Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (11)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Модели обучения<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 125
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Петровська Л. С., Баранова І. І., Філіпцова О. В., Набока О. І., Петровський М. О., Власенко І. О.
Назва : Досвід і перспективність викладання освітньої компоненти «Технологія парфумерно-косметичних засобів промислового виробництва»
Паралельн. назви :Experience and perspective of teaching of the educations component «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production»
Місце публікування : Фармацевтичний журнал. - 2024. - Т. 79, № 1. - С. 34-43 (Шифр ФУ3/2024/79/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ ПРОМЫШЛЕННОСТЬ -- DRUG INDUSTRY
КОСМЕТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА -- COSMETICS
ПАРФЮМЕРНЫЕ АРОМАТИЧЕСКИЕ ВЕЩЕСТВА -- PERFUME
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета викладання обов’язкової компоненти «Технологія парфумерно-косметичних засобів промислового виробництва» полягає у формуванні комплексу знань, умінь і для забезпечення майбутнім фахівцям можливості якісного виконання багатопланових функціональних обов’язків. Метою роботи стало вивчення сучасних підходів викладання освітньої компоненти «Технологія парфумерно-косметичних засобів промислового виробництва» на прикладі Національного фармацевтичного університету (НфаУ). Під час роботи над публікацією було здійснено системний аналіз досвіду надання освітніх послуг в НфаУ згідно з програмою «Технологія парфумерно-косметичних засобів», порівняльний і аналітичний, статистичний, логічний метод аналізу викладання дисципліни; досліджено наукові публікації вітчизняних та іноземних авторів. Доведено актуальність викладання обов’язкової освітньої компоненти «Технологія парфумерно-косметичних засобів промислового виробництва» та подано оновлену структуру навчального процесу, проаналізовано досвід викладання компоненти, доведено необхідність набуття здобувачами знань щодо класифікації косметичної продукції, механізмів дії активних та впливу допоміжних речовин на досягнення необхідного рівня дії, підходів у розробленні складу і технології косметичних засобів, що формує фахові компетенції вітчизняного фахівця фармацевта-косметолога, який має бути конкурентоздатним у професійному середовищі. Отримання здобувачами вищої освіти високих результатів при проведенні контрольних заходів оцінювання знань підтвердили достатнє засвоєння студентами теоретичних знань і набуття практичних навичок, що формують програмні результати навчання, які лежать в основі практичних завдань сучасного фармацевта-косметолога та, можливо, і майбутнього науковця. Здійснений аналіз досвіду викладання (підходи, контент, години) обов’язкової компоненти «Технологія парфумерно-косметичних засобів промислового виробництва» свідчить про те, що – загальний і аудиторний обсяг годин, структура освітньої компоненти, її тематичний зміст здатні сформувати необхідні теоретичні знання, а практичні навички набуваються під час проходження виробничої практики з цієї освітньої компоненти, які формують у майбутнього працівника фахові компетентності, не тільки створюючи, але і розширюючи можливості його працевлаштування. Місцем працевлаштування можуть бути не тільки аптечні заклади, а ще й косметологічні заклади і парфумерно-косметичні підприємства, що відповідає запиту роботодавцівThe mandatory component «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production» teaching purpose is complex of knowledge and skills formation and providing future specialists with the opportunity to perform multifaceted functional duties in a highquality manner. The aim of the work: study of modern approaches to teaching the educational component «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production» on the example of the National University of Pharmacy. During the work was made system analysis of the experience of providing educational services in the National University of Pharmacy according to program «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production» comparative and analytical, statistical, logical method of discipline teaching analysis; was researched scientific publications of domestic and foreign authors. It has been proven the relevance of teaching the mandatory educational component «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production» and presented updated structure of the educational process, the experience of teaching the components was analyzed, the need for students to acquire knowledge about the classification of cosmetic products, the mechanisms of action of assets, the influence of auxiliary substances on achieving a given level of action that ensures the planned cosmetic effect, and approaches to the development of the composition and technology of cosmetic products, which forms professional competencies of a domestic pharmacist-cosmetologist specialist, who must be competitive in the professional environment ‒ the public health care system. Motivation of students of higher education by mastering the material content of the normative component, obtaining high results during the control measures of knowledge assessment confirmed the students' sufficient assimilation of theoretical knowledge and acquisition of practical skills that help to achieve the planned goals and tasks that form the program learning outcomes that are the basis of the practical tasks of a modern pharmacist-cosmetologist, and possibly future scientist. The analysis of teaching experience (approaches, content, hours) of mandatory component «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production» was carried out and it testifies to that the general and classroom volume of hours, the educational component structure, it’s thematic content are able to form the necessary theoretical knowledge, and practical skills are acquired during industrial practice of educational component «Technology of perfumery and cosmetic products of industrial production» which make professional competence of the future employee, making and expanding his employment opportunities. The place of employment can be not only pharmacies, but also cosmetology establishments and perfumery and cosmetic enterprises that meet the request of employers
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Моцюк Ю. Б., Остафійчук С. О., Басюга І. О.
Назва : Самостійна робота студентів під час дистанційного навчання в умовах пандемії та воєнного стану [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Independent work of students during distance learning in conditions of pandemic and martial law
Місце публікування : Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 208-211 (Шифр АУ50/2024/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
САМОПОДГОТОВКИ ПРОГРАММЫ -- SELF-EVALUATION PROGRAMS
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL
Анотація: Пандемія COVID-19, а згодом і повномасштабна війна на території України спричинили значущі зміни в організації освітнього процесу. Дистанційна форма навчання стала сучасною альтернативою доступу до знань, а вищі навчальні заклади намагаються адаптувати до нових умов свої напрацювання задля забезпечення всіх складових освітнього процесу. Самостійна робота є засобом підвищення ефективності процесу навчання та підготовки слухачів до поповнення власних знань. Дистанційне навчання надає студентам доступ до джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає нові поштовхи для творчого самовираження, пошуку та закріплення різних професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати необхідні для цього форми й методи навчання. Також із використанням засобів дистанційного навчання мотивація студентів підсилюється завдяки новизні, нетрадиційності подання навчального матеріалу, можливості самостійного розв’язання запропонованих завдань. Мета роботи. Удосконалити організацію та методи контролю за виконанням самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання за допомогою впровадження активних методів навчання на кафедрі акушерства й гінекології. Результати. З метою організації та поліпшення контролю виконання самостійної й індивідуальної роботи студентів на кафедрі акушерства та гінекології впроваджено розбір клінічних кейсів. За запропонованими викладачем клінічними ситуаціями студенти самостійно опрацьовують матеріал і представляють у форматі мультимедійної презентації. В залежності від патологічної ситуації слухачі за допомогою інтернет-пошуку пропонують до уваги відеоролики можливих маніпуляцій і оперативних втручань із детальним розбором етапів лікування. Студентові також рекомендовано самостійно провести літературний пошук і представити сучасні концепції етіології, механізму розвитку обраної патології, методи діагностики та лікування згідно з останніми міжнародними й національними клінічними протоколами. Створення клінічних кейсів подають як в індивідуальному, так і в груповому форматах, що розширює уміння учасників навчального процесу працювати в команді. Презентація власних результатів відбувається на практичних заняттях у присутності всіх студентів групи й викладача на кшталт конференції із можливістю активної дискусії, запитань-відповідей. Висновки. Грамотно організована самостійна робота в дистанційному або змішаному форматах дозволяє не тільки ефективно проводити практичні заняття, а й формувати стійкий інтерес студентів до предмета, який подано до вивчення, виробляти намагання та вміння самостійно добувати знанняThe COVID-19 pandemic, and later a full-scale war on the territory of Ukraine, caused significant changes in the organization of the educational process. Distance learning has become a modern alternative to access to knowledge, and higher education institutions are trying to adapt their work to new conditions to ensure all components of the educational process. Independent work is a means of increasing the effectiveness of the learning process and preparing students for independent replenishment of their knowledge. Distance learning gives students access to sources of information, increases the efficiency of independent work, provides new opportunities for creative self-expression, finding and consolidating various professional skills, and allows teachers to implement forms and methods of learning. With the use of distance learning tools, students' motivation is also strengthened due to the novelty, non-traditional presentation of educational material, and the possibility of independently solving the proposed tasks. The main types of educational classes during distance learning in the process of credit-modular learning are: lecture, seminar, practical classes, laboratory classes, consultations. All the mentioned types of classes are based on independent study of educational material. It is very important in the remote system to hold consultations, where students remotely receive answers from the teacher to specific questions or explanations of certain theoretical provisions and aspects of their application. Distance learning is a process of interaction between a teacher and a student, based on the use of modern information and telecommunication technologies, which make it possible to conduct distance learning, which is relevant in the conditions of a pandemic and martial lawAim. To improve the organization and methods of monitoring the performance of students' independent work in the conditions of distance learning through the implementation of active learning methods at the Department of Obstetrics and Gynecology. Results: In order to organize and improve the control of independent and individual work of students, the department of obstetrics and gynecology introduced the analysis of clinical cases. According to the teacher's proposed clinical situations, students independently work out and present them in the format of a multimedia presentation. Depending on the pathological situation, students use Internet searches to present videos of possible manipulations and surgical interventions with a detailed analysis of the stages of treatment. The student is also invited to independently conduct a literature search and present modern concepts of etiology, the mechanism of development of the selected pathology, methods of diagnosis and treatment according to the latest international and national clinical protocols. The creation of clinical cases is offered in both individual and group formats, which expands the opportunity for participants of the educational process to work in a team. The presentation of own results takes place in practical classes in the presence of all students of the group and the teacher in the form of a conference with the possibility of active discussion, questions and answers. Conclusions. Competently organized independent work in a remote or mixed format allows not only to effectively conduct practical classes, but also to form a stable interest of students in the subject being studied, to make efforts and the ability to acquire knowledge independently
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Luchko I. M., Tuchak O. I., Huranych T. V., Storozhuk L. S., Nazaruk I. O.
