Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (354)Рідкісні видання (23)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Микробиология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 175
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


   
    Досвід онлайн-навчання іноземних студентів на кафедрі мікробіології в умовах воєнного стану [Текст] = Experience of online education of foreign students at the department of microbiology in the conditions of the military state / О. І. Жорняк [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 85-89. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL (обучение, психология)
ВОЙНА -- WAR (этика)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение, организация и управление)
ОБУЧЕНИЕ НА ОСНОВЕ СПОСОБНОСТИ К РЕШЕНИЮ ПРОБЛЕМ -- PROBLEM-BASED LEARNING (методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: Через воєнні дії, що протягом майже двох років тривають на території України, відбулась перевірка на міцність освітньої системи країни, зокрема й медичної. Дистанційне навчання, яке стало відповіддю на обмеження очної форми вивчення предметів для іноземних студентів, змусило шукати нові шляхи для реалізації освітнього процесу, що призвело до поширення технічних та програмних засобів, нових можливостей для освітніх інформаційних платформ, педагогічних технологій і методик навчання. Тому під час побудови персонального онлайн-заняття залишається необхідною умовою ефективна і якісна організація процесу навчання в режимі онлайн для формування стійких вмінь та навичок у здобувачів вищої медичної освіти. Набутий досвід кафедр Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова в період карантину та досвід інших країн у проведенні онлайн-навчання допомагає викладачам удосконалювати методи подання інформації та покращення рівня знань іноземних студентів. Технічною базою для проведення онлайн-занять широко використовується платформа “Teams" на базі Microsoft Office. У статті проаналізована специфіка організації навчального процесу у здобувачів освіти з інших країн, що навчаються на кафедрі мікробіології онлайн в умовах воєнного стану. Означено етапи заняття і можливості донесення інформації до студента на кожному з них. Доведено, що дистанційне навчання має низку переваг і недоліків, але надає можливість опановувати курс мікробіології навіть під час війни без переривання навчального процесу. Незважаючи на те, що онлайн-навчання в умовах воєнного стану є вимушеним кроком, при грамотній організації процесу можливо цілком забезпечити право студентів на отримання якісної освіти
Due to the military actions more then 1,5 years on the territory of Ukraine, the strength of the medical education system was tested. Distance learning, which became the answer to the limitations of full-time form for foreign students, forced to look for new ways to implement the educational process, common technical and software tools, new opportunities for educational information platforms, pedagogical technologies and teaching methods. Therefore, in our time, the need for effective organization of distance learning, acquisition of new skills and abilities in building one's own online class remains very relevant. Acquired experience of the departments of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya during the quarantine and the experience of other countries in conducting online education helps teachers improve the methods of presenting information and improving the level of knowledge of foreign students. The online platform “Teams” based on Microsoft Office is widely used as the technical base for conducting online classes. The article analyzes the specifics of the organization of the educational process among students from other countries studying at the Department of Microbiology online under martial law. The stages of the lesson and the possibilities of conveying information to the student at each of them are defined. It has been proven that distance education has a number of advantages and disadvantages, but it provides an opportunity to master the course of microbiology even during the war without interrupting the educational process. Distance Learning it can and should take its place in the educational space, since with competent organization it can provide quality education that meets the requirements of today’s modern society
Дод.точки доступу:
Жорняк, О. І.
Колодій, С. А.
Крижановська, А. В.
Трофіменко, Ю. Ю.
Жорняк, П. В.
Буркот, В. М.
Кордон, Ю. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    До ювілею відомого українського вченого-мікробіолога професора Сергія Івановича Климнюка // Інфекційні хвороби. - 2022. - N 1. - С. 91-92


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история)
Анотація: Наведено біографічні дані й творчий доробок С.І. Климнюка – доктора медичних наук, професора, відомого вченого-мікробіолога, навчання та трудова діяльність якого пов’язана з Тернопільським національним медичним університетом імені І.Я. Горбачевського
Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Дейнека, С. Є.
    Сидорчук Ігор Йосипович - людина, науковець, педагог (до 85-річчя від дня народження та 55-річчя наукової і педагогічної діяльності) [Текст] / С. Є. Дейнека // Буковинський медичний вісник. - 2022. - Т. 26, № 4. - С. 99-100


