Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (71)Рідкісні видання (1)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Образование фармацевтическое<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 214
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Грицик А. Р., Струк О. А., Коляджин Т. І.
Назва : Інтегрований тестовий іспит Крок-2 для спеціальності «Фармація, промислова фармація» як етап оцінювання рівня професійних компетентностей випускників [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Integrated test exam Krok-2 for the specialty "Pharmacy, industrial pharmacy" as a stage of evaluating the level of professional competencies of graduates
Місце публікування : Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 191-199 (Шифр АУ50/2024/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT
ФАРМАЦИЯ -- PHARMACY
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ ПРОМЫШЛЕННОСТЬ -- DRUG INDUSTRY
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Якість вищої фармацевтичної освіти суттєво залежить від об’єктивності та точності системи її контролю. Єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ)/Крок-2 проводить Центр тестування при МОЗ України, що є спеціально уповноваженою організацією для встановлення рівня знань, умінь і компетентностей здобувачів – магістрів фармації. Одним із компонентів ЄДКІ постає інтегрований тестовий іспит Крок-2, складання якого студентами V курсу фармацевтичного факультету дозволить оцінити рівень професійної компетентності з таких професійно-орієнтованих дисциплін, як: аптечна технологія ліків, заводська технологія ліків, організація та економіка у фармації, фармацевтичний менеджмент і маркетинг, фармацевтична хімія, фармакогнозія та клінічна фармація й фармацевтична опіка. Метою роботи було вивчення проблем, які виникали в студентів при підготовці та складанні ЄДКІ – інтегрованого тестового іспиту Крок-2 «Фармація, промислова фармація»Під час дослідження використано емпіричний метод (анкетування). Для проведення вищевказаного (анкетування) ми уклали питання, які відображали та визначали процес підготовки, самопідготовки здобувачів, зокрема, зважали на труднощі, а також на проблеми під час написання інтегрованого тестового іспиту Крок-2 «Фармація, промислова фармація». Так, встановили, що найбільш популярним способом підготовки до інтегрованого тестового іспиту Крок-2 студенти обрали опрацювання збірників тестових завдань минулих років, зосібна тренувалися самостійно з різних предметів на сайті Test.if.ua в режимі тренера й обговорювали тестові завдання на заняттях із викладачами. Таким чином, було визначено основні проблеми, які найбільш ускладнили процес підготовки студентів V курсу фармацевтичного факультету до інтегрованого тестового іспиту Крок-2 в 2022/2023 навчальному році: тривалий період дистанційного навчання (65,46 %), відсутність належних умов для навчання (23,64 %), крім того, виклики воєнного часуThe quality of higher pharmaceutical education largely depends on the objectivity and accuracy of its control system. The Ministry of Health of Ukraine approved Order No. 251 dated 14.08.1998 "Regulations on the system of licensing examinations for specialists with higher education in the fields of «Medicine» and «Pharmacy». Integrated test exams "Krok" were implemented in all institutions of higher education of Ukraine that provide training in the field of "Pharmacy". The Unified State Qualification Examination (USQE)/Krok-2 is conducted by the Testing Center at the Ministry of Health of Ukraine, which is a specially authorized organization to determine the level of knowledge, skills and competencies of those who obtain a master's degree in pharmacy. The purpose of the work was to study the problems that students had when preparing and passing the integrated test exam Krok -2 "Pharmacy, Industrial Pharmacy". During the research, an empirical research method (questionnaire) was used. To conduct the questionnaire, we developed questions that reflected and determined the process of preparation, self-training, difficulties, as well as problems during the writing of the integrated test exam Krok -2 "Pharmacy, Industrial Pharmacy". One of the components of USQE is the integrated test exam "KROK -2", the completion of which by students of the 5th year of the Faculty of Pharmacy will allow to assess the level of professional competence in such professionally oriented disciplines as pharmacy technology of drug, factory technology of drugs, organization and economy in pharmacy, pharmaceutical management and marketing, pharmaceutical chemistry, pharmacognosy and clinical pharmacy and pharmaceutical care. The Krok-2 licensing exam is conducted in the form of a written test. The purpose of the work was to study the problems that students had when preparing and passing the USQE integrated test exam Krok -2 "Pharmacy, Industrial Pharmacy"We conducted an anonymous survey of the 5th-year students of the Faculty of Pharmacy of IFNMU after writing the standardized integrated test exam Krok-2 "Pharmacy, Industrial Pharmacy" to analyze the problems that arose during preparation and writing. Students preparing for the licensure exam had 100% access to the database of questions for preparation for the Krok-2 integrated test exam for specialty 226 "Pharmacy, industrial pharmacy". The most popular method of preparation was studying collections of test tasks from previous years, training independently on various subjects on the Test.if.ua website in trainer mode, and discussing test tasks in classes with teachers. The majority of students are completely satisfied (56.36%) with the level of preparation for the Krok-2 integrated test exam at the Faculty of Pharmacy of IFNMU. We identified the main problems that most complicated the process of preparing students of the 5th year of the Faculty of Pharmacy for the integrated test exam Krok-2 for the specialty 226 "Pharmacy, industrial pharmacy" in the 2022/2023 academic year: a long period of distance learning (65.46%) and lack of proper conditions for training (23.64%), taking into account the challenges of wartime. Writing the integrated test exam Krok-2 for students was difficult due to moral overstrain, as 100% of respondents noted in the questionnaires
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Starchenko G. Yu., Struk О. А., Kostashchuk T. Z., Sas I. A.
