Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (59)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Образование медицинское законченное<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-37 
1.


    Слабкий, Г. О.
    Про необхідність запровадження магістратури з громадського здоров’я за освітньо-науковими програмами [Текст] = On the need for master’s program in public health according to academic programs implementation / Г. О. Слабкий, І. С. Миронюк, В. В. Шафранський // Медична освіта (Тернопіль). - 2017. - № 2. - С. 72-74. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (методы, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ, ПРЕДДИПЛОМНОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, UNDERGRADUATE (методы, организация и управление)
ЗДРАВООХРАНЕНИЕ -- PUBLIC HEALTH (методы, обучение)
Анотація: При виконанні роботи використано методи структурно-логічного аналізу та бібліосемантичний. Методичною основою дослідження став системний аналіз та системний підхід. Матеріалами дослідження стали документи ВООЗ з забезпечення системи громадського здоров’я кадрами і їх підготовки та досвід провідних країн світу з зазначеного питання. Основна частина. Освітньо-наукова програма магістратури за фахом “Громадське здоров’я” складається із 5 обов’язкових модулів та чотирьох модулів один із яких вибирається магістром на вибір. Програма включає виробничо-навчальну практику та науково-дослідну роботу. Обсяг програми становить 3600 год (120 кредитів ЄКТС). Лекційний курс складає 462 навчальні години. На проведення семінарів виділено 512 навчальних годин, практичних занять – 1318 навчальних годин, самостійну роботу – 1308 (36,3 %) навчальних годин
Дод.точки доступу:
Миронюк, І. С.
Шафранський, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


    Артьоменко, В. В.
    Перший досвід симуляційного навчання студентів шостих курсів медичних факультетів [Текст] = The first experience of simulation education of 6TH year medical faculty students / В. В. Артьоменко, В. М. Носенко // Медична освіта (Тернопіль). - 2017. - № 2. - С. 96-98. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (методы)
ГРУППОВАЯ ПРАКТИКА -- GROUP PRACTICE (организация и управление)
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, тенденции)
Анотація: Важливим для медичної освіти в Україні стало створення на базі Одеського національного медичного університету Навчально-інноваційного центру практичної підготовки лікаря і кафедри симуляційної медицини. Вони є базами сучасної підготовки студентів і лікарів. Вивчено результати навчання і оцінювання 450 студентів шостих курсів медичних факультетів. За результатами підсумкового тестування та заліку було виявлено, що низькі початкові оцінки за темами діагностики та лікування невідкладних станів достовірно збільшилися в два рази. Оцінка командної роботи в кінці циклу зросла майже в два рази. Висновок. Використання симуляційних технологій дозволяє підвищити ефективність навчання студентів шостих курсів медичних факультетів
Дод.точки доступу:
Носенко, В. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Гуменна, І. Р.
    Використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції студентів медичних закладів вищої освіти [Текст] = Interdisciplinary approach to the formation of students’ academic communicative competence in a medical institutions of higher education / І. Р. Гуменна, Я. М. Нахаєва, В. В. Шацький // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 87-91


MeSH-головна:
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- INTERDISCIPLINARY STUDIES
Анотація: У статті висвітлено особливості застосування міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції у студентів медичних закладів вищої освіти. Проаналізовано наукові поняття «міждисциплінарність», «комунікативна компетенція». Розглянуто міждисциплінарну комунікацію, що забезпечує міждисциплінарний підхід до освіти, наукову базу та систему освіти як комплекс фундаментальних та таксономічних дисциплін. Визначено основні засади використання міждисциплінарного підходу до формування академічної комунікативної компетенції майбутніх лікарів; досліджено особливості академічної комунікативної підготовки майбутніх лікарів. Встановлено, що формування комунікативних компетенцій майбутніх лікарів, які б лягли в основу соціальної толерантності, є актуальним і сьогодні
The paper focuses attention on the application of the interdisciplinary approach to the development of students’academic communicative competence in the medical institutions of higher education. The scientific terms “interdisciplinary”, “сommunicative competence” are analyzed. Interdisciplinary communication, providing an interdisciplinary approach to education, the scientific base and system of education as a complex of fundamental and taxonomic disciplines are considered. Basic principles underlying the interdisciplinary approach to the formation of future doctors’ academic communicative competence have been defined. The features of communicative training of future doctors are investigated. It has been determined that the formation of future doctors’communicative competencies, which would have formed the basis of social tolerance, is relevant to present day
Дод.точки доступу:
Нахаєва, Я. М.
Шацький, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Актуальні проблеми підготовки лікаря-інтерна за спеціальністю "Ортопедія і травматологія" [Текст] = Current problems of internship doctor training in the specialty “Orthopedics and traumatology” / Н. О. Марченкова [та ін.] // Медична освіта. - 2020. - № 4. - С. 91-95. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ИНТЕРНАТУРА И РЕЗИДЕНТУРА -- INTERNSHIP AND RESIDENCY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (методы)
ОРТОПЕДИЯ -- ORTHOPEDICS (методы, обучение)
ТРАВМАТОЛОГИЯ -- TRAUMATOLOGY (методы, обучение)
ДИАГНОСТИЧЕСКОЕ ИЗОБРАЖЕНИЕ -- DIAGNOSTIC IMAGING (использование, методы)
Анотація: У статті проведено детальний аналіз складових частин навчального плану та програми підготовки лікаря-інтерна за спеціальністю «Ортопедія і травматологія» протягом дворічного періоду інтернатури. Виділені питання основного та суміжних блоків програми, які виносяться для вивчення за час інтернатури. Встановлені основні вимоги щодо знань та вмінь лікаря ортопеда-травматолога після закінчення інтернатури. Акцентована увага на необхідності забезпечення ортопедом-травматологом після закінчення інтернатури адекватного рівня обстеження та лікування хворих відповідно до сучасних досягнень медичної науки і техніки. Підкреслено, що до таких методів обстеження відносяться ультразвукова діагностика, КТ та МРТ. Також відмічено, що в кожному з теоретичних питань, що входять в основний блок, є посилання на характер та зміни цих обстежень. З іншого боку, при детальному вивченні переліку питань з підготовки ортопеда-травматолога, не знайдено розділу, присвяченого УЗД, КТ та МРТ. Розглянуто змодельовану ситуацію, коли необхідно самостійно проаналізувати МРТ- і КТ-зображення та правильно, точно, локально ввести необхідний препарат шляхом ін’єкції і виконати це під контролем сучасної апаратури з повною візуалізацією ушкодженої ділянки та препарату, що вводиться. Підкреслено, що проведення таких маніпуляцій потребує не лише знань, але і практичних навичок, отримання яких можливе лише після спеціальної теоретичної та практичної підготовки, не передбаченої в програмі підготовки ортопеда-травматолога. Отже, виявлено невідповідність між вимогами щодо знань та вмінь лікаря-спеціаліста за фахом «Травматологія та ортопедія» і змістом програми підготовки такого спеціаліста. Для вирішення даного питання запропоновано ввести в основний блок програми підготовки курс по вивченню додаткових методів обстеження опорно-рухового апарату, а саме УЗД, КТ та МРТ. Проводити даний курс паралельно з курсом клінічної топографічної анатомії, що сприятиме кращому клінічному розумінню. Розробити програму отримання основних практичних навичок, основаних на використанні даних методів
The article provides a detailed analysis of the components of the curriculum and training program for interns in the specialty “Orthopedics and Traumatology” during the two-year internship period. The issues of the main and related blocks of the curriculum during the internship are highlighted. The basic requirements for the knowledge and skills of an orthopedist-traumatologist after the internship are established. Emphasis is placed on the need to provide an orthopedist-traumatologist after the internship adequate level of examination and treatment of patients in accordance with modern advances in medical science and technology. It is emphasized that such methods of examination include ultrasound, CT and MRI. It is also noted that in each of the theoretical issues included in the main block there is a reference to the nature and changes of these surveys. On the other hand, in a detailed study of the list of issues for the training of orthopedist-traumatologist, no section was found on ultrasound, CT and MRI. The simulated situation is considered, when it is necessary to independently analyze MRI and CT images, and correctly, accurately, locally introduce the required drug by injection and perform it under the control of modern equipment with full visualization of the damaged area and the drug. It is emphasized that conducting such procedures requires not only knowledge but also practical skills, which can be obtained only after special theoretical and practical training not provided for in the curriculum of orthopedist-traumatologist. Thus, there is a discrepancy between the requirements for the knowledge and skills of a specialist in traumatology and orthopedics and the content of the training program for such a specialist. To address this issue, it is proposed to introduce in the main block of the training program a course to study additional methods of examination of the musculoskeletal system, namely ultrasound, CT and MRI. Carry out this course in parallel with the course of clinical topographic anatomy, which will promote better clinical understanding. Develop a program to acquire basic practical skills based on the use of these methods
Дод.точки доступу:
Марченкова, Н. О.
Цвях, А. І.
Рябоконь, С. С.
Копитчак, І. Р.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Куса, О. М.
    Актуальні аспекти формування в студентів медичних закладів вищої освіти ціннісного ставлення до власного здоров’я [Текст] / О. М. Куса. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 3. - С. 115-120. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS (психология)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (тенденции)
ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ -- HEALTH BEHAVIOR
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Нахаєва, Я. М.
    Формування професійної компетентності майбутніх лікарів як педагогічна проблема [Текст] = Formation of professional competence of future doctors as a pedagogical problem / Я. М. Нахаєва, І. Р. Гуменна, В. В. Шацький // Медична освіта. - 2021. - N 3. - С. 92-96


