Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (96)Рідкісні видання (12)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Психофизиология<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 90
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-90 
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кальниш В. В., Трінька І. С., Пашковський С. М., Симинюк Ю. В., Коваль Н. В., Поніматченко С. Л.
Назва : Порівняльна характеристика психофізіологічних особливостей операторів безпілотних авіаційних комплексів та персоналу з управління повітряним рухом
Паралельн. назви :Comparative Characteristics of Psychophysiological Peculiarities of Operators of Unmanned Aircraft Systems and Air Traffic Control Personnel
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2023. - Т. 27, № 1. - С. 138-143 (Шифр ВУ80/2023/27/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: АВИАЦИЯ -- AVIATION
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
УКРАИНА -- UKRAINE
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): безпілотна авіація
Анотація: Стаття присвячена вивченню та порівнянню професійно важливих психофізіологічних якостей операторів безпілотних авіаційних комплексів (БпАК) та персоналу з управління повітряним рухом (УПР), які проходять військову службу в лавах Збройних Сил України. Метою дослідження є встановлення спорідненості та відмінностей психофізіологічних характеристик операторів БпАК та персоналу з УПР для розробки рекомендацій щодо проведення професійної орієнтації та професійного відбору таких фахівців. Для досягнення мети було відібрано 142 оператори БпАК та 71 фахівець, який виконує обов’язки в процесі управління повітряним рухом віком до 40 років в період проходження стаціонарної лікарсько-льотної експертизи на базі Військово-медичного клінічного центру Центрального регіону (ВМКЦ ЦР). Обстеження виконували за допомогою бланкових методик і програмно-апаратного комплексу для проведення психофізіологічних досліджень “ПФИ-2”. Показано, що оператори БпАК більш схильні до ризику порівняно з персоналом з УПР. Різниця швидкісних характеристик операторів БпАК та персоналу УПР свідчить про більш високі вимоги до прийняття рішень операторами БпАК та більшу виснаженість нервової системи цих фахівців за показниками критичної частоти світлових мерехтінь та кількістю помилок пропуску при реалізації оцінки складної зорово-моторної реакції, що доводить більшу їх завантаженість під час виконання службових обов’язків. Кількість вірних відміток при виконанні завдання на увагу вища у персоналу з УПР, а кількість пропущених кілець у операторів БпАК дещо вища у порівнянні з іншою досліджуваною групою. Такий ефект може бути пов’язаний з різницею у вигляді їх професійної діяльності під час виконання завдань за призначенням. Констатована різниця в рівні психологічних і психофізіологічних параметрів операторів БпАК та персоналу з УПР може бути використана для розробки критеріїв моніторингу професійно важливих якостей і професійного відбору спеціалістів вказаних професійThe article is devoted to the study and comparison of professionally important psychophysiological peculiarities of operators of unmanned aircraft systems (UAS) and air traffic control (ATC) personnel who are serving in the Armed Forces of Ukraine. The purpose of the study is to establish the kinship and differences in the psychophysiological characteristics of operators of UAS and ATC personnel in order to develop recommendations for conducting professional orientation and professional selection of such specialists. To achieve the goal, 142 operators of UAS and 71 specialists who perform duties in the process of ATC under the age of 40 during the period of inpatient flight medical examination on the basis of the Military Medical Clinical Center of the Central Region were selected. The examination was carried out with the help of blank methods and software and hardware complex for psychophysiological research «PFI-2». It is shown that operators of UAS are more prone to risk compared to ATC personnel. The difference in speed characteristics of operators of UAS and ATC personnel indicates higher requirements for decision-making by operators of UAS and greater exhaustion of to the indicators of the critical frequency of light flickers and the number of omission errors in the implementation of the evaluation of a complex visual-motor reaction, which proves that they are busier during the performance of official duties. The number of correct marks when performing the attention task is higher among ATC personnel, and the number of missed rings among operators of UAS is slightly higher compared to the order studied group. Such an effect may be related to the difference in the form of their professional activity during the performance of assigned tasks. The established difference in the level of psychological and psychophysiological parameters of operators OF UAS and ATC personnel can be used to develop criteria for monitoring professionally important qualities and professional selection of specialists in the specified professions
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Stoyan N. V., Ocheredko O. M., Korobchanskyi V. O., Bratkova O. Yu., Serebrennikova O. A.
Назва : Adaptive capabilities of the body and aggressive personality manifestations of modern students at various stages of education in a higher education institution
Паралельн. назви :Особливості адаптаційних можливостей організму та агресивних проявів особистості сучасних студентів на різних етапах навчання у закладі вищої освіти
Місце публікування : Вісник морфології. - 2023. - Т. 29, № 1. - С. 25-34 (Шифр ВУ8/2023/29/1)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: The determination of the subsequent comprehensive assessment of the peculiarities of the course of adaptation processes, which are characteristic of modern student youth who acquire a certain profession, are closely related to the establishment of the regularities of the course of numerous adaptive mechanisms in the plane of implementation of psychophysiological, mental, and socio-psychological adaptation. The purpose of the work is to carry out a comprehensive hygienic assessment of the adaptation capabilities of the organism based on the definition of its social and psychological component and aggressive personality manifestations of modern students at various stages of education in a higher education institution. Scientific studies were conducted using questionnaires by Rogers and Diamond and Bass-Darky. 307 students, including 150 young women and 157 young men, who studied in the first, third and sixth years of the medical faculty were under supervision during the observation period. The analysis of the obtained data involved the application of descriptive statistics procedures based on the application of the statistical analysis program package “Statistica 6.1” (license number ВXXR901E245722FA). It was established that the highest level of expression of integral indicators of social and psychological adaptation of students, regardless of the time of study in a higher education institution, is characteristic of the characteristics of adaptation manifestations regarding the desire to dominate and accept others; at the same time, the lowest level of expression is for the characteristics of internality and therefore, determines the presence of pronounced signs of transformations of the adaptive content, which mark the tense course of the processes of social and psychological adaptation of students to the conditions of stay in a medical institution of higher education. It was found that among the overwhelming number of students who were studied, the indicators of aggressive personality manifestations exceed the values typical for normative age-sex indicators. This situation determines the need for the development of methods for a comprehensive assessment of the state of adaptive resources of the body of young men and women studying and scientific substantiation of health-preserving technologies, based on which measures of psychohygienic correction should take the leading placeВизначення комплексної оцінки особливостей перебігу адаптаційних процесів, котрі властиві для сучасної студентської молоді, що здобуває певний фах, тісно пов’язані зі встановленням закономірностей перебігу численних пристосувальних механізмів у площині реалізації психофізіологічної, психічної та соціально-психологічної адаптації. Метою роботи є здійснення комплексної гігієнічної оцінки особливостей адаптаційних можливостей організму на підставі визначення її соціально-психологічної складової та агресивних проявів особистості сучасних студентів на різних етапах навчання у закладі вищої освіти. Наукові дослідження проводили з використанням опитувальників Роджерса і Даймонда та Басса-Дарки. Під наглядом впродовж періоду спостережень знаходились 307 студентів, в тому числі 150 дівчат і 157 юнаків, які навчались на першому, третьому та шостому курсах медичного факультету. Аналіз отриманих даних передбачав застосування процедур описової статистики на підставі застосування пакету програм статистичного аналізу “Statistica 6.1” (ліцензійний № ВXXR901E245722FA). Встановлено, що найвищий рівень вираження інтегральних показників соціально-психологічної адаптації студентів, незалежно від часу навчання у закладі вищої освіти, властивий для характеристик адаптаційних проявів щодо прагнення до домінування та прийняття інших; разом із тим, найнижчий рівень вираження – для характеристик інтернальності і, отже, визначає наявність виражених ознак перетворень пристосувального змісту, які відзначають напружений перебіг процесів соціально-психологічної адаптації студентів до умов перебування у медичному закладі вищої освіти. Виявлено, що серед переважної кількості студентів, які досліджувались, показники агресивних проявів особистості перевищують значення, властиві для нормативних віково-статевих показників. Таке становище визначає потребу у розробленні методик комплексної оцінки стану адаптаційних ресурсів організму юнаків і дівчат, що навчаються, та наукового обґрунтування здоров’язберігаючих технологій, в основі яких провідне місце мають займати заходи психогігієнічної корекції
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Колосова О. В. , Федорчук С. В., Когут І. О., Крушинська Н. М., Прима І. І.
