Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (479)Рідкісні видання (39)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Биохимия<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 110
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-110 
1.


    Мельник, А. В.
    Хімія в стоматології [Текст] = Chemistry in dentistry / А. В. Мельник, О. В. Смірнова, О. Г. Сулім // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 3. - С. 454-457. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ХИМИЯ -- CHEMISTRY (кадры, методы, обучение, организация и управление, тенденции)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (кадры, методы, обучение, организация и управление, тенденции)
МЕДИЦИНА КЛИНИЧЕСКАЯ -- CLINICAL MEDICINE (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
СТОМАТОЛОГИЯ -- DENTISTRY (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
СТОМАТОЛОГИ -- DENTISTS (организация и управление, тенденции)
Анотація: Курс медичної хімії для студентів медичних університетів містить окремі розділи неорганічної, аналітичної, фізичної та колоїдної хімії. Медична хімія як навчальна дисципліна закладає основи вивчення студентами медико-біологічних дисциплін загальної підготовки – біологічної хімії, нормальної та патологічної фізіології, фармакології, а також дисциплін професійної підготовки – ортопедичної, терапевтичної та хірургічної стоматології. Метою роботи було розкрити можливості навчального предмету “Медична хімія” для розвитку особистості студента-стоматолога, надбання ним практичних навичок, формування основ хімічної компетентності у майбутнього лікаря-стоматолога. При написанні статті були використані наступні матеріали: Освітньо-професійна програма “Стоматологія” (Вінниця, 2021), методичний посібник, створений викладачами кафедри біологічної та загальної хімії “Хімія в стоматології”, робочий зошит з медичної хімії для студентів стоматологічного факультету, а також розроблений тестовий контроль до практичних занять з презентацією лабораторних робіт. У статті описується роль s-, p- та d-елементів, органічних речовин у процесах, що відбуваються в ротовій порожнині, а також у лікуванні та профілактиці стоматологічних захворювань. Розглядається внесок електрохімічних процесів у розвитку стоматологічної патології. Поряд з цим пояснюється необхідність використання різних електрохімічних методів (електрофорезу та іонофорезу) з метою профілактики та лікування захворювань ротової порожнини. Таким чином, знання хімічних процесів та взаємодій є необхідним для розуміння принципів хімічної дії лікувальних препаратів, хімічних взаємодій між середовищем ротової порожнини та стоматологічним матеріалом, що дає можливість забезпечити ефективний та безпечний лікувальний процес
The medical chemistry course for medical university students include separate sections of inorganic, analytical, physical and colloidal chemistry. Medical chemistry as an educational discipline lays the foundations for students to study medical and biological disciplines of general training which include biological chemistry, normal physiology, pathological physiology, pharmacology, as well as professional training disciplines – orthopedic, therapeutic and surgical dentistry. The purpose of the work was to reveal the possibilities of the subject “Medical Chemistry” for the development of the personality of a dental student’s, their acquisition of practical skills, the formation of the foundations of chemical competence in the future dentist. The following materials were used when writing the article: Educational and professional program “Dentistry” (Vinnytsia, 2021), a methodical manual created by the teachers of the Department of Biological and General Chemistry “Chemistry in Dentistry”, a workbook on medical chemistry for students of the Faculty of Dentistry, as well as developed test control before practical classes with presentation of laboratory works. The article describes the role of s-, p- and d- elements, organic substances in the processes occurring in the oral cavity, as well as in the treatment and prevention of dental diseases. The contribution of electrochemical processes in the development of dental pathology is considered. Along with this, the need to use various electrochemical methods (electrophoresis and iontophoresis) to prevent and to treat the diseases of the oral cavity is explained. Thus, knowledge of chemical processes and interactions is necessary to understand the principles of chemical action of drugs, chemical interactions between the oral environment and dental material. Which makes it possible to ensure an effective and safe treatment process
Дод.точки доступу:
Смірнова, О. В.
Сулім, О. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Zakharov, S. V.
    Features of biochemical indices and content of enzymes in the serum of syphilis patients with viral hepatites B and C in the course of treatment [Text] / S. V. Zakharov, V. K. Zakharov, V. V. Gorbuntsov // Медичні перспективи. - 2021. - Т. 26, № 3WМУ10/2021/26/3. - P107-113. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СИФИЛИС -- SYPHILIS (диагностика, кровь, лекарственная терапия)
ГЕПАТИТ B -- HEPATITIS B (диагностика, кровь, лекарственная терапия)
ГЕПАТИТ C -- HEPATITIS C (диагностика, кровь, лекарственная терапия)
КОИНФЕКЦИЯ -- COINFECTION (диагностика, кровь, лекарственная терапия)
КРОВИ СЫВОРОТКА -- SERUM (микробиология, химия, цитология)
ФЕРМЕНТЫ -- ENZYMES (диагностическое применение, кровь, химия)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY
Анотація: Objective – before and after the treatment to determine the functional state of the liver, serum levels of enzymes and biochemical indices in syphilis patients with viral hepatites B and C. The results of the study are based on the data from a comprehensive examination of 35 patients with syphilis alone and 127 patients with syphilis co-infected with viral hepatites B and C before and after treatment. Test methods: hepatology, rheogeopathography, enzyme content and biochemical parameters determined in the serum. According to the results of radionuclide hepatology it has been established that disorders of the functional capacity of the liver already occur in the early stages of the disease. The most significant disorders have been in the patients with the prescription of infection for more than 12 months and in the patients co-infected with viral hepatites B and C. A disorder of pigment metabolism and increased activity of trans­aminases have been revealed in early latent syphilis. In co-infection with viral hepatites B and C an increase in total bilirubin, Lactate dehydrogenase, Alanine transaminase, Aspartate aminotransferase and albumin has been revealed. Dysproteinemia has been revealed in patients with early latent syphilis co-infected with hepatitis C. Patients with early latent syphilis treated with immunomodulators tend to normalize these indices. In patients with syphilis a disorder of the functional state of the liver have been revealed already at an early stage of the disease. The most pronounced disorder of biochemical parameters and activity of liver enzymes are observed in syphilis patients with viral hepatites B and C, as well as in patients with early latent syphilis only with the prescription of the infection for more than 12 months; in such a case it is advisable to use drugs affecting the immune system
Дод.точки доступу:
Zakharov, V. K.
Gorbuntsov, V. V.


