Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (45)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Несчастные случаи транспортные<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-47 
1.


   
    Forensic medical evaluation of dental-jaw injuries in cases of traffic accidents [] = Судово-медична оцінка ушкоджень зубощелепного апарата у випадках дорожньо-транспортних пригод / P. V. Plevinskis [та ін.] // Вісник морфології. - 2020. - Т. 26, № 4. - С. 5-10. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
ЧЕЛЮСТЕЙ ПЕРЕЛОМЫ -- JAW FRACTURES (классификация)
ЗУБОВ ПОВРЕЖДЕНИЯ -- TOOTH INJURIES (классификация)
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE (статистика)
ЭКСПЕРТНОЕ ОСВИДЕТЕЛЬСТВОВАНИЕ -- EXPERT TESTIMONY (использование, методы, стандарты, тенденции)
Анотація: Information about the differential diagnosis of human bodily injuries, which were formed when the body, wheel and bottom of a modern car came into contact with the body of a pedestrian; a person on the road surface, in the cabin of a modern car (driver and passengers), when a cyclist comes into contact with a car, in cases of combined types of car injury, is not enough. The purpose of the study is to increase the objectivity of forensic examinations by determining the criteria for assessing damage to the dental system in cases of the most common types of accidents: collision of moving vehicle with man; run over the body with a wheels or the bottom of vehicle; at an injury inside the vehicle on the basis of the analysis of morphological features and the mechanism of the specified damages. The archival materials of 130 forensic medical examinations of the municipal institution “Odessa Regional Bureau of Forensic Medical Examination” concerning victims of living persons and corpses as a result of traffic accidents that were accompanied by their injuries in the period 2015-2020 were used. The following research methods were used: anthropometric, morphometric, photographic, radiological, statistical. The article presents our own experience of improving the objectivity and provability of forensic examinations by determining the criteria for assessing damage to the dental system in cases of the most common types of vehicle: collision of moving vehicle with man; run over the body with a wheels or the bottom of vehicle; at an injury inside the vehicle on the basis of the analysis of morphological features and the mechanism of the specified damages. It is proved that according to the degree of gravity of physical injuries (health disorder or disability), damage to the dental apparatus in traffic accidents should be investigated only in cases of isolated injuries. In this case, fractures of the jaws, regardless of their nature, should be assessed as moderate injuries according to the criterion of long-term health disorders; Crown fractures, traumatic tooth dislocations, and soft tissue fatal wounds should be considered simple injuries that have caused short-term health disorders. Abrasions, bruises should be attributed to simple injuries. Thus, it is impractical to separately determine the severity of the injury of the dental system in cases run over the head with a wheels or the bottom of vehicle - in these cases, we always deal with gross, massive destruction of the bones of the skull
Відомостей щодо диференційної діагностики тілесних ушкоджень людини, що утворились при контакті кузова, колеса та днища сучасного автомобіля з тілом пішохода; людини, що знаходиться на дорожньому покритті, у салоні сучасного автомобіля (водія та пасажирів), при контакті велосипедиста з автомобілем, у випадках комбінованих видів автомобільної травми – недостатньо. Мета дослідження – підвищення об’єктивності виконання судово-медичних експертиз шляхом визначення критеріїв оцінювання ушкоджень зубощелепної системи у випадках найбільш розповсюджених видів ДТП: при контакті автомобіля, що рухається, із пішоходом; при перекочуванні через тіло потерпілого колеса та днищевої частини автомобіля; при травмі у салоні автомобіля на основі аналізу морфологічних особливостей і механізму вказаних ушкоджень. У роботі були використані архівні матеріали 130 судово-медичних експертиз комунального закладу “Одеське обласне бюро судово-медичної експертизи” стосовно потерпілих живих осіб і трупів внаслідок дорожньо-транспортних подій, що супроводжувалися їх травмуванням у період 2015-2020 р.р. Використані наступні методи дослідження: антропометричний, морфометричний, фотографічний, рентгенологічний, статистичний. У статті наведений власний досвід підвищення об’єктивності і доказовості судово-медичних експертиз шляхом визначення критеріїв оцінювання ушкоджень зубощелепної системи у випадках найбільш розповсюджених видів ДТП: при контакті автомобіля, що рухається, із пішоходом; при перекочуванні через тіло потерпілого колеса та днищевої частини автомобіля; при травмі у салоні автомобіля на основі аналізу морфологічних особливостей і механізму вказаних ушкоджень. Доведено, що за ступенем тяжкості (розладом здоров’я чи втратою працездатності) ушкодження зубощелепного апарата при дорожньо-транспортних пригодах доцільно досліджувати виключно у випадках ізольованих ушкоджень. При цьому, переломи щелеп, незалежно від їх характеру, слід оцінювати як тілесні ушкодження середнього ступеня тяжкості за критерієм тривалого розладу здоров’я; переломи коронок, травматичні вивихи зубів, забійні рани м’яких тканин слід оцінювати як легкі тілесні ушкодження, що спричинили короткочасний розлад здоров’я. Садна і синці слід відносити до легких тілесних ушкоджень. Таким чином, недоцільно окремо визначати за ступенем тяжкості травму зубощелепної системи у випадках перекочування через голову колеса автомобіля або травмування днищевою частиною – у цих випадках ми завжди маємо справу із грубими, масивними руйнуваннями кісток усього черепа потерпілого
Дод.точки доступу:
Plevinskis, P. V.