Назва : Оцінювання сенсомоторного реагування учасників бойових дій з різним рівнем наявного стресу
Паралельн. назви :Assessment of sensorimotor response of combatants with different levels of stress
Місце публікування : Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 88-93 (Шифр СУ69/2023/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
РЕФЛЕКСОТЕРАПИЯ -- REFLEXOTHERAPY
Анотація: Розглянуто стан психофізіологічних функцій та опорно-рухового апарату учасників бойових дій. Мета. Оцінювання сенсомоторного реагування у зв’язку з функціональним станом нервової системи та опорно-рухового апарату легкоатлетів-аматорів – учасників бойових дій у реабілітаційному періоді. Методи. Для визначення стану психофізіологічних функцій використовували діагностичний комплекс «Діагност-1». Електронейроміографічне дослідження проводили за допомогою нейродіагностичного комплексу Nicolet Viking Select. Використовували методику Н-рефлексометрії камбалоподібного м’яза гомілки та методику визначення швидкості проведення нервового імпульсу по серединному нерву верхньої кінцівки (n. medianus). Результати. Встановлено, що у значної частини спортсменів із групи травмованих легкоатлетів-аматорів спостерігалися відхилення електронейроміографічних показників від референтних значень, що може бути наслідком компресії спинномозкових нервів крижового сплетіння, викликаної впливом неадекватного навантаження на поперековий відділ хребта. Виявлено значущу негативну кореляцію між віком та показниками Н-рефлексометрії камбалоподібного м’яза спортсменів, що може свідчити про зниження резистентності до дії травмуючих навантажень зі збільшенням віку учасників бойових дій. Показано наявність значущої позитивної кореляції між кількістю точних реакцій у тесті реакції на рухомий об’єкт та амплітудою м’язових відповідей на стимуляцію сенсорних волокон n. medianus для правої верхньої кінцівки. Такі результати можуть свідчити про важливість зворотного зв’язку від скелетних м’язів до нервової системи для виконання точнісних рухів. Виявлені кореляційні зв’язки психофізіологічних та електронейроміографічних показників можуть бути корисними для проведення моніторингу ефективності реабілітаційних заходів учасників бойових дійThe state of psychophysiological functions and musculoskeletal system of combatants is considered. Objective. To evaluate sensorimotor response in connection with the functional state of the nervous and musculoskeletal systems of amateur athletes - combatants in the rehabilitation period. Methods. The diagnostic complex «Diagnost-1» was used to determine the state of psychophysiological functions. Electroneuro-myographic study was performed using the neurodiagnostic complex Nicolet Viking Select. The method of H-reflexometry of the gastrocnemius muscle of the lower leg and the method of determining the speed of nerve impulse conduction along the median nerve of the upper extremity (n. medianus) were used. Results. It was established that a significant part of athletes from the group of injured amateur athletes had deviations of electro-neuromyographic indicators from the reference values, which may be a consequence of compression of the spinal nerves of the sacral plexus caused by the influence of inadequate load on the lumbar spine. A significant negative correlation was found between age and H-reflex sometry of the psoas muscle of athletes, which may indicate a decrease in resistance to traumatic loads with increasing age of combatants. The presence of a significant positive correlation between the number of accurate reactions in the test of reaction to a moving object and the amplitude of muscle responses to stimulation of n. medianus sensory fibers for the right upper extremity was shown. Such results may indicate the importance of feedback from skeletal muscles to the nervous system for the performance of precise movements. The revealed correlations of psychophysiological and electroneuromyographic parameters can be useful for monitoring the effectiveness of rehabilitation measures for combatants
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Крикун О. А.
Назва : Психологічна характеристика спортсменів складно-координаційних видів спорту. Сучасні підходи при їх спортивному відборі
Паралельн. назви :Psychological characteristics of athletes of complex coordination sports events. Modern approaches to their sports selection
Місце публікування : Спортивна медицина, фізична терапія та ерготерапія. - 2023. - N 2. - С. 37-42 (Шифр СУ69/2023/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СПОРТСМЕНЫ -- ATHLETES
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: За результатами теоретико-аналітичних досліджень проаналізовано особистісні властивості кваліфікованих спортсменів в складно-координаційних видах спорту та їх вплив на змагальну діяльність, висвітлено наукові підходи до спортивного відбору в складно-координаційних видах спорту. Мета. Визначення особистісних властивостей кваліфікованих спортсменів в складно-координаційних видах спорту, аналіз наукових підходів до спортивного відбору. Методи. Аналіз, синтез, порівняння і систематизація даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет. Результати. Виявлено особливу роль психологічного клімату спортивної команди, сумісності спортсменів в командах з групових видів спорту. Окреслено значущість психологічної підготовки та супроводу спортсменів в цих видах спорту. Вдосконалення системи підготовки у видах спорту зі складною за координацією структурою рухів неможливе без науково організованого спортивного відбору, індивідуалізації психологічного супроводу з урахуванням особливостей конкретного виду спорту. Комплексний підхід у спортивному відборі в складно-координаційних видах спорту передбачає обов’язкове оцінювання не тільки фізичної, технічної, морфологічної готовності спортсмена, а й рівня психологічної підготовкиBased on the results of theoretical and analytical studies, the personal properties of qualified athletes in complex coordinated sports events and their influence on competitive activity are analyzed, scientific approaches to sports selection in complex coordinated sports events are highlighted. Objective. To define personal properties of skilled sportsmen in complex coordinated sports, to analyze scientific approaches to sports selection. Methods. Analysis, synthesis, comparison, and systematization of data of scientific and methodical literature and the Internet. Results. The special role of the sports team psychological climate and the compatibility of athletes in teams of group sports events are revealed. The importance of psychological training and support of athletes in these sports events is outlined. The training system improvement in sports events with a complex coordination structure of movements is impossible without scientifically organized sports selection, individualization of psychological support with account for the characteristics of a particular sports event. An integrated approach to sports selection in complex coordinated sports events involves a mandatory assessment of not only the physical, technical, morphological fitness of the athlete, but the level of psychological preparation as well
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Невишна Ю. В.
