Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (55)Рідкісні видання (7)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Детская психология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-35 
1.


    Бенилова, С. Ю.
    Слово любовное никогда не раздражает... [Текст] / С. Ю. Бенилова // Твое здоровье.Издательство "Знание". - 2004. - № 4. - С. 13-17

Рубрики: Детская психология

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Бенилова, С. Ю.
    Слово любовное никогда не раздражает (продолжение) [Текст] / С. Ю. Бенилова // Твое здоровье.Издательство "Знание". - 2004. - № 3. - С. 14-17

Рубрики: Детская психология

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Седнев, В. В.
    Нарушение психического здоровья ребенка как системообразующий показатель семейного неблагополучия [Текст] / В. В. Седнев // Международный медицинский журнал (Харків). - 2003. - № 4. - С. 33-35

Рубрики: Детская психология

   Психическое здоровье--дети


   Семейные отношения



Знайти схожі

4.


    Караман, Д.
    Діагностичні системи HITACHI: надійність, якість та інновації [Текст] / Д. Караман // НМТ. Новые медицинские технологии. - 2006. - № 6. - С. 60-63

Рубрики: Детей защита--психол

   Детей поведения расстройства--психол


   Детская психология


Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Садовникова, Т. Ю.
    «Психологическая служба в образовательном учреждении» как учебная дисциплина [Текст] / Т. Ю. Садовникова // Психология в вузе. - 2015. - № 2. - С. 83-103


MeSH-головна:
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL (методы, обучение, стандарты, тенденции)
ОБУЧЕНИЕ ПО СПЕЦИАЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ -- CURRICULUM (стандарты, тенденции)
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (обучение, тенденции)
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (методы, обучение, тенденции)
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS (психология)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Бенилова, С. Ю.
    Слово любовное никогда не раздражает [Текст] / С. Ю. Бенилова // Твое здоровье.Издательство "Знание". - 2004. - № 2. - С. 14-17

Рубрики: Детская психология

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Богуцька, Н. К.
    Медико-психологічна характеристика тяжкої бронхіальної астми в дітей шкільного віку [Текст] / Н. К. Богуцька, Л. В. Колюбакіна, О. В. Власова // Международный журнал педиатрии, акушерства и гинекологии. - 2014. - Т. 6, № 1. - С. 13


MeSH-головна:
АСТМА БРОНХИАЛЬНАЯ -- ASTHMA (диагноз, иммунология, осложнения, патофизиология, психология)
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (тенденции)
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
Дод.точки доступу:
Колюбакіна, Л. В.
Власова, О. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Проект Всеукраїнської екологічної ліги «Психологічна реабілітація в Природі» [Текст] // Екологічний Вісник. - 2022. - № 3. - С. 31-32


MeSH-головна:
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (тенденции)
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ -- PSYCHOLOGICAL TECHNIQUES (тенденции)
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: Ключові виклики, які необхідно вирішити в рамках Проєкту. 24 лютого 2022 року вторгнення російських військ призвело до значних жертв серед військових та мирних мешканців, руйнувань міст і сіл, об’єктів військової та критичної інфраструктури, знищення або пошкодження природних територій та об’єктів України. Внаслідок російської збройної агресії мільйони українців покинули домівки, діти втрачають матерів та батьків, звичне середовище існування, можливості отримати якісні освіту, виховання, дозвілля. Виникла гостра потреба у психологічній реабілітації дітей, які постраждали від військових дій. Така необхідність у психологічному відновлені, оздоровленні та відпочинку буде зберігатись для дітей і у наступні роки. Через бомбардування та обстріли загарбників пошкоджені 1939 закладів освіти, з них 184 — зруйновані повністю. В Україні внаслідок воєнних дій діти втратили можливості для звичного життя, домівки, та стали внутрішньо переміщеними особами. Кількість таких дітей збільшується
Реалізація проєкту. Проєкт планується впроваджувати на території тих областей України, де не було військових дій, в місцях локального перебування дітей-ВПО та їх родин. Цільові групи проєкту — діти, які постраждали від російської збройної агресії (8—10 років; 11— 13 років)
Примірників всього: 1
НА (1)
Вільні: НА (1)

Знайти схожі

9.