MeSH-головна:
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ПРОГРАММЫ КОНТРОЛЯ УРОВНЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ -- COMPETENCY-BASED EDUCATION
ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ -- EDUCATION, PROFESSIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
Анотація: Структура системи стандартів вищої освіти являє собою ієрархічну сукупність взаємопов’язаних стандартів, що встановлюють вимоги до змісту, обсягу та рівня якості вищої освіти. Сучасні працівники медичної галузі повинні мати міцні знання й уміння, навички, професійні якості та психолого-педагогічні здібності, що дають змогу знаходити оптимальні, самостійні рішення в нестандартних ситуаціях. У таких умовах лише професійно підготовлений лікар може вийти за межі незапланованого, наднормативного й ухвалити правильне, обґрунтоване рішення, а також нести за нього відповідальність. У статті розглянуто педагогічну проблему формування професійної компетентності майбутніх лікарів у медичних закладах вищої освіти. Окреслено термінологічну компетентність майбутніх лікарів як сформовану здатність доцільно використовувати фахові терміни під час професійної діяльності, розуміти й використовувати професійні висловлювання у різноманітних ситуаціях професійного спілкування з обов’язковим використанням фахової лексики, спираючись на досвід, отриманий під час навчання в університеті, та мотивуючи себе особистісною відповідністю обраному фаху і високими результатами у професійній діяльності. Термінологічна компетентність необхідна для професійної діяльності фахівця, вона міцно прив’язана до професії кожної галузі, визначаючи інваріантну частину базової компетентності фахівця
The structure of the system of standards of higher education is a hierarchical set of interaction of interrelated standards that set requirements for the content, level and level of quality of higher education. Modern medical workers must have strong knowledge and skills, skills, professional qualities and psychological and pedagogical abilities that allow them to find optimal, independent solutions in nonstandard situations. In such conditions, only a professionally trained doctor can go beyond the unplanned, excessive and make the right, reasonable decision, as well as be responsible for it. The article considers the pedagogical problem of formation of professional competence of future doctors in medical institutions of higher education. The terminological competence of future doctors as the formed ability to use professional terms during professional activity is outlined, understand and use professional expressions in various situations of professional communication with the obligatory use of professional vocabulary, based on the experience gained while studying at university, and motivating themselves with personal compliance with the chosen profession and high results in professional activities. Terminological competence is necessary for the professional activity of a specialist, it is strongly tied to the profession of each field, defining the invariant part of the basic competence of a specialist
Дод.точки доступу:
Гуменна, І. Р.
Шацький, В. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Пилипчук, В. П.
    Нащадкам про незабутнє. (Історичні витоки заснування 100-річного ювіляра - ВНМУ ім. М. І. Пирогова) [Текст] = Descendants about unforgettable. (Historical origins of the founding of the 100th anniversary of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya) / В. П. Пилипчук, С. Л. Трухманова // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 2. - С. 354-362. - Бібліогр.: в кінці ст.


