Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (556)Рідкісні видання (100)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Анатомия<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 114
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-114 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Mandryk-Melnychuk M. V., Kotsur V. A., Biduchak A. S., Chornenka Zh. A.
Назва : Andreas Vesalius (1515-1564): at the crossroads of origination and formation of new principles of world perception
Місце публікування : Лікарська справа. Врачебное дело. - 2018. - № 3/4. - С. 180-191 (Шифр ЛУ2/2018/3/4)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ИСТОРИЯ 16 ВЕКА -- HISTORY, 16TH CENTURY
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ИСТОРИЯ СРЕДНЕВЕКОВЬЯ -- HISTORY, MEDIEVAL
СУДЕБНАЯ ПАТОЛОГИЯ -- FORENSIC PATHOLOGY
Анотація: The main stages of the personal and career ascent of one of the brightest representatives of the Middle Ages, the founder of the scientific direction in anatomy – Andreas Vesalius, are analyzed. His personality is viewed in the context of the formation of humanism ideas, discoveries that have changed the course of history, prominent representatives of the Renaissance, who influenced the formation of this outstanding personality. Return to the antiquity ideals, i.e. to the Renaissance humanistic principles, has been shown to open the opportunity for the establishment of a number of scientific centers and the concentration of real intellectuals of that time in them. The universalism of their thinking enabled the emergence of a new mentality and styles in art, painting, science. Andreas Vesalius, who grew up under the influence of these figures at the crossroads of the most progressive ideas of the epoch, belonged to such figures, and he himself became a great scientistПроаналізовано основні етапи особистісного та кар’єрного сходження одного з найяскравіших представників епохи середньовіччя, засновника наукового напряму анатомії Андреаса Везалія. Його постать розглянуто у контексті формування ідей гуманізму, відкриттів, які змінили хід історії, визначних представників Відродження, які вплинули на формування цієї непересічної особистості. Показано, що повернення до ідеалів античності. тобто принципів гуманізму в період ренесансу, відкрило можливість для заснування ряду наукових центрів та зосередження в них справжніх інтелектуалів того часу. Універсалізм їхнього мислення сприяв зародженню нової ментальності і стилів у мистецтві, живопису, відкриттів у різних галузях наук, зокрема в медицині, біології та хімії. До таких постатей належав і Андреас Везалій, який зростав під впливом цих постатей, на перехресті найпрогресивніших ідей епохи і сам став одним з тих, хто створив фундамент для формування наукової анатомії і сучасної медицини взагалі
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Professor Cherkasov Viktor Gavrylovych
Місце публікування : Вісник морфології. - 2020. - Т. 26, № 2. - С. 74 (Шифр ВУ8/2020/26/2)
MeSH-головна: МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Savaryn T. V., Prokop I. A., Makovska O. A.
Назва : Synonymy in anatomical terminology
Паралельн. назви :Синонімія в анатомічній термінології
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 3. - С. 142-147 (Шифр МУ7/2021/3)
MeSH-головна: ТЕРМИНОЛОГИЯ -- TERMINOLOGY
МЕДИЦИНСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ СИСТЕМАТИЗИРОВАННАЯ -- SYSTEMATIZED NOMENCLATURE OF MEDICINE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Анотація: The article addresses the issue of studying noun and adjective synonymy in the Latin anatomical terminology. Different views on the problem of noun and adjective synonymic relations in the anatomical terminology are considered. The complex of Latin nouns-synonyms, their signs and functional specifics are described. Latin terminological units are divided into three groups:1) absolute synonyms; 2) synonyms of varying compatibility; 3) quasi-synonyms. Group 1 includes absolute synonyms which have appeared due to the revision of anatomical nomenclature and are of the similar semantic meaning. Group 2 – nouns, often terminological pairs, having different compatibility in the anatomical terminology. The most numerous Group 3 includes the so-called quasi-synonyms – terms of similar meaning intended for differentiation of various anatomical notions. Meanwhile, it has been found that the signs of Latin quasi-synonyms differentiation in the anatomical terminology may vary greatly and contain an indication on the shape of an object, type of tissue, morphological similarity, object location, etc. Most often used synonymic adjectives are analysed. They