Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (10)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Интеллекта оценки тесты<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Показані документи з 1 по 17
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Хільчевська В. С., Нечитайло Ю. М., Ковтонюк Н. І., Сорокман Т. В.
Назва : До застосування тесту Айзенка для оцінки нервово-психічного розвитку школярів в умовах екологічного пресингу
Місце публікування : Буковинський мед.вісник. - Чернівці, 1998. - Т. 2, № 4. - С. 98-100 (Шифр 74617/1998/2/4)
MeSH-головна: ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Федоренко О. Є.
Назва : Емоційно-психологічний статус захворівших за даними тесту Айзенка
Місце публікування : Український медичний альманах. - Луганськ, 1999. - № 2. - С. 145-148 (Шифр УУ12/1999/2)
MeSH-головна: ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ЗАБОЛЕВАЕМОСТЬ -- MORBIDITY
ЭМОЦИОНАЛЬНЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ -- EMOTIONAL INTELLIGENCE
МОДЕЛИ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ -- MODELS, PSYCHOLOGICAL
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Роберт Пломін, Джон С.Де Фріз
Назва : Генетика пізнавальних здібностей та порушень інтелекту
Місце публікування : Світ науки. - Львів, 1999. - № 1. - С. 58-63 (Шифр св258/1999/1)
MeSH-головна: ГЕНЕТИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- GENETIC RESEARCH
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Свидерская Н. Е., Дащинская Т. Н., Таратынова Г. В.
Назва : Пространственная организация ЭЭГ при активизации творческих процессов
Місце публікування : Журнал высшей нервной деятельности им. И. П. Павлова. - Москва, 2001. - Т. 51, № 3. - С. 393-401 (Шифр 70286/2001/51/3)
MeSH-головна: ИМПУЛЬСОВ АНАЛИЗ -- WAVELET ANALYSIS
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Попов В. Е., Иванов А. В., Пучнин С. С.
Назва : Мультимедийные тесты в преподавании дерматовенерологии
Місце публікування : Российский журнал кожных и венерических болезней. - 2002. - № 6. - С. 81-83 (Шифр РР8/2002/6)
MeSH-головна: ДЕРМАТОЛОГИЯ -- DERMATOLOGY
ВЕНЕРОЛОГИЯ -- VENEREOLOGY
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Євтушенко Р. К.
Назва : Взаємозв’язок ефекту Струпа з деякими показниками психофізіологічних функцій і коефіцієнтом інтелекту людини
Місце публікування : Фізіологічний журнал. - 2009. - Т. 55, № 2. - С. 63-65 (Шифр ФУ6/2009/55/2)
Предметні рубрики: Интеллекта оценки тесты
Психофизиология-- физиол
Психомоторная активность-- физиол
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Скиталінська О.
Назва : Їжа для високого IQ
Місце публікування : Науковий світ. - 2011. - № 3. - С. 12 (Шифр 22857/2011/3)
Предметні рубрики: Интеллект
Интеллекта оценки тесты
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Зарядка для ума
Місце публікування : Здоровье. - 2014. - № 11. - С. 114-115 (Шифр 71653/2014/11)
MeSH-головна: ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Завденко Н. Н.
Назва : Задержки раннего нервно-психического развития: подходы к диагностике
Місце публікування : Российский вестник перинатологии и педиатрии. - М., 2015. - Т. 60, № 5. - С. 6-13 (Шифр РР6/2015/60/5)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: ДЕТИ -- CHILD
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ГЕНЕТИЧЕСКИЕ БОЛЕЗНИ ВРОЖДЕННЫЕ -- GENETIC DISEASES, INBORN
ЭПИЛЕПСИЯ -- EPILEPSY
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Стаднік С. М.