Назва : Features of the foreign students training in the elective discipline "Quality systems in pharmacy" [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Особливості підготовки іноземних студентів з вибіркової дисципліни «Системи якості у фармації» на фармацевтичному факультеті
Місце публікування : Art of Medicine. - 2024. - N 1. - С. 212-216 (Шифр АУ50/2024/1)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ ПРОМЫШЛЕННОСТЬ -- DRUG INDUSTRY
КАЧЕСТВА КОНТРОЛЬ -- QUALITY CONTROL
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
Анотація: The pharmaceutical industry is rapidly developing and implementing new innovative approaches and legal regulation of the drugs quality management system, which includes a set of process methods and resources that are necessary for quality management. Therefore, the mastery by students of the specialty 226 "Pharmacy, Industrial Pharmacy" of the elective discipline "Quality Systems in Pharmacy" is an important issue of their professional training which will help them to master the methodology of quality management, normative-legislative and organizational-economic aspects of quality control of medicinal products at pharmaceutical enterprises. The elective discipline "Quality Systems in Pharmacy" is closely connected to some other disciplines, such as “Pharmacy and Industrial Technology of Drugs”, and “Technology of Cosmetic Drugs”. Training takes place according to the credit-module system in accordance with the basic requirements of the Bologna ConventionThe main tasks of the elective discipline "Quality Systems in Pharmacy" are: providing the students with general knowledge about the quality indicators of medicines depending on the stage of their life cycle by fulfilling the requirements of good pharmaceutical practices and developing documentation in accordance with their requirements; formation of practical skills related to the rules and requirements for the creation, manufacture, research, distribution, sale, and storage of medicines in accordance with the requirements of good pharmaceutical practices operating in the European Union; improvement of the level of general and scientific development of students, formation of their outlook and perspective as modern qualified specialists in the field of pharmacy. The aim of the research is to study the peculiarities of the training of foreign students of the specialty 226 "Pharmacy, Industrial Pharmacy" in the Ivano-Frankivsk National Medical University (IFNMU) in the elective discipline "Quality Systems in Pharmacy". The subject of study of the discipline "Quality Systems in Pharmacy" is the methodology of pharmaceutical development, the components of the quality assurance system of medicines, including the requirements of the Guidelines of good practices in pharmacy for each stage of the life cycle of a medicinal product. The discipline is usually chosen by the well formed specialists. Teaching the elective discipline "Quality Systems in Pharmacy" at the specialty 226 "Pharmacy, Industrial Pharmacy" of IFNMU is necessary for students to thoroughly master the quality management system of medicines, it contributes to the optimization of the educational process and the improvement of the new principle of problem-oriented education of students and its control. This discipline orients students to the importance of the following issues: ensuring the quality of medicines at all stages of their life cycle; regulatory activities in the field of quality control of medicines; implementation of medicines; optimization and monitoring of pharmaceutical quality systems processes. This discipline forms the important competencies, knowledge, skills, abilities, and aspirations of students for self-development, while their teacher also develops and improves in the professional field together with students. Taking into account the trend of the European development of the pharmaceutical industry, the quality management system of medicines also should be harmonized with European standardsВивчення студентами спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація» вибіркової дисципліни «Системи якості у фармації» є важливим напрямком фахової підготовки кваліфікованого спеціаліста, який освоїть методологію управління якістю, нормативно-законодавчих та організаційно-економічних аспектів контролю якості лікарських засобів на фармацевтичних підприємствах. Вибіркова дисципліна «Системи якості у фармації» є продовженням ряду дисциплін, а саме: аптечної та промислової технології ліків, технології косметичних лікарських засобів та інших. Навчання відбувається за кредитно-модульною системою згідно до основних вимог Болонської конвенціОсновними завданнями вивчення вибіркової дисципліни “Системи якості у фармації” є: формування у здобувачів вищої освіти загальних знань щодо показників якості лікарських засобів відповідно до етапу їх життєвого циклу шляхом виконання вимог належних фармацевтичних практик та розробки документації у відповідності до їх вимог; формування практичних навичок, що стосуються правил і вимог створення, виготовлення, дослідження, дистрибуції, реалізації, зберігання лікарських засобів; підвищення рівня загального та наукового розвитку у здобувачів вищої освіти. Метою роботи є дослідження особливостей підготовки іноземних студентів на фармацевтичному факультеті Івано-Франківського національного медичного університету з вибіркової дисципліни «Системи якості у фармації». Викладання вибіркової дисципліни «Системи якості у фармації» на фармацевтичному факультеті ІФНМУ необхідне для досконалого вивчення студентами системи управління якістю лікарських засобів, сприяє оптимізації навчального процесу та удосконаленню нового принципу проблемно орієнтованого навчання студентів та його контролю. Дисципліна орієнтує студентів на важливість питань забезпечення якості лікарських засобів на всіх етапах життєвого циклу, регуляторної діяльності у сфері контролю за якістю, реалізації лікарських засобів, моніторингу процесів фармацевтичних систем якості.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бушуєва І. В., Ткaченкo Н. О., Кpемзеp О. А., Oдинцoвa В. М., Чеpкoвcькa Л. Г.
Назва : Cучacнi пiдxoди дo впpoвaдження cтaндapтiв вищoї ocвiти для cпецiaльнocтi 226 Фapмaцiя, пpoмиcлoвa фapмaцiя
Паралельн. назви :Modern approaches to the introduction of higher education degrees for the speciality 226 Pharmacy, industrial pharmacy
Місце публікування : Фармацевтичний журнал. - 2023. - Т. 78, № 3. - С. 82-94 (Шифр ФУ3/2023/78/3)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: УКРАИНА -- UKRAINE
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ЗДРАВООХРАНЕНИЕ -- PUBLIC HEALTH
Анотація: Рoзвитoк cиcтеми ocвiти в Укpaїнi має oснoвним напрямoм впpoвaдження європейських cтaндapтiв, технoлoгій, нopмaтивiв та перспективнoгo бачення для зaбезпечення кoнкуpентocпpoмoжнocтi на pинку євpoпейcьких ocвiтнix пocлуг. Метою poбoти стало дocлiдження cучacниx пiдxoдiв дo питaнь cтaндapтизaцiї вищoї ocвiти в кoнтекcтi фopмувaння пpoфеciйниx кoмпетентнocтей мaйбутнix фapмaцевтiв для виявлення ocoбливocтей тa мoжливocтей зacтocувaння cиcтемнoгo пiдxoду дo cтвopення cтaндapту вищoї ocвiти для cпецiaльнocтi 226 Фapмaцiя, пpoмиcлoвa фapмaцiя другого (магістерського) рівня. Мaтеpiaлaми дocлiджень cтaли джеpелa лiтеpaтуpи, якi мicтять iнфopмaцiю щoдo cтвopення, зaтвеpдження тa впpoвaдження стандарту вищої освіти. У poбoтi булo викopиcтaнo метoди: cинтетичний, aнaлiтичний, iнфopмaцiйнoгo пoшуку, oпиcoвий, узaгaльнення. Фapмaцевтичнa гaлузь є coцiaльнo знaчимoю, a cпецiaльнicть 226 Фapмaцiя, пpoмиcлoвa фapмaцiя належить дo pегульoвaниx, тoму фaxiвець має вoлoдiти iнтегpoвaними знaннями тa вмiннями, poзв’язувaти cклaднi зaдaчi тa пpoблеми у cфеpi фapмaцiї i oxopoни здopoв’я aбo у пpoцеci нaвчaння, щo пеpедбaчaє пpoведення дocлiджень тa здiйcнення iннoвaцiй i xapaктеpизуєтьcя невизнaченicтю умoв тa вимoг. Cучacним пiдxoдoм тaкoж є викopиcтaння виcoкoефективних технологій у нaцioнaльнoму i мiжнapoднoму ocвiтньoму тa нaукoвoму пpocтopi, щo зaбезпечують пiдгoтoвку кoнкуpентocпpoмoжниx, виcoкoквaлiфiкoвaниx фapмaцевтичниx фaxiвцiв із мopaльними i дуxoвними цiннocтями, coцiaльнoю відпoвідальністю та гpoмaдcькoю cпpямoвaнicтю, здaтниx нaдaвaти якicну фapмaцевтичну дoпoмoгу нacеленню та мати навички «soft skills». Під час oпpaцювaння зaтвеpдженoгo Міністерством освіти і науки України стандарту вищої