Mishalov, V. D.
Kozlov, S. V.
Kozan, N. M.
Dunayev, O. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Гур’єв, С. О.
    Травмогенез пошкоджень хребта у постраждалих з політравмою в результаті ДТП [] = Traumogenesis of spine injuries in victims with polytrauma as a result of road accidents / С. О. Гур’єв, П. В. Танасієнко, К. В. Палагнюк // Вісник морфології. - 2017. - Т. 23, № 1. - С. 94-97. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ТРАВМА МНОЖЕСТВЕННАЯ -- MULTIPLE TRAUMA (этиология)
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (смертность, тенденции)
ПОЗВОНОЧНИКА ТРАВМЫ -- SPINAL INJURIES (этиология)
Анотація: Травма є однією з трьох основних причин смертності населення, причому у населення віком до 40 років дана причина виходить на перше місце. Для вирішення задач дослідження по вивченню впливу травмогенезу на перебіг травматичного процесу та формуванню масиву дослідження, ретроспективно проаналізовані 173 медичні карти стаціонарного хворого з пошкодженнями хребта та політравмою, отриманою в результаті ДТП. Аналіз розподілу масиву постраждалих з пошкодженням хребта та політравмою в результаті ДТП за ознакою механізму травми вказав, що серед постраждалих із пошкодженнями хребта та політравмою в результаті ДТП превалюють високоенергетичні механізми травми, такі як прямий удар, падіння та їх комбінація. Інтегральний аналіз масиву спостереження за ознакою участі у русі виявив, що найчастіше пошкодження хребта та політравма в результаті ДТП виявлена в одужавших пасажирів 4-колісного транспорту а в групі померлих серед пішоходів, що вказує на те, що водії отримують травму хребта частіше, однак вона легша, ніж у постраждалих групи померлих
Дод.точки доступу:
Танасієнко, П. В.
Палагнюк, К. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Гур’єв, С. О.
    С-реактивний білок як ранній предиктор інфекційних ускладнень у постраждалих із політравмою в результаті ДТП [] = C-reactive protein as an early predictor of infectious complications among victims with a traumatic trauma in an accident / С. О. Гур’єв, П. В. Танасієнко, І. В. Ковалишин // Вісник морфології. - 2017. - Т. 23, № 2. - С. 347-350. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
C-РЕАКТИВНЫЙ БЕЛОК -- C-REACTIVE PROTEIN (анализ)
ТРАВМА МНОЖЕСТВЕННАЯ -- MULTIPLE TRAUMA (осложнения)
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
Анотація: У нашій роботі ми дослідили дію маркеру запалення С-реактивного білку у постраждалих з політравмою в результаті ДТП у різні періоди травматичної хвороби, що дасть змогу врахувати його реакцію у схемі комплексного клініко-патогенетичного лікування інфекційних ускладнень у постраждалих з політравмою в результаті ДТП. У періодах розвитку травматичної хвороби прогностично значимим в аспекті розвитку гнійно-септичних ускладнень у постраждалих з політравмою в результаті ДТП є показники рівня С-реактивного білка. Включення до комплексу обстеження постраждалих з політравмою в результаті ДТП визначення показників функціональної активності С-реактивного білку доз волить обґрунтувати тактику лікування, оптимальний метод та строки проведення оперативних втручань, знизити та спрогнозувати розвиток післяопераційних гнійних ускладнень
Дод.точки доступу:
Танасієнко, П. В.
Ковалишин, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Гур’єв, С. О.