Рубрики:
MeSH-головна:
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS (история, кадры, организация и управление, тенденции, этика)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (история, кадры, методы, организация и управление, тенденции, этика)
ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ -- FACULTY, MEDICAL (история, организация и управление)
ЮБИЛЕИ И ДРУГИЕ ВАЖНЫЕ СОБЫТИЯ -- ANNIVERSARIES AND SPECIAL EVENTSВинницкая область
Анотація: У статті розглянуто проблему становлення вищої медичної освіти на Вінниччині (Поділлі), проаналізовано історичні витоки розвитку медичного знання та перших організаційних форм охорони здоров ’я населення регіону, наголошено на створенні ефективної моделі системи охорони здоров ’я у ХХ столітті, підкреслено важливу роль Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова в підготовці кадрів для системи охорони здоров’я на Поділлі й, зокрема, на Вінниччині
The article considers the problem of higher medical education in Vinnytsya (Podillya), analyzes the historical origins of medical knowledge and the first organizational forms of health care in the region, emphasizes the creation of an effective model of health care in the twentieth century, emphasizes the important role of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya, in training for the health care system in Podillya and, in particular, in Vinnytsya region
Дод.точки доступу:
Трухманова, С. Л.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Воронцов, О. О.
    Досвід минулого у формуванні комунікативних навичок майбутнього лікаря: "Знаючи минуле, лікар повинен передбачити майбутнє" [Текст] / О. О. Воронцов, Л. С. Бабінець // Сімейна медицина. - 2019. - № 2. - С. 11-13. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (кадры, классификация, методы, организация и управление, стандарты, статистика, тенденции, этика)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE (стандарты, статистика, экономика)
КЛИНИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- CLINICAL COMPETENCE (стандарты, статистика, экономика)
АФОРИЗМЫ И ПОСЛОВИЦЫ -- APHORISMS AND PROVERBS
Анотація: Статтю присвячено висвітленню власного досвіду формування і посилення мотивації майбутніх фахівців у галузі первинної медичної допомоги, профілактики та реабілітації за рахунок формування й використання актуальних контен- тів афоризмів великих філософів і лікарів давніх часів. Актуальність та масштабність проблем реформування медичної галузі та розвитку медичної освіти зберігається протягом багатьох років. Новітні високотехнологічні й коштовні методики навчання доповнюються класичними методиками викладання із належним фаховим рівнем науково-педагогічних колективів. Професійна успішність має в своїй основі окрім знань, умінь та клінічних навичок ще й комунікативні навички, які висвітлюють ставлення майбутнього лікаря до обраної професії. Не варто вишукувати нових слів, аби доводити роль комунікативних навичок. Спеціально підібрані висловлювання найбільш авторитетного фахівця - старогрецького лікаря Гіппократа, які було вичерпно сформульовано ще у IV столітті до нашої ери, вражають своєю переконливістю. Рекомендуємо використовувати актуальні контенти афоризмів великих лікарів і філософів як додатковий педагогічний прийом оптимізації підготовки студентів до виконання ними практичної роботи у клініці
The article is dedicated to the experience of forming and strengthening the motivation of future specialists in the field of primary health care, prevention and rehabilitation through the formation and using of topical content of aphorisms of the great philosophers and doctors of ancient times.
Дод.точки доступу:
Бабінець, Л. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Астап’єва, О. М.
    Нові вимоги до вищої медичної освіти в умовах глобалізації та інтеграції навчання [Текст] / О. М. Астап’єва // Український радіологічний та онкологічний журнал. - 2020. - Т. 28, № 3. - С. 287-293. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
Анотація: Україна вступила на шлях розвитку ринкової економіки, що передбачає високий рівень творчої діяльності, освіти, інтелектуальної власності. Згідно з сучасними вимогами розвитку вищої освіти, глобалізації та інтеграції в сучасний світовий освітній простір у Харківському національному медичному університеті впроваджуються освітні програми в межах відповідних спеціальностей. Одним з основних принципів є формування компетентностей у студентів як їхніх результатів навчання
Сучасні тенденції розвитку вищої школи – глобалізація шляхом уніфікації освітніх програм для студентів з метою поширення інтернаціоналізації вищої освіти, надання їй мобільності, а також інтеграція української вищої школи до загальноєвропейського навчального простору
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Перспектива вищої медичної освіти в Україні в епоху реформ [Текст] = Prospects of higher medical education in Ukraine in the age of reforms / Л. Д. Тодоріко [та ін.] // Туберкульоз, Легеневі хвороби, ВІЛ-інфекція : український науково-практичний журнал. - 2021. - N 1. - С. 100-106. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, стандарты, тенденции)
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ ИННОВАЦИИ И УСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ -- HEALTH CARE REFORM (организация и управление, тенденции)
МЕЖДУНАРОДНЫЙ ОБМЕН В ОБЛАСТИ ОБРАЗОВАНИЯ -- INTERNATIONAL EDUCATIONAL EXCHANGE (тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ И ПРАКТИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ МЕДРАБОТНИКОВ -- EDUCATION, PUBLIC HEALTH PROFESSIONAL (организация и управление, стандарты, тенденции)
Анотація: Упровадження новітніх медичних реформ вимагає синхронізації системи підготовки та навчання здобувачів медичної освіти з реформаторськими процесами у системі охорони здоров’я
Процес реформування медичної галузі в Україні вимагає зміни багатьох підходів до організації навчального процесу та якості медичної освіти. Це складний процес, реалізація якого можлива лише за спільної участі як державних механізмів фінансування, організації та контролю навчального процесу, так і безпосередньої участі та кропіткої праці навчальних закладів, які готують фахівців медичної галузі
The implementation of the latest medical reforms requires the synchronization of the system of training and education of medical education with the reform processes in the health care system
The process of reforming the medical sector in Ukraine requires a change in many approaches to the organization of the educational process and the quality of medical education. This is a complex process, the implementation of which is possible only with the joint participation of state mechanisms for financing, organizing and controlling the educational process, as well as the direct participation and hard work of educational institutions that train medical professionals
Дод.точки доступу:
Тодоріко, Л. Д.
Підвербецька, О. В.
Підвербецький, О. Я.
Сем’янів, І. О.
Єременчук, І. В.
Сливка, В. І.

Примірників всього: 1
НА (1)
Вільні: НА (1)

Знайти схожі

11.


