Головна Спрощенний режим Відео-інструкція Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Періодичні видання- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Книги (17)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: (<.>S=Социальная адаптация<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 128
Показані документи з 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


   
    Деякі особливості соціально-психологічної дезадаптації здобувачів вищої медичної освіти в умовах воєнного часу [Текст] = Some trends of social and psychological maladaptation of medical university students in wartime / Н. Г. Пшук [та ін.] // Вісник Вінницького нац. мед. ун-ту. - 2023. - Т. 27, № 3. - С. 437-442. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ -- EDUCATION, MEDICAL (методы, тенденции)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL
КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS
Анотація: З метою дослідження соціально-демографічних і соціально-психологічних особливостей здобувачів вищої медичної освіти у контексті соціально-психологічної дезадаптації в умовах воєнного часу проведено обстеження 167 здобувачів вищої медичної освіти з використанням анкетування та шкали соціально-психологічної адаптації C. Rogers and R.F. Dymond. Статистичний аналіз розбіжностей кількісних ознак проведено за допомогою непараметричного тесту Манна-Уїтні, категорованих за точним критерієм Фішера (одностороннього) при р0,05. Виявлено, що під впливом стресу війни соціально-психологічна адаптація здобувачів погіршується у сферах психологічного благополуччя, мікросоціальної взаємодії, навчання та дозвілля. Соціально-психологічна дезадаптація у здобувачів вищої медичної освіти більш поширена серед жінок та студентів старших курсів, тоді як вплив віку й матеріального благополуччя на ризик дезадаптації виявився другорядним. У міру поглиблення соціально-психологічної дезадаптації в умовах воєнного часу збільшується питома вага здобувачів з порушеннями соціального функціонування, зокрема з посиленням психологічних проблем – у здобувачів без проявів соціально-психологічної дезадаптації 58,3%, з окремими проявами – 92,0%, з вираженою дезадаптацією – 90,6%; зменшенням спілкування – відповідно 22,3%, 74,7% і 68,7%; погіршенням навчання – відповідно 47,2%, 59,6% і 87,5%, погіршенням стосунків з родичами – відповідно 27,8%, 47,5% і 71,8%; погіршенням стосунків з друзями – відповідно 38,8%, 61,6% і 75,0%; погіршенням стосунків з іншими людьми – відповідно 74,9%, 71,7% та 78,2%; а також погіршенням дозвілля – відповідно 55,5%, 47,5% і 81,2%. Водночас певна частина здобувачів без ознак соціально-психологічної дезадаптації навіть в умовах воєнного часу виявилася здатною покращити своє соціально-психологічне функціонування: загального психологічного стану – 8,4%, спілкування з оточенням – 19,4%, навчання – 16,7%, взаємини з родичами – 50,0%, взаємини з друзями – 44,5%, взаємини з іншими людьми – 8,4%, дозвілля – 13,9%. Виявлені закономірності слід враховувати під час розробки реабілітаційних і профілактичних заходів для здобувачів вищої освіти з проявами соціально-психологічної дезадаптаці
In aim to study the socio-demographic and socio-psychological features of higher medical education graduates in the context of social-psychological maladaptation in wartime, a survey of 167 higher medical education graduates was conducted using questionnaires and a scale of social-psychological adaptation C. Rogers and R.F. Dymond. Statistical analysis of differences in quantitative traits was performed using the non-parametric Mann-Whitney test, categorized using Fisher's exact test (one-sided) at p0.05. It was found that under the influence of the stress of war, the social and psychological adaptation of the students worsens in the areas of psychological well-being, microsocial interaction, learning and leisure. Socio-psychological maladaptation among students of higher medical education is more common among women and senior students, while the influence of age and material well-being on the risk of maladaptation turned out to be secondary. As socio-psychological maladaptation deepens in wartime, the specific weight of students with disorders of social functioning, in particular, intensified psychological problems, increases – among students without manifestations of socio-psychological maladaptation, 58.3%, with individual manifestations – 92.0%, with pronounced maladaptation – 90.6%; decrease in communication – 22.3%, 74.7% and 68.7%, respectively; worsening of studies – 47.2%, 59.6% and 87.5% respectively, worsening of relations with relatives – 27.8%, 47.5% and 71.8% respectively; deterioration of relations with friends – 38.8%, 61.6% and 75.0% respectively; deterioration of relations with other people – 74.9%, 71.7% and 78.2% respectively; as well as deterioration of leisure time – 55.5%, 47.5% and 81.2% respectively. At the same time, a certain part of the students without signs of socio-psychological maladaptation even in wartime proved to be able to improve their socio-psychological functioning: general psychological state – 8.4%, communication – 19.4%, education – 16.7%, relations with relatives – 50.0%, relations with friends – 44.5%, relations with other people – 8.4%, leisure – 13.9%. The revealed patterns should be taken into account when developing rehabilitation and preventive measures for higher education students with manifestations of social and psychological maladaptation
Дод.точки доступу:
Пшук, Н. Г.
Белов, О. О.
Стукан Л. В., Л. В.,
Ільницький, Г. О.
Новицький, А. В.
Дроненко, В. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

2.


   
    Вплив чинників навчання та режиму дня на здоров’я школярів: результати наукових досліджень лабораторії соціальних детермінант здоров’я дітей за 2017-2022 роки [Текст] = The influence of learning factors and daily routine on the health of school-age children: results of scientific research of the laboratory of social determinants of children’s health during 2017-2022 / С. В. Гозак [та ін.] // Довкілля та здоров’я. - 2023. - № 3. - С. 62-69. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ, СЛУЖБЫ ОХРАНЫ ЗДОРОВЬЯ -- SCHOOL HEALTH SERVICES (организация и управление, стандарты, статистика, тенденции)
РЕТРОСПЕКТИВНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ -- RETROSPECTIVE STUDIES
ОБРАЗОВАНИЕ ДИСТАНЦИОННОЕ -- EDUCATION, DISTANCE (методы, организация и управление, тенденции)
ДВИГАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ -- MOTOR ACTIVITY (физиология)
ТРЕВОГИ СОСТОЯНИЕ -- ANXIETY (профилактика и контроль, эпидемиология, этиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Метою дослідження було вивчити вплив факторів навчання і поведінкових факторів на здоров’я та адаптивність дітей шкільного віку. Об’єкт і методи. У статті наведено результати досліджень впливу поведінкових факторів та чинників навчання на здоров’я дітей шкільного віку за підсумками виконання трьох НДР у лабораторії соціальних детермінант здоров’я дітей за 2017-2022 роки. Для збору даних використовували опитувальники QAPACE, Q-RAPH, GPAQ і RCADS-P-25. Вимірювали антропометрично-фізіологічні та психологічні параметри для оцінки здоров’я, розраховували комплексні показники та аналізували поведінкові фактори. Статистичний аналіз здійснювався за допомогою пакетів STATISTICA 8.0 та IBM SPSS STATISTICS 26. Результати. У групах дітей з різними рівнями здоров’я встановлено статистично достовірні відмінності показників тривалості загальної рухової активності (РА) та РА різної інтенсивності, малорухливої діяльності (сидячої поведінки), тривалості сну до і під час пандемії COVID-19. Встановлено, що РА помірного та інтенсивного рівня близько 60 хв/добу найкраще підтримує високий рівень здоров’я дітей, що підтверджує висновки інших науковців. Розраховано оптимальні рівні добової та тижневої РА різних типів для дітей шкільного віку за віковими групами та статтю під час звичайної життєдіяльності та в умовах карантинних заходів. Наше дослідження показало, що адаптація дітей до дистанційного навчання значуще відрізняється залежно від використовуваного формату. Синхронне дистанційне навчання було найбільш корисним і рекомендованим підходом для благополуччя дітей шкільного віку, тоді як надання вчителем завдань для самостійної роботи у месенджерах було несприятливим. Висновки. Встановлено значний вплив формату дистанційного навчання та факторів режиму дня на стан здоров’я та адаптацію дітей шкільного віку у повсякденному житті та під час карантинних заходів. Наші дослідження показали, що порушення режиму дня та підвищення статичної компоненти можуть перешкоджати адаптації та посилювати потенціал дезадаптивних реакцій на стрес. Тому дотримання рекомендацій щодо фізичної активності для дітей шкільного віку з урахуванням їхніх фізіологічних і психологічних особливостей має вирішальне значення для зміцнення загального здоров’я та благополуччя
The aim of the study was to examine the effects of learning and behavioural factors on the health and adaptability of school-aged children. Methods. The article presents the research results on the influence of behavioural and learning factors on the health of school-aged children based on the findings of three scientific research projects in the Laboratory of Social Determinants of Children's Health during 2017-2022. QAPACE, Q-RAPH, GPAQ, and RCADS-P-25 questionnaires were used for data collection. Physical and mental parameters were measured to evaluate health, computed comprehensive indicators, and analyzed behavioural factors. Statistical analysis was performed using STATISTICA 8.0 and IBM SPSS STATISTICS 26. Results. Significant differences were found in the duration of both total and different types of physical activity (PA), sedentary behaviour, sleep duration and quality in groups of children with different levels of health before and during the COVID-19 pandemic. Moderate-to-vigorous PA, about 60 min/day, the most maintained a high level of children's health, confirming other scientists' findings. Optimal levels of daily and weekly different PA were calculated for school-age children by age group and gender under ordinary living conditions and quarantine measures. Our research has shown how children adapt to distance learning varies significantly depending on the format used. Synchronous e-learning was the most beneficial and recommended approach for promoting the well-being of school-age children, whereas assigning independent work tasks through messaging platforms was less favourable. Conclusions. A significant influence of the format of distance learning and daily routine factors on the health and adaptation of school-age children in everyday living and during quarantine measures was established. We found that disrupting children's daily routines and excessive sedentary behaviour can interfere with adaptation and increase the potential for maladaptive responses to stress. Therefore, following physical activity guidelines for school-aged children based on their physiological and psychological characteristics is crucial to promote overall health and well-being
Дод.точки доступу:
Гозак, С. В.
Єлізарова, О. Т.
Станкевич, Т. В.
Парац, А. М.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

