Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (555)Рідкісні видання (99)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Анатомия<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 114
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    Andreas Vesalius (1515-1564): at the crossroads of origination and formation of new principles of world perception [Text] / M. V. Mandryk-Melnychuk [et al.] // Лікарська справа. Врачебное дело. - 2018. - № 3/4. - P180-191. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ИСТОРИЯ 16 ВЕКА -- HISTORY, 16TH CENTURY
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история)
ИСТОРИЯ СРЕДНЕВЕКОВЬЯ -- HISTORY, MEDIEVAL
СУДЕБНАЯ ПАТОЛОГИЯ -- FORENSIC PATHOLOGY (история)
Анотація: The main stages of the personal and career ascent of one of the brightest representatives of the Middle Ages, the founder of the scientific direction in anatomy – Andreas Vesalius, are analyzed. His personality is viewed in the context of the formation of humanism ideas, discoveries that have changed the course of history, prominent representatives of the Renaissance, who influenced the formation of this outstanding personality. Return to the antiquity ideals, i.e. to the Renaissance humanistic principles, has been shown to open the opportunity for the establishment of a number of scientific centers and the concentration of real intellectuals of that time in them. The universalism of their thinking enabled the emergence of a new mentality and styles in art, painting, science. Andreas Vesalius, who grew up under the influence of these figures at the crossroads of the most progressive ideas of the epoch, belonged to such figures, and he himself became a great scientist
Проаналізовано основні етапи особистісного та кар’єрного сходження одного з найяскравіших представників епохи середньовіччя, засновника наукового напряму анатомії Андреаса Везалія. Його постать розглянуто у контексті формування ідей гуманізму, відкриттів, які змінили хід історії, визначних представників Відродження, які вплинули на формування цієї непересічної особистості. Показано, що повернення до ідеалів античності. тобто принципів гуманізму в період ренесансу, відкрило можливість для заснування ряду наукових центрів та зосередження в них справжніх інтелектуалів того часу. Універсалізм їхнього мислення сприяв зародженню нової ментальності і стилів у мистецтві, живопису, відкриттів у різних галузях наук, зокрема в медицині, біології та хімії. До таких постатей належав і Андреас Везалій, який зростав під впливом цих постатей, на перехресті найпрогресивніших ідей епохи і сам став одним з тих, хто створив фундамент для формування наукової анатомії і сучасної медицини взагалі
Дод.точки доступу:
Mandryk-Melnychuk, M. V.
Kotsur, V. A.
Biduchak, A. S.
Chornenka, Zh. A.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Professor Cherkasov Viktor Gavrylovych [] // Вісник морфології. - 2020. - Т. 26, № 2. - P74


MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (история, кадры, этика)
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL (история, организация и управление)
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история, кадры, этика)
Дод.точки доступу:
Черкасов, Виктор Гаврилович (1953-2020) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Savaryn, T. V.
    Synonymy in anatomical terminology [Текст] = Синонімія в анатомічній термінології / T. V. Savaryn, I. A. Prokop, O. A. Makovska // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 142-147


