Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (556)Рідкісні видання (103)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Анатомия<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 114
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Лопушняк Л. Я., Проняєв Д. В., Перебийніс П. П., Сухоносов Р. О., Шкляр А. С.
Назва : Застосування сучасних педагогічних технологій при викладанні навчальної дисципліни "Анатомія людини"
Паралельн. назви :The use of modern pedagogical technologies in teaching the discipline «Human anatomy»
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 1. - С. 88-93 (Шифр КУ27/2023/22/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: В умовах реформування медицини в Україні пріоритетним завданням закладів вищої освіти є якість професійної підготовки фахівців галузі охорони здоров’я. Серед найважливіших принципів формування єдиного освітнього середовища визначальним є досягнення високого рівня навчання майбутніх лікарів шляхом уведення єдиної технології управління якістю освіти. У процесі євроінтеграції та глобалізації входження української освітньої системну світовий інформаційний простір виникає потреба в кардинальному оновленні системи вищої освіти нашої країни з урахуванням позитивного досвіду країн Європи та світу. На часі оптимізація галузі охорони здоров’я населення та підготовка лікарів нового покоління відповідно до світових стандартів.Мета дослідження - здійснити теоретичний аналіз наукових психолого-педагогічних, навчально-методичних та медичних публікацій, методичної роботи кафедри щодо застосування сучасних педагогічних технологій у процесі професійної підготовки майбутніх лікарів. Висновки. Впровадження у професійну підготовку майбутніх лікарів сучасних педагогічних технологій забезпечує формування професійної компетентності шляхом розвитку у здобувачів освіти навичок самостійної та науково-дослідницької роботи, міжособистісного спілкування, роботи у команді, аналізу та синтезу, креативності, здатності співпрацювати із фахівцями інших спеціальностей, вирішувати проблеми та приймати рішення. Під час вивчення навчальної дисцитіни «Анатомія людини» доцільно використовувати технології симуляційного навчання та кейс-метод, оскільки вони сприяють розвитку умінь і навичок, здатності до самонавчання, зміні парадигми мислення, забезпечують запам ’ятовуеання значних об’ємів інформації та підготовку спеціалістів, які максимально ефективно поводяться в складних клінічних ситуаціях. Технології симуляційного навчання дозволяють багаторазово та точно відтворити важливі клінічні сценарії та надають можливість адаптувати навчальну ситуацію до кожного студентаIn the context of healthcare reform in Ukraine, the priority task of higher education institutions is the quality of professional education of healthcare specialists. Among the most important principles of forming a unified educational environment is the achievement of a high level training of future doctors by introducing a unified technology for managing the educational quality. In the process of European integration and globalization, as the Ukrainian educational system enters the global information space, there is a need for a radical renerwal of higher education system in our country, taking into account the positive experience of European and worldwide countries. It is time to optimize the public health sector and train a new generation of doctors in accordance with international standards. The aim-to conduct a theoretical analysis of the scientific psychological, pedagogical, educational, methodological and medical publications, as well as the methodological work of the department concerning the use of modern pedagogical technologies in the process of professional training of future doctors. Conclusions. The introduction of modern pedagogical technologies in the professional training of future doctors ensures the formation of professional competence through the development of students’ skills in individual and research work, interpersonal communication, teamwork, analysis and synthesis, creativity, ability to co-operate with specialists of other specialties, solve problems and make decisions. During the study of the discipline «Human Anatomy», it is advisable to use simulation learning technologies and the case method, as they contribute to the development of skills and practical abilities, the capacity for self-learning, a change in the thinking paradigm, ensure the memorization of the significant amount of information and the training of specialists who behave as effectively as possible in complex clinical situations. Simulation training technologies allow to reproduce repeatedly and accurately the important clinical scenarios and provide an opportunity to adapt the learning situation for each student
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пикалюк В. С., Сікора В. З.
Назва : Славетні імена українських анатомів сучасності: професор Володимир Георгійович Ковешніков
Паралельн. назви :Famous names of contemporary ukrainian anatomists: professor Volodymyr Georgiyovych Koveshnikov
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2023. - Т. 22, № 4. - С. 115-119 (Шифр КУ26/2023/22/4)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Анотація: Готуючи до перевидання тритомний підручник «Анатомія людини» за редакцією професора В. Г. Ковешнікова, видавництво запропонувало оформити авторські свідоцтва на українськомовне та англомовне видання, захистивши його український пріоритет
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зербіно Д. Д., Чайковський Ю. Б., Черній В. І., Святенко Т. В., Волос Л. І., Свистунов І. В., Михайличенко Т. Є.