Назва : Оцінка перебігу пологів та післяпологового періоду залежно від типів проведення допологової підготовки
Паралельн. назви :Assessment of the labor course and postnatal period depending on the types of conducting antinatal preparation
Місце публікування : Клінічна та експериментальна патологія. - 2021. - Т.20, № 2. - С. 51-56 (Шифр КУ27/2021/20/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: БЕРЕМЕННОСТЬ -- PREGNANCY
РОДОРАЗРЕШЕНИЯ ПРОЦЕСС -- LABOR, OBSTETRIC
РОДОВ ОСЛОЖНЕНИЯ -- OBSTETRIC LABOR COMPLICATIONS
ПСИХОТЕРАПИЯ СУПРУЖЕСКИХ ПАР -- MARITAL THERAPY
СУПРУЖЕСКИЕ ПАРЫ -- SPOUSES
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: Встановлено, що проведення допологової підготовки позитивно впливає не тільки на стан жінки, але й на стан плода та новонародженого. Психофізична підготовка до пологів із мотивацією на партнерську підтримку з використанням методу ТЕС достовірно підвищує поріг терпимості болю, покращує перебіг пологів та можливість адаптаційних механізмів матері і плода, про що засвідчує оцінка балів за шкалою Апгар, адаптація немовлят, раннє прикладання до грудей, сумісне перебування матері та дитиниIt has been established that prenatal preparation has a positive effect not only on the condition of the woman, but also on the condition of the fetus and newborn. Psychophysical preparation for childbirth with motivation for partner support using the TES method significantly increases the pain tolerance threshold, improves the course of childbirth and the possibility of adaptive mechanisms of the mother and fetus, as evidenced by the assessment of points on the Apgar scale, adaptation of newborns, early attachment to the breast, joint stay of mother and child
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Симоненко Г. Г.
Назва : Клінічне підґрунтя когнітивних порушень, асоційованих з епілептичним синдромом різного ґенезу
Паралельн. назви :Clinical background of cognitive disorders associated with epileptic syndrome of various genesis
Місце публікування : Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2020. - Т. 24, № 2. - С. 266-273 (Шифр ВУ80/2020/24/2)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: КОГНИТИВНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COGNITION DISORDERS
ЭПИЛЕПСИЯ ВИСОЧНАЯ -- EPILEPSY, TEMPORAL LOBE
МОЗГА ГОЛОВНОГО БОЛЕЗНИ -- BRAIN DISEASES
ИНСУЛЬТ -- STROKE
ЗДОРОВЬЯ СОСТОЯНИЯ ПОКАЗАТЕЛИ, ШКАЛА -- SICKNESS IMPACT PROFILE
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: Поширеність когнітивних порушень, які не досягають ступеня деменції, становить 15–20%. Відомо, що у 20% людей з інтелектуальними порушеннями, внаслідок структурних змін у головному мозку, може діагностуватися епілепсія. Метою дослідження було оцінити клінічні, лабораторні та функціональні показники пацієнтів з діагнозом когнітивного зниження різного ступеня на фоні перенесеного епілептичного нападу в умовах неврологічного відділення. Ретроспективно було оцінено 211 пацієнтів з когнітивним зниженням, у анамнезі яких були посилання на епілептичні напади (з наслідками черепно-мозкової травми, перинатальної травми з гіпоксичною енцефалопатією, інсульту, дисциркуляторною енцефалопатією, пухлинами головного мозку, артеріо-венозною мальформацією, криптогенні та внаслідок екзогенної інтоксикації). Для оцінки стану когнітивної функції пацієнта використовували експрес-тести: скорочений тест розумових здібностей - 4 (АМТ-4) та спрощений тест MMSE. Орієнтовне порівняння ретроспективних якісних показників пацієнтів оцінювали простими математичними методами. Був показаний значний вплив на рівень когнітивних порушень з боку екзогенної інтоксикації, а також атеросклеротичних змін у судинах. Ураження головного мозку внаслідок травми або пухлини, як причини судомного нападу, показало більш виражену астенізацію, загальмованість, зниження критики та інтелекту у разі правопівкульної локалізації. Більш виражені когнітивні порушення виникали при ураженні лобової та скроневої локалізації. Так, при ураженні скроневої частки характерними були мнестичні порушення, дезорієнтація у часі та просторі. При уражені лобової частки – зниження уважності, виникнення астено-депресивного синдрому, загальмованості. Більш виражені мовні та письмові розлади, дезорієнтацію у часі та просторі, астено-невротичний синдром з емоційною лабільністю виявлялись у разі ураження лівого каротидного басейну при інсульті. Таким чином, дослідження когнітивних порушень у неврологічній клініці є однією з важливих міждисциплінарних проблем сучасної медицини.The prevalence of cognitive impairments that have not reached the degree of dementia is 15-20%. It is known that 20% of people with intellectual disabilities, due to structural changes in the brain, can be diagnosed with epilepsy. The aim of the study was to evaluate the clinical, laboratory, and functional parameters of patients diagnosed with varying degrees of cognitive disorders in the setting of an epileptic seizure in a neurological department. A retrospective assessment was made of 211 patients with cognitive decline who had a history of epileptic seizures (with consequences of traumatic brain injury, perinatal trauma with hypoxic encephalopathy, stroke, discirculatory encephalopathy, brain tumors, arteriovenous malformations, cryptogenic and due to exogenous intoxication). To assess the patient’s cognitive function, rapid tests were used: a shortened test of mental abilities - 4 (AMT-4) and a simplified MMSE test. A preliminary comparison of retrospective patients quality indicators was assessed using simple mathematical methods. It was shown a significant effect on the level of cognitive impairment of exogenous intoxication, as well as atherosclerotic changes in the vessels. Brain damage due to trauma or tumor, as the cause of a convulsive attack, showed more pronounced asthenization, lethargy, decreased criticism and intelligence in the case of right hemispheric localization. More pronounced cognitive impairments occurred with lesions in the frontal and temporal localization. So, with damage to the temporal lobe, amnestic disturbances, disorientation in time and space were characteristic. With damage to the frontal lobe - decreased attention, the occurrence of asthenic-depressive syndrome, lethargy. More pronounced speech and writing disorders, disorientation in time and space, astheno-neurotic syndrome with emotional lability were revealed in the case of damage to the left carotid system in stroke. Thus, the study of cognitive impairments in a neurological clinic is one of the important interdisciplinary problems of modern medicine
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Хамрабаева Ф. И.
