Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (6)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Жизни ожидаемая продолжительность<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.


   
    The role of environmental education in society’s development [Текст] = Роль екологічної освіти в розвитку суспільства / A. B. Kostyshyn [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2022. - N 1. - С. 128-137. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ЭКОЛОГИЯ -- ECOLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
ОЦЕНКА ВОЗДЕЙСТВИЯ НА ЗДОРОВЬЕ -- HEALTH IMPACT ASSESSMENT (использование, тенденции, этика)
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY (тенденции)
КУЛЬТУРА -- CULTURE
Анотація: Long time ago the world realized that the intellectual potential of a country determines its place and role on the international level. Accordingly, its value in the economic exchange of developed countries is close to the value of the amount of goods, and the main factor of which is education. Education should become a priority area of activity in Ukraine, and environmental education – a prestigious, effective basis for active and vital research in various fields: social, technical, and medical. There are all prerequisites for this – a deep social crisis of society, the problems of the Chornobyl zone, the need to implement knowledge to protect the population. The main purpose of environmental education is environmental awareness formation as a specific form of interaction with the environment regulation. On this basis, ecological thinking, ecological culture, and worldview are formed. Eco-education is one of the main factors in the formation of a harmonious society. It is a way to improve and organize manufacturing efficiently. Environmental education is about the consumption of biosphere resources in accordance with its capabilities. It is a system of knowledge about the global conditions of living things existence. Environmental education is a set of educational activities to form environmental awareness, and on its basis – motivation for action. The peculiarity of this study is the need to organize different social groups to understand the causes of global environmental changes and ways to overcome them. Simultaneously, education is a form of socialization of the individual, in which the transfer of skills, abilities, ideals, and norms is implemented. It is impossible to form a new generation with the appropriate convictions, consciousness, and guidelines for the preservation of natural resources, and cultural heritage, without wide and intensive dissemination of knowledge. Of particular relevance is environmental education in the health study. It determines the choice of future work for young people, the possibility of their comprehensive development, influences the overall preparedness, social realization, spiritual and physical growth, future achievements in the sphere of professional activity. The system of education, which is reflected in the concept of sustainable development of society, ensures the willingness of a person to lead a healthy lifestyle and to accept health as the highest value. Environmental education includes common scientific, practical moral and aesthetic aspects. Its specificity is that humans assess conscientiously and constantly possible consequences of interfering with nature, which have a detrimental effect on health. The guiding principle of environmental education is as follows: think globally and act locally. Practical implementation of tasks in modern educational institutions is based on comprehensive disclosure of nature protection, the relationship between theoretical knowledge and practical activities in this area, the inclusion of environmental aspects in the structure of a subject, special generalizing topics, and integrated courses that reveal the interaction of society and nature, combining classroom activities with direct communication with nature. Therefore, ecological culture and consciousness are formed only through long-term and gradual learning about the environment. Environmental education equips a person with the necessary knowledge about the peculiarities of the impact of anthropogenic pressures and adverse effects. The trinity of environmental education, upbringing, and culture implies their consistent and interconnected development
Світ давно усвідомив, що інтелектуальний потенціал країни визначає її місце на міжнародній арені. Відповідно вартість його в економічному обміні країн близька до вартості товарної маси, а основним фактором є освіта. Вона в Україні має стати пріоритетною сферою діяльності, а екологічна освіта - престижною, дієвою основою для активних і життєво необхідних досліджень у різних напрямах: соціальному, технічному, медичному. Для цього існують усі передумови - глибока соціальна криза суспільства, проблеми Чорнобильської зони
Мета екологічної освіти полягає в тому, щоб викликати стурбованість станом природного середовища та поєднати мислення, поведінку з розумінням, що все у світі взаємопов’язане, а дія людини може викликати непередбачувані наслідки. Особливе значення має екологічна освіта при дослідженні стану здоров’я та визначає вибір молодої людини майбутньої діяльності, можливість її усебічного розвитку та соціального ствердження, впливає на загальну підготовленість, досягнення у професійній діяльності. Формування особистості з орієнтацією на здоровий спосіб життя, на прийняття власного здоров’я як вищої цінності забезпечується системою виховання та навчання. Екологічна освіта включає загальнонаукові і практичні аспекти. Її специфіка полягає в тому, що у свідомості особистості відбувається постійна оцінка можливих наслідків втручання у природу, які згубно впливають на здоров’я людей. Провідним принципом екологічної освіти є принцип: мислити - глобально, а діяти - локально. Екологічна освіта озброює людину необхідними знаннями про особливості впливу антропогенних навантажень і несприятливих наслідків. Триєдність екологічної освіти, виховання і культури передбачає їх послідовний взаємопов’язаний розвиток
Дод.точки доступу:
Kostyshyn, A. B.
Kostyshyn, Z. T.
Lukach, U. R.
Verbovska, R. I.
Divnych, T. Ya.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Алимова, И. Н.
    Влияние эпиталона и вилона на продолжительность жизни и развитие опухолей молочной железы у самок трансгенных мышей [Текст] / И. Н. Алимова, Д. А. Батурин, И. Г. Попович // Вопросы онкологии. - 2002. - Т. 48, № 1. - С. 57-59


