Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (363)Рідкісні видання (8)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Биология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 28
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-28 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Воробець З. Д., Кушинська М. Є., Чупашко О. Я.
Назва : Окремі сторінки історії медичної біології у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького
Паралельн. назви :Some pages of medical biology history at danylo halytskyi Lviv National University
Місце публікування : Медична освіта. - 2017. - № 4. - С. 107-111 (Шифр МУ7/2017/4)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Мета роботи – відтворення основних етапів життєвого шляху Михайла Івановича Єфімова, завідувача кафедри медичної біології (1946–1948), наукового дослідника проблеми регенерації органів і тканинОсновна частина. Колективом кафедри проведено комплексне ретроспективне дослідження із залученням архівних матеріа­лів, поодиноких повідомлень, що збереглись у наукових виданнях того часу, що дало змогу відтворити сторінки становлення кафедри, її наукових спрямувань упродовж періоду від створення донині. Дане наукове повідомлення є суттєвим доповненням історико-медичного минулого сучасної України. Організатором і першим завідувачем кафедри медичної біології Львівського медичного інституту був Рудольф Вейгль – гуманіст, патріот, вчений, що створив першу у світі ефективну вакцину від висипного тифу. З 1946 до 1948 р. кафедру очолював Михайло Іванович Єфімов. У даній статті наведено біографічні дані М. Єфімова. Також представлено результати його наукових досліджень стосовно вирішення актуальної наукової проблеми – регенерації органів і тканинВисновок. Упродовж існування кафедри медичної біології Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького (з 1920 р. дотепер) її очільниками були визначні вчені, які провадили багатоаспектні наукові дослідження, що є вагомим внеском у розвиток не лише української, а й світової біологічної науки
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Воробець З. Д., Кушинська М. Є., Чупашко О. Я.
Назва : Окремі сторінки історії медичної біології у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького
Паралельн. назви :Some pages of medical biology history at Danylo Halytskyi Lviv national university
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2017. - N 4. - С. 107-111 (Шифр МУ7/2017/4)
MeSH-головна: СЫПНОЙ ТИФ -- TYPHUS, EPIDEMIC LOUSE-BORNE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
РЕГЕНЕРАЦИЯ -- REGENERATION
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : "Холод у біології і медицині. Актуальні питання кріобіології, трансплантології і біотехнології" : 42 щорічна конференція молодих учених, 23-24 травня, м. Харків
Паралельн. назви :"Холод в биологии и медицине. Актуальные вопросы криобиологии, трансплантологии и биотехнологии" = "Cold in Biology and Medicine. Current Issues in Cryobiology, Transplantology and Biotechnology"
Місце публікування : Проблеми кріобіології і кріомедицини. - Харків, 2018. - Т. 28, № 2. - С. 151-190 (Шифр ПУ73/2018/28/2)
MeSH-головна: ХОЛОД -- COLD TEMPERATURE
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
Анотація: Тези 42-ї щорічної конференції молодих учених «Холод у біології і медицині. Актуальні питання кріобіології, трансплантологіїі біотехнології», 23–24 травня 2018 р., м. Харків
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Степанський Д. О., Кременчуцький Г. М., Кошова І. П.
Назва : Вивчення біологічної дії аутоштамів аерококів на моделях стафілококової інфекції
Місце публікування : Медичні перспективи. - Д., 2017. - Т. 22, № 2. - С. 78-85 (Шифр МУ10/2017/22/2)
Примітки : Библиогр.: с. 84-85
MeSH-головна: STREPTOCOCCACEAE -- STREPTOCOCCACEAE
СТАФИЛОКОККОВЫЕ ИНФЕКЦИИ -- STAPHYLOCOCCAL INFECTIONS
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
Анотація: В роботі представлені дані про дослідження антагоністичного впливу аутоштамів аерококів на експериментальних моделях інфекцій, спричинених стафілококами. Для дослідження антагоністичної дії аутоштамів аерококів на стафілококи була застосована модель хронічної стафілококової інфекції на білих мишах та кроликах. При стафілококовій експериментальній інфекції антагоністичну дію аерококів щодо стафілококів перевірено при підшкірному введенні на білих мишах. Було вивчено виживання аерококів під шкірою. Аутоштами аерококів, введені під шкіру до стафілококів за 5 годин і через 3 години після введення останніх, мають антагоністичну дію і перешкоджають розвитку інфільтрату. Аналогічні результати були отримані і при введенні аутоштамів аерококів до центру зараження через 5 хвилин, 5 хвилин та 3 години, 1 та 5 годин після зараження. Аерококи, введені через 24 та 48 годин, скорочували терміни прояву хвороби порівняно з контрольною групою мишей. Лікувальна дія аутоштамів аерококів перевірена і на експериментальній моделі опіків та ран, інфікованих стафілококом. У тварин, яким рану обробляли аутоштамами аерококів, кількість патогенних стафілококів була в 10 разів менша, ніж у контрольній групі. За нашими спостереженнями, аутоштами аерококів не виявляли дратівливої дії при нанесенні їх на поверхню рани, сприяли її загоєнню, різко знижували відсоток посіву стафілококів виділень із ран
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пішак В. П., Кривчанська М. І., Захарчук О. І., Черновська Н. В.