Назва : Роль эмоциональных и вегетативных расстройств в хронизации язвенной болезни двенадцатиперстной кишки
Паралельн. назви :The features of vegetative and emotional disorders at chronization of duodenal ulcer
Місце публікування : Сучасна гастроентерологія. - 2019. - № 4. - С. 19-22 (Шифр СУ10/2019/4)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: ДВЕНАДЦАТИПЕРСТНОЙ КИШКИ ЯЗВА -- DUODENAL ULCER
НЕРВНАЯ СИСТЕМА ВЕГЕТАТИВНАЯ -- AUTONOMIC NERVOUS SYSTEM
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
СОМАТОТИПЫ -- SOMATOTYPES
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY
Анотація: Язвенную болезнь двенадцатиперстной кишки традиционно относят к психосоматическим заболеваниям. Не случайно в классических исследованиях основоположника теории стресса канадского ученого Г. Селье острая язва желудка служит моделью соматического проявления стресса, а последователи идей невризма И. П. Павлов, физиологи К. М. Быков и И. Т. Курцин в качестве иллюстрации роли кортико-висцеральных взаимоотношений в генезе соматических болезней также приводят язвенную болезнь. За последние десятилетия опубликовано большое количество работ, посвященных роли психоэмоциональных и вегетативных расстройств в развитии язвенной болезни. Нами обследовано 62 пациентов (23 женщины и 39 мужчин) с язвенной болезнью двенадцатиперстной кишки в возрасте от 18 до 42 лет. Исследование состояния вегетативной нервной системы проводили по общепринятой схеме с анализом исходного вегетативного тонуса. С помощью унифицированных анкет и схем анализировали наличие и выраженность синдрома вегетативной дистонии. Полученные данные свидетельствуют о том, что одним из механизмов хронизации язвенной болезни двенадцатиперстной кишки является формирование диссоциации между вегетативными и эмоциональными расстройствами, при которой повышенная тревожность сочетается с вегетативной парасимпатикотонией и недостаточностью вегетативного обес­печения деятельности. С практической точки зрения эти данные обосновывают необходимость при лечении язвенной болезни двенадцатиперстной кишки назначение транквилизаторов, антидепрессантов, а в случае хронического течения болезни — вегетотропных средств с тонизирующим действиемTraditionally, duodenal ulcer is referred to the psychosomatic disorders. Not by accident, in the classic investigations of the founder of the stress theory, Canadian scientist R. Selye, acute gastric ulcer serves as a model of somatic expression of stress, and the followers of the ideas of neurism I. P. Pavlov, physiologists K. M. Bykov and I. T. Kurcin used peptic ulcer also as an illustration of the role of cortico-visceral relationships in the genesis of somatic diseases. A big number of papers have been published over the past decade, devoted to the role of psycho-emotional and vegetative disorders in the development of peptic ulcer. The investigation involved 62 patients (23 women and 39 men) with duodenal ulcer, aged from 18 to 42 years. The state of vegetative nervous systems was investigated by common scheme with analysis of initial vegetative tonus. Besides, the presence and degree of the syndrome of vegetative dystonia was analyzed with the use of unified questionnaires and schemes. The obtained data showed that one of the mechanisms of the duodenal ulcer chronization is the formation of dissociation between vegetative and emotional disorders, in which the increased anxiety is combined with vegetative parasympaticotonia and lack of vegetative activity support. From the practical standpoint, these data give the ground for the obligatory use in the peptic ulcer treatment schemes of tranquilizers and antidepressants, and in case of chronic course — of vegetotropic agents with tonic effects
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вадзюк С. Н., Горішний М. І., Горішний І. М.
Назва : Властивості нервових процесів у дітей з різними психотипами
Паралельн. назви :Properties of neural processes in children with different psychotypes
Місце публікування : Актуальні питання педіатрії, акушерства та гінекології. - Тернопіль, 2019. - N 2. - С. 6-9 (Шифр АУ37/2019/2)
MeSH-головна: НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PROCESSES
ДЕТИ -- CHILD
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: Мета дослідження – встановити взаємозв’язок між психотипом дитини і силою та функціональною рухливістю нервових процесів. Матеріали та методи. Для визначення психотипу проводили анкетування у 86 дітей віком до 18 років за допомогою опитувальників Вайсбанда та Гуленка. Нервові процеси аналізували за комп’ютерною програмою «Діагност 1М». Статистичну обробку даних проводили методом непараметричної статистики, використовуючи U-тест – критерій Манна – Уїтні. Результати дослідження та їх обговорення. Встановлено залежність кількості оброблених подразників при вивченні сили нервових процесів у режимі зворотного зв’язку від психотипу дитини (p0,01). Зокрема, відмінність є між провідними функціями логіки, етики та сенсорики. Найвищий показник кількості переробки інформації в сенсориків (621,28), найнижчий – у логіків (552,48). Також встановлено різницю функціональної рухливості нервових процесів у режимі зворотного зв’язку між логіками та етиками (р0,05). Зокрема, мінімальний час реакції в логіків менший в 1,6 раза. Залежності реакції на рухомий об’єкт від психотипу виявити не вдалося (p0,05). Висновки. За допомогою опитувальників визначено психологічні типи за Юнгом у 60 респондентів. На базі комп’ютерної програми «Діагност 1М» виміряно силу та функціональну рухливість нервових процесів у дітей. Встановлено залежність вищенаведених показників від їх психотипуThe aim of the study – to establish the relationship between human psychotype, strength and functional mobility of neural processes. Materials and Methods. To determine the psychotype, 86 respondents were interviewed using the Weissband and Gulenko questionnaires. The analysis of nerve processes was performed with a computer program “Diagnost 1M”. Statistical processing of data was made by the method of nonparametric statistics, establishing U test – Mann-Whitney test. Results and Discussion. The dependence of the number of stimuli processed in the study of the strength of the nervous processes using the feedback mode of the human psychotype (p 0.01) was established. In particular, the difference is between the leading functions of logic, ethics, and sensory. The highest indicator of the amount of information processing in sensors (621.28), the lowest – in logics (552.48). There was also a difference in functional mobility of nerve processes using the feedback mode between logic and ethics (p 0.05). In particular, the minimum reaction time for logic is less than 1.6 times. No dependency, response to moving object from psychotype was detected (p 0.05). Conclusions. The questionnaires identified Jung’s psychological types in 60 respondents. On the basis of the computer program “Diagnost 1M” the strength and functional mobility of nervous processes in students were measured. The dependence of the above indicators on the human psychotype was established
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Назва : Професору Кальнишу Валентину Володимировичу — 70 років!