   
    Опыт экспертного психологического обследования ребенка раннего возраста в учреждении медико-социальной экспертизы [Текст] / М. Г. Дашина [и др.] // Медико-социальная экспертиза и реабилитация : Науч.-практ. журн. - 2015. - № 1. - С. 9-14 . - ISSN 1560-9537


MeSH-головна:
ДЕТИ -- CHILD
КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
ДИАГНОСТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ И ПРОЦЕДУРЫ -- DIAGNOSTIC TECHNIQUES AND PROCEDURES
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (методы)
РЕЧИ РАССТРОЙСТВА -- SPEECH DISORDERS
ОБСЕРВАЦИОННОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ -- OBSERVATIONAL STUDY
Дод.точки доступу:
Дашина, М. Г.
Акопян, Т. А.
Самарин, Б. А.
Тимошникова, И. В.
Акимов, Е. И.
Малетин, С. И.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Біндер, Б. С.
    Роль психологічної служби в процесі комплексної реабілітації дітей з хронічними захворюваннями в умовах стаціонарного лікування [Текст] / Б. С. Біндер, Л. В. Попова // Педіатрія, акушерство та гінекологія. - 2011. - Т. 73, № 6. - С. 42-44

Рубрики: Детская психология

   Реабилитация--дети--психол


   Хроническая болезнь--дети--психол


Дод.точки доступу:
Попова, Л. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


   
    Лаура Диббл: "Главная цель дневной терапевтической программы - дать детям возможность функционировать, получать образование и развиваться в наименее стеснённых условиях, насколько это позволяет психическое расстройство" [Текст] // НейроNews. - 2012. - № 1. - С. 6-12

Рубрики: Психические расстройства--дети

   Детская психология


Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Детская психология [Текст] // Современная педиатрия. - 2013. - № 8. - С. 159-160


Рубрики: Дети

MeSH-головна:
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (история)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Чабан, О.
    Психолог [Текст] / О. Чабан // Участковый врач. - 2015. - № 6. - С. 20-21


MeSH-головна:
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD
ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ -- CHILD REARING (психология)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Усі батьки мають шукати неповторний шлях до своєї дитини [Текст] // НейроNEWS. - 2018. - № 1. - С. 24-26


MeSH-головна:
ОБЗОР -- REVIEW
МАТЕРИАЛЫ ЛЕКЦИЙ -- LECTURE NOTES
ДЕТЕЙ ВОСПИТАНИЕ -- CHILD REARING (психология, тенденции)
РОДИТЕЛИ-РЕБЕНОК ОТНОШЕНИЯ -- PARENT-CHILD RELATIONS
ЗАЩИТНЫЕ МЕХАНИЗМЫ -- DEFENSE MECHANISMS
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (тенденции)
Анотація: Доволі часто книги про виховання дорослі читають як збірки кулінарних рецептів, шукаючи в них універсальний шлях у цій царині, якого насправді не існує. Так само, як немає двох однакових дітей, так не може бути і єдиного правильного способу їхнього виховання. Натомість усі батьки мають шукати неповторний шлях до розуміння своєї дитини. Вашій увазі пропонуємо огляд лекції «Навіщо дітям дорослі? Навіщо дорослим дитинство?» д.психол.н., авторки книг для батьків «Виховання без нервування» і «Виховання без травмування» Вікторії Горбунової. Під час якої вона розповіла про базові психологічні потреби дітей, способи, у які дорослі мають піклуватися про ці потреби, та окремі помилки у вихованні, що можуть позначатися навіть на їхньому майбутньому дорослому житті
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Собака - друг і... психолог [Текст] // Вісник Червоного Хреста України. - 2018. - N 2. - С. 20


