Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Книги (2)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Иран<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Показані документи з 1 по 7
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Николаева Л. И., Бехзадпур Д. Н.
Назва : Эпидемиологическая ситуация с гепатитом С в Иране
Місце публікування : Эпидемиология и инфекционные болезни. - 2015. - № 3. - С. 57-60 (Шифр ЭР7/2015/3)
MeSH-головна: ГЕПАТИТ C -- HEPATITIS C
HEPACIVIRUS -- HEPACIVIRUS
ИРАН -- IRAN
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Давуди X., Волкова Л. Ю.
Назва : Структура питания населения Ирана
Місце публікування : Вопросы питания. - 2007. - Т. 76, № 3. - С. 56-61 (Шифр ВР56/2007/76/3)
Предметні рубрики: Питания оценка-- методы
Здоровая пища
Иран
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Рахманзаде Р. Р., Кравченко А. В.
Назва : Поширення мікозу шкіри та її придатків в Ірані
Місце публікування : Український журнал дерматології, венерології та косметології. - 2002. - № 1(4). - С. 54-56 (Шифр УУ32/2002/1(4))
MeSH-головна: ДЕРМАТОМИКОЗЫ -- DERMATOMYCOSES
ИРАН -- IRAN
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Эбрагимнеджад Х.
Назва : Медицина в Иране: эволюция и политика
Місце публікування : Врач. - Москва, 1999. - № 8. - С. 40-41 (Шифр ВР59/1999/8)
MeSH-головна: ИСТОРИЯ МЕДИЦИНЫ -- HISTORY OF MEDICINE
ИРАН -- IRAN
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Арши С., Барух М. Р. А., Зарех М.
Назва : Малярийная ситуация в Исламской Республике Иран
Місце публікування : Медицинская паразитология и паразитарные болезни. - Москва, 2000. - № 2. - С. 21 (Шифр МР23/2000/2)
MeSH-головна: МАЛЯРИЯ -- MALARIA
ИРАН -- IRAN
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Масуми Асл Х.
Назва : Малярийная ситуация в Исламской Республике Иран
Місце публікування : Медицинская паразитология и паразитарные болезни. - Москва, 2001. - № 1. - С. 47 (Шифр МР23/2001/1)
MeSH-головна: МАЛЯРИЯ -- MALARIA
ИРАН -- IRAN
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Daryadokht Masroor Roudsar, Hamid Haghani, Afsaneh Dehnad, Mojtaba Ghanbari Ghalesari, Maryam Ghasemi Shoub, Mostafa Akbarian Rokni
Назва : Investigation of students’academic participation in combined learning based on learning management system
Місце публікування : Медичні перспективи. - Д., 2019. - Т. 24, № 4. - С. 12-18 (Шифр МУ10/2019/24/4)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ -- ORGANIZATION AND ADMINISTRATION
КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬ -- QUALITY CONTROL
ИРАН -- IRAN
Анотація: Aim and Purpose – Using new methods and proper and interactive experiences can help improve the quality and attractiveness of education. The present study aimed to investigating the relationship between academic participation of nursing students who use combination education based on learning management system (LMS) and studied their degree of academic participation. This is a descriptive cross-sectional study in which the researcher has studied student participation through a demographic information form and a questionnaire on academic engagement. The purpose of this research was to study the nursing and midwifery faculty of Iran University of Medical Sciences in which 229 undergraduate nursing students were selected from the total of 280 from the second to the sixth semester by the total number and according to entry criteria. Then, data were analyzed by SPSS software version 23 and significance level less than 0.05, descriptive statistics, independent t-test, one way ANOVA, and Scheffe post hoc test and Pearson correlation. Most of the research units were female (52.8%), in the range of 21-29 years old (53.3%), single (90%) and native of Tehran (53.7%). The vast majority had a moderate or lower familiarity with the LMS system (75.5%). The majority did not easily access the LMS system (56.3%). Only 2.2% of the units had high satisfaction and 40.2% had relative satisfaction and 57.6% had low satisfaction from LMS-based combination training. The mean and standard deviation of the educational participation score was 51.16±14.86 and their behavioral subscale scores 69.68±16.48 and the emotional subscale was 49.56±20.53 and the cognitive subscale was 38.25±20.55%. According to the results of the study, most of the research units had low satisfaction with LMS-based combination training, which could increase student satisfaction by using all the capabilities of the learning management system and the more interactive design of the combination training, as the majority of previous studies have shown high satisfaction with combined training. Among the subscales of educational participation that have a positive relationship with academic success and academic achievement, the highest mean score was for subscales of behavioral participation and the lowest for cognitive subscales and this study did not show any relationship between the satisfaction of LMS-based combination education and the student's academic engagement
Знайти схожі

 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)