   
    Сучасні аспекти вивчення теми "Основи фізичної реабілітації” на медичних факультетах закладів вищої освіти [Текст] = Modern aspects of the investigation of the topic of “Basics of physical rehabilitation” at medical faculties of higher educational institutions / Ю. Й. Рудий [та ін.] // Art of Medicine. - 2019. - N 4. - С. 158-165. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE
ФИЗИКАЛЬНАЯ И РЕАБИЛИТАЦИОННАЯ МЕДИЦИНА -- PHYSICAL AND REHABILITATION MEDICINE (обучение, организация и управление, тенденции)
ДВИГАТЕЛЬНАЯ НАГРУЗКА, МЕТОДЫ ИССЛЕДОВАНИЯ -- EXERCISE MOVEMENT TECHNIQUES (обучение, тенденции)
Анотація: У статті викладені методичні особливості та теоретичні аспекти вивчення теми “Основи фізичної реабілітації” серед студентів-медиків. Для більш чіткого розуміння та вивчення основних аспектів цієї теми запропоновано розглянути узагальнені дані сучасних україномовних підручників та посібників, якими студенти найчастіше користуються при підготовці до практичних занять. Також доцільно розглянути деякі аспекти вивчення цієї теми при самостійній підготовці студентів до практичних занять, зокрема й питання визначення та застосування рухових режимів в різні періоди фізичної реабілітації. Багаторічний досвід застосування фізичних вправ показав їхню значимість в охороні здоров’я. Ефективність впливу фізичних вправ знаходиться в прямій залежності від обсягу та своєчасності їх призначення та визначається руховими режимами. Режими рухової активності хворих розроблені для умов стаціонарного, санаторного та амбулаторно-поліклінічного етапів реабілітації. Кожен з них чітко визначає об’єм і інтенсивність фізичного навантаження, яке повинен отримати хворий при кожному з них. Це дає можливість розробити алгоритм рухової активності людини в конкретний період захворювання, поставити завдання, визначити засоби для їх вирішення і обґрунтувати особливості методики ЛФК. Представлені в статті матеріали значно розширять теоретичні уявлення та допоможуть студентам краще засвоїти цю тему. Сучасний підхід до питань визначення та застосування рухових режимів в різні періоди фізичної реабілітації забезпечує більш якісний рівень підготовки студентів до науково обґрунтованого проведення занять лікувальної фізкультури, праце- та механотерапії хворим на різних етапах реабілітації та відновного лікування
Methodological features and theoretical aspects of the theme “Basics of physical rehabilitation” studying by medical students are presented in the article. A review of the general data from modern Ukrainian textbooks, which are commonly used during the preparation to the study, where suggested for the more accurate understanding and learning of the main aspects of this theme. It is also relevant to review some aspects of this theme preparation, which are connected with the determination and use of movement regimes at different periods of physical rehabilitation, during the individual student’s work before the practical lessons. Sequence and methodology of use of the main tools of physical rehabilitation is presented according to the periods and stages of medical rehabilitation, which is suggested by WHO experts. More than 60 definitions of the term “rehabilitation” is present in scientific and educational literature (pedagogical, psychological, medical and other directions). That indicate its versatility, disputability and absence of the unified generally accepted definition, which will satisfy all those, who participate in rehabilitation. Medical rehabilitation is considered by the most of specialists as a complex of diagnostic, treatment and preventive measures, which are directed towards timely and accurate diagnosis, hospitalization, and also restoring and development of physiological functions of the patient, detection of compensatory capacities, elimination of the pathological process, prevention of complications, restoring or partly compensation of the lost function, resistance to disability, preparation of convalescents to domestic work and labor, active independent life. It should be mentioned, that the term “physical therapy” is used in foreign countries, and recently in Ukraine, in the context of rehabilitation help with the purpose of stimulation and restoring of the movement activity, which by its sense is in fact identical to the term “physical rehabilitation”. A huge experience if physical exercise use have showed its significance in the healthcare. Efficacy of physical exercise correlate directly with the time of their administration and are determined by movement regimens. Regimens of the movement activity were created for the condition of in-patient, outpatient and sanatorium stages of rehabilitation. Each of the, determines the volume and intensity of physical load, which patient should receive at each stage. Movement regimens are unified in physical therapy in different disease. This provides a possibility to develop an algorithm of patient’s movement activity at some stage of the disease, set tasks, and determine ways of their solving and justifying peculiarities of physical therapy methods. Therefore, materials presented in the article will significantly broaden theoretical knowledge and will help students to understand this theme better. Modern approach to the question of determining and use of movement regimens at different stages of physical rehabilitation provides for the qualitative level of student’s preparation to evidence-based studies of physical therapy, labor and mechanic therapy in patients at different rehabilitation and restoring treatment.
Дод.точки доступу:
Рудий, Ю. Й.
Чурпій, І. К.
Марчук, О. В.
Руда, І. В.
Атаманчук, Л. Є.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


   
    Використання кейс-методу при викладанні дисципліни «Дитячі інфекційні хвороби» [Текст] = Use of case method in teaching the discipline "Children infectious diseases" / Г. Б. Матейко [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2023. - N 3. - С. 160-163. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (методы, организация и управление, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, организация и управление, тенденции)
ДЕТСКИЕ ИНФЕКЦИИ -- CHILDHOOD INFECTIONS
ДИАГНОСТИКА ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНАЯ -- DIAGNOSIS, DIFFERENTIAL
КОМБИНИРОВАННОЕ ЛЕЧЕБНОЕ ВОЗДЕЙСТВИЕ -- COMBINED MODALITY THERAPY (методы, тенденции)
Анотація: Кейс-метод є інтерактивним методом навчань, який дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності, сприяє розвитку клінічного мислення в студентів, дозволяє проводити аналіз і діагностику проблеми та вміло її вирішувати. В статті описано розроблений структурований кейс-метод для використання на практичних заняттях при вивченні дисципліни «Дитячі інфекційні хвороби» для студентів 6-ого курсу медичного факультету Івано-Франківського національного медичного університету. В представленому кейсі викладено клінічну ситуацію з конкретними даними пацієнта для оцінки знань і вмінь студентів. При вирішенні таких кейс-задач на практичних заняттях студенти поглиблюють та розширюють знання про причини розвитку тих чи інших захворювань у дітей. Вдосконалюють здатність оцінки і аналізу ситуаційних критеріїв, вміння складати алгоритм діагностики і дифдіагностики і обирати тактику лікування. Такий метод навчання дозволяє студентам на основі власного досвіду формулювати висновки, застосовувати на практиці одержані знання, мати власний погляд на проблему, представлену в кейсі, а також активно формувати комунікативні та творчі здібності
The case method is an interactive training tool that allows bringing the learning process closer to real practical activity, promotes the development of clinical thinking in students, it allows them to analyze and diagnose a problem and solve it effectively. The designed structured case study is described in the article. It is used for practical classes on the discipline "Children infectious diseases" for the 6th-year students of the medical faculty of the Ivano-Frankivsk National Medical University. A clinical situation with specific patient data is demonstrated in the case study for assessing students' knowledge and skills. When solving such cases in practical classes, students deepen and expand their knowledge about the causes of various diseases in children. They improve the ability to assess and analyze situational criteria. Students also improve their ability to compile a diagnostic and differential diagnosis algorithm and choose treatment tactics. This learning method allows students to formulate conclusions based on their own experience, apply the acquired knowledge in practice, have their own perspective on the problem presented in the case study, and also actively form communicative and creative skills
Дод.точки доступу:
Матейко, Г. Б.
Матвісів, М. В.
Пилюк, І. І.
Горбаль, Н. Б.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


