Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (45)Рідкісні видання (2)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Подростков психология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-35 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Lysytsia Yu. N., Rymsha S. V.
Назва : Anxiety and depressive disorders in children of early adolescence
Паралельн. назви :Тривожні та депресивні розлади у школярів раннього підліткового віку
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2019. - № 36. - С. 41-46 (Шифр ВУ45/2019/36)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
ФАКТОРЫ РИСКА -- RISK FACTORS
ПОЛОВАЯ ДИФФЕРЕНЦИАЦИЯ -- SEX DIFFERENTIATION
Географіч. рубрики: Хмельницкая область
Анотація: The purpose of the work is to investigate the screening frequency of anxiety and depressive disorders and their manifestations in young adolescents to determine risk factors and develop measures for their prevention. Anxiety testing was conducted for 313 students of educational institutions of the Khmelnitsky region aged 10-14 years: 156 (49.8 %) boys and 157 (50.2 %) girls. 258 people were tested for the spectrum of depressive disorders, of which 51.9 % (134) were boys and 48.1 % (124) girls. Spielberger State-Trait Anxiety Inventory (STAI) was used to study anxiety, and Children’s Depression Inventory (CDI) by M. Kovacs, was used to diagnose depression. The probability was evaluated using Student’s t-test with the construction of a 95 % confidence interval (CI) for the difference in means. Quantitative traits are given as M±σ. A high level of personal anxiety was determined in 20 (6.4 %), and situational anxiety in 17 (5.4 %) people. The average level of personal anxiety was determined in 38 (12.1 %), and situational anxiety – in 142 (45.3 %) people. A low level of personal anxiety was identified in 255 (81.5 %), and situational anxiety – in 154 (49.3 %) people. That is, most students of early adolescence had a low level of both personal and situational anxiety. Signs of depressive disorders were detected in 50.0 % of the examined children of early adolescence who completed the questionnaires, in particular, mild manifestations of depression were found in 70 (27.2 %) people, moderate in 46 (17.2 %) people, severe depression in 13 (5.0 %) people. The level of depressive symptoms in girls was higher (53.32±12.54 points) compared with boys (50.01±9.94 points), respectively (95 % CI, 0.5 – 6.0; p0.019). The level of depressive symptoms among students in the city was higher (50.45±8.93 points) compared with students in rural schools (46.74±10.81 points), respectively (95% CI, 0.5 – 6.9, p0.023). When comparing the severity of depressive symptoms in children from a boarding school (59.64±15.03 points) with students of other secondary schools (52.02±9.74 points), its predominance was significant precisely in children who study at a boarding school (95% CI, 2.5 – 16.3; p0.008). So, in children of early adolescence, most have a low level of anxiety. At the same time, depressive disorders of varying degrees were revealed in 50.0 % of the examined children, which manifested themselves mainly in the form of low mood and anhedonia. Female sex, urban living, and having an incomplete family or orphanhood are some of the key risk factors for depression in young childrenМета роботи – дослідити скринінгово частоту тривожних і депресивних порушень та їх прояви у дітей раннього підліткового віку для визначення факторів ризику та розробки заходів їх профілактики. Тестування на тривогу проведено 313 учням навчальних закладів Хмельницької області віком 10–14 років: 156 (49,8 %) хлопчикам і 157 (50,2 %) дівчаткам. Тестування на наявність спектру депресивних розладів пройшли 258 осіб, з яких 51,9 % (134) склали хлопчики і 48,1 % (124) дівчатка. Для дослідження тривоги використовували тест Спілбергера, для діагностики депресії – опитувальник дитячої депресії M. Kovacs. Вірогідність оцінювали за допомогою t-критерію Ст’юдента з побудовою 95 % довірчого інтервалу (ДІ) для різниці середніх. Кількісні ознаки наведені у вигляді M±σ. Високий рівень особистісної тривоги виявлявся у 20 (6,4 %), ситуативної тривоги – у 17 (5,4 %) осіб. Середній рівень особистісної тривоги виявлявся у 38 (12,1 %), ситуативної – у 142 (45,3 %) осіб. Низький рівень особистісної тривоги виявлявся у 255 (81,5 %), ситуативної тривоги – у 154 (49,3 %) осіб. Тобто, у більшості школярів раннього підліткового віку мав місце низький рівень як особистісної, так і ситуативної тривожності. Ознаки депресивних розладів виявлено у 50,0 % обстежених дітей раннього підліткового віку, які заповнили анкети, зокрема, легкі прояви депресії зустрічались у 70 (27,2 %) осіб, помірної – у 46 (17,8 %) осіб, вираженої депресії – у 13 (5,0 %) осіб. Рівень депресивної симптоматики у дівчаток був вищим (53,32±12,54 балів), порівняно з хлопчиками (50,01±9,94 балів), відповідно (95 % ДІ; 0,5 – 6,0; р0,019). Рівень депресивної симптоматики в учнів міста був вищим (50,45±8,93 балів) порівняно з учнями сільських шкіл (46,74±10,81 балів), відповідно (95 % ДІ; 0,5 – 6,9; р0,023). При порівнянні вираженості депресивної симптоматики у дітей зі школи-інтернат (59,64±15,03 балів) з учнями інших середніх шкіл (52,02±9,74 балів), виявлялось значне її переважання саме у дітей, які навчаються в інтернаті (95 % ДІ; 2,5 – 16,3; р0,008). Отже, у дітей раннього підліткового віку в більшості випадків зустрічається низький рівень тривожності. Разом з тим, у 50,0 % обстежених дітей виявлялись різного ступеня депресивні порушення, які проявлялись переважно у вигляді зниженого настрою і ангедонїі. Жіноча стать, проживання в місті і наявність неповної сім’ї чи сирітства є одними з ключових факторів ризику розвитку депресії у дітей раннього підліткового віку
