Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (45)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Несчастные случаи транспортные<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Показані документи з 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-47 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гур’єв С. О., Кушнір В. А., Гребенюк В. І.
Назва : Аналіз клініко-анатомічної характеристики дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста повідомлення друге: анатомічна верифікація пошкоджень
Паралельн. назви :Analysis of clinical and anatomical characteristics of traffic injuries in the conditions of the regional city report two: anatomical verification of damage
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 3-10 (Шифр КУ27/2023/22/3)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
Географіч. рубрики: Чернівці
Анотація: Дорожньо-транспортна травма є однією з основних причин загибелі дітей та молоді. За один день в усьому світі внаслідок дорожньо-транспортних пригод гине близько 3700 осіб. Мета дослідження - верифікувати клініко-анатомічну характеристику пошкоджень унаслідок дорожньо-транспортних пригод в умовах обласного міста. Матеріали та методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків постраждалих, які отримали травму в результаті дорожньо-транспортної травми (ДТП) й проходили лікування в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020роки. Масив дослідження сформовано методом беззворотної рандомізації за методологією випадкових чисел. Результати. Дослідженням встановлено, що у постраждалих внаслідок ДТП у загальному масиві найчастіше травмуються голова - 75,62 %, кінцівки - 55,79 % та грудна клітка - 42,56 %. У масиві постраждалих, які вижили, спостерігається подібний ранговий розподіл, а показники питомої ваги є близькими за значеннями. У масиві постраждаїих спостерігається різниця в рангових місцях: найчастіше травмуються голова та шия - 88,23 %, таз - 70,59 % та грудна клітка - 64,71 %. У водіїв краніаіьний компонент спостерігається у 65,91 %, у пасажирів-у 76,14 %, у пішоходів - у 87,88 % (перше рангове місце). Найрідше у водіїв пошкоджуються живіт і таз-по 15,91 %, у пасажирів - таз, 12,50 %, а у пішоходів - живіт, 18,18 %. В усіх групах учасників руху, які померли, коефіцієнт поєднання пошкоджень бііьший, ніж у постраждалих, які вижили, алетакий показникрізнийу кожній групі. Найбільша летальність при краніальних ушкодженнях спостерігається у пасажирів -10,45 %, при вертебраіьній травмі - у пішоходів, 16,67 %, при торакальній травмі -у групі пішоходів, 12,12 %, при травмі живота - у пішоходів, 33,33 %, при травмі тазу - у пішоходів, 42,86 %, при травмі кінцівок -у пасажирів, 5,56 %. Висновки. 1. Клініко-анатомічна характеристика: постраждалі внаслідок дорожньо- транспортних пригод мають різну частоту пошкоджень конкретних анатомо- функціональних діїянок. Найчастіше у постраждаїих пошкоджується голова - 75,62 %, кінцівки - 55,79 % та грудна клітка - 42,56 %. 2. Негативний результат перебігу травматичного процесу вірогідно заіежить від пошкодженої кіініко-анатомічної діїянки та ознаки участі в русі Найбіїьша летальність спостерігається у пішоходів, водіїв та пасажирів унаслідок пошкодження тазу (42,86 %, 28,57 % та 18,18 % відповідно). 3. Пошкодження у постраждаїих унаслідок дорожньо- транспортних пригод мають багатокомпонентний характер. Найвищий коефіцієнт поєднання у померлих пішоходів -4,17, а найменший у водіїв, які вижили, - 2,06Traffic injuries are one of the main causes of death of children and young people. About 3,700people die in traffic accidents worldwide in one day. The aim of the research - to verify the clinical and anatomical characteristics of injuries resulting from traffic accidents in the conditions of a regional city Materials and methods. A retrospective analysis of242 cases of victims who were injured as a result of a traffic accident and were treated in the emergency medical hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020 was conducted. The research array was formed by the method of irreversible randomization using the methodology of random numbers. Results. As a result of the study, it was established that the head - 75.62 %, the limbs - 55.79 %, and the chest - 42.56 % are most often injured in road accidents. In the array of victims who survived, a similar rank distribution of victims is observed, and the specific gravity indicators are close in value. In the array of victims, there is a difference in ranking: the head and neck are most often injured - 88.23 %, the pelvis - 70.59 %, and the chest - 64. 71 %. In drivers, the cranial component is observed in 65.91 %, in passengers - in 76.14 %, in pedestrians - in 87.88 % (the first ranking place). Abdomen and pelvis are the least frequently injured in drivers - 15.91 % each, in passengers - pelvis, 12.50 %, and in pedestrians - abdomen, 18.18 %. In all groups of traffic participants who died, the coefficient of combination of damages is higher than in the victims who survived, but this indicator is different in each group. The highest mortality in cranial injuries is observed in passengers - 10.45 %, vertebral injuries - in pedestrians, 16.67 %, thoracic injuries - in a group of pedestrians, 12.12 %, abdominal injuries - in pedestrians, 33.33 %, in the case of pelvis injuries - in pedestrians, 42.86 %, in the case of limb injuries - in passengers, 5.56 %. Conclusions. 1. Clinical and anatomical characteristics: victims of traffic accidents have a different frequency of damage to specific anatomical and functional areas. The head is most often injured in victims - 75.62 %, limbs - 55.79 % and chest - 42.56 %. 2. The occurrence of a negative outcome in the course of the traumatic process probably depends on the damaged clinical and anatomical area and the sign of participation in the movement. The highest mortality is observed in pedestrians, drivers and passengers due to the pelvis damage(42.86 %, 28.57 % and 18.18 %, respectively). 3. Injuries in victims of traffic accidents have a multi-component nature. The highest combination ratio for dead pedestrians is 4.17, and the lowest for surviving drivers is 2.06
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гур’єв С. О., Кушнір В. А., Гребенюк В. І., Більцан О. В.