Рубрики: Женск

   Эпиталон


   Вилон


MeSH-головна:
МОЛОЧНАЯ ЖЕЛЕЗА -- BREAST (действие лекарственных препаратов, патология, ультраструктура)
МЫШИ ТРАНСГЕННЫЕ -- MICE, TRANSGENIC
МОЛОЧНОЙ ЖЕЛЕЗЫ НОВООБРАЗОВАНИЯ -- BREAST NEOPLASMS (патофизиология, ультраструктура)
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY (тенденции)
Дод.точки доступу:
Батурин, Д. А.
Попович, И. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Алтарев, С. С.
    Взаимосвязь сезона рождения и продолжительности жизни [Текст] / С. С. Алтарев, О. Л. Барбараш // Клиническая геронтология : научно-практический журнал. - 2012. - Т. 18, № 7/8. - С. 27-30

Рубрики: Жизни ожидаемая продолжительность

   Сезоны


Дод.точки доступу:
Барбараш, О. Л.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Антонеева, И. И.
    Анализ срока жизни больных раком яичников в Ульяновской области, 1999-2005 гг. [Текст] / И. И. Антонеева // Вопросы онкологии. - 2007. - Т. 53, № 4. - С. 393-395

Рубрики: Яичников новообразования

   Жизни ожидаемая продолжительность


Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Барна, О. М.
    Антиейджинг - відкладене старіння [Текст] / О. М. Барна // Мистецтво лікування. - 2021. - № 10. - С. 34-38


Рубрики: Ресвератрол

   Ресверазин


MeSH-головна:
СТАРЕНИЕ -- AGING (действие лекарственных препаратов)
ДОЛГОЛЕТИЕ -- LONGEVITY (действие лекарственных препаратов)
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY
ВИНОГРАДНЫХ КОСТОЧЕК ЭКСТРАКТ -- GRAPE SEED EXTRACT (терапевтическое применение)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Барна, О. М.
    Антиейджинг: чи існує молекула довголіття? [Текст] / О. М. Барна // Мистецтво лікування. - 2021. - № 5. - С. 42-46


Рубрики: Ресвератрол

   Ресверазин


MeSH-головна:
СТАРЕНИЕ -- AGING (действие лекарственных препаратов, физиология)
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY
ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТИ ЖИЗНИ СТАТИСТИЧЕСКИЕ ТАБЛИЦЫ -- LIFE TABLES
Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Барна, О. М.
    Французський феномен, або як жити довго? [Текст] / О. М. Барна // Мистецтво лікування. - 2021. - № 6. - С. 41-46


Рубрики: Ресвератрол

   Ресверазин


MeSH-головна:
СТАРЕНИЕ -- AGING (действие лекарственных препаратов, физиология)
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY
ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТИ ЖИЗНИ СТАТИСТИЧЕСКИЕ ТАБЛИЦЫ -- LIFE TABLES
Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Безруков, В.
    Старение и возрастная патология / В. Безруков, Н. Сыкало // Вісник фармакології та фармації. - 2008. - № 9. - С. 9-14

Рубрики: Старение

   Возрастные факторы


   Жизни ожидаемая продолжительность


   Гериатрия


Дод.точки доступу:
Сыкало, Н.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Белоконева, О.
    Рецепты молодости от современной науки [Текст] / О. Белоконева // Наука и жизнь. - 2001. - № 12. - С. 28-32


MeSH-головна:
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY (история, тенденции, этнология)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Бойцов, С. А.
    Распространенность факторов риска неинфекционных заболеваний, ресурсная обеспеченность систем здравоохранения и экономических показателей в трех группах стран Европейского региона с разным уровнем ожидаемой продолжительности предстоящей жизни [Текст] / С. А. Бойцов, И. В. Самородская, В. В. Третьяков // Профилактическая медицина. - 2015. - Т. 18, № 3. - С. 4-11


MeSH-головна:
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
ЖИЗНИ ОЖИДАЕМАЯ ПРОДОЛЖИТЕЛЬНОСТЬ -- LIFE EXPECTANCY (тенденции)
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ СЛУЖБЫ -- HEALTH SERVICES (статистика, экономика)
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ -- MORBIDITY (тенденции)
Дод.точки доступу:
Самородская, И. В.
Третьяков, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)