Назва : Професор В. Г. Шлопов – видатний представник вітчизняної патологічної анатомії (до 80-річчя від дня народження)
Місце публікування : Медичні перспективи. - Д., 2021. - Т. 26, № 3WМУ10/2021/26/3. - С. 228-229
MeSH-головна: ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTS
БИОГРАФИЯ -- BIOGRAPHY
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ПАТОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- PATHOLOGIC PROCESSES
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: 29 березня 2020 року минуло 80 років від дня народження Заслуженого діяча науки і техніки України. професора кафедри патологічної анатомії Донецького національного медичного університету Валерія Геннадійовича Шлопова - видатного українського вченого, талановитого педагога та організатора науки, одного з кращих представників української медичної інтелігенції. Є люди, яких уважають зразком і гордістю колективу, університету, країни, і скільки б часу не минуло, а пам’ять про них житиме в серцях людей, як і пам’ять про Валерія Геннадійовича Шлопова
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : "Наукові дослідження патологоанатомів України: досягнення та перспективи розвитку" : міжнародна науково-практична онлайн-конференція, 22-23 квітня 2021 р.
Місце публікування : Укр. наук.-мед. молодіжний журнал. - Київ, 2021. - N спецвип. №2 . - С. 6-49 (Шифр УУ14/2021/спецвип. №2 )
MeSH-головна: ПАТОЛОГИЯ -- PATHOLOGY
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
КОНГРЕССЫ -- CONGRESSES
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Savaryn T. V., Prokop I. A., Makovska O. A.
Назва : Synonymy in anatomical terminology
Паралельн. назви :Синонімія в анатомічній термінології
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 3. - С. 142-147 (Шифр МУ7/2021/3)
MeSH-головна: ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Анотація: The article addresses the issue of studying noun and adjective synonymy in the Latin anatomical terminology. Different views on the problem of noun and adjective synonymic relations in the anatomical terminology are considered. The complex of Latin nouns-synonyms, their signs and functional specifics are described. Latin terminological units are divided into three groups:1) absolute synonyms; 2) synonyms of varying compatibility; 3) quasi-synonyms. Group 1 includes absolute synonyms which have appeared due to the revision of anatomical nomenclature and are of the similar semantic meaning. Group 2 – nouns, often terminological pairs, having different compatibility in the anatomical terminology. The most numerous Group 3 includes the so-called quasi-synonyms – terms of similar meaning intended for differentiation of various anatomical notions. Meanwhile, it has been found that the signs of Latin quasi-synonyms differentiation in the anatomical terminology may vary greatly and contain an indication on the shape of an object, type of tissue, morphological similarity, object location, etc. Most often used synonymic adjectives are analysed. They have been found to belong to Group 2 of the classification above, since the choice of the term-adjective most commonly depends on the compatibility, that is on the noun it is related toСтаття присвячена питанню вивчення синонімії іменників і прикметників в анатомічній термінології латинської мови. У роботі розглянуто погляди дослідників на проблему синонімічних відношень іменників та прикметників в анатомічній термінології. Описано сукупність іменників-синонімів латинської мови, їх ознаки й особливості функціонування. У дослідженні латинські термінологічні одиниці поділено на три групи: 1) абсолютні синоніми; 2) синоніми, що мають різну сполучуваність; 3) квазісиноніми. До першої групи увійшли абсолютні синоніми, які зʼявилися внаслідок перегляду анатомічної номенклатури і мають однакове смислове значення. Другу групу складають іменники, часто це термінологічні пари, які в анатомічній термінології мають різну сполучуваність. Третя найчисленніша група включає в себе так звані квазісиноніми, тобто терміни з подібним значенням, призначені для диференціації різних анатомічних понять. При цьому встановлено, що ознаки розрізнення латинських квазісинонімів в анатомічній термінології можуть бути дуже різні і можуть містити вказівку на форму обʼєкта, характер тканини, морфологічну схожість, місце розташування обʼєкта та ін. Проаналізовано найбільш уживані синоніми-прикметники. Встановлено, що всі вони можуть бути включені до другої групи наведеної вище класифікації, оскільки вибір терміна-прикметника залежить найчастіше від сполучуваності, тобто від іменника, до якого він відноситься.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гаргула Т. І., Гнатюк М. С.