Назва : Вплив імуномодулювальної терапії статинами на когнітивні функції та рівень С-реактивного білка в пацієнтів з фібриляцією передсердь
Місце публікування : Український неврологічний журнал. - К., 2016. - № 2. - С. 50-55 (Шифр УУ43/2016/2)
MeSH-головна: ПРЕДСЕРДИЙ ФИБРИЛЛЯЦИЯ -- ATRIAL FIBRILLATION
C-РЕАКТИВНЫЙ БЕЛОК -- C-REACTIVE PROTEIN
ИММУНОМОДУЛЯЦИЯ -- IMMUNOMODULATION
КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
ГИДРОКСИМЕТИЛГЛУТАРИЛ-КОA-РЕДУКТАЗЫ ИНГИБИТОРЫ -- HYDROXYMETHYLGLUTARYL-COA REDUCTASE INHIBITORS
АНТИХОЛЕСТЕРИНЕМИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА -- ANTICHOLESTEREMIC AGENTS
ВЕКСЛЕРА ШКАЛЫ -- WECHSLER SCALES
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
НЕЙРОПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ТЕСТЫ -- NEUROPSYCHOLOGICAL TESTS
Анотація: Мета — вивчити вплив різних за інтенсивністю режимів ранньої терапії статинами на когнітивні функції та рівень С-рективного білка (С-РБ) у плазмі крові пацієнтів із персистентною та пароксизмальною формами фібриляції передсердь. Матеріали і методи. У клінічне дослідження залучено 188 пацієнтів. Середній вік — (56,8 ± 6,2) року. Всім пацієнтам на початку терапії виконували нейропсихологічне тестування для оцінки когнітивних функцій. Поряд зі стандартною терапією призначали розувастатин або аторвастатин (основна група, n = 116). У контрольній групі (n = 30) пацієнти отримували лише стандартну терапію. Визначали рівень С-РБ. На 14-ту добу перебування в стаціонарі та через 6 міс проводили повторне дослідження С-РБ та оцінку когнітивних функцій. Результати. У клінічній картині встановлено легкі (52,7%) та помірні (25,0%) когнітивні розлади. У більшості пацієнтів до лікування відзначено підвищений вміст С-РБ у плазмі крові (у середньому (9,7 ± 4,3) мг/л). У хворих основної групи на тлі лікування статинами поліпшилися розумова працездатність і увага, про що свідчило зменшення середнього часу пошуку чисел при виконанні проби Шульте. Тривала терапія статинами сприяла поліпшенню короткочасної і тривалої пам’яті, вірогідному зниженню вмісту С-РБ. Так, через 2 тиж відзначено зниження середніх рівнів С-РБ до (6,99 ± 3,12) мг/л у підгрупі розувастатину та до (5,14 ± 3,06) мг/л у підгрупі аторвастатину, через 6 міс — відповідно до (2,32 ± 2,18) і (1,83 ± 2,07) мг/л. Висновки. Отримані дані дають підставу рекомендувати терапію статинами, починаючи з перших днів після госпіталізації всім хворим з когнітивною дисфункцією на тлі персистентної та пароксизмальної форм фібриляції передсердь, що знижує кількість ускладнень і поліпшує прогноз захворювання.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Салій З. В., Шкробот С. І.
Назва : Особливості когнітивного функціонування у хворих з наслідками черепно-мозкової травми
Місце публікування : Український неврологічний журнал. - К., 2016. - № 2. - С. 62-66 (Шифр УУ43/2016/2)
MeSH-головна: ЧЕРЕПНО-МОЗГОВЫЕ ТРАВМЫ -- CRANIOCEREBRAL TRAUMA
КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ТРАВМ ПОКАЗАТЕЛЕЙ ТЯЖЕСТИ ОЦЕНОЧНАЯ ШКАЛА -- INJURY SEVERITY SCORE
ТРЕВОГИ ШКАЛА ТЕСТИРОВАНИЯ -- TEST ANXIETY SCALE
Анотація: Мета — дослідити особливості когнітивного функціонування у пацієнтів з наслідками черепно-мозкової травми (ЧМТ) залежно від тяжкості та катамнезу перенесеної травми. Матеріали і методи. Проведено оцінку когнітивного функціонування з використанням Монреальської шкали когнітивного дефіциту (МоСА-тест) у 367 хворих з наслідками легкої (n = 99), середньої тяжкості (n = 118) і тяжкої (n = 150) ЧМТ і катамнезом травми від 0,5 до 30 років. Неврологічний статус оцінювали за Neurological Outcome Scale for Traumatic Brain Injury (NOS-TBI), рівень тривожності та депресії — за шкалою HADS. Результати. Результати МоСА-тесту у хворих з наслідками ЧМТ різної тяжкості відповідали легкому когнітивному зниженню: легка ЧМТ — (22,21 ± 0,29) бала, середньої тяжкості ЧМТ — (21,36±0,33) бала, тяжка — (21,32 ± 0,28) бала. Статистично значущої різниці між значеннями МоСА-тесту при різній тяжкості ЧМТ не виявлено. Триваліший катамнез травми (понад 6 років) негативно впливав на когнітивне функціонування у хворих з легкою і тяжкою ЧМТ. Висновки. Виявлено чинники, які впливали на формування когнітивного дефіциту: освітній рівень (легка і тяжка ЧМТ), тривожність та депресія (легка ЧМТ з катамнезом до 5 років та середньої тяжкості ЧМТ з катамнезом понад 6 років), вік (середньої тяжкості ЧМТ до 5 років), неврологічний дефіцит (тяжка ЧМТ понад 6 років).