Назва : Клініко-епідеміологічна характеристика дорожньо-транспортної травми в умовах обласного міста
Паралельн. назви :Clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in the conditions of regional city
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 1. - С. 9-14 (Шифр КУ27/2023/22/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
ГОРОДСКОГО НАСЕЛЕНИЯ ЗДОРОВЬЕ -- URBAN HEALTH
Анотація: Мета дослідження – визначити та сформувати клініко-епідеміологічну характеристику дорожньо-транспортного травматизму як медико-соціального явища в умовах обласного міста. Матеріали та методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків травмованих, що отримали пошкодження внаслідок автомобільної травми і перебували на лікуванні в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020 роки. Масив дослідження за обсягом перебільшує значення необхідного і достатнього, що визначено згідно із законом великих чисел. Масив вивчення сформовано методом беззворотної рандомізації за методологією випадкових чисел із загального масиву травмованих приблизно 5000 осіб. Результати. Встановлено, що пошкодження внаслідок дорожньо-транспортних пригод отримують переважно особи чоловічої статі (66,12 %). Показник виживання в обох статевих групах подібний до такого ж показника у загальному масиві дослідження (86,36 %). У вікових групах до 70 років значно переважають постраждалі з позитивним результатом та тенденцією щодо незначного зниження питомої ваги таких постраждалих за зростанням показника віку. У результативній групі з негативним перебігом травматичного процесу на першому ранговому місці за питомою вагою знаходяться пішоходи (39,40 %), найменший показник спостерігається в учасників руху, водіїв (27,27 %). Серед осіб чоловічої статі найчастіше травмуються водії (42,50 %), а серед осіб жіночої статі – пасажири (43,90 %). На виникнення дорожньо-транспортної травми та результат перебігу травматичного процесу впливає вікова ознака, ознаки статі та участі в русі. Висновки. 1. Результати аналізу статево-вікових ознак масиву постраждалих внаслідок дорожньо-транспортних пригод в умовах обласного міста вказують на перевагу постраждалих чоловіків (66,12 %), зокрема, працездатного віку – 21-60 років (64,05 %). 2. Найбільш часто травмуються водії та пасажири – по 36,36 %, а пішоходи – 27, 28 %, що визначає певний ризик отримання травми залежно від участі в русі; найбільший ризик виникнення негативного результату перебігу травматичного процесу мають пішоходи (39,40 %)The purpose of the study – to determine and form clinical and epidemiological characteristics of road traffic injures as a medical and social phenomenon in a regional city. Material and methods. A retrospective analysis of 242 cases of injured people due to motor vehicle accidents who were treated in the emergency hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020 was conducted. The array of the study exceeds the variables of necessary and sufficient, which was determined according to the law of large numbers. The array of the study is formed by the method of irreversible randomization according to the random number methodology from the total number of about 5000 injured people. Results. The study found that 66.12 % of males are traumatized because of road accidents. The survival rate in both gender groups is similar to that in the total study array of 86.36 %. In the age groups under 70, there is significant predominance of victims with a positive outcome and a tendency to a slight decrease in the proportion of such victims by age. In the result group with a negative traumatic process, 39.40 % of pedestrians are ranked first in terms of proportion; 27.27 % of drivers have the lowest rate. Among males, drivers are most often injured (42.50 %), and among females, passengers are most often injured (43.90 %). The occurrence of a road traffic injury and the outcome of the traumatic process are influenced by age, gender, and participation in traffic. Conclusions. The clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in a regional city is a rather complex component of the general characteristics of road traffic injuries as a phenomenon. The findings of the analysis of gender and age features of the large array of victims due to road traffic accidents in a regional city indicate the predominance of male victims (66.12 %), of working age 21-60 years old (64.05 %), which is the important characteristics of the medical and social phenomenon of road traffic injuries. It was found that drivers and passengers are most often injured (36.36 % each category), which determines a certain risk of injury depending on participation in traffic, but pedestrians have the highest risk of negative outcome of the traumatic process (39.40 %). The correlation between age and participation in traffic in the formation of the clinical and epidemiological characteristics of road traffic injuries in a regional city was established. The influence of clinical and epidemiological characteristics, such as age, gender, and signs of participation in traffic on the result of victims’ traumatic process was determined. Moreover, the characteristics of this impact require further verification
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зозуля В. М.
