Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (45)Рідкісні видання (2)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Подростков психология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-35 
1.


    Lysytsia, Yu. N.
    Anxiety and depressive disorders in children of early adolescence [Текст] = Тривожні та депресивні розлади у школярів раннього підліткового віку / Yu. N. Lysytsia, S. V. Rymsha // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2019. - № 36. - С. 41-46. - Bibliogr. at the end of the art.


Рубрики:
MeSH-головна:
ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER (диагностика, профилактика и контроль, психология, этиология)
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (статистика, тенденции)
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATIONХмельницкая область
Анотація: The purpose of the work is to investigate the screening frequency of anxiety and depressive disorders and their manifestations in young adolescents to determine risk factors and develop measures for their prevention. Anxiety testing was conducted for 313 students of educational institutions of the Khmelnitsky region aged 10-14 years: 156 (49.8 %) boys and 157 (50.2 %) girls. 258 people were tested for the spectrum of depressive disorders, of which 51.9 % (134) were boys and 48.1 % (124) girls. Spielberger State-Trait Anxiety Inventory (STAI) was used to study anxiety, and Children’s Depression Inventory (CDI) by M. Kovacs, was used to diagnose depression. The probability was evaluated using Student’s t-test with the construction of a 95 % confidence interval (CI) for the difference in means. Quantitative traits are given as M±σ. A high level of personal anxiety was determined in 20 (6.4 %), and situational anxiety in 17 (5.4 %) people. The average level of personal anxiety was determined in 38 (12.1 %), and situational anxiety – in 142 (45.3 %) people. A low level of personal anxiety was identified in 255 (81.5 %), and situational anxiety – in 154 (49.3 %) people. That is, most students of early adolescence had a low level of both personal and situational anxiety. Signs of depressive disorders were detected in 50.0 % of the examined children of early adolescence who completed the questionnaires, in particular, mild manifestations of depression were found in 70 (27.2 %) people, moderate in 46 (17.2 %) people, severe depression in 13 (5.0 %) people. The level of depressive symptoms in girls was higher (53.32±12.54 points) compared with boys (50.01±9.94 points), respectively (95 % CI, 0.5 – 6.0; p0.019). The level of depressive symptoms among students in the city was higher (50.45±8.93 points) compared with students in rural schools (46.74±10.81 points), respectively (95% CI, 0.5 – 6.9, p0.023). When comparing the severity of depressive symptoms in children from a boarding school (59.64±15.03 points) with students of other secondary schools (52.02±9.74 points), its predominance was significant precisely in children who study at a boarding school (95% CI, 2.5 – 16.3; p0.008). So, in children of early adolescence, most have a low level of anxiety. At the same time, depressive disorders of varying degrees were revealed in 50.0 % of the examined children, which manifested themselves mainly in the form of low mood and anhedonia. Female sex, urban living, and having an incomplete family or orphanhood are some of the key risk factors for depression in young children
Мета роботи – дослідити скринінгово частоту тривожних і депресивних порушень та їх прояви у дітей раннього підліткового віку для визначення факторів ризику та розробки заходів їх профілактики. Тестування на тривогу проведено 313 учням навчальних закладів Хмельницької області віком 10–14 років: 156 (49,8 %) хлопчикам і 157 (50,2 %) дівчаткам. Тестування на наявність спектру депресивних розладів пройшли 258 осіб, з яких 51,9 % (134) склали хлопчики і 48,1 % (124) дівчатка. Для дослідження тривоги використовували тест Спілбергера, для діагностики депресії – опитувальник дитячої депресії M. Kovacs. Вірогідність оцінювали за допомогою t-критерію Ст’юдента з побудовою 95 % довірчого інтервалу (ДІ) для різниці середніх. Кількісні ознаки наведені у вигляді M±σ. Високий рівень особистісної тривоги виявлявся у 20 (6,4 %), ситуативної тривоги – у 17 (5,4 %) осіб. Середній рівень особистісної тривоги виявлявся у 38 (12,1 %), ситуативної – у 142 (45,3 %) осіб. Низький рівень особистісної тривоги виявлявся у 255 (81,5 %), ситуативної тривоги – у 154 (49,3 %) осіб. Тобто, у більшості школярів раннього підліткового віку мав місце низький рівень як особистісної, так і ситуативної тривожності. Ознаки депресивних розладів виявлено у 50,0 % обстежених дітей раннього підліткового віку, які заповнили анкети, зокрема, легкі прояви депресії зустрічались у 70 (27,2 %) осіб, помірної – у 46 (17,8 %) осіб, вираженої депресії – у 13 (5,0 %) осіб. Рівень депресивної симптоматики у дівчаток був вищим (53,32±12,54 балів), порівняно з хлопчиками (50,01±9,94 балів), відповідно (95 % ДІ; 0,5 – 6,0; р0,019). Рівень депресивної симптоматики в учнів міста був вищим (50,45±8,93 балів) порівняно з учнями сільських шкіл (46,74±10,81 балів), відповідно (95 % ДІ; 0,5 – 6,9; р0,023). При порівнянні вираженості депресивної симптоматики у дітей зі школи-інтернат (59,64±15,03 балів) з учнями інших середніх шкіл (52,02±9,74 балів), виявлялось значне її переважання саме у дітей, які навчаються в інтернаті (95 % ДІ; 2,5 – 16,3; р0,008). Отже, у дітей раннього підліткового віку в більшості випадків зустрічається низький рівень тривожності. Разом з тим, у 50,0 % обстежених дітей виявлялись різного ступеня депресивні порушення, які проявлялись переважно у вигляді зниженого настрою і ангедонїі. Жіноча стать, проживання в місті і наявність неповної сім’ї чи сирітства є одними з ключових факторів ризику розвитку депресії у дітей раннього підліткового віку