3.


    Smashna, O. Ye.
    Modified acceptance and commitment psychotherapy in in complex treatment of comorbidity of post-traumatic stress disorder and mild traumatic brain injury [Текст] = Модифікована психотерапія прийняття та зобов’язання в комплексному лікуванні коморбідності посттравматичного стресового розладу та легкої черепно-мозкової травми / O. Ye. Smashna // Здоров’я чоловіка. - 2023. - N 4. - С. 16-23. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS (патофизиология, психология, реабилитация, этиология)
ЧЕРЕПНО-МОЗГОВЫЕ ТРАВМЫ -- CRANIOCEREBRAL TRAUMA (патофизиология, психология, этиология)
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY (тенденции)
СТРЕССОВЫЕ РАССТРОЙСТВА ПОСТТРАВМАТИЧЕСКИЕ -- STRESS DISORDERS, POST-TRAUMATIC (диагностика, профилактика и контроль, терапия, этиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: The objective: approbation of the effectiveness of modified Acceptance and Commitment Therapy in a complex treatment of patients with comorbidity of posttraumatic stress disorder (PTSD) and mild traumatic brain injury (mTBI). Materials and methods. 329 veterans from three clinical groups: individuals with PTSD (n=109), with mild TBI (n=112) and with comorbid PTSD + TBI (n=108), underwent a course of combined therapy lasting 8 weeks: in addition to standard therapy, they received psychotherapeutic intervention (psychoeducation with elements of motivational interviewing and acceptance and commitment therapy for PTSD) and transcranial direct current stimulation (tDCS). The evaluation of the effectiveness of the treatment, in addition to a comprehensive psychodiagnostic examination before and after the therapy, included the Quality of Life Assessment Scale (O. Chaban). Results. Based on the obtained data, we can assume that representatives of the PTSD group, who initially evaluated the quality of social aspects of their lives more negatively, after the therapy looked more positively at the emotionally colored spheres of life (sex and mood). At the same time, after the therapy, the feeling of satisfaction with life was more positively assessed by those patients who were more satisfied with their life conditions before the therapy, and a higher assessment of the quality of life after the therapy was observed in those patients who, even before the therapy, had a higher level of satisfaction with your sex life. Summarizing the obtained data, it can be asserted that as a result of the therapy, the best results in the direction of increasing self-esteem of the quality of life were achieved precisely in relation to patients with PTSD/TBI. Conclusions. Complex treatment of patients with comorbid PTSD and TBI using modified acceptance and Acceptance and Commitment Therapy in combination of standard treatment and tDCS is a promising individual treatment methodology in this patient population
Мета дослідження: апробація ефективності модифікованої психотерапії прийняття та зобов’язання у комплексному лікуванні пацієнтів з коморбідністю посттравматичного стресового розладу (ПТСР) та легкої черепно-мозкової травми (ЛЧМТ). Матеріали та методи. У дослідженні взяли участь 329 учасників бойових дій, які були демобілізовані, з трьох клінічних груп: особи з ПТСР (n=109), з ЛЧМТ (n=112) та з коморбідним ПТСР+ЛЧМТ (n=108). Вони пройшли курс комбінованої терапії тривалістю 8 тиж: крім стандартної терапії згідно з протоколом лікування пацієнти отримали психотерапевтичне втручання (психоосвіта з елементами мотиваційного інтерв’ю і терапії прийняття та зобов’язання для ПТСР) та транскраніальну електричну стимуляцію постійним струмом (Transcranial direct current stimulation (tDCS). Оцінка ефективності проведеного лікування окрім розгорнутого психодіагностичного обстеження до і після проведеної терапії включала Шкалу оцінки рівня якості життя (О. Чабан). Результати. Представники групи ПТСР, які від початку більш негативно оцінювали якість соціальних аспектів свого життя, після проведеної терапії більш позитивно дивилися на емоційно-забарвлені сфери життя (секс та настрій). Водночас після проведеної терапії більш позитивно оцінювали відчуття задоволення від життя ті пацієнти, які ще до терапії були більш задоволені умовами життя, а більш висока оцінка якості життя після терапії спостерігалася у тих пацієнтів, у яких ще до її проведення фіксували більш високий рівень задоволення від свого сексуального життя. У результаті проведеної терапії найкращі результати в напрямку підвищення оцінки якості життя були досягнені саме щодо пацієнтів із ПТСР+ЛЧМТ. Висновки. Узагальнюючи отримані дані, можна стверджувати, що комплексне лікування пацієнтів з коморбідними ПТСР та ЛЧМТ із застосуванням модифікованої терапії прийняття та зобов’язання разом із стандартним протокольним лікуванням та tDCS є ефективним методом індивідуального лікування у цій популяції пацієнтів
Вільних прим. немає

Знайти схожі

4.