Назва : Часові закономірності отримання ушкоджень внаслідок автотравми
Паралельн. назви :Time patterns of receiving damage as a result of a traffic accident
Місце публікування : Судово-медична експертиза. - 2023. - N 2. - С. 46-50 (Шифр СУ44/2023/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
ВРЕМЕННЫЕ ФАКТОРЫ -- TIME FACTORS
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
Анотація: Це дослідження спрямоване на виявлення найбільш ймовірних проміжків і часових закономірностей виникнення дорожньо-транспортних пригод (ДТП), що є вельми актуальним і важливим у контексті розвитку безпеки дорожнього руху. Розуміння специфіки часу й умов, коли ймовірність виникнення аварій збільшується, може сприяти розробці та впровадженню ефективних заходів безпеки на дорогах. Отримані відомості щодо часових тенденцій скоєння ДТП можуть стати основою для розроблення стратегій попередження аварій, встановлення спеціальних попереджувальних заходів або рекомендацій щодо оптимального користування дорогами в певний часМета роботи. Визначення часових закономірностей виникнення дорожньо-транспортних пригод та ідентифікація найбільш ймовірних інтервалів їх виникнення. Результати. Було показане, що найбільш ймовірним періодом протягом доби для смертельних ДТП є 18.00-23.00, також вони частіше відбуваються у святкові та вихідні дні з тенденцією до збільшення в зимові місяці. Отже, ДТП мають чітко виражені часові особливості, в яких зазначена підвищена ймовірність виникнення. Висновок. Результати цього дослідження свідчать про виявлення часових закономірностей у появі ДТП, що може бути використане для розробки спеціальних заходів для покращення безпеки на дорозіThis study is aimed at identifying the most likely intervals and temporal patterns of the occurrence of traffic accidents, which is very relevant and important in the context of the development of road safety. Understanding the specifics of the times and conditions when the likelihood of accidents increases can contribute to the development and implementation of effective road safety measures. The obtained information on the temporal trends of road accidents can become the basis for the development of accident prevention strategies, the establishment of special preventive measures or recommendations for the optimal use of roads at a certain timeAim of the work. To determine the temporal patterns of the occurrence of road accidents and to identify the most likely intervals of their occurrence. Results. The results showed that the most likely time of day for fatal crashes is between 6.00 p.m. and 11.00 p.m., and they also occur more often on holidays and weekends, with a tendency to increase in the winter months. Thus, road accidents have clearly defined time features, in which the increased probability of occurrence is indicated. Conclusion. The results of this study indicate the identification of temporal patterns in the occurrence of road accidents, which can be used for the development of special measures to improve road safety
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гур’єв С. О., Кушнір В. А., Гребенюк В. І., Соловйов О. С.
Назва : Аналіз клініко-анатомічної характеристики доpожньо-транспортної травми в умовах обласного міста (повідомлення перше: обсяг ураження)
Паралельн. назви :Analysis of clinical and anatomical characteristics of the pedestrian accident under conditions of the city
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 2. - С. 3-8 (Шифр КУ27/2023/22/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
ТРАВМ ПОКАЗАТЕЛИ ТЯЖЕСТИ -- TRAUMA SEVERITY INDICES
ГОРОДСКОГО НАСЕЛЕНИЯ ЗДОРОВЬЕ -- URBAN HEALTH
Анотація: Мета дослідження – визначити та верифікувати обсяг ушкодження у постраждалих внаслідок дорожньо-транспортної травми (ДТП) в умовах обласного міста. Матеріали та методи. Проведено ретроспективний аналіз 242 випадків травм, отриманих внаслідок автомобільної травми і перебували на лікуванні в лікарні швидкої медичної допомоги міста Чернівці з 2019 по 2020 роки. Результати. У загальному масиві дослідження 28,51 % постраждалих мають обсяг ушкодження двох анатомо-функціональних ділянок (АФД), 27,51 % – однієї, 24,38 % – трьох АФД. Серед постраждалих, що вижили, спостерігається така ж тенденція – 30,32 % постраждалих мають ушкодження двох АФД, 26,56 % – однієї, а ушкодження шести АФД мають тільки 0,89 %. У постраждалих, що померли, найбільша питома вага припадає на осіб, у яких ушкоджено одну та дві АФД – по 23,53 %, та чотири і п’ять АФД – по 17,65 %. Найвища летальність спостерігали у постраждалих із ушкодженням п’яти та шести АФД – 33,33 % та 50,50 % відповідно. Ушкодження однієї та двох АФД більш характерне для пасажирів (40,91 % та 40,58 % відповідно), а ушкодження чотирьох, п’яти та шести АФД – для пішоходів (37,14 %, 66,67 % та 50,0 % відповідно). Висновки: 1. У постраждалих внаслідок ДТП в умовах обласного міста переважає поєднана травма (політравма) – 72,72 %. 2. Найбільшу питому вагу в масиві тих, що померли, має поєднання трьох АФД (23,53 %), а у масиві тих, що вижили – двох АФД 30,22 %. 