освіти для cпецiaльнocтi 226 Фapмaцiя, пpoмиcлoвa фapмaцiя та oнoвлених освітньо-професійних програм Фapмaцiя i Теxнoлoгiї пapфумеpнo-кocметичниx зacoбiв булo виoкpемленo пеpелiк кoмпетентнocтей тa пpoгpaмниx pезультaтiв нaвчaння для мaйбутньoгo фapмaцевтичнoгo фaxiвця з уpaxувaнням потреб ринку праці, пpoфеciйнo-opiєнтoвнoгo пiдxoду, cпиpaючиcь нa кoнцепцiю кoмпетентнocтей для сучасного фapмaцевтa та варіативні частини освітньо-професійних програм підготовкиThe main direction of the development of the education system in Ukraine is the introduction of European standards, technologies, norms, and perspectives to ensure competitiveness in the market of European education services. The study aimed to highlight modern approaches to the standardization of higher education in the context of shaping professional competences of future pharmacists, to identify peculiarities and possibilities of applying a systemic approach to the development of a higher education standard for the specialty of 226 Pharmacy, Industrial Pharmacy of the second (master’s) level. The research materials consisted of references containing information on the development, approval, and implementation of higher education standard. The following methods were used in the study: synthetic, analytical, information search, descriptive, and generalization. The pharmaceutical industry is socially significant, and the specialty of 226 Pharmacy, Industrial Pharmacy, as well as all the specialties in the field of study 22 Health, are regulated. Therefore, professionals in this field should possess integrated knowledge and skills, be able to solve complex tasks and problems in the field of pharmacy and healthcare, both in practice and during the learning process. This involves conducting research, implementing innovations, and is characterized by uncertain conditions and requirements. A modern approach also involves the use of highly efficient technologies in the national and international educational and scientific environments, which ensure the preparation of competitive, highly qualified pharmaceutical professionals with moral and spiritual values, social responsibility, and community orientation. They are capable of providing quality pharmaceutical care to people and possess «soft skills». Upon the development of the approved higher education standard for the specialty of 226 Pharmacy, Industrial Pharmacy by the Ministry of Education and Science of Ukraine, the educational and professional programs Pharmacy and Perfume and Cosmetic Technologies were revised, and a list of competences as well as program learning outcomes for future pharmaceutical professionals was specified. These were aligned with the demands of the labor market and a professional-oriented approach, based on the concept of competences for a modern pharmacist and the variable components of educational and professional training programs
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Малюванчук С. В.
Назва : Особливості самостійної роботи при вивченні фармакогнозії студентами фармацевтичного факультету ІФНМУ [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Peculiarities of pharmaceutical faculty students` self-education while studying pharmacognosy in ivano-frankivsk nation
Місце публікування : Art of Medicine. - 2023. - N 3. - С. 156-159 (Шифр АУ50/2023/3)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ФАРМАКОГНОЗИЯ -- PHARMACOGNOSY
ОБРАЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- EDUCATIONAL TECHNOLOGY
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ -- PROFESSIONAL AUTONOMY
Анотація: Проаналізувати ефективність та необхідність самостійної роботи при вивченні дисципліни «Фармакогнозія», враховуючи її переваги та недоліки. Матеріали і методи. Самостійна аудиторна робота студентів, формування фахових навичок і вмінь, що сприяють підготовці добре підготовлених спеціалістів. Результати. Відповідно до «Положення про організацію освітнього процесу в Івано-Франківському національному медичному університеті» одним з засобів засвоєнням студентами навчального матеріалу є самостійна робота студентів, (аудиторна та позааудиторна). Якісна та професійна підготовка фармацевтичних кадрів передбачає формування у студента навичок самостійної роботи та займає ключове місце. Здатність до самостійного навчання є також однією з складових кредитно-модульної системи. В зв’язку з останніми подіями в світі та Україні фармацевтичний ринок праці вимагає фахівців, які мають не тільки достатній рівень теоретичних знань, але й володіють практичними навичками. Для цього необхідно допомогти студентам якісно, професійно, методично організувати самостійну роботу, використовуючи різні технології навчання. Серед яких має місце метод «перевернутого навчання» / «перевернутого класу» (flipped classroom). Здатність студента працювати самостійно вимагає наступних професійних якостей та м’яких навичок «soft skills»: вміння логічно мислити, концентруватися, продуктивно використовувати час та отриманні знання. У статті висвітлено деякі особливості самостійної роботи при вивченні дисципліни «Фармакогнозія» студентами ІІІ курсу другого професійно - освітнього рівня навчання за освітньо-професійною програмою «Фармація, промислова фармація» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація» та доведено, що систематична самостійна робота необхідна при навчанні студентів, що дає можливість послідовно, системно та повному обсязі здобувати необхідні знання та навички, дозволяє студентові самостійно підвищувати рівень знань та бути готовим до практичної роботи в майбутній професії [1]. Висновки. Важливим інструментом оптимізації самостійної роботи є робота над практичними навичками, які є важливою і однією з ключових складових при вивченні дисципліни. Необхідними засобами самостійної роботи студентів є забезпечення якісними та повноцінними методичними матеріаламиTo analyze the effectiveness and necessity of independent work when studying the discipline "Pharmacognosy", taking into account its advantages and disadvantages. Materials and methods. Independent classroom work of students, formation of professional skills and abilities, which contribute to the preparation of well-trained specialists. Results. According to the "Regulations on the organization of the educational process at the Ivano-Frankivsk National Medical University", one of the means of students' assimilation of educational material is independent work of students (auditory and extra-auditory). High-quality and professional training of pharmaceutical personnel involves the formation of the student's independent work skills and occupies a key place. The ability to self-study is also one of the components of the credit-module system. In connection with recent events in the world and in Ukraine, the pharmaceutical labor market requires specialists who not only have a sufficient level of theoretical knowledge, but also possess practical skills. For this, it is necessary to help students to organize independent work in a qualitative, professional, and methodical manner, using various learning technologies. Among them is the "flipped classroom" method. A student's ability to work independently requires the following professional qualities and soft skills: the ability to think logically, concentrate, use time productively, and acquire knowledge. The article highlights some features of independent work when studying the discipline "Pharmacognosy" by students of the III year of the second professional-educational level of education under the educational-professional program "Pharmacy, industrial pharmacy" of the field of knowledge 22 "Health care" specialty 226 "Pharmacy, industrial pharmacy" and it has been proven that systematic independent work is necessary in the education of students, which makes it possible to consistently, systematically and fully acquire the necessary knowledge and skills, allows the student to independently increase the level of knowledge and be ready for practical work in the future profession [1]. Conclusions. An important tool for optimizing independent work is work on practical skills, which are important and one of the key components when studying a discipline. Providing high-quality and complete methodical materials is a necessary means of students' independent wor
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дмитрів А. М., Струк В. І.