   
    Main trends in the development of odern medical education [Текст] = Основні тенденції розвитку сучасної медичної освіти / A. B. Kostyshyn [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2023. - N 3. - С. 149-155. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, тенденции, экономика)
КЛИНИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА СТУДЕНТОВ -- CLINICAL CLERKSHIP (методы, организация и управление, тенденции)
ИННОВАЦИЙ РАСПРОСТРАНЕНИЕ -- DIFFUSION OF INNOVATION
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
Анотація: Under modern conditions, the world is developing globally. Analyzing the main directions, it is worth noting that in the economy, this notion is expressed by the transition of most peoples and cultures to market relations; in politics – to democracy; in the system of social communications – to tolerance; in the field of the general organization of the life process – to the model of an open society and sustainable human development. Education and science are no exception. They prepare people for independent living and form their perspective on the civilizational future of humanity. This article examines the main trends of modern education, in particular, medical education, which include priority development in the strategy of newest state-building; ensuring its quality; anthropocentrism, development and equal access to quality education as an open holistic system, its informatization; modernization of content and educational technologies; innovative development of education as a response to the challenges of innovative progress; organic connection with science and culture; complementation of diverse knowledge modern education system; formation of scientific and inclusive education; its practical orientation. The countries that have succeeded are those where education has been established as a priority area of life. A relevant area of the world-class education level is its functioning and development as a democratic system. The next area is the social role of education in social cohesion development. In this case, working with internally displaced persons and students is a particular challenge. The difficulty in the political and socio-economic situation in Ukraine requires an immediate solution to this problem to unite our society as quickly and effectively as possible, namely through the development of educational communities. Social cohesion is complex but important to study. Therefore, it is necessary to understand its elements: mutual assistance, trust, otherness acceptance, justice perception, and civic engagement. The level of social cohesion in Ukrainian society is low and, according to some reports, tends to decline. This decline is a consequence of growing social inequality, low levels of public trust in government and other institutions, massive social disintegration, and depreciation of social solidarity and work values.The interests in increasing social cohesion require the implementation of a set of scientific, practical, and institutional measures. The development of social cohesion in the educational environment is a priority for Ukraine and the EU. It is necessary to overcome obstacles and take certain steps to implement this priority area of social and educational policy. Education in any country is a national product developed considering national traditions, lifestyle features, and national character. Therefore, a reasonable combination of traditions and innovations opens the door to the future and ensures the development of a person as a citizen of a country and a human being capable of living in the European and global space. These trends appear as the main guidelines for the improvement of education today
У сучасних умовах світ розвивається глобально. Аналізуючи основні напрямки, слід відзначити, що в економіці – ­це перехід більшості народів і культур до ринкових відносин; у політиці – до демократії; в системі соціальних комунікацій – до толерантності; у сфері загальної організації життєвого процесу – до моделі відкритого суспільства та сталого людського розвитку. Не є виключенням освіта й наука. Саме вони забезпечують підготовку людини до самостійного життя, формують її перспективні уявлення щодо цивілізаційного майбутнього людства. Дана стаття розглядає основні тенденції сучасної освіти, зокрема, медичної: пріоритетний розвиток в стратегії новітнього державотворення; забезпечення її якості; людиноцентризм, розвиток та рівний доступ до якісної освіти, як відкритої цілісної системи, її інформатизація; модернізація змісту і навчальних технологій; органічний зв’язок з наукою і культурою; інноваційний розвиток освіти як відповідь на виклики інноваційного типу прогресу; взаємодоповнення різнопланових знань у системі сучасного навчання; становлення наукової та інклюзивної освіти; її практична спрямованість. Успіху досягли ті країни, де наука утверджувалась як пріоритетна сфера життєдіяльності. Важливим напрямком світового рівня в освіті є її функціонування та розвиток як демократичної системи. Наступним напрямком є соціальна роль навчання в розвитку суспільної згуртованості. При цьому особливою проблемою є робота з внутрішньо переміщеними особами, студентством. Складна політична та соціально-економічна ситуація в Україні вимагає негайного вирішення цієї проблеми для якомога швидшого та ефективного об’єднання нашого суспільства, зокрема, через розвиток освітніх спільнот
Дод.точки доступу:
Kostyshyn, A. B.
Kostyshyn, Z. T.
Ilnytska, O. M.
Shturmak, V. M.
Verbovska, R. I.
Divnych, T. Ya.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Features and emphasis of teaching forensic medicine for students of the pep "Paediatrics" [Текст] = Особливості та акценти викладання судової медицини для здобувачів ОПП«Педіатрія» / Y. Z. Kotsyubynska [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 200-203. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE (методы, обучение, тенденции)
ПЕДИАТРИЯ -- PEDIATRICS (обучение)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, тенденции)
ДЕТИ, ЖЕСТОКОЕ ОБРАЩЕНИЕ -- CHILD ABUSE (диагностика)
МЕДИЦИНСКАЯ ДОКУМЕНТАЦИЯ СВОДНАЯ -- MEDICAL RECORD LINKAGE (стандарты)
Анотація: This article addresses current issues in teaching the academic discipline "Forensic Medicine and Medical Law" to students of the professional educational program (PEP) "Pediatrics." With a focus on violence against children, the authors emphasize the necessity of educating pediatric students on forensic principles and practical skills. The article highlights the harmonization with international standards, the importance of awareness among students, and the critical role forensic medicine plays in pediatric training. Forensic medicine, as a discipline encompassing diverse medical fields, plays a crucial role in pediatrics. This article explores the integration of forensic principles into the PEP "Pediatrics," emphasizing the increasing societal issue of violence against children. The importance of training pediatric students to recognize and respond to such incidents while maintaining a solid evidence base is paramount. The authors emphasize that teaching forensic medicine to pediatric students should prioritize the following directions: Expert Involvement in Forensic Medical Examinations: Focuses on the significance of forensic medical examinations related to medical errors and offenses. Article 69 of the Criminal Procedure Code allows pediatricians to act as experts, emphasizing equivalence in rights and responsibilities with forensic medical experts. Physician Participation in Urgent Investigative Actions: Emphasizes the importance of practical skills, such as examining a corpse at the scene. Article 238 of the Criminal Procedure Code permits pediatricians to participate in urgent investigative actions. This includes instructing students on organizational and legal aspects, as well as theoretical and practical principles of examining a corpse at the scene. Accurate Documentation of Physical Injuries: Stresses the essential skill of accurately describing physical injuries on a child's body. Acknowledges the role of pediatricians in initial injury documentation, considering the potential involvement in criminal investigations. Accuracy and Completeness of Medical Documentation: Underscores the critical nature of accurate and complete medical documentation, serving as evidence in criminal proceedings. The article discusses potential legal consequences for physicians due to improper maintenance. Recording Sexual Offenses Against Children: Introduces an elective course focusing on preventing sexual offenses against children and domestic violence. Aims to form theoretical and practical competencies in students, adhering to the "Istanbul Protocol" and emphasizing the role of pediatricians in recognizing and responding to sexual violence against children. Therefore, educating pediatric students on how to act in such cases, how to work with patients without compromising the evidence base, and simultaneously providing timely medical assistance becomes paramount. This ensures the preparation of a highly qualified specialist in pediatrics whose competencies align with their professional qualification characteristics