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Rusina S. M., Karvatska N. S., Nikoriak R. A., Savka S. D., Blazhina I. Y.
Назва : Social deprivation as a risk factor for mental maladjustment among the younger generation of Ukrainians
Паралельн. назви :Соціальна депривація як чинник ризику психічної дезадаптації серед підростаючого покоління українців
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2023. - Т. 22, № 2. - С. 41-46 (Шифр КУ27/2023/22/2)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
АДАПТАЦИИ ПСИХОСОЦИАЛЬНОЙ НАРУШЕНИЯ -- ADJUSTMENT DISORDERS
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Анотація: The purpose – to investigate the risk factors of adolescent mental maladjustment. Research materials and methods. The diagnostic method of the clinical interview (MCI), clinical-psychopathological and statistical method were used among 30 (13 girls and 17 boys) socially deprived adolescents of school age to detect mental maladjustment. The results. It has been established that psycho-emotional stress, neurotic changes and instability of emotional reactions, especially in deprived teenagers, are caused by psycho- traumatic situations (acute or chronic) and an unsatisfactory social and psychological climate in the family, home, and educational institution. Strong emotional experiences of 62 % of girls (9 persons) were due to the breakup of friendships, a small number – 28 % (4 persons) due to punishment for failure at school and the least due to the indifference of others 24 % (3 persons). Three girls noted 2 signs each. Among young people, emotional and stressful situations were caused in the largest part due to the indifference of others – 72 % (12 people), a fairly high rate due to the breakup of friendly relations – 32 % (5 people) and the least was observed in cases of punishment for failure – 6 % (1 person). One young man noticed 2 signs in himself. Among those examined, 70 % of teenagers were witnesses of psychological bullying, 27 % of the subjects periodically insulted their peers at school, and 1 boy (3 %) admitted that he suffered beatings from high school students. The difference is probable (Р0.001) in comparison with indicators of mental and physical violence. No one described themselves as criminals. Conclusions. The application of ways to reduce or eliminate family and socio- psychological deprivation in society among the growing generation of Ukrainian teenagers will create conditions for the harmonious and comprehensive development of the personality that is in the process of formationМета – дослідити чинники ризику підліткової психічної дезадаптації. Матеріали та методи. Серед 30 (13 дівчат і 17 хлопців) соціально депривованих підлітків шкільного віку застосовували діагностичний метод клінічного інтерв’ю (МКІ) за А. Айві (відкриті, закриті питання, відображення почуттів, переказ), клініко-психопатологічний, статистичні методи. Результати. Встановлено, що психоемоційну напругу, невротичні зміни та нестійкість емоційних реакцій, особливо у підлітків із депривацією, спричиняють психотравмуючі ситуації (гострі чи хронічні) та незадовільний соціально-психологічний клімат у сім’ї, побуті, навчальному закладі. Сильні емоційні переживання у 62 % дівчат (9 осіб) були через розрив дружніх стосунків, невелика кількість – 28 % (4 особи) через покарання за неуспішність у школі і найменша – через байдужість оточуючих 24 % (3 особи). Три дівчини відмічали у себе по 2 ознаки. У найбільшої частини юнаків емоційно-стресові ситуації виникали через байдужість оточуючих – 72 % (12 осіб), достатньо високий показник – через розрив дружніх стосунків – 32 % (5 осіб) і найменше –у випадках покарання за неуспішність – 6 % (1 особа). Один юнак відмічав у себе 2 ознаки. Серед обстежених свідками психологічного цькування були 70 % підлітків, 27 % досліджуваних періодично ображали однолітки в школі, а один хлопець зізнався, що терпів побиття від старшокласників. Різниця вірогідна (Р0,001) порівняно з показниками психічного та фізичного насилля. Кривдником себе не характеризував жоден респондент. Висновки. Застосування шляхів зменшення чи усунення сімейної і соціально- психологічної депривацій у суспільстві серед підростаючого покоління українських підлітків створює умови для гармонійного і всебічного розвитку особистості, яка знаходиться у процесі формування
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Аминов Н. А.