Назва : Oсобливості викладання біології іноземним слухачам підготовчого відділення
Місце публікування : Актуальні проблеми медицини, фармації та біології. - 2014. - № 7. - С. 74-79 (Шифр AУ31/2014/7)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Віктор Анатолійович Кунах (до 70-річчя від дня народження)
Місце публікування : Цитология и генетика. - 2016. - Т. 50, № 3 (Шифр ЦУ1/2016/50/3)
MeSH-головна: БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Семенова Л. С., Николаева Е. В.
Назва : Значение научного наследия Ильи Ильича Мечникова для развития медицины
Місце публікування : Медичні перспективи. - Д., 2016. - Т. 21, № 4. - С. 174-176 (Шифр МУ10/2016/21/4)
Примітки : Библиогр.: с. 176
MeSH-головна: БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Пам’яті Останкової Людмили Василівни (11.07.1943-20.12.2020)
Паралельн. назви :In memoriam Liudmyla V. Ostankova (July 11, 1943 - Desember 20, 2020)
Місце публікування : Проблеми кріобіології і кріомедицини. - Харків, 2021. - Т. 31, № 1. - С. 100-101 (Шифр ПУ73/2021/31/1)
MeSH-головна: БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
МЕДИЦИНА -- MEDICINE
КРИОПРЕЗЕРВАЦИЯ -- CRYOPRESERVATION
КРИОТЕРАПИЯ -- CRYOTHERAPY
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шевчик Л. О., Кравець Н. Я., Грод І. М.
Назва : Застосування дедуктивного методу навчання біології у закладах вищої медичної освіти України
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - Чернівці, 2020. - Т. 24, № 2. - С. 173-177 (Шифр БУ5/2020/24/2)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Послідовне вивчення тваринного світу відповідно до природної системи – від нижчих до вищих – не лише дає уявлення про різноманіття тварин і специфіки їх груп, але дозволяє прослідкувати їх виникнення і родинні зв’язки, виявити роль факторів еволюції. При цьому характеристика окремих груп тварин не може обмежитися описанням особливостей будови (морфології та анатомії їх представників), а повинна включати опис і аналіз їх функцій, а також особливостей поведінки. Мета роботи - визначення необхідності вибору ефективних методів навчання біології у закладах вищої медичної освіти України. Об’єктом дослідження визначено особливості морфоанатомічної будови групи таксонів Черви (Vermes), представленої типами: Плоскі черви (Plathelmintes), Круглі черви, або Первиннопорожнинні (Nemathelmintes) та Кільчасті черви (Annelida). З точки зору міцності засвоєних знань, не важливо із залученням яких методів вони будуть набуті. Актуальність застосування різних логічних методів пізнання зростає в період глобалізації обсягу наукової інформації. Власне, це пояснює популярність дедуктивного методу засвоєння знань, при якому пізнання іде від загального уявлення до осмислення окремих складових, пов’язаних між собою ієрархічно. Зокрема, ускладнення морфоанатомічної будови спостерігається в лінійці плоскі, круглі, кільчасті черви, що в першу чергу торкається порожнини тіла , а також інших систем. Висновки. Накопичені протягом останніх десятиліть матеріали та узагальнення в галузі порівняльної морфоанатомії відкривають можливість більш різнобічно описувати особливості будови окремих груп живих організмів, виділяти специфічні шляхи їх еволюції. Це дозволяє краще розуміти причини біологічного прогресу чи регресу тої чи іншої групи тварин і дати їй більш різнобічну біологічну характеристику.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Загричук О. М., Привроцька І. Б., Федонюк Л. Я.
Назва : Використання засобів інтерактивних технологій у пізнавальній діяльності студентів при вивченні дисципліни "Медична біологія"
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - Чернівці, 2020. - Т. 24, № 1. - С. 207-212 (Шифр БУ5/2020/24/1)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Мета роботи — огляд та вивчення ефективності формування особистісних, професійних якостей, необхідних знань, умінь і навичок у студентів-медиків засобами інтерактивних методик при вивченні дисципліни «Медична біологія». Матеріал і методи. Впровадження у навчальний процес методів інтерактивного навчання для поглиблення знань, умінь, практичних навичок, професійних орієнтацій та оволодіння навичками навчально-дослідницької діяльності у процесі викладання дисципліни «Медична біологія» на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського. Результати. У статті розкрито особливості застосування новітніх педагогічних технологій, які забезпечують оптимізацію навчального процесу у вищих медичних закладах освіти. Інтерактивні технології навчання виступають одними з інновацій у галузі освіти, які базуються на особистісно-орієнтованому підході до студентів та спрямованих на розвиток не лише їхньої пізнавальної діяльності, але й на вміння мислити й швидко реагувати, покращуючи комунікаційні навички. Завдяки використанню інтерактивних методів та технологій на кафедрі медичної біології ТНМУ ім. І. Я. Горбачевського не лише змінюється роль викладача, а й студент стає повноправним учасником навчально-пізнавального процесу. Коротку характеристику інтерактивних методів проілюстровано конкретними прикладами з досвіду викладання викладачами навчальної дисципліни «Медична біологія». Висновки. Кожен із методів інтерактивних технологій дієвий та ефективний лише за умови доречного використання. У процесі викладання дисципліни «Медична біологія» зазначені методи дозволяють не лише інтегрувати та поглибити знання першокурсників, але і забезпечують належний рівень засвоєння ними змістових елементів: знань, умінь, професійних орієнтацій, досвіду навчально-дослідницької діяльності тощо. Це сприяє підвищенню якості навчання та не дає можливості нівелювати традиційні засоби навчання, а також визначальну роль викладача в освітньому процесі.
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-28 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)