MeSH-головна:
ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Анотація: The article addresses the issue of studying noun and adjective synonymy in the Latin anatomical terminology. Different views on the problem of noun and adjective synonymic relations in the anatomical terminology are considered. The complex of Latin nouns-synonyms, their signs and functional specifics are described. Latin terminological units are divided into three groups:1) absolute synonyms; 2) synonyms of varying compatibility; 3) quasi-synonyms. Group 1 includes absolute synonyms which have appeared due to the revision of anatomical nomenclature and are of the similar semantic meaning. Group 2 – nouns, often terminological pairs, having different compatibility in the anatomical terminology. The most numerous Group 3 includes the so-called quasi-synonyms – terms of similar meaning intended for differentiation of various anatomical notions. Meanwhile, it has been found that the signs of Latin quasi-synonyms differentiation in the anatomical terminology may vary greatly and contain an indication on the shape of an object, type of tissue, morphological similarity, object location, etc. Most often used synonymic adjectives are analysed. They have been found to belong to Group 2 of the classification above, since the choice of the term-adjective most commonly depends on the compatibility, that is on the noun it is related to
Стаття присвячена питанню вивчення синонімії іменників і прикметників в анатомічній термінології латинської мови. У роботі розглянуто погляди дослідників на проблему синонімічних відношень іменників та прикметників в анатомічній термінології. Описано сукупність іменників-синонімів латинської мови, їх ознаки й особливості функціонування. У дослідженні латинські термінологічні одиниці поділено на три групи: 1) абсолютні синоніми; 2) синоніми, що мають різну сполучуваність; 3) квазісиноніми. До першої групи увійшли абсолютні синоніми, які зʼявилися внаслідок перегляду анатомічної номенклатури і мають однакове смислове значення. Другу групу складають іменники, часто це термінологічні пари, які в анатомічній термінології мають різну сполучуваність. Третя найчисленніша група включає в себе так звані квазісиноніми, тобто терміни з подібним значенням, призначені для диференціації різних анатомічних понять. При цьому встановлено, що ознаки розрізнення латинських квазісинонімів в анатомічній термінології можуть бути дуже різні і можуть містити вказівку на форму обʼєкта, характер тканини, морфологічну схожість, місце розташування обʼєкта та ін. Проаналізовано найбільш уживані синоніми-прикметники. Встановлено, що всі вони можуть бути включені до другої групи наведеної вище класифікації, оскільки вибір терміна-прикметника залежить найчастіше від сполучуваності, тобто від іменника, до якого він відноситься.
Дод.точки доступу:
Prokop, I. A.
Makovska, O. A.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Абуватфа, С. І. Х.
    Реалізація міжпредметних зв’язків при вивченні природничо-наукових дисциплін у закладах вищої медичної освіти [Текст] = Implementation of cross-curricular links in the study of natural science disciplines of higher medical institutions / С. І. Х. Абуватфа // Art of Medicine. - 2019. - N 4. - С. 141-144. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL (организация и управление, тенденции)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (обучение, тенденции)
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES (обучение, организация и управление, тенденции)
Анотація: У статті порушено проблему реалізації міжпредметних зв’язків у процесі навчання природничо-наукових дисциплін у закладах вищої медичної освіти. Автором проаналізовано різні підходи науковців до визначення поняття «міжпредметні зв’язки» та їх реалізації у навчальних процесах різних закладів освіти. Основну увагу в роботі закцентовано на проблемі реалізації міжпредметних зв’язків у закладах вищої медичної освіти на сучасному етапі реформування медичної освіти. Стаття присвячена детальному аналізу реалізації міжпредметних зв’язків при вивченні природничо-наукових дисциплін на прикладі навчального предмету «Анатомія людини». Значну увагу приділено об’єктивним та суб’єктивним причинам важливості використання міжпредметних зв’язків під час практичних та лекційних занять: розбіжність у часі вивчення спорідненого матеріалу на заняттях з різних навчальних дисциплін; різне тлумачення одних і тих самих понять у різних навчальних предметах теоретичних та клінічних дисциплін тощо. Наведено варіанти використання міжпредметних зв’язків за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій: виконання віртуальних лабораторних робіт, проведення демонстрацій, застосування комп’ютерних симуляцій, віртуальних тренажерів, презентацій, відеофрагментів, медичних додатків, наукових електронних ресурсів тощо. На прикладі природничо-наукової дисципліни «Анатомія людини» розкрито поняття «дидактичний синтез», що здійснюється як на рівні змісту навчального матеріалу, так і на рівні методів, принципів, форм діяльності (наприклад, інтегровані лекції, практикуми, семінари). Розкрито особливості використання на різних етапах занять міжпредметних фрагментів, що сприяє синтезу знань і умінь з теоретичних та клінічних дисциплін; здатності інтегрувати базові знання задля створення фундаменту професійних компетентностей
The article deals with the problem of cross-curricular relations in the process of teaching natural sciences in higher medical institutions. The author analyzes different approaches of scientists to the definition of the concept of "cross-curricular links" and their implementation in the educational processes of different educational institutions. The main focus of the paper is on the problem of cross-curricular communication in higher education institutions at the current stage of medical education reforming. The article is devoted to a detailed analysis of the implementation of cross-curricular relations in the study of natural sciences on the example of the subject "Human Anatomy". Much attention has been paid to the objective and subjective reasons for the importance of using cross-curricular communication during practical and lecture lessons. Examples of cross-curricular communications using information and communication technologies are: working with virtual labs and demonstrations, computer simulations, virtual simulators, presentations, videos, medical applications, scientific electronic resources, and more. On the example of the natural science discipline "Human Anatomy" the author discloses the concept of "didactic synthesis", which is carried out both at the level of the content of educational material and at the level of methods, principles, and forms of activity (for example, integrated lectures, workshops, seminars). Cross-curricular links can be implemented in the training sessions in the form of fragments, or separate stages of the lesson, which solves a specific cognitive task that requires the synthesis of knowledge and skills from other disciplines
The author reveals the peculiarities of the use of interdisciplinary classes at different stages of the study, which promotes the synthesis of knowledge and skills in theoretical and clinical disciplines; the ability to integrate basic knowledge to create a foundation of professional competence. The author emphasizes that the teaching of natural science disciplines of higher medical education institutions should be carried out on an integrative basis: the cross-curricular links of educational material in theoretical and clinical disciplines should be considered as a didactic form of the general scientific principle of systematicity and should be carried out holistically – on methodological methods and organizational levels. The active introduction of cross-curricular links in the process of teaching medical students provides the formation of a comprehensive system of understanding of medical and biological processes for future doctors: comprehensive study of the same object in the lectures and practical classes of theoretical and clinical disciplines; involvement by different medical sciences the same theories and laws. Prospects for further research are to create methodological guidelines and recommendations on different topics of the discipline "Human Anatomy" to take into account cross-curricular links with other disciplines of higher medical education institutions to ensure the systematic knowledge of students
Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Анатомічна лекція як важливий засіб формування корпоративної академічної культури [Текст] / В. Г. Черкасов [та ін.] // Медична освіта. - 2015. - № 3. - С. 90-93