Знайти схожі

3.


    Летняк, Н. Я.
    Особливості дистанційного нaвчaння студентів спеціальності «Медсестринство» при вивченні дисципліни «Біологічна хімія» [Текст] = Peculiarities of distance learning of students of the specialty “Nursing” in the study of the discipline “Biological chemistry” / Н. Я. Летняк, І. П. Кузьмак // Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 29-34. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДСЕСТРИНСКОЕ -- EDUCATION, NURSING (методы)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (методы, обучение)
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Анотація: У стaтті описано oсoбливoсті виклaдaння дисципліни «Біологічна хімія» в умoвaх кaрaнтину. В умовах пандемії COVID-19 дистанційне навчання є однією з провідних світових тенденцій в освіті. Ця технологія реалізує принцип безперервної освіти і здатна задовольнити постійно зростаючий попит на знання в інформаційному суспільстві. Сучaсні реaлії життя, які вимaгaють ширoкoгo викoристaння дистaнційнoгo нaвчaння у ВНЗ Укрaїни, мають свoї перевaги тa недоліки. Поширення пандемії COVID-19 і необхідність дотримання всіх карантинних заходів задля збереження здоров’я та життя всіх учасників освітнього процесу поставили нові виклики перед здобувачами вищої освіти, подолати які необхідно спільними зусиллями всіх зацікавлених сторін, і з підвищення мотиваційного фактора у здобутті нових знань. В умовах карантинних обмежень застосування дистанційних технологій дозволяє проводити освітній процес на достатньо високому рівні. Найбільш придатними для потреб дистанційного навчання є платформи Microsoft Teams. Бaгaтoрічний дoсвід викoристaння нoвітніх іннoвaційних технoлoгій у Тернoпільськoму нaціoнaльнoму медичнoму університеті імені І. Я. Гoрбaчевськoгo МОЗ України сприяв ефективній oргaнізaції дистaнційнoгo нaвчaння нa кaфедрі медичної біохімії. При викoнaнні зaвдaнь студенти кoристувaлися мaтеріaлaми СДO Moodle ТНМУ, щo дoзвoлилo їм oтримaти якісні та глибoкі знaння
The article describes the peculiarities of teaching the discipline “Biological chemistry ” in the quarantine time. In the context of the COVID-19 pandemic, distance learning is one of the world leading trends in education. This technology implements the principle of continuing education and is able to meet the evergrowing demand for knowledge in the information society. Modern realities of life, which require the widespread use of distance learning in Ukrainian universities, have their advantages and disadvantages. The spread of the COVID-19 pandemic and the need to comply with all quarantine measures to preserve the health and lives of all participants in the educational process, posed new challenges to higher education, which must be overcome by joint efforts of all stakeholders and to increase motivation in acquiring new knowledge. In the conditions of quarantine restrictions application of remote technologies allows to carry out educational process at rather high level. Microsoft Teams platform are the most suitable for distance learning needs. Many years of experience in the use of the latest innovative technologies at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University contributed to the effective organization of distance learning. When completing the tasks, students used the materials of SDO Moodle TNMU, which allowed them to gain quality knowledge
Дод.точки доступу:
Кузьмак, І. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Chernyshenko, V. O.
    Men of the molecules / V. O. Chernyshenko // The Ukrainian biochemical journal. - 2020. - Vol. 92, № 3. - P86-90