Назва : Хмарні технології та особливості їх використання в освітньому процесі підготовки магістрів фармації [Електронний ресурс]
Паралельн. назви :Cloud technologies and features of their use in the educational process of training masters of pharmacy
Місце публікування : Art of Medicine. - 2022. - N 4. - С. 154-158 (Шифр АУ50/2022/4)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
БЕСПРОВОДНОЙ СВЯЗИ ТЕХНОЛОГИЯ -- WIRELESS TECHNOLOGY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ХИМИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ -- CHEMICAL ENGINEERING
Анотація: Хмарні технології є важливим напрямком розвитку сучасних інформаційних технологій. Вони надають користувачам мережі Інтернет доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання його програмного забезпечення у режимі онлайн. У статті описано досвід використання хмарних технологій при змішаному та дистанційному навчанні в Івано-Франківському національному медичному університеті при вивченні хімічних дисциплін студентами фармацевтичного факультету. Висвітлено роль хмарних технологій у сучасному періоді навчання. Показано, що використання хмарних технологій у навчальному процесі сприяє покращенню сприйняття студентами навчального матеріалу з дисциплін, більше заохочує їх до виконання самостійної роботи, дає змогу краще зорієнтуватися при виконанні практичної частини занять, сприяє професійному і творчому зростанню студентів, покращує міжособистісне спілкування викладача та студента, а для викладачів спрощує процес викладання та заохочення студентів до навчання. Перевагами використання хмарних технологій є можливість оптимізації процесу доступу до теоретичного та практичного матеріалу з дисциплін. Можливість створення інтерактивних журналів, зошитів, де можна розміщувати відео, формули для розрахунку, посилання на YouTube; можливість переглядати відеофільми з дослідами шкідливих та вибухонебезпечних хімічних реакцій, демонструвати складні моделі у різних проекціях, наблизити навчальний процес до практичної діяльності. Використання хмарних технологій при викладанні хімічних дисциплін дає змогу інтенсифікувати навчальний процес, прискорити передачу знань та досвіду, а також підвищити якість навчання та освіти. Без хмарних технологій неможливо уявити освітній процес в умовах змішаного або дистанційного навчанняCloud technologies are an important area of development of modern information technologies. They provide Internet users with access to the computer resources of the server and the use of its software online. The article describes the experience of using cloud technologies in mixed and distance learning at the Ivano-Frankivsk National Medical University when studying chemical disciplines by students of the Faculty of Pharmacy. The role of cloud technologies in the modern period of education is highlighted. It is shown that the use of cloud technologies in the educational process contributes to the improvement of students perception of educational material from disciplines, encourages them to do individual work, makes it possible to better orient themselves when performing the practical part of classes, contributes to the professional and creative growth of students, improves interpersonal communication between the teacher and the student, and for teachers it simplifies the process of teaching and encouraging students to study
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Тозюк О. Ю., Кривов’яз О. В., Гуцол В. В., Коваль В. М.
Назва : Формування та реалізація індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти фармацевтичного факультету
Паралельн. назви :Shaping and implementing the individual educational trajectory of the acquirers of higher education of the pharmaceutical department
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2022. - Т. 26, № 3. - С. 458-461 (Шифр ВУ80/2022/26/3)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, GRADUATE
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
Анотація: Вища освіта, зокрема і в галузі 22 “Охорона здоров’я”, зазнає інтенсивного динамічного розвитку та переформатування. Значною мірою це пов’язано з пошуком нових дієвих освітніх методик, цифровізацією усіх галузей, впливом пандемії, спричиненої коронавірусною хворобою COVID-19, та іншими факторами. У дослідженні узагальнено досвід роботи зі здобувачами вищої освіти на засадах студентоцентрованого підходу та індивідуалізації освіти. Метою роботи було охарактеризувати теоретичні аспекти організації та шляхи реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти фармацевтичного факультету спеціальності 226 “Фармація, промислова фармація” освітньо-професійної програми “Фармація, промислова фармація” у Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова. Положення чинних нормативних документів, що регламентують освітній процес в Україні і вищезазначеному закладі вищої освіти та сприяють його інтеграції у європейський простір, взяті за основу при плануванні та організації роботи зі здобувачами фармацевтичного факультету. Найперше було структуровано та переглянуто згідно сучасних вимог супровідні документи кожної дисципліни. Силабуси як основне джерело інформації для здобувача про освітні компоненти максимально адаптовані для розуміння та доступності. Усі документи розміщено у відкритому доступі на сайтах кафедр. Значна увага приділяється формуванню фахових компетентностей, які забезпечують результати навчання, передбачені робочою програмою. При цьому індивідуалізація освіти реалізується шляхом розвитку особистих здібностей кожного здобувача за рахунок вибіркових компонент освітньої програми та позааудиторної роботи, зокрема наукової та громадськоїHigher education, particularly in Branch 22 “Health Care”, is currently in the state of intense dynamic development and reformatting. This is mainly caused by the search for new efficient educational techniques, digitalization of all spheres of life, the influence of coronavirus COVID-19 pandemics and other factors. The article generalizes the experience of working with the acquires of higher education on the basis of student-centric approach and education personalization. The purpose of the paper was to describe the theoretical aspects and way of implementing the individual educational trajectory of the acquirers of higher education of the pharmaceutical department, specialty 226 “Pharmacy, Industrial Pharmacy” of the educational-professional program “Pharmacy, Industrial Pharmacy” at the National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsya. The planning and organization of the work with the acquirers of higher education were based on the provisions of the current legislation, which regulate the educational process in Ukraine as well as in the above mentioned institution of higher education and facilitate the integration in the European educational space. Firstly, the accompanying documentation of every course was structured and reviewed in accordance with current requirements. Syllabuses, being the acquirer’s main source of information about the educational components, are adapted as much as possible to be understandable and accessible. All documents are posted in the public domain on the web pages of the departments. Considerable attention is paid to the formation of professional competences, which ensure the study results, outlined in the course curriculum. At the same time, personalization of education is implemented through the development of personal skills and interests of an acquirer at elective components of the educational program as well as during extracurricular scientific and civic activities.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Зайцева Г. М., Рева Т. Д., Пушкарьова Я. М., Гождзінський С. М.
Назва : Особливості парадигми комунікації при викладанні дисципліни «Загальна та неорганічна хімія» для студентів фармацевтичного факультету
Місце публікування : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2022. - № 4 спецвип. - С. 24-25 (Шифр УУ14/2022/4 спецвип)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБЩЕНИЕ -- COMMUNICATION
СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
МЕДИЦИНСКИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ -- SCHOOLS, HEALTH OCCUPATIONS
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
Анотація: Вища фармацевтична освіта зазнає змін відповідно до потреб системи охорони здоров’я та вимог міжнародних стандартів. Головна мета вищої фармацевтичної освіти - забезпечення висококваліфікованої підготовки фармацевтів, здатних до критичного мислення та до приймання свідомих та якісних рішень у різних практичних ситуаціях професійного спрямування. У зв’язку з цим зазнати змін має і стиль педагогічного викладання дисципліни «Загальна та неорганічна хімія». При цьому основними завданнями стають формування всебічно освіченої людини та стійкої мотивації до постійного самовдосконалення, надання необхідних знань, навичок, умінь для майбутньої професійної діяльності в умовах стрімкого розвитку технологій та науки (Рева та ін., 2020; Пельо та ін., 2020). Мета: Висвітлити особливості педагогічного підходу та комунікативної взаємодії викладачів і студентів при викладанні дисципліни «Загальна та неорганічна хімія» для студентів фармацевтичного факультету Національного медичного університету імені О.О. Богомольця
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : "Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення" : матеріали ХVIII Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю, 20-21 травня 2021р., м. Тернопіль
Місце публікування : Медична освіта". - Тернопіль, 2021. - N 2 (додаток). - С. 6-54 (Шифр МУ7/2021/2 (додаток))
MeSH-головна: КОНГРЕССЫ КАК ТЕМА -- CONGRESSES AS TOPIC
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Войтенко Т. І., Сергеев С. В., Бобровська О. А.