have been found to belong to Group 2 of the classification above, since the choice of the term-adjective most commonly depends on the compatibility, that is on the noun it is related toСтаття присвячена питанню вивчення синонімії іменників і прикметників в анатомічній термінології латинської мови. У роботі розглянуто погляди дослідників на проблему синонімічних відношень іменників та прикметників в анатомічній термінології. Описано сукупність іменників-синонімів латинської мови, їх ознаки й особливості функціонування. У дослідженні латинські термінологічні одиниці поділено на три групи: 1) абсолютні синоніми; 2) синоніми, що мають різну сполучуваність; 3) квазісиноніми. До першої групи увійшли абсолютні синоніми, які зʼявилися внаслідок перегляду анатомічної номенклатури і мають однакове смислове значення. Другу групу складають іменники, часто це термінологічні пари, які в анатомічній термінології мають різну сполучуваність. Третя найчисленніша група включає в себе так звані квазісиноніми, тобто терміни з подібним значенням, призначені для диференціації різних анатомічних понять. При цьому встановлено, що ознаки розрізнення латинських квазісинонімів в анатомічній термінології можуть бути дуже різні і можуть містити вказівку на форму обʼєкта, характер тканини, морфологічну схожість, місце розташування обʼєкта та ін. Проаналізовано найбільш уживані синоніми-прикметники. Встановлено, що всі вони можуть бути включені до другої групи наведеної вище класифікації, оскільки вибір терміна-прикметника залежить найчастіше від сполучуваності, тобто від іменника, до якого він відноситься.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Абуватфа С. І. Х.
Назва : Реалізація міжпредметних зв’язків при вивченні природничо-наукових дисциплін у закладах вищої медичної освіти
Паралельн. назви :Implementation of cross-curricular links in the study of natural science disciplines of higher medical institutions
Місце публікування : Art of Medicine. - 2019. - N 4. - С. 141-144 (Шифр АУ50/2019/4)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
БИОЛОГИЧЕСКИХ НАУК ДИСЦИПЛИНЫ -- BIOLOGICAL SCIENCE DISCIPLINES
Анотація: У статті порушено проблему реалізації міжпредметних зв’язків у процесі навчання природничо-наукових дисциплін у закладах вищої медичної освіти. Автором проаналізовано різні підходи науковців до визначення поняття «міжпредметні зв’язки» та їх реалізації у навчальних процесах різних закладів освіти. Основну увагу в роботі закцентовано на проблемі реалізації міжпредметних зв’язків у закладах вищої медичної освіти на сучасному етапі реформування медичної освіти. Стаття присвячена детальному аналізу реалізації міжпредметних зв’язків при вивченні природничо-наукових дисциплін на прикладі навчального предмету «Анатомія людини». Значну увагу приділено об’єктивним та суб’єктивним причинам важливості використання міжпредметних зв’язків під час практичних та лекційних занять: розбіжність у часі вивчення спорідненого матеріалу на заняттях з різних навчальних дисциплін; різне тлумачення одних і тих самих понять у різних навчальних предметах теоретичних та клінічних дисциплін тощо. Наведено варіанти використання міжпредметних зв’язків за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій: виконання віртуальних лабораторних робіт, проведення демонстрацій, застосування комп’ютерних симуляцій, віртуальних тренажерів, презентацій, відеофрагментів, медичних додатків, наукових електронних ресурсів тощо. На прикладі природничо-наукової дисципліни «Анатомія людини» розкрито поняття «дидактичний синтез», що здійснюється як на рівні змісту навчального матеріалу, так і на рівні методів, принципів, форм діяльності (наприклад, інтегровані лекції, практикуми, семінари). Розкрито особливості використання на різних етапах занять міжпредметних фрагментів, що сприяє синтезу знань і умінь з теоретичних та клінічних дисциплін; здатності інтегрувати базові знання задля створення фундаменту професійних компетентностейThe article deals with the problem of cross-curricular relations in the process of teaching natural sciences in higher medical institutions. The author analyzes different approaches of scientists to the definition of the concept of "cross-curricular links" and their implementation in the educational processes of different educational institutions. The main focus of the paper is on the problem of cross-curricular communication in higher education institutions at the current stage of medical education reforming. The article is devoted to a detailed analysis of the implementation of cross-curricular relations in the study of natural sciences on the example of the subject "Human Anatomy". Much attention has been