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (тенденции)
Анотація: In memoriam Eduard Lugovskoi and Russell Doolittle we are referring to several episodes of their life and work. Russell Doolittle an American biochemist and his friend and colleague Ukrainian scientist Eduard Lugovskoi, both studied fibrinogen structure and functions and finally united their efforts in the revealing of the new mechanism of intramolecular interactions of fibrin molecule through coiled-coil region. The results of their common work and discussions were included to the article “The fibrin Bβ125-135 site is involved in the lateral association of protofibrils”. Valuable part of the communication dedicated to the poetry of Eduard Lugovskoi that inspired both of scientists in work and life. We are providing some remembrance of their collaboration, their letters sent to each other, fragments of handwriting and common photo of Russell Doolittle and Eduard Lugovskoi
Дод.точки доступу:
Lugovskoi, Eduard (17.11.1937) \о нем\
Doolittle, Russell (January 10, 1931 – October 11, 2019) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    До 70-річчя академіка НАН України С. О. Костеріна / підгот. B. М. Данилова // The Ukrainian biochemical journal. - 2020. - Vol. 92, № 4. - С. 165-169


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
БИОФИЗИКА -- BIOPHYSICS (история, кадры)
Анотація: Сергій Олексійович Костерін – відомий біохімік та біофізик, академік НАН України, професор, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки. Наукові інтереси проф. С. О. Костеріна охоплюють широке коло актуальних проблем біохімії, біофізичної хімії, біофізики та молекулярної фізіології, зокрема, у галузі ензимології, біомембранології, внутрішньоклітинного кальцієвого гомеостазу, електро- і фармакомеханічного спряження в міоцитах, а також кінетики та енергетики біохімічних процесів. Багато зусиль Сергій Олексійович прикладає для розробки нових методів кінетичного аналізу складних біохімічних та біофізичних явищ, таких як ензиматичний каталіз, мембранний транспорт речовин, ліганд–рецепторна взаємодія, внутрішньоклітинна кальцієва сигналізація, скорочення–розслаблення м’язів тощо. В галузі теоретичної біофізики разом із колегами розбудував математичну модель внутрішньо-клітинного кальцієвого гомеостазу в гладеньких м’язах; здійснив аналіз термодинамічних закономірностей, властивих для системи «ензим –субстрат – оборотний ефектор»; запропонував універсальний метод “ratio” для вивчення механізму дії оборотного інгібітора в системі «ензим/транспортний протеїн -субстрат/речовина, що транспортується – оборотний інгібітор»; розвинув термодинамічну теорію формування потенціалу Гіббса-Доннана в системі «мембранні везикули – середовище розведення». Своє славне 70-річчя Сергій Олексійович зустрічає у повному розквіті сил і з грандіозними задумами і планами
Serhiy Kosterin is a renowned biochemist and biophysicist, full member of the National Academy of Sciences of Ukraine, professor, laureate of the State Prize of Ukraine in science and technology. The academic research interests of Prof. S.O. Kosterin include a wide range of current problems of biochemistry, biophysical chemistry, biophysics and molecular physiology, with a special focus on enzymology, biomembranology, intracellular calcium homeostasis, electro- and pharmacomechanical coupling in myocytes, as well as the kinetics of biochemical reactions. Prof. Kosterin devotes a great deal of efforts to develop new methods of kinetic analysis of complex biochemical and biophysical processes, such as enzymatic catalysis, membrane transport, receptor-ligand interaction, intracellular calcium signaling, muscle contraction-relaxation. In co-operation with colleagues, Serhiy Kosterin developed a mathematical model of intracellular calcium homeostasis in smooth muscles. He carried out an analysis of thermodynamic behavior specific for the “enzyme-substrate-reversible effector” system; proposed a universal method for studying the mechanism of action of the reversible inhibitor in the system “enzyme/transport protein – transported substrate/substance – reversible inhibitor”; developed the thermodynamic theory of the formation of the Gibbs-Donnan potential in the “membrane vesicles – dilution medium” system. Prof. Serhiy Kosterin meets his 70th birthday in the full bloom of life and with grandiose plans
Дод.точки доступу:
Данилова, В. М. \підгот.\
Костерін, Сергій Олексійович (25.08.1950)

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    До 70-річчя від дня народження члена-кореспондента НАН України, професора Ростислава Стефановича Стойки // The Ukrainian biochemical journal. - 2020. - Vol. 92, № 3. - С. 101-102


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
Анотація: Професор Ростислав Стефанович Стойка - доктор біологічних наук, член-кореспондент НАН України, відомий вчений у галузі біохімії, клітинної та молекулярної біології
Дод.точки доступу:
Стойка, Ростислав Стефанович (біохімік ; 1950-) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Данилова, В. М.
    Внесок лауреатів Нобелівської премії в дослідження структури протеїнів: Дж. Самнер, Дж. Нортроп, У. Стенлі, Л. Полінг, Ф. Сенгер, М. Перуц, Дж. Кендрю / B. М. Данилова, Р. П. Виноградова, С. В. Комісаренко // The Ukrainian biochemical journal. - 2020. - Vol. 92, № 4. - С. 127-153