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история, кадры, тенденции)
Анотація: 29 січня 2023 року виповнилося 85 років від дня народження професора кафедри мікробіології та вірусології закладу вищої освіти Буковинського державного медичного університету (1993 - 1995 роки та з 2012 року по теперішній час), завідувача кафедри клінічної імунології, алергології та ендокринології (з 1995 по 2012 роки), проректора з наукової та лікувальної роботи (з 2000 по 2007 роки), доктора медичних наук, професора, академіка Української академії наук (з 1997 року), дійсного члена Європейської Академії алергології та клінічної імунології (European Academy of Allergy and Clinical Immunology) (з 2003 року), члена Американської академії алергології, астми та імунології (American Academy of Allergy, Asthma and Immunology) (з 2004 року), почесного професора ДЗ «Інститут мікробіології та імунології імені 1.1. Мечникова» Національної академії медичних наук України (з 2012 року) Сидорчука Ігоря Йосиповича
Дод.точки доступу:
Сидорчук, Ігор Йосипович (мікробілог ; 1937-) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Войтович, О. В.
    Аналіз переваг та недоліків дистанційної форми навчання [Текст] / О. В. Войтович, О. С. Жеребятьєв, Т. Ю. Матильонок // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2021. - N 1. - С. 26-28


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Анотація: Запровадження дистанційної форми навчання поставили руба питання самоорганізації та самодисципліни студента, бажання і здатності самостійно отримувати знання, а також його академічної доброчесності. Від цих відповідей залежить результативність дистанційного навчання. Тому викладачам слід аналізувати рівень самопідготовки кожного студента та за необхідності мотивувати їх до інтенсивної самостійної навчальної роботи. Для отримання об’єктивних даних щодо готовності та ставлення студентів до дистанційної форми навчання, а також із метою встановити і проаналізувати переваги та недоліки дистанційної форми навчання, якими їх бачать студенти, було проведене добровільне анонімне анкетування за розробленою нами анкетою. Анкетування проводили серед студентів, які один семестр вивчали дисципліну «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» аудиторно, а наступний семестр навчалися вже дистанційно із застосуванням сервісів платформи Microsoft Office 365. Показники репрезентативності вибірки: об’єм вибірки — 24 респонденти, що склало 54,5 % студентів; максимальна похибка — 10 % з імовірністю 0,90. Аналізуючи відповіді, ми виявили перевагу схвальних відгуків студентів на запроваджену дистанційну форму навчання. Найбільшим позитивом студенти вважають дистанційне читання лекцій і доступ до прочитаних лекцій на сервісі MS Teams платформи Microsoft Office 365. Серед недоліків дистанційної форми навчання студенти особливо відзначають тривале перебування за монітором і відсутність практичних робіт, особливо під час вивчення дисципліни «Мікробіологія, вірусологія та імунологія»
Дод.точки доступу:
Жеребятьєв, О. С.
Матильонок, Т. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    135-річна історія та сучасність ДУ "Інститут мікробіології та імунології ім. І. І. Мечникова Національної академії медичних наук України" [Текст] / В. В. Мінухін [та ін.] // Журнал Національної академії медичних наук України. - 2021. - Том 27, N 3. - С. 218-228