3. Ознака участі в русі має суттєвий вплив на обсяг ушкоджень у постраждалих внаслідок ДТП, особливо це стосується пішоходівThe purpose of the study – to determine and verify the extent of damage in victims of traffic accidents (TA) under conditions of a regional city. Materials and methods. A retrospective analysis of 242 cases of injured persons, who received damages as a result of a car accident and were treated in the emergency medical care hospital of Chernivtsi from 2019 to 2020, was conducted. The results. In the total file of the study, 28.51 % of victims have the range of damage of two anatomical and functional areas (AFA), 27.51 % – one, 24.38 % – three AFA. Among the survived victims, the same trend is observed – 30.32 % of the victims have damage of two AFAs, 26.56 % – one, and only 0.89 % have damage of six AFAs. Among the victims who died, the highest specific weight falls on persons who have one and two damaged AFAs – 23.53 % each, and four and five AFAs – 17.65 % each. The highest mortality is observed in victims with damage of five and six AFA – 33.33 % and 50.50 %, respectively. Damage of one and two AFAs is more typical for passengers (40.91 % and 40.58 %, respectively), and damage of four, five and six AFAs is more typical for pedestrians (37.14 %, 66.67 % and 50.0 % respectively). Conclusions. 1. Combined trauma (polytrauma) prevails in road accident victims in the conditions of a regional city – 72.72 %. 2. The largest specific weight in the array of those who died is the combination of three AFA (23.53 %), and in the array of those who survived – two AFA 30.22 %. 3. The sign of participation in traffic has a significant impact on the amount of damage in road accident victims, especially for pedestrians
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зозуля В. М.
Назва : Спектр тілесних ушкоджень водія та пасажира у випадку летальної автомобільної травми при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е
Паралельн. назви :The spectrum of body injuries of the driver and passenger in the case of a lethal traffic injury in a frontal collision in the interior of class E cars
Місце публікування : Судово-медична експертиза. - 2021. - N 2. - С. 62-67 (Шифр СУ44/2021/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
АВТОМОБИЛЯ ВОЖДЕНИЕ -- AUTOMOBILE DRIVING
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
РАНЫ И ТРАВМЫ -- WOUNDS AND INJURIES
Анотація: У статті розглянутий стан питання експертизи летальної автомобільної травми водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зозуля В. М.
Назва : Можливості ідентифікації водія та пасажира в результаті комплексного аналізу травм всередині салону автомобіля класу J при лобовому зіткненні
Місце публікування : Буковинський медичний вісник. - Чернівці, 2021. - Т. 25, № 4. - С. 30-33 (Шифр БУ5/2021/25/4)
Примітки : Бібліогр. в кінці ст.
MeSH-головна: БЕДСТВИЯ, АВАРИИ И КАТАСТРОФЫ -- DISASTERS
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
АВТОМОБИЛИ -- AUTOMOBILES
Анотація: Мета роботи – встановити можливості ідентифікації водія та пасажира в результаті комплексного аналізу травм всередині салону автомобіля класу J при лобовому зіткненні. Матеріал і методи. Проаналізовано 179 дорожньо-транспортних пригод із смертельним наслідком, з яких прицільно розглядали ушкодження водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу J відповідно до Європейської економічної класифікації. Застосовували візуальний огляд та судово-медичну криміналістичну експертизу. Виявлені ушкодження вносили в базу даних Microsoft Access. Статистичний аналіз проводили в програмі Microsoft Excel. Результати. Аналіз отриманих ушкоджень водієм та пасажиром показав, що на практиці в салоні сучасного автомобіля класу J специфічні ознаки ідентифікації трапляються дуже рідко. Характерними для водія є розриви легень, як результат взаємодії з рульовою колонкою, відповідно переломи ребер справа та зліва, переломи груднини. Розподіл ушкоджень кінцівок відзначався переважанням правобічної орієнтації – внаслідок контакту з центральною консоллю: ушкодження м’яких тканин правої руки та правої ноги. Для пасажирів характерними ушкодження лівобічної локалізації – результат взаємодії з центральною консоллю відповідно спостерігалися: травма голови зліва, розриви селезінки, ушкодження м’яких тканин та кісток зліва. Висновки. Ідентифікація водія та пасажира вимагає комплексної фіксації та аналізу отриманих ушкоджень. Характерними для водія є розриви легень, як результат взаємодії з рульовою колонкою, відповідно переломи ребер справа та зліва, переломи груднини. Розподіл ушкоджень кінцівок водіїв відзначався переважанням правобічної орієнтації – внаслідок контакту з центральною консоллю: ушкодження м’яких тканин правої руки та правої ноги. Для пасажирів характерними ушкодження лівобічної локалізації – результат взаємодії з центральною консоллю, відповідно спостерігалися: травма голови зліва, розриви селезінки, ушкодження м’яких тканин та кісток зліва.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Плєвінскіс П. В.