   
    Сучасний стан ерготерапії в Україні [Текст] = Current state of occupational therapy in Ukraine / Л. П. Федорівська [та ін.]. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2022. - N 1. - С. 154-160. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ЗДРАВООХРАНЕНИЯ СЛУЖБЫ ДЛЯ ИНВАЛИДОВ -- HEALTH SERVICES FOR PERSONS WITH DISABILITIES (использование, история, организация и управление, тенденции)
ДВИГАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ -- MOTOR ACTIVITY (физиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
АКТИВНОСТЬ ПОВСЕДНЕВНАЯ -- ACTIVITIES OF DAILY LIVING
Анотація: У статті розглянута історія розвитку ерготерапії від початку її становлення через зміни різних поглядів на формування сутності ерготерапевтичного втручання. Ерготерапія як окрема спеціальність сформувалась після Другої світової війни, коли суспільство зіткнулось із проблемою появи великої кількості молодих людей, які стали інвалідами внаслідок бойових дій, та гострою необхідністю їх реабілітації. Цих людей потрібно було заново навчити самообслуговування, забезпечити їхню соціальну адаптацію, адже у таких людей часто розпочиналася депресія, що ускладнювало не лише можливість їх одужання, але й життя рідних і близьких таких пацієнтів. У 1952 році створено Всесвітню організацію ерготерапевтів, у 2016 році її членами стали представники 92 країн світу. У країнах Західної Європи, США та Канаді існує широка сітка центрів та велика кількість фахівців з ерготерапії. В Україні ерготерапія як окрема спеціальність з’явилась на початку ХХІ століття, як окрема спеціальність «фізична терапія та ерготерапія» в Україні зареєстрована з 2015 року, перша магістерська програма для студентів за спеціальністю «ерготерапія» в Україні запроваджена в Українському Католицькому Університеті, пізніше підготовка фахівців з ерготерапії розпочалась у інших українських вищих навчальних закладах. Сучасні погляди на ерготерапію базуються на науково обґрунтованому рівні та охоплюють основні сфери життя людини: людина, середовище, заняття. Підготовку ерготерапевтів в Україні слід проводити з урахуванням всіх вимог і стандaртів, це буде сприяти формуванню висококваліфікованих фахівців, а практичний досвід та наукова діяльність у цій галузі буде в майбутньому розвивати ерготерапію на професійному рівні
The history of the development of occupational therapy from the beginning of its establishment due to changes in different views of the formation of the essence of occupational therapy intervention is considered in the article. However, mostly occupational therapy as a separate specialty was formed after the Second World War, when society faced the problem of a large number of young people who became disabled as a result of hostilities, and the urgent need for their rehabilitation. These people needed to be re-taught both self-care and social adaptation, as such people often developed depression, which complicated not only the possibility of their recovery, but also the lives of relatives and friends of such patients. In 1952, the World Organization of Occupational Therapists was established, and in 2016 its members became representatives of 92 countries. There is a wide network of centers and a large number of occupational therapists in Western Europe, the United States and Canada. In Ukraine, occupational therapy as a separate specialty appeared at the beginning of the XXI century, as a separate specialty "physical therapy and occupational therapy" in Ukraine registered since 2015, the first master’s program for students majoring in "occupational therapy" in Ukraine introduced at the Ukrainian Catholic University, later the training of occupational therapists began in other Ukrainian universities, including Ivano-Frankivsk National Medical University and the National Medical University named after Bogomolets. The Ministry of Health of Ukraine also recommended to involve students majoring in "Physical Rehabilitation" and "Physical Therapy, Occupational Therapy" in the practice of hospitals in Ukraine. Modern views on occupational therapy are based on a scientifically sound level and cover the main areas of human life: "man, environment, occupation." Training of occupational therapists in Ukraine should be carried out taking into account all requirements and standards, this will promote the formation of highly qualified specialists, and practical experience and research in this field will in the future develop occupational therapy at a professional level
Дод.точки доступу:
Федорівська, Л. П.
Чурпій, І. К.
Голод, Н. Р.
Янів, О. В.
Кравчук, М. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

5.


   
    Мультидисциплінарний підхід у веденні пацієнток з акне [Текст] = A multidisciplinary approach in the management of patients with acne / В. Г. Сюсюка [та ін.] // Репродуктивне здоров’я жінки. - 2022. - N 1. - С. 29-36. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ГИПЕРАНДРОГЕНИЗМ -- HYPERANDROGENISM (этиология)
АКНЕПОДОБНЫЕ ВЫСЫПАНИЯ -- ACNEIFORM ERUPTIONS (патофизиология, профилактика и контроль, психология, эпидемиология, этиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE (психология)
ЛЕКАРСТВЕННАЯ ТЕРАПИЯ КОМБИНИРОВАННАЯ -- DRUG THERAPY, COMBINATION (методы, тенденции, экономика, этика)
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ -- GUIDELINE
Анотація: У статті узагальнені дані наукових публікацій щодо підходів ведення пацієнток з андрогензалежними дерматопатіями, а саме – акне, з урахуванням сучасного погляду на патогенез, клінічні прояви та результати обстеження даного контингенту жінок. Андрогензалежні дерматопатії – не лише медична, а й соціально-економічна проблема, бо вони призводять до порушення соціалізації та зниження якості життя. Вугрова хвороба належить до числа найбільш поширених дерматозів. Акне – це хронічне мультифакторне захворювання пілосебаційного комплексу, яке клінічно проявляється поліморфною висипкою у формі відкритих та закритих комедонів, папул, пустул, вузлів. Патогенез хвороби базується на чотирьох основних ланках: зміні кількісного та якісного складу шкірного сала через гіперпродукування андрогенів та/або підвищення чутливості рецепторів до їхньої дії, порушенні фолікулярної кератинізації, запаленні та зміні мікробіому шкіри. Окрім головних патогенетичних аспектів, враховують тригерні фактори, такі, як харчування, стрес, паління, механічні агенти. Розглянуто сучасне лікування вугрової хвороби згідно з дерматологічними протоколами, яке ґрунтується на комбінації топічної терапії з використанням місцевих ретиноїдів та антибіотиків, бензоїлпероксиду, азелаїнової кислоти, у випадку тяжкого перебігу чи неефективності місцевої терапії застосовують системні антибіотики та системні ретиноїди. Утім, незважаючи на наявність безлічі схем терапії дерматозу, досить часто не вдається досягти стійкого ефекту від лікування, знижується прихильність пацієнтів до виконання рекомендацій. З огляду на те, що провідна роль у патогенезі акне відводиться гіперандрогенному впливу на шкіру, а також той факт, що захворювання знижує якість життя та самооцінку у пацієнтів, необхідне залучення більш широкого кола спеціалістів, таких, як дерматологи, гінекологи, ендокринологи та психотерапевти, для успішного лікування та профілактики стійких естетичних дефектів шкіри
The article summarizes the data of the scientific publications about the management of patients with androgen-dependent dermatopathies, namely acne, taking into account the current view on the pathogenesis, clinical manifestations and results of the examinations of this group of women. Androgen-dependent dermatopathies are not only a medical problem but also a socio-economic one, as they lead to impaired socialization and reduced quality of life. Acne is one of the most common dermatoses. Acne is a chronic multifactorial disease of the pilosebation complex, which is clinically manifested by polymorphic rash in the form of open and closed comedones, papules, pustules, nodules. The pathogenesis of the disease is based on four main links: changes in the quantitative and qualitative composition of sebum due to hypersecretion of androgens and/or increased sensitivity of receptors to their action, impaired follicular keratinization, inflammation and changes in skin microbiome. Besides the main pathogenetic aspects, trigger factors are taken into account, such as nutrition, stress, smoking, mechanical agents. The current treatment of acne according to dermatological protocols is presented in the article, which is based on a combination of topical therapy with local retinoids and antibiotics, benzoyl peroxide, azelaic acid, in case of severe or ineffective local therapy systemic antibiotics and systemic retinoids are used. However, despite the presence of many treatment regimens for dermatosis, it is often not possible to achieve a lasting effect of treatment, and the adherence of patients to follow the doctor’s recommendations decreases. Given that the leading role in the pathogenesis of acne is due to hyperandrogenic effects on the skin, as well as the fact that the disease reduces the quality of life and self-esteem in patients, it is necessary to involve a wider range of specialists, such as dermatologists, gynecologists, endocrinologists and psychotherapists for successful treatment and prevention of persistent aesthetic skin defects
Дод.точки доступу:
Сюсюка, В. Г.
Макуріна, Г. І.
Чорненька, А. С.
Сергієнко, М. Ю.
Єршова, О. А.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

6.