Назва : Чего хотят "зрелые" подростки?
Місце публікування : Женское здоровье. - 2006. - № 10. - С. 22 (Шифр 40930/2006/10)
Предметні рубрики: Здоровый образ жизни-- подрост
Курение-- подрост
Подростков психология
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Беш Л. В., Мацюра О. І.
Назва : Вивчення психологічних особливостей підлітків з персистуючою бронхіальною астмою
Місце публікування : Международный журнал педиатрии, акушерства и гинекологии. - 2014. - Т. 6, № 1. - С. 10 (Шифр МУ90/2014/6/1)
MeSH-головна: АСТМА БРОНХИАЛЬНАЯ -- ASTHMA
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Валитов М. С.
Назва : Психолого-педагогическая практика студентов: опыт применения методики-сочинения "Моя встреча с одноклассниками на вечере выпускников через 10 лет" как средство изучения межличностных отношений учащихся старших классов
Місце публікування : Психология в вузе. - 2006. - № 2. - С. 75-83 (Шифр 81929/2006/2)
Предметні рубрики: Психология педагогическая-- обуч
Подростков психология
Межличностные отношения
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Собкин В. С., Абросимова З. Б., Адамчук Д. В., Баранов Е. В.
Назва : Возрастные и гендерные особенности отношения подростков к спорту
Місце публікування : Вопросы психологии: Науч. журн./ Рос. акад. образования. - М., 2005. - № 2. - С. 85-96 (Шифр ВР57/2005/2)
Предметні рубрики: Подростков психология
Спорт
Половые факторы
Возрастные факторы
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Волошин О. С.
Назва : Характеристика конституційних факторів особистості та показників уваги в осіб юнацького віку
Паралельн. назви :Personality characteristics of constitutional factors and indicators of attention in adolescents
Місце публікування : Вісник наукових досліджень. - Тернопіль, 2016. - N 4. - С. 77-79 (Шифр ВУ9/2016/4)
MeSH-головна: ВНИМАНИЕ -- ATTENTION
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гребова Л., Соловьева И.
Назва : Комплексная оценка биологической и социально-психологической зрелости девочек-подростков
Місце публікування : Врач. - 2004. - № 7. - С. 32-33 (Шифр ВР59/2004/7)
Предметні рубрики: Подростков психология
Подростки
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гроголева О. Ю.
Назва : Опыт и перспективы исследования проблемы формирования ответственности
Місце публікування : Психология в вузе. - 2013. - № 1. - С. 20-28 (Шифр 81929/2013/1)
MeSH-головна:
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ -- PSYCHOLOGICAL TECHNIQUES
ЛИЧНОСТИ КАЧЕСТВ ОЦЕНКА -- PERSONALITY ASSESSMENT
ПСИХОЛОГИЯ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНАЯ -- PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Даниленко Г. М., Меркулова Т. В., Межибецька І. В.
Назва : Психофізіологічні особливості самовизначення підлітків, що опановують різні професії
Місце публікування : Довкілля та здоров’я. - Київ, 2020. - N 2. - С. 4-8 (Шифр ДУ9/2020/2)
MeSH-головна: ПРОФЕССИИ ВЫБОР -- CAREER CHOICE
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Анотація: Відповідність педагогічного навантаження функціональним можливостям підлітків у поєднанні зі стійкістю їх організму до факторів навчального процесу залежить від обраного професійного напрямку та статі учнів. Кваліфікаційні вимоги до операторської діяльності передбачають мобілізацію нервової системи для своєчасного реагування на подразник. Для оволодіння цією професією важливою якістю є здатність працювати в умовах обмеженого часу, уміння переключати та розподіляти достатній обсяг уваги. Серед представників друкарської та перукарської спеціальностей більш рoзвинутими були такі професійно значимі функції як просторові відношення та уміння оперувати просторовими уявленнямиОсобливості змін у функціональному стані організму підлітків, які освоюють різні спеціальності, зумовлені впливом специфічних умов виробництва. Найбільш чутливими до специфічної дії навчально-виробничого середовища є зміна рівня розумової працездатності, оперативної пам’яті, врівноваження нервових процесів
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Даценко И. Б.