Назва : Інтегральний підхід до класифікації мотоциклетних травм
Паралельн. назви :An Integral Approach to the Classification of Motorcycle Injuries
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 3. - С. 507-511 (Шифр ВУ80/2020/24/3)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
КОРОНЕРЫ И СУДЕБНО-МЕДИЦИНСКИЕ ЭКСПЕРТЫ -- CORONERS AND MEDICAL EXAMINERS
СУДЕБНЫЕ СЛУЧАИ -- LEGAL CASES
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
Географіч. рубрики: Одесская область
Анотація: У статті надана спроба окреслити ті проблеми, з якими зустрічаються судово-медичні експерти під час експертизи постраждалих внаслідок мототравми, надати придатну для експертів сучасну класифікацію даного виду дорожньо-транспортної події, перелічити ті питання, що потребують експертного вирішення, а також встановити типовий алгоритм (послідовність) проведення такої експертизи. Матеріалом дослідження послужили архівні копії висновків експертів та актів всебічних судово-медичних та транспортно-трасологічних експертиз у справах про пошкодження автомобіля (загалом 33 комплексні експертизи та акти) за 2008–2018 роки. Експертні дослідження проводили на основі експертизи Одеського обласного бюро судової медицини. Методом дослідження є аналіз криміналістичних та транспортно-трасологічних знаків у їх взаємозв’язку та взаємозалежності, що дозволяє вирішити основні питання щодо механізму та обставин мототравми. Дослідження наводить на думку, що в даний час найпоширенішими є такі основні типи мотоциклетних травм (сюди входять травми при експлуатації “класичного” мотоцикла та мопеда): травма водія та пасажира через контакт мотоцикла (мопеда) – з іншим транспортним засобом, – із нерухомим предметом, – внаслідок перекидання мотоцикла (мопеда) без контакту з іншим транспортним засобом, – в результаті падіння з мотоцикла (мопеда), поки він не перекинеться, без контакту з іншим транспортним засобом, – через контакт мотоцикла (мопеда) з пішоходом (пішоходами); – травма пішоходів через контакт з мотоциклом, що рухається (мопедом); комбіновані травми водія і пасажира мотоцикла або мопеда (травма внаслідок перекидання мотоцикла або мопеда з подальшим контактом з іншим транспортним засобом; травма внаслідок послідовного контакту мотоцикла або мопеда з пішоходом та нерухомим предметом; травма через перекидання мотоцикла (мопеда) та падіння у водойму чи вогонь тощо); комбіновані види травмування пішохода (пішоходів) внаслідок контакту з рухомим мотоциклом або мопедом (травма внаслідок контакту з рухомим мотоциклом або мопедом з подальшим падінням і коченням коліс іншого транспортного засобу; травма внаслідок контакту з рухомим мотоциклом або мопедом, а потім скинувши інший транспортний засіб на кузов тощо). Таким чином, встановити точні обставини пошкодження мотоцикла неможливо, дослідивши лише якийсь предмет, штучно ізольований від решти (наприклад, труп). Від такого експертного підходу слід повністю відмовитись. Запропонована автором класифікація мотоциклетних травм, в основі якої лежить інтегрований підхід до вивчення механізму нещасних випадків, і яка відображає його основні типи, може бути використана в експертних ціляхThe article attempts to highlight the problems that forensic experts face during the examination of victims of a motor trauma, propose a modern classification of this type of traffic accident suitable for experts, list those issues that require expert resolution, and establish a standard algorithm (sequence) of conducting such an examination. The material of the study was archival copies of expert opinions and acts of comprehensive forensic medical and transport- trassological examinations in cases of motor injuries (33 complex examinations and acts in total), for 2008–2018. Expert studies were conducted on the basis of the Odessa Regional Bureau of Forensic Medicine expertise. The research method is the analysis of forensic and transport-trassological signs in their interconnection and interdependence, allowing to resolve the basic questions about the mechanism and circumstances of motor trauma. The study suggests that the following main types of motorcycle injuries are currently the most common (this includes injuries when operating a “classic” motorcycle and a moped): injury to driver and passenger due to contact of a motorcycle (moped) – with another vehicle, – with a stationary object, – due to the rollover of a motorcycle (moped) without contact with another vehicle, – as a result of a fall from a motorcycle (moped) until it capsizes without contacting another vehicle, – due to contact of the motorcycle (moped) with a pedestrian (pedestrians); injury to pedestrians due to contact with a moving motorcycle (moped); combined injuries of the driver and passenger of a motorcycle or moped (injury due to the rollover of a motorcycle or moped followed by contact with another vehicle; injury due to successive contact of a motorcycle or moped with a pedestrian and stationary object; injury due to rollover of a motorcycle (moped) and falling into a water body or fire, etc.); combined types of injury to a pedestrian (pedestrians) due to contact with a moving motorcycle or moped (injury due to contact with a moving motorcycle or moped, followed by falling and rolling wheels of another vehicle; injury due to contact with a moving motorcycle or moped, and then dropping another vehicle onto the body funds, etc.). Thus, establishing the exact circumstances of a motorcycle injury is impossible by examining only some object artificially isolated from the rest (for example, a corpse). Such an expert approach should be completely abandoned. The author’s proposed classification of motorcycle injuries, which is based on an integrated approach to the study of the mechanism of accidents, and which reflects its main types, can be used for expert purposes