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры, тенденции)
АМИНОКИСЛОТЫ, ПЕПТИДЫ И БЕЛКИ -- AMINO ACIDS, PEPTIDES, AND PROTEINS
Анотація: Друга половина ХХ століття ознаменувалася епохальними відкриттями в галузі хімії та біохімії протеїнів, зокрема у встановленні структури протеїнів. Нобелівські лауреати з хімії за 1946 р. Джеймс Самнер, Джон Нортроп і Венделл Стенлі першими виділили у чистому кристалічному стані окремі ензими і віруси і довели їхню протеїнову природу, зробивши тим самим неоціненний науковий внесок у розвиток таких важливих біологічних дисциплін, як біохімія, особливо ензимологія, вірусологія та молекулярна біологія. Величезний внесок у з’ясування хімічних зв’язків, завдяки яким утворюється вторинна структура та інші рівні організації протеїнів, зробив видатний хімік ХХ ст. кристалограф, американський вчений Лайнус Полінг. Він одержав Нобелівську премію з хімії в 1954 р. «за дослідження природи хімічного зв’язку і його використання для встановлення структури складних сполук». Біохіміки його добре знають як автора вторинної будови протеїнів – α-спіралі і β-структури. А Фредерік Сенгер – двічі лауреат Нобелівської премії (1958 і 1980 рр.) був першим серед дослідників, хто визначив первинну амінокислотну послідовність протеїну, зокрема двох поліпептидних ланцюгів А та В інсуліну. Ф. Сенгер довів, що впорядкованість структури протеїну має аналогію з послідовністю генів у ДНК, і тому вона має бути підпорядкована таким самим закономірностям. Складне питання, яким чином протеїнова молекула розміщується в просторі, змогли вирішити англійські біохіміки Макс Ф. Перуц (Перутц) і Джон К. Кендрю, які рентгеноструктурним методом встановили будову протеїнів – гемоглобіну і міоглобіну – в просторі і яким в 1962 р. було присуджено Нобелівську премію з хімії «за дослідження структури глобулярних протеїнів»
The second half of the 20th century was marked by remarkable discoveries in the chemistry and biochemistry of proteins, in particular, in establishing the protein structure. James Sumner, John Northrop, and Wendell Stanley, the Nobel Laureates in chemistry in 1946, were the first to isolate individual enzymes and viruses in a pure crystalline form and prove their protein nature, thereby making an invaluable scientific contribution to the development of important biological disciplines such as biochemistry, enzymology, virology, and molecular biology. A significant contribution to understanding chemical bonding in the formation of the different levels of a protein structure was made by Linus Pauling – a prominent American scientist of the 20th century. He was awarded the Nobel Prize in Chemistry in 1954 “for his research into the nature of the chemical bond and its application to the elucidation of the structure of complex substances”. Biochemists know him well as the author of the secondary structure of proteins – the α-helix and the β-sheet. Frederick Sanger, a two-time Nobel Prize winner (1958 and 1980), was the first among researchers who determined the primary amino acid sequence of a protein, for example, of two insulin polypeptide chains A and B. F. Sanger proved that the sequence nature of proteins’ structures is analogous to that of gene sequences in the DNA, and thus, the same principles may be applied. The difficult question of how a protein molecule is arranged in space was answered by the English biochemists Max F. Perutz and John C. Kendrew. They determined the three-dimensional structure of hemoglobin and myoglobin proteins by X-ray diffraction and were awarded the Nobel Prize in Chemistry in 1962 “for their studies of the structures of globular proteins”
Дод.точки доступу:
Виноградова, Р. П.
Комісаренко, С. В.
Самнер, Джеймс Бетчеллер (19.11.1887-12.08.1955)
Нортроп, Джон Говард (5.07.1891-27.05.1987)
Стенлі, Венделл (Уенделл) Мередіт (16.08.1904-15.06.1971)
Полінг, Лайнус Карл (28.02.1901-19.08.1994)
Сенгер, Фредерік (13.08.1918-19.11.2013)
Перуц, Макс Фердинанд (19.05.1914-6.02.2002)
Кендрю, Джон Коудері (24.03.1917-23.08.1997)

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Попова, Т. М.
    Інноваційні методи навчання при вивченні біологічної хімії [Текст] = Innovative methods in teaching of biological chemistry / Т. М. Попова, Р. О. Бачинський, Т. В. Поліщук // Медична та клінічна хімія = Medical and clinical chemistry. - 2020. - Том 22, N 2. - С. 100-104