Назва : Курс за вибором “Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії” як складова процесу формування системного мислення провізора
Паралельн. назви :Elective course “Pharmaceutical aspects of substance abuse and drug addiction” as part of the process of forming a systemic thinking pharmacist
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2021. - Т. 25, № 2. - С. 310-313 (Шифр ВУ80/2021/25/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ПСИХОТРОПНЫЕ СРЕДСТВА -- PSYCHOTROPIC DRUGS
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ФАРМАЦЕВТЫ -- PHARMACISTS
КОМПЬЮТЕРНЫЕ ОБУЧАЮЩИЕ СИСТЕМЫ -- COMPUTER-ASSISTED INSTRUCTION
СИСТЕМ ИНТЕГРАЦИЯ -- SYSTEMS INTEGRATION
Анотація: Формування у здобувачів вищої освіти нестандартного мислення і цілісного бачення досягається шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції базових предметів з курсами за вибором як більш фахово практично орієнтованих. Метою роботи є оптимізація викладання нового курсу “Фармацевтичні аспекти токсикоманії та наркоманії” (“ФАТтаН”), який пропонується слухачам 3 курсу фармацевтичного факультету і є узагальнюючим для попередніх базових і додаткових дисциплін біологічного спрямування із залученням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Були використані наступні методи: соціологічне опитування, статистична обробка отриманих результатів, аналіз наукових джерел за тематикою роботи. Соціологічне опитування проводили двічі анонімно за власноруч розробленою анкетою, яка була розроблена за методологією Центру прикладних досліджень, в середовищі Мicrosoft Forms пакету Office 365. Узагальнення та обробку матеріалів дослідження в групах спостереження проводили за допомогою статистичного та порівняльного методів відповідно до кожної з категорій. В опитувані брало участь 123 людини (43 чоловіків, 80 жінок), поділених на дві групи: здобувачі 3 курсу фармацевтичного факультету, що вивчали “ФАТтаН»” (група спостереження – 39 осіб) та особи з кола їх спілкування, які не були знайомі з даним курсом (контрольна – 84 особи). Усі отримані дані були статистично оброблені за допомогою вбудованих модулів Мicrosoft Forms та програмного пакету “Мicrosoft Office Excel” з урахуванням параметричного t-критерія Ст’юдента для оцінки одержаної статистичної значущості міжгрупових відмінностей результатів. Отримані наступні результати: на питання, яке було сформульовано таким чином, щоб орієнтуючись по відповідях, можна було отримати чисельне значення світоглядних установок щодо соціалізації залежної від психоактивних речовин (ПАР) людини, стверджувальну відповідь дали 21% респондентів з числа здобувачів, що вивчали дисципліну (достовірність m=±6,52), а з числа респондентів, які не вивчали “ФАТтаН” – 38% (m=±5,3), р0,05 (95%). Заперечили відповідно 17% (mThe formation of non-standard thinking and holistic vision in higher education students is achieved through the use of interdisciplinary integration of basic subjects with elective courses as more professionally oriented. The aim of the work is to optimize the teaching of a new course “Pharmaceutical aspects of substance abuse and drug addiction” (“PASAandDA”), which is offered to students of the 3rd year of the Faculty of Pharmacy and is a generalization for previous basic and additional disciplines of biological direction with modern information and communication technologies. The following methods were used: sociological survey, statistical processing of the obtained results, analysis of scientific sources on the subject of work. The survey was conducted twice anonymously on a self-developed questionnaire, which was developed according to the methodology of the Center for Applied Research, in Microsoft Forms Office 365. Generalization and processing of research materials in observation groups were conducted using statistical and comparative methods according to each category. The survey involved 123 people (43 men, 80 women), divided into two groups: students of the 3rd year of the Faculty of Pharmacy, who studied “PASAandDA” (observation group – 39 people) and people from their circle of friends who were not familiar with this course (control – 84 people). All obtained data were statistically processed using built-in modules Microsoft Forms and software package “Microsoft Office Excel” taking into account the Student’s parametric t-test to assess the obtained statistical significance of intergroup differences. The following results were obtained: the question, which was formulated in such a way that based on the answers, it was possible to obtain the numerical value of worldviews on the socialization of addicted to psychoactive drugs (PD), 21% of respondents who studied the discipline (reliability m= ±6.52), and from the number of respondents who did not study “PASAandDA” – 38% (m= ±5.3), p0.05 (95%). 17% (m
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Савич А. О., Слободянюк Л. В., Марчишин С. М.
Назва : Методичні аспекти викладання вибіркової дисципліни "Нутриціологія" для студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання
Паралельн. назви :Methodological aspects of teaching the selective discipline “Nutritiology” for students of pharmaceutical faculty of full-time form of education
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 59-63 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
НУТРИЦИОННАЯ ТЕРАПИЯ -- NUTRITION THERAPY
Анотація: У статті висвітлено шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі при підготовці фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» під час викладання вибіркової дисципліни «Нутриціологія». Проаналізовано основні проблеми, які можуть впливати на результативність навчання студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Дослідження базується на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації та власного досвіду авторів. У статті наведені сучасні техно­логії викладання та тестування студентів з дисципліни «Нутриціологія», впроваджені на кафедрі фармакогнозії з медичною ботанікою Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ УкраїниМетою викладання дисципліни «Нутриціологія» є формування системи знань і вмінь, які однозначно дадуть можливість майбутньому фахівцю фармацевтичної галузі повноцінно та якісно виконувати свої професійні обов’язки у сфері лікувальної нутриціології, й допоможе набути знання з виробництва, класифікації та сфери застосування дієтичних добавок і харчових продуктів функціонального та спеціального призначення. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсуThe article highlights the ways to solve the main problems faced by teachers in the training of specialists of the second (master’s degree) level of higher education in the branch of knowledge 22 “Healthcare” during the teaching of the selective course “Nutritiology”. The main problems that may affect the effectiveness of full-time students of the Faculty of Pharmacy in the specialty 226 “Pharmacy, industrial pharmacy” are analyzed. The research is based on the study of materials obtained from open sources of information and the authors’ own experience. The article presents modern technologies of teaching and testing of students in the discipline “Nutritiology”, introduced at the Department of Pharmacognosy with Medical Botany of Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University Ministry of Health of UkraineThe aim of teaching the discipline “Nutritiology” is to form a system of knowledge and skills that will unambiguously enable the future specialist in the pharmaceutical industry to fully and efficiently perform their professional duties in the field of medical nutrition and help to acquire knowledge on production, classification and application of dietary supplements, functional and special foods. The proposed method allows the teacher to successfully build an educational process, which ultimately positively affects the overall mastering of the course
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мосула Л. М., Кучер Т. В., Горлачук Н. В.