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история, кадры)
АЛЛЕРГОЛОГИЯ И ИММУНОЛОГИЯ -- ALLERGY AND IMMUNOLOGY (история, кадры)
АКАДЕМИИ И ИНСТИТУТЫ -- ACADEMIES AND INSTITUTES (история)
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RESEARCH (история, кадры)
УКРАИНА -- UKRAINE
Анотація: Стаття присвячена висвітленню результатів ретроспективного дослідження історичного шляху становлення і розвитку наукових досліджень в ДУ «Інститут мікробіології та імунології ім. І. І. Мечникова Національної академії медичних наук України» (далі – Інститут)
Дод.точки доступу:
Мінухін, В. В.
Скляр, Н. І.
Медведовська, Н. В.
Малишевська, Є. М.
Колотова, Т. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Юрчишин, О. І.
    Досвід застосування інформаційних технологій та різних методик навчання при викладанні мікробіології, вірусології та імунології [Текст] = Experience of information technologies and different teaching methods application for microbiology, virusology and immunology teaching / О. І. Юрчишин. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 137-141. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ИНФОРМАТИКА МЕДИЦИНСКАЯ ПРИКЛАДНАЯ -- MEDICAL INFORMATICS APPLICATIONS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение, тенденции)
ВИРУСОЛОГИЯ -- VIROLOGY (обучение, организация и управление, тенденции)
Анотація: В статті обґрунтовується використання інформаційних технологій та різних педагогічних прийомів при викладанні медичної мікробіології. Для опанування студентами предмету на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології викладачі використовують різні методики навчання, а саме: інтерактивне навчання, рольові та імітаційні ігри, моделювання, аналіз діагностично складних випадків інфекційних захворювань у практиці мікробіологічних досліджень, навчання шляхом виконання практичної та самостійної роботи з використанням сучасних тест-систем та обладнання для ідентифікації збудників інфекційних хвороб, інтерпретацію результатів реальних мікробіологічних досліджень, здійснення порівняльного аналізу достовірності різних методів мікробіологічної діагностики з урахуванням світових новітніх технологічних розробок у галузях імунології та генної інженерії, а також залучення студентів до науково-дослідної роботи кафедри на базі акредитованої лабораторії бактеріологічних досліджень. Необхідність організації ефективного навчального процесу в умовах карантину зумовила широке впровадження у педагогічну практику лекцій, практичних занять та підсумкових контролів у режимі відеоконференцій, які проводяться на платформі Microsoft Teams з використанням мультимедійних презентацій та відеофільмів. Додатковими джерелами комунікації викладачів кафедри та студентів служить соціальна мережа Facebook, де створена окрема група Microbiol- ogy_IFNMU, програми Viber, Telegram, а також впровадження в роботу кафедри електронного журналу успішності. Використання різних навчальних методик та новітніх інформаційних технологій в організації та управлінні навчальним процесом дозволяє підвищити якість навчання в вищих навчальних закладах, оптимізувати та удосконалити роботу педагогічних працівників
The article substantiates the use of the latest information technologies and various pedagogical techniques for medical microbiology teaching. Medical microbiology course mastering is essential for further study of hygiene, epidemiology, pathological physiology, pathological anatomy, clinical immunology, infectious diseases, some sections of surgical disciplines, therapeutic profiles, pediatrics. To master the subject at the Department of Microbiology, Virology and Immunology teachers use various teaching methods, such as interactive learning, role-playing and simulation games, modeling, analysis of diagnostically difficult cases of infectious diseases in the practice of microbiological research, learning by doing practical and individual work using modern test systems and equipment for identification of infectious agents, interpretation of real microbiological research results, comparative analysis of various methods of microbiological diagnostics according to the latest technological developments in the field of immunology and genetic engineering, as well as involving students to the research work at the department accredited laboratory of bacteriological researchers. Students have opportunity to take an active part in scientific work, gain many years of experience in studying the main issues of complex research work: “Study of antimicrobial activity of natural and synthetic heterocyclics”. The aim of the work is to search for new synthetic and natural compounds, promising for the creation of new antiseptic and chemotherapeutic agents for clinical practice, to study various aspects of their antimicrobial activity on a wide range of medically important bacteria and fungi. The object of research is new synthetic heterocyclic compounds and extracts of medicinal plants of the flora of Ukraine, collection and clinical strains of opportunistic pathogens. This work is extremely relevant and promising for further research, as modern medicine has faced the global problem of antibiotic resistance, microorganisms have acquired and are developing resistance to all known antimicrobial drugs. The need to organize an effective learning process during quarantine period has led to the widespread introduction into pedagogical practice of lectures, workshops and final controls of videoconferencing, which are held on the Microsoft Teams platform using multimedia presentations and videos. Additional sources of communication between teachers and students are the social network Facebook, where a separate group Microbiology IFNMU was created, Viber, Telegram, as well as the introduction of the department’s electronic journal of success. Modern conditions require specialists who are not only highly professional and conscientious practitioners, but also research physicians and, to some extent, experimental physicians ready for creative scientific research, development and implementation of new methods of diagnosis and treatment in health care. The key to successful and effective pedagogical process is the human resources of the department, creative atmosphere in the team, daily work on solving problems relevant to science and practice. The use of various educational methods and the latest information technologies in the organization and management of the educational process allows improving the quality of education in higher educational institutions, to optimize and improve the work of teachers
Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Ковальчук, В. П.
    Палій Гордій Кіндратович - фундатор наукової школи подільських мікробіологів [Текст] / В. П. Ковальчук, О. А. Назарчук // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 1. - С. 193-195