Назва : Initial analysis of the implementation of the credit-module system of educational process organization and attitude of medical college students to it [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Початковий аналіз упровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу та ставлення до неї студентів медичного коледжу
Місце публікування : Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 204-207 (Шифр АУ50/2024/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ФИЗИОЛОГИЯ -- PHYSIOLOGY
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
САМОПОДГОТОВКИ ПРОГРАММЫ -- SELF-EVALUATION PROGRAMS
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: The training of a mid-level healthcare professional involves studying a significant number of different subjects and assimilating a large amount of information in a short period of time. The credit-modular system of educational process organization according to the standards of the European Credit Transfer System (ECTS) of education provides good prospects for the implementation of this task, ensuring the acquisition of relevant knowledge and competencies, which is necessary in the context of competition on the global labour market and innovative development of society. The purpose of the study was to find out and analyse the opinions of students, academic and teaching staff of Physiology department, their attitude and suggestions regarding the implementation of ECTS at the Professional Medical College of IFNMU, where this system started working since 2021. Materials and methods. An anonymous survey was carried to achieve the set objectives. Separate questionnaires were drawn up for students and teachers, which included questions about their attitude to teaching disciplines (including Physiology) in accordance with the ECTS principles, its positive and negative aspects, wishes and suggestions for improving the educational process organization and other items. In total, the questionnaires contained eight questions for teachers and sixteen for students. Results. The analysis of the survey results gives grounds to assert that not all students of the Medical College are fully ready to the study based on ECTS at the moment, transition from passive to active forms of it, where individual and creative work is preferred. Actually, in our opinion one of the key problematic issues of the credit transfer system of education is that students are not entirely focused on the priority of independent learning of the curriculum material and a significant part of extracurricular learning in it. Also most students consider that the amount of material assigned for independent study is too much. On the other hand, our teaching experience shows that they do not always work through the topics properly, although there are consultation hours during extracurricular time, where students can discuss unclear questions with the teacher. The attitude to test control as an integral part of the educational process and one of the methods of students’ knowledge evaluation is ambiguous. Among the positive aspects of ECTS education the most often are noted the following: constant and versatile preparation for classes, a better evaluation system, the possibility of retaking unsatisfactory marks, which is an important additional motivation to improve the level of knowledge from the subject and improve academic performance. Conclusions. As a result, the following conclusions can be drawn: a) as of today, the perception of the IFNMU Medical College students the credit-modular system of education, their readiness and attitude to it are quite ambiguous with the corresponding positive and negative aspects; b) there is an evidently need for further work to improve the training of both students and teachers, optimisation of their collaboration and creation a closer relationship between them; c) it is necessary, in our opinion, on the one hand, to preserve maximally the positive achievements of the national education system, on the other hand – to use effectively the experience of European countries. This will create the basis for training a qualified, mobile, creative specialist of mid-level healthcareМетою дослідження було з’ясування та аналіз думок студентів і професорсько-викладацького складу кафедри фізіології, їхнє ставлення та пропозиції стосовно упровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у фаховому медичному коледжі ІФНМУ. Для реалізації поставлених завдань проводилось анонімне анкетування. Аналіз отриманих результатів дає підґрунтя стверджувати, що на теперішній час не всі студенти медичного коледжу цілком готові до навчання на засадах Європейської кредитно-трансферної системи, до переходу від пасивних до активних його форм, де надається перевага самостійній та творчій роботі. Більшість студентів вважають занадто великим обсяг матеріалу, який виноситься на самостійне опрацювання. Проте, наш викладацький досвід свідчить про те, що зазначена тематика не завжди належно опрацьовується ними, незважаючи на те, що для цього відведено певні години консультацій в позаурочний час, де студенти разом із викладачем можуть розглянути незрозумілі питання. Також, слід відзначити, що відвідування таких занять є нечисельним. Велика кількість здобувачів освіти, на нашу думку, є недостатньо адаптованими до навчання у вищій школі, не мають достатньої внутрішньої мотивації, не готові до самостійного опрацювання матеріалу. Відповідно можна зробити наступні висновки: a) на сьогодні сприйняття студентами медичного коледжу ІФНМУ кредитно-модульної системи навчання, їх готовність та ставлення до неї є доволі неоднозначними із відповідними позитивними та негативними сторонами; б) очевидною є необхідність подальшої роботи над удосконаленням підготовки як студентів, так і викладачів, потрібна оптимізація їх співпраці та створенням більш тіснішого взаємозв’язку між ними; в) варто, на нашу думку, з одного боку, максимально зберегти позитивні надбання національної системи освіти, а, з іншого, – ефективно використати досвід європейських країн. Це створить основу для підготовки кваліфікованого, мобільного, творчого фахівця середньої медичної ланки
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гавалешко В. П., Рощук О. І.
Назва : Підвищення якості викладання ортопедичної стоматології з використанням інноваційних технологій
Паралельн. назви :Improving the quality of orthopedic dentistry teaching using innovative technologies
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2024. - Т. 23, № 1. - С. 138-143 (Шифр КУ26/2024/23/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS
ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ИННОВАЦИЯ -- ORGANIZATIONAL INNOVATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Необхідність у впровадженні інноваційних технологій та створення студентоорієнтованого середовища у вищій медичній школі зумовлені викликами часу, щоб створити вмотивованого, активного студента – майбутнього конкурентоспроможного фахівця. Метою нашого дослідження було проаналізувати особливості інноваційних методів, що застосовуються при викладанні ортопедичної стоматології та обрати напрямки подальшої оптимізації навчального процесу. Для виконання поставленої мети було використано ряд методів дослідження: бібліосемантичний метод з опрацюванням джерел літератури та електронних ресурсів, методи аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння та систематизації. Також висвітлено ряд кейсів щодо застосування інноваційних технологій викладання дисципліни «Ортопедична стоматологія» на кафедрі ортопедичної стоматології Буковинського державного медичного університету. Інтерактивні технології, візуалізація навчального матеріалу при індивідуально- диференційованому підході набагато краще сприймаються сучасними студентами. З інтерактивних методів при вивченні ортопедичної стоматології найчастіше застосовуємо метод PRES, брейнстормінг, дискусію, роботу в малих групах, ситуативне моделювання та кейс-метод. Дотримання алгоритму при виконанні практичних навичок та симуляційні технології дозволяють студентам ефективно здобути передбачені програмою компетентності, а також успішно здати ОСКІ. Отже, удосконалення організації навчального процесу з дисципліни «Ортопедична стоматологія» з використанням інноваційних методів навчання дозволяє забезпечити якісну освіту студентамстоматологам. Запровадження студентоцентрованого освітнього середовища з одного боку допомагає сформувати компетентних, творчих, ініціативних особистостей майбутніх лікарів-стоматологів, але, з іншого боку, вимагає від викладачів безперервного вдосконалення власної методики викладання дисципліни, здобуття нових навичок на принципах фасилітації, складання щораз нових симуляційних сценарів та їх ретельного відпрацювання зі студентами на потужній матеріально- технічній базіThe need to implement innovative technologies and create a student- oriented environment in a higher medical school is determined by the challenges of time to create a motivated, active student – a future competitive specialist. The purpose of our study was to analyze the features of innovative methods used in teaching orthopedic dentistry and to choose directions for further optimization of the educational process. A number of research methods were used to fulfi ll the set goal: the bibliosemantic method with the processing of literature sources and electronic resources, methods of analysis, synthesis, generalization, comparison and systematization. Also a number of cases regarding the application of innovative technologies for teaching the discipline «Orthopedic Stomatology» at the Department of Prosthetic Dentistry of Bukovinian State Medical University were highlighted. Modern students perceive the interactive technologies, visualization of educational material with an individually diff erentiated approach much better. Of the interactive methods when studying orthopedic stomatology, we use the PRES method, brainstorming, discussion, working in small groups, situational modeling, and the case method most often. Adherence to the algorithm when performing practical skills and simulation technologies allow students to acquire eff ectively the competencies provided by the program, as well as successfully pass the OSCE. Therefore, improving the organization of the educational process in the discipline «Orthopedic dentistry» using innovative teaching methods allows providing high-quality education to dental students. The introduction of a student- centered educational environment, on the one hand, helps to form competent, creative, proactive personalities of future dentists, but, on the other hand, requires teachers to continuously improve their own methods of teaching the discipline, acquire new skills based on the principles of facilitation, and create new simulation scenarios and their thorough training with students on a powerful material and technical base
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Денищич Л. П., Мельник Є. А., Маринич Л. І., Шевчук С. В.
Назва : Особливості змішаної форми навчання студентів 4-6 курсів медичного університету в період воєнного стану
Паралельн. назви :The peculiarities of blended learning of 4-6 years students at the medical university during the period of martial law
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2024. - Т. 28, № 1. - С. 75-79 (Шифр ВУ80/2024/28/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБУЧЕНИЕ ВЕРБАЛЬНОЕ -- VERBAL LEARNING
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МОДЕЛИ АНАТОМИЧЕСКИЕ -- MODELS, ANATOMIC
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
Анотація: Запровадження в Україні воєнного стану стало причиною переходу до змішаної форми освітньої діяльності, визначило нові виклики й можливості для закладів вищої освіти. Всупереч складним реаліям часу в країні продовжується освітній процес в областях (зокрема у Вінницькій області) з відносною безпековою ситуацією. У статті вказано на низку нормативних документів, якими керується заклад вищої освіти у провадженні освітньої діяльності. Також було здійснено аналіз поняття “змішана форма навчання”, наведені основні положення щодо організації змішаного навчання та його результати на прикладі студентів 4-6 курсів у Вінницькому національному медичному університеті ім. М.І. Пирогова. Визначено, що змішана форма навчання є гармонійним поєднанням аудиторної та дистанційно-інтерактивної роботи здобувачів освіти з використання інформаційно-цифрових технологій. Вказано на переваги застосування змішаного (комбінованого) навчання під час підготовки майбутніх фахівців медичного напряму, зокрема здатність до адаптації та багатофункціональності. Така форма навчання позитивно вплинула і на підвищення мотивації майбутніх медиків та формування їхніх компетентностей. Визначено основні онлайн-платформи та цифрові засоби навчання, які використовуються під час змішаного (комбінованого) навчання в освітньому процесі медичних закладів вищої освіти, а саме: платформи дистанційного навчання Moodle та Microsoft Teаms, платформи онлайн-зв’язку Viber, Telegram, Messenger. Важливою стане адаптація освітнього процесу в умовах війни та сприяння тим заходам, які будуть спрямовані на відродження освіти у повоєнний період, а також підвищення можливостей цифровізації в країніChronic pancreatitis (CP) is a common recurrent pathology of the pancreas. The long course of the inflammatory process, accompanied by chronicity, is the cause of concomitant complications of the gastrointestinal tract, and is also often attributed to the causes that lead to the development of a pathology with an extremely unfavorable prognosis – pancreatic cancer (PC). The purpose of the work is to build a mathematical model for the diagnosis of malignant pathology of the pancreas based on the available group of real statistical data in the form of symptoms of the type of presence (presence). 45 patients who were operated on between 2018 and 2022 were analyzed. A problem of automatization of diagnosing malignant pancreas pathology or its absence is considered. The goal is to build a mathematical model of diagnosing the malignant pathology based on an available group of statistical data in the form of 0 and 1, which indicate the absence and presence of the definite symptom. Based on the selected symptoms of the pathology development likelihood increase, a mathematical model in the form of binary classification is built by using probabilistic neural networks. A set of the selected symptoms is divided into a group of 14 more influential symptoms and a group of 13 less influential symptoms. A set of statistical data of 20 patients with a correctly diagnosed presence of pathology and a set of statistical data of 25 patients with a correctly diagnosed absence of malignant pathology were formed for the construction and testing of a classifier. Thus, if the number of false symptoms did not exceed five in each of the sets, then the corresponding classifier, which is an average of 20,000 probabilistic networks, determines the diagnosis without error. It is noted that the slower 53130 classifier is more reliable
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Bambuliak A. V., Kuzniak N. B., Lopushniak L. Ya., Dmytrenko R. R.