paid to the objective and subjective reasons for the importance of using cross-curricular communication during practical and lecture lessons. Examples of cross-curricular communications using information and communication technologies are: working with virtual labs and demonstrations, computer simulations, virtual simulators, presentations, videos, medical applications, scientific electronic resources, and more. On the example of the natural science discipline "Human Anatomy" the author discloses the concept of "didactic synthesis", which is carried out both at the level of the content of educational material and at the level of methods, principles, and forms of activity (for example, integrated lectures, workshops, seminars). Cross-curricular links can be implemented in the training sessions in the form of fragments, or separate stages of the lesson, which solves a specific cognitive task that requires the synthesis of knowledge and skills from other disciplinesThe author reveals the peculiarities of the use of interdisciplinary classes at different stages of the study, which promotes the synthesis of knowledge and skills in theoretical and clinical disciplines; the ability to integrate basic knowledge to create a foundation of professional competence. The author emphasizes that the teaching of natural science disciplines of higher medical education institutions should be carried out on an integrative basis: the cross-curricular links of educational material in theoretical and clinical disciplines should be considered as a didactic form of the general scientific principle of systematicity and should be carried out holistically – on methodological methods and organizational levels. The active introduction of cross-curricular links in the process of teaching medical students provides the formation of a comprehensive system of understanding of medical and biological processes for future doctors: comprehensive study of the same object in the lectures and practical classes of theoretical and clinical disciplines; involvement by different medical sciences the same theories and laws. Prospects for further research are to create methodological guidelines and recommendations on different topics of the discipline "Human Anatomy" to take into account cross-curricular links with other disciplines of higher medical education institutions to ensure the systematic knowledge of students
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Черкасов В. Г., Остапюк Л. І., Дзевульська І. В., Ковальчук О. І.
Назва : Анатомічна лекція як важливий засіб формування корпоративної академічної культури
Місце публікування : Медична освіта. - 2015. - № 3. - С. 90-93 (Шифр МУ7/2015/3)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шведавченко А. И., Кудряшова В. А., Оганесян М. В.
Назва : Андрей Везалий - основатель современной анатомии (к 500-летию со дня рождения)
Місце публікування : Морфологические ведомости. - 2014. - № 4. - С. 70-72 (Шифр 83223/2014/4)
MeSH-головна: ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTS
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Антощук К. Ф., Фоменко Л. И.
Назва : "Ледяная анатомия" Н. И. Пирогова
Місце публікування : Вісник морфології. - 1999. - Т. 5, № 2. - С. 238-239 (Шифр ВУ8/1999/5/2)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): музей-садиба м. і. пирогова
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (однотомник)
Шифр видання : 617(092)/П 33
Автор(и) : Антощук К. Ф., Фоменко Л. И.
Назва : „Ледяная анатомия" Н. И. Пирогова
Колективи : Нац. музей садиба М.І. Пирогова
Місце публікування : Пироговський альманах: До 60-річчя відкриття Національного музею-садиби М.І.Пирогова: Наук. зб/ ред. Г. С. Собчук. - 2007. - С. 33. - ISBN 966-2954-22-8 (Шифр 617(092)/П 33-861800). - ISBN 966-2954-22-8
УДК : 617(092) + 61(09)4Укр
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Аруин Л. И.
Назва : Патологоанатомы - лауреаты Нобелевской премии
Місце публікування : Архив патологии. - 2010. - № 3. - С. 37-45 (Шифр АР16/2010/3)
Предметні рубрики: Анатомия
Нобелевская премия
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Ахтемійчук Ю. Т., Топоров Г. М., Пішак В. П.
Назва : Праця М. І .Пирогова "Топографічна анатомія, ілюстрована зрізами, проведеними через заморожене тіло людини в трьох напрямках (1852-1854), і атлас - надання клінічній анатомії фізіологічного та функціонального спрямування (до І25-річчя від дня смерті М. І. Пирогова)
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2006. - Т. 5, № 3. - С. 93-98 (Шифр КУ26/2006/5/3)
MeSH-головна: ВРАЧИ -- PHYSICIANS
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Біктіміров В. В., Федорченко О. В.