    Savka, I.
    Social adaptation of international students in the conditions of training during COVID-19 pandemic [Текст] = Соціальна адаптація іноземних студентів в умовах навчання під час пандемії COVID 19 / I. Savka, S. Savka, N. Voytkevich // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина. - 2022. - Т. 12, № 4. - С. 9-13. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
БОЛЕЗНЕЙ ЭПИДЕМИЧЕСКИЕ ВСПЫШКИ -- DISEASE OUTBREAKS (профилактика и контроль)
ОБРАЗОВАНИЕ -- EDUCATION (организация и управление, тенденции)
Анотація: Social adaptation is an important part of adjustment of international students to training at educational establishments. Better academic achievements among international students are associated with the University membership and a high level of cross-cultural relations. All the components of social adaptation in the conditions of training during COVID-19 pandemic naturally have undergone substantial changes. It is also reflected on psychological state of students, since every country of residence introduced certain quarantine regulations at different times. Some of these regulations were rather strict including curfew and prohibition to leave the house. Under such conditions worries of parents concerning incidence of COVID-19 at home and the country of residence cannot be excluded, as well as intensification of nostalgia due to impossibility to cross the border and return home etc. Objective of our research was to study the main components forming social adaptation of international students in the conditions of quarantine caused by COVID-19. Materials and methods. Our study involved 220junior students of the 1st-3rd years of training at Bukovinian State Medical University (BSMU). In order to obtain maximum objective and reliable results, the survey was anonymous and randomized involving every third student of a corresponding year of studies. The whole list of questions was arranged into one questionnaire. A student had to give a positive or negative answer. Social adaptation of international students was assessed by means of the Student Adaptation to College Questionnaire (SACQ) developed by Robert W. Baker and Bohdan Siryk (1989, 1994) with the author’s changes and modifications. About 85% of students involved in the survey were from India, about 4% - from Ghana, the rest 11% of the students were from other countries of Asia, Europe, Africa and USA. Results. Under conditions of transfer to the distance learning under pandemic conditions due to COVID-19 the components of social adaptation of international students remain on rather high levels. Thus, the level of general social adaptation under the above conditions remained on the highest and high rates among 55% international learners of higher education, and the rate of social distancing and communication with other people was in 41,4% of foreigners. Nostalgia level was maximum among 55,5% of international students under quarantine conditions of studies, and the rates of social adaptation to the environment remained on the highest levels practically among 80% of respondents. At the same time, direct interrelations of a moderate and strong levels are found between general social adaptation and social distancing with other people, nostalgia, social adaptation to the environment, between social distancing with other people and nostalgia, social distancing and social adaptation to the environment, and between nostalgia and social adaptation to the environment. Conclusions. One of the important components for successful academic progress of international students is their social adaptation. At the same time, all the major components of social adaptation in the form of general social adaptation, social distancing and communication with other people, nostalgia and social adaptation to the environment remain on the highest or rather high levels among the prevailing majority of international applicants of higher medical education under conditions of new forms of training during pandemic caused by COVID-19
Соціальна адаптація є важливою складовою адаптації іноземних студентів до навчання в закладах освіти. Кращі успіхи у навчанні у іноземних студентів пов’язані з почуттям належності до університету та високим рівнем міжкультуральної взаємодії. Зрозуміло, що всі складові соціальної адаптації в умовах навчання під час пандемії COVID 19 зазнали суттєвих змін. Це все знайшло своє відображення й на психологічному стані студентів, адже кожна країна перебування на той чи інший термін запровадила певні карантинні обмеження, більшість з яких були досить суттєвими аж до введення комендантської години й заборони виходити з дому. В таких умовах не можна виключати й переживання з боку батьків, за темпами поширення COVID 19 на батьківщині та у країні навчання, посилення ностальгічних почуттів через відсутність можливості перетину кордону та повернення додому і т.п. Мета. Метою нашої роботи було дослідження основних складових, що формують соціальну адаптацію в іноземних студентів в умовах карантину, спричиненого COVID 19. Матеріал і методи. Дослідження включало 220 іноземних студентів, які навчалися на 1-3 курсах. З метою об’єктивізації та підвищення достовірності результатів, опитування проводили анонімно в рандомізованому порядку, що включав кожного третього студента зі свого курсу навчання. Увесь перелік запитань був скомпонований в одну анкету-опитувальник, на кожне з яких студент мав надати позитивну чи негативну відповідь. Соціальну адаптацію студентів іноземців до навчання у медичному університеті під час пандемії COVID19 досліджували з використанням опитувальника адаптації студентів до коледжу (SACQ), розробленого Baker and Siryk (1989,1994) з авторськими змінами та модифікаціями. Біля 85% з опитаних іноземців були вихідцями з далекої Індії, біля 4% - з Гани, решта 11% іноземних студентів прибули на навчання з інших країн Азії, Європи, Африки та США. Результати дослідження. При переході на дистанційні освітні технології та навчання в умовах пандемії через COVID 19 складові соціальної адаптації іноземних студентів залишаються на досить високому рівні. Так, рівень загальної соціальної адаптації в таких умовах навчання зберігся на найвищому та високому рівнях у 55% здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних громадян, а рівень соціального дистанціювання та спілкування з іншими людьми максимальним був у 41,4% іноземців. Рівень ностальгії був максимальний у 55,5% іноземців у карантинних умовах навчання, а показники соціальної адаптації до оточуючого середовища зберігалися на найвищих рівнях у майже у 80% опитаних. При цьому існують прямі кореляційні взаємозв’язки середнього та сильного рівнів між загальною соціальною адаптацією та соціальним дистанціюванням з іншими людьми, ностальгією, соціальною адаптацією до оточуючого середовища, а також між соціальним дистанціюванням з іншими людьми та ностальгією, соціальним дистанціюванням та соціальною адаптацією до оточуючого середовища і між ностальгією та соціальною адаптацією до оточуючого середовища. Висновки. Однією з важливих складових для успішного навчання іноземних студентів за кордоном є їхня соціальна адаптація. При цьому всі основні складові соціальної адаптації у вигляді загальної соціальної адаптації, соціального дистанціювання та спілкування з іншими людьми, ностальгії та соціальної адаптації до оточуючого середовища зберігаються на найвищому або досить високому рівнях у переважної кількості здобувачів вищої медичної освіти з числа іноземних громадян в умовах нових форм навчання під час пандемії, спричиненої COVID 19
Дод.точки доступу:
Savka, S.
Voytkevich, N.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

7.


   
    Менеджмент реабілітаційних заходів пацієнтів із хребетно-спинномозковою травмою (частина І) [Текст] / О. К. Зінченко [та ін.] // Міжнародний медичний журнал. - 2021. - T. 27, № 3. - С. 53-59


MeSH-головна:
МОЗГА СПИННОГО ТРАВМЫ -- SPINAL CORD INJURIES (реабилитация)
ПОЗВОНОЧНИКА ТРАВМЫ -- SPINAL INJURIES (реабилитация)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: Розглянуто особливості реабілітаційного процесу у пацієнтів із травмами хребта та спинного мозку. Відповідно до ступеня втрати основних рухових функцій виділено чотири етапи реабілітації моторного руху, які спрямовані на максимальне компенсування порушень. Доцільність комплексного підходу до реабілітації цієї категорії пацієнтів із залученням сучасного тренувального та робочого обладнання створює передумови не тільки для забезпечення їх високофункціональних опорних продуктів, а й для соціальної адаптації
Дод.точки доступу:
Зінченко, О. К.
Петухова, І. С.
Кас, І. В.
Устименко, Т. П.
Зайцев, М. В.
Кабаненко, І. В.
Юткін, В. М.
Чугаєв, А. Ю.
Мірошнікова, Ж. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

8.