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Sokol V. K.
Назва : Structure of long bone fractures of lovwer limbs at a car injury
Паралельн. назви :Структура переломів довгих кісток нижніх кінцівок у разі автотравми
Місце публікування : Ортопедия, травматология и протезирование. - 2020. - N 2. - С. 33-39 (Шифр ОУ4/2020/2)
Примітки : Бібліогр. наприкінці ст.
MeSH-головна: КОНЕЧНОСТИ НИЖНЕЙ ТРАВМЫ -- LEG INJURIES
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
Анотація: The most traumatized body region in road traffic accidents is the lower extremities, however, the structure of fractures has not been adequately studied. Objective: to study the structure of long bones fractures of the lower extremities in various nonlethal car injuries. Material and methods. The research material was 116 reports of primary forensic medical examinations of victims with fractures of the femur and/or shin bones resulting from a car injury. When studying the frequency of damage to various areas of the body and the frequency of fractures of long bones of the lower extremities, it was taken into account that 28 victims with polytrauma had multiple injuries, and thus 116 patients revealed 232 injuries of various areas of the body and 138 fractures of long bones of the lower legs. Research methods — retrospective analysis, descriptive statistics. Results. The main contingent of those injuries in the car accident was car drivers (8.5%) and pedestrians (47.3 %) aged 31–50 years. In the general group, the shin (37.9 %), thigh (21.6 %), head (13.8 %) were most injured areas, in the group of car drivers — neck, thigh, chest, shin, in the group of passengers — head, shin and thigh; pedestrians — shin, thigh, head. Due to the predominance of anterior (41.4 %) and anterolateral collisions of a moving car in the group as a whole, in cases of the of pedestrians injuries as well as in cases of in-cabin injuries, the presence of bumper fractures of the lower leg bones, as well as fractures of the femur of various localization, was observed. Conclusions. According to the initial forensic medical examination, a collision of a moving car with a pedestrian (78.4 %) and a collision of moving vehicles (21.6 %) were observed in the structure of non-lethal car accidents. In this case, diaphyseal fractures of the femur (29.8 %) and the shin bones (47.1 %) in the general group and in the group of pedestrians (20.4 and 40.7 %, respectively) predominated. Fractures of the femur of various localization were most often detected also in the in-cabin injuries (50.0 % of the total number of fractures in drivers and passengers)Найбільш вразливою зоною в разі дорожньо-транспортної пригоди (ДТП) є нижні кінцівки, проте структура переломів їхніх довгих кісток досліджена недостатньо. Мета: вивчити структуру переломів довгих кісток нижніх кінцівок у різних учасників нелетальної автомобільної травми. Методи: проаналізовано 116 актів первинних судово-медичних експертиз постраждалих із переломами стегнової кістки та/або кісток гомілки, отриманих унаслідок ДТП. Через те, що у 28 постраждалих із політравмою були множинні ушкодження, у 116 осіб виявлено 232 ураження різних ділянок тіла та 138 переломів довгих кісток нижніх кінцівок. Проведено ретроспективний аналіз, використано методи описової статистики. Результати: основний контингент постраждалих унаслідок ДТП — водії легкових автомобілів (8,5 %) і пішоходи (47,3 %) у віці 31–50 років. Загалом найчастіше травмовано гомілку (37,9 %), стегно (21,6 %), голову (13,8 %); у групі водіїв авто — шию, стегно, грудну клітку, гомілку; у групі пасажирів — голову, гомілку та стегно; у пішоходів — гомілку, стегно, голову. У результаті переважання переднього (41,4 %) і передньобокового (32,8 %) зіткнень рухомого автомобіля загалом по групі, у разі пішоходної, а також внутрішньосалонної травм була характерною наявність бамперних переломів кісток гомілки, стегнової кістки різної локалізації. Висновки: у структурі нелетальної автотравми за даними первинної судово-медичної експертизи спостерігали зіткнення рухомого автомобіля з пішоходом (78,4 %) або рухомих транспортних засобів (21,6 %). При цьому переважали діафізарні переломи стегнової кістки (29,8 %) і кісток гомілки (47,1 %) загалом у групі та серед пішоходів (20,4 і 40,7 % відповідно). Переломи стегнової кістки різної локалізації найчастіше виявлені в разі внутрішньосалонної травми (50,0 % від загальної кількості переломів у водіїв і пасажирів)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Plevinskis P. V., Mishalov V. D., Kozan N. М., Kozlov S. V., Goncharuk-Khomyn Μ. Y.