Рубрики:
MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (кадры, организация и управление, этика)
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL (история)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история, кадры, этика)Винницкая область
Анотація: Кожна людина унікальна, її доля і життєвий шлях неповторні. Але є особистості, чиї імена золотими літерами вписані у нескінченну книгу вітчизняної історії. Цих людей ми згадуємо з пошаною і вдячністю, адже їх великі діла сприяли покращенню життя людства. Такі особистості зробили за життя крок уперед до кращого майбутнього та вплинули на свідомість сучасників. Різними були напрямки їх діяльності: медицина, освіта, технічний прогрес. Кожен мріє зробити в житті щось важливе і значне. Але є люди, які не замислюються про такі речі, а щоденною працею по краплині накопичують результат, який в підсумку і стає чимось вагомим
Палій Гордій Кіндратович - мікробіолог, видатний вчений, заслужений діяч науки і техніки України, доктор медичних наук, професор чиї здобутки без перебільшення відкрили нові сторінки сучасної вітчизняної науки в боротьбі зі збудниками інфекційних хвороб
Дод.точки доступу:
Назарчук, О. А.
Палій, Гордій Кіндратович (мікробіолог ; 1936-2019) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Романюк, Л. Б.
    Організація та контроль якості оцінювання знань студентів на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології [Текст] / Л. Б. Романюк, Н. Я. Кравець // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. - 2020. - N 1. - С. 14-17


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (организация и управление)
ВИРУСОЛОГИЯ -- VIROLOGY (методы, организация и управление, тенденции)
АЛЛЕРГОЛОГИЯ И ИММУНОЛОГИЯ -- ALLERGY AND IMMUNOLOGY (обучение, стандарты)
Анотація: Медичні працівники на сучасному етапі розвитку галузі в Україні мають відповідати високим критеріям компетентності та кваліфікації, оскільки в умовах ринкової економіки та реформування медицини це запорука якісного працевлаштування. Мотивація студентів і використання новітніх педагогічних технологій — не завжди є достатніми чинниками для успішної підготовки майбутніх лікарів, тому на кафедрі мікробіології, вірусології та імунології надається особлива увага організації та контролю якості оцінювання знань. Метою нашої роботи було узагальнити та систематизувати заходи з організації та контролю якості оцінювання знань для поліпшення успішності студентів та роботи професорсько-викладацького складу кафедри. За положенням про організацію навчального процесу в ТНМУ та на основі кредитної трансферно-накопичувальної системи, на кафедрі для кожної категорії студентів розроблено робочі навчальні програми, згідно з якими проводиться контроль якості оцінювання знань студентів усіх факультетів. Практичні заняття проводять відповідно до попередньо затвердженого плану, а оцінювання знань студентів на кожному занятті складається зі вхідного рівня знань студентів, виконання практичної роботи, участі в усній співбесіді, підсумкового контролю знань. Зважаючи на те, що всі студенти оцінюються на кожному занятті, це стимулює їх до систематичної підготовки та повторення пройденого матеріалу, внаслідок чого підвищується ефективність засвоєння знань, студенти використовують аналітичне мислення під час розбору конкретних тем і краще розуміють необхідність знань із мікробіології, вірусології та імунології для практичної діяльності лікаря-спеціаліста
Дод.точки доступу:
Кравець, Н. Я.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Савула, М. М.
    Галичина, видатні постаті. Максим Музика - хто він? [Текст] / М. М. Савула // Мистецтво лікування. - 2020. - N 1/2. - С. 53-57