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сорокман Т. В., Попелюк Н. О.
Назва : Природжений гіпотиреоз у дітей: інтелектуальний розвиток та психосоціальна адаптація
Місце публікування : Современная педиатрия. - Київ, 2017. - N 4. - С. 107-111 (Шифр СУ26/2017/4)
Примітки : Бібліогр.: с. 111
MeSH-головна: ГИПОТИРЕОЗ ВРОЖДЕННЫЙ -- CONGENITAL HYPOTHYROIDISM
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ЛИЧНОСТНЫЕ ТЕСТЫ -- PERSONALITY TESTS
ДЕТИ -- CHILD
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Логановський К. М., Куц К.В.
Назва : Визначення рівня преморбідного інтелекту з використанням шкали інтелекту Векслера для дорослих як ефективний засіб верифікації та експертизи нейрокогнітивного дефіциту в учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС
Місце публікування : Український неврологічний журнал. - К., 2018. - N 1. - С. 46-55 (Шифр УУ43/2018/1)
MeSH-головна: КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
ЧРЕЗВЫЧАЙНЫХ СИТУАЦИЙ ЛИКВИДАТОРЫ -- EMERGENCY RESPONDERS
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ВЕКСЛЕРА ШКАЛЫ -- WECHSLER SCALES
ЧЕРНОБЫЛЬСКАЯ ЯДЕРНАЯ КАТАСТРОФА -- CHERNOBYL NUCLEAR ACCIDENT
Анотація: Мета — визначити нейропсихологічні особливості когнітивних розладів при хронічній цереброваскулярній патології у віддалений період після Чорнобильської катастрофи в учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (УЛНА) з використанням шкали інтелекту Векслера для дорослих (WAIS), оцінити ступінь когнітивного дефіциту на підставі різниці між преморбідним (до аварії) та актуальним загальним коефіцієнтами інтелекту (IQ). Матеріали і методи. Нейропсихологічне обстеження з використанням адаптованої версії WAIS для російської популяції (Филимоненко, Тимофеев, 2012) проведено 138 особам. Для статистичного аналізу сформовано дві групи: основну (УЛНА, опромінені в дозах понад 20 мГр, n?=?100) та порівняння (об’єднана група зовнішнього (24 неекспоновані особи) та внутрішнього (14 осіб, опромінених у дозах до 20 мГр) контролю, n?=?38). Визначали три показники актуального і преморбідного IQ: повний IQ, вербальний IQ та невербальний або перфомансний IQ. Когнітивний дефіцит оцінювали на підставі різниці між цими показниками. Преморбідний IQ розраховували за рівнянням регресії B. Gao (2000). Аналізували профіль оцінок за 11 субтестами WAIS. Результати. Середні рівні актуального вербального, невербального та загального IQ в обох групах відповідали «нормальному» значенню. Проте в основній групі рівень актуального загального та вербального IQ виявився нижчим, ніж у групі порівняння (p?‹?0,01). Групи статистично значущо (p?=?0,001) відрізнялися за різницею між актуальним невербальним та вербальним IQ (pIQ – vIQ). В осіб основної групи виявлено помірний дефіцит актуального загального IQ (p?‹?0,01) та вербального IQ (р?‹?0,001) порівняно з преморбідним рівнем інтелекту. В основній групі спостерігали селективне зниження оцінок за окремими, переважно вербальними, субтестами WAIS: «Обізнаність» (p =?0,017), «Тямущість» (p?=?0,000), «Арифметичний» (p?=?0,009) «Схожість» (p?=?0,023), «Повторення цифр» (p?=?0,002), «Словниковий» (p?=?0,04) та «Послідовні малюнки» (p?=?0,02). Виявлено лінійний регресійний зв’язок з радіаційною дозою оцінок за субтестом «Відсутні деталі» при опроміненні в дозах понад 0,3 Гр. Висновки. За дії малих доз іонізуючого випромінювання (понад 20 мГр) спостерігається легкий та помірний інтелектуальний дефіцит за рахунок переважного зниження вербального IQ, що може свідчити про прискорене радіаційне старіння головного мозку. Виявлено лінійний регресійний зв’язок з радіаційною дозою оцінок за субтестом «Відсутні деталі» при опроміненні в дозах понад 0,3 Гр, що може свідчити про дозозалежний дефіцит перцептивної уваги в осіб, опромінених у зазначеному діапазоні доз. Оцінка преморбідного IQ є надійним критерієм експертизи втрати когнітивного функціонування. Найбільш радіовразливі нейроанатомічні структури — неокортекс та кортико­лімбічна система в лівій домінантній півкулі.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Черкасов С. В., Черкасова Н. М.