Місце публікування : Фізіологічний журнал. - К., 2018. - Том 64, N 4. - С. 96-97 (Шифр ФУ6/2018/64/4)
MeSH-головна: ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МЕДИЦИНА -- OCCUPATIONAL MEDICINE
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: 18 травня 2018 р. виповнюється 70 років професору кафедри авіаційної, морської медицини та психофізіології Української військово-медичної академії, завідувачу лабораторії психофізіології праці Державної установи «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», доктору біологічних наук, професору, академіку АМБН, голові колегії психофізіологів Національної медичної палати України Кальнишу Валентину Володимировичу!
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Moroz V. M., Makarov S. Yu.
Назва : Leading factors wich influence the features of the course of the psychophysiological adaptation of students of modern medical education in the dynamics of educational year, and their complex assessment
Паралельн. назви :Провідні фактори, які впливають на особливості перебігу процесів психофізіологічної адаптації студентів сучасних закладів вищої медичної освіти в динаміці навчального року, та їх комплексна оцінка
Місце публікування : Вісник морфології. - 2018. - Т. 24, № 2. - С. 44-49 (Шифр ВУ8/2018/24/2)
Примітки : Bibliogr. at the end of the art.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ МЕДИЦИНСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ -- STUDENTS, HEALTH OCCUPATIONS
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: The assessment of the peculiarities of the processes of psychophysiological adaptation of students involves the implementation of a comprehensive analysis of a number of indicators of the functional state of the organism and of the personality traits of girls and youth on the basis of the application of methods of statistical analysis, one of the main tools of which is factor analysis. The aim of the work is to determine the leading factors influencing the peculiarities of the course of psychophysiological adaptation of students of modern institutions of higher medical education in the dynamics of the academic year. Determination of the level of development of psychophysiological functions of students was carried out with the use of the licensed computer complex “Efecton Studio”, peculiarities of the person were evaluated on the basis of psychodiagnostic studies, statistical processing of the received materials was carried out using a package of programs of multidimensional statistical analysis “Statistica 6.1” on the basic procedures of factor analysis. It is determined that as the main factors in the analysis of the physiologically-determined correlates of the success of the processes of psychophysiological adaptation, the following factors should be noted: “peculiarities of dynamic efficiency” and “peculiarities of the balance of nervous processes”, as well as at the beginning of the training time, the factor “peculiarities of mobility of nerve processes” and in the end it is a factor “the peculiarities of the mobility of the nervous processes and the speed of the visual-motor reactions”. The main factors that were identified during the analysis of the mentally-determined correlates of the success of the processes of psycho-physiological adaptation are the following factors: “features of temperament and anxiety”, “features of character properties”, “features of the level of subjective control of personality”, “peculiarities aggressive manifestations of personality”, as well as “features of emotional burnout”, which at the beginning of the training period was associated with a number of features of the mechanisms of psychological protection, at the end of it – with a number of features asthenic and depressive states.Оцінка особливостей перебігу процесів психофізіологічної адаптації студентів передбачає здійснення комплексного аналізу цілого ряду показників функціонального стану організму та особливостей особистості дівчат і юнаків на підставі застосування методів статистичного аналізу, одним із основних інструментів якого є факторний аналіз. Метою роботи є визначення провідних факторів, які впливають на особливості перебігу процесів психофізіологічної адаптації студентів сучасних закладів вищої медичної освіти в динаміці навчального року. Визначення рівня розвитку психофізіологічних функцій студентів проводилось із застосуванням ліцензованого комп’ютерного комплексу “Еffеcton Studio”, особливості особистості оцінювались на підставі психодіагностичних досліджень, статистична обробка отриманих матеріалів здійснювалось із використанням пакету програм багатовимірного статистичного аналізу “Statistica 6.1” на основні процедур факторного аналізу. Визначено, що як основні фактори під час аналізу фізіологічно-обумовлених корелят успішності перебігу процесів психофізіологічної адаптації, слід відзначити наступні фактори: “особливості динамічної працездатності” і “особливості врівноваженості нервових процесів”, а також на початку часу навчання фактор “особливості рухливості нервових процесів” та наприкінці його – фактор “особливості рухливості нервових процесів і швидкості зорово-моторних реакцій”. Як основні фактори, що були визначені під час аналізу психічно-обумовлених корелят успішності перебігу процесів психофізіологічної адаптації, слід відзначити такі фактори: “особливості темпераменту і тривожності”, “особливості властивостей характеру”, “особливості рівня суб’єктивного контролю особистості”, “особливості агресивних проявів особистості”, а також “особливості емоційного вигорання”, який на початку часу навчання був пов’язаний з особливостями механізмів психологічного захисту, наприкінці його – з показниками астенічного і депресивного станів.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Побережный В. И., Марчук Л. В., Швыдюк О. С.