Назва : Особливості викладання клінічної анатомії та оперативної хірургії в сучасних умовах
Місце публікування : Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - Х., 2021. - N 1. - С. 22-25 (Шифр ПУ56/2021/1)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- SURGICAL PROCEDURES, OPERATIVE
Анотація: Упровадження європейських стандартів у процес підготовки компетентних, висококваліфікованих лікарів-спеціалістів, здатних використовувати здобуті під час навчання теоретичні знання в практичній діяльності, викликало підвищення вимог до якості їх фахового становлення. Клінічна анатомія та оперативна хірургія — це дисципліна, яка дає змогу студентам застосувати на практиці клінічне мислення, адже лише на основі знань про анатомічні особливості будови певної ділянки тіла людини можна обрати вдалу оперативну тактику лікування. Метою роботи було висвітлення особливостей викладання клінічної анатомії та оперативної хірургії на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії Тернопільського національного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського та способи їх удосконалення в сучасних умовах. На кафедрі приділяють увагу не лише теоретичній, а й практичній складовій підготовки студентів. Студенти самостійно проводять навчальні оперативні втручання на експериментальних тваринах, закріплюючи таким чином теоретичні знання та здобуваючи практичні навички, навчаються працювати в команді, виконують щоразу інші функціональні обов’язки членів операційної бригади, а в післяопераційному періоді спостерігають за реакцією організму на оперативне втручання. Перехід навчального процесу на дистанційну форму з упровадженням онлайн-платформи Microsoft Teams створив можливість проводити заняття в режимі реального часу, а застосування інтерактивного методу ділової гри дав змогу «віртуально» проводити навчальні оперативні втручання. Використання технології віртуальної і доповненої реальності допомагають глибше вивчити предмет, набути досвіду, до якого студенти не мають доступу, особливо в умовах карантинних обмежень.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гаргула Т. І.
Назва : Викладання клінічної анатомії та оперативної хірургії студентам-іноземцям в дистанційних умовах: переваги і недоліки
Паралельн. назви :Teaching of clinical anatomy and operative surgery to foreign students in remote conditions: advantages and disadvantages
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2021. - Т.20, № 1. - С. 98-102 (Шифр КУ27/2021/20/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
МЕДИЦИНА КЛИНИЧЕСКАЯ -- CLINICAL MEDICINE
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- SURGICAL PROCEDURES, OPERATIVE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Анотація: Вивчення клінічної анатомії та оперативної хірургії іноземними студентами в умовах дистанційного навчання має як низку переваги, так і недоліки, порівняно з традиційною формою. Використання он-лайн платформи Moodle (з навчальними матеріалами) та сервісу Microsoft Teams дало можливість проводити відеолекцї, семінарські заняття в режимі он-лайн із використанням інтерактивних методів навчання, які сприяють підвищенню мотивації та самостійності в іноземних студентів. “Віртуальне” проведення оперативних втручань при використанні інтерактивного методу – ділової гри дає змогу не лише вивчити етапи проведення операцій, а й закріпити алгоритм дій при різних обставинах. Застосування у навчальному процесі технологій віртуальної і доповненої реальності покращує засвоєння клінічної анатомії, дає можливість вдосконалити її хірургічну складову, що є особливо важливим у період відсутності можливості проведення навчальних операційThe study of clinical anatomy and operative surgery by foreign students in the context of distance learning has a number of advantages and disadvantages compared to the traditional form. The use of the online platform Moodle (with study materials) and the Microsoft Teams service made it possible to conduct video lectures and seminars online using interactive teaching methods that promote the motivation increase and independence of foreign students. "Virtual" operational interventions using an interactive method is a business game which allows not only to study the stages of operations but also to consolidate the algorithm of actions in different circumstances. The use of virtual and augmented reality technologies in the educational process becomes the clinical anatomy mastering better, makes it possible to improve its surgical component, which is especially important in the absence of the possibility of training operations
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гнатюк М. С., Коноваленко С. О., Кріцак М. Ю., Ясіновський О. Б.