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
Анотація: Інновації у вищій медичній освіті спрямовані на оптимізацію навчального процесу та забезпечення його відповідності вимогам сьогодення. Гармонійне поєднання прогресивних дидактичних технологій із класичними традиційними методами навчання є результатом творчого пошуку педагогів. У статті розглянуто застосування інноваційних технологій навчання на кафедрі біологічної хімії Харківського національного медичного університету
Залучення студентів до розв’язання ситуаційних завдань, шляхом розуміння процесів на молекулярному рівні, сприяє успішному вивченню біохімії. Проведення практичних занять у формі змагань та побудова логіко-смислових ланцюгів розвивають самостійність мислення у студентів, здатність до вирішення питань, а також до об’єктивного оцінювання знань своїх колег. На кафедрі біологічної хімії активно працює студентський науково-дослідницький гурток, де реалізовано індивідуальний підхід до талановитих і працьовитих студентів, створено сприятливі умови для вибору студентами спеціалізації в рамках навчальної спеціальності згідно з їх здібностями. Уже на ранньому етапі навчання активна участь у роботі студентського науково-дослідницького гуртка розвиває творчу самостійність у студентів-медиків, дозволяє їм інтегрувати знання, отримані при вивченні різних предметів, та зміцнює їх інтерес до наукових досліджень. Ефективне виконання науково-дослідницьких робіт допомагає студентам інтегрувати наукові й теоретичні знання з клінічною практикою і сприяє розвитку аналітичних навичок та критичного мислення в юних дослідників. Науково-практичні студентські конференції, круглі столи, олімпіади, науково-практичні семінари підкреслюють медичну спрямованість біологічної хімії, сприяють розширенню знань студентів в обраній сфері професійної діяльності. Курс біологічної хімії формує компетенції, що необхідні лікарям для надання ефективних медичних послуг
На кафедрі біологічної хімії Харківського національного медичного університету відбуваються постійне вдосконалення традиційних методів і розробка нових активних форм навчання. Професійні вміння у студентів можуть успішно формуватися на заняттях, якщо навчання організовано в контрольованих умовах, забезпечено зворотний зв’язок та покроковий аналіз дій
Innovations in higher medical education are aimed to optimize the educational process and ensure its compliance to modern requirements. The result of a creative search of teachers is a harmonious combination of advanced didactic technologies with classical traditional teaching methods. Article provides an overview of innovative learning technologies used at the Biological Chemistry Department of Kharkiv National Medical University
Students have been attracting to solve situation tasks, by understanding molecular processes. It contributes to successful study of biochemistry. Practical lessons in form of competition and construct logical chains support to develop independent thinking skills of students, their ability to solve questions, as well as the assessment of the knowledge of their colleagues. Students work actively at student scientific society of the Biological Chemistry Department. There is an individual approach to talented and hardworking students. Favorable setting is created for students and they choose specializations within the academic specialty, according to their abilities. At early stage of education, active participation in the student science society develops the creative independence of medical students, that allows students to integrate the various medical knowledge and strengthens their interest to scientific research. Effective conducting research helps students to integrate scientific and theoretical knowledge with clinical practice, in order to foster the development of critical thinking and analytic skills. Scientific-practical student conferences, round tables, olympiads, scientific-practical seminars emphasize the medical focus of biological chemistry, contribute to the expansion of students’ knowledge in the chosen area of professional activity. The course of biological chemistry forms the competencies that are necessary for physicians to deliver of effective health care services
New active teaching forms are used and traditional educational methods are improved at the Biological Chemistry Department of KNMU. The formation of professional skills of students will be successfully completed, if practical lessons are organized by controlled setting, feedback and step-by-step analysis of actions are provided
Дод.точки доступу:
Бачинський, Р. О.
Поліщук, Т. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Першко, І. О.
    Міждисциплінарна інтеграція при викладанні біохімії у фармацевтичному коледжі на прикладі теми «Вступ до обміну речовин та енергії» [Текст] = Interdisciplinary integration in the teaching of biochemistry in the pharmaceutical college on the example of the topic “Introduction to the metabolism and energy” / І. О. Першко, Н. А. Тодосійчук // Медична освіта. - 2020. - N 3. - С. 49-55


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY
ОБМЕН ВЕЩЕСТВ -- METABOLISM
Дод.точки доступу:
Тодосійчук, Н. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Пам’яті Валерія Антоновича Бондаренка (17.03.1947-11.10.2020) = In memoriam of Valery A. Bondarenko (March 17, 1947 - October 11, 2020) // Проблеми кріобіології і кріомедицини = Problems of cryobiology and cryomedicine. - 2020. - Т. 30, № 4. - С. 390-391