Назва : Методологічні проблеми медицини і підготовки медичних кадрів у сучасних умовах
Паралельн. назви :Methodological problems of medicine and medical personnel training in modern conditions
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2017. - № 29. - С. 197-204 (Шифр ВУ45/2017/29)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЦЕНТРЫ -- ACADEMIC MEDICAL CENTERS
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ СВЯЗИ -- INTERDISCIPLINARY COMMUNICATION
МЕДИЦИНА ИНТЕГРАТИВНАЯ -- INTEGRATIVE MEDICINE
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ КАДРЫ, ЭКСПЕРТНАЯ ОЦЕНКА ДЕЯТЕЛЬНОСТИ -- PEER REVIEW, HEALTH CARE
Анотація: Представлені методологічні аспекти сучасної медицини і підготовки медичних кадрів. Основна мета лікарської діяльності - зрозуміти, що таке хвора людина і як їй допомогти - залишається незмінною і в умовах багатопрофільної, вузькоспеціалізованої клініки. До цієї мети прагнуть заради неї самої, а не заради матеріального або духовного інтересу, користі або професійного задоволенняHere are presented methodological aspects of modern medicine concerning medical personnel training. The main goal of medical profession is to realize, what «sick man» means and how to help him. This purpose is also invariable in the conditions of multisectoral, highly-tailored-specialized clinic. This aim is first of all for man’s sake, but not for material and spiritual interests or for profit, s sake and professional gratification
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шінкарук-Диковицька М. М. , Федик Т. В., Побережна Г. М., Гаджула Н. Г.
Назва : Педагогічне оцінювання результатів навчання студентів- стоматологів на профільній кафедрі в контексті компетентісного підходу: проблеми та перспективи
Паралельн. назви :Educational assessment of student-dentist’s learning outcomes at specialized department in the context of competence approach: problems and prospects
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2017. - № 29. - С. 205-208 (Шифр ВУ45/2017/29)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ КАДРЫ ЛЕЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- DENTAL STAFF
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ОБРАЗОВАНИЕ ЗУБОВРАЧЕБНОЕ -- EDUCATION, DENTAL
КЛИНИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ -- CLINICAL CLERKSHIP
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT
Анотація: Робота аналізує досвід педагогічного оцінювання результатів навчання студентів на кафедрі терапевтичної стоматології на засадах компетентісного підходу. Приведені критерії та методичні прийоми оцінювання досягнень майбутніх стоматологів. Розглянуті проблеми оптимізації оцінювання знань та перспективи їх вирішенняThe work analyzes the experience of educational assessment of learning outcomes of students at the department of therapeutic dentistry on the basis of competence approach. Brought criteria and methodological techniques for measuring of achievement of future dentists. The problems of evaluation of the knowledge and perspectives of their solution were examined
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шаюк А. В., Залібовська-Ільніцька З. В., Бібіков І. Л.