Назва : Stratification of the equivalent for dental treatment cost estimation among victims with maxillofacial trauma injuries occurred after road-traffic accidents
Паралельн. назви :Стратифікація еквівалента для оцінки вартості лікування зубів серед постраждалих з травмами щелепно-лицьової травми, що сталися після дорожньо-транспортних пригод
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2020. - № 39. - С. 12-16 (Шифр ВУ45/2020/39)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ЧЕРЕПНО-МОЗГОВЫЕ ТРАВМЫ -- CRANIOCEREBRAL TRAUMA
ЧЕЛЮСТНО-ЛИЦЕВЫЕ ТРАВМЫ -- MAXILLOFACIAL INJURIES
ОРТОПЕДИЧЕСКАЯ СТОМАТОЛОГИЯ -- PROSTHODONTICS
БОЛЕЗНИ СТОИМОСТЬ -- COST OF ILLNESS
МЕДИЦИНСКОЙ ПОМОЩИ СТОИМОСТЬ -- HEALTH CARE COSTS
НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
Анотація: The article represents the results of data analytical processing considering the equivalent for dental treatment cost estimation among victims of traffic accidents with dental and maxillofacial injuries, and analyzes the objective association level of this criterion with the parameters of the approaches used for expert assessment of maxillofacial trauma injuries. Objective of the study is to analyze the equivalent for dental treatment cost values among victims of traffic accidents with dental and maxillofacial trauma injuries, and to establish an objective level of associations of this criterion with the parameters of the approaches used for expert assessment of maxillofacial trauma injuries. The design of the work included analytical processing of data obtained from previously conducted studies of retrospective and prospective nature, related to the economic component of patients’ rehabilitation due to the maxillofacial injuries occurred after road traffic accidents. The studied parameters were: the cost of treatment, duration of hospitalization, the criterion used to assess traumatic injuries of the maxillofacial region, correlation values relating trauma characteristics with the final cost of treatment and duration of hospitalization, statistical reliability of the relationships between the studied indicators of previously conducted research. Research methods: analytical, prognostic assessment, regression analysis. Current approaches used for expert severity assessment of the maxillofacial trauma injuries occurred after road accidents characterized by limited opportunities to predict and stratify the costs associated with the necessary future dental treatment of victims, but provide a sufficient level of objectification of functional and structural disorders. The increase of the expert severity assessment criteria of maxillofacial trauma injuries, in particular FISS and MFISS scores, is associated with an increase in the cost of appropriate comprehensive treatment and the potentially required duration of hospitalization, but these associations are characterized by uneven patterns of statistical dependences, and an increase in FISS and MFISS indicators beyond certain limit levels provokes a sharp advance in the cost of treatment due to the need for a longer hospitalization of the patient
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Plevinskis P. V., Mishalov V. D., Kozlov S. V., Kozan N. M., Dunayev O. V.