MeSH-головна:
ИСТОРИЯ 16 ВЕКА -- HISTORY, 16TH CENTURY
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Музыка, Максим Максимович (доцент, бактериолог ; 1889-1972) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Іванова, С. А.
    Складові ефективності проведення практичних занять з клінічної мікробіології інтернам хірургічного профілю [Текст] = Components of the effectiveness of practical training in clinical microbiology of the doctors-interns of surgical profile / С. А. Іванова, Г. Г. Назарчук, А. В. Крижановська // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 1. - С. 122-124. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ХИРУРГИЧЕСКИЕ СПЕЦИАЛЬНОСТИ -- SPECIALTIES, SURGICAL (обучение, организация и управление, тенденции)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, обучение, организация и управление)
МЕДИЦИНА КЛИНИЧЕСКАЯ -- CLINICAL MEDICINE (методы, обучение, организация и управление)
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY (кадры, методы, организация и управление)
МИКРОБИОЛОГИЧЕСКИЕ ФЕНОМЕНЫ (ВНЕШ) -- MICROBIOLOGICAL PHENOMENA (NON MESH)
Анотація: Практичне заняття — основний вид учбових занять лікарів-інтернів, під час якого формуються практичні навики та вдосконалюється клінічне мислення майбутніх лікарів-спеціалістів хірургічного профілю. Мета — визначити складові ефективності проведення практичних занять з клінічної мікробіології лікарям-інтернам хірургічного профілю. У процесі викладання клінічної мікробіології на практичному занятті важливо чітко диференціювати тематичну спрямованість, враховуючи майбутній фах інтерна. Інтернам хірургам та травматологам необхідно знати біологічну характеристику аеробних та анаеробних мікроорганізмів, які беруть участь в ускладненні вогнепальних поранень. Майбутнім акушер-гінекологам одне з практичних занять доцільно присвятити сучасним аспектам лабораторної діагностики та використання біопрепаратів у лікуванні вагінозів. Інтернам-офтальмологам вкрай важливим є практичне заняття, присвячене мікроорганізмам, які інфікують рогівку, викликаючи вірусний, бактеріальний, грибковий, протозойний кератит; наголошуємо на ризики інфекцій, пов’язаних з носінням контактних лінз. Інтерни хірургічного профілю на практичних заняттях з клінічної мікробіології вивчають та практично відпрацьовують методики мікробіологічного дослідження патологічного матеріалу, виділеного від пацієнтів, опановують навики інтерпретації отриманих результатів, приймають рішення про етіотропне лікування пацієнта. Необхідною складовою навчання інтернів хірургічного профілю з клінічної мікробіології є здійснення багатоповерхового контролю рівня знань, володіння сучасними аспектами діагностики та трактовки отриманих результатів. На основі отриманих критеріїв лікар-інтерн має змогу прийняти правильне рішення і інтерпретувати будь-яку клінічну ситуацію
Practical training is the main type of training for interns, during which practical skills are formed and clinical thinking of future surgical specialists is improved. The purpose is to determine the components of the effectiveness of practical training in clinical microbiology for physicians-interns of surgical profile. In the teaching of clinical microbiology in practice, it is important to clearly differentiate the thematic focus, considering the future specialty of the intern. Interns for surgeons and traumatologists need to know the biological characteristics of aerobic and anaerobic microorganisms involved in the complication of gunshot wounds. It is advisable to dedicate one of the practical lessons to the future aspects of laboratory diagnostics and the use of biological products in the treatment of vaginosis for future obstetricians-gynecologists. For ophthalmologists, it is extremely important to have a practical training session on microorganisms that infect the cornea, causing viral, bacterial, fungal, protozoal keratitis; We emphasize the risks of contact lens-related infections. Surgical profile interns at clinical microbiology classes study and practically work out methods of microbiological examination of pathological material isolated from patients, master the skills of interpretation of the obtained results, and decide on etiotropic treatment of the patient. A necessary component of training interns of a surgical profile in clinical microbiology is the implementation of multicontrol of the level of knowledge, knowledge of modern aspects of diagnostics and interpretation of the obtained results. Based on the criteria obtained, the intern can make the right decision and interpret any clinical situation
Дод.точки доступу:
Назарчук, Г. Г.
Крижановська, А. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