    Чабанюк, С. О.
    Патопластичний вплив соціально-гігієнічних факторів на клінічне оформлення хвороби в осіб підліткового віку із легкою розумовою відсталістю [Текст] / С. О. Чабанюк // Міжнародний медичний журнал. - 2021. - T. 27, № 3. - С. 44-47


MeSH-головна:
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ЗАДЕРЖКА -- INTELLECTUAL DISABILITY (генетика, психология, реабилитация)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT
Анотація: Вивчено вплив соціально−гігієнічних факторів на клінічне оформлення хвороби у підлітків із легкою розумовою відсталістю. Установлено, що вік початку захворювання, ступінь вираженості психопатологічних розладів, прогредієнтність захворювання, показники інтелекту до моменту повноліття, наявність супровідної психічної патології, соціальне оточення та матеріально−побутові умови формують пул соціально−гігієнічних факторів, які впливають на клінічне формування хвороби в осіб із розумовою відсталістю
Вільних прим. немає

Знайти схожі

9.


    Кальниш, В. В.
    Віддалені зміни психофізіологічного стану військовослужбовців після тривалого перебування в зоні проведення бойових дій [Текст] / В. В. Кальниш, О. В. Мальцев // Фізіологічний журнал. - 2021. - Том 67, N 2. - С. 11-21


MeSH-головна:
ЛОКАЛЬНЫЕ ВОЙНЫ И КОНФЛИКТЫ -- LOCAL WARS AND CONFLICTS
КОМБАТАНТНЫЕ РАССТРОЙСТВА -- COMBAT DISORDERS (психология)
СТРЕСС ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ -- STRESS, PSYCHOLOGICAL (психология)
СТРЕССОВЫЕ РАССТРОЙСТВА ПОСТТРАВМАТИЧЕСКИЕ -- STRESS DISORDERS, POST-TRAUMATIC (психология)
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
ВОЕННОСЛУЖАЩИЕ -- MILITARY PERSONNEL (психология)
Анотація: Досліджено особливості трансформації психофізіологічного стану військовослужбовців при тривалому перебуванні в зоні проведення бойових дій. Оцінювали психофізіологічний статус військовослужбовців, м’язову силу та витривалість правої і лівої рук. Одержані результати свідчать про те, що контингент був неоднорідним за своїм психофізіологічним статусом та поділявся на дві підгрупи «краща» і «гірша». Встановлено, що досліджені психофізіологічні показники описуються двома ортогональними факторами (65%) – фактором «активації і напруження організму» (38%) і фактором «якості когнітивних процесів» (27%). При цьому найбільш потужним є перший фактор, що говорить про значну роль стресостійкості військовослужбовця в умовах тривалого перебування в зоні проведення бойових дій. Виявлено, що головним у представників підгрупи з «гіршим» психофізіологічних статусом є також цей фактор, який меншою мірою може запобігати не прогнозованості поведінкових реакцій комбатантів, а у представників підгрупи з «кращим» психофізіологічним статусом провідним був фактор «якості когнітивних процесів», який відіграє істотну роль у врівноважені діяльності функціональних систем організму, відповідальних за формування адаптивних поведінкових реакцій в умовах тривалої дії стресових чинників високого рівня. Розроблено розв’язувальні правила для відбору військовослужбовців, більш пристосованих для подальшого виконання службових обов’язків в умовах підвищеної небезпеки.
Дод.точки доступу:
Мальцев, О. В.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

10.


   
    Значення психологічної допомоги для соціальної адаптації ВІЛ-інфікованих хворих / К. В. Юрко [та ін.] // Інфекційні хвороби. - 2021. - N 2. - С. 38-43


MeSH-головна:
ВИЧ ИНФЕКЦИИ -- HIV INFECTIONS (психология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: Питання адаптації ВІЛ-інфікованих пацієнтів у суспільстві є значною проблемою, що обумовлюється низьким рівнем обізнаності про ВІЛ-інфекцію, шляхи її передачі. Отримані результати свідчать про необхідність психологічної допомоги ВІЛ-інфікованим на кожному етапі, як в момент оголошення діагнозу (запобігання розвитку депресії, суїцидальних намірів), так і під час медикаментозного лікування (дебрифінг методики, створення груп підтримки «рівний – рівному»), завдяки чому прискорюється соціальна адаптація хворих та ефективність медикаментозного лікування.
Вопросы адаптации ВИЧ-инфицированных пациентов в обществе являются значительной проблемой, из-за низкого уровня осведомленности о ВИЧ-инфекции и способах ее передачи. Полученные результаты свидетельствуют о необходимости психологической помощи ВИЧ-инфицированным на каждом этапе, как в момент объявления диагноза (предотвращение развития депрессии, суицидальных намерений), так и во время медикаментозного лечения (дебрифинг методики, создание групп поддержки «равный - равному»), благодаря чему ускоряется социальная адаптация больных и эффективность медикаментозного лечения.
Дод.точки доступу:
Юрко, К. В.
Лантух, І. В.
Меркулова, Н. Ф.
Лєсна, А. С.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

11.


    Куса, О. М.
    Актуальні аспекти формування в студентів медичних закладів вищої освіти ціннісного ставлення до власного здоров’я [Текст] / О. М. Куса. - Електрон. текст. дані // Art of Medicine. - 2021. - N 3. - С. 115-120. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS (психология)
ОБРАЗОВАНИЕ МЕДИЦИНСКОЕ ЗАКОНЧЕННОЕ -- EDUCATION, MEDICAL, GRADUATE (тенденции)
ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ -- HEALTH BEHAVIOR
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Вільних прим. немає

Знайти схожі

12.


    Демецька, О.
    Back to school, або Як адаптуватися до навчання? [Текст] / О. Демецька // Фармацевт практик. - 2021. - № 9. - С. 36-37


MeSH-головна:
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ОБУЧЕНИЕ -- TEACHING (методы, организация и управление, тенденции)
АДАПТАЦИЯ ФИЗИОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PHYSIOLOGICAL
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: Літо швидко пролетіло, тож дітлахам час збиратися до школи. Складно залучатися до навчального процесу як тим, хто тільки вперше переступає шкільний поріг, так і учням, що повертаються до класів після канікул. Для першачків, а також для частини інтровертних, сором’язливих дітей, які провели літні місяці самотньо, залучення до колективу може стати потужним джерелом стресу
Вільних прим. немає

Знайти схожі

13.


   
    Features of social-psychological adaptation of girls and boys 15-17 years during the study period in senior classes of the modern school [Текст] = Особливості соціально-психологічної адаптації дівчат та хлопців 15-17 років протягом періоду навчання у старших класах сучасної школи / I. V. Serheta [та ін.] // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2020. - № 38. - С. 24-29. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (физиология)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
ШКОЛЬНИКИ -- SCHOOL STUDENTS
ПОЛОВЫЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ -- SEX CHARACTERISTICS
ПОДРОСТКИ -- ADOLESCENT (физиология)
Анотація: Social-psychological adaptation is a process of active human adaptation to constantly changing environmental conditions, using various social means, an important component of a person’s specific attitude to the world, the main function of which is to ensure a stable and stable standard of living, an important component of development binding of both typical and atypical socially, educational and professionally significant tasks, formation of appropriate behavioral decisions. The purpose of the work is to establish the features of social and psychological adaptation of girls and boys aged 15-17 during their stay in the senior classes of a modern school. To determine the leading features of social-psychological adaptation during the scientific work used a personal questionnaire of Rogers and Diamond, the use of which involved the assessment of a number of both nominal and integrated indicators of adaptation processes, namely indicators of adaptation, self-acceptance, perception of others, internality, internality to dominance. Analysis of the obtained results led to the use of descriptive statistics procedures based on the use of a standard application package of multidimensional statistical analysis “Statistica 6.1 for Windows” (licensed №AXX910A374605FA). The results of the research show mainly the average level of expression of the leading nominal indicators of social-psychological adaptation of pupils 15-17 years old, who are in a modern school, and determine the features of the process of active adaptation of girls and boys to environmental conditions, their socially significant attitude to the world. from the standpoint of ensuring a stable and stable standard of living, the peculiarities of behavioral decisions that contribute to this. These trends are confirmed by the analysis of integrated indicators of the processes of social-psychological adaptation of pupils, especially the characteristics of adaptability and maladaptation, self-acceptance and acceptance of others, as well as emotional comfort and internality. These results should be further taken into account both in diagnostic (development and implementation of methods for comprehensive assessment of adaptive resources of boys and girls) and preventive (development and implementation of effective health technologies and measures of psychohygienic correction of existing changes in the functional state of the body to create preventive educational environment in the educational institution) context
Дод.точки доступу:
Serheta, I. V.
Bratkova, О. V.
Drezhenkova, I. L.
Cherkasova, L. A.
Dzevulska, I. V.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

14.