У статті розглядаються актуальні питання викладання навчальної дисципліни «Судова медицина та медичне право» здобувачам освітньо-професійної програми (ОПП) «Педіатрія». Одним із викликів сьогодення є таке соціально негативне явище, як насилля проти дітей у сім’ї, що все більше набирає обертів і потребує зосередженої уваги з боку педіатрів та сімейних лікарів, адже вони можуть бути першими хто запідозрить це явище. Автори статті відзначають, що навчання судовій медицині студентам-педіатрам має такі пріоритетні напрями: вивчення процесуально-правових засад судової медицини, особливо судово-медичних експертиз, пов’язаних із лікарськими помилками та правопорушеннями; оволодіння практичними навичками проведення огляду трупа на місці події; фіксації тілесних ушкоджень на тілі дитини та ведення медичної документації; навчання алгоритму дій у разі виявлення ознак насильства над дитиною. Тому навчання студенів-педіатрів, як діяти у даних випадках, як працювати з пацієнтами, щоб не знищити доказову базу і, водночас, надати вчасну медичну допомогу, стає пріоритетним. Це забезпечить підготовку висококваліфікованого фахівця у галузі педіатрії, компетенції якого відповідають його ОКХ. Висновок. З огляду на вище викладене, варто відзначити, що: Гармонізація вітчизняного законодавства із нормативними актами та стандартами Європейського Союзу у рамках інтеграції України в ЄС створює пріоритетні напрями у викладанні дисципліни «Судова медицина та медичне право». Недостатня обізнаність студентів-педіатрів і легковажне ставлення до наслідків непрофесійних дій чи бездіяльності у майбутній професійній діяльності, є причиною недостатності мотивації до вивчення дисципліни «Судова медицина та медичне право». авчання судовій медицині є важливою частиною підготовки педіатрів. Надаючи студентам знання та навички, необхідні для розпізнавання та реагування на випадки насильства над дітьми, ми можемо допомогти захистити дітей і забезпечити їм отримання необхідної допомоги
Дод.точки доступу:
Kotsyubynska, Y. Z.
Kozan, N. M.
Voloshynovych, V. M.
Chadiuk, V. O.
Liampel, V. I.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Досвід створення та викладання вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології» для підготовки здобувачів другого рівня вищої освіти зі спеціальності 222 «Медицина» в Тернопільському національному медичному університеті імені І.Я. Горбачевського [Текст] = The experience of creating and teaching the elective course «Current issues of medical embryology» for the training of second-level higher education applicants with the specialty 222 «Medicine» at Ternopil national medical university named after I. YA. Horbachevskiy / З. М. Небесна [та ін.] // Клінічна анатомія та оперативна хірургія. - 2023. - Т. 22, № 3. - С. 104-108. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ЭМБРИОЛОГИЯ -- EMBRYOLOGY (обучение, организация и управление, стандарты, тенденции)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, статистика, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE (стандарты)
Анотація: У статті представлено досвід створення і впровадження в навчальний процес вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології», яка викладається на кафедрі гістoлoгії тa ембріoлoгії Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Вибіркова дисципліна розроблена для здобувачів другого рівня вищої освіти, кваліфікації «Магістр медицини. Лікар», галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 222 «Медицина». Робоча програма та силабус цієї дисципліни розроблені відповідно до Стандарту вищої освіти і робочого навчального плану підготовки магістрів медицини другого року навчання. В структурі дисципліни передбачено 3 кредити (90 годин): 20 годин практичних занять та 70 годин самостійної роботи. Вид контролю – залік. Викладання вибіркової дисципліни «Актуальні питання медичної ембріології» спрямоване на формування у здобувачів вищої освіти системних знань і розуміння концептуальних основ і принципів ембріогенезу людини, які можуть бути використані для діагностики, лікування та профілактики вад розвитку, що залишаються головною причиною дитячої смертності та каліцтва
The article presents the experience of creation and introduction into the educational process the selective discipline «Current issues of medical embryology», which is taught at the Department of Histology and Embryology of TNMU named after I. Gorbachevskii. The selective discipline is designed for applicants of the second level of higher education, qualifi cation «Doctor», fi eld of knowledge 22 «Health care», specialty 222 «Medicine». The working program and syllabus of this discipline are developed in accordance with the standards of higher education and the working curriculum of the training of masters of medicine in the second year of study. The structure of the discipline includes 3 credits (90 hours): 20 hours of practical classes and 70 hours of independent work. Type of control – credit. The teaching of the elective discipline «Current issues of medical embryology» is aimed at forming higher education students’ systemic knowledge and understanding of the conceptual foundations and principles of human embryogenesis, which can be used for diagnosis, treatment and prevention of developmental defects, which remain the main cause of child mortality and disability
Дод.точки доступу:
Небесна, З. М.
Гетманюк, І. Б.
Андріїшин, О. П.
Грималюк, О. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Biben, A. V.
    Aesthetic training is an important factor of a future doctors’ professional formation [Текст] / A. V. Biben. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 4. - С. 114-119. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ВРАЧИ -- PHYSICIANS (организация и управление, психология, тенденции, этика)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (кадры, тенденции, этика)
МОРАЛЬНО-ЭТИЧЕСКИХ ПОНЯТИЙ РАЗВИТИЕ -- MORAL DEVELOPMENT
ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ -- CREATIVITY
Анотація: Nowadays, a stream of various information, including hybrid information, is aimed at young people. That is why students are most focused on the virtual environment, and the sensuality of the individual goes back to the periphery of their spiritual life. Such a reality requires the use of complex efforts directed at returning a person to their essence.
There are various ways of humanization and enrichment of future specialists' potential, but aesthetic training is the main one. Society pays attention in the critical periods of its development on aesthetic training. It acts as a final element in the higher education system, giving completeness and saturating the whole structure with the main content. The process of studying in a higher education institution is the moment in a young person's life when they should understand and realize their life meaning following their moral and aesthetic ideals
Сьогодні на молодь спрямований потік різноманітної інформації, зокрема й гібридної. Саме тому студенти найбільш сконцентровані на віртуальному середовищі, а чуттєвість особистості витісняється на периферію її духовного життя. Така реальність вимагає залучення комплексних зусиль, спрямованих на повернення людини до своєї сутності. Актуальність нашого дослідження зумовлена потребою розвитку в молоді смаку як естетичної категорії та формування критеріїв, які б дозволили їй відрізнити істину від спотвореної реальності, добро від зла
Тому метою статті є підтвердження необхідності здійснення естетичного виховання у навчанні майбутніх фахівців, адже воно зміцнює в студентів активну національно-громадянську позицію. Естетичне виховання закладає самосвідомість людини, віднайдення життєвих орієнтирів, впливає на відносини з навколишнім світом. У естетичному вихованні полягає суть гуманізації особистості, її соціалізації. Воно є необхідною основою й передумовою реалізації індивідуальних здібностей людини у процесі реального буття
Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