Назва : Досвід викладання вибіркової дисципліни "Основи хімічної метрології" при підготовці майбутніх провізорів в умовах дистанційного навчання
Паралельн. назви :Experience of teaching the elective course “Bases of chemical metrology” in distance learning at training of future pharmacists
Місце публікування : Медична освіта. - Тернопіль, 2021. - N 2. - С. 41-46 (Шифр МУ7/2021/2)
MeSH-головна: ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СТАНДАРТЫ КОНТРОЛЬНЫЕ -- REFERENCE STANDARDS
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): метрология
Анотація: У статті представлений перший досвід викладання вибіркової дисципліни «Основи хімічної метрології» в умовах дистанційного навчання для студентів 2 курсу фармацевтичного факультету Тернoпільського нaціoнaльного медичного університету імені І. Я. Гoрбaчевськoгo (спеціальність 226 «Фармація, промислова фармація», денної форми навчання). Курс за вибором «Основи хімічної метрології» закладає основи всіх видів вимірювань у хімії, статистичної обробки результатів хімічного аналізу та визначення валідності результатів кількісного визначення хімічних сполук. Зазначена дисципліна є важливою складовою всебічного розвитку майбутнього фахівця фармацевтичної галузі. У важких для освітнього процесу реаліях, спричинених пандемією COVID-19, ТНМУ імені І. Я. Горбачевського створив належні умови для повноцінного дистанційного навчання студентів. Студенти мали змогу активно взаємодіяти з викладачем, працюючи в програмі Microsoft Teams у режимі живого спілкування та використовуючи матеріали СДО Moodle, одержувати змістовні, актуальні та ефективні знання. У статті відображено структуру вибіркової дисципліни «Основи хімічної метрології», особливості проведення лекцій, практичних занять та організації самостійної роботи студентів. Узагальнивши набутий досвід викладання в умовах карантину, автори виокремили позитивні та негативні сторони дистанційної форми навчання. Також висвітлено основні проблемні питання при вивченні зазначеної дисципліни та показані шляхи їх вирішення. Визначено теми, що потребують доопрацювання з метою полегшення розуміння їх студентами. Запропоновано, поряд із традиційним вивченням статистичної обробки результатів аналізу хімічного експерименту, в майбутньому застосовувати комп’ютерні програми математико-статистичної обробки даних, такі, як Microsoft Excel і Statistica, що мають великий набір статистичних функцій та засобів візуальної інтерпретації одержаних результатівThe article represents the first experience of teaching the elective course “Bases of Chemical Metrology” in distance learning for second-year students of the Faculty of Pharmacy I. Horbachevsky Ternopil National Medical University (specialty 226 “Pharmacy, Industrial Pharmacy”, full-time study). The elective course “Bases of Chemical Metrology” forms the bases of all types of measurements in chemistry, statistical processing of chemical analysis results and determining the validity of chemical compounds quantitative determination results. This course is an important component of the comprehensive development of the future specialist in the pharmaceutical field. In the difficult realities for the educational process caused by the COVID-19 pandemic, I. Horbachevsky TNMU has created appropriate conditions for full-fledged distance learning. Students have the opportunity for actively interaction with the teacher, while working in the Microsoft Teams program in the form of live communication and using the materials of SDE Moodle, that gain meaningful, relevant and effective knowledge. The article have been represented the structure of the elective course “Bases of Chemical Metrology”, specifics of lectures, practical classes and organization of independent work of students. Summarizing the experience of teaching during quarantine, the authors have been selected the advantages and disadvantages of distance learning
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Національний фармацевтичний університет: зберігаємо традиції, створюємо майбутнє
Місце публікування : Фармацевт практик. - 2021. - № 9. - С. 1-5 (Шифр ФУ17/2021/9)
MeSH-головна: ФАРМАЦЕВТЫ -- PHARMACISTS
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ СЛУЖБЫ ТЕРРИТОРИАЛЬНЫЕ -- COMMUNITY HEALTH SERVICES
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
Географіч. рубрики: Харьков
Анотація: Харківщина — колиска української фармації. Тож не дивно, що витоки сучасної фармацевтичної освіти знаходяться саме тут і сягають 1805 р. — часу, коли у новоствореному Харківському імператорському університеті було відкрито медичний факультет. На його базі проходили іспити на здобуття звання провізора, аптекаря та аптекарського помічника. Для кращої підготовки майбутніх фахівців згодом було організовано фармацевтичну лабораторію (1812 р.), де здобувачі могли отримувати знання із фармації, фармакогнозії та хімії
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Devinyak O., Stan I., Syatynya V., Deyak Ya., Lytvyn O., Kachur I.