Назва : Application of simulation technologies and case-method in professional training of future dentists
Паралельн. назви :Застосування симуляційних технологій та кейс-методу при професійній підготовці майбутніх стоматологів
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 91-97 (Шифр КУ26/2023/22/3)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: КОМПЬЮТЕРНЫЕ МЕТОДОЛОГИИ -- COMPUTING METHODOLOGIES
СТОМАТОЛОГИЧЕСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, DENTAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL
Анотація: Implementation of innovative learning and teaching methods based on modern pedagogical technologies is essential for further eff ective development of higher stomatological education. At the current stage of development of the public health sphere, more and more attention is paid to patient safety, ethical issues, increasing responsibility of medical staff , high level of professional qualifi cation and rapid evolution of procedures and methods. The above requires adaptation of educational programs and the use of all the educational instruments and technologies available in professional training of future dentists. Objective of the study was to conduct a theoretical analysis of scientifi c psychological- pedagogical, methodological and medical publications, educational-methodological activity of the Department concerning application of pedagogical technologies in the process of professional training of future dentists. Material and methods. Psychological-p edagogical, methodological literature, materials of scientifi c-p ractical conferences, and educational-methodological activity of the Department were analyzed. To achieve the goal, specify the essence and peculiarities of application of modern pedagogical technologies in the educational process the following theoretical methods were used: analysis, synthesis, substantiation, comparison, systematization, pedagogical modeling, and theoretical prognosis. Conclusions. Application of simulation educational technologies and case-method in training of future dentists promotes formation of abilities and practical skills, professional competence, personal development, ability to possess optimal behavior and diff er in the eff ectiveness of actions in various clinical situations. Simulation training allows you repeatedly and accurately reproduce important scenarios and algorithms of actions, and provides the opportunity to adapt the educational situation for every student. Application of modern pedagogical technologies in learning and teaching the academic discipline «Surgical Dentistry» provides controlling, teaching and educational functions. Controlling function includes assessment of student knowledge and skills, teaching function requires certain level of knowledge achieved, and educational function provides formation of essential individual qualities by learners. Eff ective organization of independent and classroom activities of students by the teacher promotes development of clinical thinking, which is an integral basis for the formation of qualifi ed and successful doctorsДля подальшого ефективного розвитку вищої стоматологічної освіти потрібно впроваджувати інноваційні методи навчання й викладання, засновані на сучасних педагогічних технологіях. На сучасному етапі розвитку сфери охорони здоров’я все більше уваги приділяється безпеці пацієнтів, етичним питанням, збільшенню відповідальності медичних працівників, високому рівню професійної кваліфікації та швидкій еволюції процедур та методів. Вищезазначене вимагає адаптування навчальних програм та використання усіх наявних освітніх інструментів й технологій при професійній підготовці майбутніх стоматологів. Метою дослідження було провести теоретичний аналіз наукових психолого-педагогічних, методичних та медичних публікацій, навчально-методичної роботи кафедри щодо застосування педагогічних технологій в процесі професійної підготовки майбутніх стоматологів. Матеріал і методи дослідження. Аналіз психолого- педагогічної, методичної літератури, матеріалів науково- практичних конференцій, навчально- методичної роботи кафедри. Для досягнення мети, уточнення сутності та особливостей використання сучасних педагогічних технологій в освітньому процесі застосовано теоретичні методи: аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація, педагогічне моделювання, теоретичне прогнозування. Висновки. Застосування технологій симуляційного навчання та кейс-методу при підготовці майбутніх стоматологів сприяє формуванню умінь та практичних навичок, професійної компетентності, розвитку особистості, здатності володіти оптимальною поведінкою та відрізнятися ефективністю дій в різних клінічних ситуаціях. Симуляційне навчання дозволяє багаторазово та точно відтворювати важливі сценарії та алгоритми дій і надає можливість адаптувати навчальну ситуацію для кожного студента. Використання сучасних педагогічних технологій під час вивчення навчальної дисципліни «Хірургічна стоматологія» забезпечує контролюючу, оскільки виявляє знання та навички студентів, навчальну, тому що вимагає досягнення ними певного рівня навчання та виховну функції, оскільки відбувається формування особистісних якостей здобувачів освіти. Ефективно організовуючи самостійну й аудиторну діяльність студента, викладач сприяє розвитку клінічного мислення, що неодмінно стає основою формування кваліфікованих та успішних лікарів
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Kostyshyn A. B., Kostyshyn Z. T., Ilnytska O. M., Shturmak V. M., Verbovska R. I., Divnych T. Ya.
Назва : Main trends in the development of odern medical education [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Основні тенденції розвитку сучасної медичної освіти
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 3. - С. 149-155 (Шифр АУ50/2023/3)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
КЛИНИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ -- CLINICAL CLERKSHIP
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Анотація: Under modern conditions, the world is developing globally. Analyzing the main directions, it is worth noting that in the economy, this notion is expressed by the transition of most peoples and cultures to market relations; in politics – to democracy; in the system of social communications – to tolerance; in the field of the general organization of the life process – to the model of an open society and sustainable human development. Education and science are no exception. They prepare people for independent living and form their perspective on the civilizational future of humanity. This article examines the main trends of modern education, in particular, medical education, which include priority development in the strategy of newest state-building; ensuring its quality; anthropocentrism, development and equal access to quality education as an open holistic system, its informatization; modernization of content and educational technologies; innovative development of education as a response to the challenges of innovative progress; organic connection with science and culture; complementation of diverse knowledge modern education system; formation of scientific and inclusive education; its practical orientation. The countries that have succeeded are those where education has been established as a priority area of life. A relevant area of the world-class education level is its functioning and development as a democratic system. The next area is the social role of education in social cohesion development. In this case, working with internally displaced persons and students is a particular challenge. The difficulty in the political and socio-economic situation in Ukraine requires an immediate solution to this problem to unite our society as quickly and effectively as possible, namely through the development of educational communities. Social cohesion is complex but important to study. Therefore, it is necessary to understand its elements: mutual assistance, trust, otherness acceptance, justice perception, and civic engagement. The level of social cohesion in Ukrainian society is low and, according to some reports, tends to decline. This decline is a consequence of growing social inequality, low levels of public trust in government and other institutions, massive social disintegration, and depreciation of social solidarity and work values.The interests in increasing social cohesion require the implementation of a set of scientific, practical, and institutional measures. The development of social cohesion in the educational environment is a priority for Ukraine and the EU. It is necessary to overcome obstacles and take certain steps to implement this priority area of social and educational policy. Education in any country is a national product developed considering national traditions, lifestyle features, and national character. Therefore, a reasonable combination of traditions and innovations opens the door to the future and ensures the development of a person as a citizen of a country and a human being capable of living in the European and global space. These trends appear as the main guidelines for the improvement of education todayУ сучасних умовах світ розвивається глобально. Аналізуючи основні напрямки, слід відзначити, що в економіці – ­це перехід більшості народів і культур до ринкових відносин; у політиці – до демократії; в системі соціальних комунікацій – до толерантності; у сфері загальної організації життєвого процесу – до моделі відкритого суспільства та сталого людського розвитку. Не є виключенням освіта й наука. Саме вони забезпечують підготовку людини до самостійного життя, формують її перспективні уявлення щодо цивілізаційного майбутнього людства. Дана стаття розглядає основні тенденції сучасної освіти, зокрема, медичної: пріоритетний розвиток в стратегії новітнього державотворення; забезпечення її якості; людиноцентризм, розвиток та рівний доступ до якісної освіти, як відкритої цілісної системи, її інформатизація; модернізація змісту і навчальних технологій; органічний зв’язок з наукою і культурою; інноваційний розвиток освіти як відповідь на виклики інноваційного типу прогресу; взаємодоповнення різнопланових знань у системі сучасного навчання; становлення наукової та інклюзивної освіти; її практична спрямованість. Успіху досягли ті країни, де наука утверджувалась як пріоритетна сфера життєдіяльності. Важливим напрямком світового рівня в освіті є її функціонування та розвиток як демократичної системи. Наступним напрямком є соціальна роль навчання в розвитку суспільної згуртованості. При цьому особливою проблемою є робота з внутрішньо переміщеними особами, студентством. Складна політична та соціально-економічна ситуація в Україні вимагає негайного вирішення цієї проблеми для якомога швидшого та ефективного об’єднання нашого суспільства, зокрема, через розвиток освітніх спільнот
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Проняєв Д. В., Кривецький В. В., Бойчук О. М.