Назва : Основы современной теории феномена “боль” с позиции системного подхода к вопросам его психологического компонента. Терминология системного подхода и краткое представление организма человека как системы
Паралельн. назви :Fundamentals of the modern theory of the phenomenon of “pain” in terms of a systematic approach to issues of its psychological component. Terminology of the systemic approach and a brief representation of the human body as a system
Місце публікування : Pain Medicine. Медицина Болю. - 2018. - Том 3, N 2. - С. 6-23 (Шифр МУ95/2018/3/2)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: БОЛИ -- PAIN
ВЕГЕТАТИВНОЙ НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ПРОВОДЯЩИЕ ПУТИ -- AUTONOMIC PATHWAYS
НЕВРОЛОГИЧЕСКИЕ СИМПТОМЫ ПРИ ПАТОЛОГИЧЕСКИХ СОСТОЯНИЯХ -- NEUROLOGIC MANIFESTATIONS
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: Феномен “боль” представляет собой психофизиологическое явление, которое актуализируется в сознании человека в результате системной его реакции на определённые внешние и внутренние стимулы. Он обусловлен морфофункциональными нарушениями в организме человека и сопровождается изменениями его психики и поведения. В феномене “боль” различают три компонента: ноцигенный (соматогенный), нейрогенный (невропатический) и психогенный. Среди психических процессов только в эмоциях и ощущениях различают психический и физиологический компоненты. Формирование связей и отношений между их компонентами происходит на основе нейрофизиологических процессов. Эмоции и ощущения человека неразрывно связаны с соответствующими физиологическими процессами его организма, которые, в свою очередь, являются отражением определённой формы системной структурно-функциональной его организации. С точки зрения функционального системного подхода организм человека представляет собой открытую, нелинейную, самоорганизующуюся, саморегулирующуюся, самообучающуюся, перманентно развивающуюся, динамическую систему, которая существует в неразрывной связи и постоянном взаимодействии с окружающей средой. Элементами его системной структурно-функциональной организации являются определённые функциональные системы соответствующих иерархических её уровней. Одним из основных элементов функциональных систем организма человека являются регуляторные центры, деятельность которых реализует процессы их самоорганизации и саморегуляции. В функциональных системах на клеточном, тканевом, органном и организменном уровнях системной его организации регуляторными центрами являются нейронально-синаптические организации структурных образований периферической и центральной нервной системы. Нервная система организма человека интегрирует и координирует процессы чувствительности, деятельности его эффекторных структурных образований и двигательной активности соответственно условиям внутренней и внешней его среды. Осуществление ею своих функций в целом и в полной мере возможно только в неразрывной взаимосвязи и взаимоотношении, согласованном взаимодействии и взаимосодействии с эндокринной и иммунокомпетентной системами. Основой процессов интеграции и координации деятельности эффекторных, структурных образований организма человека являются способы и средства межклеточной коммуникацииФеномен “біль”– це психофізіологічне явище, яке актуалізується у свідомості людини в результаті її системної реакції на певні зовнішні та внутрішні стимули. Він зумовлений морфофункціональними порушеннями в її організмі і супроводжується змінами психіки та поведінки. У феномені “біль” розрізняють три компоненти: ноцигенний (соматогенний), нейрогенний (невропатичний) і психогенний. Серед психічних процесів тільки в емоціях і відчуттях розрізняють психічний і фізіологічний компоненти. Формування зв’язків і відношень між їх компонентами відбувається на основі нейрофізіологічних процесів. Емоції й відчуття людини нерозривно пов’язані з відповідними фізіологічними процесами її організму, які, у свою чергу, є відображенням певної форми системної структурно-функціональної його організації. З точки зору функціонального системного підходу організм людини являє собою відкриту, нелінійну, самоорганізовану, саморегульовану, що самонавчається, перманентно розвивається, динамічну систему, яка існує в нерозривному зв’язку і постійній взаємодії з навколишнім середовищем. Елементами його системної структурно-функціональної організації є певні функціональні системи відповідних ієрархічних її рівнів. Одним з основних елементів функціональних систем організму людини є регуляторні центри, діяльність яких реалізує процеси їх самоорганізації та саморегуляції. У функціональних системах на клітинному, тканинному, органному й організмовому рівнях системної його організації регуляторними центрами є нейронально-синаптичні організації структурних утворень периферичної та центральної нервової системи. Нервова система організму людини інтегрує і координує процеси чутливості, діяльності його ефекторних структурних утворень і рухової активності відповідно до умов внутрішнього та зовнішнього середовища. Здійснення нею своїх функцій в цілому і повною мірою можливе тільки в нерозривному взаємозв’язку і взаємовідношенні, узгодженій взаємодії і взаємосприянні з ендокринною та імунокомпетентною системами. Основою процесів інтеграції та координації діяльності ефекторних, структурних утворень організму людини є способи і засоби міжклітинної комунікації“Pain” is psychophysiological phenomenon, that is actualized in the mind of a person as a result of a systemic reaction to a certain external and internal stimuli. The pain is caused by morphological and functional disorders in the body and is accompanied by changes in person’s psychic state and behavior. Three components are distinguished in the phenomenon of “pain”: nocigenic (somatogenic), neurogenic (neuropathic) and psychogenic. The psychical and physiological components are distinguished only within emotions and sensations among all mental processes. The formation of connections and relationships between their components occurs on the basis of neurophysiological processes. Emotions and feelings of a person are inseparably linked with the corresponding physiological processes of the body, which, in turn, are a reflection of a certain form of the systemic structural and functional organization. From the point of view of the functional system approach, the human body is an exposed, nonlinear, self-organizing, self-regulating, self-learning, permanently evolving, dynamic system that exists in inseparable connection and constant interaction with the environment. Elements of its systemic structural and functional organization are certain functional systems of the corresponding hierarchical levels. Regulatory centers are one of the main elements of the human organism’s functional systems, their activities realize the processes of their self-organization and self-regulation. In functional systems at the cellular, tissue, organ and organism levels of its systemic organization, the regulatory centers are the neuronal-synaptic organizations of the structural formations of the peripheral and central nervous system. Nervous system of the person integrates and coordinates the processes of sensitivity, activity of its effector structure formations and motion activity, accordingly to the conditions of its internal and external environment. Realization of its functions as a whole and in full is possible only in inseparable interrelation and mutual relation, coordinated interaction and interconsistency with endocrine and immune-competent systems. The ways and means of intercellular communication are the basis for the processes of integration and coordination of the activity of effector and structural formations of the human body
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мороз В. М., Макаров С. Ю.
Назва : Механізми психологічного захисту сучасних студентів та їх зміни напередодні екзаменаційних випробувань: психофізіологічні аспекти
Паралельн. назви :Psychological defense mechanisms of modern students and its changes before examination test: Psychophysiological aspects
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2017. - № 28. - С. 6-10 (Шифр ВУ45/2017/28)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
ЗАЩИТНЫЕ МЕХАНИЗМЫ -- DEFENSE MECHANISMS
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: Вході проведених досліджень на підставі використання процедур описової статистики багатовимірного статистичного аналізу визначені психофізіологічні аспекти особливостей змін провідних характеристик механізмів психологічного захисту сучасних студентів напередодні екзаменаційних випробувань відповідно за 1 місяць до їх початку та безпосередньо перед проведенням іспитів. Встановлений достатньо стабільний характер показників, які визначали ступінь їх вираження, хоч і звертали на себе увагу тенденції щодо зростання в динаміці періоду підготовки до екзаменаційної сесії ступеня вираження показників таких механізмів психологічного захисту, як заміщення, заперечення, компенсація, гіперкомпенсація і раціоналізація - у дівчат, та таких механізмів психологічного захисту, як заміщення, заперечення, компенсація і гіперкомпенсація - у юнаків. Проте найбільш негативні за своїм змістом статистично-значущі дані реєструвались під час визначення показників за такими механізмами психологічного захисту, як проекція (p(t)0,001) у студенток, та витіснення (p(t)0,05) у студентів, тобто за саме тими механізмами психологічного захисту, які на відміну від механізмів компенсації, раціоналізації і гіперкомпен- сації, прийнято вважати найбільш деструктивними та несприятливими з прогностичної точки зору
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Хаустова О. О.