MeSH-головна:
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (методы, организация и управление, тенденции)
СОЦИАЛЬНЫЕ ПРОБЛЕМЫ -- SOCIAL PROBLEMS (психология, тенденции, этика)
СОБАКИ -- DOGS
АНИМАЛОТЕРАПИЯ -- ANIMAL ASSISTED THERAPY (методы, организация и управление, тенденции)
КРАСНЫЙ КРЕСТ -- RED CROSS (организация и управление)
Кл.слова (ненормовані):
канистерапия
Анотація: Допомагаючи дітям, які зазнали впливу збройного конфлікту на сході нашої країни, та дітям з інвалідністю, волонтери загону швидкого реагування Товариства Червоного Хреста України у Маріуполі (Донецька область) розвивають незвичний напрямок психосоціальної підтримки - каністерапію
Каністерапія (лат. "canis" - собака і грецьк. Θεραπεία therapeia) - лікування, оздоровлення) — один з видів лікування і реабілітації людини за допомогою звичайних або спеціально відібраних і навчених собак під наглядом кваліфікованих фахівців
Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Шаповалова, Г. А.
    Психологічна реабілітація дітей в період ремісії онкогематологічних захворювань в умовах санаторію для дітей з батьками [Текст] = Psychological rehabilitation of children in the period of remission of oncohematological diseases in the conditions of sanatoria for children and parents / Г. А. Шаповалова, К. Д. Бабов // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2017. - № 29. - С. 109-111. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ДЕТИ -- CHILD
ГЕМАТОЛОГИЧЕСКИЕ НОВООБРАЗОВАНИЯ -- HEMATOLOGIC NEOPLASMS (психология, реабилитация, терапия, этиология)
ФИЗИКАЛЬНАЯ И РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ МЕДИЦИНА -- PHYSICAL AND REHABILITATION MEDICINE (методы, организация и управление, тенденции)
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (тенденции)
ЦЕНТРЫ ЗДОРОВЬЯ -- FITNESS CENTERS (использование, организация и управление, тенденции)
Анотація: Мета роботи полягала у характеристиці динаміки психологічного стану дітей в період ремісії онкогематологічних захворювань за комплексом реабілітації в умовах санаторію для дітей з батьками. Використано диференційний підхід до психологічної підтримки хворих дітей з урахуванням проявів тривоги та типів агресії, який сприяє покращенню соціальної адаптації, психоемоційного статусу, взаємовідношень у колективі. Встановлено, що психологічна допомога матерям дітей, що виховують дітей після лікування онкогематологічних захворювань, сприяє вірогідному зниженню проявів особистісної та реактивної тривожності
The objective: to characterize the dynamics of psychological state of children during the remission of oncohematological diseases in the rehabilitation complex conducted in a sanatorium for children and parents. Differentiated approach to the psychological support of sick children is used. Manifestations of anxiety and types of aggression were taking into account. The approach mentioned contributes to the improvement of social adaptation, psycho-emotional status, and relationships in society. It is established that psychological help to the mothers who bring up children after oncological diseases treatment, causes a significant decrease in the manifestations of personal and reactive anxiety
Дод.точки доступу:
Бабов, К. Д.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


   
    Attitudes of pregnant Ukrainian women towards their child in the ІІІ trimester of pregnancy during wartime in Ukraine in relation to women’s reproductive health (Podillia region) [Текст] = Образ майбутньої дитини у вагітних у ІІІ триместрі українських жінок під час війни в Україні у контексті їхнього репродуктивного здоров’я (регіон Поділля) / O. A. Cherepiekhina [та ін.] // Репродуктивне здоров’я жінки. - 2023. - N 7. - С. 20-33. - Bibliogr. at the end of the art.