   
    Інтердисциплінарна інтеграція мікробіології та психіатрії в діагностиці прогресивного паралічу [Текст] = Interdisciplinary integration of microbiology and psychiatry in diagnostics of progressive paralysis / В. М. Мруг [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 1. - С. 134-137. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
НЕЙРОСИФИЛИС -- NEUROSYPHILIS (диагностика, микробиология, патофизиология, этиология)
ПАРАЛИЧ БУЛЬБАРНЫЙ ПРОГРЕССИВНЫЙ -- BULBAR PALSY, PROGRESSIVE (диагностика, микробиология, патофизиология, этиология)
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (обучение, организация и управление)
ПСИХИАТРИЯ -- PSYCHIATRY (обучение, организация и управление)
ФЛЮОРЕСЦЕНЦИЯ -- FLUORESCENCE
ИММОБИЛИЗАЦИЯ -- IMMOBILIZATION (использование, методы)
Анотація: У статті аргументується важливість міждисциплінарної інтеграції теоретичних та клінічних дисциплін при підготовці лікаря. Метою роботи є забезпечення формування цілісної системи знань, умінь і практичних навичок, необхідних для обґрунтування постановки діагнозу — нейросифіліс, методів лабораторної діагностики та етіотропної терапії, які започатковуються під час вивчення курсу мікробіології і закріплюються при засвоєнні навчальної дисципліни психіатрії та наркології. За останні 30 років у всьому світі спостерігається зростання захворюваності на сифіліс, збільшується і кількість випадків нейросифілісу та пізніх форм захворювання. Це можна пов’язати із пізнім зверненням хворих до лікаря, широкою розповсюдженістю безконтрольного некваліфікованого лікування та частою асоціацією сифілісу та ВІЛ-інфекції. Основними клінічними ознаками прогресивного паралічу є когнітивні розлади, порушення регуляції довільної діяльності; емоційні та поведінкові розлади, псевдоневрастенічна симптоматика, некритичність до свого стану, патогномонічні та неспецифічні неврологічні розлади. Для діагностики в якості скринінгових методик використовують нейропсихологічні тести. Як правило, діагноз підтверджується позитивними стандартними серологічними реакціями: реакцією зв’язування комплементу Васермана, реакцією імобілізації блідих трепонем та реакцією імунної флюоресценції. Для діагностики пізніх та латентних форм сифілісу, наслідком яких є розвиток прогресивного паралічу, використовують також реакцію Васермана зі спино-мозковою рідиною. Із сучасних досліджень застосовують імуноферментний аналіз та молекулярно-генетичний метод, реакцію Ланге. Таким чином, достовірна діагностика прогресивного паралічу за допомогою клініко-анамнестичного методу, нейропсихологічних шкал, лабораторних методів дослідження та оцінки неврологічного статусу дозволить вирішити основну задачу лікаря — допомогти хворому, призначивши обґрунтовану етіотропну та патогенетичну терапію
The article argues the importance of interdisciplinary integration of theoretical and clinical disciplines in the preparation of a doctor. The purpose of the work is to ensure the formation of an integrated system of knowledge, skills and practical skills necessary to justify the diagnosis of neurosyphilis of syphilis, methods of laboratory diagnostics and etiological therapy of progressive paralysis, which are laid down when studying a course of Microbiology and are fixed when mastering the educational discipline of Psychiatry and Narcology. Over the past 30 years, an increase in the incidence of syphilis has been observed throughout the world, and the number of cases of neurosyphilis and late forms of the disease has been increasing. This can be attributed to the late visits of patients to the doctor, the widespread uncontrolled unqualified treatment and the frequent association of syphilis and HIV infection. The main clinical signs of progressive paralysis are cognitive impairment, impaired regulation of voluntary activity, emotional and behavioral disorders, pseudo-neurotic symptoms, uncriticality, pathognomonic and nonspecific neurological disorders. For diagnosis, neuropsychological scales are used as screening techniques. As a rule, the diagnosis is confirmed by positive standard serological reactions: the Wassermann complement binding reaction, the pale treponema immobilization reaction, and the immune fluorescence reaction. For the diagnosis of late and latent forms of syphilis, the result of which is the development of progressive paralysis, Wassermann reaction with cerebrospinal fluid is also used. From modern studies, enzyme immunoassay and the molecular genetic method, the Lange reaction are used. Of great importance are laboratory indicators of the presence of inflammatory phenomena and neuroimaging methods. Thus, reliable diagnosis of progressive paralysis using the clinical anamnestic method, neuropsychological scales, laboratory methods of research and assessment of neurological status will help to solve the main task of the doctor — to help the patient by prescribing reasonable etiotropic and pathogenetic therapy
Дод.точки доступу:
Мруг, В. М.
Мруг, О. Ф.
Римша, О. В.
Стукан, О. К.
Щепіна, Н. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Коваленко, О. Г.
    Життєвий і творчий шлях - С.М. Московця (до 120-річчя від дня народження) [Текст] / О. Г. Коваленко // Мікробіологічний журнал. - 2020. - Том 82, N 2. - С. 82-84


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY
Дод.точки доступу:
Московець, Семен Микитович (мікробіолог ; 1900-1971) \про нього\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