   
    Можливості адаптаційних ресурсів емігрантів та реемігрантів відповідно до їх особистісних особливостей [Текст] = Possibilities of adaptation resources of emigrants and re-emigrants according to their personal features / О. П. Венгер [та ін.] // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. - 2020. - N 3. - С. 56-61


MeSH-головна:
ЭМИГРАНТЫ И ИММИГРАНТЫ -- EMIGRANTS AND IMMIGRANTS
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: На підставі комплексного дослідження встановлено закономірності афективних розладів, що можуть слугувати основою для розробки та апробації нових підходів лікування та методів реабілітації осіб, які зазнали міграції
On the basis of a comprehensive study, the patterns of affective disorders have been established, which can serve as a basis for the development and testing of new treatment approaches and methods of rehabilitation of migrants
Дод.точки доступу:
Венгер, О. П.
Сас, Л. М.
Мисула, Ю. І.
Смашна, О. Є.
Білоус, В. С.
Люта, О. О.
Гусєва, Т. П.
Коваль, М. Є.
Пастушак, В. О.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

15.


    Гударьян, Ю. И.
    Качество жизни, связанное со здоровьем, у пациентов в восстановительный период полушарного ишемического инсульта [Текст] / Ю. И. Гударьян // Український неврологічний журнал = Ukrainian neurological journal. - 2019. - N 2/3. - С. 35-39


MeSH-головна:
ИНСУЛЬТ -- STROKE (лекарственная терапия, патофизиология, профилактика и контроль)
ВОССТАНОВЛЕНИЕ ФУНКЦИЙ -- RECOVERY OF FUNCTION (действие лекарственных препаратов)
ПРОФИЛАКТИКА ВТОРИЧНАЯ -- SECONDARY PREVENTION (методы)
ЛЕЧЕНИЯ РЕЗУЛЬТАТОВ ОЦЕНКА -- OUTCOME ASSESSMENT (HEALTH CARE) (методы)
РЕАБИЛИТАЦИЯ -- REHABILITATION (методы)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
АДАПТАЦИЯ ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ -- ADAPTATION, PSYCHOLOGICAL (действие лекарственных препаратов)
ПСИХИЧЕСКОЕ ЗДОРОВЬЕ -- MENTAL HEALTH
КАЧЕСТВО ЖИЗНИ -- QUALITY OF LIFE (психология)
Анотація: Цель – оценить эффективность базовой программы вторичной профилактики и усовершенствованной тактики вторичной профилактики относительно улучшения показателей качества жизни, связанного со здоровьем, у пациентов с последствиями полушарного ишемического инсульта. Материалы и методы. У 92 пациентов обоего пола в восстановительный период церебрального ишемического инсульта проведены исследования качества жизни, связанного со здоровьем, с использованием опросника MOS SF-36. Проведена оценка эффективности разных лечебных мероприятий с учетом динамических изменений качества жизни. Результаты. Отмечено существенное снижение показателей качества жизни в восстановительный период церебрального ишемического инсульта, в частности физического и ролевого эмоционального функционирования, общего здоровья, а также наличие соматической боли. Это приводит к снижению социальной активности, ухудшению психического и эмоционального здоровья. Улучшению показателей опросника MOS SF-36 способствовали мероприятия усовершенствованной тактики вторичной профилактики. Эмоционально-психологические показатели следует учитывать при выборе методов восстановительного лечения пациентов, перенесших церебральный ишемический инсульт, так как от этого в значительной степени зависит не только улучшение качества жизни, связанного со здоровьем, но и успешность лечения в целом. Выводы. Выявленные закономерности в изменении качества жизни, связанного со здоровьем, у пациентов с последствиями полушарного ишемического инсульта открывают новые возможности для прогнозирования результатов использования методов восстановительного лечения
Вільних прим. немає

Знайти схожі

16.


   
    Indicators of subjective control level of pupils and students of modern education institutions of different types [Текст] = Показники рівня суб’єктивного контролю учнів та студентів сучасних закладів освіти різних типів / О. V. Tymoschuk [та ін.] // Biomedical and Biosocial Anthropology. - 2019. - № 34. - С. 13-19. - Bibliogr. at the end of the art.


MeSH-головна:
СТУДЕНТЫ -- STUDENTS
ЛИЧНОСТИ КАЧЕСТВ ОЦЕНКА -- PERSONALITY ASSESSMENT (статистика)
ПСИХОАНАЛИТИЧЕСКАЯ ИНТЕРПРЕТАЦИЯ -- PSYCHOANALYTIC INTERPRETATION
ОБРАЗОВАНИЕ, СИСТЕМА ОЦЕНОК -- EDUCATIONAL MEASUREMENT (методы, статистика)
СОЦИАЛЬНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ -- SOCIAL RESPONSIBILITY
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: In-depth study of criterial characteristics of the level of subjective control, establishment of the leading tendencies of their changes in the dynamics of the time of training, the implementation of clearly defined features of the organization of the educational process of comparative evaluation of the tendencies of the changes, depending on the type of institution of education, how to determine the individual features of the location of the locus of subjective control in accordance with the nature of the course of situations caused by the influence of educationally significant factors, and to predict the changes in the stereotype of educationally-determined actions that will take place in the future. The purpose of the work is to carry out a comprehensive physiological and hygienic assessment of the indicators of the level of subjective control of the personality of pupils and students of modern educational institutions of different types. The research, which included the definition of indicators of the level of subjective control of pupil and student youth (300 pupils and students), based on the use of the personal questionnaire of Rotter, was conducted on the basis of five educational institutions in Ivano-Frankivsk. The prognostic evaluation of the data obtained involves the use of descriptive statistics procedures using the licensed standardized application package of multivariate statistical analysis “Statistica 6.1 for Windows” (license number ВXXR901E245722FA). The results of the conducted research testify to the significant advantage among pupils and students of modern educational institutions of various types of external manifestations in the personal sphere. In assessing the indicators of the level of subjective control of the identity of pupils and students of educational institutions of various types, it should be noted their extremely stable character, with the lowest degree of expression was inherent in indicators of the level of subjective control over the characteristics of the general internality, as well as in the field of educational relations and in sectors of failures. In most cases were no gender-related differences (p(t)b-g0.05) and statistically significant differences between representatives of individual educational institutions (p(t)0.05). It should also be noted that during the entire observation period, significantly higher values of the level of subjective control in the field of failures was in young men in all educational institutions that were subject to study were noted. The given data should be further considered as diagnostic (development of methods for the integrated assessment of the state of adaptive resources of the body of boys and girls), as well as in the preventive (introduction of effective health-saving technologies and measures of psychophysiological effects on the body and psycho-hygienic correction of existing changes in the functional state of the organism) sense
Поглиблене вивчення критеріальних характеристик рівня суб’єктивного контролю, встановлення провідних тенденцій їх змін в динаміці часу навчання, здійснення чітко окресленої особливостями організації навчального процесу порівняльної оцінки тенденцій зрушень залежно від типу закладу освіти дозволяють як визначити індивідуальні особливості розташування локусу суб’єктивного контролю відповідно до характеру перебігу ситуацій, зумовлених впливом навчально-значущих чинників, так і прогнозувати зміни стереотипу навчально-зумовлених дій, котрі складатимуться в майбутньому. Мета роботи – здійснення комплексної фізіолого-гігієнічної оцінки показників рівня суб’єктивного контролю особистості учнів та студентів, які перебувають в умовах сучасних закладів освіти різних типів. Дослідження, що передбачали визначення показників рівня суб’єктивного контролю учнівської та студентської молоді (300 учнів і студентів), на підставі використання особистісного опитувальника Роттера, проводились на базі п’ятьох освітніх закладів м. Івано-Франківська. Прогностична оцінка одержаних даних передбачала використання процедур описової статистики із використанням ліцензійного стандартизованого пакету прикладних програм багатовимірного статистичного аналізу “Statistica 6.1 for Windows” (ліцензійний № ВXXR901E245722FA). Результати проведених досліджень засвідчують суттєву перевагу серед учнів і студентів сучасних закладів освіти різних типів екстернальних проявів в особистісній сфері. Під час оцінки показників рівня суб’єктивного контролю особистості учнів та студентів закладів освіти різних типів слід відзначити їх надзвичайно стабільний характер, причому найменший ступінь вираження був властивий для показників рівня суб’єктивного контролю за характеристиками загальної інтернальності, а також в галузі навчальних відносин та в галузі невдач. Як статево-зумовлених розбіжностей (р(t)ю–д0,05), так і статистично-значущих відмінностей між представниками окремих закладів освіти (р(t)0,05) у переважній більшості випадків виявлено не було. Необхідно відзначити і той факт, що впродовж усього періоду спостережень відмічались вищі значення показників рівня суб’єктивного контролю у галузі невдач серед юнаків в усіх закладах освіти, які підлягали дослідженню. Наведені дані повинні в подальшому ураховуватися як у діагностичному (розроблення методик комплексної оцінки стану адаптаційних ресурсів організму юнаків і дівчат), так і у превентивному (запровадження ефективних здоров’язберігаючих технологій та заходів психофізіологічного впливу на організм і психогігієнічної корекції наявних змін у функціональному стані організму) сенсі
Дод.точки доступу:
Tymoschuk, О. V.
Shkolnikov, V. S.
Gzhegotsky, M. R.
Marchuk, I. A.
Kozan, N. M.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