Назва : Pharmacy study plans in Visegrad group countries and Ukraine: a comparative analysiss
Паралельн. назви :Навчальні плани з фармації у країнах Вишеградської четвірки та в Україні: порівняльний аналіз
Місце публікування : Український науково-медичний молодіжний журнал. - 2021. - № 1. - С. 13-21 (Шифр УУ14/2021/1)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ОБУЧЕНИЕ ПО СПЕЦИАЛЬНЫМ ПРОГРАММАМ -- CURRICULUM
МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- INTERDISCIPLINARY STUDIES
МЕЖДУНАРОДНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО -- INTERNATIONAL COOPERATION
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
Анотація: Careful design of study plan is a key element of any successful educational program. Till 2018 Ministry of Health of Ukraine regulated the structure of Pharmacy study plans through the adoption of unified Ministerial study plan. Now the responsibility of educational programs and corresponding study plans design in Ukraine is fully transferred to universities. The purpose of this study is to compare the structure and content of pharmacy study plans in Visegrad Group countries with the most recent unified Pharmacy study plan in Ukraine. Methods. The official documents of Warsaw Medical University, Jagiellonian University in Krakow, Charles University, University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno, Comenius University, University of Veterinary Medicine and Pharmacy in Kosice, Semmelweis University and University of Debrecen were studied and data on required courses and corresponding ECTS credits extracted and compared with Ukrainian study plan. Results. Ukrainian unified study plan in Pharmacy pays much more attention to Humanity, Social and Economics section (9 ECTS credits plus 6 ECTS credits of Foreign Language), Computer and IT skills (8 ECTS credits), Hygiene and Ecology (3 ECTS credits), Life Safety, Labor Safety and Bioethics (6 ECTS credits in total), Extreme Medicine and Military Training (6 ECTS credits in total), Toxicological and Forensic Chemistry (4 ECTS credits), Organization and Economics of Pharmacy, Pharmaceutical Management and Marketing (12 ECTS credits in total) as compared to foreign universities. While natural science courses receive less ECTS credits in Ukraine, and some courses in rapidly evolving sciences like Molecular Biology, Immunology or Clinical Biochemistry are significantly underrepresented. Conclusions. The Pharmacy study plans of Visegrad Group universities show greater similarity with each other and tend to differ from the Ukrainian Ministerial study plan. The necessary steps to harmonize Pharmacy study plans of Ukrainian universities with V4 countries include the introduction of Molecular Biology, Immunology, Clinical Biochemistry courses, and strengthening the basic medical and chemical science courses like Human Anatomy and Physiology, Organic Chemistry, Analytical Chemistry, Pharmacology, Medicinal and Pharmaceutical ChemistryҐрунтовний підхід до складання навчальних планів є ключовим елементом будь-якої успішної освітньої програми. До 2018 року Міністерство охорони здоров’я України регулювало структуру навчальних планів з фармації шляхом прийняття єдиного примірного навчального плану на рівні Міністерства. На теперішній час відповідальність за розробку освітніх програм та відповідних навчальних планів в Україні повністю передано університетам. Метою цього дослідження є порівняння структури та змісту навчальних планів з фармації в країнах Вишеградської групи із останнім типовим навчальним планом з фармації в Україні. Методи. Для аналізу використовували офіційні документи Варшавського медичного університету, Ягеллонського університету в Кракові, Карлового університету, Університету ветеринарних та фармацевтичних наук Брно, Університету Коменського, Університету ветеринарної медицини та фармації в Кошице, Університету Земмельвейса та Дебреценського університету, з яких отримано необхідні дані про навчальні дисципліни та відповідні кредити ECTS. Проведено порівняння структури іноземних та українського примірного навчального плану. Результати. Український примірний навчальний план з фармації значно більше уваги приділяє дисциплінам гуманітарного та соціально-економічного блоку (9 кредитів ECTS плюс 6 кредитів ECTS іноземної мови), навичкам роботи з комп’ютером та ІТ (8 кредитів ECTS), гігієні та екології (3 кредити ECTS), безпеці життєдіяльності, охороні праці та біоетиці (загалом 6 кредитів ECTS), екстремальній медицині та військовій підготовці (загалом 6 кредитів ECTS), токсикологічній та судовій хімії (4 кредити ECTS), організації та економіці фармації, фармацевтичному менеджменту та маркетингу (загалом 12 кредитів ECTS) порівняно із закордонними університетами. У той час як природничі дисципліни отримують менше кредитів ECTS в Україні, а окремі дисципліни, які представляють сучасні динамічні науки: молекулярна біологія, імунологія чи клінічна біохімія, – примірним навчальним планом не передбачені. Висновки. Навчальні плани з фармації в університетах Вишеградської четвірки демонструють більшу схожість між собою і дещо відрізняються від українського примірного навчального плану, схваленого Міністерством охорони здоров’я у 2016. Необхідні кроки для гармонізації навчальних планів українських університетів з країнами Вишеградської четвірки включають запровадження курсів молекулярної біології, імунології, клінічної біохімії та посилення базових курсів медичних та хімічних наук, таких як анатомія та фізіологія людини, органічна хімія, аналітична хімія, фармакологія, фармацевтична хімія та хімія лікарських засобів
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Лой Г. Я., Іванків Я. І., Лойко І. І., Олещук О. М.
Назва : Особливості організації навчального процесу в умовах пандемії COVID-19 на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
Паралельн. назви :Peculiarities of the educational process organization in the conditions of the COVID-19 pandemic at the pharmacology and clinical pharmacology department of I. Horbachevsky Ternopil national medical university
Місце публікування : Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 35-38 (Шифр МУ7/2021/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
МЕДИЦИНСКИЕ ИНСТИТУТЫ -- SCHOOLS, MEDICAL
УКРАИНА -- UKRAINE
ПАНДЕМИИ -- PANDEMICS
КОРОНАВИРУСНЫЕ ИНФЕКЦИИ -- CORONAVIRUS INFECTIONS
Анотація: Пандемія COVID-19 стала найбільшим викликом, з яким стикнулися учасники різних рівнів навчального процесу в усьому світі. Запровадження карантину на території України із забороною відвідування здобувачами закладів освіти викликало необхідність організувати навчальний процес он-лайн у надзвичайно короткий термін із врахуванням унікальності потреб для кожного предмета. Це кардинально змінило підходи до викладання дисциплін, для яких такий формат не був типовим, і стало нелегким випробуванням як для викладачів, так і студентів, адже вимагало дуже високого рівня організованості обох сторін. З такими труднощами зіткнулися учасники навчального процесу Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, проте дистанційна форма занять була опанована досить швидко, що дозволило забезпечити хороший рівень підготовки здобувачів освіти. У даній статі розповідається про досвід викладання предмета «Фармакологія» на кафедрі фармакології з клінічною фармакологією в умовах карантинних обмежень, зумовлених пандемією COVID-19, описуються засоби комунікації, інноваційні технології та методики викладання дисципліни, що застосовуються для організації навчального процесу в режимі он-лайн. Дистанційна модель навчання сприяла розвитку інтерактивних методів обговорення матеріалу та оцінювання знань. Проте великим недоліком такого формату є нижча об’єктивність оцінювання знань студентів у зв’язку із можливістю застосування ними додаткових матеріалів під час семінарської частини заняття та тестового контролю. Хоча і студенти, і викладачі кафедри фармакології з клінічною фармакологією були змушені стикнутися з різноманітними проблемами, які вимагали швидкої адаптації до змін, однак, врешті, вдалося забезпечити високу якість навчального процесуThe pandemic COVID-19 has become the biggest challenge the participants at the various levels of the educational process around the world were faced with. The introduction of quarantine on the territory of Ukraine with the restrictions for applicants on attending educational institutions caused the need to organize the educational process online within an extremely short time, taking into account the unique needs of each subject. This radically changed the approaches to the teaching of the discipline, for which such a format was not typical, and became a difficult challenge for both teachers and students, as it required a very high level of organization of all of them. The participants of the educational process of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University also were faced with these difficulties, but the distance form of learning was overcome fairly quickly, which allowed to ensure a good level of the students’ studying. This article represents the experience of pharmacology teaching at the Department of Pharmacology and Clinical Pharmacology in the conditions of quarantine restrictions caused by the pandemic COVID-19, describes the means of communication, innovative technologies and methods of the discipline teaching used to organize the educational process online. The distance learning model has contributed to the development of interactive methods of discussing materials and assessing knowledge. However, a major disadvantage of this format is the lower objectivity of the students’ knowledge assessment as they have the possibility of using additional materials during the seminar part of the classes and test control. Although both students and teachers of the Pharmacology with Clinical Pharmacology Department were forced to face a variety of problems that required rapid adaptation to changes, eventually, it allowed to support the high quality of the educational process
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Колісник С. В., Погосян О. Г., Полуян С. М., Шовкова З. В., Костіна Т. А.