Назва : Индивидуально-психологические особенности подростков с мозговой дисфункцией и расстройством поведения
Місце публікування : Международный медицинский журнал (Харків). - 2006. - Т. 12, № 3. - С. 38-42 (Шифр 74588/2006/12/3)
Предметні рубрики: Подростков психология
Внимания расстройства с гиперактивностью-- психол
Аффективные симптомы-- подрост
Больного поведение-- подрост
Личности расстройства-- подрост
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дегтярева Л. Н.
Назва : Вопросы возрастной психологии в общей врачебной практике
Місце публікування : Российский семейный врач. - 2004. - Т. 8, № 4. - С. 4-17 (Шифр 29950/2004/8/4)
Предметні рубрики: Психология медицинская
Детская психология
Подростков психология
Возрастные группы-- психол
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Долгих В. В., Прохорова Ж. В., Фомина Н. А.
Назва : Роль психоэмоциональных и социальных факторов в развитии эссенциальной артериальной гипертензии у подростков
Місце публікування : Педиатрия. Журнал им. Г.Н.Сперанского. - 2011. - T. 90, № 5. - С. 25-28 (Шифр ПР21/2011/90/5)
Предметні рубрики: Гипертензия-- подрост-- психол-- этиол
Подростков психология
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кільченко І. О.
Назва : Чого бояться підлітки
Місце публікування : Безпека життєдіяльності. - 2013. - № 4. - С. 29-30 (Шифр Б119244/2013/4)
MeSH-головна: ПОДРОСТКОВ ПОВЕДЕНИЕ -- ADOLESCENT BEHAVIOR
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Как сказать НЕТ
Місце публікування : Фармацевт практик. - 2011. - № 5. - С. 54-55 (Шифр ФУ17/2011/5)
Предметні рубрики: Отказ (психология)
Подростков психология
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Касатикова Е. В., Брязгунов И. П.
Назва : Характеристика детей с синдромом дефицита внимания и гиперактивностью
Місце публікування : Педиатрия. Журнал им. Г.Н.Сперанского. - Москва, 2001. - № 2. - С. 40-42 (Шифр ПР21/2001/2)
MeSH-головна: ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
ВНИМАНИЯ ДЕФИЦИТ С ГИПЕРАКТИВНОСТЬЮ -- ATTENTION DEFICIT DISORDER WITH HYPERACTIVITY
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кирина М.
Назва : Анатомия бунта
Місце публікування : Здоровье. - 2007. - № 6. - С. 56-58 (Шифр 71653/2007/6)
Предметні рубрики: Подростков психология
Детей воспитание
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Козидубова В. М.
Назва : Вопросы патопсихологического изучения депрессий у подростков
Місце публікування : Проблеми медичної науки та освіти. - Харків, 2000. - № 3. - С. 64-66 (Шифр 23579/2000/3)
MeSH-головна: ДЕПРЕССИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- DEPRESSIVE DISORDER
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Коротеева Е. М.
Назва : К вопросу об одиночестве подростков
Місце публікування : Психология в вузе. - 2013. - № 1. - С. 50-59 (Шифр 81929/2013/1)
MeSH-головна: ЛИЧНОСТИ РАЗВИТИЕ -- PERSONALITY DEVELOPMENT
ЛИЧНОСТИ КАЧЕСТВ САМООЦЕНКА -- PERSONALITY INVENTORY
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
ОДИНОЧЕСТВО -- LONELINESS
ПСИХОЛОГИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ -- PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Куликов А. М., Медведев В. П.
Назва : Пубертатный период - проблемы подростков и родителей
Місце публікування : Школа здоровья. - 2002. - № 1. - С. 37-43 (Шифр 73482/2002/1)
MeSH-головна: ПОЛОВОЕ РАЗВИТИЕ -- SEXUAL DEVELOPMENT
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

 1-20    21-35 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)