MeSH-головна:
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (методы, обучение)
Дод.точки доступу:
Черкасов, В. Г.
Остапюк, Л. І.
Дзевульська, І. В.
Ковальчук, О. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Андрей Везалий - основатель современной анатомии (к 500-летию со дня рождения) [Текст] / А. И. Шведавченко, В. А. Кудряшова, М. В. Оганесян // Морфологические ведомости. - 2014. - № 4. - С. 70-72


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история)
ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTS
Дод.точки доступу:
Шведавченко, А. И.
Кудряшова, В. А.
Оганесян, М. В.
Везалий, Андрей (Андреас) (врач, основоположник научной анатомии ; 1514-1564) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Антощук, К. Ф.
    "Ледяная анатомия" Н. И. Пирогова [] / К. Ф. Антощук, Л. И. Фоменко // Вісник морфології. - 1999. - Т. 5, № 2. - С. 238-239


MeSH-головна:
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история)
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Кл.слова (ненормовані):
музей-садиба М. І. Пирогова
Дод.точки доступу:
Фоменко, Л. И.
Пирогов, Микола Іванович (1810-1881) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.
617(092)
П 33


    Антощук, К. Ф.
    „Ледяная анатомия" Н. И. Пирогова [Текст] / К. Ф. Антощук, Л. И. Фоменко ; Нац. музей садиба М.І. Пирогова // Пироговський альманах: До 60-річчя відкриття Національного музею-садиби М.І.Пирогова : Наук. зб / ред. Г. С. Собчук. - 2007. - С. 33 . - ISBN 966-2954-22-8
УДК

MeSH-головна:
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история, методы)
ВРАЧИ -- PHYSICIANS (история)
Дод.точки доступу:
Собчук, Г. С. \ред.\
Фоменко, Л. И.
Пирогов, Микола Іванович (1810-1881) \про нього\
Нац. музей садиба М.І. Пирогова


Знайти схожі

9.


    Аруин, Л. И.
    Патологоанатомы - лауреаты Нобелевской премии [Текст] / Л. И. Аруин // Архив патологии. - 2010. - № 3. - С. 37-45

Рубрики: Анатомия

   Нобелевская премия


Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Ахтемійчук, Ю. Т.
    Праця М. І .Пирогова "Топографічна анатомія, ілюстрована зрізами, проведеними через заморожене тіло людини в трьох напрямках (1852-1854), і атлас - надання клінічній анатомії фізіологічного та функціонального спрямування (до І25-річчя від дня смерті М. І. Пирогова) [Текст] / Ю. Т. Ахтемійчук, Г. М. Топоров, В. П. Пішак // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2006. - Т. 5, № 3. - С. 93-98


MeSH-головна:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS (история)
АНАТОМИЯ -- ANATOMY (история)
Дод.точки доступу:
Топоров, Г. М.
Пішак, В. П.
Пирогов, Микола Іванович (1810-1881) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)