   
    Можливості платформи «Школа доказової медицини» для підвищення професійної компетентності лікарів отоларингологів [Текст] = The potential of the “school of evidence-based medicine” platform for professional development of otolaryngologists / В. І. Попович [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 1. - С. 127-131. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, тенденции)
МОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ -- MODELS, EDUCATIONAL
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA (использование, тенденции)
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГИЯ -- OTOLARYNGOLOGY (методы, обучение, организация и управление)
Анотація: Стаття присвячена актуальній проблемі модернізації сучасної системи вищої медичної освіти та інтеграції її у світовий простір. Впровадження системи безперервного професійного розвитку для лікарів поставило нові вимоги до педагогічних технологій та формату навчання, особливо в умовах пандемії COVID-19. Перспективними в цьому плані є медичні освітні платформи, наприклад, «Школа доказової медицини» - інформаційний онлайн ресурс, завдяки якому відбувається взаємодія між носіями та споживачами медичної освіти. Платформа містить різноманітні способи безпосередньої та дистанційної взаємодії, а також передбачає контроль отриманих знань у вигляді електронного тестування. Мета дослідження: проаналізувати можливості платформи «Школа доказової медицини» для отримання професійних компетентностей лікарями отоларингологами з питань діагностики. Для засвоєння професійних компетентностей з питань діагностики на платформі «Школа доказової медицини» для лікарів отоларингологів підготовлено, прочитано та записано цикл лекцій та клінічних розглядів. На конференцію зареєструвалось 4502 лікарів. Відбулось 9476 сесій, тобто в середньому один лікар повертався на сайт для перегляду конференції три рази протягом двох днів. Проведений аналіз дозволяє зробити висновок, що новими методами безперервного професійного розвитку цікавляться переважно лікарі молодого віку. Практично всі слухачі, 98,33 %, знаходились в Україні. Переважна більшість лікарів, 72,3 %, для перегляду конференції використовують мобільні телефони. Розроблена і запропонована методика може бути використана для покращення професійних компетентностей лікарів оториноларингологів
The paper is devoted to the urgent need for the modernization of the system of higher medical education and its integration into the World educational space. The introduction of the system of continuing professional development for medical specialists has put new demands on teaching technologies and training format, especially in the context of the COVID-19 pandemic. Mastering the learning material depends on the effectiveness of interaction between the participants in the teaching and learning process. Its ultimate objective is to obtain the competencies that ensure specialists’ professional development in their further independent practice. The result depends on teaching technology; needless to say, however, the choice of teaching technology depends on the field of education. This is especially true for medical education, where teaching involves both theory and practice. Therefore, medical education platforms are promising; for example, “School of Evidence-Based Medicine” that is an online information resource due to which providers and recipients of medical education can interact. The platform offers various methods of direct and online interaction including live streaming conferences, broadcasting recorded video lectures, articles, chatbots, as well as provides for the control of the knowledge acquired (e-tests).
A series of lectures and case reports were prepared, recorded, and delivered to otorhinolaryngologists for the purpose of their acquisition of professional competencies in diagnostics. To familiarize otolaryngologists with the possibilities of imaging diagnostic methods in visualizing diseases of the nose and paranasal sinuses, the authors prepared a series of short informative lectures. The lectures devoted to the diagnosis of asthma, or aspirin triad and paranasal sinus mycosis were prepared and delivered by two lecturers (an otolaryngologist and a radiologist), that ensured the acquisition of competencies in all the methods for diagnosing this pathology. After presenting theoretical material, single case reports were offered to physicians for the purpose of mastering and improving the competencies. On October 16-17, 2020, an online event “EPOS CONGRESS 2020 Focus: Rhinosinusitis” was held on the “School of Evidence-Based Medicine” platform in accordance with COVID-19 quarantine restrictions. After listening to the congress reports and using the materials to which our paper is devoted, otolaryngologists had the opportunity to be tested and obtain the certificate, thereby earning 30 Continuing Professional Development points in 2020
Дод.точки доступу:
Попович, В. І.
Дудій, П. Ф.
Кошель, І. В.
Кондрацька, А. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