Дод.точки доступу:
Rymsha, S. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Social deprivation as a risk factor for mental maladjustment among the younger generation of Ukrainians [Text] = Соціальна депривація як чинник ризику психічної дезадаптації серед підростаючого покоління українців / S. M. Rusina [та ін.] // Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 2. - P41-46. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (тенденции)
АДАПТАЦИИ ПСИХОСОЦИАЛЬНОЙ НАРУШЕНИЯ -- ADJUSTMENT DISORDERS (этиология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Анотація: The purpose – to investigate the risk factors of adolescent mental maladjustment. Research materials and methods. The diagnostic method of the clinical interview (MCI), clinical-psychopathological and statistical method were used among 30 (13 girls and 17 boys) socially deprived adolescents of school age to detect mental maladjustment. The results. It has been established that psycho-emotional stress, neurotic changes and instability of emotional reactions, especially in deprived teenagers, are caused by psycho- traumatic situations (acute or chronic) and an unsatisfactory social and psychological climate in the family, home, and educational institution. Strong emotional experiences of 62 % of girls (9 persons) were due to the breakup of friendships, a small number – 28 % (4 persons) due to punishment for failure at school and the least due to the indifference of others 24 % (3 persons). Three girls noted 2 signs each. Among young people, emotional and stressful situations were caused in the largest part due to the indifference of others – 72 % (12 people), a fairly high rate due to the breakup of friendly relations – 32 % (5 people) and the least was observed in cases of punishment for failure – 6 % (1 person). One young man noticed 2 signs in himself. Among those examined, 70 % of teenagers were witnesses of psychological bullying, 27 % of the subjects periodically insulted their peers at school, and 1 boy (3 %) admitted that he suffered beatings from high school students. The difference is probable (Р0.001) in comparison with indicators of mental and physical violence. No one described themselves as criminals. Conclusions. The application of ways to reduce or eliminate family and socio- psychological deprivation in society among the growing generation of Ukrainian teenagers will create conditions for the harmonious and comprehensive development of the personality that is in the process of formation
Мета – дослідити чинники ризику підліткової психічної дезадаптації. Матеріали та методи. Серед 30 (13 дівчат і 17 хлопців) соціально депривованих підлітків шкільного віку застосовували діагностичний метод клінічного інтерв’ю (МКІ) за А. Айві (відкриті, закриті питання, відображення почуттів, переказ), клініко-психопатологічний, статистичні методи. Результати. Встановлено, що психоемоційну напругу, невротичні зміни та нестійкість емоційних реакцій, особливо у підлітків із депривацією, спричиняють психотравмуючі ситуації (гострі чи хронічні) та незадовільний соціально-психологічний клімат у сім’ї, побуті, навчальному закладі. Сильні емоційні переживання у 62 % дівчат (9 осіб) були через розрив дружніх стосунків, невелика кількість – 28 % (4 особи) через покарання за неуспішність у школі і найменша – через байдужість оточуючих 24 % (3 особи). Три дівчини відмічали у себе по 2 ознаки. У найбільшої частини юнаків емоційно-стресові ситуації виникали через байдужість оточуючих – 72 % (12 осіб), достатньо високий показник – через розрив дружніх стосунків – 32 % (5 осіб) і найменше –у випадках покарання за неуспішність – 6 % (1 особа). Один юнак відмічав у себе 2 ознаки. Серед обстежених свідками психологічного цькування були 70 % підлітків, 27 % досліджуваних періодично ображали однолітки в школі, а один хлопець зізнався, що терпів побиття від старшокласників. Різниця вірогідна (Р0,001) порівняно з показниками психічного та фізичного насилля. Кривдником себе не характеризував жоден респондент. Висновки. Застосування шляхів зменшення чи усунення сімейної і соціально- психологічної депривацій у суспільстві серед підростаючого покоління українських підлітків створює умови для гармонійного і всебічного розвитку особистості, яка знаходиться у процесі формування
Дод.точки доступу:
Rusina, S. M.
Karvatska, N. S.
Nikoriak, R. A.
Savka, S. D.
Blazhina, I. Y.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Аминов, Н. А.
    Чего хотят "зрелые" подростки? [Текст] / Н. А. Аминов // Женское здоровье. - 2006. - № 10. - С. 22