MeSH-головна:
КРИОПРЕЗЕРВАЦИЯ -- CRYOPRESERVATION (история)
БИОЛОГИЯ -- BIOLOGY (история, кадры)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Бондаренко, Валерій Антонович (17.03.1947-11.10.2020) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Данилова, В. М.
    Внесок лауреатів Нобелівської премії в розвиток динамічної біохімії та біоенергетики. Е. Бухнер, А. Коссель, Р. Вільштеттер, О. Мейєргоф, А. Хілл, О. Варбург, А. Сент-Дьєрді [Текст] = The contribution of the Nobel Prize laureates to the development of dynamic biochemistry and bioenergetics. E. Buchner, A. Kossel, R. Willstätter, O. Meyerhof, A. Hill, O. Warburg, A. Szent-Györgyi / В. М. Данилова, Р. П. Виноградова, С. В. Комісаренко // The Ukrainian Biochemical Journal. - 2019. - Т. 91, № 1. - С. 108-126. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
НОБЕЛЕВСКАЯ ПРЕМИЯ -- NOBEL PRIZE
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры, тенденции)
ЭНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ОБМЕН -- ENERGY METABOLISM
Анотація: Thanks to the great discoveries of the Nobel laureates of the first half of the 20th century – E. Buchner, A. Kossel, R. Willstätter, O. Meyerhof, A. Hill, O. Warburg, A. Szent-Györgyi, we have gained a deep understanding of the mechanisms of organic­ substances conversion and oxidation in living­ organisms­. This article gives an analysis of the research activity of these distinguished scientists, who, through decoding the main ways of conver­ting carbohydrates and energy in living organisms, laid the foundations of dynamic biochemistry and bioener­getics (one of the branches of biochemical science)
Дякуючи геніальним відкриттям нобелівських лауреатів першої половини ХХ ст. – Е. Бухнера, А. Косселя, Р. Вільштеттера, О. Мейєргофа, А. Хілла, О. Варбурга, А. Сент-Дьєрді, сьогодні ми маємо уявлення про механізм перетворення і окислення органічних речовин в живих організмах. В статті представлено аналіз творчої діяльності цих геніїв експерименту і людської думки, які через розшифрування основних шляхів перетворення вуглеводів і енергії в живих організмах заклали основи динамічної біохімії та біоенергетики (одного з розділів біохімічної науки)
Дод.точки доступу:
Виноградова, Р. П.
Комісаренко, С. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Матеріали ХІІ Українського біохімічного конгресу (м. Тернопіль, 30 вересня - 4 жовтня 2019 р.) [Текст] // Медична та клінічна хімія. - 2019. - Том 21, N 3 додаток. - С. 5-344


MeSH-головна:
КОНГРЕССЫ -- CONGRESSES
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY
Анотація: Український біохімічний конгрес – це визначна подія для біохіміків, молекулярних і клітинних біологів, біофізиків, медиків та фахівців суміжних спеціальностей, які працюють і цікавляться найновішими досягненнями та перспективами розвитку сучасної біологічної науки, експериментальної медицини, біотехнології, фармакології тощо
Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


   
    Young scientists conference Modern Aspects of Biochemistry and Biotechnology – 2019 [Текст] = Конференція молодих вчених «Актуальні аспекти біохімії та біотехнології – 2019» // The Ukrainian Biochemical Journal. - 2019. - Т. 91, № 2. - С. 65-93


MeSH-головна:
КЛИНИЧЕСКАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ -- CLINICAL CONFERENCE
БИОТЕХНОЛОГИЯ -- BIOTECHNOLOGY (организация и управление, тенденции)
КРАТКИЙ ОБЗОР -- OUTLINES
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: On March 21-22, 2019 the regular annual young scientists Conference “Modern Aspects of Biochemistry and Biotechnology” was successfully held in Palladin Institute of Biochemistry. The Conference was organi­zed by the Young Scientists Council of Palladin Institute of Biochemistry with the support of ALT Ukraine Ltd –advanced laboratory technologies Company. Young scientists from Kyiv, Dnipro, Kharkiv, Chernivtsi, Ternopil, Poltava took part in the Conference as oral speakers. The scientific program of the Conference included the following sections: Translational Studies; Biochemistry; Biotechnology; Molecular Biology; Medical Biochemistry; Biochemical mechanisms of resistance to adverse environmental conditions. The workshops devoted to computer analysis of biological images; methods of biological experimental data statistical analysis; quantitative polymerase chain reaction for gene expression estimation; spectrofluorometry as a rainbow force for biochemists service were organized to broaden the research skills of young scientists. Conference was opened by the new section ‘Translational Studies’. So many reports were focused on the efforts to build on basic scientific research to create new therapies, medical procedures, or diagnostics. The members of Scientific Committee specially acknowledged those young scientists who presented data about long way from idea, it’s in vitro approval to the in vivo testing and application. The honorary awards for the best oral presentation were given to Anna Myronova (“CRISPRa-mediated direct cardiac reprogramming of embryonic rat fibroblasts”), Institute of Molecular Biology and Genetics, NAS of Ukraine, Kyiv; Yevgen Stohnii (“Epitope determination of novel fibrinogen-specific antibody by limi­ted proteolysis”), Palladin Institute of Biochemistry, NAS of Ukraine, Kyiv; Anton Tkachenko (“Fascin is upregulated in nasal mucosa in chronic rhinosinusitis with nasal polyps”), Kharkiv National Medical University, Kharkiv. The honourable mention prizes for interesting scientific reports were presented to Vira Borshchovetska (Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, Chernivtsi), Olga Revka and Valerija Zhovannyk (Palladin Institute of Biochemistry, Kyiv), Maxym Skrypnyk (Ukrainian medical stomatological academy, Poltava). The meeting was held in a creative and friendly atmosphere with constructive and helpful discussions. The abstracts of the oral presentations of participants will be published in the “Ukrainian Biochemical Journal”
Дод.точки доступу:
Актуальні аспекти біохімії та біотехнології \про неї\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    In memory of O. S. Mikosha [Текст] = Пам’яті Олексія Степановича Микоші // The Ukrainian Biochemical Journal. - 2019. - Т. 91, № 6. - С. 152