Назва : Нейроімуноендокринологія: сучасний погляд на психосоматичний діалог людини зі стресом
Паралельн. назви :Neuroimmunoendocrinology: modern view on psychosomatic dialogue between person and stress
Місце публікування : Ліки України. - 2017. - № 1. - С. 16-23 (Шифр ЛУ4/2017/1)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ПСИХОТЕРАПИЯ -- PSYCHOTHERAPY
ИММУННАЯ СИСТЕМА -- IMMUNE SYSTEM
Анотація: Стаття присвячена оцінці з точки зору психосоматичної медицини місця, ролі та взаємодії стресу та нервової, імунної та ендокринної систем у патогенезі хронічних психічних та соматичних неінфекційних та інфекційних захворювань. Дано поняття дифузної нейроімуноендокринної системи (DNIES) як універсальної системи реагування, контролю й захисту организму. Приділено увагу необхідності комплексного менеджменту пацієнтів із залученням психотерапевтичних та медико-психологічних заходів. Розглянуто можливі фармакотерапевтичні стратегії терапії тривожних розладів
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Mielkov Y.
Назва : Human personality in the complex world: pluralism of identities and the problem of world-attitude
Місце публікування : Лікар. справа. - київ, 2017. - N 7. - С. 168-174 (Шифр ЛУ2/2017/7)
MeSH-головна: ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
ИДЕНТИФИКАЦИЯ (ПСИХОЛОГИЯ) -- IDENTIFICATION (PSYCHOLOGY)
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
МЕЖЛИЧНОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ -- INTERPERSONAL RELATIONS
Анотація: The article is dedicated to the philosophical consideration of the problem of constituting the world-attitude in the situation of the complex world that serves as one of the key factors of the Weltanschauung disorientation that in turn leads to the decline in global health. Using post-non-classical methodologies and referring to the cases of social and political life in a nation state, the authors focuses his attention on the analysis of plurality of human identities as a problem that could not be solve by classical methods of the Modernity but requires the development of each personality as the subject of one’s own life. The shortcomings of the proposed approach could be defined as a lack of analysis of empirical data that should form the subject of separate study. Practical and social meaning of the paper lies in the attempt to manifest the philosophical and Weltanschauung base of the process and structure of human identity in the present-day worldСтаттю присвячено філософському розгляду тих труднощів, з якими пов’язана розробка людського світовідношення у ситуації складності світу. Особливу увагу приділено проблемі множинності людських ідентичностей як фактору, що впливає на дезорієнтацію у світоставленні та занепад особистого та глобального здоров’я мірою того, як люди з усього світу стикаються з ситуацією багатоманіття цілей, цінностей та ідентичностей, що більш не можуть ефективно нав’язуватися національною державою чи іншим соціальним інститутом, але вимагають від кожного здатності бути справжнім суб’єктом своєї життєдіяльності та цілепокладання. Складність світу, що виникла, як зазначається у статті, є лише відображенням зростаючої складності особистостей, проявляючи необхідність подальшої проліферації ідентичностей та посилення культурної освіти для людей світу, аби мати змогу подолати поточну кризу ідентичності та всі психічні негаразди, що з неї витікають
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Побережный В. И., Марчук А. В., Швыдюк О. С., Петрик И. Ю.
Назва : Основы современной формализации теории боли с позиции системного подхода. Теория “феномена боли” (психологические основы). Новые подходы исследования этого феномена
Паралельн. назви :Fundamentals of modern formalization of the theory of pain from the position system approach. The theory of “phenomenon of pain” (psychological aspect). New approaches to the study of this phenomenon
Місце публікування : Pain Medicine. Медицина Болю. - 2017. - т. 2, N 2. - С. 7-29 (Шифр МУ95/2017/2/2)
Примітки : Библиогр. в конце ст.
MeSH-головна: НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ ФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ ФЕНОМЕНЫ -- NERVOUS SYSTEM PHYSIOLOGICAL PHENOMENA
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
БОЛИ -- PAIN
БОЛЕВОЙ ПОРОГ -- PAIN THRESHOLD
ГЕНЕТИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- GENETIC RESEARCH
Анотація: В процессе познания феномена “боль” сформировались различные представления о нём, которые были отображены в литературе в виде соответствующих концепций, теорий, “моделей”. В них феномен “боль” не рассматривается с точки зрения системной организации организма человека, что указывает на необходимость формализации объективного его представления на основе системного подхода. Системный подход представляет собой эксплицитное выражение процедур определения организма человека как системы и способов специфического системного его исследования. Общая теория систем является одной из форм методологического осознания системного подхода. Методологической конструкцией системного представления феномена “боль” является предложенная схема его патогенеза, в части которой отражены нейропсихологическая (М. P. Jensen, 2010) и биопсихосоциальная (А. Б. Данилов, 2010) его модели. Феномен “боль” является проявлением определённого комплекса патофизиологических, нейрофизиологических и психических процессов в жизнедеятельности организма человека. Его основу необходимо рассматривать в плоскости: 1) системной структурно-функциональной организации организма, обусловливающей соответствующие патофизиологические процессы; 2) системной структурно-функциональной организации центральной нервной системы (ЦНС), определяющей соответствующее психофизиологическое состояние человека и обусловливающей соответствующие нейрофизиологические процессы; 3) психоэмоционального состояния человека, обусловленного соответствующими психофизиологическими процессами. В статье рассмотрены психологические основы феномена “боль”. С точки зрения психологии: “боль” является психическим образом, сформированным в результате ощущения, когнитивных, эмоциональных и перцепционных процессов на фоне соответствующего психоэмоционального состояния человека, которое обусловлено определёнными психическими его свойствами; “феномен боли” - это психофизиологическое явление, выраженное психоэмоциональной реакцией или состоянием, отражающее соответствующее психофизиологическое состояние человека, которое обусловливается определённым состоянием системной структурно-функциональной организации его организма. С клинической точки зрения: “боль - это актуализированное в сознании психоневрологическими механизмами проявление (симптом) реакции или определённого состояния системной структурно-функциональной организации организма человека, которое детерминируется транзиторным, локальным или локально сформированным, патогенным изменением морфофункционального его гомеокинезиса”В настоящее время важное значение в изучении психики имеют методы нейровизуализации. Авторы предлагают с этой целью использовать отражение психических процессов в пространственно-временной организации электромагнитного поля организма человекаIn the process of learning the phenomenon of pain, various ideas about it were formed. They were reflected in the literature in the form of appropriate concepts, theories, and “models”. But the phenomenon of “pain” is not considered there with the view of system organization of the human body, thus indicating the need for formalization of its objective representation on the basis of a system approach. The system approach is an explicit expression of the procedures for determining the human body as a system and of specific system research methods. The general theory of systems is one of the forms of methodological awareness of system approach. The system methodological structure of the phenomenon of pain represents the plan of pathogenesis, which reflects the neuropsychological (M.P. Jensen, 2010) and biopsychosocial (Л.