Рубрики: Здоровый образ жизни--подрост

   Курение--подрост


   Подростков психология


Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


    Беш, Л. В.
    Вивчення психологічних особливостей підлітків з персистуючою бронхіальною астмою [Текст] / Л. В. Беш, О. І. Мацюра // Международный журнал педиатрии, акушерства и гинекологии. - 2014. - Т. 6, № 1. - С. 10


MeSH-головна:
АСТМА БРОНХИАЛЬНАЯ -- ASTHMA (диагноз, классификация, психология)
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (тенденции)
Дод.точки доступу:
Мацюра, О. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


    Валитов, М. С.
    Психолого-педагогическая практика студентов: опыт применения методики-сочинения "Моя встреча с одноклассниками на вечере выпускников через 10 лет" как средство изучения межличностных отношений учащихся старших классов [Текст] / М. С. Валитов // Психология в вузе. - 2006. - № 2. - С. 75-83

Рубрики: Психология педагогическая--обуч

   Подростков психология


   Межличностные отношения


Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


   
    Возрастные и гендерные особенности отношения подростков к спорту [Текст] / В. С. Собкин [и др.] // Вопросы психологии : Науч. журн. - 2005. - № 2. - С. 85-96

Рубрики: Подростков психология

   Спорт


   Половые факторы


   Возрастные факторы


Дод.точки доступу:
Собкин, В. С.
Абросимова, З. Б.
Адамчук, Д. В.
Баранов, Е. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


    Волошин, О. С.
    Характеристика конституційних факторів особистості та показників уваги в осіб юнацького віку [Текст] = Personality characteristics of constitutional factors and indicators of attention in adolescents / О. С. Волошин // Вісник наукових досліджень. - 2016. - N 4. - С. 77-79


MeSH-головна:
ВНИМАНИЕ -- ATTENTION
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Гребова, Л.
    Комплексная оценка биологической и социально-психологической зрелости девочек-подростков [Текст] / Л. Гребова, И. Соловьева // Врач. - 2004. - № 7. - С. 32-33

Рубрики: Подростков психология

   Подростки


Дод.точки доступу:
Соловьева, И.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Гроголева, О. Ю.
    Опыт и перспективы исследования проблемы формирования ответственности [Текст] / О. Ю. Гроголева // Психология в вузе. - 2013. - № 1. - С. 20-28


MeSH-головна:

ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ -- PSYCHOLOGICAL TECHNIQUES (тенденции)
ЛИЧНОСТИ КАЧЕСТВ ОЦЕНКА -- PERSONALITY ASSESSMENT (статистика)
ПСИХОЛОГИЯ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНАЯ -- PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL (методы, статистика, тенденции)
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (классификация, статистика)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


    Даниленко, Г. М.
    Психофізіологічні особливості самовизначення підлітків, що опановують різні професії / Г. М. Даниленко, Т. В. Меркулова, І. В. Межибецька // Довкілля та здоров’я. - 2020. - N 2. - С. 4-8