Назва : Навчально-методичні основи викладання питань диференціації статі на морфологічних кафедрах медичного університету
Паралельн. назви :Educational and methodological fundamentals of teaching issues of gender differentiation in the departments of morphology at medical university
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 79-84 (Шифр БУ5/2023/27/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
БИОМЕДИЦИНСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- BIOMEDICAL RESEARCH
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION
МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ И МИКРОСКОПИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- MORPHOLOGICAL AND MICROSCOPIC FINDINGS
Анотація: Основною проблемою викладання процесів диференціації статі під час практичних занять є те, що усі біохімічні та генетично-детерміновані процеси диференціації статі освітлюються недостатньо або відірвані від супутніх морфологічних перетворень. Часто навчальні програми складаються лише з тем, в яких висвітлюються морфологічні процеси розвитку певної статі, уникаючи основного питання – біохімічні причини виникнення морфологічних перетворень. Мета дослідження – з’ясувати сучасний стан вивчення проблеми викладання теми «Диференціація статі» на медичних та біологічних факультетах вищих навчальних закладів України. Висвітлити власний досвід викладання теми «Диференціація статі» в Буковинському державному медичному університеті. Матеріал і методи. Навчально-методична праця базується на дослідженні 19 джерел зарубіжної наукової літератури з електронної бази “PubMed”. Використовували методи порівняльного контент-аналізу та інформаційно-аналітичного аналізу. Результати дослідження та їх обговорення. Диференціація статі у людей та тваринах пов'язана з багатьма біохімічними процесами, які відбуваються на рівні генів та білків. Ось кілька біохімічних аспектів диференціації статі: гормони – є ключовими факторами, які впливають на диференціацію статі. У хлопчиків гонади виробляють тестостерон, а у дівчаток – естроген. Ці гормони сприяють розвитку різних органів та систем, включаючи репродуктивну систему. Генетичні механізми: у кожного організму є дві статеві хромосоми – X та Y. В осіб чоловічої статі - XY, а в осіб жіночої статі – XX. Гени, які знаходяться на цих хромосомах, впливають на розвиток різних аспектів статевої диференціації. Білки, які виробляються генами, відіграють важливу роль у диференціації статі. Наприклад, білок SRY відповідає за розвиток яєчок у хлопчиків, тоді як білок FOXL2 відповідає за розвиток яєчників у дівчаток. Висновок. Морфологічні процеси, які супроводжують диференціацію статі, безумовно є лише відображенням складних біохімічних перетворень, що забезпечують даний процес. На нашу думку, вивчення морфологічних перетворень не буде мати ефекту, якщо розглядати їх без прив’язки до біохімічних та генетичних процесів на молекулярному рівніThe main problem in teaching the processes of gender differentiation during practical classes is that all biochemical and genetically determined processes of gender differentiation are insufficiently covered or detached from the accompanying morphological transformations. Often, educational programs consist only of topics that highlight the morphological processes of the development of a certain sex, avoiding the main questions - the biochemical causes of morphological transformations. The purpose of the research is to find out the current state of studying the problem of teaching the topic "Gender differentiation" at the medical and biological faculties of higher educational institutions of Ukraine and highlight our own experience in teaching the topic "Sex differentiation" at Bukovinian State Medical University. Material and methods. Educational and methodological practice is based on researched 19 sources of foreign scientific literature from the electronic database "PubMed". The methods of comparative content analysis and information-analytical analysis were used. Research results and their discussion. Sex differentiation in humans and other animals is associated with many biochemical processes that occur at the level of genes and proteins. Here are some biochemical aspects of sex differentiation: Hormones are key factors that influence sex differentiation. In boys, the gonads produce testosterone, and in girls, estrogen. These hormones promote the development of various organs and systems, including the reproductive system. Genetic mechanisms: every organism has two sex chromosomes – X and Y. Males have XY, and females have XX. Genes on these chromosomes affect the development of various aspects of sexual differentiation. Proteins produced by genes play an important role in sex differentiation. For example, the SRY protein is responsible for the development of the testicles in boys, while the FOXL2 protein is responsible for the development of the ovaries in girls. Conclusion. The morphological processes that accompany sex differentiation are certainly only a reflection of the complex biochemical transformations that ensure this process. In our opinion, the study of morphological transformations will not have an effect if we consider them without reference to biochemical and genetic processes at the molecular level
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Небесна З. М., Гетманюк І. Б., Андріїшин О. П., Грималюк О. І.
Назва : Досвід створення та викладання вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології» для підготовки здобувачів другого рівня вищої освіти зі спеціальності 222 «Медицина» в Тернопільському національному медичному університеті імені І.Я. Горбачевського
Паралельн. назви :The experience of creating and teaching the elective course «Current issues of medical embryology» for the training of second-level higher education applicants with the specialty 222 «Medicine» at Ternopil national medical university named after I. YA. Horbachevskiy
Місце публікування : Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 104-108 (Шифр КУ26/2023/22/3)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ЭМБРИОЛОГИЯ -- EMBRYOLOGY
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: У статті представлено досвід створення і впровадження в навчальний процес вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології», яка викладається на кафедрі гістoлoгії тa ембріoлoгії Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Вибіркова дисципліна розроблена для здобувачів другого рівня вищої освіти, кваліфікації «Магістр медицини. Лікар», галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 222 «Медицина». Робоча програма та силабус цієї дисципліни розроблені відповідно до Стандарту вищої освіти і робочого навчального плану підготовки магістрів медицини другого року навчання. В структурі дисципліни передбачено 3 кредити (90 годин): 20 годин практичних занять та 70 годин самостійної роботи. Вид контролю – залік. Викладання вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології» спрямоване на формування у здобувачів вищої освіти системних знань і розуміння концептуальних основ і принципів ембріогенезу людини, які можуть бути використані для діагностики, лікування та профілактики вад розвитку, що залишаються головною причиною дитячої смертності та каліцтваThe article presents the experience of creation and introduction into the educational process the selective discipline «Current issues of medical embryology», which is taught at the Department of Histology and Embryology of TNMU named after I. Gorbachevskii. The selective discipline is designed for applicants of the second level of higher education, qualifi cation «Doctor», fi eld of knowledge 22 «Health care», specialty 222 «Medicine». The working program and syllabus of this discipline are developed in accordance with the standards of higher education and the working curriculum of the training of masters of medicine in the second year of study. The structure of the discipline includes 3 credits (90 hours): 20 hours of practical classes and 70 hours of independent work. Type of control – credit. The teaching of the elective discipline «Current issues of medical embryology» is aimed at forming higher education students’ systemic knowledge and understanding of the conceptual foundations and principles of human embryogenesis, which can be used for diagnosis, treatment and prevention of developmental defects, which remain the main cause of child mortality and disability
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кузенко О. Й., Петрик О. М., Тимощук О. В., Вайда О. В., Янів О. В., Голод Н. Р., Китайгородська О. М.
Назва : Ерготерапія та фізична терапія в інклюзивній освіті [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Occupational therapy and physical therapy in inclusive education
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 2. - С. 214-223 (Шифр АУ50/2023/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ИНТЕГРАЦИЯ ДЕТЕЙ С ОТКЛОНЕНИЯМИ В СИСТЕМУ ОБРАЗОВАНИЯ -- MAINSTREAMING (EDUCATION)
ОБУЧЕНИЕ ДЕТЕЙ С РАЗЛИЧНЫМИ УРОВНЯМИ РАЗВИТИЯ -- EARLY INTERVENTION (EDUCATION)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ФИЗИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ЛЕЧЕБНАЯ -- EXERCISE THERAPY
Анотація: У контексті розв’язання завдань інклюзивної освіти особливо актуальними є компетентності фізичних терапевтів, ерготерапевтів, визначені Стандартом вищої освіти другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 Охорона здоров’я, спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія, зокрема ефективна співпраця з усіма членами мультидисциплінарної реабілітаційної команди та іншими спеціалістами в галузі охорони здоров’я, освіти та соціальної політики, які залучаються до надання послуг пацієнтам/клієнтам. Використання різних видів здоров’язберігаючих технологій є важливою умовою ефективного функціонування інклюзивної освіти з метою збереження, зміцнення і примноження фізичного, психічного й соціального здоров’я вихованців інклюзивних груп закладів дошкільної освіти (ЗДО). Серед видів здоров’язберігаючих технологій, які застосовуються в інклюзивному освітньому просторі ЗДО, доцільно виокремити: фізкультурно-оздоровчі, лікувально-профілактичні та технології забезпечення оптимального психічного і соціального здоров’я дошкільників. Ефективність упровадження адаптивного фізичного виховання (АФВ) у роботу з вихованцями ЗДО, які мають нормотиповий розвиток та їх однолітків з особливими освітніми проблемами (ООП) різних нозологічних груп залежить від забезпечення оптимально сприятливого, безбар’єрного освітнього середовища в ЗДО. Результати АФВ безпосередньо залежать від урахування й реалізації потенційних можливостей і потреб кожної дитини, індивідуальних особливостей, збереження та зміцнення її здоров’я. При цьому необхідно враховувати, що незалежно від психофізичного розвитку дошкільників та стану їх здоров’я, у кожного з них є ресурсні можливості, використання яких може позитивно впливати на якість життяIn the context of solving the tasks of inclusive education, the competencies of physical therapists and occupational therapists, defined by the Standard of Higher Education of the second (master's) level of higher education in the field of knowledge 22 Health care, specialty 227 Physical therapy, occupational therapy, in particular effective cooperation with all members of the multidisciplinary rehabilitation team and other health, education and social policy professionals involved in providing services to patients/clientsThe purpose of the research is to reveal the content and tasks of physical therapy, occupational therapy in an inclusive educational space. In order to achieve the set goal, the following research tasks must be solved: to reveal the state of scientific study of the problem of using methods of physical therapy, occupational therapy in inclusive education; to analyze the task of the team of psychological and pedagogical support of a child with special educational needs; determine the types of health-preserving technologies in educational institutions with an inclusive form of education; to analyze the content, forms and methods of adaptive physical education in an inclusive educational space
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кіндратів Е. О., Гурик З. Я., Чуйко Н. Я., Малофій Л. С., Костюк В. М.