MeSH-головна:
ЛИЧНОСТИ ВЫДАЮЩИЕСЯ -- FAMOUS PERSONS
ЭНДОКРИНОЛОГИЯ -- ENDOCRINOLOGY (история, кадры)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Микоша, Алексей Степанович (биохимик ; 1935-2019) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Марчак, Т. В.
    Шляхи удосконалення навчального процесу під час вивчення медичної хімії в сучасних умовах [Текст] = The ways to improve the educational process while studying medical chemistry in modern conditions / Т. В. Марчак, О. В. Смірнова, А. В. Мельник // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2019. - Т. 23, № 4. - С. 667-671. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (кадры, методы, обучение, организация и управление, тенденции)
МЕДИЦИНА -- MEDICINE (методы, организация и управление, тенденции)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (кадры, организация и управление, тенденции)
Анотація: Входження України в світове співтовариство неможливе без модернізації системи вищої освіти, спрямованої на підготовку фахівців на рівні міжнародних вимог. Метою цієї роботи було розкрити потенційні можливості навчального предмету “Медична хімія” для розвитку особистості студента-медика, надбання ним практичних навичок, формування хімічної компетентності майбутнього лікаря за рахунок удосконалення процесу навчання. У 2019–2020 н.р. запропонована нова схема проведення практичних занять з окремих тем з дисципліни “Медична хімія”, яка передбачає об’єднання двох споріднених за темою занять таким чином, щоб перше із них було виключно теоретичне, а на другому — студенти відпрацьовували практичні навички із даної теми. Вона була апробована на 450 студентах 1 курсу медичного факультету. Ефективність застосування нової методики проведення практичних занять оцінювали на основі порівняння показників складання диференційного заліку з медичної хімії (абсолютна та якісна успішність, середній бал). Для оцінки міжгрупової різниці застосовували параметричний t-критерій Ст’юдента, при порівнянні частоти змін — критерій F Фішера. Представлена методика проведення практичних занять з медичної хімії забезпечує формування інтересу студентів до дисципліни, оптимальне засвоєння теоретичного матеріалу, вміння користуватись хімічним посудом та різними приладами, критично мислити, робити висновки та давати оцінку отриманим результатам. Застосування пропонованої схеми навчання у 2019–2020 н.р. вірогідно не впливало на якісну успішність та середній бал з дисципліни, проте викликало статистично достовірне зростання абсолютної успішності студентів 1 курсу на 14,2%, порівняно з такими показниками у 2018–2019 н.р, що свідчить про доцільність її використання у навчальному процесі
Ukraine’s entry into the world community is impossible without the modernization of the higher education system aimed to train specialists at the level of international requirements. The purpose of this research was to uncover the potential of the medical chemistry subject for the development of the medical student’s personality, the acquisition of practical skills, and the formation of the chemical competence of the future doctors by improving the educational process. In 2019–2020 the new scheme of conducting workshops on certain topics of the discipline “Medical Chemistry” was proposed that involved combining two related workshops in a way that the first class would be purely theoretical and the second would give students practical skills on the topic. It was tested on 450 first-year medical students. The effectiveness of the application of the new method of workshops was evaluated on the basis of comparison of indices of differential credit in medical chemistry (absolute and qualitative success, average mark). Student’s parametric t-test was used to estimate the intergroup difference, while at the same time the frequency of the change was estimated by the F Fisher criterion. The methodology presented in the research provides the means of improvement of skills and knowledge of the discipline “Medical Chemistry”, forms students’ interest to the subjects, ensures better learning of theoretical content, skills in usage of chemical vessels and equipment, critical thinking, evaluating the results obtained and making conclusions. Use of proposed learning scheme in 2019–2020 statistically did not show significant difference in the grades of students, who study a discipline “Medical Chemistry” compared to normal learning process. On the other hand, it recorded statistically reliable increase of 14,2% in the absolute grades of 1st year students compared to 2018–2019 results, which demonstrates the potential of its use in an educational process
Дод.точки доступу:
Смірнова, О. В.
Мельник, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