    Клінічна стандартизована оцінка тяжкості пошкодження внаслідок ДТП на догоспітальному і ранньому госпітальному етапі надання медичної допомоги в умовах притрасової лікарні [] = Standard clinical assessment of injury severity due to the traffic accidents at the pre-hospital and early hospital stages of medical care in conditions of a roadside hospital / С. О. Гур’єв, Р. О. Нацевич, В. В. Василов // Вісник морфології. - 2017. - Т. 23, № 1. - С. 135-139. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (тенденции)
НЕОТЛОЖНАЯ МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ -- EMERGENCY MEDICAL SERVICES (методы)
ТРАВМА МНОЖЕСТВЕННАЯ -- MULTIPLE TRAUMA (терапия)
Анотація: У статті наведені дані аналізу 316 випадків постраждалих при політравмі внаслідок дорожньо-транспортних пригод на догоспітальному і ранньому госпітальному етапі, котрим надавали медичну допомогу в умовах притрасової лікарні. Встановлено, що у постраждалих внаслідок дорожньо-транспортної пригоди (ДТП), як правило, є компонент полісистемного пошкодження та найбільш часто поєднується краніальний і торакальний компоненти - 51,9 %, абдомінальний компонент становить 3,16 % та скелетний - 44,9 %. Для покращення результатів лікування постраждалих з полісистемними пошкодженнями внаслідок ДТП на догоспітальному і ранньому госпітальному етапі в умовах притрасової лікарні необхідно застосовувати сучасні технології лікування, а також уніфіковані протокольні схеми лікування та протоколи прийняття клініко-організаційних рішень
Дод.точки доступу:
Нацевич, Р. О.
Василов, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Брехлічук, П. П.
    Судово-стоматологічні аспекти оцінки травм щелепно-лицевої ділянки в результаті дорожньо-транспортних пригод [] / П. П. Брехлічук // Вісник морфології. - 2015. - Т. 21, № 2. - С. 480-485. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ЧЕЛЮСТНО-ЛИЦЕВЫЕ ТРАВМЫ -- MAXILLOFACIAL INJURIES
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (статистика, тенденции)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Вам не потрібне водійське посвідчення, щоб рятувати життя на дорозі [Текст] // Вісник Червоного Хреста України. - 2018. - N 3. - С. 6-7


MeSH-головна:
КРАСНЫЙ КРЕСТ -- RED CROSS (организация и управление)
ДОБРОВОЛЬЦЫ -- VOLUNTEERS (обучение, психология)
ПЕРВАЯ МЕДИЦИНСКАЯ ПОМОЩЬ -- FIRST AID (использование, методы, стандарты)
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
Анотація: У Всесвітній день першої допомоги - другу суботу вересня - 8-го числа - Товариство Червоного Хреста України закликало людей вчитися навичкам надання першої допомоги, аби зменшити кількість фатальних випадків і травм внаслідок дорожньо-транспортних пригод (ДТП) в Україні
Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Survival Rate of Patients with Cardiothoracic Injuries in Road Traffic Accidents, and their Relationship with ISS, GCS and blood transfusions [Text] = Виживання пацієнтів з кардіоторакальними травмами при дорожньо-транспортних пригодах та їх зв'язок з ШТТ, ШКГ та переливанням крові / Khalid Fahad Almalki [et al.] // Медичні перспективи. - 2018. - Т. 23, № 3. - P59-67. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ГРУДНОЙ КЛЕТКИ ТРАВМЫ -- THORACIC INJURIES (диагностика, смертность)
ПЕРЕЛИВАНИЕ КРОВИ -- BLOOD TRANSFUSION (использование)
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (смертность)
ВЫЖИВАЕМОСТИ АНАЛИЗ -- SURVIVAL ANALYSIS
ТРАВМ ПОКАЗАТЕЛЕЙ ТЯЖЕСТИ ОЦЕНОЧНАЯ ШКАЛА -- INJURY SEVERITY SCORE
Анотація: Severe thoracic trauma is one of the major causes of injury-related mortality. In the United States, thoracic trauma results in one-fourth of all trauma deaths. Globally, cardiothoracic trauma is also a major contributor to mortality. The most common cardiothoracic injuries include rib fractures, thoracic vertebral fractures, haemothorax, pneumothorax, flail chest, and lung contusions. The purpose of the present study was to determine the survival rate of patients with cardiovascular injuries in road traffic accidents and its relationship with ISS, GCS and blood transfusions at King Khalid Hospital. This study is a useful addition to the literature, as research in this topic is lacking. A total of 189 patients were transported to the hospital with cardiothoracic injuries during the study period. Data was gathered regarding age, gender, nationality, vehicle user type, anatomical region injured, Intensive Care Unit (ICU) admission, Glasgow Coma