Назва : Особливості засвоєння практичних навичок студентами медичного факультету при вивченні клінічної анатомії та оперативної хірургії
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - Чернівці, 2021. - Т. 20, № 1. - С. 43-47 (Шифр КУ26/2021/20/1)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- SURGICAL PROCEDURES, OPERATIVE
Анотація: У статті наведено основні відомості про особливості засвоєння практичних навичок студентами медичного факультету при вивченні клінічної анатомії та оперативної хірургії. Проведено педагогічний експеримент в якому взяли участь 65 студентів, що були розподілені на дві групи, які вивчали клінічну анатомію та оперативну хірургію. Перша група після ознайомлення з теорією оперативної хірургії приступала до виконання навчально- оперативних втручань на тваринах. Друга група після вивчення теорії тренувалася у тренажерному залі та приступала до навчальних операцій на тваринах. Встановлено, що студентами першої групи при виконанні операцій та маніпуляцій на тваринах допущено 27,5% помилок, а другою групою – 11,25%. Отримані результати проведеного дослідження свідчать, що найбільш адекватно та повноцінно освоюють практичні навички з оперативної хірургії студенти, які навчаються поетапно з освоєнням необхідного мінімуму теоретичних знань, iз відпрацюванням практичних навичок у тренажерному залі, з проведенням оперативних втручань на експериментальних тваринах та детальним аналізом допущених помилок під час операцій, ускладнень, наслідків у різні строки післяопераційного періоду та хірургічних коригуючих впливів для їх усунення.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Професор В. Г. Шлопов – видатний представник вітчизняної патологічної анатомії (до 80-річчя від дня народження) [Електронний ресурс]
Місце публікування : Art of Medicine. - 2021. - N 2. - С. 185-188 (Шифр АУ50/2021/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
Анотація: Представлено біографічний нарис та науково-педагогічний шлях Заслуженого діяча науки і техніки України, професора кафедри патологічної анатомії Донецького національного медичного університету Валерія Г еннадійовича Шлопова - видатного українського вченого, талановитого педагога та організатора науки, який зробив величезний внесок у розвиток патологічної анатомії нашої країни
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Процайло О. М., Гнатюк М. С., Коноваленко С. О., Ясіновський О. Б.
Назва : Деякі аспекти оптимізації вивчення хірургічних інструментів на кафедрі оперативної хірургії та клінічної анатомії
Паралельн. назви :Some aspects of optimization of study of surgical instruments at the department of operative surgery and clinical anatomy
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 4. - С. 47-50 (Шифр МУ7/2021/4)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- SURGICAL PROCEDURES, OPERATIVE
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ИНСТРУМЕНТЫ -- SURGICAL INSTRUMENTS
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
Анотація: У статті висвітлено вплив маркування хірургічного інструментарію різними кольорами для засвоєння розділу навчаль­ного матеріалу, присвяченого хірургічним інструментам. Для зʼясування впливу маркування хірургічного інструментарію різними кольорами проведено педагогічний експеримент, де досліджували ефективність вказаного методу щодо засвоєння розділу навчального матеріалу клінічної анатомії та оперативної хірургії, де представлені хірургічні інструменти. В результаті проведеного дослідження встановлено, що кольорове маркування інструментів для розʼєднання тканин, зупинки кровотечі, допоміжного інструментарію та інструментів для зʼєднання тканин дозволяє найоптимальніше опанувати їх назви, призначення, позиції утримування та правила користування ними. Подальше дослідження впливу маркування хірургічного інструментарію різними кольорами на його засвоєння та опанування дозволить покращити подачу і викладення навчального матеріалу для студентів медичних факультетівThe article highlights the impact of marking surgical instruments in different colors on the assimilation of the section of educational material on surgical instruments. To determine the impact of marking surgical instruments in different colors, a pedagogical experiment was conducted, which investigated the effectiveness of this method on mastering the section of educational material of clinical anatomy and operative surgery, where surgical instruments are presented. As a result of the study, it was found that the color marking of tools for tissue separation, stop bleeding, auxiliary tools and tools for tissue connection allows you to best master their names, purposes, positions and rules of use. Further study of the impact of marking surgical instruments in different colors on its assimilation and mastery will improve the supply and presentation of educational material for medical students
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)