   
    Нестор Сергійович Верхратський [Текст] // Журнал Національної академії медичних наук України. - 2019. - Том 25, N 1. - С. 128


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (кадры)
ГЕРИАТРИЯ -- GERIATRICS (кадры)
Дод.точки доступу:
Верхратський, Нестор Сергійович (доктор медичних наук, професор, вчений-біохімік, геронтолог ; 1931-2019) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Біляков, А. М.
    Біохімічне дослідження міокарда та перикардіальної рідини як перспективний напрямок досліджень у судово-медичній практиці [Текст] = Biochemical investigation of myocardium and pericardial liquid as a perspective research direction in forensic medical practice / А. М. Біляков // Клінічна та експериментальна патологія. - 2019. - Т. Т.18, № 2. - С. 153-156. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
МИОКАРД -- MYOCARDIUM (химия)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY
Анотація: Мета роботи - аналіз літературних джерел для виявлення можливостей використання біохімічного методу дослідження міокарда та перикардіальноїрідини в судово-медичній практиці. Висновки. За результатами дослідження відзначають кількісні зміни вмісту широкого спектру біологічно активних речовин внаслідок повішання, черепно-мозкової травми, політравми, серцевої патології, що може активно використовуватись у практиці лікаря судово-медичного експерта для встановлення діагнозу, зажиттєвості та давності отримання тілесних ушкоджень. Ключові слова: міокард, перикардіальна рідина, біологічно активні речовини
Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Matyshevska, O. P.
    The FEBS3+ Meeting - XIth Parnas Conference - Young Scientists Forum ’Biochemistry and Molecular Biology for Innovative Medicine’ [Text] : 3-5 september 2018, Kyiv, Ukraine / O. P. Matyshevska // The Ukrainian Biochemical Journal. - 2018. - Том 90, N 5. - P117-119


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (тенденции)
МОЛЕКУЛЯРНАЯ БИОЛОГИЯ -- MOLECULAR BIOLOGY (тенденции)
МЕДИЦИНА -- MEDICINE (тенденции)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Danylova, T. V.
    Scientific investigation of Nobel prize winner Emil Fischer as a launching pad for the development of biochemistry: a brief overview / T. V. Danylova, S. V. Komisarenko // The Ukrainian Biochemical Journal. - 2018. - Том 90, N 4. - P135-142


MeSH-головна:
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, кадры)
НОБЕЛЕВСКАЯ ПРЕМИЯ -- NOBEL PRIZE
Анотація: Modern biochemistry and molecular biology would be impossible without discoveries in related fields of science. This paper aims to outline briefly the main stages of scientific activity of a Nobel Prize winner 1902 – German chemist Hermann Emil Fischer, one of the leading chemists of all times. Emil Fischer was a brilliant multifaceted scientist who left his mark in organic chemistry, physiology, medicine, gave impetus to the development of biochemistry. His insights into the structures of sugars, enzymes, proteins, and purines have become a launching pad for the further development of biochemistry and molecular biology. His contribution to the natural sciences was immense; some chemical reactions and concepts were named after him. This prominent scientist was honored with a number of awards
Дод.точки доступу:
Komisarenko, S. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Луговська, Г. Г.
    Інноваційна діяльність інституту біохімії ім. О. В. Палладіна НАН України: проблеми і перспективи / Г. Г. Луговська, В. М. Данилова, С. В. Комісаренко // The Ukrainian Biochemical Journal. - 2018. - Том 90, N 1. - С. 77-99


MeSH-головна:
АКАДЕМИИ И ИНСТИТУТЫ -- ACADEMIES AND INSTITUTES (история, организация и управление)
БИОХИМИЯ -- BIOCHEMISTRY (история, организация и управление)
ИЗОБРЕТЕНИЯ -- INVENTIONS (использование, история)
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
ПАТЕНТЫ -- PATENTS
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНАЯ СОБСТВЕННОСТЬ -- INTELLECTUAL PROPERTY
Анотація: Проведено історико-наукознавчий аналіз досягнень науковців Інституту біохімії ім. О. В. Палладіна НАН України у винахідницькій діяльності для потреб медицини, сільського господарства, екології, промисловості. Проаналізовано об’єкти права інтелектуальної власності Інституту; описано перспективні інноваційні розробки. На основі проведеного аналізу зроблено висновок, що винахідницька діяльність наукових установ, зокрема Інституту біохімії ім. О. В. Палладіна НАН України, та впровадження наукових розробок, новітніх технологій у виробництво може забезпечити як підприємствам, так і країні в цілому економічне зростання та економію ресурсів, що є особливо важливим в умовах ринку
Дод.точки доступу:
Данилова, В. М.
Комісаренко, С. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-110 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)