Scale (GCS), Injury Severity Score (ISS), blood transfusion, treatment and mortality rate. The neurological status was assessed using the GCS score. Injury Severity Scores were calculated to categorize the injury severity. The mean patient age was 31.81 years, with a peak age of between 21–30 years. Males predominated (93.7%) with a male to female ratio of 15:1. Most of the patients were Saudi nationals (61.3%). Overall mortality was 7.9%. Factors that were significantly associated with mortality were head and neck involvement, ICU admission, age (above 60), treatment delivered, and blood transfusions. Cardiothoracic trauma is associated with a high mortality rate, which may depend on the clinical presentation such as GCS, ISS, degree of shock, pattern of injuries, and associated injuries. Immediate management is vital for patients with life-threatening cardiothoracic trauma, as mortality is high if the diagnosis is missed, wrong or left untreated
Тяжка грудна травма є однією з основних причин смертності, пов'язаної з травмою. У Сполучених Штатах торакальна травма призводить до однієї четвертої частки випадків смертей від травм. У всьому світі кардіоторакальна травма також є основною причиною смертності. Найбільш поширеними кардіоторакальними травмами є переломи ребер, переломи грудного відділу хребта, гемоторакс, пневмоторакс, хитка грудна клітка та легеневі контузії. Мета цього дослідження полягала у визначенні показників виживання пацієнтів з серцево-судинними травмами в дорожньо-транспортних пригодах та їх зв'язку з ШТТ, ШКГ та переливанням крові в лікарні короля Халіда. Це дослідження є корисним доповненням до літератури, оскільки недостатньо досліджень з цієї теми. Усього в досліджуваний період до лікарні було перевезено 189 пацієнтів з кардіоторакальними травмами. Зібрано дані щодо віку, статі, національності, типу користувача транс­портного засобу, пошкодження анатомічної ділянки, надходження в палату інтенсивної терапії (ПІТ), шкали коми Глазго (ШКГ), показника шкали тяжкості травми (ШТТ), переливання крові, рівня лікування та смертності. Неврологічний статус визначали за допомогою оцінки ШКГ. Оцінка тяжкості травми була розрахована для класифікації тяжкості травми. Середній вік пацієнтів становив 31,81 року, а більше всього пацієнтів віком від 21 до 30 років. Чоловіки переважали (93,7%), а співвідношення чоловіків і жінок становило 15:1. Більшість пацієнтів були громадянами Саудівської Аравії (61,3%). Загальна смертність становила 7,9%. Факторами, які суттєво асоціювалися зі смертю, були ураження голови та шиї, надходження в ПІТ, віку (старше 60 років), лікування, а також переливання крові. Кардіоторакальна травма асоціюється з високим рівнем смертності, що може залежати від клінічної картини, такої як ШКГ, ШТТ, ступінь шоку, тип травми та супутніх з ними травм. Негайне лікування є життєво важливим для пацієнтів, які страждають на серцево-торакальні травми, які загрожують життю, оскільки смертність є високою, якщо діагноз не поставлений, неправильний або пацієнт не отримував лікування
Дод.точки доступу:
Almalki, Khalid Fahad
Alharbi, Abdullah Mussad
Morgan, Anthony
Bin Sultan, Adel Mohammed
Alajmi, Saud Ayedh
Alajmi, Turke Ali
Alanazi, Arif Mohammed
Alsheddi, Mohammed Ibrahim
Alanzan, Ali Abdulaziz
Al-Dosari, Zayed Fahd

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


   
    Injuries type and its relation with Glasgow Coma Scale, injury severity score and blood transfusion in road traffic accident Victims [Text] = Тип травми та його взаємозв’язок зі шкалою коми Глазго, шкалою тяжкості травми та переливанням крові при ДТП / Abdulaziz Abdullah Algarni [et al.] // Медичні перспективи. - 2018. - Т. 23, N 2. - P148-159. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (статистика, тенденции)
ПЕРЕЛИВАНИЕ КРОВИ -- BLOOD TRANSFUSION (использование)
ТРАВМ ПОКАЗАТЕЛЕЙ ТЯЖЕСТИ ОЦЕНОЧНАЯ ШКАЛА -- INJURY SEVERITY SCORE
ЦЕРЕБРАЛЬНАЯ КОМА, ГЛАЗГО ШКАЛА ОЦЕНОК ТЯЖЕСТИ -- GLASGOW COMA SCALE (использование)