17.


    Пелипенко, О. В.
    Організація позашпитальної допомоги пацієнтам з пошкодженням опорно-рухового апарату [Текст] / О. В. Пелипенко, О. С. Ковальов, О. І. Березан // Сімейна медицина. - 2019. - № 2. - С. 120-122. - Бібліогр. в кінці ст.


MeSH-головна:
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
РЕАБИЛИТАЦИОННЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ -- HALFWAY HOUSES (законодательство и юриспруденция, использование, кадры, классификация, методы, организация и управление, стандарты, статистика, тенденции, экономика, этика)
МЕЖПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ОТНОШЕНИЯ -- INTERPROFESSIONAL RELATIONS (этика)
БЕДРЕННОЙ КОСТИ ПЕРЕЛОМЫ -- FEMORAL FRACTURES (диагностика, классификация, лекарственная терапия, метаболизм, осложнения, патофизиология, профилактика и контроль, радиоизотопные изображения, реабилитация, рентгенография, уход)
Анотація: Динамічне спостереження за геронтологічними постраждалими є доведеним засобом підвищення ефективності лікування. Мета дослідження: аналіз особливостей реабілітаційного періоду та удосконалення організації заходів медичної та соціальної адаптації пацієнтів з переломами проксимального відділу стегнової кістки. Матеріали та методи. Простежено віддалені наслідки 711 пацієнтів з переломами проксимального відділу стегна. Результати. Критерій якості лікування - виживання хворого протягом року після отримання травми. Заключення. Динамічне спостереження за постраждалими підвищує ефективність лікувальних заходів
Dynamic monitoring of gerontologic victims is a proven method of the treatment effectiveness improvement. The objective: analysis of the features of the rehabilitation period and improvement of the organization of measures for medical and social adaptation of patients with fractures of the proximal femur. Materials and methods. The long-term consequences of 711 patients with proximal hip fractures were traced. Results. Quality of treatment criteria is the patient survival during the first year post injury. Conclusions. Dynamic monitoring of victims increases the effectiveness of therapeutic interventions
Дод.точки доступу:
Ковальов, О. С.
Березан, О. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

18.


   
    О возможности повышения эффективности реабилитации больных с травмами конечностей (программа индивидуальной реабилитации) [Текст] / О. Г. Дунай [и др.] // Травма. - 2019. - Том 20, N 4. - С. 106-111. - Библиогр. в конце ст.


MeSH-головна:
ПЕРЕЛОМЫ КОСТИ -- FRACTURES, BONE (реабилитация)
РЕАБИЛИТАЦИЯ -- REHABILITATION (методы)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
Анотація: Конечная цель лечения пострадавших с переломами любой локализации — восстановление функции и социальная интеграция. Исходя из этого, задачей травматолога является восстановление анатомического и функционального состояния травмированного сегмента в кратчайшие сроки. Выбранный метод лечения оказывает влияние на течение травматической болезни и, в итоге, на исход заболевания. Независимо от применяемого метода лечения проблема ранней активизации и функциональности лечения остается актуальной. Цель исследования: изучить возможности повышения эффективности лечебной физкультуры, ее влияние на сроки лечения и профилактики осложнений при травмах конечностей. Материалы и методы. В исследовании мы исходили из основных принципов лечения переломов: неотложная хирургия, адекватное обезболивание, анатомическое сопоставление отломков, стабилизация перелома, функциональность лечения. Функциональность лечения достигалась с помощью трех групп мероприятий: восстановление физиологических функций конечности, восстановление бытовых навыков, социальная адаптация больного. Для достижения цели использовалась программа индивидуальной реабилитации, учитывающая особенности перелома, использованный метод лечения, физические, возрастные, профессиональные и личностные особенности больного. Особенностью программы являлось активное вовлечение пациента в процесс лечения путем обучения, разъяснения целей и задач на разных этапах лечения. Было проведено исследование 68 пострадавших с травмами голени и предплечья. Оценивались результаты путем изучения клинических показателей, восстановления жизнедеятельности и социальной интеграции больных. Результаты. Хороший результат был достигнут у 26 больных, удовлетворительный — у 31. Проведен анализ возможных причин при отсутствии хорошего результата, намечены пути их устранения. Выводы. При анализе результатов исследования была подтверждена возможность сокращения сроков лечения переломов за счет сокращения сроков реабилитации и улучшения социальной интеграции пациентов. Одновременно выявлено влияние психологических и социальных факторов личностного характера на исход лечения больных с переломами
Дод.точки доступу:
Дунай, О. Г.
Трофимов, А. Н.
Черновол, С. И.
Стахов, С. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

19.