Назва : Особливості викладання патологічної анатомії та біопсійно-секційного курсу іноземним студентам на додипломному етапі
Місце публікування : Медична освіта. - 2002. - № 3. - С. 110-111 (Шифр МУ7/2002/3)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Банин В. В., Соловьев Г. С., Пантелеев С. М.
Назва : Объединенный XII конгресс Международной Ассоциации морфологов и VII съезд Российского научного медицинского общества анатомов, гистологов и эмбриологов (г. Тюмень, 28-31 мая 2014 г.)
Місце публікування : Морфология: Архив анатомии, гистологии и эмбриологии: Науч.- теорет. мед. журн/ Рос. АМН, Междунар. ассоц. морфологии. - СПб: Эскулап, 2014. - Т. 146, № 5. - С. 95-98. - ISSN 0004-1947 (Шифр 70020/2014/146/5). - ISSN 0004-1947
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
КОНГРЕССЫ -- CONGRESSES
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Беков Д. Б.
Назва : Индивидуальная анатомическая изменчивость - ее настоящее и будущее
Місце публікування : Український медичний альманах. - Луганськ, 1998. - № 2. - С. 14-16 (Шифр УУ12/1998/2)
MeSH-головна: ЧЕЛОВЕК -- HUMANS
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Белевитин А. Б., Будко А. А., Ивановский Ю. В.
Назва : Николай Иванович Пирогов: в начале пути (к 200-летию со дня рождения великого хирурга и анатома)
Місце публікування : Военно-медицинский журнал: Теорет.и науч.-практ. журн./ М-во обороны Российской Федерации. - М.: Красная звезда, 2010. - № 10. - С. 84-90 (Шифр ВР63/2010/10)
Примітки : Библиогр.: с. 90
MeSH-головна: ВРАЧИ -- PHYSICIANS
ОБЩАЯ ХИРУРГИЯ -- GENERAL SURGERY
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бергер Е. Е., Пронин А. В.
Назва : Андреас Везалий и его вклад в изучение анатомии женского организма
Місце публікування : Акушерство и гинекология. - 2006. - № 3. - С. 63-67 (Шифр АР6/2006/3)
Предметні рубрики: женский
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бобрик І. І.
Назва : Сторінки з історії анатомії. Обрання професора В.О.Беца завідувачем кафедри анатомії Київського університету Святого Володимира
Місце публікування : Вісник морфології. - 1999. - Т. 5, № 2. - С. 237 (Шифр ВУ8/1999/5/2)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бобрик И. И.
Назва : Н. И. Пирогов - основатель Киевской анатомической школы
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2006. - Т. 10, № 2. - С. 156-157 (Шифр ВУ80/2006/10/2)
MeSH-головна: АНАТОМИЯ -- ANATOMY
ВРАЧИ -- PHYSICIANS
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Боглов Ю. А.
Назва : Международная анатомическая терминология: спорные вопросы
Місце публікування : Морфология: Архив анатомии, гистологии и эмбриологии: Науч.- теорет. мед. журн/ Рос. АМН, Междунар. ассоц. морфологии. - СПб.: Эскулап, 2012. - Т. 142, № 6. - С. 82-86. - ISSN 0004-1947 (Шифр 70020/2012/142/6). - ISSN 0004-1947
Примітки : Библиогр. в конце ст.
Предметні рубрики: Терминология-- тенденции
Анатомия
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бойнюк А. Л., Жук П. М., Гуминский Ю. И.
Назва : К вопросу об измерении ориентации вертлужной впадины по метериалам музея кафедры анатомии человека ВНМУ имени Н.И. Пирогова
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2014. - № 23. - С. 219-223 (Шифр ВУ45/2014/23)
Предметні рубрики: ВНМУ
MeSH-головна: ВЕРТЛУЖНАЯ ВПАДИНА -- ACETABULUM
МУЗЕИ -- MUSEUMS
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Холодкова О. Л., Марасич А. П., Нескоромна Н. В., Гудіна І. Г.
Назва : Болонський процес у вищій медичній освіті та особливості його втілення в контексті викладання анатомії людини
Місце публікування : Медична освіта. - 2014. - № 4. - С. 128-131 (Шифр МУ7/2014/4)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
АНАТОМИЯ -- ANATOMY
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-114 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)