MeSH-головна:
ПРОФЕССИИ ВЫБОР -- CAREER CHOICE
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Анотація: Відповідність педагогічного навантаження функціональним можливостям підлітків у поєднанні зі стійкістю їх організму до факторів навчального процесу залежить від обраного професійного напрямку та статі учнів. Кваліфікаційні вимоги до операторської діяльності передбачають мобілізацію нервової системи для своєчасного реагування на подразник. Для оволодіння цією професією важливою якістю є здатність працювати в умовах обмеженого часу, уміння переключати та розподіляти достатній обсяг уваги. Серед представників друкарської та перукарської спеціальностей більш рoзвинутими були такі професійно значимі функції як просторові відношення та уміння оперувати просторовими уявленнями
Особливості змін у функціональному стані організму підлітків, які освоюють різні спеціальності, зумовлені впливом специфічних умов виробництва. Найбільш чутливими до специфічної дії навчально-виробничого середовища є зміна рівня розумової працездатності, оперативної пам’яті, врівноваження нервових процесів
Дод.точки доступу:
Меркулова, Т. В.
Межибецька, І. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Даценко, И. Б.
    Индивидуально-психологические особенности подростков с мозговой дисфункцией и расстройством поведения [Текст] / И. Б. Даценко // Международный медицинский журнал (Харків). - 2006. - Т. 12, № 3. - С. 38-42

Рубрики: Подростков психология

   Внимания расстройства с гиперактивностью--психол


   Аффективные симптомы--подрост


   Больного поведение--подрост


   Личности расстройства--подрост



Знайти схожі

12.


    Дегтярева, Л. Н.
    Вопросы возрастной психологии в общей врачебной практике [Текст] / Л. Н. Дегтярева // Российский семейный врач. - 2004. - Т. 8, № 4. - С. 4-17

Рубрики: Психология медицинская

   Детская психология


   Подростков психология


   Возрастные группы--психол


Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


    Долгих, В. В.
    Роль психоэмоциональных и социальных факторов в развитии эссенциальной артериальной гипертензии у подростков [Текст] / В. В. Долгих, Ж. В. Прохорова, Н. А. Фомина // Педиатрия. Журнал им. Г.Н.Сперанского. - 2011. - T. 90, № 5. - С. 25-28

Рубрики: Гипертензия--подрост--психол--этиол

   Подростков психология


Дод.точки доступу:
Прохорова, Ж. В.
Фомина, Н. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


    Кільченко, І. О.
    Чого бояться підлітки [Текст] / І. О. Кільченко // Безпека життєдіяльності. - 2013. - № 4. - С. 29-30


MeSH-головна:
ПОДРОСТКОВ ПОВЕДЕНИЕ -- ADOLESCENT BEHAVIOR
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


   
    Как сказать НЕТ [Текст] // Фармацевт практик. - 2011. - № 5. - С. 54-55

Рубрики: Отказ (психология)

   Подростков психология


Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


    Касатикова, Е. В.
    Характеристика детей с синдромом дефицита внимания и гиперактивностью [Текст] / Е. В. Касатикова, И. П. Брязгунов // Педиатрия. Журнал им. Г.Н.Сперанского. - 2001. - № 2. - С. 40-42


MeSH-головна:
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (методы, тенденции)
ВНИМАНИЯ ДЕФИЦИТ С ГИПЕРАКТИВНОСТЬЮ -- ATTENTION DEFICIT DISORDER WITH HYPERACTIVITY (патофизиология, профилактика и контроль, этиология)
Дод.точки доступу:
Брязгунов, И. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Кирина, М.
    Анатомия бунта [Текст] / М. Кирина // Здоровье. - 2007. - № 6. - С. 56-58

Рубрики: Подростков психология

   Детей воспитание


Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


    Козидубова, В. М.
    Вопросы патопсихологического изучения депрессий у подростков [Текст] / В. М. Козидубова // Проблеми медичної науки та освіти. - 2000. - № 3. - С. 64-66


MeSH-головна:
ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER (диагноз, патофизиология)
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (методы)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Коротеева, Е. М.
    К вопросу об одиночестве подростков [Текст] / Е. М. Коротеева // Психология в вузе. - 2013. - № 1. - С. 50-59


MeSH-головна:
ЛИЧНОСТИ РАЗВИТИЕ -- PERSONALITY DEVELOPMENT
ЛИЧНОСТИ КАЧЕСТВ САМООЦЕНКА -- PERSONALITY INVENTORY (статистика)
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (классификация, статистика, тенденции)
ОДИНОЧЕСТВО -- LONELINESS (психология)
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL (методы, статистика, тенденции)
Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Куликов, А. М.
    Пубертатный период - проблемы подростков и родителей [Текст] / А. М. Куликов, В. П. Медведев // Школа здоровья. - 2002. - № 1. - С. 37-43


MeSH-головна:
ПОЛОВОЕ РАЗВИТИЕ -- SEXUAL DEVELOPMENT (физиология)
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT (тенденции)
Дод.точки доступу:
Медведев, В. П.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-35 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)