Назва : Формування мотивацї у студентів при оволодінні дисципліною "Патоморфологія" [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Formation of students’ motivation in mastering pathomorphology discipline
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 2. - С. 170-174 (Шифр АУ50/2023/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОТИВАЦИЯ -- MOTIVATION
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ПАТОЛОГИЯ -- PATHOLOGY
МОРФОЛОГИЧЕСКИЕ И МИКРОСКОПИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ -- MORPHOLOGICAL AND MICROSCOPIC FINDINGS
Анотація: Мотивація є суттєвим фактором активності людини, яка, у свою чергу, зумовлює розвиток та ефективність діяльності, зокрема, це стосується й освітнього процесу. В статті представлені шляхи та методи формування мотивації у студентів при оволодінні дисципліною «Патоморфологія». Для удосконалення шляхів та методів формування мотивації у студентів використовували аналіз наукових джерел щодо особливостей мотивації професійної та навчальної діяльності, принципів організації освітнього процесу на кафедрі патологічної анатомії. У сучасних умовах викладання «Патоморфології» вимагає постійного удосконалення відповідно до рівня розвитку медицини та вміння поєднувати класичні форми викладання з новими підходами до навчання. Зниження ефективності традиційних методів навчання, яке спостерігається при розгляді особливостей навчальної діяльності студентів, вимагає корекції та упровадження сучасних інноваційних методик навчання. Удосконалення методів формування мотивації до навчання сприятиме зростанню рівня засвоєння навчального матеріалу. Застосування нових інформаційних технологій та технічних засобів при дистанційній та змішаній формах навчання дозволяє демонструвати і вивчати морфологічні зміни патологічних процесів та захворювань, що, у свою чергу, забезпечить максимальний рівень засвоєння навчального матеріалу. Розмаїття демонстраційного матеріалу (макропрепарати, мікропрепарати, муляжі, об’ємні моделі, навчальні таблиці та схеми, відеофільми) у комплексі закладають основу знань. Залучення студентів до науково-дослідної роботи є важливим фактором у мотивації навчальної діяльностіMotivation is an essential factor of human activity, which, in turn, determines the development and efficiency of activities, including the educational process. A contradiction was revealed between the objective need to form the motivation of cognitive activity of students of a medical higher education institution (HEI) through the introduction of interactive technologies considering both the internal features of learning and external requirements for medical university-educated specialists – on the one hand, and the lack of scientifically grounded technology for forming the motivation of a medical HEI students’ cognitive activity using the latest systems – on the other hand. The main factor influencing students’ motivation to study is mastering of knowledge, skills and abilities that will lay the groundwork of their future professional activities. Students engaged in research are motivated to self-development and achievement. These are the ones that make students work hard, solve complex problems, engage in self-education, and overcome difficulties to achieve the highest results. The article presents the ways and methods of formation the students’ motivation when mastering the Pathomorphology discipline. In order to improve ways and methods of students’ motivating, we analysed scientific sources on the specifics of professional and educational activity motivation, the principles of educational process organisation at the Pathological Anatomy Department. Under trying circumstances of today, every applicant for higher education has the opportunity to obtain a full range of information on the Pathomorphology discipline on the Pathological Anatomy Department website and in the university repository for productive self-training and mastering practical skills and abilities provided by the discipline’s programme. To increase motivation in the study of pathomorphology and the level of assimilation of the material. The department uses general and special innovative methods that depend on the specifics of studying the discipline: explanatory-illustrative (informational-receptive), contextual, problematic, research, heuristic. Different strategies should be used to encourage students to become more intrinsically motivated, developing their sense of competence and control over their learning, and to motivate students with interesting content. Under present-day conditions, teaching Pathomorphology requires constant improvement in compliance with medicine development level and the ability to combine classical approaches to teaching with new learning concepts. The decline in traditional teaching methods efficiency, which is observed when considering the peculiarities of students’ learning activities, requires correction and implementation of modern innovative teaching methods. Improving the methods of learning motivation will help to increase the level of study material mastery. Applying new information technology and technical aids in distance and blended learning makes it possible to demonstrate and study morphological changes in pathological processes and diseases, which in turn will maximise the level of learning material mastering. The variety of illustrative material (macro preparations, micro preparations, breadboard models, 3-D models, training charts and diagrams, videos) taken in a whole lays the foundation of basic knowledge. Engaging students in research work is an important factor in learning activities motivating
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вастьянов Р. С., Стоянов О. М., Тїрон О. І., Вансович В. Є., Остапенко І. О.
Назва : Підвищення якості освіти та наближення її до оптимального рівня при дистанційній формі викладання патологічної фізіології студентам медичного університету
Паралельн. назви :Quality of education improving and it approaching to optimal level
Місце публікування : Український медичний часопис. - 2023. - № 2. - С. 13-18 (Шифр УУ13/2023/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
ПАТОЛОГИЯ КЛИНИЧЕСКАЯ -- PATHOLOGY, CLINICAL
Анотація: Дистанційне навчання — нова унікальна форма навчання, на яку змусили перейти попередня пандемія коронавірусної хвороби та нинішня війна. Мета статті: підвищення якості освіти через осмислення ефективності дистанційної роботи співробітників кафедри загальної та клінічної патологічної фізіології Одеського національного медичного університету протягом періоду пандемії коронавірусної інфекції та сучасного воєнного стану з акцентом на необхідності урахування психологічного підходу до видозміненого навчання здобувачів вищої освіти. Нагальною потребою в цей час для нас є вдосконалення педагогічних підходів щодо онлайн-навчання студентів. Ми бачимо успіх у системній методичній роботі зі студентами, проведення якої дасть змогу викликати та підвищити у них мотивацію до вивчення гістології. Важливість цього методичного підходу, підкріплена на старших курсах медичних університетів інтеграцією викладання теоретичних і клінічних дисциплін, наближенням викладання до конкретних клінічних випадків, сприятиме оптимізації засвоєння студентами морфологічних знань як мінімум і, безсумнівно, в найближчому майбутньому зумовить краще засвоєння клінічних дисциплін. Використання дистанційного навчання сприяє набуттю студентами навичок самостійної роботи, створює комфортні умови для творчості, підвищує творчий та інтелектуальний потенціал студента за рахунок самоорганізації, здатності взаємодіяти з комп'ютерною технікою та приймати відповідальні рішення, створює сприятливі умови для індивідуального творчого вияву в процесі навчання, розвитку особистості учня. Оптимізація та вдосконалення навчального процесу в закладах вищої медичної освіти полягає в тому, щоб привернути увагу студентів до проблем, з якими сьогодні щоденно стикається медична спільнотаDistance learning is a new and unique form of education, which got forced to switch to by the previous pandemic of coronavirus disease and current war. The aim of this article is to improve the quality of education through the understanding of the effectiveness of remote work of employees of the Department of General and Clinical Pathological Physiology of Odesa National Medical University during the period of the coronavirus infection pandemic and the modern state of war, with an emphasis on the need to take into account the psychological approach to the modified training of students of higher education. The urgent need of time requires us to improve pedagogical approaches to online education of students. We see success in systematic methodological work with students, the implementation of which will make it possible to evoke and increase their motivation to study histology. The importance of this methodological technique, supported in the senior years of medical universities by the integration of teaching theoretical and clinical disciplines, the approximation of teaching to specific clinical cases will help optimize the assimilation of morphological knowledge by students at least and, undoubtedly, in the near future will lead to a better assimilation of clinical disciplines. The use of distance learning helps the students to acquire skills of independent work, creates comfortable conditions for creativity, increases the creative and intellectual potential of the student through selforganization, the ability to interact with computer technology and make responsible decisions, creates favorable conditions for individual creative expression in the process of learning, for the development of the student’s personality. The authors are convinced that the optimization and improvement of the educational process in medical universities is to draw students’ attention to the problems that the medical community is dealing with on a daily basis today
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Тягур Р. С., Пачків М. А., Лісовська С. А.
Назва : Менеджмент освітніх організацій: функції управління [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Management of educational organizations: functions
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 2. - С. 180-185 (Шифр АУ50/2023/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ЗНАНИЯМИ УПРАВЛЕНИЕ -- KNOWLEDGE MANAGEMENT
ИНФОРМАЦИИ МЕНЕДЖМЕНТ -- INFORMATION MANAGEMENT
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ДИАГРАММЫ -- CHARTS
Анотація: Організації існують задля досягнення певної мети і саме менеджер визначає мету організації та засоби її досягнення. Компонент планування медичного закладу вищої освіти охоплює постановку його цілей як організації, визначення загальної стратегії досягнення таких цілей та формування всеосяжної ієрархії планів для інтеграції та координації діяльності закладу. Визначення цілей дає змогу виконувати роботу в потрібному напрямку й допомагає членам організації приділяти належну увагу найважливішим справам. Менеджери також відповідальні за структуру організації. Така діяльність менеджера називається організаційною. Вона включає визначення того, які завдання треба виконати, хто їх має виконати, яким чином потрібно згрупувати завдання, а також встановлює хто перед ким звітує і коли слід приймати рішення. Кожна освітня організація складається з працівників та керівництва, яке ними власне і керує. Координація діяльності людей є частиною обов’язків керівництва як менеджера. Коли менеджери спонукають працівників, спрямовують діяльність інших, добирають найефективніший канал комунікації або залагоджують конфлікт між членами групи - вони керують людьми. Наступний вид діяльності, який здійснюють менеджери, - контроль. Формулювання цілей, складання планів, визначення структурної перебудови, навчання та спонукання людей до чогось може бути недостатнім. Фактичні результати слід порівнювати з попередньо визначеними завданнями. За наявності серйозних відхилень менеджер зобов’язаний коригувати обраний напрям організації. Саме цей метод спостереження, порівняння та коригування розуміється як процес контролю організацією. Стійка популярність цього підходу з позиції процесу сприяє його чіткості та простоті. Дотримуючись такого напряму менеджменту, легко узагальнити функції менеджера освітньої організації. Отже, менеджер планує, організовує, керує і контролює діяльність організаціїAnalysis is part of the work of managers in the process of making managerial decisions, planning, organization, control and stimulation. The analysis is designed to increase the reliability of accounting information, to objectively, rationally and realistically imagine the course of processes and the results obtained. Organizations exist to achieve a certain goal, and it is the manager who determines the organization's goal and means of achieving it. The planning component of a medical institution of higher education involves defining its goals as an organization, outlining an overall strategy for achieving those goals, and forming a comprehensive hierarchy of plans for integrating and coordinating its activities. Setting goals keeps work on track and helps organizational members focus on the most important things. In addition, planning helps clarify the consequences of the actions that managers must take to respond to change. Therefore, planning is exactly what managers need in a chaotic environment. Managers are also responsible for the structure of the organization. Such activity of the manager is called organizational. It contains a definition of which tasks should be performed, who should perform them, how the tasks should be grouped, who reports to whom, and when decisions should be made. In order to make the results of joint work of a team of specialists useful, managers need to organize it in such a way that joint efforts are clearly coordinated, that is, correctly selected participants of joint work, each of whom would clearly imagine the scope of his work and its contribution to the final result. The means of achieving the goal must be agreed upon. Every organization consists of people and leading these people and coordinating their activities is part of the manager's responsibilities. When managers motivate employees, direct the activities of others, select the most effective communication channel, or resolve conflict between group members, they are managing people. The fourth type of activity performed by managers is control. Formulating goals, making plans, identifying structural changes, training and motivating people may not be enough. Actual results should be compared with predefined tasks. In the presence of serious deviations, the manager is obliged to correct the chosen direction of the organization. It is this method of tracking, comparing and adjusting that is understood as the process of control by the organization. Organizational goals indicate to managers a specific direction of activity. However, simple definition of goals and their recognition by employees is not enough; it does not guarantee that the necessary actions will be carried out in practice. An effective manager must ensure that the actions of others are carried out as they should be, and that the set goals are actually achieved. Control is the last connecting link, connecting element of the functional chain of management. However, the main value of the control function derives from its connection with the processes of planning and delegation of powers. The enduring popularity of this approach from a process standpoint contributes to its clarity and simplicity. Adhering to this direction of management, it is easy to generalize the functions of the manager of the organization. So, the manager plans, organizes, directs and controls the activities of the organization
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Стецьків А. О., Стецьків Л. В., Рущак Н. І., Сікорин У. Б.