Рубрики:
MeSH-головна:
РЕПРОДУКТИВНОЕ ЗДОРОВЬЕ -- REPRODUCTIVE HEALTH (тенденции)
ЖЕНЩИНЫ БЕРЕМЕННЫЕ -- PREGNANT WOMEN (психология)
ВОЙНА -- WAR (этика)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
ПОВЕДЕНИЕ МАТЕРИНСКОЕ -- MATERNAL BEHAVIOR (психология)
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (тенденции)
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICALПодільський регіон
Анотація: Pregnancy for a woman is a period of transformation of her personal, professional, sexual, gender, bodily and other identities. The state of bearing a child is a crisis stage in the formation of a woman’s personality. In wartime this crisis may intensify, which requires scientifically based research in the context of women’s reproductive health and the demographic policy of Ukraine. The objective: to study the image of the future child in women in the III trimester of pregnancy during martial law in relation to women’s reproductive health. Materials and methods. 180 pregnant women, most of whom were aged 24–29 years and were officially married and had no children, were examined using a questionnaire, a color test of attitudes by O. M. Atkind and the method of semantic differential by C. Osgood. 90 women who were registered in Vinnytsia and Vinnytsia region at the time of the survey took part in the study, and 90 women – in city of Zaporizhzhia and Zaporizhzhia region. To determine the relationship between women’s perceptions of themselves, the child, and the husband, Pearson’s r correlation coefficients were calculated in the statistical program IBM SPSS Statistics - Early Access, and the Kruskel–Wallis H test was also used. Results. Research conducted among women living in Vinnytsia and Vinnytsia region established that the attitude of pregnant women to themselves affects the attitude to the child (p=0.772), to the pregnancy (p=0.162), to the family (p=0.599) and to the child’s father (p=0.923). A statistically significant relationship was found between the pregnant woman’s attitude towards herself and her children (p=0.001), as well as between her attitude towards herself and motherhood (p=0.022). That is, the type of emotional attitude of a pregnant woman to herself affects the type of attitude towards children and motherhood. By having a positive attitude towards themselves, women have a positive attitude towards children and towards motherhood. Also, with the help of the Kruskel–Wallis H test, the trend of the influence of the attitude towards the child depending on the age of the woman was revealed (XI=7.424; df=3; p=0.060), the trend of the influence of the level of education of the pregnant woman on her perception of pregnancy (XI 10.373; df=5; p =0.065). The correlation between the categories “I am a child” is r=0.676; between “father-child” categories - r=0.528; between “I am the father of the child” - r=0.439. At df=30, these indicators are significant. It should be noted that among the three indicators, the highest level of significance was found between the categories “I am a child”. A comparative analysis of the obtained data between groups of women from the Vinnytsia and Zaporizhzhia regions as research participants from regions of Ukraine with different levels of security, that is, with active hostilities and relatively calm regions, shows specific differences, the description of which is given in the text of this article. Conclusions. The results obtained in this study among women from two regions of Ukraine (Vinnytsia and the region and Zaporizhzhia and the region) prove that the identified peculiarities of the attitude of women in the III trimester of pregnancy can be determined by their place of residence during wartime. The importance of forming a positive attitude towards the child in pregnant women in the III trimester of pregnancy in wartime conditions and the need to develop appropriate programs of medical, social and psychological assistance have been proven. The obtained results confirm the need to provide complex medical and psychological assistance to pregnant women in wartime in order to strengthen women’s reproductive health. This assistance should be targeted according to the region of residence of the women, which, as the results of the study showed, determines the characteristics of the attitude of pregnant women to the child (a sample of pregnant women from Vinnytsia and Zaporizhzhia regions, respectively). At the individual level the help should be directed at a woman’s values, motivations and beliefs about the value of her own life and the life of her future child. Emotional support should include encouraging pregnant women to openly express their feelings through verbal and non-verbal means, teaching them to accept help from others, and self-help to ensure emotional well-being. The psychophysical level of care involves teaching expectant mothers to regulate their functional and mental state using such methods as autogenic training, art therapy, and body-oriented therapy in stressful situations