Назва : Актуальність викладання аналітичної токсикології в Національному фармацевтичному університеті
Місце публікування : Соціальна фармація в охороні здоров’я. - Х., 2021. - Том 7, № 1. - С. 18-23 (Шифр СУ53/2021/7/1)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ТОКСИКОЛОГИЯ -- TOXICOLOGY

Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Budniak L. I., Pokotylo O. O.
Назва : Perspectives and issues of teaching “Occupational health and safety” for pharmaceutical department graduates
Паралельн. назви :Перспективи та проблеми викладання дисципліни «Охорона праці в галузі» студентам фармацевтичного факультету
Місце публікування : Медична освіта. - 2021. - № 1. - С. 50-54 (Шифр МУ7/2021/1)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МЕДИЦИНА -- OCCUPATIONAL MEDICINE
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
Анотація: An important component of training a specialist in any specialty is the formation of systematic knowledge of health and safety, life protection, the legal basis of relations between employer and employee in the implementation of his rights about healthy and safe working conditions. Nowadays, there has been a sweeping trend to a significant decreasing the auditorium hours of occupational safety, that prompted us to analyze the problematic issues and the creation of prospects for improving teaching of this disciplineIt is established that in today’s conditions the training of the future specialist with the appropriate awareness of safety situations is one of the most important areas of his professional education. For creating a systematic students’ understanding and consciousness, it’s necessary teaching discipline “Occupational Health and Safety”on the high scientific and technical level, with sufficient quantity of auditorium hours, applying various forms, means, techniques and innovative methods of e-learning activities with an accent on dual education. Special attention should be paid to inspection nand boosting in knowledge of regulatory and legislative acts, because of ignorance or violation of the law does not exempt a person from the responsibilityВажливою складовою підготовки фахівця будь-якої спеціальності є формування системних знань щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правових основ відносин між роботодавцем та працівником у реалізації його права на здорові та безпечні умови праці. Останнім часом чітко прослідковується тенденція до значного скорочення аудиторних годин викладання дисциплін з охорони праці, що спонукало нас до аналізу проблемних питань і формування перспектив викладання даної дисципліниВстановлено, що в умовах сьогодення підготовка майбутнього фахівця з відповідним усвідомленням ситуацій щодо безпеки є одним із найважливіших напрямів його професійної підготовки. Для формування у студентів системного розуміння необхідно викладати дисципліну «Охорона праці в галузі» на високому науково-технічному рівні, з достатнім обсягом аудиторних годин незалежно від напрямків спеціальностей, застосовуючи різні форми, засоби та інноваційні методи навчальної діяльності з акцен­том на дуальній освіті. Окрему увагу варто приділяти вивченню та аналізу нормативно-правових актів, оскільки незнання чи порушення закону не звільняє особу від відповідальності
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : До 100-річчя Національного фармацевтичного університету
Місце публікування : Фармац. журн. - Київ, 2021. - Том 76, N 5. - С. 3-4 (Шифр ФУ3/2021/76/5)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
УНИВЕРСИТЕТЫ -- UNIVERSITIES
Анотація: Національний фармацевтичний університет відзначив свій 100-річний ювілей! Сьогодні Національний фармацевтичний університет став елітним закладом вищої освіти державної форми власності зі статусом «національний», де здобувають освіту громадяни багатьох країн світу. За період свого існування Університет підготував понад 50 тис. провізорів, з яких понад 7 тис. – для 82 зарубіжних країн. Освітній процес в університеті здійснюється за 6 галузями знань та 8 спеціальностями за всіма рівнями вищої освіти. Університет є потужним науково-виробничим комплексом із розвиненою інфраструктурою, яка охоплює не лише підготовку кадрів вищої кваліфікації, але й повний цикл створення оригінальних лікарських препаратів
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Сас І. А.
Назва : Досвід викладання дисципліни "Фармацевтична хімія" іноземним студентам спеціальності "фармація, промислова фармація" [Електронний ресурс]
Місце публікування : Art of Medicine. - 2021. - N 2. - С. 160-164 (Шифр АУ50/2021/2)
Форма і об'єм ресурсу: Електрон. текст. дані
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ТЕХНОЛОГИЯ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ -- TECHNOLOGY, PHARMACEUTICAL
ФАРМАЦЕВТИЧЕСКАЯ ПРОМЫШЛЕННОСТЬ -- DRUG INDUSTRY
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE
СПЕЦИАЛИСТЫ-ИНОСТРАНЦЫ -- FOREIGN PROFESSIONAL PERSONNEL
Анотація: Дисципліна «Фармацевтична хімія» є обов’язковим компонентом професійної підготовки студентів спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Викладання даної дисципліни для англомовних студентів на кафедрі фармації ІФНМУ ведеться починаючи із 2013 р. Значний обсяг навчального матеріалу та тривалість його викладання (13 кредитів ECTS, 5 семестрів), перехід на дистанційне навчання у період пандемії COVID-19, труднощі із засвоєнням матеріалу англійською мовою – все це призводить до значного зниження мотивації іноземних студентів вивчати фармацевтичну хімію
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кремінь Ю. І., Громовик Б. П.
Назва : Дослідження взаємозв’язку освітньо-професійних програм закладів вищої фармацевтичної освіти України із концепцією "фармацевт десяти зірок"
Місце публікування : Фармац. журн. - Київ, 2021. - Том 76, N 5. - С. 27-36 (Шифр ФУ3/2021/76/5)
MeSH-головна: ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ -- PROFESSIONAL COMPETENCE
Анотація: Нині підготовка магістрів фармації в Україні ґрунтується на компетентнісній моделі як переліку компетентностей та програмних результатів навчання згідно з навчальними дисциплінами, що відображається в освітньо-професійних програмах закладів вищої фармацевтичної освіти. При цьому магістри фармації, як працівники сфери публічної довіри, мають володіти усіма професійними ролями відповідно до концепції «фармацевт десяти зірок»
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Котвіцька А. А., Кубарєва І. В., Бекетова М. С.
Назва : Освітньо-наукові аспекти розвитку паліативної допомоги в Україні
Паралельн. назви :Educational and scientific aspects of palliative care development in Ukraine
Місце публікування : Фармацевтичний часопис. - Тернопіль, 2021. - N 3. - С. 64-73 (Шифр ФУ13/2021/3)
MeSH-головна: ПАЛЛИАТИВНАЯ ПОМОЩЬ -- PALLIATIVE CARE
УКРАИНА -- UKRAINE
ОБРАЗОВАНИЕ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКОЕ -- EDUCATION, PHARMACY
Анотація: У статті обгрунтовано доцільність упровадження заходів освітньо-наукового спрямування з метою підвищення ефективності надання паліативної допомоги в Україні з урахуванням світових тенденцій розвитку охорони здоров’я та напрямків розвитку вітчизняної паліативної допомоги
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)