Назва : Методика застосування розрахункових задач під час вивчення аналітичної хімії [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Methods of application of calculation problems studying analytical chemistry
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 2. - С. 175-179 (Шифр АУ50/2023/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ХИМИЯ АНАЛИТИЧЕСКАЯ -- CHEMISTRY, ANALYTIC
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБУЧЕНИЕ ПО СПЕЦИАЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ -- CURRICULUM
ЗАДАЧ АНАЛИЗ И РЕШЕНИЕ -- TASK PERFORMANCE AND ANALYSIS
Анотація: Уміння розв’язувати розрахункові задачі з аналітичної хімії є однією з важливих складових професійної компетентності студентів, адже аналітична хімія є загальнотеоретичною базовою дисципліною в системі підготовки майбутнього фармацевта. Використання розрахункових задач є однією із складових частин фармацевтичної освіти поряд із вивченням і засвоєнням теоретичного матеріалу та опануванням технікою експерименту. Введення задач у навчальний процес дає змогу реалізувати такі дидактичні принципи навчання: забезпечення самостійності та активності студентів, досягнення єдності знань і умінь, встановлення зв’язків навчання з повсякденним життям. У статті представлено досвід використання розрахункових задач з аналітичної хімії на кафедрі хімії, фармацевтичного аналізу та післядипломної освіти для студентів другого курсу фармацевтичного факультету. Розглянуто головні етапи вирішення задач. Описано використання задач на прикладі різноманітних тем практичних занять у процесі різних видів контролю, схему оцінювання діяльності студента. Показано, що використання задач у навчальному процесі сприяє покращенню сприйняття студентами навчального матеріалу з дисципліни, заохочує їх до виконання самостійної роботи. Запропонована система сприяє якісному вивченню фундаментальної дисципліни майбутнім фармацевтом, дає змогу інтенсифікувати навчальний процес, ознайомлює студентів із теоретичними основами методики розв’язування задачAnalytical chemistry is the science of research methods for the qualitative and quantitative composition of substances. Recently, physico-chemical experimental methods of research, characterized by speed, accuracy and high sensitivity, have been widely implemented - these are chromatography, polarography, potentiometry, spectrophotometry, etc. In all these methods, we use various calculation problems. The ability to solve calculation problems in analytical chemistry is one of the important components of the professional competence of students, because it is a general theoretical basic discipline in the system of training future pharmacists. The use of calculation problems is one of the constituent parts of pharmaceutical education, along with the study and assimilation of theoretical material and the mastery of experimental techniques. The introduction of calculation problems into the educational process makes it possible to implement the following didactic principles of education: ensuring the independence and activity of students, achieving the unity of knowledge and skills, establishing connections between learning and everyday life. At the same time, it is ensured: the development of the optimal method of approach to the theoretical substantiation of the condition of the problem; consolidation of rules, terms, laws, equations; understanding the connection of physical quantities, polytechnic training of students' knowledge; specification, systematization, strengthening and verification of students' knowledge; the combination of theory and practice, the ability to put one's knowledge into practice. The article presents the experience of using calculation problems in analytical chemistry at the Department of Chemistry, Pharmaceutical Analysis and Postgraduate Education for the second-year students of the Faculty of Pharmacy. The main attention is paid to the method of solving problems. The main stages of solving the problem are considered, namely: Determination of the standard of actions (classification of calculation problem systems, their analysis, solution plan and solution design). Trial tasks (semi-independent work on solving problems with proposed algorithms, instructions, some indicative actions). Independent work of an educational nature (problems and benchmarks of their solutions are proposed, which students can use after completing the independent work stage). Thematic independent work (the ability to solve complex problems and the level of the student's mastery of the relevant competence are tested). The use of calculation problems on the example of various topics of practical classes with different types of control and the scheme for evaluating student activity are described. It is shown that the use of calculation problems in the educational process contributes to the improvement of students' perception of the educational material in the discipline, encourages them to perform independent work, and forms the competencies necessary for successful learning. The proposed system contributes to a higher quality study of the fundamental discipline by a future pharmacist, makes it possible to intensify the educational process, acquaints students with the theoretical foundations of problem-solving methods, develops the ability to solve problems in analytical chemistry of various types provided by the current curriculum
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бульбук О. І., Глов’як В. Г., Шулепа С. Г., Гвоздецька Г. С., Водославський В. М., Рипан В. І.
Назва : Оцінка ефективності впровадження інтерактивного методу «Навчаючи - навчаюсь» у ФМК ІФНМУ [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Evaluation of the effectiveness of implementing the interactive method «Learning by teaching» at the PMC of IFNMU
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 4. - С. 185-189 (Шифр АУ50/2023/4)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- INTERACTIVE TUTORIAL
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Інтерактивні методи навчання спрямовані на набуття високого рівня знань, самонавчання і самоорганізацію навчальної діяльності. Слово “інтерактив” (пер. з англійської “inter” – “взаємний”, “act” – діяти) означає взаємодіяти. У процесі навчання найбільш доцільно використання, в першу чергу, тих методів, при яких: в студентів розвивається бажання до творчої, продуктивної праці; студенти прагнуть до активних дій, досягають успіхів і мотивують власну поведінку; відпрацьовуються моделі поведінки, необхідні для успішної професійної діяльності. Для роботи в парах, у малих групах, використовують багато інтерактивних прийомів: «Коло ідей», «Акваріум», «Асоціація», «Мікрофон», «Навчаючи – навчаюсь», «Мозковий штурм» та ін. У фаховому медичному коледжі Івано-Франківського національного медичного університету успішно запроваджено інтерактивний метод «Навчаючи – навчаюсь», який дозволив максимально залучити студентів у освітнє середовище та виступити у ролі викладачів-інструкторів. Інтерактивний метод «Навчаючи – навчаюсь» отримав хороший відгук, згідно результатів опитування серед здобувачів освіти, оскільки проводився колегами старшокурсниками. Всі учасники по завершенню тренінгу відмітили важливість отриманих знань та навиків, високо оцінили інноваційну методику навчання, яка руйнує певні рамки між викладачем та студентом. Використання інтерактивних методів навчання у підготовці студентів є об’єктивною вимогою часу та однією з важливих умов якісної підготовки фахівців на сучасному етапі, проте, жодний з них нічого не вартує без практичної підготовки. Описаний метод дозволяє підвищити комунікацію та професійні вміння, нівелювати фрейми між викладачем і студентом та може якісно використовуватись у навчальному процесі. Дирекція коледжу планує й надалі розвивати цей інтерактивний метод навчання, оскільки це цікавий досвід для усіх: як для випускників, так і для першокурсниківEducation is a dynamic process that needs constant improvement. The absence of modern teaching methods in medical education is a step backward, so their implementation in the educational environment today is of great importance. Traditional education is mostly focused on providing correct answers, while training primarily emphasizes questioning and exploration. In a training session, the instructor plays a crucial role as a facilitator (from the English word "facilitate" - to assist, facilitate, promote). They guide the activities and interactions of participants in learning the topic and achieving the goals of the training. In the Professional Medical College of Ivano-Frankivsk National Medical University, the interactive method «Learning by Teaching» has been successfully implemented in pedagogical practice, allowing students to be maximally involved in the educational environment and take on the role of instructor-teachers. In September 2022, at the initiative of the college management and with the support of the Department of Disaster Medicine and Military Medicine, 24-hour courses on pre-hospital care were conducted for 4th-year students majoring in Nursing (specialty 223). These courses included modern methods for stopping various types of bleeding, providing emergency assistance for pneumothorax, injuries of various degrees and origins, and conducting cardiopulmonary resuscitation. After completing the training, each fourth-year student received a certificate as a pre-hospital care instructor. The next step was conducting workshops and training sessions by student instructors for their junior colleagues. The training was conducted in two stages, one in each academic semester. The first stage included modern methods for stopping various types of bleeding, while the second focused on cardiopulmonary resuscitation. According to this methodology, over 350 students from the 1st to the 3rd year of various specialties, including Dentistry (221), Pharmacy, Industrial Pharmacy (226), and Nursing (223), received training. To illustrate, student instructors began the training by explaining certain aspects, techniques, and algorithms of performing various procedures, followed by practical demonstrations. Each student had the opportunity to reinforce their knowledge by practically using tourniquets, bandages, and conducting resuscitation procedures on modern mannequins, both independently and in pairs with a partner, which also improved their communication skills. The interactive method «Learning by Teaching» received positive feedback from students as it was conducted by their senior peers. All participants, upon completing the training, recognized the importance of the knowledge and skills acquired and highly appreciated the innovative teaching methodology, which breaks down certain boundaries between the teacher and the student. Conclusions: The use of innovative teaching methods in student preparation is an objective requirement of our time and one of the important conditions for the quality training of professionals in the modern era. However, none of these methods are effective without practical training. The described method allows for improved communication and professional skills, eliminates the boundaries between the teacher and the student, and can be effectively used in the educational process
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Каліновська І. В., Лісова К.М.