Вагітність для жінки є періодом трансформації її особистісної, професійної, сексуальної, гендерної, тілесної та інших ідентичностей. Стан виношування дитини є кризовим етапом у становленні особистості жінки. У воєнний час ця кризовість може посилюватися, що потребує науково обґрунтованих досліджень у контексті репродуктивного здоров’я жінки та демографічної політики України. Мета дослідження: вивчення образу майбутньої дитини у жінок у ІІІ триместрі вагітності під час воєнного стану у контексті їхнього репродуктивного здоров’я. Матеріали та методи. За допомогою анкетування, кольорового тесту ставлень О. М. Еткінда та методики семантичного диференціалу Ч. Осгуда обстежено 180 вагітних, більшість з яких були у віці 24–29 років та знаходилися в офіційному шлюбі й не мали дітей. У дослідженні взяли участь 90 жінок, які на час обстеження були зареєстровані у Вінниці та Вінницькій області, а 90 жінок – у місті Запоріжжя та Запорізькій області. Для визначення взаємозв’язку між уявленнями жінок про себе, дитину та чоловіка здійснювали підрахунок коефіцієнтів кореляції r Пірсона у статистичній програмі IBM SPSS Statistics – Early Access, також застосовували критерій Н Краскела–Волліса. Результати. Дослідження, проведені у жінок, які мешкають у Вінниці та Вінницькій області, встановили, що ставлення вагітних до себе впливає на ставлення до дитини (p=0,772), до вагітності (p=0,162), до сім’ї (p=0,599) та до батька дитини (p=0,923). Статистично значущий зв’язок виявлено між ставленням вагітної до себе та до дітей (р=0,001), а також між ставленням до себе та до материнства (p=0,022). Тобто тип емоційного ставлення вагітної до себе впливає на тип ставлення до дітей та до материнства. Позитивно ставлячись до себе, жінки позитивно ставляться до дітей та до материнства. Також за допомогою критерію Н Краскела–Волліса виявлено тенденцію впливу ставлення до дитини залежно від віку жінки (ХІ=7,424; df=3; p=0,060), тенденцію впливу рівня освіти вагітної на сприйняття нею вагітності (ХІ 10,373; df=5; p=0,065). Кореляція між категоріями «я – дитина» становить r=0,676; між категоріями «батько–дитина» – r=0,528; між «я – батько дитини» – r=0,439. За df=30 ці показники є значущими. Слід зазначити, що серед трьох показників найбільший рівень значущості виявлено між категоріями «я – дитина». Порівняльний аналіз отриманих даних між групами жінок з Вінницького та Запорізького регіону як учасниць дослідження з різних за ступенем безпеки областей України, тобто з активними бойовими діями та відносно спокійних областей, свідчить про конкретні відмінності, опис яких подано у тексті цієї статті. Висновки. Результати, отримані у даному дослідженні у жінок з двох регіонів України (Вінниця та область і Запоріжжя та область), доводять, що виявлені особливості ставлення жінок у ІІІ триместрі вагітності можуть бути зумовлені місцем їхнього проживання у воєнний час. Доведено важливість формування позитивного ставлення до дитини у вагітних у ІІІ триместрі гестації в умовах воєнного часу та необхідність розроблення відповідних програм медико-соціальної та психологічної допомоги. Отримані результати підтверджують необхідність надання комплексної медико-психологічної допомоги вагітним у воєнний час з метою зміцнення репродуктивного здоров’я жінок. Ця допомога має визначатися адресно відповідно до регіону проживання жінок, що, як продемонстрували результати дослідження, визначає особливості ставлення вагітних до дитини (вибірка вагітних відповідно з Вінниччини та Запоріжжя і області). На індивідуальному рівні допомога має бути спрямована на цінності, мотивацію та переконання жінки щодо цінності її власного життя та життя її майбутньої дитини. Підтримка на емоційному рівні має включати заохочення вагітних до відкритого вираження своїх почуттів за допомогою вербальних і невербальних засобів, навчання їх приймати допомогу від інших, а також самодопомоги для забезпечення емоційного благополуччя. Психофізичний рівень допомоги передбачає навчання майбутніх матерів регулювати свій функціональний і психічний стан за допомогою таких методів, як аутогенне тренування, арт-терапія, тілесно-орієнтована терапія у стресових ситуаціях
Дод.точки доступу:
Cherepiekhina, O. A.
Turubarova, A. V.
Gorshkova, G. V.
Bulanov, V. A.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Стасенко, Т.
    Медична психологія та психотерапія в педіатрії: сучасні виклики [Текст] / Т. Стасенко // Український медичний часопис. - 2017. - № 5. - С. 72-73