   
    Один із п’яти геніїв світової мікробіології та імунології - Володимир Аронович Хавкін [Текст] / Л. І. Сидорчук [та ін.] // Буковинський медичний вісник. - 2020. - Т. 24, № 3. - С. 204-209. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история)
Анотація: Актуальність. Річниця дня народження та вагомі заслуги для світової науки та боротьбі з особливо небезпечними інфекціями Володимира Ароновича Хавкіна спонукало авторів пригадати славетні сторінки історії, які пов’язані з його життєдіяльністю і творчістю. Видатний учений та винахідник, за результатами своїх досліджень, врятував тисячі людей від хвороб, які й у сучасному світі створюють серйозну загрозу для людства. Мета роботи – встановлення історичної ролі В.А. Хавкіна у розвитку як мікробіологічної науки, так і медицини загалом. Матеріал і методи базуються на аналізі історичних даних та джерел літератури, пов’язаних із біографією В.А. Хавкіна. Результати. Кінець XIX та початок XX століть – це часи монументальних перебудов як у політиці, економіці, суспільному житті, так і часи наукових відкриттів, появи нових наук та грандіозних змін у науковій думці. Все це знайшло відображення у біографії В.А. Хавкіна. Радикальна політична діяльність у юнацькі роки та антисемітизм Російської Імперії фактично повністю закрили можливості для його роботи у науковій сфері. Еміграція в Європу разом із своїм учителем І.І. Мечніковим дозволила не тільки отримати перспективну роботу, але й сформувати науковий напрямок подальших досліджень ученого – захист організму людини від інфекційних хвороб шляхом використання вакцин та імунних сироваток. Першим вагомим науковим досягненням В.А. Хавкіна вважають розробку першої атенуйованої живої вакцини проти холери, яка використовується і в сучасному світі. Таким самим рішучим кроком стало створення протичумної вакцини під час епідемії у м. Бомбей. Висновки. Історія життя В.А. Хавкіна залишається прикладом для багатьох науковців, бактеріологів та епідеміологів сучасності. Його наукові досягнення стали одним з найвагоміших у боротьбі з інфекційними хворобами.
Дод.точки доступу:
Сидорчук, Л. І.
Попович, В. Б.
Міхєєв, А. О.
Сидорчук, І. Й.
Джуряк, В. С.
Хавкин, Владимир Аронович \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Ростислав Ількович Гвоздяк (пам’яті вченого) [Текст] // Мікробіологічний журнал. - 2020. - Том 82, N 4. - С. 110-111


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (история, кадры)
РАСТЕНИЙ ПАТОЛОГИЯ -- PLANT PATHOLOGY (история, кадры)
Дод.точки доступу:
Гвоздяк, Ростислав Ількович (Доктор біологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, лауреат премії ім. Д.К. Заболотного ; 14.05.1930-21.06.2020 ) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Малюванчук, С. В.
    Дослідження антимікробної активності водно-етанольних витягів із трави горлянки повзучої (ajuga reptans l.) [Текст] = Research of antimicrobial activity of water-ethanol extracts of ajuga reptans l. herb / С. В. Малюванчук, Р. В. Куцик, А. Р. Грицик // Фармацевтичний часопис. - 2020. - N 4. - С. 63-72


MeSH-головна:
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИЕ ПРЕПАРАТЫ -- PHARMACEUTICAL PREPARATIONS
РАСТЕНИЯ ЛЕКАРСТВЕННЫЕ -- PLANTS, MEDICINAL
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY
МИКОЗЫ -- MYCOSES
Анотація: Визначення мікробіологічної чистоти трави горлянки повзучої та антимікробної активності водно-етанольних витягів трави горлянки повзучої відносно клінічних штамів умовно-патогенних бактерій та дріжджоподібних грибів
To determine the microbiological purity of Ajuga reptans L. herb and antimicrobial activity of it’s water-ethanol extracts against clinical strains of opportunistic bacteria and yeast-like fungi
Дод.точки доступу:
Куцик, Р. В.
Грицик, А. Р.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


   
    Доклінічне дослідження наночастинок феруму [Текст] = Preclinical study of iron nanoparticles / Я. С. Стравський [та ін.] // Медична та клінічна хімія. - 2020. - Том 22, N 4. - С. 17-24


MeSH-головна:
НАНОЧАСТИЦЫ -- NANOPARTICLES
НАНОЧАСТИЦЫ МЕТАЛЛОВ -- METAL NANOPARTICLES
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY
ТОКСИЧЕСКОЕ ВОЗДЕЙСТВИЕ (ВНЕШ) -- TOXIC ACTIONS (NON MESH)
ФУНГИЦИДЫ ПРОМЫШЛЕННЫЕ -- FUNGICIDES, INDUSTRIAL
Анотація: Доклінічне вивчення лікарських препаратів – невід’ємна частина процесу створення лікарського засобу. Доклінічне дослідження є найбільш тривалим та відповідальним етапом розробки лікарського засобу, який вимагає особливих підходів до планування і забезпечення якості при плануванні вимірювальних експериментів, проведенні випробування та оцінки його результатів
Preclinical studies of drugs is an integral part of the drug development process. Preclinical research is the longest and most responsible stage of drug creation, which requires special approaches to planning and quality assurance in the planning of measurement experiments, testing and evaluation of its results
Дод.точки доступу:
Стравський, Я. С.
Федонюк, Л. Я.
Ярема, О. М.
Скиба, О. І.
Резніченко, Л. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