Назва : Сучасне акушерство: наука, практика, аспекти викладання
Паралельн. назви :Modern obstetrics: science, practice, aspects of teaching
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 3. - С. 132-134 (Шифр БУ5/2023/27/3)
MeSH-головна: АКУШЕРСТВО -- OBSTETRICS
ОБЗОР -- REVIEW
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
БЕРЕМЕННОСТЬ -- PREGNANCY
ЖЕНСКИЕ БОЛЕЗНИ -- GENITAL DISEASES, FEMALE
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL
Анотація: У статті розглянуті проблеми акушерства в різних ракурсах - науки, практики, викладання на основі огляду сучасних технологій зниження материнської та перинатальної смертності,а також сучасних аспектів лікування гінекологічних хворих. Мета дослідження – показати, що застосування сучасних наукових досягнень та їх застосування в практиці і навчальному процесі покращить якість навчання студентів та лікарів-інтернів на кафедрах акушерства і гінекології. Нами застосовано результати наукових досліджень співробітників кафедри в навчальному процесі. Наведено сучасні високоефективні підходи до проведення лекцій, з впровадженням елементів дискусій. Детально висвітлено структуру методів “питання-відповідь”, їх використання при проведенні практичних занять, що сприяють появі професійної компетентності лікарів-інтернів і значно підвищують ефективність сприйняття ними академічного матеріалу. Застосування наукових досягнень у практику підготовки майбутніх лікарів сприяє підвищенню рівня засвоєння матеріалу та покращує практичну підготовку лікаряThe article discusses the problems of obstetrics from different perspectives - science, practice, teaching - based on a review of modern technologies for reducing maternal and perinatal mortality, as well as current aspects of treatment of gynecological patients. The purpose of the study is to show that the use of modern scientific achievements and their application in practice and the educational process will improve the quality of education of students and interns at the departments of obstetrics and gynecology. We applied the results of scientific research of the department staff in the educational process. Modern, highly effective approaches to lectures with the introduction of discussion elements are presented. The structure of question-and-answer methods, their use in practical classes, which contribute to the emergence of professional competence of interns and significantly increase the efficiency of their perception of academic material, are described in detail
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Купновицька І. Г., Калугіна С. М., Губіна Н. В., Фітковська І. П., Клименко В. І., Краснопольський С. З., Артеменко Н. Р., Сабадош М. Ю., Романишин Н. М., Волинський Д. А., Петруняк С. О., Вівчаренко М. П.
Назва : З досвіду викладання дисципліни "основи біоетики" студентам спеціальності "Фізична терапія, ерготерапія" [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Physical therapy and ergotherapy and fundamentals of bioethics. From teaching experience
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 4. - С. 197-200 (Шифр АУ50/2023/4)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ЭТИКИ СПЕЦИАЛИСТЫ -- ETHICISTS
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ФИЗИОТЕРАПИИ МЕТОДЫ -- PHYSICAL THERAPY MODALITIES
ТЕРАПЕВТИЧЕСКИЙ БАЛАНС -- THERAPEUTIC EQUIPOISE
Анотація: Становлення і швидкий прогрес біоетики тісно пов’язані з революційними змінами та досягненнями у сфері медико-біологічних дисциплін. Метою статті є поділитися досвідом викладання дисципліни «Основи біоетики» студентам-магістрантам фаху «Фізична терапія, ерготерапія» в Івано-Франківському національному медичному університеті. Результати. Хоча для магістрів цього профілю більшість тем має ознайомчий характер, проте на практичних заняттях вони будуть вивчати методи розробки етичних принципів і рекомендацій, що допомагатиме вирішувати конфліктні ситуації та забезпечуватиме захист прав людей. Одним із важливих завдань для викладацького складу під час навчання є виробити уміння у молоді застосовувати принципи біоетики. Основну увагу під час викладання основ біоетики фізичним терапевтам та ерготерапевтам треба звернути на: проблему визначення терміна «здоров'я» і відношення до нього, вміння комунікабельності, знання прав та обов'язків людини. Потрібно багато зусиль і умінь, щоб оволодіти вмінням комунікувати – переконливо говорити й активно слухати. Викладач має «вміти чути» своїх студентів й учити їх слухати своїх пацієнтів, адже слухати — ще не означає почути, тобто отримати повідомлення й якось певним чином на нього відреагувати. Навчити активно слухати означає сприймати повідомлення повною мірою — і факти, й емоції, що дуже важливо для хворої людини. Не всім вистачає емпатії — турботи і підтримки слухача, яка показує співрозмовнику, що його розуміють і поважають. Важливим завданням викладача основ біоетики є навчити свого студента бути людиною, визнавати найвищу соціальну цінність її життя і здоров‘я, дотримуватися прав пацієнтів: права доступності потрібних людині якісних і ефективних медичних послуг, права на інформацію. Висновки. Викладання дисципліни «Основи біоетики» є доцільним для студентів фаху 227 «Фізична терапія, ерготерапія» як з погляду виховної, так і професійної діяльності. Паралельно з вивченням фахових предметів, майбутні спеціалісти навчатимуться шанувати права пацієнта, у процесі лікування застосовувати індивідуальний етичний підхід до фізичної терапіїIn the 21st century, the problem of human development should be considered as one of the priorities in the activities of the world community in the conditions of globalization of all spheres of human activity. At the center of modern problems is a person. Teaching the basics of bioethics to masters in the specialty 227 "Physical therapy, occupational therapy" forces teachers to reconsider the emphasis placed on training young specialists. The aim. The purpose of the article is to share the experience of teaching the discipline "Fundamentals of Bioethics" to master's students of the specialty "Physical therapy, occupational therapy" at the Ivano-Frankivsk National Medical University. Results. The study of the basics of bioethics for students of the future specialty of physical therapy and occupational therapy - rehabilitation specialists is carried out from the 2023/24 academic year at the department of clinical pharmacology and clinical pharmacy, which already has more than twenty years of experience teaching students of medical, dental and pharmaceutical faculties. We believe that all medical specialists, including physical therapists and occupational therapists, need knowledge of the main existing problems of certain fields of biomedical ethics and health care, which will expand and make them comprehensively developed and intellectual. According to the educational and professional training program for specialty 227, the discipline is invested in 90 hours (3 credits), which consists of 6 lecture hours, 20 hours for practical classes and the rest for independent extracurricular work of students, ending with a final module control. When teaching the basics of bioethics, rehabilitators should focus on what is most important for them - the problem of defining the term "health", the relationship to physical, mental and social health, and as well as teaching physical therapists communication skills, knowledge of human rights and responsibilities. Therefore, it is very important to teach the student to formulate his thoughts correctly, to set before himself and the patient the goal of each visit. The teacher should teach the students how to properly communicate with the patient/client. Only persuasive speech, which involves a confident style, encourages interlocutors to take effective actions and cooperate. The teacher must "be able to hear" his students and teach them to listen to their patients. One of the student's practical skills is to learn to listen attentively and actively, that is, actively participate in the conversation, immediately establish eye contact with the speaker and, supporting the conversation. Future rehabilitators should be warned about the lack of a unified understanding of the situation and the emotional or physical state of the visitor - when communicating with patients, specific communicative microbarriers may arise. An important task of the teacher of the basics of bioethics is to teach his student to be a person, to recognize the highest social value of human life and health, to respect his rights and freedoms and to know and to respect the rights of patients. Conclusions. Teaching the discipline "Fundamentals of bioethics" is appropriate for students of the specialty 227 "Physical therapy, occupational therapy" from both an educational and a professional point of view
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Полянський І. Ю., Гирла Я. В., Андрієць В. В.
Назва : Симуляційні технології в оптимізації практичної підготовки студентів із хірургії
Паралельн. назви :Simulation technologies in optimizing the practical training of surgery students
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 4. - С. 67-70 (Шифр КУ27/2023/22/4)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ТЕЛА ЧЕЛОВЕКА ТРЕХМЕРНЫЕ ИЗОБРАЖЕНИЯ -- VISIBLE HUMAN PROJECTS
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
ХИРУРГИЧЕСКИЕ ОПЕРАЦИИ -- SURGICAL PROCEDURES, OPERATIVE
Анотація: У статті проаналізовані освітні передумови та заходи щодо підвищення якості практичної підготовки студентів та лікарів-інтернів із хірургії. Показано, що використання симуляційних технологій під час додипломного та післядипломного навчання дозволяє створити всі умови для оволодіння студентами та лікарями- інтернами базовими теоретичними знаннями та практичними навичками, які визначенні у кваліфікаційних характеристиках лікаря-спеціаліста. Підкреслена необхідність органічного поєднання різнобічних глибоких теоретичних знань, розуміння суті патологічних процесів, їх клінічних проявів із можливістю оволодіння практичними навичками з діагностики та лікування. Показано, що включення в навчальний процес інноваційних віртуальних технологій дозволяє формувати й удосконалювати професійні знання, вміння та навички і забезпечити підготовку студентів до компетентної професійної діяльності. Висновки. 1. Використання симуляційних технологій є важливою складовою професійної підготовки майбутніх лікарів, сприяє покращенню компетентнісної підготовки студентів та лікарів-інтернів. 2. Симуляційне навчання дозволяє підвищити засвоюваність навчального матеріалу, поглибити теоретичні знання та оволодіти необхідними практичними навичками, покращити якість та ефективність навчального процесуThe article analyzes the educational prerequisites and measures to improve the practical training of students and interns in surgery. It is shown that the use of simulation technologies in undergraduate and postgraduate education allows creating all the conditions for students and interns to acquire basic theoretical knowledge and practical skills, which are defined in the qualification characteristics of a specialist doctor. The need for an organic combination of versatile deep theoretical knowledge, understanding of the essence ofpathological processes, their clinical manifestations with the possibility of mastering practical skills in their diagnosis and treatment is emphasized. It has been shown that the inclusion of innovative virtual technologies in the educational process allows to form and improve professional knowledge, abilities and skills and to ensure the preparation of students for competent professional activity.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Яремій С. І., Яремій І. П., Мойсеєнко М. І., Шулепа С. Г., Лісовська С. А.
