулкова, В. А.
Ильин, Н. В.
Симонова, О. Н.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Антонов, А. А.
    Метод адаптивного управления на основе пространственной синхронизации деятельности областей коры головного мозга как средство поддержания работоспособности операторов [Текст] / А. А. Антонов // Психиатрия и психофармакотерапия. - 2009. - Т. 11, № 1. - С. 55-61

Рубрики: Трудоспособности оценка--методы

   Человеческая деятельность--психол


   Адаптация психологическая


   Мозга головного кора--физиол


   Пространства восприятие--физиол


   Группы лиц по профессиям--психол


Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


   
    Аспекти адаптаційного процесу у військовослужбовців українського миротворчого контингенту [Текст] / В. І. Варус [та ін.] // Довкілля та здоров’я : Наук. журн. з пробл. мед. екології, гігієни, охорони здоров’я та екол. безпеки . - 2007. - № 3. - С. 66-70

Рубрики: Адаптация психологическая

   Военнослужащие--психол


   Украина


Дод.точки доступу:
Варус, В. І.
Швець, А. В.
Губенко, А. М.
Губенко, В. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Бардов, В. Г.
    Шляхи цілеспрямованої корекції адаптаційних можливостей організму дітей і підлітків [Текст] / В. Г. Бардов, І. В. Сергета // Проблемы Медицины. - 1999. - № 9. - С. 28-30


MeSH-головна:
ОЗДОРОВИТЕЛЬНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ -- HEALTH PROMOTION (использование, организация и управление, тенденции)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Дод.точки доступу:
Сергета, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Баркан, И. Ю.
    Особенности адаптации лиц к полным съемным протезам в аспекте оценки психоэмоционально статуса [Текст] / И. Ю. Баркан, А. А. Стафеев, В. С. Репин // Стоматология : Науч.-практ. рецензируемый журн. - 2015. - Т. 94, № 5. - С. 44-47. - Библиогр.: с. 47 . - ISSN 0039-1735


MeSH-головна:
ЗУБНОЙ ПРОТЕЗ СЪЕМНЫЙ НАКЛАДНОЙ -- DENTURE, OVERLAY
ЗУБНЫЕ ПРОТЕЗЫ (психология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Дод.точки доступу:
Стафеев, А. А.
Репин, В. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)