    Ромаш, І. Р.
    Динаміка показників стану соціального функціонування при метаболічному синдромі у хворих на параноїдну шизофренію на тлі застосування атипових нейролептиків та корекції супутньої патології [Текст] = Dynamics of indicators of social functioning in case of metabolic syndrome in patients with paranoid schizophrenia on the background of atypical neuroleptic agents application and improvement of comorbidity / І. Р. Ромаш, М. І. Винник // Art of Medicine. - 2019. - N 4. - С. 102-109. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
ШИЗОФРЕНИЯ ПАРАНОИДНАЯ -- SCHIZOPHRENIA, PARANOID (метаболизм, осложнения, патофизиология, терапия, этиология)
КОМОРБИДНОСТЬ -- COMORBIDITY (тенденции)
МЕТАБОЛИЧЕСКИЙ СИНДРОМ X -- METABOLIC SYNDROME X (метаболизм, патофизиология, терапия, этиология)
АНТИПСИХОТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА -- ANTIPSYCHOTIC AGENTS (анализ, терапевтическое применение)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Метою дослідження було вивчення особливостей динаміки соціального функціонування та його залежності від клініко-психопатологічної симптоматики у пацієнтів на параноїдну шизофренію з супутнім метаболічним синдромом на тлі тривалої нейролептичної терапії та визначення ефективності супутньої коригуючої терапії . З цією метою, було обстежено 140 пацієнтів хворих на параноїдну шизофренію (F20.0), які були розділені на три групи. І група – 40 осіб, які отримували галоперідол у середній добовій дозі 4,6±1,3мг/добу, ІІ група – 40 пацієнтів, які отримували рисперидон (3,7±1,8 мг/добу), ІІІ – 40 пацієнтів, які приймали кветіапін (413±116 мг/добу). У кожній із представлених груп половина пацієнтів (групи порівняння) продовжували отримувати нейролептичну терапію за вище прописаною схемою, а другій половині (дослідні групи) до стандартної терапії було додано препарат метформіну гідрохлорид в дозі 500 мг/добу. Контрольну групу склали 20 пацієнтів із діагнозом «параноїдна шизофренія, ремісія» без ознак метаболічного синдрому, які на протязі останніх пів року не отримували нейролептиків. Для детального вивчення психічного стану пацієнтів використано The Positive and Negative Syndrome Scale (PANSS) та шкалу Personal and social performance (PSP). В дослідженні ми прослідкували вплив коморбідної патології на патопсихологічну симптоматику та показники СФ у пацієнтів із параноїдною шизофренією, які тривало отримують нейролептичну терапію. За результатами обстеження нами було запропоновано та проведено супутню корекцію метаболічних порушень в комплексній терапії шизофренії, коморбідної із метаболічним синдромом. Клінічна та статистична оцінка ефективності запропонованої корекції виявила вагому її результативність порівняно з традиційною терапією
The objective of the research was to study the features of indicators of social functioning (SF) dynamics depending on clinical and psychopathological symptoms in patients with paranoid schizophrenia (SCH-P) associated with metabolic syndrome (MS) on the background of long-term neuroleptic therapy and to study the effectiveness of concomitant corrective therapy. Materials and methods. 140 patients with SCH-P (F20.0) were examined and divided into three groups. Group I included 40 patients who received haloperidol at an average daily dose of 4.6±1.3 mg/day, Group II consisted of 40 patients who received risperidone (3.7±1.8 mg/day), Group III included 40 patients who received quetiapine (413±116 mg/day). Half of the patients in each of the presented groups continued to receive neuroleptic therapy according to the above mentioned regimen, and the other half – received metformin hydrochloride at a dose of 500 mg/day in addition to the standard therapy. The control group consisted of 20 patients diagnosed with “SCH-P, remission”, without MS signs, who had not received neuroleptics for the past six months. The Positive and Negative Syndrome Scale (PANSS) and the Personal and Social Performance (PSP) Scale were used to study the patients’ mental health in detail
In this research, we monitored the impact of comorbidity on social functioning indices in the patients with long-lasting treatment of SCH-P by neuroleptic agents. Based on the results of the examination, we were offered and performed a concomitant correction of metabolic disorders in the treatment of SCH-P comorbid with MS. Clinical and statistical evaluation of the effectiveness of the proposed correction in the structure of complex treatment of this comorbid pathology has established its significant effect in comparison with traditional therapy
Дод.точки доступу:
Винник, М. І.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

20.


    Даниленко, Г. М.
    Гігієнічні та медикo-сoціальні oсoбливoсті збереження здoрoв'я учнів закладів загальнoї середньoї oсвіти у сучасній рoдині [Текст] = Hygienic and medico-social features of health preservation in the schoolchildren at the institutions of secondary education in modern family / Г. М. Даниленко, Л. В. Пoдрігалo, O. Г. Авдієвська // Довкілля та здоров’я. - 2019. - № 4. - С. 24-30. - Бібліогр.: в кінці ст.


MeSH-головна:
СЕМЬИ ЗДОРОВЬЕ -- FAMILY HEALTH (статистика, тенденции, этика)
ДЕТИ -- CHILD
ДЕТЕЙ РАЗВИТИЕ -- CHILD DEVELOPMENT
ШКОЛЬНИКИ, СЛУЖБЫ ОХРАНЫ ЗДОРОВЬЯ -- SCHOOL HEALTH SERVICES (организация и управление, тенденции)
СОЦИАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ -- SOCIAL ADJUSTMENT
СТАТИСТИЧЕСКАЯ ОБРАБОТКА ДАННЫХ -- DATA INTERPRETATION, STATISTICAL
Анотація: Мета: Дослідження гігієнічних та медико-соціальних чинників ризику погіршення здоров’я учнів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) у обласному центрі, малому місті та сільській місцевості. Методи: Дослідження проведено на підставі скринінг-анкетування батьків учнів ЗЗСО на батьківських зборах: 224 родини двох шкіл обласного центра, 109 родин семи ЗССО малого міста і 208 родин п’яти ЗЗСО сільської місцевості. Результати: Серед учнiв початкової школи ЗЗСО питома вага неповних сiмей становила 14,5 %. В родинах, де був вiдсутнiй батько, дiти мали бiльш високу поширенiсть розладiв психiки та поведiнки (p0,01), захворювань кiстково-м'язової системи та сполучної тканини. Психологiчний мiкроклiмат у сiм’ї впливав на показники варiабельностi серцевого ритму – пiдвищується iндекс централiзацiї – у дітей, де мiкроклiмат спокiйний, вiн дорiвнює 5,1±0,6, де є конфлiктнi стани – 8,7±1,5 (p0,05). Наявнiсть у домi тварини позитивно вiдобразилась на показниках бiологiчної адаптацiї – дiти , у яких є тварини, мали у бiльшостi гармонiйнi типи адаптацiйних реакцiй. Несприятливим соцiальним чинником оточуючого середовища для розвитку дiтей є палiння та вживання алкоголю батьками. На час дослiдження палили 66,9 % батькiв i 28,1 % матерiв, вживали алкоголь 84,1 % батькiв i 76,7 % матерiв. Загальний рiвень шкiльної адаптацiї першокласникiв був вищим в родинах, де рiвень доходiв батьки розцiнили як “достатнiй”. Дiти, батьки яких були фiнансово бiльш спроможнi, мали в два рази менший рiвень захворювань на вродженi аномалiї (F
Objective: We studied the hygienic and medico-social risk factors of health deterioration in the schoolchildren at the institutions of secondary education (ISE) in an oblast center, a small town, and a rural area. Methods: The study was conducted on the basis of a screening survey of the parents of the schoolchildren at the parent meeting at the ISE: 224 families of two ISE in the oblast center, 109 families of seven small towns ISE, and 208 families of five rural ISE. Results: The proportion of single-parent families was 14.5% among the schoolchildren of the elementary school of the ISE. In the families without a father, the children had a higher prevalence of mental and behavioral disorders (p 0.01), diseases of musculoskeletal system and connective tissue. Psychological microclimate in the family affected the variability indices of the heart rate. The centralization index rises. In the children from the families where the microclimate is calm, it makes up 5.1 ± 0.6, where there are conflict states - 8.7 ±15, (p0.05). The presence of animal at home had a positive effect on the indicators of biological adaptation. The majority of those children had the most harmonious types of adaptive reactions. Smoking and alcohol consumption among the parents were the unfavourable social factors of the environment for the development of the children. At the time of the study,66.9% of parents and 28.1% of mothers smoked, 84.1% of parents and 76.7% of mothers consumed alcohol. The overall level of school adaptation of the first graders was higher in the families where the parents considered their income level as a “sufficient” one. Children whose parents were financially more capable had twice the rate of birth defects (F
Дод.точки доступу:
Пoдрігалo, Л. В.
Авдієвська, О. Г.

Вільних прим. немає

Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
© Міжнародна Асоціація користувачів і розробників електронних бібліотек і нових інформаційних технологій
(Асоціація ЕБНІТ)