Анотація: Motor Vehicular Accidents claim about 1.2 million lives and injure more than 10 million people annually worldwide. The injuries caused by MVAs can be analyzed based on the type of injury, injury severity score, Glasgow Coma Scale and required blood transfusion. Methodology: A total number of 190 patients were included in this retrospective study from January 01, 2010 to December 31, 2015. The study aimed to determine the correlation between the type of injuries and GCS, ISS, and blood transfusions in the patients suffering from Motor Vehicle Accidents, who were presented to the Emergency Department at the King Khalid Hospital. All the data of the patients fulfilling the inclusion criteria were collected from the database at medical records department of the hospital. Results: Majority of the patients were adults Saudi male. 68.9% of the patients did not sustain shock, and 75.8% of patients did not require a blood transfusion. Patients with head, neck, chest, abdominal, internal organ, pelvic or spinal injuries conferred a statistically significant higher mean ISS. Patients with abdominal or internal organ injuries had a statistically significant higher mean units of blood transfused. GCS was seen to be lower in the head, neck, chest, abdominal, internal organ, spinal and other injuries. Conclusions: The study documents a significant correlation between the type of injury and GCS, ISS, and blood transfusion in victims of road traffic accident. Emergency physician and the caregivers should be more careful about the injuries associated with lower GCS. Patients sustaining injuries of certain parts related to high ISS (i.e., head, chest, abdominal, internal organ, pelvic) should be addressed on priority basis
Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП) забирають приблизно 1,2 мільйона життів та понад 10 мільйонів людей одержують травми щороку в усьому світі. Пошкодження, спричинені ДТП, можуть бути проаналізовані залежно від типу травми, шкали тяжкості травми (ШТТ), шкали коми Глазго (ШКГ) та необхідності в переливанні крові. Методологія: у це ретроспективне дослідження було включено 190 пацієнтів, які отримали травму з 01 січня 2010 року по 31 грудня 2015 року. Метою дослідження було встановити співвідношення між типом травм та ШКГ, ШТТ та переливанням крові в пацієнтів, які постраждали в ДТП і які були доставлені у відділення невідкладної допомоги Лікарні Короля Халіда. Всі дані пацієнтів, які відповідають критеріям включення, були зібрані з бази даних архіва медичної документації лікарні. Результати: переважно пацієнти були дорослими саудівськими чоловіками. 68,9% хворих не мали шоку, а 75,8% пацієнтів не потребували переливання крові. Пацієнти з травмами голови, шиї, грудної клітки, черевної порожнини, внутрішніх органів, таза або хребта мали статистично значущо вищі середні показники ШТТ. Пацієнти з абдомінальними або ураженнями внутрішніх органів мали статистично значущо вищі середні показники одиниць переливання крові. Як видно, показники ШКГ були нижчими при травмах голови, шиї, грудної клітки, черевної порожнини, внутрішніх органів, хребта та інших. Висновки. Дослідження доводить є суттєву кореляцію між видом травми та ШКГ, ШТТ та переливанням крові жертв ДТП. Лікар невідкладної допомоги та медичний персонал повинні бути більш обережними щодо травм, пов'язаних з нижчим рівнем показників ШКГ. Пацієнти, які отримали травми певних частин тіла, з високими показниками ШТТ (голова, грудна клітка, черевна порожнина, внутрішні органи, таз), повинні отримувати допомогу в пріоритетному порядку
Дод.точки доступу:
Abdulaziz Abdullah Algarni
Radhi Ghanem Alanazi
Anthony Morgan
Ahmed Saud Alharbi
Faisal Fahad Aljuaid
Abdulrahman Mohammed Aldawsari
Faisal Khaled Almugrin
Abdulaziz Nasser Alaskar
Yazeed Mohammed Aldhfyan
Abdullah Abdulrahman Algeair

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Плевінскіс, П. В.
    Нове в експертній діагностиці контакту автомобілей з пішоходами, що знаходяться у нетиповому положенні [Текст] / П. В. Плевінскіс // Одеський медичний журнал. - 2016. - № 6. - С. 71-74. - Бібліогр.: с.74


MeSH-головна:
АВТОМОБИЛИ -- AUTOMOBILES
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
РАНЫ И ТРАВМЫ -- WOUNDS AND INJURIES (диагностика)
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Назаренко, І. І.
    Аналіз причин інвалідизації постраждалих із психологічною травмою внаслідок ДТП [Текст] / І. І. Назаренко, В. І. Іванов, Н. І. Іскра // Медицина неотложных состояний. - 2016. - № 8. - С. 53-57. - Бібліогр.: с. 56-57


MeSH-головна:
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC (психология)
СТРЕССОВЫЕ РАССТРОЙСТВА ПОСТТРАВМАТИЧЕСКИЕ -- STRESS DISORDERS, POST-TRAUMATIC (психология, этиология)
ИНВАЛИДЫ -- DISABLED PERSONS
Дод.точки доступу:
Іванов, В. І.
Іскра, Н. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-47 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)