   
    Гвоздяк Ростислав Ількович (до 90-річчя з дня народження) [Текст] // Мікробіологічний журнал. - 2020. - Том 82, N 3. - С. 85-86


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры)
РАСТЕНИЙ ПАТОЛОГИЯ -- PLANT PATHOLOGY (кадры)
Дод.точки доступу:
Гвоздяк, Ростислав Ількович (мікробіолог, фітопатолог, професор ; 1930-) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Підгорський, В. С.
    До 60-річчя Товариства мікробіологів України ім. С. М. Виноградського [Текст] / В. С. Підгорський, І. К. Курдиш // Мікробіологічний журнал. - 2019. - Том 81, N 4. - С. 131-132


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY
НАУЧНЫЕ ОБЩЕСТВА -- SOCIETIES, SCIENTIFIC
УКРАИНА -- UKRAINE
Дод.точки доступу:
Курдиш, І. К.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


   
    Іван Гаврилович Скрипаль (до 80-річчя від дня народження) [Текст] // Мікробіологічний журнал. - 2019. - Том 81, N 1. - С. 124-126


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры)
Дод.точки доступу:
Скрипаль, Іван Гаврилович (мікробіолог ; 11.03.1939-) \о нем\

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


   
    Підходи до оптимізації засвоєння навчальної дисципліни "Мікробіологія, вірусологія та імунологія" [Текст] = Approaches to optimization of mastering of the discipline "Microbiology, virology and immunology" / Г. К. Палій [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2018. - Т. 22, № 2. - С. 377-380. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МИКРОБИОЛОГИЯ -- MICROBIOLOGY (кадры, оборудование, обучение, организация и управление)
МАТЕРИАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ -- MAINTENANCE (кадры, методы, организация и управление, тенденции)
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ -- GUIDELINE
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION (методы, организация и управление, тенденции)
Анотація: Метою загальної мікробіології є вивчення морфології та фізіології мікроорганізмів, впливу на них зовнішніх факторів та їх мінливості. Ці дані служать основою для розробки мікробіологічної методики і, відповідно, мікробіологічної діагностики . Слід зазначити, що ці знання необхідні не тільки в клініці інфекційних захворювань, але і в клініках внутрішніх хвороб, хірургії, гінекології, дерматовенерології тощо. Метою роботи є висвітлення методологічних підходів до викладання медичної мікробіології студентам Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова. На наш погляд, засвоєнню студентами знань з мікробіології сприяють навчально-методичні розробки практичних занять, в яких відображені основні програмні питання. Кожна методична розробка включає в себе актуальність теми, загальну мету та конкретні цілі, основну та допоміжну літературу. Важливу роль у засвоєнні дисципліни відіграє розроблений співробітниками кафедри робочий зошит для самопідготовки та проведення практичних занять з мікробіології, вірусології та імунології. Він містить тематичний план практичних занять з мікробіології, вірусології та імунології для студентів медичного факультету (спеціальність “медицина”) та тематичний план для позааудиторної роботи студентів. До кожної теми заняття розроблено протокол, в який включені перелік основних питань, що підлягають вивченню, та рекомендована література. Для самоконтролю представлені тестові завдання з банку даних “Крок-1” та ситуаційні задачі. Перспективним для вдосконалення викладання медичної мікробіології є впровадження різних методичних матеріалів, одним з яких є робочий зошит для практичних занять. Важливим для студента при самостійному опрацюванні навчального матеріалу є використання методичних посібників, які дають можливість підвищити ефективність його засвоєння та відновити знання з попередніх тем, інтегрованих з тими, що вивчають. Використання робочого зошита значно підвищує ефективність проведення практичної роботи, оскільки він містить стислу найсуттєвішу інформацію про виконання лабораторних досліджень. При підготовці теоретичного матеріалу студентам легше засвоїти ключові питання теми, котрі розглядатимуться під час практичного заняття. Таким чином, постійне вдосконалення методик викладання предмету та засвоєння студентами програми, дозволює підвищити рівень знань з мікобіології, які будуть потрібні майбутньому лікарю для послідовного і цілеспрямованого володіння діагностичними прийомами та правильного призначення лікування
Дод.точки доступу:
Палій, Г. К.
Мруг, В. М.
Римша, О. В.
Трофіменко, Ю. Ю.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)