   
    Studying the discipline of free choice «Ultrasound Diagnostics in Obstetrics and Gynaecology» [Текст] = Вивчення дисципліни вільного вибору «Ультразвукова діагностика в акушерстві та гінекології» / I. A. Ancheva [та ін.] // Репродуктивне здоров’я жінки. - 2023. - N 5. - С. 13-19. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ИНФОРМАЦИИ И КОММУНИКАЦИИ СРЕДСТВА -- COMMUNICATIONS MEDIA (использование, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (методы, организация и управление, тенденции)
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY (методы, организация и управление, тенденции)
УЛЬТРАСОНОГРАФИЯ -- ULTRASONOGRAPHY (использование, оборудование, стандарты, тенденции)
АКУШЕРСТВО -- OBSTETRICS (обучение)
ГИНЕКОЛОГИЯ -- GYNECOLOGY (обучение, тенденции)
Анотація: Today, in the education system, an important opportunity for higher education applicants is the right to form an individual educational trajectory according to the relevant qualification level. Higher education seekers have received not only academic mobility but also the opportunity to study disciplines to consciously choose their specialty and study it more deeply. The skills of ultrasound diagnostics increase the professional level of a doctor of any specialization and open wide diagnostic possibilities. The article reveals the peculiarity of studying one of the subjects of free choice by medical higher education applicants on the basis of Odesa National Medical University – “Ultrasound Diagnostics in Obstetrics and Gynaecology”. The adaptation of the educational process in a mixed format with the possibility of using digital learning technologies and mastering professional skills on ultrasound machines of different classes is described. In the course of studying the discipline, the necessary basic digital skills of using an ultrasound scanner and knowledge of the main visualization modes, adjustment principles, as well as sets of functional capabilities inherent in all modern devices are formed. The method of presentation of theoretical information and the use of case scenarios during the discussion of clinical tasks with mandatory visualization of ultrasound video recordings is described. The applicants’ digital skills are directly related to the course being studied and are necessary to master the proposed professional field. The possibility of learning using the latest medical equipment in combination with the use of digital learning tools and video resources contributes to the acquisition of professional competence and the formation of responsibility and interest of students. In the process of training manual scanning skills, the doctor’s thinking and the ability to analyze and interpret the received ultrasound data are formed. Practical classes help to discuss the most interesting issues for this specific group of higher education applicants in a comfortable and trusting environment. The use of a combined approach in the presentation of the material, the author’s style and the format of the transfer of professional skills by experienced teachers who are engaged in constant practical activities motivate, improve the training process and give a high result
Сьогодні у системі освіти важливою можливістю здобувачів є право формування індивідуальної освітньої траєкторії згідно з відповідним кваліфікаційним рівнем. Здобувачі освіти отримали не лише академічну мобільність, а й змогу опановувати дисципліни з метою усвідомленого вибору своєї спеціальності та її більш глибокого вивчення. Навички ультразвукової діагностики підвищують професійний рівень лікаря будь-якої спеціалізації та відкривають широкі діагностичні можливості. У статті розкрито особливість вивчення здобувачами медичної освіти однієї з дисциплін вільного вибору на базі Одеського національного медичного університету – «Ультразвукова діагностика в акушерстві і гінекології». Описано адаптацію навчального процесу у змішаному форматі зі змогою використання цифрових технологій навчання та оволодіння професійними навичками на ультразвукових апаратах різного класу. У ході вивчення дисципліни формуються необхідні базові цифрові навички використання ультразвукового сканера та знання основних режимів візуалізації, принципів налаштування, а також оволодіння наборами функціональних можливостей, які притаманні всім сучасним апаратам. Наведено методику викладання теоретичної інформації, застосування кейс-сценаріїв під час обговорення клінічних завдань із обов’язковою візуалізацією ультразвукових відеозаписів. Цифрові навички претендента безпосередньо пов’язані з циклом, що вивчається, і необхідні для оволодіння знаннями у запропонованій професійній галузі. Можливість навчання на новітньому медичному обладнанні у поєднанні із застосуванням цифрових інструментів навчання та відеоресурсів сприяють набуттю професійної компетентності та формуванню відповідальності і зацікавленості здобувачів. У період відпрацювання мануальних навичок сканування формується мислення лікаря, здатність аналізувати та інтерпретувати отримані ехографічні дані. Практичні заняття допомагають обговорювати найцікавіші питання для даної конкретної групи претендентів у комфортному та довірчому середовищі. Використання комбінованого підходу у викладанні матеріалу, авторський стиль та формат передачі професійних навичок досвідченими викладачами, які займаються постійною практичною діяльністю, мотивують, удосконалюють процес підготовки та дають високий результат
Дод.точки доступу:
Ancheva, I. A.
Gladchuk, I. Z.
Mokriienko, E. M.
Movlyanova, N. V.
Lazor, N. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Коцюбинська, Ю. З.
    Актуальні питання судової медицини в умовах військових дій [Текст] = Current issues of forensic medicine in the conditions of military actions / Ю. З. Коцюбинська. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2022. - N 3. - С. 129-133. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ВОЕННАЯ МЕДИЦИНА -- MILITARY MEDICINE (обучение, организация и управление, тенденции)
СУДЕБНАЯ МЕДИЦИНА -- FORENSIC MEDICINE (обучение, организация и управление)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (организация и управление, тенденции)
ДОКУМЕНТАЦИЯ -- DOCUMENTATION (использование, тенденции)
Анотація: Судова медицина - це наука, яка використовує медичні та загально біологічні знання для вирішення питань, що виникають в практиці правоохоронних органів. Тому коло питань, які вивчають судові медики, є досить широким. Це і вчення про смерть та трупні зміни (судово-медична танатологія), вчення про ушкодження (судово-медична травматологія), судово-медична експертиза живих осіб з приводу тілесних ушкоджень, статевих злочинів тощо, судово-медична експертиза речових доказів, ідентифікація особи, судово-медична експертиза у випадках лікарських помилок та правопорушень та багато інших. Факт військових дій на території України вимагає при підготовці студентів-медиків та лікарів-інтернів за фахом «судово-медична експертиза» особливу увагу приділяти питанням, з якими може зустрітися медик як у зоні бойових дій, так і в тилових закладах охорони здоров’я. Адже в умовах військового стану на передовій у боротьбі з військовою агресією виступають не тільки військовослужбовці, а й медичні працівники. Тому важливо приділяти велику увагу підготовці медичних кадрів на високому рівні, незважаючи на труднощі, з якими стикаються заклади медичної освіти в умовах військового стану. Саме тому, у цій статті висвітлені ключові моменти та проблемні питання, на які першочергово необхідно звертати увагу при навчанні студентів та лікарів-інтернів на кафедрі судової медицини та медичного права. Також запропоновані алгоритми вирішення проблемних практичних завдань, що виникають перед судово-медичним експертом в умовах військового стану для забезпечення високої професійності та достовірності виконуваних судово-медичних експертиз
Forensic medicine is a science that uses medical and general biological knowledge to solve issues that arise in the practice of law enforcement agencies. Therefore, the range of issues studied by forensic doctors is quite wide. This includes the study of death and cadaveric changes (forensic thanatology), the study of injuries (forensic traumatology), forensic medical examination of living persons regarding bodily injuries, sexual crimes, etc., forensic medical examination of material evidence, identification of a person, forensic medical examination in cases of medical errors and offenses and many others. The fact of military operations on the territory of Ukraine requires that in the training of medical students and interns in the field of «forensic medical examination», special attention should be paid to the issues that a doctor may encounter both in the combat zone and in rear health care facilities. After all, in the conditions of martial law, not only military personnel, but also medical workers are on the front line in the fight against military aggression. Therefore, it is important to pay great attention to the training of medical personnel at a high level, regardless of the difficulties faced by medical education institutions under martial law. That is why this article highlights the key points and problematic issues that must be paid attention in the course of training students and interns at the Department of Forensic Medicine and Medical Law. Algorithms for solving problematic practical tasks that arise before the forensic medical expert in the conditions of martial law are also proposed to ensure high professionalism and reliability of the performed forensic medical examinations. Thus, focusing the attention of forensic medics on the main principles and algorithms, highlighting and discussing problematic issues related to the actions of forensic medics in wartime, namely those issues related to the order of dissection of corpses, their identification and description of bodily injuries have the priority place and are able to significantly facilitate the work of forensic medical experts in such a difficult time. After all, every forensic medic who competently performs his work before conducting active military operations must be familiar with a clear algorithm of actions, which does not contradict the main provisions of Resolution No. 205 dated 03.05.2022 "On approval of the procedure for ensuring the collection of bodies (remains) of fallen military personnel of the state- of the aggressor (the Russian Federation), as well as illegal armed formations, in particular from the temporarily occupied territories in certain areas of the Donetsk and Luhansk regions", which was approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine with the beginning of a full-scale military invasion of the territory of Ukraine by the aggressor state. This resolution regulates the actions of military administrations, the territorial defense forces of the Armed Forces, the National Guard, the National Police, the State Emergency Service, representatives of the relevant expert (medical) services, interested bodies and public organizations (associations), which are aimed at ensuring collection in the territories of military operations (armed confrontation) unburied bodies (remains) of fallen servicemen of the aggressor state (Russian Federation), as well as illegal armed formations, in particular from temporarily occupied territories in certain areas of Donetsk and Luhansk regions (hereinafter - bodies), in order to prevent the deterioration of the sanitary and epidemic situations, the occurrence of dangerous infectious diseases on the territory of Ukraine
Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


   
    Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров’я" [Текст] : постанова Кабінету Міністрів України № 334 від 28 березня 2018 року // Збірник нормативно-директивних документів з охорони здоров’я. - 2018. - N 6. - С. 91-93


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (законодательство и юриспруденция)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (законодательство и юриспруденция)
УКРАИНА -- UKRAINE
Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-37 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)