В. Danilov, 2010) models. The phenomenon of “pain” is a manifestation of a certain complex of pathophysiological, neurophysiological and mental processes of the vital activity of the human body. Its basis should be considered as: 1) system-structural and functional organization of the organism, which determines the corresponding pathophysiological processes; 2) system-structural and functional organization of the central nervous system (CNS), which determines the corresponding psychophysiological state of a person and determines the corresponding neurophysiological processes; 3) psychoemotional state of a person, conditioned by an appropriate psychophysiological processes. The article deals with the psychological aspect of the phenomenon of “pain”. From the psychological point of view: “pain” is a mental image formed as a result of perception, cognitive, emotional and perceptual processes against the background of the corresponding psychoemotional state of a person conditioned by its psychic properties; the “phenomenon of pain” is a psychophysiological condition, expressed by a psychoemotional reaction or state, reflecting the corresponding psychophysiological state of a person determined by a certain state of the system-structural and functional organization of the organism. From the clinical point of view: “pain is a manifestation (symptom)of a reaction or a particular state of the system-structural and functional organization of the human body that is actualized in the mind by psychoneurological mechanisms: it is determined by a transient, local or locally formed pathogenic change in the morphofunctional homeokinesis”Currently the neuroimaging methods are of great importance in the study of state of mind. The authors suggest the use of mental processes reflection in spatial and temporal organization of the human body electromagnetic field
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кальниш В. В., Щепанков С. М., Пашковський С. М.
Назва : Психофізіологічні характеристики функціонального стану льотного складу, що брали участь у миротворчій місії на африканському континенті
Місце публікування : Фізіологічний журнал. - К., 2017. - Том 63, N 6. - С. 31-38 (Шифр ФУ6/2017/63/6)
MeSH-головна: ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
ВОЕННОСЛУЖАЩИЕ -- MILITARY PERSONNEL
ПСИХИЧЕСКИЕ ПРОЦЕССЫ -- MENTAL PROCESSES
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
Анотація: Досліджено особливості трансформації психофізіологічних функцій осіб, льотного складу та оцінено рівень емоційного напруження і втоми, що розвивалися в процесі участі в миротворчій місії на території африканського континенту. Обстежено представників вертолітного загону до відправки та після 9 міс перебування у Республіці Ліберія. Встановлено, що участь у місії призвела до розвитку втоми серед військовослужбовців, що підтверджується збільшенням таких показників: латентного періоду простої зорово-моторної реакції — на 133 %, варіабельності простої зорово-моторної реакції — на 210 % передчасної реакції на об’єкт, що рухається — на 160 %, кількості передчасних реакцій та кількості запізнень реакцій на рухомий об’єкт — на 192 та 493 % відповідно, тривалості правильних реакцій та помилкових реакцій під час оцінювання орієнтації в просторі — на 179 % та 202 % відповідно, кількості помилкових реакцій під час оцінювання орієнтації в просторі — на 211 %. Незмінними залишилися: латентний період і варіабельність складної зорово-моторної реакції, функціональна рухливість нервових процесів, тривалість реакцій із запізненням на рухомий об’єкт. Показано, що психофізіологічні функції, рівень яких істотно не змінювався, а в деяких випадках навіть поліпшувався, можуть бути використані для оцінювання придатності під час проведення заходів професійного відбору та моніторингу професійно важливих якостей льотного складу.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шпортун О. М.
Назва : Психофізіологічні основи гумору як позитивної емоції
Місце публікування : Галицький лікар. вісн. - Івано-Франків., 2016. - Т. 23, № 1. - С. 139-143 (Шифр ГУ1/2016/23/1)
Примітки : Библиогр.: с. 142-143
MeSH-головна: ПСИХОСОМАТИЧЕСКАЯ МЕДИЦИНА -- PSYCHOSOMATIC MEDICINE
ЮМОР -- HUMOR
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
ОТНОШЕНИЕ К ЗДОРОВЬЮ -- ATTITUDE TO HEALTH
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шпортун О. М.
Назва : Міжпівкульна асиметрія мозку як психофізіологічна основа індивідуально-типологічних особливостей формування почуття гумору
Місце публікування : Медичні перспективи. - Д., 2016. - Т. 21, № 2. - С. 19-30 (Шифр МУ10/2016/21/2)
Примітки : Библиогр.: с. 28-30
MeSH-головна: НЕЙРОПСИХОЛОГИЯ -- NEUROPSYCHOLOGY
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
ЭМОЦИИ -- EMOTIONS
ЮМОР -- HUMOR
ПОЛ -- SEX
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Волошин О. С.
Назва : Характеристика конституційних факторів особистості та показників уваги в осіб юнацького віку
Паралельн. назви :Personality characteristics of constitutional factors and indicators of attention in adolescents
Місце публікування : Вісник наукових досліджень. - Тернопіль, 2016. - N 4. - С. 77-79 (Шифр ВУ9/2016/4)
MeSH-головна: ВНИМАНИЕ -- ATTENTION
ЛИЧНОСТЬ -- PERSONALITY
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
ПОДРОСТКОВ ПСИХОЛОГИЯ -- PSYCHOLOGY, ADOLESCENT
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Мороз В. М., Макаров С. Ю.
Назва : Психофізіологічний аналіз процесів формування тривожнісних та агресивних проявів особистості і адаптаційних можливостей організму студентів, що перебувають в умовах передекзаменаційного і екзаменаційного стресу
Паралельн. назви :Psychophysiological analysis of formation of aggressive and anxiety manifestations of personality and adaptability of the organism of students who were in a situation of the pre-exam and exam stress
Місце публікування : Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2016. - № 27. - С. 67-72 (Шифр ВУ45/2016/27)
Примітки : Бібліогр.: в кінці ст.
MeSH-головна: СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL
ТРЕВОЖНОСТЬ НА ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ -- PERFORMANCE ANXIETY
АГРЕССИВНОСТЬ -- AGGRESSION
ПСИХОФИЗИОЛОГИЯ -- PSYCHOPHYSIOLOGY
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-90 
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)