MeSH-головна:
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD
ПСИХОТЕРАПИЯ -- PSYCHOTHERAPY (методы)
ДЕТИ -- CHILD
Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Даниленко, Г. М.
    Вплив організації освітнього процесу на розумову працездатність учнів базової школи [Текст] = The influence of the organization of the educational process on the mental capacity of secondary school students / Г. М. Даниленко, Ж. В. Сотнікова-Мелешкіна // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 3. - С. 479-487. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ТРУДОСПОСОБНОСТИ ОЦЕНКА -- WORK CAPACITY EVALUATION
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION (кадры, организация и управление, тенденции)
ШКОЛЫ -- SCHOOLS, PRIMARY AND MIDDLE
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
САМООЦЕНКА -- SELF-ASSESSMENT
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, CHILD (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: Сучасна система освіти характеризується впровадженням новітніх технологій та освітніх проєктів, підвищенням інформаційного та емоційного навантаження, яке супроводжується зниженням ефективності та якості роботи, що визначається за рівнем та динамікою розумової працездатності. Мета дослідження – визначення впливу організації освітнього процесу в базовій школі на розумову працездатність учнів при вивченні предметів різної важкості. У дослідженні прийняли участь 112 учнів середнього шкільного віку, розподілені на 3 групи залежно від програми навчання. За допомогою коректурних проб визначено рівень та динаміку розумової працездатності у циклі вивчення 3-х предметів: математика, українська мова, історія. Паралельно проводилась самооцінка психоемоційного стану за методикою САН та вимірювання пульсу. Статистичну обробку даних здійснювали за допомогою однофакторного дисперсійного аналізу та t-тесту у програмному пакеті IBM SPSS Statistics 20. Встановлено, що освітня програма впливала на рівень розумової працездатності (F=106,7), пульс (F=25,2) та самопочуття (F=4,5; p0,05). Кількісний (382,31±5,46 знаків) та якісний (7,60±0,28 помилок) показники були кращими у дівчат (p0,01). Максимальне зниження обсягу та якості роботи визначалось після уроку історії (відповідно на 27,65±7,24 знаків та на 3,35±0,49 помилок; p0,001). У динаміці вивчення предметів реєструвалось скорочення обсягу розумової працездатності на тлі зниження рівню самопочуття до 1,9 балу (р0,05) та зростання ЧСС до 92,13±2,82 уд./хв. (р0,001). Вивчення математики за експериментальним освітнім проєктом супроводжувалось найвищим відсотком учнів із збереженням або зростанням рівня розумової працездатності, а за традиційною програмою – її зниженням у переважної більшості школярів. При вивченні української мови та історії істотної різниці між типами змін розумової працездатності за умов впровадження різних навчальних програм не встановлено. Таким чином, оптимальна організація освітнього процесу, особливо при вивченні предметів високої важкості, сприяє збереженню та відновленню розумової працездатності та, відповідно, зниженню ознак втоми, що гарантує не тільки достатній рівень академічної успішності, а й менше виснаження функціональних резервів дитячого організму та зниження ризику виникнення шкільної дезадаптації
The modern education system is characterized by the introduction of the latest technologies and educational projects, accompanied by an increase in information and emotional load, which is accompanied by a decrease in the efficiency and quality of work, determined by the level and dynamics of mental performance. The purpose of the study – to determine the impact of the organization of the educational process in primary school on the mental capacity of students in the study of subjects of varying difficulty. The study involved 112 secondary school students, divided into 3 groups depending on the curriculum. With the help of proofreading tests, the level and dynamics of mental performance was determined in a cycle of studying 3 subjects: mathematics, Ukrainian language, history. In parallel, self-assessment of psycho-emotional state was performed according to the method of SAN and pulse measurement. Statistical data processing was performed using one-way analysis of variance and t-test in the software package IBM SPSS Statistics v.20. It was found that the educational program affected the level of mental performance (F=106.7), heart rate (F=25,2) and well-being (F=4,5; p0,05). Quantitative (382.31±5.46 characters) and qualitative (7.60±0.28 errors) indicators were better in girls (p0.01). The maximum decrease in the volume and quality of work was determined after the history lesson (respectively by 27.65±7.24 characters and 3.35±0.49 errors; p0.001). In the dynamics of the study of subjects there was a decrease in mental capacity against the background of a decrease in health to 1.9 points (p0.05) and an increase in heart rate to 92.13±2.82 beats/min (p0.001). The study of mathematics according to the experimental educational project was accompanied by the highest percentage of students with the preservation or increase of the level of mental capacity, and according to the traditional program – its decrease in the vast majority of students. When studying the Ukrainian language and history, no significant difference between the types of changes in mental performance under the conditions of implementation of different curricula has been established. Thus, the optimal organization of the educational process, especially in the study of heavy subjects, helps to preserve and restore mental performance and, consequently, reduce signs of fatigue, which guarantees not only a sufficient level of academic success, but also less depletion of functional reserves of the child’s body and reducing the risk of school maladjustment
Дод.точки доступу:
Сотнікова-Мелешкіна, Ж. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Полька, Н. С.
    Фізіолого-гігієнічна оцінка фізичного та психічного здоров’я старшокласників інноваційного навчального закладу (семестрово-цикло-блочна система викладання) [Текст] / Н. С. Полька, Н. В. Лебединец // Довкілля та здоров’я. - 2010. - № 2. - С. 38-42

Рубрики: Здоровья состояние

   Гигиена


   Дети, физическое развитие


   Детская психология


   Школьники


Дод.точки доступу:
Лебединец, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-35 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)