Назва : Forensic medical evaluation of dental-jaw injuries in cases of traffic accidents
Паралельн. назви :Судово-медична оцінка ушкоджень зубощелепного апарата у випадках дорожньо-транспортних пригод
Місце публікування : Вісник морфології. - 2020. - Т. 26, № 4. - С. 5-10 (Шифр ВУ8/2020/26/4)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: НЕСЧАСТНЫЕ СЛУЧАИ ТРАНСПОРТНЫЕ -- ACCIDENTS, TRAFFIC
ЧЕЛЮСТЕЙ ПЕРЕЛОМЫ -- JAW FRACTURES
ЗУБОВ ПОВРЕЖДЕНИЯ -- TOOTH INJURIES
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE
ЭКСПЕРТНОЕ ОСВИДЕТЕЛЬСТВОВАНИЕ -- EXPERT TESTIMONY
Анотація: Information about the differential diagnosis of human bodily injuries, which were formed when the body, wheel and bottom of a modern car came into contact with the body of a pedestrian; a person on the road surface, in the cabin of a modern car (driver and passengers), when a cyclist comes into contact with a car, in cases of combined types of car injury, is not enough. The purpose of the study is to increase the objectivity of forensic examinations by determining the criteria for assessing damage to the dental system in cases of the most common types of accidents: collision of moving vehicle with man; run over the body with a wheels or the bottom of vehicle; at an injury inside the vehicle on the basis of the analysis of morphological features and the mechanism of the specified damages. The archival materials of 130 forensic medical examinations of the municipal institution “Odessa Regional Bureau of Forensic Medical Examination” concerning victims of living persons and corpses as a result of traffic accidents that were accompanied by their injuries in the period 2015-2020 were used. The following research methods were used: anthropometric, morphometric, photographic, radiological, statistical. The article presents our own experience of improving the objectivity and provability of forensic examinations by determining the criteria for assessing damage to the dental system in cases of the most common types of vehicle: collision of moving vehicle with man; run over the body with a wheels or the bottom of vehicle; at an injury inside the vehicle on the basis of the analysis of morphological features and the mechanism of the specified damages. It is proved that according to the degree of gravity of physical injuries (health disorder or disability), damage to the dental apparatus in traffic accidents should be investigated only in cases of isolated injuries. In this case, fractures of the jaws, regardless of their nature, should be assessed as moderate injuries according to the criterion of long-term health disorders; Crown fractures, traumatic tooth dislocations, and soft tissue fatal wounds should be considered simple injuries that have caused short-term health disorders. Abrasions, bruises should be attributed to simple injuries. Thus, it is impractical to separately determine the severity of the injury of the dental system in cases run over the head with a wheels or the bottom of vehicle - in these cases, we always deal with gross, massive destruction of the bones of the skullВідомостей щодо диференційної діагностики тілесних ушкоджень людини, що утворились при контакті кузова, колеса та днища сучасного автомобіля з тілом пішохода; людини, що знаходиться на дорожньому покритті, у салоні сучасного автомобіля (водія та пасажирів), при контакті велосипедиста з автомобілем, у випадках комбінованих видів автомобільної травми – недостатньо. Мета дослідження – підвищення об’єктивності виконання судово-медичних експертиз шляхом визначення критеріїв оцінювання ушкоджень зубощелепної системи у випадках найбільш розповсюджених видів ДТП: при контакті автомобіля, що рухається, із пішоходом; при перекочуванні через тіло потерпілого колеса та днищевої частини автомобіля; при травмі у салоні автомобіля на основі аналізу морфологічних особливостей і механізму вказаних ушкоджень. У роботі були використані архівні матеріали 130 судово-медичних експертиз комунального закладу “Одеське обласне бюро судово-медичної експертизи” стосовно потерпілих живих осіб і трупів внаслідок дорожньо-транспортних подій, що супроводжувалися їх травмуванням у період 2015-2020 р.р. Використані наступні методи дослідження: антропометричний, морфометричний, фотографічний, рентгенологічний, статистичний. У статті наведений власний досвід підвищення об’єктивності і доказовості судово-медичних експертиз шляхом визначення критеріїв оцінювання ушкоджень зубощелепної системи у випадках найбільш розповсюджених видів ДТП: при контакті автомобіля, що рухається, із пішоходом; при перекочуванні через тіло потерпілого колеса та днищевої частини автомобіля; при травмі у салоні автомобіля на основі аналізу морфологічних особливостей і механізму вказаних ушкоджень. Доведено, що за ступенем тяжкості (розладом здоров’я чи втратою працездатності) ушкодження зубощелепного апарата при дорожньо-транспортних пригодах доцільно досліджувати виключно у випадках ізольованих ушкоджень. При цьому, переломи щелеп, незалежно від їх характеру, слід оцінювати як тілесні ушкодження середнього ступеня тяжкості за критерієм тривалого розладу здоров’я; переломи коронок, травматичні вивихи зубів, забійні рани м’яких тканин слід оцінювати як легкі тілесні ушкодження, що спричинили короткочасний розлад здоров’я. Садна і синці слід відносити до легких тілесних ушкоджень. Таким чином, недоцільно окремо визначати за ступенем тяжкості травму зубощелепної системи у випадках перекочування через голову колеса автомобіля або травмування днищевою частиною – у цих випадках ми завжди маємо справу із грубими, масивними руйнуваннями кісток усього черепа потерпілого
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-47 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)