Назва : Психологічний портрет успішного керівника: методологія дослідження
Паралельн. назви :Psychological portrait of a successful leader: research methodology
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 2. - С. 349-353 (Шифр ВУ80/2020/24/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: КАДРАМИ УПРАВЛЕНИЕ -- PERSONNEL MANAGEMENT
МОДЕЛИ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ -- MODELS, PSYCHOLOGICAL
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
КАДРОВ ЛОЯЛЬНОСТЬ -- PERSONNEL LOYALTY
Анотація: В умовах сучасності суспільство висуває керівникам різноманітні вимоги, які спрямовані не лише на професійну майстерність, а й на психологічні особливості керівника. Від того, наскільки керівник вміє взаємодіяти з підлеглими, розуміти психологічний клімат у колективі, залежить ефективність діяльності всіх працівників і конкретного начальника. Метою цієї роботи було підібрати психодіагностичні методики, які адекватно вирішують дослідницький запит щодо вивчення психологічного портрета успішного керівника. Із залученням джерел наукометричних баз Web of Science, Scopus, Index Copernicus (2011-2019 рр.) проведено добір психологічного інструментарію, що зумовлюється теоретичною неоднозначністю і багатоаспектністю проблеми формування психологічно значущих якостей керівників. Висвітлено питання способів виявлення, інтерпретації та верифікації якостей успішних керівників. Приділено увагу проблемі застосування тестів в удосконаленні методів роботи з персоналом, оцінці та відборі керівних кадрів, вміле застосування яких сприятиме поліпшенню процесу регулювання соціально-трудових відносин і підвищенню ефективності робочого процесу. Результати комплексного дослідження допомагають визначитися з добором розвиваючих тренінгів, програм навчання, ділових та управлінських ігор для підвищення управлінської компетентності керівника. Створюється можливість запроваджувати систему соціально-психологічного прогнозування успішності керівниківIn modern conditions, society makes various demands on managers, which are aimed not only at professional skills, but also at the psychological characteristics of the leader. The effectiveness of all employees and a particular boss depends on the extent to which the leader is able to interact with subordinates, to understand the psychological climate in the team. The purpose of this work was to select psychodiagnostic techniques that adequately address the research request to study the psychological portrait of a successful leader. Using the sources of the scientometric databases Web of Science, Scopus, Index Copernicus (2011-2019), the selection of psychological tools was carried out, which is due to the theoretical ambiguity and multidimensionality of the problem of the formation of psychologically significant qualities of leaders. The issues of ways to identify, interpret and verify the qualities of successful leaders are covered. Attention is paid to the problem of application of tests in the improvement of methods of work with staff, evaluation and selection of management personnel, the skillful application of which will help to improve the process of regulation of social and labor relations and increase the efficiency of the work process. The results of a comprehensive study help to determine the selection of developmental training, training programs, business and management games to improve the managerial competence of the head. It is possible to introduce a system of socio-psychological forecasting of managers’ success
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Маменко М. Є., Романкевич І. В., Шлєєнкова Г. А.
Назва : Порушення розумового розвитку у дитини: причини та можливості попередження
Місце публікування : Сучасна педіатрія. Україна. - Київ, 2020. - N 3. - С. 46-53 (Шифр СУ66/2020/3)
Примітки : Бібліогр. наприкінці ст.
MeSH-головна: ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY
ИНТЕЛЛЕКТА ОЦЕНКИ ТЕСТЫ -- INTELLIGENCE TESTS
ДЕТИ -- CHILD
Анотація: Порушення розумового розвитку, або розумова відсталість, є не тільки тяжким випробуванням для дитини та її родини, але й проблемою для системи охорони здоров’я країни. Відсутність єдиної термінології та уніфікованих підходів до діагностики не дають змоги визначити реальні масштаби проблеми, але вважається, що розумова відсталість спостерігається приблизно в 1–3% населення світу та переважає у країнах із низьким і середнім рівнем доходів. Розумова відсталість може маніфестувати в дітей різного віку, мати різний ступінь виразності та різний потенціал ефективності корекції, що робить своєчасну діагностику важливим, але й досить складним завданням. Підходи до виявлення порушень розумового розвитку різняться залежно від віку дитиниМета — ознайомити широке коло лікарів із принципами діагностики, можливого медикаментозного втручання та реабілітації дітей із порушеннями розумового розвитку. Висвітлено такі основні питання: найчастіші причини порушень розумового розвитку; вплив неповноцінного харчування на розвиток розумової відсталості; діагностика порушень розумового розвитку в дітей різного віку; важливі елементи об’єктивного обстеження у виявленні порушень розумового розвитку; оцінка інтелекту з розрахунком коефіцієнта IQ; можливості профілактики та корекції порушень розумового розвитку у дітей. Затримка розумового розвитку має залишатися в центрів особливої уваги лікарів різних спеціальностей з огляду на широкий спектр причин, які до неї призводять. Особлива роль у питаннях вчасної діагностики порушень ментальних функцій, виявлення можливих причин, створення плану обстеження належить фахівцям загальної практики. Від них також залежить профілактика форм розумової недостатності, пов’язаних із нераціональним харчуванням, недостатньою увагою з боку батьків до виховання дитини, впливом різних факторів середовища. У багатьох випадках розумову відсталість і загальні порушення розвитку легше попередити, ніж лікувати
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)