Назва : Вивчення поширення інфекцій засобами математичного моделювання у закладах фахової передвищої медичної освіти [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Study of the infection spread using mathematical modeling in professional higher medical educational institutions
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 4. - С. 201-208 (Шифр АУ50/2023/4)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ИНФЕКЦИОННОЙ БОЛЕЗНИ ВСПЫШКИ РЕГИСТРАЦИЯ -- BASIC REPRODUCTION NUMBER
МАТЕМАТИЧЕСКИЕ КОНЦЕПЦИИ -- MATHEMATICAL CONCEPTS
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНСКИЕ УЧИЛИЩА -- SCHOOLS, NURSING
МЕДИЦИНСКИЕ УЧРЕЖДЕНИЯ С КВАЛИФИЦИРОВАННОЙ МЕДСЕСТРИНСКОЙ ПОМОЩЬЮ -- SKILLED NURSING FACILITIES
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Підготовка молодшого медичного персоналу вимагає глибокого розуміння не лише основ своєї спеціальності, але й широкого спектра знань, пов'язаних з інфекційними захворюваннями та їх поширенням. Одним із ключових аспектів цієї підготовки є вивчення математичного моделювання поширення інфекцій, яке є важливим інструментом встановлення закономірностей та прогнозування розвитку захворювань. Тому, розгляд підходів до навчання студентів медичних коледжів моделюванню поширення епідемій, зокрема, аналізу процесів поширення вірусу у популяції та факторів, які впливають на швидкість і величину зони його поширення, є актуальною задачею. Дана стаття має за мету ознайомити майбутніх медичних працівників з основними принципами епідеміології та моделювання; допомогти зрозуміти, як вірус чи інфекційне захворювання поширюється всередині популяції; навчити аналізувати, критично оцінювати та інтерпретувати наукові дані та дослідження, не виходячи за рамки базових знань з математики. У роботі проаналізовано особливості математичного моделювання у медицині та під час навчання майбутніх медичних працівників, та обґрунтовано, що для здобувачів фахової передвищої освіти при моделюванні поширення інфекцій оптимальним є використання найпростіших аналітичних моделей та дещо складнішого імітаційного моделювання за допомогою уже розробленого програмного забезпечення, що обумовлено певним рівнем математичних знань на даному освітньому рівні. Показано, що одним із підходів, які дають можливість досягнення вище вказаної мети, є використання міжнародної безкоштовної навчальної платформи Go-Lab при навчанні молодшого медичного персоналу моделюванню поширення інфекції. Зокрема, моделювання засобами навчальної платформи Go-Lab дає можливість встановити вплив стартових параметрів, що характеризують епідемію, на динаміку поширення вірусу та прогнозувати подальші параметри поширення епідемії і, відповідно, необхідні протиепідеміологічні заходиThe teaching of junior medical personnel requires a profound understanding not only of the fundamentals of their specialty but also a broad spectrum of knowledge related to infectious diseases and their spread. One of the key aspects of this preparation involves the study of mathematical modeling of infection spread, which is an essential tool for establishing patterns and predicting the development of diseases. Therefore, examining approaches to teaching students in medical colleges about epidemic modeling, including the analysis of virus spread within populations and the factors influencing the speed and extent of its spread, is a relevant task. This article aims to acquaint future medical professionals with the fundamental principles of epidemiology and modeling, help them comprehend how viruses or infectious diseases spread within populations, and teach them to analyze, critically evaluate, and interpret scientific data and research, without exceeding the boundaries of basic mathematical knowledge. The paper examines the specifics of mathematical modeling in medicine and during the teaching future healthcare professionals. It argues that for students pursuing advanced medical education, the optimal approach to modeling the spread of infections involves using the simplest analytical models and somewhat more complex simulation modeling with the help of pre-existing software. This choice is justified by a certain level of mathematical knowledge at this educational level. As an example, an analysis of the simplest analytical models, comparing them with real-world relationships characterizing the spread of Covid-19, analyzing the reasons for the differences between them, and justifying the possibility of using simplified models for educational purposes are provided. It is shown that one of the approaches that allows achieving the aforementioned goal is the use of the international free educational platform Go-Lab while teaching junior medical personnel the infection spread modeling. In particular, modeling using the Go-Lab educational platform enables the determination of the impact of initial parameters characterizing an epidemic on the dynamics of virus spread and the prediction of further epidemic spread parameters. The paper describes one of the online laboratories for investigating Covid-19 - "Mathematical Approach Covid-19 Into the Global Community," particularly the application presented in the "Experiment-Test Hypotheses" section. Provided modeling results can be the first step in helping college students understand the fundamental principles of infectious disease spread and the possibilities of predicting them through mathematical means. Additionally, the article outlines a series of positive characteristics that mathematical modeling of infection and epidemic spread provides in the education of future junior medical personnel. Among these characteristics, we can highlight: understanding the fundamental principles of epidemiology and parameters characterizing the process of infection spread; the ability to plan and implement control measures; the capability to forecast disease spread based on available data; the capacity to analyze and interpret data, critically evaluate information, identify trends, and draw informed conclusions; the development of an interdisciplinary approach to addressing healthcare issues; preparedness for pandemics and crisis situations
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Роговий Ю. Є., Білоокий В. В., Геруш О. В.
Назва : Роль таксономії Бенджаміна Блума в поліпшенні засвоєння базових теоретичних і клінічних дисциплін
Паралельн. назви :The role of Benjamin Bloom’s taxonomy in improving the mastery of basic theoretical and clinical disciplines
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - 2023. - Т. 27, № 2. - С. 60-63 (Шифр БУ5/2023/27/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
МЕДИЦИНА ИНТЕГРАТИВНАЯ -- INTEGRATIVE MEDICINE
КОГНИТИВНАЯ НАУКА -- COGNITIVE SCIENCE
СОЦИАЛЬНЫЕ ЦЕННОСТИ -- SOCIAL VALUES
ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ УСТОЙЧИВОСТЬ -- RESILIENCE, PSYCHOLOGICAL
МЕДИЦИНСКАЯ ПРАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL PRACTICE
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): таксономия блума
Анотація: Відомо, що рівні засвоєння навчального матеріалу в таксономії мають відмінності залежно від типу цілей навчання: когнітивних (знання), афективних (ціннісні орієнтації) та психомоторних (рухові навички). Вищезазначене є вагомим чинником для формування усвідомлення діяльності лікаря і фармацевта на практиці з використанням інтегративного принципу патофізіології. Мета роботи – захистити положення, що впровадження технологій таксономії Бенджаміна Блума в навчальний процес сприятиме поліпшенню підготовки фахівців медиків та фармацевтів із суттєвим покращанням якості засвоєння базових теоретичних та клінічних дисциплін. Матеріал і методи. Провести аналіз поліпшення якості засвоєння базових теоретичних та клінічних дисциплін за допомогою впровадження таксономії Бенджаміна Блума з послідовною реалізацією на різних рівнях викладання когнітивних (знання), афективних (ціннісних орієнтацій) і психомоторних (рухових навичок) цілей навчання. Результати. Реалізація кожної навчальної цілі відбувається на різних рівнях їх засвоєння. Так, для когнітивних цілей рівнями засвоєння є: 1 – знання, 2 – розуміння, 3 – застосування, 4 – аналіз, 5 – синтез, 6 – оцінка, 7 – творчість. Для афективних цілей: 1 – сприйняття, 2 – реагування, 3 – засвоєння ціннісних орієнтацій, 4 – організація ціннісних орієнтацій, 5 – поширення ціннісних орієнтацій на діяльність. Для психомоторних: 1 -імітація, 2 – відтворення маніпуляцій, 3 – досягнення точності, 4 – поєднання, 5 - натуралізація. Висновки. Використання технологій таксономії Бенджаміна Блума когнітивних, емоційних та психомоторних цілей, об’єднаних в єдине ціле, дає можливість істотно покращити якість навчального процесу із застосуванням інтегративного принципу патофізіології, що сприятиме ефективній реалізації компетентісного підходу та всебічно сприятиме формуванню усвідомлення діяльності лікаря та фармацевта на практиці із поліпшенням засвоєння базових теоретичних і клінічних дисциплінIt is known that the levels of assimilation of educational material in the taxonomy differ depending on the type of learning goals: cognitive (knowledge), affective (value orientations) and psychomotor (motor skills). The above is a significant factor for the formation of awareness of the activity of a pharmacist in practice using an integrative approach to pathophysiology. Objective. To protect the position that the introduction of Benjamin Bloom's taxonomy technologies into the educational process will contribute to the improvement of the training of medical specialists and pharmacists and significantly refine the quality of mastering basic theoretical and clinical disciplines. Material and methods. To conduct an analysis of improving the quality of mastering basic theoretical and clinical disciplines by implementing Benjamin Bloom's taxonomy with consistent implementation at different levels of mastering cognitive (knowledge), affective (value orientations), and psychomotor (motor skills) learning goals. Results. The implementation of each educational goal takes place at different levels of their assimilation. So, for cognitive purposes, the levels of learning are as follows: 1 - knowledge, 2 - understanding, 3 - application, 4 - analysis, 5 - synthesis, 6 - evaluation, 7 - creativity. For affective purposes are: 1 - perception, 2 - response, 3 - assimilation of value orientations, 4-organization of value orientations, 5 - distribution of value orientations to activity. For psychomotor are as follows: 1- imitation, 2- reproduction of manipulations, 3- achievement of accuracy, 4 - combination, 5 - naturalization. Conclusions. The use of the technologies of Benjamin Bloom's taxonomy of cognitive, emotional and psychomotor goals combined into a single entity makes it possible to significantly improve the quality of the educational process using the integrative principle pathophysiology, which will contribute to the effective implementation of a competent approach and comprehensively contribute to the formation of awareness of the activity of the doctor's and pharmacist in practice with improvement mastering basic theoretical and clinical disciplines
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)